Jump to content
FAS Euroauto Goran
Ivan

F1: Velika Britanija 2021

Recommended Posts

Posted (edited)
22 minutes ago, vicent said:

Može, ako te seče i ubacuje se u tvoju putanju.

Vozač iza nema putanju jer je iza. On nema nikakva prava na putanju jer je iza. On samo ima obavezu da izbegne kontakt.

Vozač ispred ima putanju jer je ispred. On jedini ima pravo da bira putanju jer je ispred.

 

21 minutes ago, Ivan said:

Naravno da sam ubedjen da je incident trkacki i da je za Hamiltona nepredvidiv sopstveni rizik i kada bi hteo da uradi tako nesto...

Nekako mu tri puta bio ''nepredvidiv sopstveni rizik'' da uradi istu stvar...i uradio je sva tri puta isto...i sva tri puta na isti način (njegova prednja leva u zadnju desnu vozača ispred) izbacio vozača ispred:

 

Austrija 2020.:

krivina150.jpg krivina151.jpg krivina152.jpg krivina153.jpg

snimak

 

Brazil 2019.

snimak

 

I danas Silverston 2021.

 

Za sva tri puta je Hamilton dobijao kazne. Čudno bi bilo da su uvek trkači incidenti, a nekako uvek on dobije kaznu.

Ali, šta vredi kazna od 5 ili 10 sekundi bolidu koji 75% ostalih u šampionatu može da ostavi za krug kad god poželi.

 

Ljudi, hoće centrala da pogreši jednom, ali neće 100 puta. :D 

Uostalom, odakle uopšte prostor za raspravu o ''trkačkom incidentu'' kada je Hamilton sva tri puta popio kaznu za takvo izbacivanje vozača ispred jer je Hamilton sva tri puta bio isključivo kriv.

Sudije nisu ovakvi ljudi sa Foruma kao što smo mi, nego na svakoj stazi među sudijama bude i bivših vozača...

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ove 2 krivine u prethodna 2 slucaja su smesne u poredjenju sa Copes krivinom na Silverstonu, gde se ostvaruju brzine od blizu 300 km/h, sa prilicno malo mesta za otklizavanje (sto se nazalost i videlo).

Ubedjen sam da nikome ne bi bilo ni na kraj pameti da svesno pokusa da izbaci nekoga, rizikujuci zivote obojice.

Opet kazem, meni deluje da se Hamilton debelo precenio i da umesto da odsece krivinu, samo je inercijom nastavio ulevo. Lepo se vidi da mu je Max ispred same krivine ostavio bar 1.5 sirine bolida, plus je bio u duzinskoj prednosti. A onda pogledajte gde je Mercedes u odnosu na teme krivine u trenutku Maxovog otklizavanja (bar 2-3 sirine ka spoljnoj strani krivine u odnosu na to gde bi trebao da bude na idealnoj putanji):

 

Untitled1.thumb.png.56a172dc0d69894b677dc804ba8d1376.png

 

 Jednostavno ga je izgurao, verujem nikako sa namerom da ovaj zavrsi kako je zavrsio, vec u zaru borbe i zato i dozivljavam kao trkacki incident. Slicno kao sto su to uradili Lando i Checo na prethodnoj trci na Red Bull Ringu i za to bili kaznjeni.

PS: Moji favoriti su mladi lavovi koji grizu - upravo Max, Leclerc, Lando i Russell. Ne branim potez Hamiltona, naprotiv - ali nema sanse :)  da me bilo ko ubedi u to da sedmostruki sampion (ma sta ko mislio o njemu) moze i da pomisli da ovakvim manevrom ugrozi ili izbaci nekoga.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
26 minutes ago, Ivan said:

Ove 2 krivine u prethodna 2 slucaja su smesne u poredjenju sa Copes krivinom na Silverstonu...

Hoćeš da kažeš da, ako je možda to i uradio namerno u onim sporijim/sporim krivinama u druga dva primera, danas nije sigurno namerno jer je krivina mnogo brža i opasnija?

