Jump to content
FAS Goran

Bivši

Members
  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

  1. Nema nažalost tih oznaka kod Fiata. Upravo sam na ovo mislio kada sam pričao za gorivo. Hvala ti Pokušaću i ja tako, leti 95 i zimi 100. P.S. Najlepši mi je u ovoj boji, daje mu sportski duh. Hvala! U pravu si. Mene je nekako cenovni rang usmerio da poredim sa Škodom. Znam da je Fabia segment B, ali danas je ona skuplja ili približno ista Tipu u zavisnosti od motora i sl. Pročitaću temu da vidim šta je generalno najbolje za Tipa. Hvala Moraću da se raspitam kada i gde se održavaju Za sad sam saznao cenu - kreće se u rasponu od 400e do 1000e. Garantuju povećanje 10 ks i 13 Nm.
  2. Hvala Pročitao sam temu što si mi poslao. Ne verujem da Tipo ima takav računar koji prilagođava ugao pretpaljenja oktanskom broju. Nije premium vozilo. Što se tiče aditiva i čistoće vozila, tu vidim da su mišljenja 50:50. U Fabiju sam sipao ili na NISu ili na Europetrolu 95 oktana. Pravio sam eksperimente sa 100 oktana, nisam ništa dobio. Sada isto tako, sipam 100 oktana na Europetrolu ili NISu. Zanima me da li je neko konkretno iskusio probleme u leru sa 95 oktana kod ovog motora?
  3. Pozdrav svima Uzeo sam Fiat Tipa HB City Life 1.4 95 ks u auto kući Annus iz Subotice. Kaparisao sam auto u martu ove godine sa rokom isporuke kraj maja, da bi auto sa sitnim kašnjenem stigao početkom juna. Što se toga tiče nemam nikakvih zamerki. Cene su podivljale, u martu sam ga kaparisao po ceni 14.400e, u decembru 2021. godine je bio 13.600e, a danas u julu 2022. godine je 15.100e. U auto kući Stojanov iz NS mi kažu da više neće imati atmosfverce u ponudi, već samo turbo 1.0 čija će početna cena kretati od 17.000e. Veoma sam zadovoljan sa autom, doduše nisam prešao ni 1000 km. Glavni utisak su dimenzije auta, neverovatno je koliko ima prostora u njemu. Prethodno sam vozio Škodu Fabiu HB 1.2 65 ks iz 2003. godine i razlika u prostoru je ogromna. Što se tiče performansi, Tipo ima sasvim dovoljno snage i obrtnog momenta za svoju klasu. Maksimalni obrtni moment od 127 Nm se dostiže pri 4.500 obrtaja tako auto treba voziti energično kako bi se dobile maksimalne karakteristike. Rođak u Torinu ima svoju radionicu i servisira Fiate. Na njegovu preporuku sam uzeo auto. Rekao mi je da neću pogrešiti sa ovim motorom, a da bi greška bila 1.0 turbo. Za 1.4 kaže da ih Italijani redovno friziraju jer je motor predimenzionisan i dobijaju 105 ks i 140 Nm. Potrošnja je velika, bez da se lažemo, ali takva mora biti za auto koji je 1.345 kg i benzinac. Može se potrošnja smanjiti ukoliko se prati preporuka na displeju za šaltanje brzina, ali onda se treba pozdraviti sa pričom oko performansi. U auto salonu su mi dali jednu, po meni, čudnu preporuku. Rekli su mi da sipam samo benzin sa 100 oktana. Kada sam ih pitao zašto taj, a ne onaj od 95, nisu imali odgovor. Pitao sam rođaka u Torinu, on kaže da tamo sipaju 95 oktana. Gledao sam karakteristike motora i on nema stepen kompresije da mu je potreban bezin od 100 oktana. Oktanski broj predstavlja otpornost na samodetonaciju. Gledajući naše forume, naišao sam na slične preporuke da se u Fiatov 1.4 motor sa 95 ks sipa samo benzin 100 oktana iz prostog razloga što je običan benzin sa 95 oktana prljav. Čitao sam da su se javljali problemi u leru ako se sipa 95 oktana i da problem rešava benzin od 100 oktana. Interesujem se kakva su iskustva ostalih forumaša na ovu temu? Potpuno mi je sad svejedno šta sipam kad su cene goriva poludele - isto mi je skupo 205 rsd za litar 95 oktana ili 222 rsd za litar 100 oktana. Što se tiče udobnosti, glupo mi je da plaćam autoput od NS do Su i obratno i idem starim putem jer nema nikoga na njemu. Nije mi toliko do cene putarine, već do drotova koji na love sa radarom kod naplatne rampe Subotica. Ne vidim smisao autoputa ako će mi naplaćivati kaznu za 140 km/h. Na starom putu nema policije sem nekad u B.T. ili na ulazu u Feketić. Ko je išao tim putem, zna da je između Srbobrana i B. T. ostao put koji je još kralj Aleksandar Karađorđević gradio u vidu betonskih ploči. Tipo bez problema prelazi taj truckavi put i ne osećam nelagodu ili neku neudobnost. Kad je menjač u drugoj brzini, pri davanju i puštanju gasa, ručica menjača se blago pomeri. To se ne dešava u ostalim brzinama. Takođe, suvozačev prozor ima mogućnost automatskog spuštanja, ali ne i podizanja. Za ove dve stvari sam bio u ovlašćenom servisu gde mi kažu da je sve u redu sa menjačem, a da suvozačev prozor prosto nema tu mogućnost. Tu izjavu su mi overili i pečatirali. Za svaki slučaj. Ovo oko menjača mi je jasno da neće niko sad otvarati kutiju menjača i gledati da li ima nekog lufta kod sihrona ili viljuške, zato sam i tražio da mi pečatiraju izjavu da je sve u redu sa menjačem. Što se tiče suvozačevog prozora, to mi je prosto neverovatno da ima mogućnost da se automatski spusti, a ne i da se podigne. Audio sistem u vozilu je odličan, zvuk je čist i baš jak. Ima rikverc kameru koja se pokazala kao zgodna stvarčica, pogotovo zbog gabarita auta. Sredinom meseca idem na more u Crnu Goru u H. N. preko Žabljaka. Taj put je pun uspona i padova. Prvo se penješ na Zlatibor, zatim se spuštaš u Prijepolje. Potom se penješ na Jabuku, pa se spuštaš u Pljevlja i na Đurđevića Taru. Zatim se penješ na Žabljak i spuštaš u Šavnik. Posle Šavnika je uspon preko serpentina do Krnova i onda se lagano spuštaš ka Nikšiću, a potom se spuštaš ka Boki Kotorskoj i H. N. Svako godine idemo tim putem i prethodni auto Škoda Fabia HB 1.2 65 ks iz 2003. godine je, natrpana stvarima, bez problema ili gušenja savladavala ove uspone i bio sam više nego konkurentan ostalima na putu. Fabia nema klimu i to je bio jedan od glavnih razloga promene auta. Videćemo kako će Tipo prvi put da savlada ovo putovanje. Videću koliko će klima da utiče na performanse pošto najavljuju 40 stepeni za datume kada planiramo polazak. Planiram da podelim sa svima iskustvo Pozdrav!

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...