Jump to content
FAS Euroauto Goran
Ivan

F1: Brazil 2018

Recommended Posts

Zvanično ime: FORMULA 1 GRANDE PRÊMIO HEINEKEN DO BRASIL 2018

Lokacija: Autodromo Jose Carlos Pace Interlagos, Sao Paulo, Brazil

Datum: 09.-11. novembar 2018.

 

Petak 09. novembar 2018.

Prvi trening: 14:00 – 15:30

Drugi trening: 18:00 – 19:30

Subota 10. novembar 2018.

Treći trening: 15:00 – 16:00

Kvalifikacije: 18:00

Nedelja 11. novembar 2018.

Trka: 18:10

 

VN-Brazila.png

 

Broj krugova:     71
Dužina staze:     4.309 km
Dužina trke:        305.909 km
Broj trka:             44
Prva trka:             1972.
Najviše pobeda: Alain Prost /6/
McLaren /12/

 

Prvi Brazilski GP održan je 1972. godine ali nije bio deo kalendara F1. Tek 1990. Brazilski GP je vožen na stazi u Interlagosu, Hose carlos Pace, gde se vozi i danas.

Staza u Interlagosu dala je neke od najzanimljivijih trka u skorijoj istoriji F1, a važi za jednu od najzahtevinijh staza u kalendaru zajedno sa Spa Francorshampom.  Staza je izgradjena 1940. godine, a prvi naziv staze bio je “Interlagos” ili “izmedju jezera”, jer je staza napravljena izmedju dva velika jezera Guarapiranga i Billings, koja su snabdevala obližnje gradove strujom i vodom. 1986. menja ime iz Autódromo de Interlagos u Jose Carlos Pace, brazilskog F1 vozača koji je poginuo u avionskoj nesreći 1977.

Staza je jedna od retkih u kalendaru koja se vozi u smeru suprotnom od kazaljke na satu. 1990. dužina staze je smanjena sa 7.823 m na 4.397 m tako da bi mogla da bude u okvirima FIA-inih pravila u to vreme. Kao posledica skraćivanja staze, izgubljeno je 3 duga pravca i 3 brze krivine. Na staroj stazi bolidi su mogli da voze punim gasom i više od 20 sec, ali je zbog toga i smatrana veoma opasnom (iako je na njoj bio samo jedan udes sa fatalnim ishodom). Staza se posle 1990. malo menjala, tako da je zadržala mesta na kojima se može voziti i preko 320 km/h, ali i široka područija na koje se može izletati, a ne završiti trku.

 

Interlagos_-_reta_-_panoramio-300x217.jpg Start_2012_brazil_GP-300x217.jpg

 

Vozači vole ovu stazu i iz razloga što nije napravljena na ravnom terenu, već prati prirodne uspone i padove terena, tako da zahteva više i od vozača i od motora. Površina staze je jako neravna, pa su trke veoma teške i iscrpljujuće za vozače, a da stavri budu još teže, krug koji se vozi suprotno kretanju kazaljke na satu opterećuje vozače G-silama sa leve strane iako su trenirani da trpe sile sa desne strane.

Njuspešniji od vozača na stazi Jose Carlos Pace je Alain Prost sa 6 pobeda, dok je Michael Schumacher drugi sa 4 pobede. Od timova najviše uspeha ima McLaren 11, drugi je Ferrari sa 10, Williams je treći sa 6, Brabham ima 3, dok Benneton i Renault imaju po 2 pobede.

 

BRA-map.jpg

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biće super Brazil kao i svake godine,vidim kvalifikacije na sk7, puštaju svakojake gluposti nemaju sat vremena za formulu. Sećam se prošle godine propustili start (nesećam se koje trke) da bi  prenosili tursku košarku 

Edited by dach@

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobre kvalifikacije,biće sutra dobra trka ako ne bude kiše. Ferari jedini sa srednje tvrdim gumama ostali super meke. Hamilton, Fetel,Botas...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretekneš sve što treba, budeš prvi...i onda dođe budala koja zaostaje za krug i sve ti upropasti. Užas za Max-a. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa? Isto je tako dobijao osude jer je tako uradio...pri čemu se ipak ne sećam da je Max nekome upropastio trku kada je zaostajao ceo krug. Kad se borio za poziciju, to da...sa mnogima je bio (pre)agresivan, nije sporno. Ali, suština je da se sa svima njima borio za poziciju. Ne znam kad se dogodilo da Max zaostaje ceo krug i da je tom koji ga pretiče za ceo krug upropastio ovako trku...