Pa, sva tri puta je popio kaznu i sva tri puta su sudije njega smatrale isključivim krivcem, a čak se i on sam izvinjavao posle trke Albonu. Pa, svi su smatrali (uključujući i njega samog jer se izvinjavao Albonu) da je on isključivi krivac, samo na FLCS Forumu treba da se međusobno ubeđujemo da nije trkački incident, već da je kriv Hamilton... :D Nema razlike...i danas je popio kaznu kao i za prethodna dva puta. 

 

Malo se zaboravlja koliko su dobri vozači ljudi koji voze F1, a Hamilton nije samo jedan od onih koji voze F1, nije samo učesnik... 

Zaboravlja se koliko neke stvari koje nama izgledaju na ivici i između života i smrti - njima dođu uobičajene. Da, oni mogu da postave bolid kako žele. Da, posao im je da to postavljanje bolida planiraju unapred pred svaku krivinu (i više krivina unapred razmišljaju), to su ljudi koji primete par mm spuštenije krilo, ili malo više potrošenu gumu nego što je uobičajeno...

 

To se najbolje vidi kada im daju neki ''običan'' auto, npr. neki Ferrari, McLaren, Alfu ili Aston...vidi se koliko im je dosadno da to voze, koliko se bukvalno igraju, namerno ''izvode'' sa njima jer im je dosadno voziti aute za koje mi obični ljudi mislimo da ih je teško kontrolisati...a, oni dok to rade odgovaraju i na kviz pitanja, sprdaju se i sl. :D Primeri:

Vettel i opet Sebastian Vettel

Hamilton

Kimi

...i možda najčuveniji primer - Senna

 

Ima još milion ovakvih primera.

Da, oni mogu ono što se nama smrtnicima za volanom čini nemogućim da neko to namerno uradi i u takvoj krivini...

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
10 minutes ago, neshaoct said:

Hoćeš da kažeš da, ako je možda to i uradio namerno u onim sporim krivinama u druga dva primera, danas nije sigurno namerno jer je krivina mnogo brža i opasnija?

Ne, nego da su sva 3 puta bili trkacki incidenti u kojima je on napravio greske :) , za koje je sa pravom bio kaznjen.

Pamtim F1 iz nekih drugacijih vremena, gde je sve ovo bilo najnormalnije. A ne da se kukumavci kao sada i gde su vozaci zasticeni kao beli medvedi (sto je jedino pozitivno). Iz tih razloga (i dominacije jednog tima u hibridnoj eri) su i izgubili publiku koju pokusavaju na sve nacine da vrate, ukljucujuci i ove Sprint trke.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
17 minutes ago, Ivan said:

...sva 3 puta bili trkacki incidenti u kojima je on napravio greske :) , za koje je sa pravom bio kaznjen.

Incident nakon kojeg niko ne dobije kaznu = trkački incident, tj. to je ono što spada pod jbg-a takve stvari se dešavaju na trkama.

Incident nakon kojeg neko dobije kaznu = nije trkački incident, tj. postoji krivac koji je nešto uradio ili nije uradio (na šta je bio obavezan), pa zato i dobija kaznu na trci, zato mu upisuju bodove na licencu.

 

Mislim da ne mogu obe stvari da se izjednače i zovu trkačkim incidentom.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Upravo o tome i pricam - da bi u staroj, dobroj (i gledanoj) F1 ovo bio samo jedan u nizu trkackih incidenata. Pomenuti Senna i Prost dva puta vrlo slicno, ni jednom nikakve penalizacije, a oba puta se resava titula u samom finisu sezone. Doduse, Senna jeste kaznjen prvi put, ali jer se nije vratio kroz cunjeve posle guranja i paljenja bolida od strane redara, a ne zbog kolizije. E sad, svako od nas neka tumaci kako zeli.

