Jump to content
FAS Goran
the_reaper

O akumulatorima...

Recommended Posts

U jtd-a ne staje, provereno

Share this post


Link to post
Share on other sites

EXCELL EB440 44Ah 400A DX 175 175 190

CLASSIC EC400 40Ah 320A DX 175 175 190

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceo dan citam razne teme oko akumulatora. Vidim da se za Puntice benzince 1,2 preporucuje 40Ah akumulator. A opet u uputstvu od Z10 pise 40Ah za obicne, a 50ah za one sa klimom.

Ja sam uz mog polovnog dobio neki akumulator, recimo da se zove Start od 50Ah. I manje vise sluzio je 3 godine koliko je kod mene, mada sam morao da mu cepam nalepnicu kako bi otvorio celije da dolijem vode (Jer je "bez odrzavanja", jel). Medjutim, danas za malo da se vratim peske kuci. Upali jedva iz druge, nakon sto je neuspesno prvi put resetovao komp.

Osetio sam da slabi i planirao sam u decembru novi, ali eto sad moram na brzaka da pazarim nesto. Ono sto je mene oduvek bunilo su dimenzije akumulatora. Citao sam na stranim forumima da ljudi na svojim Punticima imaju plasticnu kutiju u koju ide akumulator, i da zbog toga ne moze bilo koji. Ja to nemam a i procitao sam da se ta plastika pocupa pa onda mogu da stanu i druge dimenzije.

Elem, moguce je da ako te plastike neko ima (nisam video uzivo) da je dimenzija DxSxV=175x175x190, medutim ovaj moj sadasnji je DxSxV=207x175x190. Planiram da ga zamenim sa Exide EXCELL EB500 50Ah iste velicine. Doduse, malo sam se neckao i oko BH, kupujmo domace i te fore, a i na starom autu se pokazao vise nego odlicno, s obzirom da je trajao 5 godina i prodat sa autom funkcionalan a to je bila matora mrcina koja je morala da se vergla po minut dok upali. Ali ipak verujem savetima sa foruma pa cu probati i to cudo.

Edited by Brzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da još jednom upozorim sve na odvratnu đubreštinu od akumulatora Bosch S4 52mAh koji sam kupio da stane u malo kućište u 1.3 mjtd punto. Godinu dana star, već je sumnjiv na verglanju na plus 3-4 stepena. FiatLancia originalle se tako ponašao u petoj godini života.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj Exide iz prve ugradnje se u 7 godini života ponaša kao nov - da je on meni živ i zdrav još mnogo, mnogo godina, a u međuvremenu da kupim noviji auto :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juče me izda akumulator , i ja sam mu puno puno pomogao ;) (ostavio navi cd da se update a temperatura taman idealna za vadjenje duše akumulatoru ...doćiće mi navigacija glave na kraju :) )

E gotovo sad kupljen nov, mislim da ne filozofiram mnogo , stavio sam Vartu od 60 Ah ( po uputstvu pa i po gabaritima odgovara)

E sad interesuje me da li je neko stavljao neki veći tj. jači aku ? (vidim na forumu da u stila staje čak i 74AH ali mi se čini da kod Lybre ne može da stane...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exide Excell 50Ah 450A link: http://www.akumulator-shop.rs/prodavnica-9277.html

Jeftinija varijanta sa manjom startnom strujom. Garancija 24 meseca.

Cena: 6005.00 din sa PDV

Dakle u mom ljubimcu je od danas ovaj akumulator uzet sa navedenog linka. Trenutno je na akciji pa je cena niza 5% od ove iz citata. Isporucen na kucnu adresu po dogovoru + poklon jedan reflektujuci prsluk.

Sve pohvale za njih.

Glupo je iznositi prve utiske, kad se matori akumulator zameni novim, prisetio sam se da moj auto pali i na pola kljuca. :thumbsup:

S obzirom da ce ovaj forum trajati jos 100 godina, :unworthy: evo merimo vreme trajanja ovog Exida, osim ako ne ode pre toga sa autom u tudje vlasnistvo. :whistle:

Edited by Brzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i mog iskustva.

Trenutno se razmisljam da li da kupim Exide, za Punta 1.9 JTD 63 KW.

