indzinir 18 Posted October 2, 2022 (edited) On 9/24/2022 at 11:56 PM, moron said: Pogledaj u Upustvu, opisano je 10-ak slučajeva kada i pored potpune ispravnosti "uključeni" S&S neće privremeno biti u funkciji. Hvala ti! Proverio sam šta sve po uputstvu može da utiče na to da se S&S ne aktivira (nije neispravan, samo se ne aktivira). U mom slučaju , pripisao sam to činjenici da je auto prethodno stajao par meseci, da je napunjenost akumulatora verovatno bila niska, a možda je i akumumator dotrajao - fabrički, star 4 godine. I zaista, nakon nekoliko dana vožnje, pri zaustavljanju se S&S samostalno aktivirao! Isto se ponovilo i na par narednih zaustavljanja i iznenadilo me je koliko se diskretno zaustavlja i pokreće - prijatno sam iznenađen! Ipak, nakon tih par aktivacija isključio sam S&S na tasteru da se ne opterećuje (čista filozofija :-) dok se akumulator još ne dopuni. Nažalost, nepun minut nakon toga -pazi sad- tokom vožnje sa isključenim S&S, upalio je upozorenje "S&S disconnected" i "Check engine". Na sledećem semaforu sam ga ugasio i ponovo upalio i -zanimljivo- upozorenje je nestalo. Ipak, nakon par stotina metara se ponovo pojavilo i nakon toga su oba upozorenja ostala "trajno" prikazana i javljaju se nakon svakog davanja kontakta. Trenutno vozim sa lapmicama "S&S disconnected" i "Check engine" - nagađam da je do stanja akumulatora, a da je grešku zapamtio, pa je treba obrisati, javiću kako je prošlo. ---------------------------------------------------------------------------------- U ovom trenutku se praktično za mene otvorila čitava nova tema, pa ću verovatno i pokrenuti novi thread. Ovde samo da pomenem šta me je zbunilo: pomislio sam da bih možda mogao da dopunim akumulator jer imam odličan punjač. Odustao sam od toga, ali sam imao nekoliko dilema: puniti akumulator dok je u kolima i kako, koje kleme ostaju, koje se diskonektuju? (nemam prilike za ovo, osim ako nađem način da uteram auto u stan :-) ako bih želeo da akumulator izvadim van automobila, kako se to radi kod ovog tipa? Naime, negativna klema na akumulatoru nije glatka več ima minimalan navoj. Ipak, s obzirom na oblik konektora. on ne može da se okrene praktično nimalo jer udara u telo samog akumulatora. Niže je slika iz uputstva: ceo konektor bi trebalo da se odvije u smeru crvene strelice (suprotno kazaljki na satu), ali deo označen žutim bi pritom udario u telo akumulatora; Deo zaokručen žutim je crna plastična "kutijica" (C - na slici), i sastavni je deo konektora (možda je to senzor za nadzor stanja kumulatora?). Deo označen sa A se lako skida pritiskom na taster B i time oslobađa ono što se u uputstvu naziva "trn negativnog pola" (D na slici). Da li je neko imao iskustva sa ovim i ako znate da li je pokriveno u nekoj temi? Dakle, kako se skida negativan konektor sa kleme akumulatora kod ovakvih primeraka gde je u igri "odvijanje"? Nije bitno samo za punjenje, nego i za zamenu aumulatora. Edited October 2, 2022 by indzinir minimalna dopuna Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3141 Posted October 3, 2022 Ja bih ovu navrtku (maticu) otpustio. "Plava strelica" Quote Share this post Link to post Share on other sites
indzinir 18 Posted October 3, 2022 Tako je, taj kada se otpusti, kontakt olabavi, ali ne može da se podigne sa kleme, nego mora da se odvrne. Ima mali "zub" na klemi akumulatora i spiralni kanal na kontaktu kroz koji taj "zub" prolazi ako kontakt odvijaš. Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3213 Posted October 3, 2022 Ako misliš samo na crni kabal sa konektorom označenim slovom A, samo se prstom stisne dugme tamo gde je slovo B i crni kabal ( konektor ) se podigne/odvoji. Quote Share this post Link to post Share on other sites