Apsolutno se slazem da je potez Hamiltona po danasnjim merilima za penalizaciju (sto se i desilo), isto kao i prethodna 2 sa Albonom, isto kao i Lando i Checo proslog vikenda. Ali isto tako mislim da ni jedan od njih nije nameran (u smislu da se ugrozi bilo ciji zivot ili neko svesno izbaci iz trke), vec greske u zaru borbe. Pogotovo ovo ranijih sezona, kada je dominantno osvajao titule. Pri cemu uopste nisam Hamiltonov navijac.

 

PS: Mali off, verujem da ce onima koji nisu imali zadovoljstvo da gledaju El Grande Sennu :) biti interesantno... Kada smo kod prave F1, taman si me podsetio na onaj link gde je provozao Hondin NSX. A u tom klipu se lepo vidi njegova tehnika impulsnog stiskanja pedale gasa kroz samu krivinu. O cemu su "teorije" izvodili citavi timovi, prateci te brze impulse na telemetriji i kakav je to efekat imalo na ponasanje bolida F1. Kao i njegove timske kolege, pokusavajuci da objasne kakvim je sve jos detaljima i virtuoznostima sticao prednost. Pomenuta tehnika se lepo vidi i u voznji "obicne" Honde, na 1:55 : 

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ja nit' volim Hamiltona, nit" navijam za njega, ali ovolika količina mržnje...

 


 

Edited by neshaoct
skinute kvalifikacije

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je to trkanje...

 

Po meni, steta sto se Max mozda malo rano ispucao, na sprintu, i time 'cackao mecku', umesto da je malo hladnije iskusnije pristupio sprintu a onda u trci napravio to sto je u sprintu... 

 

Malo mi zao sto Karlos nije uspeo da obidje Danijela. I sam Danijel kaze se iznenadio kako ga je brzo stigao, ali onda posle nije uspeo nista, iako mu je bio u DRS-u bas dugo... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo to. Pustite trkače da se trkaju, nemojte da pravite pandurske zapisnike, ko je imao prednost, ko ide po unutrašnjem delu staze a ko po spolljnom, ko ima prednost...... To važi u realnom životu a ne na stazi. Alonso, koji mi je drag, na pravcu menja putanju po tri puta, da bi zadržao bržeg iza sebe, i ništa. Ajd da ne budemo sudije, pustimo trkače da rade ono za šta su plaćeni.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Međunarodna štampa: Hamiltonova tvrdoglavost je dovela do velikog udesa

 

hamilton_british_gp_2021_win_1.jpg.eac89c30dd8dc663cfbcbfec83b16174.jpg

 

Ugledni sportski listovi naravno danas najviše pišu o VN Velike Britanije i sudaru Verstappena i Hamiltona u prvom krugu.


Auto, Motor und Sport (Nemačka)

„Red Bullov niz od pet uzastopnih pobeda je prekinut. Lewis Hamilton je konačno uspeo ponovo da pobedi. Nakon što je izgubio sprint trku 24 sata ranije, činilo se da 140000 njegovih navijača neće imati povod za slavlje ni u nedelju. Ipak, Silverston ume da priredi lude trke, a bogovi trkanja su ovoga puta napisali veoma bizaran scenario.“

 

Marca (Španija)

„Za Hamiltona je trka na Silverstonu bila sve ili ništa i u takvim uslovima je izbacio Maxa Verstappena sa staze već u prvom krugu. Potez je bio kontroverzan i o njemu će se još dugo pričati. Englez nije puštao gas u Copse krivini i njegova tvrdoglavost je dovela do velikog udesa u kome je Verstappen završio u zidu.“

 

La Gazzetta dello Sport (Italija)

„Bilo je jasno da će se ovo dogoditi pre ili kasnije i dogodilo se u Silverstonu. Dogodilo se u prvom krugu u krivini 9. Verstappen je vodio nakon starta sa pol-pozicije, koju je osvojio pobedom u sprint trci u subotu. Hamilton je furiozno pokušavao da ga pretekne i iskoristi zavetrinu Red Bulla. Kada su prišli krivini Copse, Lewis je zauzeo unutrašnju liniju, ali je nastavio šire, dok je Holanđanin zatvarao prostor sa leve strane. Kontakt je bio neizbežan.“