 

Verovatno misli Okon, koji je u junior programu Mercedesa, da ovakvim potezom dobija neke poene kod Mercedesa koji je najavio da će ponovo proceniti svoj program junior vozača za 2019. godinu.

Zna se da Okon nema angažman u F1 za 2019. godinu...i ako ostane i bez podrške Mercedesa kao njegov junior od 2019. godine, šanse da se ikada vrati u F1 su mu blago rečeno male. 

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luis Hamilton najbolji u Brazilu

 

186045-hamilton brazil.jpg

 

Vozač Mercedesa i novi - stari šampion Formule 1 slavio je u trci za Veliku nagradu Brazila i tako došao do desetog trijumfa u sezoni u kojoj je titulu potvrdio tri trke pre kraja sezone. Na podijumu su se uz Hamiltona našli i vozač Red Bula Maks Ferstapen i Kimi Raikonen iz Ferarija. U prvih deset su se na Interlagosu u Brazilu našli Danijel Rikardo na četvrtom i Valteri Botas na petom mestu, sledili su ih Sebastijan Fetel, Šarl Lekler, Roman Grožan, Kevin Magnusen i Serhio Perez.

Esteban Okon je odlučio trku u Brazilu. Okon je izbacio Maksa Ferstapena sa staze i za to je kažnjen sa stani - kreni 10 sekundi. Ferstapen je vozio najbolju trku sezone, pretekao je oba Mercedesa i oba Ferarija i preuzeo prvo mesto. I on i Rikardo ostali su najduže na mekim gumama i imao je pobedu u džepu kada je došlo do incidenta sa Okonom koji je zaostajao ceo krug. Nakon trke Ferstapen je pokušao i fizički da se obračuna sa Okonom, ali je incident sprečen. Hamiltonu je ovo 72. pobeda u karijeri, 19 manje od Šumahera. Mercedes je u Brazilu obezbedio petu vezanu titulu u konkurenciji konstruktora. Do sada je samo Ferari imao šest vezanih titula, u eri Mihaela Šumahera, a Red Bul je imao četiri u Fetelovoj eri. Leklerovo sedmo mesto dovodi Zauber u priliku da na poslednjoj trci na sedmom mestu među konstruktorima ugrzi Fors Indiju jer imaju šest bodova manje od britanskog tima. Nakon izuzetno zanimljive trke i velike borbe do samog kraja Hamilton je ocenio da je uspeh u Brazilu došao kao rezultat napornog zajedničkog rada njegovog tima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vilnev: Okon se osramotio

 

135608-vilnev.jpg

 

Šampion sveta iz 1997. godine Žak Vilnev ocenio je da je reakcija Maksa Ferstapena, posle svega što mu je Esteban Okon učinio, bila odmerena. Holanđanin je bio blizu trijumfa u Sao Paulu na pretposlednjoj trci u sezoni, ali je zbog kontakta sa Okonom, koji je zaostajao ceo krug, izleteo sa staze i izgubio prvo mesto. Incident se dogodio u 44. krugu, a Ferstapen je posle trke pokušao i fizički da se obračuna sa vozačem Fors Indije.

''To je sramota. Prosto je smeštno ono što je Okon uradio. Najgore od svega je što su svi videli šta se dogodilo, a on se putem radio veze nije nikome ni izvinio. Treba prihvatiti kada niste u pravu. Izgledalo je kao da se bori za prvu poziciju. Pokazao je da nema nikakvu veštinu'', kazao je Vilnev. Vozač Red Bula će morati da odradi dva dana dobrotvornog rada za FIA. ''Bio je odmeren u reakciji. Nije ga čak ni udario.''

