Jump to content
FAS Euroauto Goran

shuxx

Members
  • Content Count

    267
  • Joined

  • Last visited


Reputation Activity

  1. Like
    shuxx reacted to ortakov in Fiat 500L - skidanje zvučnika / rad zvučnika   
    Malo da doprinesem temi, bez obzira što još uvek nisam u posedu ovog automobila, pisaću generalno, možda će nekome značiti.
     
    Što se tiče otpora odnosno imperdace, ona je okvirna, odnosno promenjiva, u zavisnosti od frekfrencije pa se uzima neka srednja vrednost, odnosno vrednost oko koje se kreće srednja vrednost. 
    Zbog malog napona - 12V a velike struje, u automobilima se koriste zvučnici koji rade na 4 ohm. Kada se uzme u obzir da su oni vezani za jedno napajanje, postavljanje više od 4 zvučnika je problematično jer onda pada vrednost otpora. Zbog toga su napisali da su 4 ohm ready.
    Deklarisana snaga na zvučnicima je bitan podatak, ali samo kao okvir, preko kojeg ne treba ići, bitini je podatak osetljivost u dB. Što veći broj, trebalo bi da se glasnije čuje. Opet i taj podatak treba uzeti sa rezervom, jer različiti proizvođači deklarišu određeni broj dB ali ne napišu pri kolikoj snazi i na kojoj frekfrenciji.
    Takođe, sam oblik kutije i zapremina igraju važnu ulogu u tome kakav će zvuk biti. Ta kutija je u ovom slučaju okvir vrata, odnosno zapremina vrata. Nekim zvučnicima - drajverima više odgovara zatvoren sistem, a drugim više odgovara bas refleks sistem. Obzirom da su tapacirima zatvoreni, trebalo bi instalirati zvučnike koji su predviđeni za ugradnju u zatvoren sistem.
    Snaga pojačala i konstrukcija određuje i kvalitet, pa bi i na to trebalo obratiti pažnju. Svi moderni uređaji koriste IC za pojačanje, to su TDA7388 npr ili neko slično iz te serije i od takvih uređaja generalno ne treba očekivati čudo, ali isto tako to i nije tako loše, velika snaga, jeftina proizvodnja. Uz izvesna poboljšanja, promenom pretpojačala, boljim OP amp ili zamenom kondenzatora, sa kvalitetnijim itd, ali to onda zahteva i neko znanje i pitanje je isplativosti.
     
    Iz nekog mog ranijeg iskustva, bolje sviraju zvučnici sa papirnom membranom i sunđerastim vešanjem, ali su kratkotrajniji jer su dosta podložni vremenskim uslovima i uslovima upotrebe (preglasna upotreba lakše ošteti vešanje npr.) Prednost je lakša pokretljivost membrane pa samim tim je i veća osteljivost i onda se to bolje čuje. 
     
    Što se tiče instalacije, moje mišljenje je da nema potrebe da se menja zbog nekih manjih prepravki, jer se neće dobiti ništa posebno a ogroman je posao. Eventualno, za napajanje pojačala, potrebno je ugraditi dobre i kvalitetne kablove.
     
    Većina proizvođača ima više kategorija tj kvaliteta zvučnika, pa bi bilo glupo napisati da je bolja Alpina, JBL ili Pioneer, jer svi proizvođači imaju i skuplje i jeftinije verzije svojih proizvoda. Onda se opet vraćamo na onu temu, bitnije je odrediti prema karakteristikama koji će zvučnik biti upotrebljiviji, jer ne znači nužno da je skuplje uvek i bolje.
     
    Ja sam koristio Visaton zvučnike, oni imaju najdetaljnije objašnjene vezano za karakteristike, proverenog su kvaliteta i prozivode se u nemačkoj, za razliku od mnogih "izvikanih" proizvoda.
    Recimo, ove sam ugradio u opel 
    https://www.visaton.de/index.php/en/products/car-hifi/dome-tweeters
    Sjajno rade, a filter, odnosno skretinicu sam kreirao od Mundorf kondenzatora, spec. dizajniranih za audio.
     
     
    @neshaoct
     
    To su dimenzije za Beats verziju, ja to nisam doplatio, pa sam zato pretpostavio da su u zanjim vratima zvučnici fullrange (širokopojasni) dimenzija 130mm
    A prednji su 165mm. To je generalno standard, većina proizvođača tako i ugrađuje.
     
