Jump to content
FAS Euroauto Goran
Ivan

F1: Italija 2021

Recommended Posts

Na programu odmah vec ovog vikenda. Pa da najavimo i cuvenu "La pista Magica", sa svojom "Parabolicom" (doduse, od ove godine sa promenjenim imenom, u cast Michele Alboreta)...

Monza, staza sa najduzom F1 tradicijom...

 

Zvanično ime: FORMULA 1 GRAN PREMIO HEINEKEN D’ITALIA 2021

Lokacija: Autodromo Nazionale Monza, Monca, Italija

Datum: 10.-12. Septembar 2021.

 

Petak 10.09.2021.

Prvi trening: 14:30h – 15:30h

Kvalifikacije: 18:00h – 19:00h

Subota 11.09.2021.

Drugi trening: 12:00h – 13:00h

Sprint trka: 16:30h – 17:00h

Nedelja 12.09.2021.

Trka: 15:00h

 

VN-Italije-e1579431296233.png.430d2d47d1688d76f93b67a539ea0930.png.618eb3b02653ffaa02231d135dbc90d1.png

 

 

Monza je legendarna staza, koja ima najdužu tradiciju u Formuli 1. Nalazi se u Lombardiji, nedaleko od Milana, naselje Monza danas ima oko 120.000 stanovnika.

Monza se vozila svake sezone od početka Formula 1 šampionata 1950. Njen prvi pratilac je Monako 1953. Ona je najbrža staza u šampionatu, preko 70% dužine staze se vozi pod punim gasom. Sam autodrom se nalazi u Kraljevskom parku, odakle se mogu videti prelepi Alpi. „La pista magica“ ili „Magična staza“ kako je još zovu Italijani, je treća staza izgradjena u svetu.

U Monzi se vozi VN Italije, izuzetak je 1980. kada je to bila Imola, na njoj je bilo nebrojeno mnogo uzbudljivih trka, tragičnih momenata, ona je otkrivala talente, ona je san svakoga pilota F1.

 

ITA-1-300x217.jpg.adb78a2ad43589276628978ee86d5c87.jpg.e2015ab5f5ee51a06f04a5517266235b.jpg.875a4728bce705fb253cd5cc34c472ae.jpg ITA-2-300x217.jpg.f2b97a8907092d6465eec1eae7075a33.jpg.d04874405d6d02a43b1b7e8347945ef8.jpg.c82823afbee3e2f7fe8d6567b049dfb0.jpg

 

Sama staza se nije mnogo promenila od svog postanka. U prvim godinama trkanja u Monzi veliki problem je bio što je staza prebrza, a to je izazvalo mnogo nesreća često sa smrtnim ishodima. Projektanti su postavljanjem šikana neznatno usporili stazu. 1955. poginuo je Alberto Ascari iz nepoznatih razloga i tada Monza dobija svoju najpoznatiju krivinu Parabolicu, 1961. godine skraćena je za oko pola kilometra,posle udesa u kome je poginulo 13 gledalaca.

Jedna od najčuvenijih trka vozila se 1971. godine kada su se na liderskoj poziciji promenila čak osmorica vozača, tada je pobedio Gethin samo 0,01 sekundu prednosti u odnosu na drugoplasiranog. 1978. godine trka je započeta pre nego što su piloti stigli na startne pozicije u toj gužvi koja je nastala poginuo je Roni Peterson.

2000. godine prilikom masovnog sudara na startu trke odleteli točak je usmrtio sudiju, to je bila poslednja pogibija u Monzi, iste godine M. Shumacher je izjednačio broj pobeda sa Senom.

 

image.png.53771c9aac691d41b0807c18af234ac5.png.06f86ca3a0f461dc39502de10a6417c0.png

 

 

Koriscen materijal sa: IT20@FLCS

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katastrofalno loša prodaja karata u Monci

 

italian_gp_2019_3.jpg.5d89a91a328b0cfbc7b28edddcdfe736.jpg

 

Po svemu sudeći neće biti ništa od fešte na legendarnoj stazi.


Publika ove godine može da prisustvuje trci u Monci, ali je kapacitet od 120000 prepolovljen zbog epidemioloških mera.

Međutim, Gazetta dello Sport prenosi da bi na tribinama tokom sprint i glavne trke moglo da se nađe svega 15-16 hiljada ljudi.

Organizatori tvrde da je problem u tome što su karte kasno puštene u prodaju.

