Bivši 12 Posted July 7, 2022 (edited) Pozdrav svima Uzeo sam Fiat Tipa HB City Life 1.4 95 ks u auto kući Annus iz Subotice. Kaparisao sam auto u martu ove godine sa rokom isporuke kraj maja, da bi auto sa sitnim kašnjenem stigao početkom juna. Što se toga tiče nemam nikakvih zamerki. Cene su podivljale, u martu sam ga kaparisao po ceni 14.400e, u decembru 2021. godine je bio 13.600e, a danas u julu 2022. godine je 15.100e. U auto kući Stojanov iz NS mi kažu da više neće imati atmosfverce u ponudi, već samo turbo 1.0 čija će početna cena kretati od 17.000e. Veoma sam zadovoljan sa autom, doduše nisam prešao ni 1000 km. Glavni utisak su dimenzije auta, neverovatno je koliko ima prostora u njemu. Prethodno sam vozio Škodu Fabiu HB 1.2 65 ks iz 2003. godine i razlika u prostoru je ogromna. Što se tiče performansi, Tipo ima sasvim dovoljno snage i obrtnog momenta za svoju klasu. Maksimalni obrtni moment od 127 Nm se dostiže pri 4.500 obrtaja tako auto treba voziti energično kako bi se dobile maksimalne karakteristike. Rođak u Torinu ima svoju radionicu i servisira Fiate. Na njegovu preporuku sam uzeo auto. Rekao mi je da neću pogrešiti sa ovim motorom, a da bi greška bila 1.0 turbo. Za 1.4 kaže da ih Italijani redovno friziraju jer je motor predimenzionisan i dobijaju 105 ks i 140 Nm. Potrošnja je velika, bez da se lažemo, ali takva mora biti za auto koji je 1.345 kg i benzinac. Može se potrošnja smanjiti ukoliko se prati preporuka na displeju za šaltanje brzina, ali onda se treba pozdraviti sa pričom oko performansi. U auto salonu su mi dali jednu, po meni, čudnu preporuku. Rekli su mi da sipam samo benzin sa 100 oktana. Kada sam ih pitao zašto taj, a ne onaj od 95, nisu imali odgovor. Pitao sam rođaka u Torinu, on kaže da tamo sipaju 95 oktana. Gledao sam karakteristike motora i on nema stepen kompresije da mu je potreban bezin od 100 oktana. Oktanski broj predstavlja otpornost na samodetonaciju. Gledajući naše forume, naišao sam na slične preporuke da se u Fiatov 1.4 motor sa 95 ks sipa samo benzin 100 oktana iz prostog razloga što je običan benzin sa 95 oktana prljav. Čitao sam da su se javljali problemi u leru ako se sipa 95 oktana i da problem rešava benzin od 100 oktana. Interesujem se kakva su iskustva ostalih forumaša na ovu temu? Potpuno mi je sad svejedno šta sipam kad su cene goriva poludele - isto mi je skupo 205 rsd za litar 95 oktana ili 222 rsd za litar 100 oktana. Što se tiče udobnosti, glupo mi je da plaćam autoput od NS do Su i obratno i idem starim putem jer nema nikoga na njemu. Nije mi toliko do cene putarine, već do drotova koji na love sa radarom kod naplatne rampe Subotica. Ne vidim smisao autoputa ako će mi naplaćivati kaznu za 140 km/h. Na starom putu nema policije sem nekad u B.T. ili na ulazu u Feketić. Ko je išao tim putem, zna da je između Srbobrana i B. T. ostao put koji je još kralj Aleksandar Karađorđević gradio u vidu betonskih ploči. Tipo bez problema prelazi taj truckavi put i ne osećam nelagodu ili neku neudobnost. Kad je menjač u drugoj brzini, pri davanju i puštanju gasa, ručica menjača se blago pomeri. To se ne dešava u ostalim brzinama. Takođe, suvozačev prozor ima mogućnost automatskog spuštanja, ali ne i podizanja. Za ove dve stvari sam bio u ovlašćenom servisu gde mi kažu da je sve u redu sa menjačem, a da suvozačev prozor prosto nema tu mogućnost. Tu izjavu su mi