 

L’Equipe (Francuska)

„Hamilton je bio nezaustavljiv pred domaćom publikom. Čak je imao i ozbiljan sudar sa Maxom Verstappenom u prvom krugu, dok je vodećeg Leclerca obišao dva kruga pre kraja. Ovo mu je bila osma pobeda na domaćem terenu i ponovo je u trci za titulu.“

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

 

Hamilton: Nemam za šta da se izvinjavam

 

hamilton_british_gp_2021_win_2.jpg.3cfe0d3daaaad304a33eb11a1112aa16.jpg

 

Britanac kaže da ne duguje Verstappenu izvinjenje nakon njihovog udesa na Silverstonu.


Holandski vozač je nakon incidenta čak morao i u bolnicu na dodatne preglede, pošto je udarac njegovog bolida u zid generisao silu od čak 51G.

Sudije su kasnije kaznile Hamiltona zbog incidenta, ali ga ni to nije omelo da dođe do rekordne osme pobede na domaćem tlu.

Hamilton sa druge strane i dalje smatra da ništa nije zgrešio.

„Mislim da trenutno nisam u situaciji da treba da se izvinjavam za bilo šta. Trkali smo se. Čeka nas još dosta teških trka i duela i moramo da naučimo da napravimo balans u toj borbi. Ne slažem se sa odlukom sudija, ali prihvatio sam kaznu i nastavio sa svojim poslom. Neću da kukam sada zbog kazne. Sako će imati različito viđenje, ali mene nije briga šta ljudi misle. Radim to što radim i stvarno sam ponosan na ovu pobedu“, izjavio je Hamilton.

 

On se potom osvrnuo i na duel sa Leclercom, za kog kaže da vozio s poštovanjem.

„On je pošteno vozio i ostavio je dovoljno prostora. Bio sam tu negde u liniji sa njim i znao je gde sam, ali je i pored toga nije popuštao. Samo je malo šire otišao i uspeo je da zadrži bolid na stazi. To je bilo dobro trkanje. Za mene je vreme stalo u tom trenutku. Samo sam gledao da opet ne bude kontakta, ali mislim da je duel bio fer, balansiran i tako bi trebalo da se trkamo“, rekao je Hamilton.

Vozač Mercedesa je ovom pobedom i odustajanjem Verstappena smanjio svoj zaostatak u šampionatu na osam poena.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam pohvatao izjave bivših i sadašnjih F1 vozača (onih koji su se do sada oglasili):

  • Button, Coulthard, Webber, Daniel Ricciardo - Hamilton je kriv.
  • Alonso, Leclerc - trkački incident.
  • Damon Hill - i Max i Luis su pogrešili jer nisu klinci da ne znaju da ne mogu paralelno prolaziti kroz tu krivinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, neshaoct said:

Alonso, Leclerc - trkački incident

Zato ih i volimo :thumbup: , ljudi koji zive trkanje.

 

Ovoliko košta popravka Verstappenovog Red Bulla

 

verst_bolid_udes.jpg.c5f639377302b44545855c9440ab2410.jpg

 

Sigurno će ovo biti značajan udarac na budžet tima iz Milton Kinsa.

 

Helmut Marko potvrdio je da će Max Verstappen 100% biti spreman za VN Mađarske, kao i da šteta na njegovom bolidu posle udesa nije baš mala. Govoreći za nemački RTL kazao je da je malo toga zdravo ostalo na RB16B koji je udardio u zaštitni zid od guma na devetoj krivini.

“To je potpuni gubitak.” kazao je Marko i izneo da očekuje da će za popravku ovog automobila biti potrebno oko 750 000 evra. “To je cifra koja će svakako da nas boli, pogotovu u trenucima kada imate ograničenje budžeta.”

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes priznao: Crvena zastava je omogućila Hamiltonu da završi trku

 

hamilton_british_gp_2021_race_2.jpg.27fa107255161a87a97949e60bc22c9a.jpg

 

Hamilton je nakon kontakta sa Verstappenom imao oštećenje točka koje bi sigurno rezultovalo odustajanjem da trka nije prekinuta.