„Prošle godine nismo imali publiku, ali smo ispunili naše obaveze. I ove godine smo imali poteškoća, ali se to ne odnosi da propise oko ograničenja broja posetilaca koje je donela vlast. Prodaja karata je krenula tek 5. avgusta i moram da priznam da ćemo ove godine imati velike gubitke. Bez finansijske podrške Lombardije ne bi smo bili u stanju da održimo trku“, izjavio je Angelo Sticchi Damiani, predsednik Italijanskog auto-moto kluba Aci.

Problem je u tom što su ljudi već unapred isplanirali vikend i zato se ne očekuje da će poseta biti na nivou. Pretprodaja je bila toliko slaba da se prema najoptimističnijim prognozama očekuje 15-16 hiljada ljudi, od čega bi oko 30% trebalo da budu Holanđani, koji dolaze da podrže Maxa Verstappena.

Prema nekim glasinama, publiku je dodatno odbilo to što je za ulaz obavezan COVID pasoš, što na tribinama sve vreme mora da se nosi maska i što po završetku trke neće biti  dozvoljeno utrčavanje na stazu.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cekamo kvalifikacije za 2h, pa sutra i Sprint trku. Realno ocekujem da Merc ovde ne bi trebao da ima problema, na treningu nisu cak ni koristili meke gume :) . Videcemo koliko ce RB moci da isparira.

 

Hamilton ubedljiv na treningu pred večerašnje kvalifikacije u Monci

 

hamilton_italian_gp_practice_1.jpg.417451be4d40be103712f1c69b64911c.jpg

 

Mercedes na treningu nije ni koristio meke gume, a i pored toga je Hamilton imao ogromnu prednost.


Na stazu je odmah izašao veliki broj vozača pošto vikend u sprint formatu predviđa samo jedan trening pred kvalifikacije.

Većina timova je na početku koristila tvrde gume, pa su prve pozicije držali Hamilton, Perez i Bottas, koji su imali prednost na srednje-tvrdim.

Oni su se u nekoliko navrata smenjivali u vrhu, a Hamilton je uglavnom bio taj koji je vodio glavnu reč sa 1m22.262s.

To vreme je ostalo najbolje prilično dugo, a ni iza nije bilo mnogo promena, pošto se samo još Verstappen uključio u tu borbu. Iza njih su odličan tempo imali vozači Alpine i Gasly, a nešto kasnije se na srednje-tvrdim gumama toj grupi pridružio i Vettel.

Perez je u svom drugom izlasku na stazu imao nove srednje-tvrde gume što mu je omogućilo da se probije na čelo sa 1m22.127s.

Nakon toga su i ostali promenili gume i u tom periodu su svi bili na srednjoj komponenti. Ricciardo je sa 1m22.003s preuzeo prvo mesto, dok je Gasly bio odmah iza njega sa 0.025s zaostatka.

Dvadesetak minuta pre kraja je većina počela da prelazi na meke gume. Verstappen je na kratko držao prvo mesto, ali ga je onda nadmašio Hamilton sa 1m20.926s. Britanac je međutim uz Bottasa koji je bio treći ostao na srednje-tvrdim gumama, pa su zato njihova vremena izgledala još impresivnije.

Hamilton ovo vreme je ujedno ostalo i najbolje do kraja sesije, a Mercedesovi vozači su bili među onima koji nisu ni koristili meke gume,

Verstappen je na kraju ostao drugi ispred Bottasa, Stroll je imao četvrto vreme, Gasly peto, Vettel šesto, Sainz sedmo, Alonso osmo, Ricciardo deveto, a Perez deseto.''

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ocekivano, napisah bas to ranije. I to brutalna prednost, skoro pola sekunde u odnosu na prvog sledeceg, tj RB i Maxa. Oba McLarena odlicni, rame uz rame sa RB, Alpine podbacile, Checo standardno ne moze da se sastavi u kvalifikacijama.

Ali poslednja vest je da je Mercedes na osnovu ovakvog stanja odlucio da promeni motor kod Potrcka. Tako da ce startovati kao prvi u Sprint trci da bi drzao Maxa, ali ce u nedelju startovati sa poslednje pozicije.

Samo, koja "slucajnost" kako su Sprint trke (u kojima se osvajaju dodatni bodovi i na osnovu njih formira startni poredak) nekako bas na brzim stazama koje najvise leze Mercedesima :D . Na proslom Sprintu im je Max pomrsio racune dok nije bio izbacen u prvoj krivini trke, mislim da bi u nedelju drugo mesto bilo puna kapa za RB.

