Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Sajam Automobila Beograd 2020. / 2022.

Recommended Posts

Bili smo @djomla i ja u petak, da bismo izbegli gužvu. U petak popodne nije bilo gužve, pa smo relativno dobro mogli sve da osmotrimo (ruku na srce, zbog filozofije "zelenih" tehnologija, sve smo brzo obišli). Samo je Dačija izložila modele koji nemaju elektromotore, svi ostali su izlagali hibride i (ili) EV.

Elem, kao dva zakleta kombijaša (MPV fanovi) testirali smo (zadnjicama uglavnom i znalačkim kuckanjem po limariji i plastici enterijera) sve ono što nam je bilo zanimljivo.

U SUV segmentu, Jeep Compass najviše deluje kao auto, ostali su postali tableti na točkovima. Jeep ima i konkurentnu (kad uporedimo ostale) cenu 31000 je hibrid, a 25000 benzinac. Kia Sportage je ostavila lep dojam, posebno na kolegu (i ona kreće od 24000, hibrid najjeftiniji je oko 32000), a mislim da smo obojica najbolji položaj za vožnju u najkraćem vremenu pronašli u novom Opel Grandlandu (za koji još nije formirana cena).

Od mališana na steroidima najbolji utisak, ubedljivo, je ostavio Pug 2008! Yariss Cross baš razočarenje.

Zagledali smo pažljivo i ono ukrštanje C/SUV/Kupe - KIA XCeed, Reno Arkana i C4, a naravno i C5x novi. Utisak najbolji ostavlja Citroen, mada i KIA deluje OK. Samo što smo kod Citroenovih modela primetili da se pomalo raspadaju :D!

Što se tiče prodavaca/prezentera to je kao i uvek od sjaja do očaja. Gomilu auta otključavaju tek na zahtev, a recimo na Cuprinom štandu samo što nisu bili stavili bodljikavu žicu oko modela.

Najlošija stvar je činjenica da su svi modeli bili visoko naponski, te da su već oko pola 6 njihovi akumulatori bili prazni, te da su instrument table bile crne i jadne!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh ... Samo, taj Compass "hibrid" nije "hibrid", već "blagi hibrid", a i on sa tim motorom uopšte ne može da se poručuje ( dok su ranije izvršene porudžbine prosto "obrisane" iz sistema ), što je slučaj i sa Renegade sa tim motorom. "Ne može". Kada će moći, to ni sveti Petar ne zna.

 

Yaris Cross jeste "razočarenje" u poredjenju sa 2008 ako gledaš ponudu prostora ( jer 2008 pozadi ima više mesta za glave visokih ljudi nego li i Compass ), ali, ako uporediš i cene (i opremu koja prati te cene), Yaris Cross dodje bukvalno "džabe" u odnosu na 2008.

2008 je bezobrazno postao skup u svetlu opreme i motor koji ga prate. Samo kao primer, 2008 u predrazdnjem paketu opreme sa nehibridnim 1,2 od 130 ks i AT košta kao hibridna Honda HRV od 130 ks i e-CVT u srednjem paketu ( i to pre obračuna subvencije od 2.500 ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nismo probali da poručimo, @djomlase razmišljao, ali nije imao sitno kod sebe:D, ali je pored izloženog modela stajala tabla sa cenom od 31000 za taj model, cifru od 25000 smo saznali kad smo pitali prodavca, ne hostesu, koliko je ovaj paket opreme sa benzincem. Još nam je rekao da je rok isporuke od 3 do 6 meseci, ali da je najverovatnije 3 meseca...

Što se 2008 i Yareta tiče, tu stvarno nismo zagledali u cenovnike, nego čisto konstatovali... Čak mi je i ona pozicija volana/instrumenata odlično "čučnula"!

Generalno, dobar auto se ne može uzeti bez 20 iljada, pa na gore! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio ja danas, jeste bilo guzve za kartu ali nismo puno cekali....nije tako los sajam mada ja nisam nesto posebno ni gledao vise sam zbog klinca isao, meni vise oldtajmeri zainteresovali nego novi automobili mada bilo je i par zanimljivih novih koji su mi privukli paznju a mogu reci da su mi se uzivo neka kola vise svidela nego na slikama

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskoristih priliku da sednem u nov Peugeot 308, pravo da vam kažem, meni se sviđa onaj mali volan i pregled preko njega. Hod mu je zapravo mali, i da, potrebno ga je spustiti na min, da bi se videla tabla. 

 

Učinilo mi se dobro, e sad u dužoj eksploataciji, pitanje je dal bi mi se ovako svideo. Jbg sedeo par minuta

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
22 hours ago, bane1321 said:

ruku na srce, zbog filozofije "zelenih" tehnologija, sve smo brzo obišli

ostali su postali tableti na točkovima

Zagledali smo pažljivo i ono ukrštanje C/SUV/Kupe

Razlozi zasto se sve manje pravih ljubitelja i petrolheadsa uopste vise i ne interesuje za novitete :) .

