Jump to content
FAS Goran
the_reaper

O akumulatorima...

Recommended Posts

Jutros na mom Z10, kad je bilo -18, nije hteo da upali.

Mucio se 3 puta, cetvrti zamalo da upali, i posle tog 4 jos jedno 2 puta samo malo zavrgla. Posle sam batalio.

Ovo j 4 zima, Vartin akumulator.

Resetovao je i sat...

Popodne kad se malo zagrejalo, oko 0 upalio auto iz prve, pre toga nije paljen 3 dana, otprilike kad je najgore krenulo.

Da li odma da apim nov, ili je mozda i ulje bilo toliko gusto da nije mogao da vergla posle -18, ulje je selenia 20k...

Share this post


Link to post
Share on other sites

vozi i uzivaj, ubilo ga je 3 dana stajanja na mrazu. ako se ponovi, kupi novi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko vidim, ova tema je neiscrpna ali za nas korisnike veoma važna.

Nažalost, najviše zbog toga što nas kao potrošače niko ne štiti, uvozi se đubre, a mi se nerviramo.

Bosch silver 52AH sam kupio 6-Juna-2009 i evo u Januaru-2010 (posle 7,5 meseci) gotov - crkao. Još jesenas je zezao.

Nisam laik te dobro poznajem akumulatore, održavanje i njhove probleme (inženjer sam i radio sam bliske poslove)

i odgovorno vam tvrdim: ‚‚ BOSCH SILVER JE ĐUBRE ‚‚ . Bežite od njega. Moj sin letos kupio nov za Astru - ne valja.

Kada bi svi prestali da ga uzimamo, uvoznik bi se zamislio...

Danas je Nedelja a sutra ću POKUŠATI DA OSTVARIM GARANCIJU. Pisaću posle.

Edited by Banetv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam Bosch Silver 55Ah u jugu, sljakao je oke godinu i po dana. Novi vlasnik kaze da je poceo da zeza posle ukupno 2 god upotrebe (garancija je valjda 1 god). Kako kome zapadne kad kupuje, uglavnom ne valja... :(

Energizer :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao što rekoh: BOSCH JE TOTALNO ĐUBRE. A ostvarivanje garancije izgleda ovako: zvao sam pre podne servis

u Pančićevoj (Dorćol), kažu DONESITE PA ĆEMO DAN-DVA DA GA NAPUNIMO I PROBAMO PA AKO NIJE DOBAR

DAĆEMO NALOG DA DOBIJETE DRUGI. A šta ja da radim do tada?

Ja sam ga napunio sam i naravno da tada RADI. Pa će za dan-dva opet da umre od hladnoće i tako do iznad nule

a posle će nekako da radi. Tako izgleda ta igranka.

Moj savet kako ih nadigrati: doterati nekako do pred kraj garancije (ako možete) pa kad se isprazni vi ga skinite i

dodatno ispraznite sijalicom. Kada i ona stane napravite spoj žicom neko vreme. Tada je sigurno potpuno MRTAV

pa neće niko moći da vam ospori reklamaciju - kao meni sada.

Edited by Banetv

Share this post


Link to post
Share on other sites

a, ni tu nije kraj igranke...

onda ti kazu da je auto neispravan i da je zato zato crko akumulator. i nije me mrzelo, dovezem im auto, da izmere punjenje. 13.9V. gospodine, nije u redu alternator, treba da bude 14.4V - u prevodu garancija cvrc. e sad, kok se imalo razume u automobile zna da je i 13,9 sasvim dovoljno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazi ovako: pretpostavljam da su ti stavili neki njihov akumulator da bi probali.

Ako je loš ili dosta prazan u početku napon jeste malo manji jer napon raste postepeno kako se puni tako da je 13,9V sasvim OK. I sa 13,9 NE MOŽE DA CRKNE AKUMULATOR. Na kraju zoveš inspekciju - uglavnom su dovoljno stručni da procene situaciju pa i podvalu. Teško će ih neko tek tako obmanuti.