overili i pečatirali. Za svaki slučaj. Ovo oko menjača mi je jasno da neće niko sad otvarati kutiju menjača i gledati da li ima nekog lufta kod sihrona ili viljuške, zato sam i tražio da mi pečatiraju izjavu da je sve u redu sa menjačem. Što se tiče suvozačevog prozora, to mi je prosto neverovatno da ima mogućnost da se automatski spusti, a ne i da se podigne. Audio sistem u vozilu je odličan, zvuk je čist i baš jak. Ima rikverc kameru koja se pokazala kao zgodna stvarčica, pogotovo zbog gabarita auta. Sredinom meseca idem na more u Crnu Goru u H. N. preko Žabljaka. Taj put je pun uspona i padova. Prvo se penješ na Zlatibor, zatim se spuštaš u Prijepolje. Potom se penješ na Jabuku, pa se spuštaš u Pljevlja i na Đurđevića Taru. Zatim se penješ na Žabljak i spuštaš u Šavnik. Posle Šavnika je uspon preko serpentina do Krnova i onda se lagano spuštaš ka Nikšiću, a potom se spuštaš ka Boki Kotorskoj i H. N. Svako godine idemo tim putem i prethodni auto Škoda Fabia HB 1.2 65 ks iz 2003. godine je, natrpana stvarima, bez problema ili gušenja savladavala ove uspone i bio sam više nego konkurentan ostalima na putu. Fabia nema klimu i to je bio jedan od glavnih razloga promene auta. Videćemo kako će Tipo prvi put da savlada ovo putovanje. Videću koliko će klima da utiče na performanse pošto najavljuju 40 stepeni za datume kada planiramo polazak. Planiram da podelim sa svima iskustvo Pozdrav! Edited July 7, 2022 by neshaoct formatiranje 12 Dale, italiano, Reacher Gilt and 9 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9442 Posted July 7, 2022 Dobrodošao na Forum čestitam na novom autu. 4 minutes ago, Bivši said: U auto salonu su mi dali jednu, po meni, čudnu preporuku. Rekli su mi da sipam samo benzin sa 100 oktana. Kada sam ih pitao zašto taj, a ne onaj od 95, nisu imali odgovor. Pitao sam rođaka u Torinu, on kaže da tamo sipaju 95 oktana. Gledao sam karakteristike motora i on nema stepen kompresije da mu je potreban bezin od 100 oktana. Oktanski broj predstavlja otpornost na samodetonaciju. Gledajući naše forume, naišao sam na slične preporuke da se u Fiatov 1.4 motor sa 95 ks sipa samo benzin 100 oktana iz prostog razloga što je običan benzin sa 95 oktana prljav. Čitao sam da su se javljali problemi u leru ako se sipa 95 oktana i da problem rešava benzin od 100 oktana. Interesujem se kakva su iskustva ostalih forumaša na ovu temu? Baci pogled ovde: - Da li motoru prijaju aditivirani benzin / dizel? 1 Bivši reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bivši 12 Posted July 7, 2022 Hvala Pročitao sam temu što si mi poslao. Ne verujem da Tipo ima takav računar koji prilagođava ugao pretpaljenja oktanskom broju. Nije premium vozilo. Što se tiče aditiva i čistoće vozila, tu vidim da su mišljenja 50:50. U Fabiju sam sipao ili na NISu ili na Europetrolu 95 oktana. Pravio sam eksperimente sa 100 oktana, nisam ništa dobio. Sada isto tako, sipam 100 oktana na Europetrolu ili NISu. Zanima me da li je neko konkretno iskusio probleme u leru sa 95 oktana kod ovog motora? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9442 Posted July 7, 2022 9 minutes ago, Bivši said: Pročitao sam temu što si mi poslao. Ne verujem da Tipo ima takav računar koji prilagođava ugao pretpaljenja oktanskom broju. Nije premium vozilo. U temi se pominje više motora. Pominju se i iskustva sa 1.4 16v atmosfercem u Tipu, npr.: - https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/74326-da-li-motoru-prijaju-aditivirani-benzin-dizel/&do=findComment&comment=1611428 Tema na kojoj smo služi za predstavljanje automobila. Tema čiji link je dat služi za priču o aditiviranom gorivu bez obzira na vrstu motora. Zato tamo idu sve takve priče. Zato će i svakom drugom (ko bude imao istu dilemu kao ti), biti u budućnosti mnogo lakše da sve to pronađe/pročita. 1 Bivši reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
BaneAK74 88 Posted July 7, 2022 Vozio sam Punta sa tim motorom tri godine i presao 50k km, i nikada nisam imao problema sa 95 oktana. Tako da je to po meni cista glupost. Sipao sam i 100, nikakvu razliku u perfo. I u potrosnji nisam primetio. Sa srecom sa novim autom ! Da te lepo sluzi Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13140 Posted July 7, 2022 Ovo vezano za prozor - nije uobičajeno i često, ali nije ni nešto jedinstveno samo za Fiat. Ima toga i kod drugih proizvođača - pojedini Focusi svih generacija (ne znam samo za novi mk4), prva B klasa itd...Obrati pažnju kako na simbolu prozora ima dodatnu crtu ispod. To označava da se taj prozor samo spušta jednim dodirom, ali ne i podiže.Sent from my SM-G770F using Tapatalk 2 dach@ and PremieRacing reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
italiano 408 Posted July 7, 2022 @Bivši Ja sam imao problem pri paljenju ali samo zimi, tj.kad su temperature ispod -5 recimo. Upali i ugasi se odmah, cak i uz dodavanje gasa. Okrenem drugi put i sve u redu. Bas negde na ovom forumu sam procitao da je problem u losem gorivu tj.niskom oktanskom broju koji ne zadovoljava programirane parametre. Od tada uvek sipam 100 oktanski benzin, uglavnom NIS, i nikada se to nije ponovilo, ali sa 95 jeste! Od novembra do marta sipam iskljucivo stotku. U letnjem periodu sam primetio da za nijansu manje trosi ali je toliko i skuplji. Pozdrav P.S. srecno sa Tipom, najlepsu boju si odabrao! Steta sto se 500L nikada nije nudio u toj boji.. 1 Bivši reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 15417 Posted July 7, 2022 (edited) 3 hours ago, Bivši said: Glavni utisak su dimenzije auta, neverovatno je koliko ima prostora u njemu. Prethodno sam vozio Škodu Fabiu HB 1.2 65 ks iz 2003. godine i razlika u prostoru je ogromna. Ogromna je ako se porede razlicite klase . Fabia je Subcompact (B segment), za broj manja. Najveca razlika sto se prostora unutra tice je posledica veceg WheelBase, a zatim sirina i zapremina gepeka. Isto kao kada bi rekli da je razlika ogromna poredeci npr. Passat/Insigniu/508/Mondeo koji su D segment, sa nekim autom iz C (Compact) segmenta. Tipo, iako je na modifikovanoj Small platformi (originalno su na njoj krenuli Grande Punto i Corsa), spoljnim dimenzijama je apsolutno u proseku klase, sa WheelBase od 2.64 m takodje. Ono sto je plus je velicina gepeka - cela kabina je pomerena unapred, prednji prepust je kraci, sto rezultira sa nekih 40-50 litara zapremine gepeka vise (440l, Golfovi, Leoni su obicno na 380l, prethodni Bravo na 400l, itd...). Po tome od HB verzija mogu da mu pariraju samo modeli sa horizontalno pomicnom zadnjom klupom (ali onda na ustrb mesta na istoj). 