Na prste jedne ruke mogu da nabrojim drugare koji su obisli, a do pre neku godinu trika nije bilo da se slučajno propusti i na Sajam ne ode "čoporativno" :D .

Vidi se i po ovoj temi, koja bi ranije gorela od dogovora za zajednicki obilazak ili komentarisanja modela - celih par postova u vezi Sajma, a danas se zavrsava. Imao sam poziv i od par drugara, dogovarao se bas i sa mojim forumasima Banetom i Djomlom, ako u petak stignem zbog posla... Ali ič nisam imao zelju, otisao bih jedino radi druzenja i zafrkancije.

A i ovih par koji su bili, rekose mi da je pored samih modela, bilo bas tanko i sa ponudom delova i opreme. Posto me je to jedino i interesovalo da pitam u vezi Sajma.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro, ove godine je ultrakratko trajao, te realno nije bilo puno vremena za obilazak...

Iskreno, mnogo više sam se uplašio od cena, nego od tehnologije!:rtfm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Ivan said:

Na prste jedne ruke mogu da nabrojim drugare koji su obisli, a do pre neku godinu trika nije bilo da se slučajno propusti i na Sajam ne ode "čoporativno" 

Baš tako. Nekada šanse nije bilo da ga propustim i da ne odem "čoporativno". Sada šanse nema da odem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam, meni sve ove na silu isforsirane "zelene" tehnologije, SUV/Crossover ludilo a propagiranje kojekakve "ustede", zamazivanje ociju i insistiranje na glupostima i sminci, skretanje sa sustine i onoga sto smo decenijama svi voleli... Nekako zadnjih par godina bas ubijaju bilo kakvu volju za novim modelima. A da se nisam ni dobacio do ovih suludih cena vec i za klotare, nikad vecih profita proizvodjaca i "poluprovodnika".

22 hours ago, OMP said:

mene vise oldtajmeri zainteresovali nego novi automobili

Otprilike bih verovatno i ja vise vremena potrosio na to, opremu i delove :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno, maltene svaki dan čitamo istovremeno kako proizvodjačima pada obim proizvodnje, ali, raste im obim prihoda i visina profita :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na zalost deca ce nam odrastati uz vozila na struju, moj klinac je vec lud za njima samo o elektro vozilima prica i gleda ih po internetu :) Ima lepih automobila i na struju ali meni to nema drazi, dzabe sto ubrzavaju par sec do 100 i imaju ozbiljne performanse jednostavno ne mogu da smislim automobile bez zvuka, bez menjanja brzina, sa tač ekranima i ostalim novim ludorijama, samo je pitanje vremena kad cemo u saobracaju videti automobile koje vise necemo uopste ni voziti nego ce oni voziti nas a mi samo ukucamo destinaciju i sedimo kao u javnom prevozu. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastave i oldtimeri bili najzanimljiviji, ovo danas kao neke igracke.

Zacudio sam se koliko je fiat 500 udoban unutra, al je dosta mali. Skoda Fabia nova je zanimljiva spolja i ima lep volan ali mala nekako unutra. Najlepsi mi bio 508 karavan :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

DDOR Eco BG Car Show i Motopassion: Automobili i motori za četiri dana privukli 66.416 posetilaca

 

bg sajam 2022 01.jpg

 

DDOR Eco BG Car Show 07 i 14. Motopassion su, tokom četiri dana, bili najveći auto-moto događaj te vrste u svetu i prva manifestacija te vrste u Evropi koja je održana nakon dvogodišnje pauze u organizaciji sajmova. U tako skraćenom terminu, prilagođenom novonastalim okolnostima, manifestaciju je posetilo - 66.416 posetilaca. U odnosu na aktuelne imeđunarodne okolnosti u kojima je manifestacija organizovana, takvom posetom bili su zadovoljni i organizatori ovih sajmova, i izlagači i drugi komercijalni učesnici, ali i privrednici, uvoznici, distributeri.

 

S obzirom na sve to, Beogradski sajam kao organizator, Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova i kompanija DDOR Osiguranje Novi Sad, kao generalni sponzor ove manifestacije, opredelili su se da u skladu sa novim vremenom i prilikama prilagode izlagački koncept manifestacije akcentujući vozila sa ekološki naprednim pogonskim rešenjima, automobile na električni pogon i hibride, ali i nove modele sa konvencionalnim pogonima, ekološki unapređene i sa najvišim ekološkim standardima. To je moglo da se ostvari u uslovima očekivano smanjenog komercijalnog efekta u smislu prodaje vozila, zbog nedostatka novih vozila na tržištu.

 

Ovaj najznačajniji godišnji događaj u sektoru auto i moto industrije u regionu ali i jugoistočnoj Evropi, okupio je u okviru sajma automobila 210 automobilskih izlagača, sa tridesetak brendova (uključujući premijerno i 102 godine star, danas kinesko-britanski MG, trenutno najbrže rastući automobilski brend u Velikoj Britaniji). Oni su prikazali više od 140 različitih modela. Bilo je 48 novih modela, od čega su 36 bile premijere a 12 noviteti. Sa potpuno električnim ili punim hibridnim pogonom bilo ih je čak 36. Čisto električnih automobila među premijerama i novitetima bilo je 25, odnosno više od 50%. Na ''Motopassion'' sajmu je izlagalo 50 izlagača, koji su predstavili tridesetak brendova motocikala, ATV i ostalih motornih vozila, sa više od 80 modela.