Punto funkcionise nekako sa sestrinim starim acu Peugeot 42 Ah, koji je sluzio u Stilu 1.9 JTD 4 godine kod nje pre zamene, pre toga se nezna, jer je Stilo kupljen sa tim Acu. Stilo je pregurao cetiri godine bez garaziranja (i 4 zime)i oko 60.000 Km. Kada sam ga dobio bile su solidno suve celije, dolio sam destilovanu vodu, napunio, i evo radi sa povremenim dopunjavanjem vec mesec i po.

Pre toga u Puntu su bila dva Black Horsea, 45 Ah i 55 Ah, i ...

NIKAD VISE Black Horse.

Jos i ranije kada smo imali Juga o Somborskim Acu sam imao lose misljenje, znalo se ako hoces dobar, kupi Trepcu (bese nekada...), mislim na domace acumulatore. Pojedini su izdrzavali izmedju 4 i 7 godina.

Da se vratim na temu,

Sto se tice velicine, u kutiju Punta JTD ne moze da stane 55 Ah Black horse, ja sam kutiju izvadio i Acu stoji samo na metalnom nosacu odozdo, i osnova acumulatora je oko 1 cm sira u odnosu na duzinu metalnog nosaca.

Pozdrav

Usput, ima li ko dobru semu za punjac akumulatora, jer punjac koji sam napravio nama nikakvu regulaciju, pa napon punjenja, posle nekog vremena dostigne i 15 volti.

Edited by 123Pedja

Share this post


Link to post
Share on other sites

da li u garanciju akumulatora ulazi i to da vam garantuju da cete moci da upalite auto na -10? ...

izvinjavam se ako sam se pogresno izrazio, ali ne znam sta bih radio vise sa Bosch S4 000, koji pali sasvim normalnom na umerenim minus temperaturama, a na onim ekstremnim -10 nece. Inace ima 9 meseci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupio sam EXIDE Premium, 53 Ah, 540 A, ugradio ga 2.januara, pa videcemo...

Inace kupljen kod Andreja doo, stigao sutradan, Axom.

Izgleda dobro, nadam se da ce tako i sluziti. (Nikad vise Black Horse), (narocito ne onaj kome je istekao rok).

Interesuje me koliki je napon punjenja (alternatora) kada motor radi, naravno sa malim gasom, ne u leru, na vasim automobilima, cisto da vidim da li je OK kod mene.

Kod mene je 13,95 V, na Puntu, a 14,05 na Stilu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo svima. Jedno pitanje iskusnim korisnicima.

Kod mene u Puntu 1.2 8v nalazi se akumulator Magneti Marelli ETS 50ND 50Ah 450A (207x175x190), malo je veći od fabrički deklarisanih dimenzija, ali staje kad se malo pomeri jedna strana plastičnog kućišta. Akumulator je bio u autu kad sam ga kupio. Akumulator je iz jula 2008.g.

E sada, ima ono "okce" i ono je crne boje trenutno (aku je Pb-Ca tehnologija). Nemam iskustva sa ovim akumulatorima, pa me interesuje, šta znači ova boja, pošto vidim da ima još i zelena i bela? I da li je moguće punjenje ovog akumulatora ili voziš dok ne "umre" pa onda kupiš nov?

Pre ovog hladnijeg perioda poslednjih dva-tri dana, auto je palio kao mina bez ikakvih problema i posle nevoženja dan-dva. Na ovom hladnom vremenu ujutru mu treba 1-2 sekunde da zavergla i upali, nije ništa neobično valjda. Kasnije, tokom dana kad auto ne stoji duže, pali odlično, bez zadrške skoro.

Kakva su vaša iskustva, koliko obično traju ovi (Pb-Ca) akumulatori?

Edited by jane

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Imam isti problem, ako auto ne palim više od nekoliko sati a napolju je zimoća, prvo paljenje kao da teško vergla, zapinje pa upali. Upali svaki put nema greške, ne resetuje se sat i slično. Svako sledeće paljenje pali ko mina, kad je temperatura preko 10 C nemam ovaj problem, letos ga jednom nisam upalio nedelju dana i upalio je lakše nego sad prvo paljenje..