U Mercedesu nikako nisu mogli slože sa kaznom koju je Hamilton dobio na trci. Prvo je sam vozač iskazao nezadovoljstvo preko radija, a to je i Toto Wolff istakao nakon trke.

Sa njima se slaže i direktor inženjeringa na stazi Andrew Shovlin.

„Smatramo da je kazna bila nezaslužena, posebno ako pogledate smernice koje sudije imaju kako bi odredili ko je kriv kod ovakvih manevara. Lewis je bio dovoljno blizu i smatramo da je Max trebao da mu da više mesta“, objasnio je Shovlin.

On je potom otkrio da bi Hamilton najverovatnije odustao sa trke da ona nije prekinuta.

„Imali smo oštećenje na felni nakon kontakta i to bi nam sigurno okončalo trku da nije bilo crvene zastave. Međutim, ostatak bolida je bio gotovo neoštećen, što je prosto neverovatno. Jedino što je otpalo je bio senzor za merenje temperature guma“, izjavio je Shovlin.

On je još rekao da smatra da je Verstappen trebao da bude oprezniji u prvom krugu trke.

„Ako pogledate sprint trku i njen prvi krug, Lewis je konstantno morao da pušta gas kako bi izbegao sudar. Max vozi agresivno i bilo je samo pitanje vremena kada će doći do ovakvog udesa“, zaključio je Shovlin.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

I neka nastave . To su čari trkanja !

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Snimci su uglavnom iz 2016. Ne zaboravite da je bio maltene dete, zamisli da vozis F1 a nemas jos uvek zvanicnu vozacku dozvolu :D .

Max je najmladji vozac u istoriji F1 sa samo 17 godina, najmladji osvajac poena, najmladji ucesnik podijuma, najmladji pobednik F1 trke sa 18 godina upravo te 2016. u Spaniji. Ono sto nece uspeti je da bude najmladji sampion (rekorder je Vettel sa 23 godine i 134 dana, Max krajem godine puni 24).

Prvi sam upravo ja pisao jos tih godina (a stoji sve na forumu) da je jos uvek napaljeni klinac koji nepotrebno srlja, zalece se, pravi incidente... Pa secam se samo kako sam popiz*eo kada je 2017. u Singapuru, na startu uspeo da u totalnom debilnom incidentu izbaci oba Ferrarija sa vodecih pozicija :D . Ali i da definitivno ima talenat, trkacku zicu, glad za pobedom, hrabrost i ludost koja me je bukvalno na prvu kupila. I da ce, ako uspe da prevazidje decije bubice i ako se sa njim bude radilo, izrasti u vrhunskog asa i buduceg sampiona. A vidimo zadnje 2 sezone koliko zrelo vozi, a opet su mu tek 23 godine i vec je u ozbiljnoj trci za svoju prvu titulu.

Identican osecaj sam imao i za Russella koji je godinu dana mladji (1998.) i koji ako predje u Merc na ovom nivou, crno se pise ostatku karavana :) . Iz vikenda u vikend pokazuje vrhunski talenat u propalom i nejakom Williamsu. Videli smo i kako je bukvalno razneo konkurenciju na onom ovalu prosle godine u Bahrainu, kada je kao zamena uskocio u Merc umesto Hamiltona. Bukvalno se iske*ao u facu Bottasu i ostalima :D , decko je leteo po stazi iako je prvi put seo u tudji bolid. Takodje Lando, iako najmladji (1999.) vec je vrhunski vozac. Takodje Leclerc koji je vrsnjak sa Maxom, ali totalno drugaciji karakter...