    Iz čitanja ove teme, video sam da nazad nema visokotonaca, tako da je to prva stvar koju treba dodati  
     
     
  2. Like
    shuxx reacted to YUgisa in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Ja mislio da je 400din puno
  3. Like
    shuxx reacted to banjo1990 in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Evo fotografija čuvene Wintere, skinute sa moje Alfe. Naravno, performanse ove gume su odavno apsolvirane i nije o tome reč. 
    Poenta je da sam ja ove gume pazario krajem 2015. godine, isključivo iz razloga da bih letnje gume i felne sačuvao od udarnih rupa koje se otvaraju zimi i drugih spoljnih uticaja kroz zimski period. Jeftinije gume u tom momentu nije bilo. 
    Evo danas, posle odrađene 4 sezone njeno stanje. Nema apsolutno nigde traga starenja, mikro naprslina i slično. Još uvek ima elastičnost pod rukom. Ispostavilo se na kraju da sam ovu gumu koristio i više nego što sam planirao, skitala je itekako i po Evropi. Dobacila je čak i do Francuske, Austrije itd...  Zaključak je kada se guma pravilno skladišti da može da potraje nekoliko godina bez problema, a čak ni njene u najmanju ruku skromne performanse nisu toliko bitne kada se normalno vozi i ima na umu koji su limiti same gume. 
       
  4. Like
    shuxx reacted to MS PK in Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti   
    Kontrola kvaliteta je po zadatim standardima od fabrike, tako da to nema veze. Evo u mom gradu se vec 10-12god pravi instalacija sa Bmw serije 3 i 5, mozda jos neke. Pored za Jaguar i Land rover, pored za neke druge modele Bmw-a. Neke druge na jugu Srbije rade za Audi, Kia-u,Hjundai... i to ti pricam samo za instalacije, pa verovatno nisi cuo da se zali neko od vlasnika ovih automobila Mnogo drugih fabrika u nasoj zemlji prave druge delove za auto industriju, prekidace, sedista, hladnjake...
     
  5. Like
    shuxx reacted to MS PK in Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti   
    Ma ok ali mislim da je preterivanje. Koliko ja vidim limarije i antikorozivne zastite su odlicne negde vec od pocetka ovog milenijuma. Evo gledam svog stila, kako je beo na krovu tako je beo i odozdo. Ima po pragovima gde se oljustila boja i zastita bas od tog peskarenja koje spominjes i trebalo bi to sanirati ali evo koliko godina je kod mene taj goli lim se sija kao da je sad ugledao svetlost dana prvi put

     
  6. Like
    shuxx reacted to moron in Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti   
    Ali, ako zaista pažljivo pregledaš novi automobil odozdo, nije isključeno da ćeš uočiti neki deo metala koji je "na pravcu prskanja" od točka ( a prednji točkovi, budući da skreću, imaju malo šire polje "prskanja", pa još i kada su pogonski, imaju bolji razvojni potencijal za "kvalitetnije peskaranje", posebno, ako bi vozio po putevima sa rizlom), a da taj deo metala nema "zalepljenu zaštitu".
    Prosto, u fabrici, kada se lepe te "zaštitne trake" , uvek se, na žalost, negde "preskoči". I onda tu imaš samo pocinkovan lim, i farbu preko. A nemaš "bitumen" (nemaš na metal zalepljenu "zaštitnu traku".
    Mogao bih sada ovde da okačim i brdo slika kojima se to lako dokumentuje.
    Sad, tačno je da vozilo ima i garanciju na prohrdjavnje karoserije "iznutra ka spolja" ( koliko je kod fiata, 8 godina, mislim da nije kod 500L 12 godina za to? ), ali i ta garancija važi samo pod uslovom da se na vozilu redovno vrše propisani antokorozivni pregledi i da se tada, ako se uoče oštećenja fabričke zaštite, stavi (o trošku vlasnika vozila) nova zaštita na tim mestima.
    Niko vama ne garantuje da će "fabrički bitumen" da traje 8 ili 12 godina. Već, samo da ćete uz ispunjenje one gore obaveze (redovan pregled+dodatna zaštita ako nalože za oštećenja), biti bez rupe ( iznutra ka spolja). Jaka mi je to "garancija"  
    Pa, što ja sam da ne stavim taj bitumen? Ja više verujem sebi ...
     