Inače kod mene je 14,6V.

‚‚Kad bi pametniji stalno popuštali - budale bi vladale‚‚

Edited by Banetv

Share this post


Link to post
Share on other sites

previsok napon punjenja ce pre da ubije akumulator nego nizak. nizak napon punjenja ce jednostavno nedovoljno da puni akumulator i morace povremeno da se dopuni na punjacu, dok ce preisok napon da skuva celije i onda mu nema pomoci. 15V je maksimum, cak i to ce ga ubiti na duze staze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam koliko si radio sa akumulatorima. U bivšoj firmi smo imali laboratoriju. Napon od 15V se teško dostiže

sa alternatorima u kolima osim baš neispravnim jer tada akumulato bukvalno ‚‚kuva‚‚ od prevelike struje.

Nije to pravo kuvanje već elektroliza vode (uvek samo voda nestaje). U laboratorijskim uslovima ogromnom

strujom (tzv. brzo punjenje) potpuno iskrivimo olovne saće ali ipak radi. Ali posle brže propada.

Može da se napuni i sa manjim naponom ali treba mnogo više vremena. U mirnom stanju(bez priključaka)

napon akumulatora je 12 do 12,8V Znači sve preko toga izaziva punjenje(teoretski). I 13,9V je dovoljno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj prijatelj, inace profesionalni auto-elektricar i poznavalac svega sto se naziva akumulator mi je pre 2 godine preporucio Energizer akumulator. Posto o tome nisam gotovo nista znao, bukvalno mi je 'naredio' da kupim iskljucivo Energizer i da nista ne pitam.

Ok, rekoh, kupih za mog mezimca 12 V 63 Ah Premium (sve po naredbi) :). I tako prodjose 2 godine...

Pre par dana, kada je udario ovaj mraz, a posto je akumulator skoro 2 godine star, iako nemam nikakvih problema, odem do servisa da proverim u kakvom je stanju moj Energizer. Idem na put, ukinuli nam vize, pa i ja da probam 'stranjski vazduh'...

Zateknem svog prijatelja do grla zatrpanog u ispraznjenim akumulatorima i jedva ga izmolim da mi pregleda akumulator...

I znate sta se dogodilo?! Uredjaji pokazuju da je akumulator u stanju 100 % 'zdravlja' !!! kao da sam ga juce kupio...

a moj drugar se smeje i kaze:

- Da ljudi znaju sta je Energizer, ja bih verovatno ostao bez posla.

Posle mi je ispricao da je nekada dok je ziveo u Americi imao fantasticna iskustva sa Energizerom i da, od kada je Energizer stigao i kod nas, za 2 godine nije postojala niti jedna objektivna reklamacija na tim akumulatorima.

Ni jedna!!!

Ziveo Energizer :D

Pozdrav svima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni su osporili garanciju za pro atomic akumulator zato sto je bio u tzv stanju dubokog praznjenja, napon je bio oko 3v.. Pod izgovorom da ako dodje do dubokog praznjenja znaci da auto izvlaci struju negde, i da nije greska u akumultoru, napunili su ga, i od tada je radio kako treba, ali o garanciji nema price vise..

Kako god, svestan sam bio da je auto kriv za praznjenje akumulatora, i stvarno posle njihovoh punjenja je akumulator bio u drugom autu koji je ispravan, i narednih 6 meseci nikakav problem, po najgorem minusu je verglao kao lud..

Ovo sve sto sam napisao sada nema neke veze sa temom, ali cisto informacija sta sve moze da se desi vezano za garanciju akumulatora..

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni stigla zamena akumulatora... Uzeću Exide Premium 64 Ah, 640 A (242 x 175 x 190 mm) ali imam jednu nepoznanicu: Kako se čita datum (nedelja) proizvodnje akumulatora? To sam na gumama nekako i savladao ali ovde mi je još nepoznanica.