 

Uzivam da gledam voznje njih cetvorice (Norris, Russell, Max, Leclerc) - samo da ih sreca posluzi sa dobrim ekipama i zdravljem u karijeri i svi su potencijalno buduci F1 sampioni. Jedan od njih mozda to i postane vec za par meseci. Svakako je velika promena i uzivanje gledati ovakav sampionat kako god da se zavrsi. Za razliku od dosadne dominacije Mercedesa u hibridnoj eri, pukog vozanja krugova i obaranja rekorda bez ikakve konkurencije godinama unazad. Mada je i Ferrari iskljucivo svojim greskama (u godinama kada su jos i imali neku priliku i bili koliko-toliko konkurentni) prilicno doprineo takvoj situaciji. Drago mi je da iskacu Red Bull i legenda od McLarena, nadam se vaskrsnucu Ferrarija, uz uvek dobar i konstantan Merc, to bi bio vec pravi sampionat i magnet za publiku.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma nema te vode koja može da opere luisa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Evo i komentara Martina Brundla - bukvalno identicno onome sto sam napisao na prethodnoj strani, sa sve kadrovima koje sam izvadio odmah nakon trke.

Red Bull je pribavio podatke da je Hamilton u trenutku incidenta usao u Copse najbrze u celoj trci, plus unutrasnjom stranom - tako da je bilo neminovno da inercijom samo produzi pravo i okrene konkurenta. Cak je ispod identican kadar koji sam i ja postavio pre par dana :D : https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/82996-f1-velika-britanija-2021/&do=findComment&comment=1616203


Naravno da Red Bull sada tera "na svoju vodenicu", trazi diskvalifikaciju Hamiltona bar sa sledece trke, preti advokatima... Sigurno da ne ocekujem da ce se to desiti (niti zelim), ali da ce zahuktati borbu, to svakako. Uz sigurno uzdrmanog Maxa, prilican problem za RB je i unisten bolid.

 

 

Red Bull ima podatke koji im omogućavaju da okrive Hamiltona

 

verstappen_car_british_gp_2021.jpg.a0de8aa498e5eb22cf397d8f28086869.jpg

 

Martin Brundle otkriva da je Red Bull pribavio dokaze da je Hamilton u prvom krugu ušao u krivinu Copse znatno brže nego bilo koji drugi put tokom trke.


Red Bull nije bio zadovoljan kaznom koja je izrečena Hamiltonu na trci. Helmut Marko je nakon VN Velike Britanije rekao da bi Hamiltona trebalo suspendovati na jednu trku, a potom je juče otkrio da je njegov tim unajmio advokata koji će pregledati situaciju i videti šta može da se uradi u skladu sa sportskim pravilnikom.

Iz Red Bulla još uvek nisu odbacili mogućnost da ulože žalbu, a sada jedan od komentatora SkySportsa Martin Brundle tvrdi da je Austrijski tim pribavio podatke koji su im neophodni kako bi pokrenuli proces.

 

„U Red Bullu smatraju da je incident izazvan namerno. Bili su besni pošto im je prednost u oba šampionata izbrisana, bolid uništen i to sada u ovoj novoj eri ograničenih troškova. Takođe su moguće i kazne zbog potencijalno uništenog motora.“

„Sada mi je rečeno direktno iz tima da su došli u posed podataka koji dokazuju da je Hamilton u prvom krugu ušao u Copse krivinu mnogo brže nego bilo koji put nakon toga. Pri toj brzini ne bi ni mogao da ostane na normalnoj liniji i kontakt sa Maxom je bio neizbežan.“

 

hamilton_verstappen_british_gp_2021_race_incident.jpg.54ace12452af7495d434ed3c208a3005.jpg

 

„To će navodno postati i javno dostupno, a ako osećaju da imaju dovoljno dokaza, sigurno će se žaliti“, izjavio je Brundle.

Bivši vozač Formule 1 dodaje da kazna od deset sekundi znači da su sudije incident videle kao 70/30 protiv Hamiltona i slaže se da je on bio neizbežan.