 

Najekskluzivnije i najskuplje modele većine brendova i kategorija nestrpljiviji i platežno sposobniji kupci uspeli su da ''ugrabe'' ili rezervišu čim je sajam počeo.

Prvi je prodat Mercedes EQS za 175.000 evra. A ove godine cene naskupljih bile su od 135.000 do 185.000 evra. Tako je, na primer, naskuplji Audijev model koštao 134.875 evra, a najskuplji automobil na sajmu bio je ''klasični'' Land Rover Defender sa cenom od 183.765 evra, koji je takođe odmah prodat. Iako visoke, ove cene nisu ni blizu cenama najskupljih modela na nekim ranijim sajmovima. Tako je Fiat ponudio klasični 500L po početnoj ceni od 12.000 evra, Dacia Sandero Stepway koštala je ukupno 16.440 evra, a Citroen je ponudio jedan svoj električni model za 10.000 evra, ali kupcima dostupan tek u 2023. godini.

 

I sektor prateće industrije akcentovao je kompatibilnu i prateću opremu za ekološki napredna vozila, punjače, solarne module i drugu odgovarajuću infrastrukturu. ''Aktivirana'' je čak i posebna, nova robna grupa koja obuhvata sada već obiman i kompleksan segment punjača za električna vozila, ali i solarne module za primenu u auto-industriji. Specijalitet ovogodišnje sajamske manifestacije, koji je već privukao ideje da preraste u zasebnu manifestaciju, bili su oldtajmeri i različiti tipovi starovremenskih automobila, kojima je bila posvećena cela hala 3 Beogradskog sajma. S obzirom na opštepoznate međunarodne, geopolitičke, komunikacijske, transportne, tržišne, proizvodne i sve druge nepovoljne okolnosti i teškoće u kojima je ova manifestacija organizovana, ali i na sasvim novi koncept sajamskih postavki, utisci po zatvaranju kapija DDOR Eco BG Car Show 07 i 14. Motopassion su više nego pozitivni. Beogradski sajam je odlično obavio svoj, organizacioni deo posla i pokazao se dostojnim i pouzdanim osloncem sajamske delatnosti na širem međunarodnom planu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polovina automobila na sajmu kupljena za keš, prodato više od 75 vozila vrednijih od 150.000 evra

 

bg sajam o.jpg

 

Kupci u Srbiji potrošili su oko 20 miliona evra na Sajmu automobila u Beogradu. Pritom, svako drugo vozilo na toj manifestaciji kupljeno je gotovinski tj. u kešu. Ukupno je prodato 2.000 vozila od čega najmanje potpuno električnih. Prodato je preko 75 vozila klase preko 150.000 evra što ne ulazi u ukupan zbir prodaje jer je to klasa za sebe. Kupljeno je svega 5% čistih električnih vozila. Ukoliko želimo bolji vazduh, čistiju sredinu moraćemo da uložimo najmanje 11 milijardi evra da bismo ispunili uslove država Evropske unije koja se odnosi na sprečavanje zagađenja vazduha motornim vozilima, kažu stručnjaci sa Mašinskog fakulteta.

 

Sadašnje donacije nisu dovoljno dobar razlog da bi neko kupio čisto električno vozilo, jer infrastruktura zakonski nije obavezna i ne postoji. Postoje i dalje problemi oko registracije i homologacije iako se Evropa u tome veoma liberalizovala, navodi RTS. ''Ono što smo dobili kao neke nove evropske direktive postoji mogućnost sada posle 10 godina korišćenja električnih automobila, ukupna vrednost tog auta biće nula. Zašto? Zato što je posle deset godina potrebno zameniti bateriju, zamena baterije po sadašnjim cenama je oko 10.000 evra i onda to vozilo ne vredi toliko pa se ide na projekat da se to vozilo reciklira'', kaže Miloš Petrović sa Mašinskog fakulteta u Beogradu.

 

Uvoznici su i dalje ljuti na državu jer uporno drži standard evro 3 za uvoz polovnjaka koji je ukinut u svim susednim zemljama. ''To znači da vozila koja zagađuju moraju da podležu određenim taksama, a vozila koja ne zagađuju da podležu određenim subvencijama. I najvažniji postulat ovog poglavlja je - zagađivač plaća. To je nešto što bi trebalo da nas vodi kada razmišljamo uopšte o subvencijama'', poručuje Dušan Đurašević iz firme ''Eurosumar-Suzuki''. Ranijih godina srednja klasa na sajmu mahom je kupovala na lizing, pri čemu je vrlo popularan otkup polovnih automobila i sa lizinga, a oni bogati za gotov novac. Sada, međutim, i oni sa dubljim džepom često kupuju na lizing. Odnos je otprilike 50% prema 50%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...