Akumulator je Bosch Silver nešto valjda beše, 42 Ah koliko je propisano..kupljen prošle zime, tada se nije ponašao ovako ali prethodni neki buđarijus se baš vako ponašao pre nego je crko pa sam kupio ovaj.

Evo video kao objašnjenje, snimiću još koji narednih dana gde se možda bolje oseti..obrati pažnju na zvuk! i na to da ga palim sa farovima, vidi se kako osvetljenje sata kao da skroz nestane, nije tako naredni put kad palim...

http://www.youtube.com/watch?v=dbInFgPJkUg

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ĐUBRE i ja imam, još je u garanciji. Mnogima pravi probleme. Nema dovoljno kapaciteta na velikim hladnoćama. Naravno, neko će reći da mu radi dobro ali je više onih kojima ne radi dobro. Pogrešio sam i šta mogu. Dok traje - traje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oktopode, kolika je propisana jacina akumulatora za tvoj auto?

ja sam na stilu imao black horse od 460 ampera, koji je isto tako gnjavio dok jednom nije bilo previse hladno i nije mogao da upali. Onda sam otisao na net i nasao da za moj stilo treba 700 ampera akumulator. Kupio Vartu, i sad pali bez greske :) Kad je bas bas bas hladno, sporije zavergla jednom ali sledeci pali!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni ovako pali sa fabrickom Vartom, vec 5 zima.

Sve je kilaviji i kilaviji, ali jos uvek krese.

Vec 3 zme se muci, gusto ulje, kilav akomulator, i to se dobije...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam uz novog punta dobio vartu 40Ah i pretprosle zime ga nismo izvadili iz auta, skroz se ispraznio i propao...

Sad smo kupili bosch silver S4 42Ah

aku1.jpg

i sa njim ne pali lose, ali sam i ja primetio da kad je hladno maaaalo sporije vergla, ali ne u toj meri...sad kad je bilo -7, -8C stojao je oko 2 nedelje i upalio iz prve, ali je malo duze verglao, muci se i onda upali...to je verovatno do tog akumulatora...inace leti sve radi bez greske...

Moj cale u unu ima bosch silver 55Ah

(http://www.motoryzacja.gshop.com.pl/bosch-silver-5d-55-ah-420a.html)

i to je PREDOBAR akumulator bez obzira koliki je minus, koliko je auto stajao, on uvek pali bez greske, cim mrdnem kljuc...nikad se jos nije desilo da se isprazni a njega je cale pre 4god dobio uz una, ko zna koliko je kod prethodnog vlasnika radi i dalje ne pravi uopste probleme...

Sad posle generalne bili su rastelovani ventili i paljenje, ujutru je bas tesko palio i kad se ohladi (sad je to reseno, pali uvek na cvrgu), verglao je po 20ak sec da bi upalio, a akumulator nije ni osetio...nikad ga jos nismo ni dopunjavali, tek ove zime i to nema potrebe, al sam ga ipak izvadio cisto da se ne desi kao sa Vartom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kapacitet akumulatora (izražen u Ah) je bitan, ali još je bitnija veličina momentne (polazne) struje akumulatora. Naime, nije isto imati akumulator od 74Ah 480A i 74Ah 680A. Razlika je ogromna, a naročito je vidljiva u ovim surovim vremenskim uslovima minusa kad auto ne upalite po 7 - 10 dana. Još ako vozite dizela neće ni zaverglati.

Edited by mica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno to su jako važni parametri. Ali ova naša iskustva se odnose na to KOLIKO SU ZAISTA TAČNI!!! Šta mi vrede dobri parametri ako akumulator NE RADI. Pitanje je i gde je zaista proizveden. Oko Boscha imamo mnogo negativnih iskustava. Bio je legenda nekada. Sada mnogo više korisnika hvali Exide, Energizer, Banner ... itd. Takva iskustva nam trebaju a ne reklamni materijal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa taj fazon, ja sam ovaj Bosch i kupio jer sam ovde pročitao preporuke, tad su bili aktuelni Bosch i Varta, ja sam kupio Bosch, Bokija je kupio Vartu, aj da čujemo njega, kupili smo isti dan maltene :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najgore je sto se ne moze vidjeti datum proizvodnje (ili moze ali jos nismo provalili code) na akumulatoru pa se najvjerovatnije stari akumulatori prodaju kao novi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...