3 hours ago, Bivši said: Što se tiče performansi, Tipo ima sasvim dovoljno snage i obrtnog momenta za svoju klasu. Potrošnja je velika, bez da se lažemo, ali takva mora biti za auto koji je 1.345 kg i benzinac. Može se potrošnja smanjiti ukoliko se prati preporuka na displeju za šaltanje brzina, ali onda se treba pozdraviti sa pričom oko performansi. Okvirno 13 kg/KS i 10 kg/Nm, zavisi opet sa cim se poredi, sta se vozilo ranije. Potrosnja je rezultat pomenuta 2 parametra, kao i njihove pomerenosti u visoke obrtaje (pik na 6000 i 4500 rpm, respektivno). Posto je to proveren motor, sa sitnim izmenama koriscen decenijama u gomili modela, maltene nema ko ga od nas nije vozio bar u nekom obliku - iscitaj ovu temu gde smo caskali. Naci ces sigurno interesantne podatke, gomilu tehnicke dokumentacije, iskustva iz prakse...: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/81159-fiat-nuova-tipo-14-16v-performanse-način-vožnje Licno uopste ne gledam tog "savetodavca" kome je cilj samo da udavi motor i menjac u niskim obrtajima. Pogotovo sto FIRE voli da se vrti, videces interesantna iskustva kolega i sa Tipo i 500L u zavisnosti od rezima rada - sto se tice potrosnje i goriva i ulja. Apropo goriva, na svom takodje 1368 ccm (samo MultiAir Turbo) miksovao sam i 95 i 100 goriva. Sa aditiviranim lepse ide iz nizih obrtaja, nikakvih problema u radu sa 95, a potrosnja je vrlo slicna. Sa obicnim 95 mi je super palio i na niskim temperaturama, a provalio sam da uvek najtecnije i najlepse sastavlja kada dam kontakt, pritisnem do kraja papucicu gasa, malo je zadrzim, pustim i zaverglam bez gasa (bar na MA). U svim uslovima i sa svakim gorivom tako pali kao singerica, pa cisto probaj ima li razlike i na atmosfercu tako. Dobrodosao na forum, puno bezbednih kilometara, da te autic lepo sluzi , raspisi se po temama, navrati na klupska druzenja... Edited July 7, 2022 by Ivan 1 Bivši reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 8281 Posted July 8, 2022 Sa srećom kupovina, da te dobro služi Vidim da znaš da se raspišeš, samo tako nastavi 1 Bivši reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 8281 Posted July 9, 2022 Nego, ovo mi je privuklo paznju.. "Za 1.4 kaže da ih Italijani redovno friziraju jer je motor predimenzionisan i dobijaju 105 ks i 140 Nm."Mozes li se raspitati. Pa nam preneti kako ovo postignu, i koja je cena...Mislim da bi mnoge interesovaloSent from my SM-A536B using Tapatalk 1 BaneAK74 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bivši 12 Posted July 13, 2022 On 7/7/2022 at 10:03 PM, totti said: Ovo vezano za prozor - nije uobičajeno i često, ali nije ni nešto jedinstveno samo za Fiat. Ima toga i kod drugih proizvođača - pojedini Focusi svih generacija (ne znam samo za novi mk4), prva B klasa itd... Obrati pažnju kako na simbolu prozora ima dodatnu crtu ispod. To označava da se taj prozor samo spušta jednim dodirom, ali ne i podiže. Sent from my SM-G770F using Tapatalk Nema nažalost tih oznaka kod Fiata. On 7/7/2022 at 10:48 PM, italiano said: @Bivši Ja sam imao problem pri paljenju ali samo zimi, tj.kad su temperature ispod -5 recimo. Upali i ugasi se odmah, cak i uz dodavanje gasa. Okrenem drugi put i sve u redu. Bas negde na ovom forumu sam procitao da je problem u losem gorivu tj.niskom oktanskom broju koji ne zadovoljava programirane parametre. Od tada uvek sipam 100 oktanski benzin, uglavnom NIS, i nikada se to nije ponovilo, ali sa 95 jeste! Od novembra do marta sipam iskljucivo stotku. U letnjem periodu sam primetio da za nijansu manje trosi ali je toliko