  7. Like
    shuxx reacted to moron in Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti   
    @Ivan
    Meni je, veruj, prijatnije ovako. Manje se opterećujem šta ću da napišem. Jer ljudi mogu unapred vide da imaju posla sa "psihopatom", pa nema ni šta da se ljute   A da jesam veoma matori konj, jesam 
  8. Like
    shuxx reacted to Ivan in Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine   
    @OnajŠtoZračiLjude
    Dzibersko pitanje  , ali moje prvo - koliko planiras da potrosis za kupovinu? Naravno, uz podrazumevani ostatak za prevod/registraciju, veliki/mali servis, inicijalno sredjivanje...
    Odredio si klasu (SubCompact), brand, a u zavisnosti od cifre na raspolaganju ces gadjati model (Mk2, GP, mozda cak i Evo). Pa kada i to stavis na papir, mnogo lakse ces se opredeliti za motorizaciju (neke motore nemas u nekim modelima) i znatno ce ti suziti pretragu (a povecati mogucnost nalazenja dobrog primerka). Svi motori za koje se raspitujes su starije konstrukcije: 1.2 i 1.4 su atmo FIRE, 1.3 je prvi MultiJet, tj. svi su debelo provereni u praksi, pouzdani i prilicno jeftini za odrzavanje. U Evu imas vec i novije Euro 5 i dizelske i benzinske motore.
    Licno mi GP i Mk2 nisu bas za u istu recenicu, GP (pogotovo Evo) je generacijski noviji, moderniji, lepsi, veci (sa vecim WheelBase, siri, duzi), primetno kvalitetniji i lepsi enterijer...
    A na osnovu modela koji juris cemo i ovu nepotrebnu temu spojiti sa nekom od postojecih, u kojima se pise vise od decenije. Mozes da procitas detaljno o izboru za GP/Evo/MY12:
    https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/41516-fiat-grande-punto-saveti-iskustva-pre-kupovine/
    Punto Mk2:
    https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/36826-fiat-punto-mk2-cena-prednosti-mane-šta-gledati-iskustva-i-mišljenja/
    Mk2 1.2 16v vs 1.4 16v:
    https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/47792-fiat-punto-mk2-12-16v-vs-14-16v/
     
  9. Like
    shuxx got a reaction from moron in Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine   
    ma 1.2, 8V ili 16V + Plindža, dobitna kombinacija
  10. Haha
    shuxx reacted to YUgisa in Distanceri & brezoni   
    Stavis 4 osobe u auto i jednu letvu na tocak i odmeris od nalegajuce povrsine letve do ruba koliko imas mesta, skines 5mm od te dimenzije i tu debljinu kupis
  11. Like
    shuxx reacted to MS PK in Z10 by Shuxx   
    Kod stila taj donji deo se skida, samo povuces na gore i operes ga lepo. To radim barem dva puta godisnje, nema da prlja staklo kada se otvara a i ne grebe prasina

    Послато са SM-J330F помоћу Тапатока


  12. Like
    shuxx reacted to moron in Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti   
    @ortakov
    Kad pomislim koliko sam (stotina hilljada) kilometara prešao sa kolima koja su imala značajno slabiji motor od tog 1,4 sa 95 ks, pa sam i tako svuda stigao, na vreme, srećan i veseo, nemam dilemu ni da je 500L sa tim motorom sasvim dovoljno motorizovan da se svuda stigne sa osmehom na licu.
    Tako da - uživajte u tome - dugo
     
     
  13. Like
    shuxx reacted to neshtry in Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine   
    I bolje da je benzin za početnike, drugi po redu neka bude dizel.
    Benzinci su jednostavniji

    Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka


  14. Like
    shuxx reacted to neshtry in Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine   
    Ja nikad nisam bolje i lakše održavao auto i imao manje problema nego sad sa Fiat om
     
    Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka
     
     
     
     
     
     
  15. Like
    shuxx reacted to Quadrifoglio Verde in Funny photos   
  16. Like
    shuxx reacted to neshaoct in Lancia Lybra LX 1.8 2003   
    @Duki 91
     
    Kad je već takav auto u pitanju, greota ne unaprediti joj točkove  ...ako to bude došlo u prvi plan, ja bih jurio ovakve:
     