Evo na primeru ove moje Varte koja ide u penziju. Je li "0442" znači 2004. godina 42. nedelja?

Ili se uzima ona šifra u gornjem desnom uglu?

img1928b.th.jpg

A posebno, kako se označava datum na Exide akumulatorima? Je li drugi sistem? Današnji prozivođački sajtovi su toliko obimni i toliko fascinirajući... ali ono što ti treba obično ne možeš da nađeš. Zato i pitam, nije da nisam tražio.

Ne volim kad me prodavac ubeđuje da to i nije toliko bitno, već da je uvek najbolje ono što upravo on ima u radnji!

Edited by Bolens

Share this post


Link to post
Share on other sites

Riknule mi celije na akumulatoru bio sam u servisu i rekli mi da nema sanse da se napuni,sada trebam da uzmem novi,akumulator mi treba za Fiat Punto 1.9D,zvao sam AP-Sport u ponudi imaju Varta 52 amp kosta oko 5700 din,Black Horse kosta oko 3800 din,akumulator koji mi je riknuo zvao se Topla i kupljen je pre malo vise od 2 god...

Zanima me vase iskustvo sa akumulatorima da bih znao koji da uzmem ! :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

TOPLA akumulator :unworthy: :unworthy:

to su dobri akumulatori bar sam ih ja koristio i dobro su se pokazali :thumbsup: :thumbsup:

Edited by yarhead

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam kakav je sada kvalitet, ali mene je TOPLA na jugu sluzila 5 godina i auto je prodat sa tim akumulatorom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam mene je prvo Topla izdala kada je jos bila u garanciji,pa sam da odneo u servis i oni rekli da se ispraznilo od stajanja ? (auto se nije vozio 2 meseca jel sam imao tezu povredu noge)onda su ga kao napunili i posle toga je radio ali nekako ko da mi je teze palio auto.

Sada zadnji put kada sam ga odneo u servis rekli su mi da se crkle 2 celije i da ne moze da se napuni,e sada posto punto ima onu kutiju metalnu u koju ide akumulator moram da trazim onaj koji mi odgovara po dimenzijama a opet ne sme da bude slabiji od 50 amp,rekli su mi dosta ljudi kako je razlika izmedju Varte i Black Horse kao da uporedjujes bmw sa yugom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ljudi treba mi pomoc.crko mi akumulator,pa me zanima koja jacina mi treba za stilo 1.8,ne znam koji je sada unutra,nisam u srbiji,pa ce otac moj to da menja.a on stariji covek od sedamdesetak godina,pa da ne uzme nesto slabo :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preporuka je Exide. Mada sam ja kupio Banner, po preporuci sa foruma a i cena je bila vise nego odlicna (u'vatio sam snizenje u Tempu). Exide sam imao fabricki u Lybri i izdrzao je 5 zima, mozda bi i ovu ali nisam hteo da rizikujem. Sto se tice Varte i Boscha mislim da nije to vise kvalitet kao ranije mada mozda gresim. Varta kao firma vise ne postoji. Postoj brend Varta, a firmu je pre nekoliko godina kupila americka kompanija Johnson Controls Inc. Oni su inace najveci proizvodjaci akumulatora na svetu. Varta brend je u Evropi najpoznatiji brend akumulatora. Bosch nema svoju fabriku i za njega proizvodi takodje JCI i Bosch akumulatori su apsolutno identicni sa Vartom. Oba ova imaju 2 godine garancije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam Boschov serviser za akumulatore i mogu vam reci da su problemi najcesce vezani za sama vozila. Neadekavatan napon punjenja, izbor snage i modela. Primer od zimus MB 190 2,0d sa umornim motorom i Bosch S3 baterijom od 45Ah iako je za njega predvidjen 90Ah. Prica: Majstore,ako ne upali ujutru od prve moram da slepam...

Edited by Martini

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...