Jump to content
FAS Goran
Mihailovic

Lybra 1.9 JTD - Zamena filtera goriva

Recommended Posts

Pozdrav svima na podforumu "Uradi sam".

Svašta sam radio na jugiću i Tipu, ali Lancia Lybra JTD 1.9 je moj prvi kontakt sa dizelašima.

'Teo sam da zamenim filter goriva. Molim upućene za kratko uputstvo. (može i opširno :thumbup: ) Na šta treba obratiti pažnju, koji su mogući propusti.

Hvala unapred

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema neke posebne price, samo otkaci konektor za senzor za vodu koji se nalazi na dnu filtera....odvrni, zavrni novi, proveri gumice..daj kontakt sacekaj malo da pumpa odradi svoje i pali ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, to je ohrabrujuće.

Negde sam pročitao da filter mora da se prethodno napuni dizelom ?

1) Ne mora ?

2) Mora ?

3) Ne mora, ali dobro bi bilo ?

Edited by Mihailovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mora, ali nista te ne kosta ako imas dizela sa strane da ga napunis. Pumpa pri davanju kontakta napuni filter i nadruka pritisak sve do pumpe visokog pritiska. Moze biti malo neravnomernog rada zbog sabijenog vazduha ali samo prvi minut rada motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad ga zameniš daj kontakt...pa skini...pa opet daj kontakt i držiš malo kao prvi put, pa opet skini...i onda daj kontakt i pali. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK. Hvala na savetima. Kad budem točio gorivo sledeći put, tražiću pumpadžiji da mi natoči i u neki kanister (zatrebaće i za ovo a i za koješta drugo). Javiću kad sve završim.

Posle ovoliko godina baratanja alatima, vala, ne dam pare priučenim majstorima za osnovne operacije na kolima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo zamenio sam filter, pa da podelim iskustvo sa drugima.

Očekivao sam da će filter biti jako teško odviti (kao što se teško odvija filter za ulje), pa sam spremio onaj specijalni alat sa lancem. Ali, položaj filtera je tako nezgodan da korišćenje tog alata nije dolazilo u obzir.

Na moju sreću, filter sam uspeo da odvijem rukom.

Senzor koji se nalati na donjem delu se takođe odvija. Oprez: čim se odvije senzor gorivo počinje da curi ! Usput zamazuje i prska na sve strane, pa je jako uputno da se ispod kola postavi neki karton, stare novine ili krpe.

Rupu u kojoj je senzor sam koliko-toliko zapušio prstom i odvio filter do kraja.

Novi filter nisam punio gorivom.

Navio sam senzor. Oprez: senzor ima plastični navoj. Ne treba ga „konjski“ stezati, može da proklizne. Onda sam, zbog uvrtanja žica, prvo u prazno motao filter u levo, da bi se kasnijim ušrafljivanjem filtera žice ispravile. Gumene zaptivke sam namazao vazelinom.

Kod paljenja sam poslušao savet neshaoct: dao kontakt, malo sačekao da se filter napuni (čuje se rad pumpe). Onda vratio kontakt, pa opet dao i opet malo sačekao. Onda sam upalio motor, i bez problema je zabrundao.

Sad nešto kontam, možda se kablovi senzora mogu iskopčati. Ipak ja to nisam uspeo, a plašio sam se da konjski zapnem, da ne polomim konektor. Verovatno ima neki osigurač na konektoru.

Edited by Mihailovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta ćete, nije mi đavo dao mira. Ponovo sam izvadio (sada novi) filter goriva, sa njega odvio senzor vode, i detaljno razgledao konektror. Može se iskopčati, naravno. Jedino, problem je što taj konektor ima jednu, prilično jaku žicu koja služi kao osigurač. Kad je konektor bio ispred mene, u rukama, nije bio problem da izvučem taj osigurač, i da iskopčam. Ali nije mi jasno kako je proizvođač zamislio da se to uradi u onom skučenom prostoru, ispod filtera.

Elem, ovaj put, kad sam ugrađivao filter, prvo sam navio senzor, pa sam ugradio filter, pa sam spojio konekor. (Dakle, nije bilo uvrtanja žice)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je "cetvrtasti" konektor, a cini mi se da jeste onda se ta zica-osigurac ne skida nego se stiska da bi se oslobodio konektor

lWa2J.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna mala preporuka za "ugradnju - izgradnju" filtera. Nažalost, ja sam imao nesrećno iskustvo da mi VELIKI servis radi majstor koji u životu to nije radio. Izmedju ostalog, zamolio sam ga (zamolio...) da mi zameni filter goriva pošto je vozilo u to vreme išlo izuzetno slabo, pa zbog sumnje na sve i svašta i moju tadašnju finansisku potentnost, ajde i to da mu zamenim. Naravno, ništa se spektakularno nije desilo, ali je vozilo počelo osetno više da mi troši. Pored potrošnje, prilikom paljenja jako se osećao miris nafte, a Boga mi i tokom vožnje sa uključenim ventilatorima... Trpeo to ja tako, trpeo...dok nisam promenio majstora.

Elem da ne davim - u čemu je stvar.

Šelne koje pritežu creva na dolasku i odlasku su bile puštale, pa je vozilo umesto prihvatljivih 8 - 8.5 litara po gradu trošilo 10-11. Naravno, nikakav trag pod kolima u trenutku nije mogao da se primeti, nafta ipak isparava, sutradan posle vožnje sve uredno i čisto ispod vozila. Medjutim, glavno curenje iz filtera za gorivo se dešavalo kada je motor u punoj snazi i radnoj temperaturi. Naravno, Miki, gledajući potpuno druge stvari na vešanju kod kola, dok je još motor bio vruć dobio je nekoliko kapi nafte direktno na glavu, a po intenzitetu kapljanja moglo bi da se zaključi da je iskapavanje bilo otprilike 2 kaplje u sekundi. Koliko je to litara na pola sata ili sat dnevne vožnje (kada je to znatno intenzivnije) može da se zaključi iz moje sadašnje potrošnje. Manja je za 2 litra na 100 km.

Naravoučenije:

Proverite dobro dihtovanje creva na ulazu i izlazu iz filtera, Filter mora da bude suv ko barut UVEK!.

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je "cetvrtasti" konektor, a cini mi se da jeste onda se ta zica-osigurac ne skida nego se stiska da bi se oslobodio konektor

lWa2J.jpg

Jes, vala, baš takav ! Dakle, stisnuti žicu ?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da , da i tada ne ide bas idealno (potrebno je stisnuti zicu , malo boli kaziprst il palac ;) i lagano vuci na dole) ali se skida ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Moguce rjesenje zamjene filtera je da se skinu crijeva s kucista filtera i konektori, odvrnu dva M8 vijka i cio nosac i filter van motornog prostora odvoje, tako se sprijeci izlijevanje nafte. Postavi novi filter, vrate se crijeva/kablovi..prekontrolisu selne, dva do tri puta kontakt i vozi MISKO!!!

Koje filtere koristite, mislim proizvodjace?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može i tako, ali skidanje creva, posebno kad nije neophodno treba izbegavati.

Što se filtera tiče, ja sam kupio neki u AP Sportu. Comline. 'Bemliga, pojma nemam, valjda je dobar. Engleski.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ako je "cetvrtasti" konektor, a cini mi se da jeste onda se ta zica-osigurac ne skida nego se stiska da bi se oslobodio konektor

lWa2J.jpg

Jes, vala, baš takav ! Dakle, stisnuti žicu ?!

 

Nisam uspeo da vidim lepo,mozda neko zna da li je ovako i na puntu 1,9 JTD 2001 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...