     
    Koliko vidim na oglasima, trebalo bi da set bude oko 150 evra...pa, kad već ne traži pare za nešto drugo, onda nek' dobije felne. 
  17. Like
    shuxx got a reaction from Zvezdo in Fiat Nuova Tipo - ugradnja plina/TNG-a?   
    u principu, vozi SAMO NA GAS.... veruj mi sa čestim startovima, i kratkim relacijama sakupićeš oko 10% vožnje na BMB, što je dovoljno. Plinski kompjuter vodi radno vreme TNG/BMB i pri svakom servisiranju, a možeš i sam da uzmeš dijagnostiku / pozajmiš...  što ti savetujem , kabal +besplatan softver i da povremeno proveriš stanje parametara i % vožnje na BMB...
  18. Like
    shuxx got a reaction from Tipo95 in Fiat Nuova Tipo - ugradnja plina/TNG-a?   
    mali Update vezano za brzinu prebacivanja u jutarnjem startu, sa BMB na TNG, sada sa ovim temperaturama od 10-15C ( oko 7h ujutru ), treba mu oko 1km.
     
    Ako već praviš neku npr exel tabelu za računanje potrošnje, stavi da ti je oko 1km potrebno za zagrevanje motora, jer svaki kasniji start, ti je zagrejan motor, pa će ti trebati par sekundi kada je onaj pakao, ili par stotina metara u normalnim uslovima...
  19. Like
    shuxx reacted to moron in Novi FIREFLY motori   
    @Ivan
    500X je visok 161 cm, što vodi lošoj čeonoj površini za jurcanje auto putem, tako da u uslovima većih brzina mora da troši. I moj 500L (visok 165 cm), kada baš brzo "poteram" auto putem, taj auto lepo "pije" i tu ne pomaže previše ni što je dizel.
    Što se tiče potrošnje po gradu, meni ne deluje neistinito/nemoguće ni tih 13-17 litara za turbo benzinca od 150 ks. Meni fobija TSI95 "po krugu dvojke", u vreme gužve, lako troši oko 10-12 litara, a ni yaris 1,5 ne troši ništa manje (a uopšte nisam agresivan vozač). A dešavalo mi se i da 500L nekada dobaci do 9-10 litara dizela. I šta je onda 13-17 litara za Pariz i benzinca od 150 ks? Meni je to skroz životno.
    Konačno, oko onih 3.000 rpm u šestom stepenu pri 130 km/h za 500X sa T4 motorom, za mene su to suviše visoki obrtaji. "Finalni prenos" je tu suviše kratak. Fabija sa petostepenim menjačem se toliko ne vrti pri 130 u petom stepenu. Nemam link do specifiakcija za tu fobiju, ali, na sajtu https://www.automobile-catalog.com/ možeš da vidiš da audi A1 25 TFSI (što je isti motor i menjač kao u fabiji TSI95 ) u petom stepenu prenosa ima teorijsku maksimalnu brzinu od 262 km/h ( pri 5.500 rpm), što znači da se pri (stvarnih) 130 vrti na oko 2.700 rpm (u praksi, na škodi, kada cajgeer pokaže 130 km/h, to je oko 125 i obrtaji su samo oko 2.600 rpm) . U petoj ... 
    Nešto je tu "suviše kratko" u prenosnim odnosima kod tog 500X sa T4  
     
     
  20. Like
    shuxx reacted to Ivan in Novi FIREFLY motori   
    Sta je nejasno, puno ili malo  ? Kod mene se, doduse sa manuelnim C635, prethodna verzija MultiAir vrti na 3000 rpm i +10 km/h od navedene cifre. Razlika je i sto je auto fabricki spusten i zalepljen za patos, pa i tome pripisujem deo razlike:
    Uz duzno postovanje prema autoru, iz licnog iskustva jednostavno mi nema logike da moderniji motor trosi toliko koliko je navedeno. Podrazumevam proveru cepovanjem i normalnu voznju 130-150 km/h autoputem. Po tome ispade da auto slicne tezine, krcat do krova prtljagom, sa 4 putnika, sa motorom starije generacije ali boljom aerodinamikom, na 2000 km malo preko ogranicenja autoputem trosi 30% manje. Po cepu, normalno.
    Apropo gradske voznje, upravo i ja napisah da je jos uvek slaba tacka malih turbaka potrosnja po gradu i sa tim se slazem da se tesko moze bitnije popraviti i u ovim novijim generacijama motora. Ali cifre od 17l su mi neverovatne. Pa kao da je u pitanju stari 1750 TBi. Board moze trenutno da pokazuje svasta, ali kada se podvuce crta bude to dosta normalnije kada se cepuje i stavi na papir. Bar moje iskustvo.
  21. Like
    shuxx reacted to neshtry in Škoda Yeti 1.2 TSI 2010. godište   
    Što sam bliži 50oj,manje me zamaraju asesoari po autima, samo da je stabilan i funkcionalan

    Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka


  22. Like
    shuxx reacted to moron in Škoda Yeti 1.2 TSI 2010. godište   
    @Skorpion
    TSI 115 max moment ima od 2.000 rpm, a TSI 95 od 1.600 (bar na škodi), pri čemu je TSI95 meni subjektivno totalno mrtav ispod 1.800. Medjutim, TSI 115 je prijatniji mnogo za vožnju, jer ima 6MT, manji su "koraci", a 5MT je "veoma zajeban" (veliki koraci izmedju susednih stepeni prenosa, finalni prenos veoma dug), jer, ako voziš npr. 45 km/h po gradu, to je sporo za treću, guši se, a ako ga držiš u drugoj, tada je veoma nervozan.
    Šteta je što nisu omogućili da se TSI 95 dobije uz 6MT (kod audija A1 se nudi čak i uz DSG7).
  23. Like
    shuxx got a reaction from Zan Batist in Fiat Punto mk.2 1.2 8v - curi ulje na poklopcu ventila   
    ubi ova korona, sa nekih 2000km mesečno, spadoh na oko 1700 za dva meseca...
     
     slike govore sve, zamena je uspešna, samo malo pedantnosti, i kvalitetan dihtung.... motor čist ko suza....
     

  24. Hvala
    shuxx got a reaction from moron in Jeftini brisači za Fiat i Lancia automobile   
    Juče ujutru Niš BGD autoput, kiša sve vreme pada, brisači sve vreme rade. Ja ih studiram ... i ukapiram da stari Valeo brisači, odlično čiste staklo, ne preskaču, ali da su toliko kruti da se ne prevrću kada idu u suprotnom smeru... već stoje u jednom položaju ( povratnom ) i takvi i idu u prvom brisanju. Poprilično se čuju, čim je manje kiše...škripe...
     
    S obzirom da sam isplanirao da u BGD kupim one bočne vetrobrane jer su 2200din, u D&D Borča, a lepo se raspitao viberom, čak mi i slali fotke. Naravno tražio sam za Z10 Prednje. Stigao do njih....  Na žalost, toliko su znalci da su mi ponudili za Punta 3V, koja se iz aviona vide da su za 3V.... jbg...
     
    Videh na stalaži Mutitoyo po ceni od 250din/kom. I uzeh oba. Promena je velika, odlično brišu, estetski mnogo bolji od klasičnih Valeo.... meki, nečujni, za sada veoma zadovoljan. Videću koliko će mi trajati.
     
    Saradnja sa D&D.... budite pažljivi.....
  25. Hvala
    shuxx got a reaction from neshaoct in Jeftini brisači za Fiat i Lancia automobile   
    Juče ujutru Niš BGD autoput, kiša sve vreme pada, brisači sve vreme rade. Ja ih studiram ... i ukapiram da stari Valeo brisači, odlično čiste staklo, ne preskaču, ali da su toliko kruti da se ne prevrću kada idu u suprotnom smeru... već stoje u jednom položaju ( povratnom ) i takvi i idu u prvom brisanju. Poprilično se čuju, čim je manje kiše...škripe...
     
    S obzirom da sam isplanirao da u BGD kupim one bočne vetrobrane jer su 2200din, u D&D Borča, a lepo se raspitao viberom, čak mi i slali fotke. Naravno tražio sam za Z10 Prednje. Stigao do njih....  Na žalost, toliko su znalci da su mi ponudili za Punta 3V, koja se iz aviona vide da su za 3V.... jbg...
     
    Videh na stalaži Mutitoyo po ceni od 250din/kom. I uzeh oba. Promena je velika, odlično brišu, estetski mnogo bolji od klasičnih Valeo.... meki, nečujni, za sada veoma zadovoljan. Videću koliko će mi trajati.
     
    Saradnja sa D&D.... budite pažljivi.....

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...