 

Bottas ukrao Hamiltonu pol poziciju na VN Italije

 

bot_kval_ita.jpg.c3694af92617caac55159fdd2588bf79.jpg

 

Ovaj Finac imao je najbolje vreme na kvalifikacijama.

 

Pred početak kvalifikacija za VN Italije vremenski uslovi bili su veoma dobri. Temperatura staze bila je 38 a vazduha 27 stepeni a vreme je bilo sunčano i bez oblaka.

Odmah na početku prve sesije vozači Ferrarija su rešili da prvi izađu na stazu pa je tako Sainz imao prvo vreme od 1m22.495s i bio je ispred svog timskog kolege. Verstappen je odmah zatim bio na prvom mestu ali je Norris preuzeo vodeću poziciju svojim krugom od 1m21.681s. Tada i vozači Mercedesa krenuli su u akciju pa su se obojica našli na prvom i drugom mestu, s tim što je Hamilton (1m20.543s) bio ispred Bottasa i Ricciarda. Na sredini prvog dela stvorila se i gužva na stazi, pa je tako Verstappen morao da odustane od svog pokušaja dok su u svoje prve vožnje krenuli vozači Alpina. Gužva je bila sve veća i veća a očigledno je bilo i veliko nezadovoljstvo vozača a u opasnoj zoni tada su bili Russell, Leclerc, Schumacher, Mazepin i Kubica. Na kraju skoro svi vozači su bili na stazi ali na kraju Latifi, Tsunoda, Schumacher, Kubica i Mazepina nisu prošli dalje. Naime, Tsunoda je bio van poslednjih pet ali su mu sudije obrisale krug zbog nepoštovanja staze pa se tako Japanac našao na 17. mestu.

Vozači Red Bulla su svojim izlaskom na stazu otvorili Q2 a za njim su onda krenuli i svi ostali. Tako se Verstappen sa krugom od 1m20.032s našao ispred Pereza ali su odmah zatim Mercedesovi vozači zauzeli prve dve pozicije, gde je Hamilton imao vreme od 1m19.936s i za 0.096 bio ispred svog timskog kolege. U tim trenucima u opasnoj zoni bili su Ocon, Vettel, Sainz, Russell i Alonso. Pred izlazak za druge pokušaje, stvorila se gužva u pitlejnu pa je tako bolid Aston Martina naleteo na Mercedes ali nije došlo do kontakta. Na kraju Verstappen je uspeo da popravi vreme i dođe do treće pozicije dok su na kraju ispali Vettel, Stroll, Alonso, Ocon i Russell.

Svi vozači su odmah izašali na stazu na počeku trećeg dela, a na čelu su prednječili vozači Mercedesa. Tako je Hamilton napravio najbolje vreme od 1m19.949s ali iza njega našao se Verstappen sa samo 17 hiljaditinki zaostataka. Treći je bio Norris ispred Ricciarda dok je Bottas pao na petu poziciju a Gasly na šestoj koji izgleda da je dao zavetrinu vozačima Red Bulla. Na kraju Bottas je odličnim krugom uspeo da zabeleži pol poziciju od 1m19.555s ispred Hamiltona dok je treći bio Verstappen. Odlični su bili i vozači McLarena koji su zauzeli 4. i 5. poziciju dok je Galsy bio šesti. Sledi dvojac Ferrarija, Perez pa Giovinazzi.

Rezultati kvalifikacija sa VN Italije

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda i Red Bull odradi isto to sa motorom za Maxa ako već može tako.Ova dvojica sa SK pominju za zamenu motora minus 6 pozicija,ali ja koliko se sećam kad se menja motor uvek je bilo da se vozi sa začelja. Ne znam na prošloj trci koji je bio razlog za Pereza da startuje iz boksa ili su još nešto menjali na bolidu sem 4-og motora 

Edited by dach@

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ova dvojica na SK veze nemaju, milion nekih laznih informacija kao npr prosle nedelje sto su rekli da je Ferrari dosao sa novim PU, a to uopste nije istina jer najavljuju tek za Tursku.. Ne treba se previse oslanjati na njihove informacije.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ga i zvanicno:

 

Bottas promenio motor i u nedelju kreće sa začelja

 

bottas_italian_gp_2021_pen.jpg.ff55a4eae9acd374bc4aa416d7b89d10.jpg

 

Mercedes je odlučio da promeni motor kod Valtterija Bottasa. On će sutra biti na pol-poziciji na sprint trci, ali će u nedelju biti na začelju.


Nemački tim je odlučio da promeni motor pre početka kvalifikacija. To je Bottasu četvrti motor, a pošto je tokom sezone dozvoljeno korišćenje tri jedinice, Finac će morati da odradi kaznu na trci, ali tek u nedelju, što znači da će sprint trku započeti sa pol-pozicije koju je danas osvojio.