i skuplji. Pozdrav P.S. srecno sa Tipom, najlepsu boju si odabrao! Steta sto se 500L nikada nije nudio u toj boji.. Upravo sam na ovo mislio kada sam pričao za gorivo. Hvala ti Pokušaću i ja tako, leti 95 i zimi 100. P.S. Najlepši mi je u ovoj boji, daje mu sportski duh. Hvala! On 7/7/2022 at 11:29 PM, Ivan said: Ogromna je ako se porede razlicite klase . Fabia je Subcompact (B segment), za broj manja. Najveca razlika sto se prostora unutra tice je posledica veceg WheelBase, a zatim sirina i zapremina gepeka. Isto kao kada bi rekli da je razlika ogromna poredeci npr. Passat/Insigniu/508/Mondeo koji su D segment, sa nekim autom iz C (Compact) segmenta. Tipo, iako je na modifikovanoj Small platformi (originalno su na njoj krenuli Grande Punto i Corsa), spoljnim dimenzijama je apsolutno u proseku klase, sa WheelBase od 2.64 m takodje. Ono sto je plus je velicina gepeka - cela kabina je pomerena unapred, prednji prepust je kraci, sto rezultira sa nekih 40-50 litara zapremine gepeka vise (440l, Golfovi, Leoni su obicno na 380l, prethodni Bravo na 400l, itd...). Po tome od HB verzija mogu da mu pariraju samo modeli sa horizontalno pomicnom zadnjom klupom (ali onda na ustrb mesta na istoj). U pravu si. Mene je nekako cenovni rang usmerio da poredim sa Škodom. Znam da je Fabia segment B, ali danas je ona skuplja ili približno ista Tipu u zavisnosti od motora i sl. On 7/7/2022 at 11:29 PM, Ivan said: Okvirno 13 kg/KS i 10 kg/Nm, zavisi opet sa cim se poredi, sta se vozilo ranije. Potrosnja je rezultat pomenuta 2 parametra, kao i njihove pomerenosti u visoke obrtaje (pik na 6000 i 4500 rpm, respektivno). Posto je to proveren motor, sa sitnim izmenama koriscen decenijama u gomili modela, maltene nema ko ga od nas nije vozio bar u nekom obliku - iscitaj ovu temu gde smo caskali. Naci ces sigurno interesantne podatke, gomilu tehnicke dokumentacije, iskustva iz prakse...: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/81159-fiat-nuova-tipo-14-16v-performanse-način-vožnje Licno uopste ne gledam tog "savetodavca" kome je cilj samo da udavi motor i menjac u niskim obrtajima. Pogotovo sto FIRE voli da se vrti, videces interesantna iskustva kolega i sa Tipo i 500L u zavisnosti od rezima rada - sto se tice potrosnje i goriva i ulja. Apropo goriva, na svom takodje 1368 ccm (samo MultiAir Turbo) miksovao sam i 95 i 100 goriva. Sa aditiviranim lepse ide iz nizih obrtaja, nikakvih problema u radu sa 95, a potrosnja je vrlo slicna. Sa obicnim 95 mi je super palio i na niskim temperaturama, a provalio sam da uvek najtecnije i najlepse sastavlja kada dam kontakt, pritisnem do kraja papucicu gasa, malo je zadrzim, pustim i zaverglam bez gasa (bar na MA). U svim uslovima i sa svakim gorivom tako pali kao singerica, pa cisto probaj ima li razlike i na atmosfercu tako. Pročitaću temu da vidim šta je generalno najbolje za Tipa. On 7/7/2022 at 11:29 PM, Ivan said: Dobrodosao na forum, puno bezbednih kilometara, da te autic lepo sluzi , raspisi se po temama, navrati na klupska druzenja... Hvala Moraću da se raspitam kada i gde se održavaju On 7/9/2022 at 1:12 PM, shuxx said: Mozes li se raspitati. Pa nam preneti kako ovo postignu, i koja je cena... Mislim da bi mnoge interesovalo Za sad sam saznao cenu - kreće se u rasponu od 400e do 1000e. Garantuju povećanje 10 ks i 13 Nm. Quote Share this post Link to post Share on other sites