indzinir 18 Posted October 3, 2022 Ne, ne mislim na to, to je jednostavno, nego na ono što ostane kada se taj crni kablić skine sa "trna" D. Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3213 Posted October 3, 2022 Izvini, nisam prvi put pažljivo pročitao ( vidim da si već znao ovo što sam napisao ). Još nisam menjao akumulator na mom 1,6 MJ ( a ušao u osmu godinu ). Ali bih sada i ja voleo da znam to što ti pitaš. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dzimbo 981 Posted November 15, 2022 On 2/10/2022 at 10:58 PM, totti said: To je onda prvi auto za koji sam čuo da ne ispisuje poruku Evo samo da potvrdim, izadje lepo check engine i da je S&S neaktivan, sipao AdBlue, nestala greska. Pokusao sam da "otvorim" check engine poruku ali ne moze. Neverovatno da nisu mogli neko bolje resenje da smisle. 2 moron and totti reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13140 Posted November 15, 2022 Vidim da Ducato pali posebnu lampicu za to i ispisuje poruku. Na netu piše i da je tako kod 500L https://www.fiat.co.uk/mopar/maintenance/adblueSent from my SM-G770F using Tapatalk 1 Dzimbo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dzimbo 981 Posted November 15, 2022 Mozda je na kasnijim modelima dodato, ali na ovom nema, mnogo bi laksi zivot bio sa tom lampicom. 1 totti reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3213 Posted November 16, 2022 On 10/3/2022 at 10:33 AM, indzinir said: Ne, ne mislim na to, to je jednostavno, nego na ono što ostane kada se taj crni kablić skine sa "trna" D. I, kako se skida ? Uspeo si u medjuvremenu ? 15 hours ago, Dzimbo said: Mozda je na kasnijim modelima dodato, ali na ovom nema, mnogo bi laksi zivot bio sa tom lampicom. I, kakvi su opšti utisci do sada, posle 14 meseci (ako ne grešim )? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dzimbo 981 Posted November 16, 2022 @moron tako je, nekih 14 meseci i 14kkm predjenih. Ja sam i vise nego zadovoljan autom, prostora koliko volis a opet nije gabaritan auto, parking mozes da nadjes gde oces, gepek veliki, potrosnja skroz ok, zavisi od upotrebe (moje voznje BG ~7l, KV ~ 5,5l), isao sam sad na Zlatibor na odmor, nesto preko 200km magistrale, 4,5l potrosnja, tako da je za magistralu rodjen. Jedine zamerke su na racun nepostojanja ventilacije pozadi i neudobnosti zadnje klupe (zamerka od strane supruge). 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
indzinir 18 Posted November 16, 2022 (edited) 11 hours ago, moron said: I, kako se skida ? Uspeo si u medjuvremenu ? Uspeo pre neki dan! Zapravo, ne ja, nego momak u servisu :-) Skida se metodom "uzmi veći čekić" odnosno "povuci jače" - nema nikakvog navoja niti bilo čega sličnog, već je prosto taj kontakt akumulatora bio izgreban kao na slici koju prilažem. Gledajući sa klemom na ovom kontaktu, meni je delovalo kao navoj. Ovo sam snimio pri zameni akumulatora i čisto da pomenem da sam tom prilikom nešto i naučio (izvinjavam se onima koji to već znaju). Prvo uvod: auto je sa Start&Stop sistemom i opcije su akumulatori AGM ili EFB tipa. U prodavnici rekoše da je AGM bolji, a cena to i prati - skuplji je nekih 3000 din. U servisu saznam (a i u uputstvu lepo piše) da treba staviti EFB tip. Na netu nađem da su EFB akumulatori namenjeni prostoru koji se greje, npr. postavljanje u motorni prostor, a AGM ukoliko je akumulator u prostoru koji se ne greje. Eto, ako nekome znači ova info. Mislim da ovo prevashodno važi za automobile sa S&S sistemom. Imam i benzinca u koji ide akumulator vrste... pa, akumulator. Nema tip, nema AGM, EFB ili bilo šta slično jer je akumulator za auto bez S&S sistema. Edited November 16, 2022 by indzinir slovne greške 2 Dale and moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3213 Posted November 16, 2022 3 hours ago, Dzimbo said: @moron tako je, nekih 14 meseci i 14kkm predjenih. Ja sam i vise nego zadovoljan autom, prostora koliko volis a opet nije gabaritan auto, parking mozes da nadjes gde oces, gepek veliki, potrosnja skroz ok, zavisi od upotrebe (moje voznje BG ~7l, KV ~ 5,5l), isao sam sad na Zlatibor na odmor, nesto preko 200km magistrale, 4,5l potrosnja, tako da je za magistralu rodjen. Jedine zamerke su na racun nepostojanja ventilacije pozadi i neudobnosti zadnje klupe (zamerka od strane supruge). Lepo je što si tako zadovoljan. A mislim i da treba