U njegov bolid su instalirani nova jedinica unutrašnjeg sagorevanja, MGU-H, MGU-K i elementi izduvnog sistema.

Iz Mercedesa su rekli da je u pitanju strateški potez.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugi trening. Sainc se opet slupao,znaće se do sprint trke koliko je oštetio bolid

E-_-3UGWYAQfrZ5.jpeg

Edited by dach@

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bottas najbolji na sprint kvalifikacijama, Verstappen kreće sa pol pozicije na VN Italije

 

bot_pol_ita.jpg.975c47a9730bde4bc891eaef17721396.jpg

 

Vozač Mercedesa je prvi prošao kroz cilj posle 18. krugova.

 

Pre početka sprint trke stigla je potvrda da će oba Ferrarijeva vozača učestvovati na današnjoj sprint trci. Naime, Sainz je doživeo udes posle čega su mehaničari uspeli da poprave bolid a Španac je prošao svoje medicinske preglede. U medicinskom cetru našao se i Leclerc, koji je drugi trening završio ranije jer se nije osećao najbolje ali je tim objavio da je i on spreman za takmičenje. Vremenski uslovi bili su topli, gde je temparetura staze bila 43 a vazduha 28 stepeni.

Vodeća trojka se odlučila da u trku krene na medijum pneumaticima dok su vozači McLarena bili na mekoj komponenti. Svi ostali iz prvih deset koristili su takođe medijum komponentu, kao i ostatak grida osim vozača Aston Martina, Alpinea i Tsunode koji su uzeli meku. Bottas je na startu poveo kolonu ispred Verstappena koji se probio na drugo mesto dok je na trećem bio Ricciardo a Hamilton je pao na petu poziciju iza Norrisa. U trećoj krivini imali smo izletanje Pierrea Gaslya koji je imao oštećeno prednjeg krila pa je zbog ovog incidenta izbačen i sigurnosni automobil na stazu a i nešto kasnije Robert Kubica se okrenuo. U boks je otišao i Tsunoda koji je prešao na meke pneumatike koji je imao kontakt sa Poljakom u Alfa Romeu.

 

 

Trka je ponovo puštena u 4. krugu a Bottas je poveo kolonu. Razlika između njega i Verstappena iznosila je oko 1 sekunde a Alonso je uspeo da na restartu obiđe Vettela i dođe do 11. mesta. Finac u Mercedesu je krenuo da beži Verstappenu pa je tako do kraja 5. kruga ima 1.5s viška dok se Hamilton približavao Norrisu. Vozač Mercedesa je spremao napad na vozača McLarena ali još uvek se Hamilton nije nalazio u dovoljno dobroj poziciji. Bottas je do 8. kruga imao već 2 sekunde prednosti zahvalajući najbržim krugovima koje je postavljao.
Tada su se vozači Ferrarija nalazili na 5. i 6. mestu i polako su zaostajali za Hamiltonom. Borbu za 9. mestu vodili su Perez i Stroll, pa je tako vozač Red Bulla zubima i noktima branio mesto od vozača Aston Martina. Na kraju zbog presecanja prve krivine, Meksikanac je morao da preda poziciju maldom Kanađaninu. Već u sledećem krugu, Perez je uspeo da na prvom mestu povrati 9. mesto.

Do 11. kruga razlika između prve dvojice se stabilizovala na 1.7 sekundi a Hamilton se i dalje nalazio iza Norrisa. Hamilton je svim silama pokušavao da se približi Norrisu ali mu je to za sada nije davalo rezultata, posebno što je vozač McLarena bio na mekšoj komponenti. Do kraja trke plasman se nije menjao pa je tako Bottas prvi prošao kroz cilj ispred Verstappena i Ricciarda. Norris je uspeo da zadrži Hamiltona iza sebe a odmah iza bila su oba vozača Ferrarija. Giovinazzi je odradio sjajan posao i ostao na 8. mestu a u prvih deset bili su i Perez i Stroll.
Bottas će ipak sutrašnju trku neće krenuti sa prve pozicije jer je morao da zameni motor pa će tako krenuti sa začelja grida.