„Gledam Lewisa već više od decenije. On nije fundamentalno prljav vozač, ali je istina da je imao ovakvih situacija u karijeri. Max je veoma agresivan i zbog toga ga volimo, ali je Lewis odlučio da kontrira toj agresiji. Bilo je samo pitanje vremena kada će se ovako nešto dogoditi između njih“, rekao je Brundle.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luis: Ako ne bude poštovanja na stazi, ono će se ponavljati

 

Lewis-Hamilton 2018.jpg

 

Vozač Mercedesa Luis Hamilton ne zna da li će njegov odnos sa rivalom iz Red Bula Maksom Ferstapenom biti normalan, posle svih dešavanja u trci za Veliku nagradu Britanije prošlog vikenda, ali da je poštovanje na stazi neophodno u narednim nadmetanjima. Dvojica glavnih kandidata za titulu u Formuli 1 ove sezone bili su deo incidenta na Silverstonu, podseća Sport Klub. U pokušaju da ga zaobiđe, Hamilton je izbacio sa staze Ferstapena i u nastavku trke osvojio prvo mesto, kojim je smanjio zaostatak u generalnom plasmanu za vodećim Holanđaninom na svega osam poena.

 

Čitali smo brojne izjave u vezi sa slučajem poslednjih dana. Ferstapen je zamerio Hamiltonu na slavlju, dok je on bio u bolnici, neki su potez aktuelnog šampiona nazvali prljavom namerom, a drugi smatraju da je u pitanju bio samo trkački incident. Posle svega, Ferstapena i Hamiltona čeka novo nadmetanje predstojećeg vikenda na Hungaroringu.

 

''Ne znam da li ćemo imati normalan odnos. Otvoren sam za tako nešto, nemam nikakav problem, ali ne znam ni šta ćemo reći jedno drugom u narednoj trci'', ističe Britanac i dodaje: ''Biće to samo nova trka, nastavićemo da napadamo jedan drugoga, međutim, potrebno je poštovanje na stazi. Ako ga ne bude, pretpostavljam da će se onakve stvari često dešavati. Ja dajem sve od sebe da ostanem maksimalno čist''.

 

Hil: Hamilton se poneo kao ulični borac

 

Ni dva dana posle teškog incidenta između Luisa Hamiltona i Maksa Ferstapena na stazi Silverston strasti se ne smiruju. Holanđanin čiji bolid je udario Britanac je završio u bolnici, dok je Hamilton zbog incidenta kažnjen sa deset sekundi. Na kraju je došao do pobede koju je burno proslavio. Svoje mišljenje o dešavanjima na Silverstonu izneo je i Dejmon Hil, proslavljeni britanski vozač.

 

''Hamilton se poneo kao ulični borac. Hteo je da pokaže šta može da uradi ako ga neko izazove. I mislim da će ovo imati psihološki uticaj na Maksa. Shvatiće da Hamilton ne beži od borbe i da neće tako lako prepustiti tron'', rekao je Hil. Zbog preticanja Hamiltona pri velikoj brzini, Ferstapen je završio u ogradi. Prava je sreća što nije završio sa težim posledicama. ''Sada je mnogo toga na Majklu Masi, direktoru za trke u Formuli 1. Mora da izađe i da kaže ''postoji stvari koje ne smeju da se rade u našem sportu pri ekstremnim brzinama. Veliki je rizik za bezbednost. Moraće da disciplinuje vozaće i da strožije kažnjava vozače kada dođe do kontakta'', rekao je Hil.

 

Horner: Neprihvatljivo je da šefovi timova lobiraju

 

Tokom trke za Veliku nagradu Velike Britanije šef Mercedesovog tima Toto Volf je otrčao da razgovara sa stjuartima oko udesa koji su imali Luis Hamilton i Maks Ferstapen. Do mesta ovog razgovora je dotrčao i glavni čovek Red Bulovog tima Kristijan Horner koji misli da je ''lobiranje'' kod stjuarta tokom trke nedopustivo.

 

Dok je trajao prekid Velike nagrade Velike Britanije šef Mercedesa Toto Volf je direktoru trke Majku Maziju poslao imejl sa objašnjenjem zašto Luis Hamilton nije kriv za udes sa Maksom Ferstapenom. Tada je Volf dobio preporuku da ode do stjuarta da sa njima razgovara, a odmah je otrčao na isto mesto i Kristijan Horner. ''Video sam Tota da lobira kod stjuarta i čuo sam da ide tamo to da radi. Tako da sam i ja otišao kako bi naši interesi takođe bili zastupljeni. Ne mislim da je ispravno da šefovi ekipa mogu da idu da lobiraju kod stjuarta. Trebalo bi da stjuarti budu zaključani kako ne bi bili pod uticajem. Nedopustivo je da je otišao da lobira. Hteo sam da davanje mišljenja bude izbalansirano, ne da utičem ili da pritiskam stjuarte'', rekao je Kristijan Horner.

 

Šef Red Bula insistira da niko ne bi trebalo da ide kod stjuarta i da utiče na njihove odluke.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

F1 zapretila kaznama: Šefovi timova ne mogu više da lobiraju

 

sefovi f1 horner wolf.jpg


Timovi Formule 1 upozoreni su da bi mogli da budu kažnjeni ukoliko njihovo osoblje bude bez prethodnog odobrenja stupilo u kontakt sa direkcijom trke tokom procesa istrage incidenata. Veliku nagradu Britanije obeležio je sudar Maska Ferstapena i Luisa Hamiltona. Šef Mercedesa Toto Volf je tokom prekida direktoru trke Majku Maziju poslao Email sa objašnjenjem zašto njegov vozač nije kriv za udes, posle čega je dobio preporuku da ode do direkcije trke. Odmah je isto učinio i šef Red Bula Kristijan Horner, koji je želeo da bude siguran da će nadležni uzeti u obzir i izvešaj njegovog tima o incidentu. Posle svega toga digla se velika prašina.

 

U početku je Mazi rekao da ne vidi problem u tome da čelnici timova razgovaraju sa direkcijom trke: ''Ako imamo incident, pozovemo sve timove i vozače da dođu. Tako je bilo u Monci prošle godine... Tokom pauze, ta mogućnost postoji''. Ipak, izgleda da je Mazi promenio mišljenje, te je upozorio timove da neći tolerisati ishitrene posete direkciji trke. U poruci koja je poslata svim takmičarima navodi se da će svima biti potrebno prethodno odobrenje. Timovima je rečeno da bi u slučaju kršenja ovog novog pravila mogli da se suoče sa sankcijama prema članu 12.2.1.i Međunarodnog sportskog kodeksa FIA. Kazne za takav prekršaj mogu se kretati od opomene, pa sve do diskvalifikacije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Red Bull uložio protest, FIA pokreće proveru udesa Hamiltona i Verstappena

 

verstappen_british_gp_2021_race_incident.jpg.6eefd533265a92e400f2736cfd2a084c.jpg

 

FIA će i zvanično pregledati udes Hamiltona i Verstappena.


Dvojica vozača i predstavnici timova su dobili poziv da se jave sudijama 29. jula, dan pred početak trkačkog vikenda na Hungaroringu.

Prema pravilniku, u istragu je neophodno uključiti nove relevantne elemente kako bi se stvar razmotrila. Samo tako sudije mogu da razmotre uvođenje dodatne kazne osim deset sekundi, koje je Hamilton dobio tokom trke na Silverstonu.

Sastanak se saziva na osnovu člana 14 međunarodnog sportskog pravilnika, koji pruža mogućnost da se slučaj ponovo pregleda.

Veruje se da će Red Bull reći da ima dokaz da je Hamilton u prvom krugu ušao u Copse krivinu brže nego bilo koji drugi put tokom trke, što je na kraju i dovelo do incidenta.

Sudar Hamiltona i Verstappena je doveo do odustajanja Holanđanina, dok je Hamilton i pored odrađene kazne, za koji mnogi smatraju da nije bila dovoljna, uspeo da dođe do pobede u završnoj fazi trke.

Britanac je zahvaljujući svemu tome uspeo da smanji zaostatak za Verstappenom u šampionatu na samo osam bodova.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...