da budeš, jer za te pare ne verujem da si mogao naći mladji polovnjak sa takvim motorom sličnih kilometara i opšteg stanja. Ne verujem da će ti biti za utehu, ali, moja porodica nikada nije tom fiatu nalazila zamerku u tome što pominješ. Naprotiv. kod nas vlada opšti konsenzus da je veoma udoban na zadnjoj klupi. Neuporedivo udobniji nego je pozadi bio 308 SW. 36 minutes ago, indzinir said: Uspeo pre neki dan! Zapravo, ne ja, nego momak u servisu :-) Skida se metodom "uzmi veći čekić" odnosno "povuci jače" - nema nikakvog navoja niti bilo čega sličnog, već je prosto taj kontakt akumulatora bio izgreban kao na slici koju prilažem. Gledajući sa klemom na ovom kontaktu, meni je delovalo kao navoj. Ovo sam snimio pri zameni akumulatora i čisto da pomenem da sam tom prilikom nešto i naučio (izvinjavam se onima koji to već znaju). Prvo uvod: auto je sa Start&Stop sistemom i opcije su akumulatori AGM ili EFB tipa. U prodavnici rekoše da je AGM bolji, a cena to i prati - skuplji je nekih 3000 din. U servisu saznam (a i u uputstvu lepo piše) da treba staviti EFB tip. Na netu nađem da su EFB akumulatori namenjeni prostoru koji se greje, npr. postavljanje u motorni prostor, a AGM ukoliko je akumulator u prostoru koji se ne greje. Eto, ako nekome znači ova info. Mislim da ovo prevashodno važi za automobile sa S&S sistemom. Imam i benzinca u koji ide akumulator vrste... pa, akumulator. Nema tip, nema AGM, EFB ili bilo šta slično jer je akumulator za auto bez S&S sistema. Hvala ti za pokušaj, ali, na žalost, nisam razumeo kako se "otpusti" minus klema Nije do tebe, do mene ne Dakle, nemam dileme kako se otkači minus kabal "sa trna" ( krajnje prosto ), ali, sama minus klema ( na kojoj je "trn" ), ona je nekako stegnuta, nekim šrafom, zar ne ? Neki specijalni šraf, koji traži specijalni alat ili kako ? Sve ostalo mi je jasno ( oko pitanja izbora akumulatora ). Quote Share this post Link to post Share on other sites
indzinir 18 Posted November 16, 2022 (edited) On 10/3/2022 at 9:03 AM, Mijailović P. said: 15 minutes ago, moron said: Hvala ti za pokušaj, ali, na žalost, nisam razumeo kako se "otpusti" minus klema Nije do tebe, do mene ne Dakle, nemam dileme kako se otkači minus kabal "sa trna" ( krajnje prosto ), ali, sama minus klema ( na kojoj je "trn" ), ona je nekako stegnuta, nekim šrafom, zar ne ? Neki specijalni šraf, koji traži specijalni alat ili kako ? Sve je OK: klikne se na B, otpusti A, a zatim se otpusti matica koju je Mijailović P. označio plavom strelicom na slici (ključ je mislim 10ka, možda grešim.). Kada se olabavi, meni je delovalo stegnuto, kao da cela klema treba da se "odvije" sa kontakta akumulatora, ali nije - samo se povuče na gore i to je sve. Edited November 16, 2022 by indzinir Dodata veća slika. 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3213 Posted November 16, 2022 Hvala. Sada je sve jasno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 15430 Posted November 16, 2022 (edited) Ljudi, jeste li vi nekada skidali akumulator ? Cela nauka ni oko cega - sve isto oko demontaze kao kod obicnog, jedino sto Stop&Start sistemi na minus klemi imaju dodatni kabl koji se skida na klik. Koliko se secam, za samu klemu obicno ide kljuc 10. 11 hours ago, moron said: U prodavnici rekoše da je AGM bolji, a cena to i prati - skuplji je nekih 3000 din. U servisu saznam (a i u uputstvu lepo piše) da treba staviti EFB tip. Na netu nađem da su EFB akumulatori namenjeni prostoru koji se greje, npr. postavljanje u motorni prostor, a AGM ukoliko je akumulator u prostoru koji se ne greje. Bolji je AGM za tvoj FIAT, da bi ga oni prodali . AGM akumulatori su za naprednija mikro-hibrid 2 vozila, sa regenerativnim kocenjem i daleko vecim ciklicnim opterecenjima. Tj. za zahtevnija vozila, dok su za nasa narodna vozila samo sa najglupljim Stop&Start, sasvim dovoljni (i fabricki preporuceni) jeftiniji EFB akumulatori. Takodje je pravilo da se AGM menja iskljucivo sa AGM. A EFB moze i sa EFB, a ko hoce da placa vise, EFB moze da menja i sa AGM. Edited November 17, 2022 by Ivan 1 PremieRacing reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3213 Posted November 16, 2022 (edited) Skidao sam razne akumulatore, ali, nikada sa 500L, a zbunilo me je ono što je inicijalno napisano ( "Naime, negativna klema na akumulatoru nije glatka več ima minimalan navoj" ), a bio sam suviše lenj i zaboravan da u medjuvremenu i sam na svom 500L pogledam kako to "u naravi" izgleda Edited November 16, 2022 by neshaoct formatiranje Quote Share this post Link to post Share on other sites