 

Rezultati sa sprint kvalifikacija za VN Italije

 

ita_4.jpg.e38d2da7859271054ef03253b0b4c191.jpg

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šteta za Gaslija,valjda će Meklaren sutra dobro startovati.Mada neverujem da će u trci ostati na tim pozicijama. Ako Hamilton prvi bude menjao gume velika verovatnoća da će doći do druge pozicije,na trećem treningu dok je vozio na belim gumama imao je odličan tempo.Perez isto tako možda u boksu zaradi neku poziciju ovako u trci i Alfa je bila problem 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neverovatno koliko je sitan bio kontakt Gaslyja sa McLarenom ispred, pri smesnoj brzini u Variante del Rettifilo - a da mu onako zvekne ceo prednji spojler.

Tj. da podleti pod prednje tockove i da u izuzetno brzoj Curva Grande samo produzi pravo. Jos je i odlicno prosao, kako mi je delovalo da ce biti u trenutku izletanja, pre kontakta za barijerama...

Imao je cak i poziciju ispred Hamiltona koji je katastrofalno startovao i izgubio 4 mesta. Verujem da bi ga ovaj vrlo brzo pojeo za dorucak (mada se mucio sa McLarenom i na kraju cak i ostao iza), ali steta sa Gaslyja koji je ovde prosle godine trijumfovao (ako je neko slucajno zaboravio :)).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pirelli predviđa jedno zaustavljanje za VN Italije, Gasly promenio agregat

 

pireli_taktika_ita.jpg.9d85802212b9f8d8756aee4f2968267b.jpg

 

Prema novim proračunima vozači će morati da jednom odu na servis.

 

Najbrža strategija za 53 kruga na VN Italije trebalo bi da bude sa jednim zaustavljanjem. Ova kombinacija trebalo bi da sadži start na medijum komponenti sve do 33. kruga posle čega bi se uzela meka guma sve do samoga kraja a postoji i obrnuta varijenta, odnosno start na mekim a sam kraj da se odradi na medijum gumi. Kao treća najbolja opcija Pirreli sugeriše start na medijum do najviše 25. kruga a onda bi se za sam kraj uzela tvrda guma dok postoji i četvrta opcija u kojoj bi se prvo uzela meka komponenta do 17. kruga a trka završila na tvrdom pneumatiku.

 

taktika_monca.jpg.27e772583a1429e1b37dce8ac1e1b19c.jpg

 

 

Preostali pneumatici po vozačima

 

vozaci_gume_monca.jpg.b1afcaea83bf794a2a93eebc71b69ffa.jpg

 

 

Startni grid

Od jutros stigla je i informacija da je Honda promenila agregat i Pierreu Gasly koji će u trku krenuti sa začelja, verovatno iz pitlejna.

 

monca_grid.jpg.9d3749ebf59637aa367cb1b49d278590.jpg

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo mi sumnjiva kazna za Đovinacija,to nebezbedno vraćanje na stazu…

jel ga nije ferrari izbacio sa staze…uvek štite jače timove

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trka rezultat. Samo da mu malo legne bolid vidi se koja razlika u vožnji Rikarda i onog malog Norisa tečno i čisto,Max ni jedan pokušaj.I opet ga Hamilton pretekao kad je Rikardo bio u boksu.Još na kraju kao spor mu Rikardo,da je Botas pretekao Pereza pitanje šta bi bilo na kraju sa Norisom

E_F6TlWXIAUBnzz.jpeg

E_F067tXEAUtZ3c.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Max Verstappenu je dosuđen je trostruki penal za Veliku nagradu Rusije nakon što su stjuardi ocijenili da je on kriv za izazivanje sudara s Lewisom Hamiltonom u Monzi.

Dok je Hamilton izlazio iz boksa nakon prvog zaustavljanja, Verstappen je jurio niz glavnu ravninu - izgubivši dosta tla zbog sporog zaustavljanja u boksu - i bili su rame uz rame koji su se spuštali do prvog zavoja.

Verstappen je okačio svoj Red Bull sa vanjske strane nakon što je kasno zakočio - ali nikada nije bio potpuno pored. Dok su prolazili kroz ugao, njih dvojica su se sudarili, podigavši Verstappena u zrak i na Mercedes, pri čemu su oboje završili zaglavljeni u šljunku i izašli iz trke.

Verstappen će  pasti u Sočiju tri mjesta gridu za kaznu nakon sudare s Hamiltonom u Monzi”

https://www.formula1.com/en/latest/article.breaking-verstappen-handed-three-place-grid-drop-for-sochi-after-crash-with.1DxVWlOKHcI6R086WzbvWI.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šteta,Max za manji incident dobije oštriju kaznu a Hamilton mu uništi formulu i skoro nikakva kazna.Čudi me kako su i Botasu dali onih minus 5 pozicija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...