 

Ferstapen kažnjen zbog fizičkog napada na Okona

Vozač Red Bula Maks Ferstapen će zbog verbalnog duela sa kolegom iz Fors Indije Estebenom Okonom posle trke za Veliku nagradu Brazila morati da odradi dva dana dobrotvornog rada za FIA. Holanđanin je bio blizu trijumfa u Sao Paulu na pretposlednjoj trci u sezoni, ali je zbog kontakta sa Okonom, koji je zaostajao ceo krug, izleteo sa staze i izgubio prvo mesto. Incident se dogodio u 44. krugu, a Ferstapen je posle trke pokušao i fizički da se obračuna sa vozačem Fors Indije.

''Ferstapen je dužan da odradi dva dana dobrotvornog rada za FIA u narednih šest meseci'', navodi se u saopštenju sudija i dodaje: ''Vozači su bili vrlo susretljivi i posle razgovora sa njima i gledanja snimaka donesena je odluka o izrečenoj kazni. Osim toga, obojici vozača su izrečene opomene.''

FIA je u saopštenju istakla i da razume uzrujanost vozača Red Bula. ''Shvatamo Maksovu uzrujanost i imamo simpatije prema njegovoj strasti za takmičenjem, ali ponašanje posle utrke nije bilo primereno. Ostali vozači iz toga treba da izvuku pouku jer slične situacije u budućnosti nećemo tolerirati.'' Poslednja trka u sezoni na programu je 25. novembra u Abu Dabiju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Realno krivo mi je bilo u jednom trenutku ali onda skontam sta je on sve ljudima upropastio, ove i prosle sezone.. Opet je hteo pored Ocona da prodje kao da ga nema, a ovaj je imao pravo da se vrati u krug. Okej glupa situacija da se bas izmedju njih dogodi, ali decko misli da je sam na stazi, prevelik ego za klinca koji ima par pobeda u karijeri. Pa jbt njega su do skoro zvali Crashstapen, o cemu da pricamo. 

A ovo sve napisah zbog onog incidenta na kraju. Okej, sjebao ti je trku i sve ali ne mozes da ides i kao da bijes nekoga. mislim mene bole dupe, cak bi mi bilo zabavno da gledam kako se lemaju sa kacigama ali ovo sve gleda dosta dece, daje negativan uticaj na njih npr, onda ti vozaci trebaju da budu gospoda a ne goveda itd.. Dobro vozi Maks, ali realno lik je indijanac tezak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato i ne volim takve incidentne vozače. Agresivnost je potrebna, naravno, odmerena, kao i hrabrost i doza reskiranja.

Šumaher je bio gori od Maxa, namerno je udarao kolege da bi ih sprečio da osvoje trku ili šampionat (Damon Hill, Montoja).

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cini mi se da je to bilo neko drugo vreme.. Bem li ga..

Lepo je Hamilton rekao Maksu da je ispao glup. Trebao je da saceka Okona da ga obidje i onda na pravcu da ga prestigne. Zrtvovao bi mozda pola sekunde sekundu ali bi pobedio. U toj krivini je Ocon bio vise od pola bolida naspram Maksa, ovaj mu nije ostavio prostora misleci da ce mu se svi sklanjati na stazi. Aj da je on neki svetski sampion il nesto pa kao ima stav, ali ovako... Klinac kog je pukao adrenalin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, vicent said:

Šumaher je bio gori od Maxa, namerno je udarao kolege da bi ih sprečio da osvoje trku ili šampionat (Damon Hill, Montoja).

Ne zaboravi i Herez 1997. i incident sa Vilnevom - maltene preslikana situacija oko odluke o sampionu, borba na noz kao sa Hillom u Adelaidi 3 godine ranije. Samo sto je Vilnev imao tu srecu da bude "pogodjen" u bok bolida, dok je Hillu bilo polomljeno prednje vesanje i zbog toga je morao ubrzo da odustane. Zbog ovakvih nesportskih stvari, bez obzira sto je kasnije i vozio za Ferrari i osvajao titule i po statistici je najuspesniji - nikada nisam navijao za njega. A sigurno da bi i svi ti rezultati bili drasticno manji, da Williams pomenute '94. nije imao onako nesrecno spremljen bolid za start sezone u kojoj je ukinuto aktivno vesanje - u vremenu u kom pratim, F1 je za mene podeljena na pre i posle:

 

5beaa496b5547_AyrtonSenna.thumb.JPG.70f2d232201c5524aa38a8958e38e928.JPG

 