indzinir 18 Posted November 16, 2022 1 hour ago, Ivan said: Ljudi, jeste li vi nekada skidali akumulator ? Cela nauka ni oko cega Skidali, skidali, ali ne ovakav :-) Napisao sam da ima neki "navoj", a sama klema takođe to prati svojim "krivim" razrezom - to nikada nisam video ranije, mada je i tačno da nemam puno iskustva. Međutim, niko ne reče da nema navoja i da je sve uobičajeno, a sada kada je skinuto, to je i meni očigledno. Vidi se pritom da je taj "navoj" samo urezan od kleme i njenog "zakošenog" oblika, dakle - ne služi ničemu niti šta blokira. Ali kad ne znam, ne usudim se da cimam na silu... Inače, ono za EFB sam napisao jer su navodno bolji od AGM ukoliko su u motornom prostoru koji se greje. Naravno, može i to "ko hoce da placa vise moze i sa AGM", ali je suština da pritom dobija nešto što će biti lošije i kraćeg veka. Npr. niko sa kim sam pričao nije to znao, mada možda zapravo većini i nije bitno. Takođe, moguće je da to za EFB/AGM i grejanje već piše negde na forumu. Uzgred, mali off-topic: izvukao sam neke bitne stavke iz opširnog korisničkog uputstva, sve je stalo u neko kratko uputstvo od 10ak strana u PDF-u. Voleo bih da @Ivan baci pogled: pre svega da li je upotrebljivo i zatim kako da pošaljem i eventualno podelim(o). Ne verujem da je tome mesto u ovoj temi. 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 4622 Posted November 17, 2022 6 hours ago, indzinir said: ...Ali kad ne znam, ne usudim se da cimam na silu... Upravo je to rešenje svih problema... Jesi li ikada gledao mehaničare dok rade Quote Share this post Link to post Share on other sites
indzinir 18 Posted November 17, 2022 6 minutes ago, PremieRacing said: Jesi li ikada gledao mehaničare dok rade Naravno, a ključna razlika je što oni rade na tuđim kolima, a ja na svojim, pa ne cimam dok ne znam da je to OK :-) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 15430 Posted November 17, 2022 (edited) 3 hours ago, PremieRacing said: Jesi li ikada gledao mehaničare dok rade Neka prestane, molim vas, neka prestane, ja to ne mogu da izdrzim : Edited November 17, 2022 by Ivan 1 2 Dzimbo, moron and darkman14 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dzimbo 981 Posted November 18, 2022 O pa imam goste na temi, nisu stigle notifikacije, posluzio bih bar ljutu i kafu. @moron znao sam ja sta kupujem jer zet ima 500La isto godiste, samo nesrecnog benzinca. Naravno, presudilo je to sto je trziste polovnjaka vec poludelo i za slicne pare mogao sam samo nesto iz uvoza sa 100k+ na satu. Sto se tice zadnje klupe, ja sam se u svom 500Lu samo jednom vozio na zadnjem, pijan, pre jedno godinu dana, tako da nemam pojma da l je udoban il nije, znam samo da je visoko sedenje u njemu, kao da si u mini-busu. 2 moron and Mijailović P. reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3213 Posted November 18, 2022 Probaj jednom trezan sesti pozadi ... Da te neko provoza dok sediš pozadi. Videćeš, jako je udoban Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dzimbo 981 Posted November 18, 2022 Razmislicu kolega o tome, al se plasim da ce supruga misliti da sam skrenuo. Osim, ako kolega @moron ne dodje na sledeci skup sa Fiatom a ne sa Dacijom, cuj mene Dacijom, Toyotom, pa da se provozamo ko ljudi. 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3213 Posted November 18, 2022 Postoje ovde živi svedoci da sam došao i sa 500L "na skup" A, ako Bog da, biće jednoga dana i Dačija 1 Nikola031 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites