Jump to content
FAS Euroauto Goran

Damjanović

Members
  • Content Count

    2016
  • Joined

  • Last visited


Reputation Activity

  1. Like
    Damjanović got a reaction from horvat in Kog je roda reč auto?   
    Sve skraćenice, kratice ili deminutivi nasledjuju rod od izvorne reči od koje su i izvedene.
    Automobil je imenica muškog roda, a njegova skraćenica "auto" je takodje muškog roda. Recimo deminutiv bi bio "automobilčić" - pokušajte da ga izgovorite u srednjem rodu?! Ne ide.
    Motorcikl kao i Bicikl su takodje muškog roda, mada će te negde naći termine kao što su "Bicikla, Biciklo, a Boga mi negde i Biciklov!
    Radio je takodje muškog roda
    Postoji verovanje da je pogrešno izgovaranje rodova odnosnih imenica vezano za dijalekt, medjutim - nije. Dijalekt nema nikakve veze za odredjivanjem roda imenica - već pravilan govor.
  2. Like
    Damjanović got a reaction from stex_pb in Štelovanje farova   
    Preduslov bilo kakvog razmišljanja o nabavci novih farove - je ispitivanje funkcionisanja vaših farova. Postupak se vrši veoma prosto i brzo. Za ovo je potrebno imati metar na razvlačenje i imbus ključeve (ukoliko je u pitanju Lybra, mada pretpostavljam da svi imaju isto štelovanje) Potrebno je ovo izvoditi u sumrak, kako bi tačno u motoru videli šta zavrćete, a šta odvrćete, kao i kakvu sliku crtate po zidu.
    Potrebno je dakle naći zid širine bar 3 metra i tačno se upravno na njega parkirati na odstojanju od 10 metara od vrhova vaših farova. Naravno, teren treba da bude potpuno ravan! Ukoliko ste sve ovo precizno izmerili, dobro se namestili upravno na zid (ovo je jako važno jer je horizontalno štelovanje najveća muka)
    postupak.
    1. od osovine sijalice fara uzmite visinu od tla. nju prenesite na zid
    2. Odmerite rastojanje od osovina sijalica levog i desnog fara - i njih prenesite na zid.
    3. Upalite farove - ukoliko vam se projekcija snopa gadja sa oznakama koje ste nacrtali na zidu - ugasite farove i terajte dalje.
    4. Ukoliko to nije tako, radite sa zavrtnjima 1 i 2 dotle dok slika ne bude potpuno poklopljena sa crtežom na zidu. Ovde treba biti vrlo istrajan, jer i najmanja greška na većem rastojanju daje loše rezultate.
    Uglavnom, svaki trud se isplati!.

    napomena: prilikom štelovanja unutrašnji taster za podignutost farova OBAVEZNO mora biti namešten u položaj "0"!!. Svaki sledći stepen 1,2,3, znači spuštanje farova. Praktično, položaj "0" je najviši položaj snopa.
    grafički prilozi prevedeni sa originalnog uputstva za održavanje Lancie Lybre, strana 80, separat 5540 "PROCEDURE PER RIPARACIONI ILLUMINACIONE ESTERNA"
  3. Like
    Damjanović got a reaction from Nebek in Šta imate od alata u kolima?   
    Nije loše imati i metar žice! (pocinkovana, za vezivanje armature, elastična) Iz golemog vozačkog iskustva, a u raznoraznim nedodjijama gde su mi se dešavali "feleri" na kolima, žica je odigrala nezamenljivu ulogu!. Žica pomogne da se dodje do majstora - a da se ne ostane bez tablica, branika, auspuha.... Montercangle+žica. Kombinacija snova! Bez toga ne idem nigde!
  4. Like
    Damjanović got a reaction from Siciliano in Štelovanje farova   
    Proveri.... Za vertikalnost nema sumnje, može da ti sredi. Za horizontalni otklon je malo problematično: Mora vrlo precizno da namesti instrument u odnosu na far. Svaki milimetar je bitan
  5. Like
    Damjanović got a reaction from hibi011 in Štelovanje farova   
    Preduslov bilo kakvog razmišljanja o nabavci novih farove - je ispitivanje funkcionisanja vaših farova. Postupak se vrši veoma prosto i brzo. Za ovo je potrebno imati metar na razvlačenje i imbus ključeve (ukoliko je u pitanju Lybra, mada pretpostavljam da svi imaju isto štelovanje) Potrebno je ovo izvoditi u sumrak, kako bi tačno u motoru videli šta zavrćete, a šta odvrćete, kao i kakvu sliku crtate po zidu.
    Potrebno je dakle naći zid širine bar 3 metra i tačno se upravno na njega parkirati na odstojanju od 10 metara od vrhova vaših farova. Naravno, teren treba da bude potpuno ravan! Ukoliko ste sve ovo precizno izmerili, dobro se namestili upravno na zid (ovo je jako važno jer je horizontalno štelovanje najveća muka)
    postupak.
    1. od osovine sijalice fara uzmite visinu od tla. nju prenesite na zid
    2. Odmerite rastojanje od osovina sijalica levog i desnog fara - i njih prenesite na zid.
    3. Upalite farove - ukoliko vam se projekcija snopa gadja sa oznakama koje ste nacrtali na zidu - ugasite farove i terajte dalje.
    4. Ukoliko to nije tako, radite sa zavrtnjima 1 i 2 dotle dok slika ne bude potpuno poklopljena sa crtežom na zidu. Ovde treba biti vrlo istrajan, jer i najmanja greška na većem rastojanju daje loše rezultate.
    Uglavnom, svaki trud se isplati!.

    napomena: prilikom štelovanja unutrašnji taster za podignutost farova OBAVEZNO mora biti namešten u položaj "0"!!. Svaki sledći stepen 1,2,3, znači spuštanje farova. Praktično, položaj "0" je najviši položaj snopa.
    grafički prilozi prevedeni sa originalnog uputstva za održavanje Lancie Lybre, strana 80, separat 5540 "PROCEDURE PER RIPARACIONI ILLUMINACIONE ESTERNA"
  6. Like
    Damjanović got a reaction from hibi011 in Štelovanje farova   
    E, sada kada smo naštelovali farove, oni bi prema evropskim stabdardima trebalo da budunamešteni tako da im projekcija na dumu izgleda ovako:
    U hotizontalnoj projekciji oboreni i dugi:
     

     
    ili kako se to vidi iz kabine: oboreni i dugi:
     

     
    medjutim, ukoliko na vaše farove predvidjene za standardne halogene sijalice stavite xenonske, snop će u horizontalnoj projekciji izgledati ovako i to samo na srednjim svetlima -

     
    ukoliko vaš far ima konstrukciju sa dve H7 sijalice. Dugi far će sijati klasičnim - žutim svetlima, dok će oboreni projektovati potpuno belu svetlost:
     

     
    kome smeta ovakva kombinacija, potrudiće se da nadje kompletan far predvidjen za xenonsko svetlo (ukoliko postoji za traženi model), i u tom slučaju bi snop trebalo da izgledaovako:
     

