Jump to content
FAS Euroauto Goran
Nenad-sone

Lancia Nuova Delta - podešavanje visine farova / autonivelacija

Recommended Posts

Na autu su farovi sa xenonima(imaju i ono pracenje puta),kako se podesava visina farova iz auta i da li moze?

Na ono dugme SET pored navigacije nema ta opcija,a desava mi se nekad da kad pritisnem SET izbaci,samo tri opcije,a nekad 6-7,recimo iskljucivanje suvozacevog air bag-a,nekad ima,nekad ne.

 

 

Edited by neshaoct
split Topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad stojiš imaš sve opcije, kad se krećeš imaš. 3 opcije.
Kad imaš xenone i automatsko štelovanje visine farova, onda nema ručnog štelovanja, ako se ne varam.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/5/2021 at 9:53 PM, TheWickerMan said:

Kad stojiš imaš sve opcije, kad se krećeš imaš. 3 opcije.
Kad imaš xenone i automatsko štelovanje visine farova, onda nema ručnog štelovanja, ako se ne varam.

Hvala za info,onda je tako sa SET podesavanjem,nisam ni provalio :stuart:

Xenoni mi ,cini mi se,biju malo vise na dole,i stalno stoje tako,nisam primetio da idu gore-dole automatski,samo levo-desno

Share this post


Link to post
Share on other sites

PS, potrazi sta te interesuje na samim temama u tehnickom delu, ima toga na pretek :) Cisto da ne raskupusavamo temu. 

 

Cestitke na delti, odlican izbor! 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, ISV_01 said:

Screenshot_20210405_215653_com.google.android.apps.docs.jpg

Skinuo sam tu brosuru i prelistao,ali na xenonima nije tako,meni cak ni ispod temperature na bordu ne pise u kojoj su farovi poziciji.

Kao da nema to stelovanje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema štelovanja iz kabine.

Na zadnjim viljuškama postoje senzori (žiroskopi) koji sami nivelišu snop gore/dole u zavisnosti od opterećenja pozadi.

Jedino što možeš je da ručno našteluješ farove uz neki zid. 

Na samim farovima imaš 2 inbusa, jedan za štelovanje gore/dole a drugi levo/desno. 

Imaš i na forumu uputstvo kako se pravilno šteluju farovi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neka se javi kum @PremieRacing , njemu sam upravo na Delti sa fabrickim xenonima stelovao farove kod Intera (onomad kada je dolazila cela delegacija iz NS :D ). Kaze covek ne vidi ispred nista (isti slucaj kao i kod tebe @Nenad-sone) . Upalimo farove - pobodeni u zemlju. Sredim mu to, odvozamo 2-3 testna kruga, ispred auta dan :) .

Poenta je da se podesi inicijalni polozaj horizontalne/vertikalne nivelacije na samom faru. A posle automatika koriguje polozaj, u zavisnosti od brzine i opterecenja. Tj. od ocitavanja senzora koji se nalazi na viljusci. Koja je kod Brava/Delte cak razlicita, u zavisnosti od toga da li je far sa rucnom ili automatskom nivelacijom. Levi far, tj. elektronika u balastu je MCU (Master Control Unit), desni je samo Slave.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

PS: Evo kako sistem automatske nivelacije izgleda na Bravu/Delti. Drugu sliku imam od ranije za Bravo, cisto da vidite da se i prednje viljuske razlikuju za sistem sa automatskom nivelacijom :) :

 

Untitled1.thumb.png.73eb5dea07c069d5e25af8f4d4738691.png Untitled.thumb.png.e1c3dea89a4ef404308344cb1d7be5b4.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle duzeg vremena,probao sam da nastelujem farove. Naravno problem,neko je vec stelovao i polomio zupcanike na farovima,ali sam nekako uspeo da ih podignem na max. Ali nista bolje. Kao sto sam vec pisao,u pitanju su adaptivni xenoni,e sad, i ono dugme u kabini za iskljucivanje pracenja puta ne reaguje kada ga iskljucim.

Farovi i dalje prate put,ali biju na 10m od auta.

Zanima me da li moze elektricar da resi problem?

Tj,da li je moguce da su ziroskopi crkli(ili sta im se vec desava)ili ta elektronika na viljusci,pa da su farovi zbog toga  oboreni na dole?

Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juče su mi odradili veliki servis na Delti i zamenili prednje desno rame. Pominjao je majstor da je morao da zameni jedan šraf - skinuti šraf mi je ostavio sa ostalim zamenjenim delovima.

Međutim, primetio sam da sada farovi više nisu u vertikalnoj istoj liniji i da se pri uključivanju oborenih svetala non-stop čuje da radi neki elektromotor kao da pokušava da niveliše nešto a nikako da se isključi.

Da li ima veze sa autonivelacijom? Da nisu montirali pogrešnu vrstu viljuške?

Probaću danas da naštelujem farove ručno ali me i  dalje brine zvuk elektromotora koji vrti (u prazno?).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@Malmsteen

Nisi napisao, a glavno je pitanje - imas li fabricke ksenone? Autonivelacija postoji samo na toj vrsti farova, a manuelna (iz kabine) na ostalim.

Ako je odgovor da - naravno da se jedna viljuska razlikuje, jer vezuje za sebe osovinicu za autonivelaciju. Opcional 230 oznacen na slici (Gas Discharge farovi). 

Vidjao sam da "kasapi" nemaju takvu viljusku, pa pokusaju da poture obicnu :D .

 

Untitled.png.cc79a2b720fdfc2be3b98935ded33875.thumb.png.2d6ed11673a308295a21121574f63992.png

 

Ako je odgovor ne - treba da se sredi (najverovatnije) potenciometar motorica za stelovanje farova. Redje se desava da sistem za stelovanje spadne sa navoja.

Treca varijanta je da imas fabricki xenon, sve je montirano kako treba a postoji problem iz stavke iznad (potenciometar u problemu).

 

Meni najpre deluje da je problem sa potenciometrom, ako samo jedan motoric vrti u prazno.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima, probao sam da nadjem na forumu odgovor na problem koji imam trenutno ali nisam uspeo. Vlasnik sam Lancia Delte Gold automatik 1,6 2014. vec dve godine. Pre neki dam sam uradio veliki servis i zamenu diskova prednjih. kada sam krenuo u inostranstvo(da sam kod kuce vratio bi ga majstoru) primetio sam da su mi farovi na 5,6 metara kada je na kratkim svetlima, malte ne ni ne vidim nista. Pomislio sam da mozda ima neko podesavanja u autu ali proverio sam, nema. Da li je neko imao slican problem, jel postoji opcija preko dijagnostike da se nesto uradi...ili da ganjam majstora ako je do njega.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/21/2022 at 1:17 PM, Malmsteen said:

Juče su mi odradili veliki servis na Delti i zamenili prednje desno rame. Pominjao je majstor da je morao da zameni jedan šraf - skinuti šraf mi je ostavio sa ostalim zamenjenim delovima.

Međutim, primetio sam da sada farovi više nisu u vertikalnoj istoj liniji i da se pri uključivanju oborenih svetala non-stop čuje da radi neki elektromotor kao da pokušava da niveliše nešto a nikako da se isključi.

Da li ima veze sa autonivelacijom? Da nisu montirali pogrešnu vrstu viljuške?

Probaću danas da naštelujem farove ručno ali me i  dalje brine zvuk elektromotora koji vrti (u prazno?).

Pozdrav druze, da nisi kojim slucajem resio problem sa farovima, slicno je i kod mene samo sam ja radio veliki servis i menjao sam diskove?

24 minutes ago, neshaoct said:

@vladatrajan

 

Pogledaj sada, nakon spajanja, sve ranije napisano u temi na kojoj smo. :thumbup: 

Hvala!

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/5/2021 at 10:28 PM, Ivan said:

Neka se javi kum @PremieRacing , njemu sam upravo na Delti sa fabrickim xenonima stelovao farove kod Intera (onomad kada je dolazila cela delegacija iz NS :D ). Kaze covek ne vidi ispred nista (isti slucaj kao i kod tebe @Nenad-sone) . Upalimo farove - pobodeni u zemlju. Sredim mu to, odvozamo 2-3 testna kruga, ispred auta dan :) .

Poenta je da se podesi inicijalni polozaj horizontalne/vertikalne nivelacije na samom faru. A posle automatika koriguje polozaj, u zavisnosti od brzine i opterecenja. Tj. od ocitavanja senzora koji se nalazi na viljusci. Koja je kod Brava/Delte cak razlicita, u zavisnosti od toga da li je far sa rucnom ili automatskom nivelacijom. Levi far, tj. elektronika u balastu je MCU (Master Control Unit), desni je samo Slave.

 

Jedno mi samo nije jasno, zbog cega su svetla ostala oborena, kod mene je posle velikog servisa i zamene prednjih diskova izasao taj problem. Ti senzori za automatsku nivelaciju su i napred i nazad koliko vidim na slici koju si postavio.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@vladatrajan

Tako je, jedan senzor pozadi i jedan napred, vezan preko osovinice za viljusku.

Proveri da tu nije "kvaka" kada su radjeni servisi, mozda nesto nije vraceno kako treba oko prednje viljuske (desna je u pitanju).

Dalje, cuo sam i za par prica da "strucnjaci" kada menjaju viljuske, nemaju tu specificnu (za auto sa fabrickim xenonom). I onda stave obicnu viljusku, a ostave tako raskaceno, bez osovinice senzora :blink: . Ovako izgleda desna viljuska, sa dodatkom za kacenje za fabricki xenon, koji standardna viljuska nema:

 

IMG-f1d376a1f6914067184964d9ad116df1-V.jpg.6b75dedb0766ab5e3d3f4f6b0db92ab8.thumb.jpg.3dfde8df4cc3e996189f54b3e4cee765.jpg

 

Uvek postoji mogucnost i da crkne potenciometar na motoricu nivelacije u faru, mada to se dosta cesce desavalao na Stilu (a i tesko da ce crci za oba fara bas u isto vreme).

Kada se to desi, potenciometar tera far u krajnji polozaj, pokusaj da cujes ima li nekog konstantnog zujanja sa upaljenim farovima (a da nije od balasta).

Na kraju, mozes da probas da podignes farove rucno. Mislim da je na xenonima za Deltu isto kao i na Bravu - unutrasnji sraf nivelacije steluje vertikalu.

Imbus 6, zavijanjem se snop podize. I obrnuto, odvijanjem spusta. Podigni ih malo, pa vidi radi li nivelacija kada se optereti.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...