A poenta price - slazem se da je vec vise puta drugima zas*ao ne samo trke, ali po meni je Max za sada "samo" mladalacki lud i brz i ovo sto mu se desava je posledica zelje, drskosti, bezobrazluka, neiskustva... Po meni nikako za poredjenje sa iznad napisanim, a verujem da ce kada jos malo sazri biti vrhunski vozac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hil: Maks će naučiti i jednog dana voziti kao Hamilton

 

damon hill 2018.jpg

 

Šampion Formule 1 iz 1996. godine Dejmon Hil rekao je da ga incidenti u kojima učestvuje Maks Ferstapen podsećaju na rane dane karijere Aertona Sene. Iako Hil smatra da je vozač ''Fors Indije'' Esteban Okan veći krivac za kontroverzni udes koji je koštao mladog Holanđanina pobede na Velikoj nagradi Brazila, naglašava da bi iskusniji vozač ostavio više prostora rivalu i izbegao kontakt. Ipak, Britanac je priznao da ga Ferstapenovo ponašanje podseća na legendarnog Brazilca.

 

''Bio je još jedan momak u Formuli 1 koji je povremeno imao kontakte sa drugim vozačima kada nije trebalo. Zapravo mislim na Senu. Izgleda kao da postoji šablon ponašanja kada su izuzetno mladi i ne razumeju. Jasno je da Okon nije trebalo sebe da dovede u takvu situaciju sa vodećim na trci. Ali, Maks je ušao u duel sa njim umesto da je pomislio: 'Šta ovaj momak radi, biće teško', i sačekao manje rizičnu priliku'', rekao je Hil. ''Ne želim da kritikujem Maksa, to svakako neće napraviti razliku jer će i dalje rizikovati i voziti kao do sada, ali će naučiti i u nekom trenutku će voziti kao Hamilton sada. I misliće da je ovo važno, pobediti na trci je važno i vredno, pa nećete dozvoliti da neke gluposti to ugroze''. Hil je naglasio da je Okon imao puno pravo da pokuša da ostane u istom krugu kao Ferstapen, posebno jer je vozio izuzetno brzo posle promene pneumatika, uprkos tome što je bio na 14. mestu. ''To je zanimljiv argument, pošto je i on pod pritiskom da postigne bolje vreme takođe. Ali, morate da budete pažljivi kada se borite za vođstvo, možda čak i da preko radija poručite da objasne Red Bulu šta se zapravo radi. Istina je da bi ga pretekao samo na nekoliko krugova, pošto bi mu vrlo brzo uzvratio'', naglasio je Hil.

 

Proslavljeni brazilski automobilista Felipe Masa takođe smatra da je Ferstapen trebalo da ostavi više prostora Okonu. ''Sigurno je da je bilo čudno videti Okona koji pokušava da pretekne Ferstapena u tom trenutku. Onda sam shvatio da je Okon imao nove pneumatike, a pravila kažu da ako ste brži možete da preteknete vozača ispred sebe, ali morate da pazite, što se na kraju nije desilo. Ne želim da krivim Maksa, možda je mogao malo više da pripazi. Okon je previše rizikovao, ali je možda i Maks mogao da izbegne sve'', istakao je Masa.

 

Trkački direktor Svetske automobilske federacije Čarli Vajting istakao je da Okon nije pogrešio jer je pokušao da se vrati u isti krug kao vodeći, ali da nije trebalo da se bori za poziciju sa Ferstapenom. ''Desilo se to mnogo puta u prošlosti, ali očekujete da će to proteći bez problema. Štaviše, trebalo je da se to uradi čisto i bez ikakve borbe. Nije trebalo da se bori da prođe. Ako ima dobar ritam, očekivano bi bilo da iz Red Bula kažu Ferstapenu da ga propusti. Ali, izgleda kao da je želeo borbu. Šteta što je tako odlučio jer je to neprihvatljivo'', rekao je Vajting. Ferstapen je po završetku trke, na kojoj je trijumfovao Luis Hamilton u Mercedesu, napao Okona i nekoliko puta ga gurnuo, zbog čega je kažnjen sa dva dana društveno-korisnog rada, što će morati da odradi u narednih šest meseci.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...