     
    Naravno, difuzor -prednje staklo je posebno konstruisano da smanji širinu snopa i da fokusira snop tačno prema projekciji farova koje daju halogene sijalice iz prvog primera, sa razlikom znatno jačeg svetla nego kod halogenskih.
    To je i razlog što se naknadno ugradjene xenonske sijalice nameštaju za stepen niže od halogenih -jer im je snop širi i viši!!
    Medjutim, zadovoljstvo originalnog fara predvidjenog za xenonske sijalice je mnogostruko skuplje (alii bolje). Koliko se to isplati u našim okolnostima i sa našim mogućnostima...nekom drugom prilikom.
  7. Like
    Damjanović got a reaction from hibi011 in Čišćenje protokomera (MAF SENZORA)   
    Često smo se susretali sa pitanjem da li nam protokomer radi ili ne?. Pre nego što ga osudimo na zamenu - proglasimo neispravnim, ili kako god nije loše da proverimo u kakvom je "higijenskom" stranju. Naime, ova stvarčica u svojoj disfunkciji u saradnji sa cemtralnom kompjuterskom jedinicom može da napravi čudo, od normalnog auta "mrcinu", da utiče na potrošnju, snagu i opštu sigurnost vozača koji ne zna šta mu je sa kolima. Ovaj mali deo koji spada u opštu drupu "usisa" i prva je stepenica u snabdevanju motora vazduhom i obaveštava elektronsku pamet naših vozila o stanju i potrebi koncentracije smeše koju smo zadali pritiskom na gas. (Naravno pored ovog senzora postoji čitav lanac koji može da pokvari vozačevu sreću, ali ona su već u domenu specijaliste - mehaničara).
    Naravno, ono što moćemo prvo da proverimo je filter za vazduh. Videćemo odmah ima li na sebi "maca" od topole, gareži i blata - ukoliko nema: IDEMO DALJE!.
    Sledeća stanica na našem putu je mala "zvrčka" kod nas popularna kao PROTOKOMER, odnosno zvanično u svetu poznata kao: mass air flow
    Nije loše od filtera za vazduh do mesta koje vodi ka motoru skinuti crevo sa sve protokomerom i to sledećim redosledom:
    pozicija creva sa protokomerom
    skinuto crevo od fiksnog dela prema motoru
    pozicija torax zavrtnjeva koje drže senzor u crevu
    početak vadjenja protokomera iz kućišta
    izgled protokomera
    potreban alat za čišćenje
    mesta koja se čiste (četkicom)
    komplet izvadjeno crevo, oprano i čisto sa kućištem protokomera, spremnog za vraćanje očišćenog protokomera.
    Kada smo sve vratili na svoje mesto dobro bi bilo četkicom očistiti i elektrokontakte, i naprskati elektrokontakt sprejom (u nedostatku može i WD40).
    Ukoliko smo sve povezali kako treba - napravimo probnu vožnju. Pogledajmo da li nam vozilo ubrzava kako treba, ostavlja li trag za sobom (dimovi). Ukoliko sve od navedenog nije rešeno - sledeća stanica je mehaničar. Ukoliko ste primetili osetnu razliku izmedju sadašnjeg i predjašnjeg stanja - rešili ste problem! Bio vam je prljav protokomer!.
    Fotodokumentacija ovog priloga dobijena je ljubaznošću našeg člana ZoranSM-a, dok je tekst deo naših zajedničkih davnašnjih muka sa MAF senzorima...
  8. Like
    Damjanović got a reaction from neshtry in Makete automobila   
    Forma dobra - boja malo gruba....cirkuska. Bolje da su je farbali u belo, ili srebro, ovako sa ovim zvezdicama....
    Ima i italijani proizvode slično (firma SOLIDO), ista je i cena kao mažoretov primerak (9.9e.), ali isti problem, neumerena metalizacija boje....

    Kada govorim o neumerenoj metalizaciji na prdhodno prikazanim podelima, u prvom redu mislim na modele igračaka koje proizvode japanci i koji su bez premca što se tiče spoljne obrade i preciznosti. Evo nekoliko primera:
    Maserati Gibili................................ Mercedes .....................................ovde se vidi normalna metalizacija

    Lancia Stratos (ona je bela)

  9. Like
    Damjanović got a reaction from Staras in Fiat Stilo 1.9 JTD - kao da neće preko 3.000 obrtaja, trza?   
    Bukvalno sve što si naveo se dogadjalo svima nama, a rezultat je zapuštenog i neodržavanog motora od predhodnog vlasnika. Kao moje felere da opisuješ (paljenje signala greške motora na brzini preko 150...((meni)) , potom nerado okretanje radilice preko 3000 obrtaja....). Sve ti to ukazuje da vozilo odmah (momentalno, koliko sutra) oteraš kod majstora da ti uradi stručno:
    1. blokadu EGR-a
    2. čišćenje i proveru funkcionisanja protokomera
    3. čišćenje i proveru funkcionisanja turbine
    4. čišćenje i porveru funkcionisanja interkulera i creva do turbine (ume da ima rupicu ili da je naprslo)
    5. čišćenje i proveru funkcionisanja brizgaljki
    6. proveru funkcionisanje "overboost valve-a", i prohodnost creva-ulaznih i izlaznih, da nije neko previjeno ili bušno
    -------------------------------------------
    Ukoliko ovo sve funkcioniše kako treba, tebi na leru treba da se vrti mašina na 5400 obrtaja, a u pogonu na 4.200 obrtaja.
    Maksimalnu brzinu ćeš da vidiš preko 200 (210), a po satelitu je to 191-192 i to na 4.100 obrtaja...(maksimalni broj obrtaja koji bi trebalo da poštuješ je 4000, kada ćeš na cajgeru da vidiš čistih 200 u petoj.)
    Elem, preporuka je da se javiš majstoru, pa na tenane da odradiš sve "po spisku" a potom da uživaš dugi niz godina i da te ovo više ne muči.
    Sam to ne umeš niti možeš (i ne pokušavaj....Bog nije džabe izmislio automehaničare)

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...