neshaoct 9592 Posted October 4, 2018 25 minutes ago, N.N. said: Fiat ovdje samo lijepi svoju značku na Renault vozilo. Slično kao u vrijeme Scuda koji je bio PSA vozilo iz cinki se Sevel Nord aranžmana. Da, isti auto sa više znački, ali kao što znamo nije tako bilo samo sa modelom Scudo. Fiat Fiorino/Citroen Nemo/Peugeot Bipper - PSA ova svoja dva modela ne pravi od kraja 2017. godine. Fiat Doblo/Opel Combo - al' je i to završeno krajem prošle godine, i sadašnji (novi) Opel Combo je ustvari Citroen Berlingo/Peugeot Rifter. Fiat Ducato/Citroen Jumper/Peugeot Boxer. Ok, Fiat Talento (Renault Trafic) je naslednik za Scudo. Smatraš da naslednik Ducata, Fiorina i Dobla neće imati veze sa Renault modelima...tj. da se njihov ugovor odnosi samo na naslednika modela Scudo? Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted October 4, 2018 @neshaoct Ugovor između Renaulta i Fiat Professional je bio isključivo po pitanju nasljednika Scuda. Tj. ugovor je još uvijek aktivan. Fiat je imao i drugu opciju. Nova Chrysler Pacifica koja se radi u Kanadi. Zamjena za Chrysler Town&Country koji se kod nas zvao Voyager. Napraviti od njega komercijalnu izvedbu. No to je 10% carina jer se radi u Kanadi. No 2020. ili 2021. neće više biti carina na automobile iz Kanade. To će otvoriti nove mogućnosti. Što se tiče Fiat Quba, Dobla... Oni su svi srodni sa Tipom. Prethodna verzija platforme. Zato se i rade svi u Turskoj. U teoriji bi se mogli raditi u Kragujevcu ili Melfiu ili čak Meksiku. Tko im brani? Za Ducato sam rekao. Ugovor za Sevel Sud se nastavlja. To Fiat proizvodi i proizvodit će. PSA ostaje u tom JV-u. 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted November 29, 2018 CEO FCA Mike Manley i COO za regiju EMEA Pietro Gorliera su se sastali sa talijanskim sindikatima. U razdoblju od 2019. do 2021. će se uložiti 5 milijardi eura u talijanske tvornice za 13 novih i facelift modela iz Italije. Električni Fiat 500 će se proizvoditi u Mirafioiru. Panda ostaje u Pomiglianu i dobit će mild hybrid motor. Alfin kompaktni SUV dolazi u Pomigliano. Jeep Compass za Europu će se proizvoditi u Melfi sa 500 i Renegadeom. Trebao bi dobiti PHEV verziju. Tl je konkretno spomenuto od modela. No ovo je procurilo već neko vrijeme pa se samo radi o službenoj potvrdi. Dizel nije mrtav i ostaje barem do kraja 2020. U Termoliu će se proizvoditi razne hibridne izvedbe 1.0 i 1.3, turbo i atmosferskih, FireFly motora. 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted November 29, 2018 Iz danas dostupnih press materijala bi se do iščitati da će Alfin kompaktni SUV biti na Small Wide platformi. Baš kao što je netko davno govorio da će biti slučaj ako proizvodnja završi u Pomiglianu. Jeep Compass in Melfi, leveraging the already installed vehicle platform and PHEV which underpin the Jeep Renegade. Applying that same flexible platform and PHEV technology, activities will also commence to prepare Pomigliano to produce an Alfa Romeo compact UV. http://www.press.fcaemea.com/press/article/meeting-between-fca-and-trade-unions-in-turin 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted November 30, 2018 Sve to ukratko u jednoj vesti: Proizvodnja novog Alfa Romea SUV, Jeepa Compass, električnog Fiata 500 i Pande mild hybrid u Italiji Fiat-Chrysler Automobiles (FCA) je ove nedelje potvrdila da će investirati ukupno 5 milijardi evra u proizvodnju novih i restilizovanih modela u fabrikama u Italiji. Tačnije, u planu je 13 novih i obnovljenih modela, i to do kraja 2021. godine. Deo te investicije je i novi Alfa Romeov kompaktni SUV koji za sada nema ime, ali je poznato da će se bazirati na platformi Jeepa Compass. Taj novi Alfin SUV će biti dostupan i u plug-in hibridnoj verziji, a proizvodiće se u Pomigliano fabrici. Takođe, i Jeep Compass će početi da se proizvodi u Italiji, i to u Melfi fabrici. Što se Fiata tiče, potvrđeno je da će se značajno unapređeni električni Fiat 500 praviti u Torinu, kao i da će se buduća Panda mild hybrid proizvoditi u Pomiglianu. Treba pomenuti i da će 500X takođe dobiti plug-in hibridnu verziju. Planovi se tiču i Maseratija koji će između ostalog na platformi Alfe Stelvio napraviti novi SUV. U vesti se navodi i da će Maserati predstaviti i novi, neimenovani model čija proizvodnja će se odvijati u Modeni. To bi po svemu sudeći trebalo da bude Alfieri (u coupe i cabrio verzijama) koji će takođe dobiti i električnu varijantu. Na kraju, deo plana je i razvoj novih motora sa unutrašnjim sagorevanjem. preuzeto sa - Auto Blog 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted December 2, 2018 Što se tiče Alfinog SUV-a. Ovo je nova, vjerojatno i zadnja ikada, FWD platforma FCA grupacije. Koliko znam uistinu Small Wide platfoma je početna točka. Za razvoj obje se brinuo R&S centar u Torinu. R&D centri u Modeni i Auburn Hillsu nemaju ništa sa ovom platformom. U sljedećem videu COO FCA za EMEA regiju Pietro Gorlier priča o raznim novitetima iz talijanskih tvornica u razdoblju 2019.-2021. Između ostaloga spominje Renegade PHEV i Jeep Compass PHEV na istoj platformi. Spominju se redizajn Alfe Giulie i Stelvia sa PHEV modelima. Na samom kraju videa opisuje Alfin kompaktni SUV. Kaže potpuno nova platforma kojoj je ovo prva od mnogih primjena. PHEV arhitektura će biti identična kao za Compass i Renegade. 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted December 4, 2018 Oko statistike autoindustrije prebačeno je u odgovarajuću temu: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/76422-prodaja-automobila-u-toku-2017-godine-statistika-automobilske-industrije/&do=findComment&comment=1471023 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17679 Posted December 5, 2018 (edited) Posle gasenja takve legende i maltene simbola Fiata kakav je bio Punto, nista me vise ne iznenadjuje. Nove GSE motore vec imaju, pitanje je samo da li planiraju da ih uopste ubace (ili da li ce stici da ubace) u ovakav auto koji od samog starta ima najblaze receno "cudan" pristup trzistu u C klasi. Nisam pratio detaljnije, ali grupacija je planirala i 1.5 GSE motor. S obzirom da trenutni T3 i T4 izvlace cca 140KS i 205 Nm iz litra zapremine, ocekivano je da takva masinica moze lako da prebaci 200 KS i 300Nm, pominjan je i twin-scroll turbo... Ali cisto sumnjam da bi tek to islo u ovakve modele, prvenstveno verujem u Alfe kao pandan konkurenciji koja vec razvija slicne agregate, koji ce uz elektro polako zamenjivati dizele. Sto se Tipa tice, relativno korektan (i za mene iskreno neocekivan) prodajni rezultat, 8. mesto u C klasi sa 123.000 komada prosle godine izgleda da je bio njegov pik, kao sto smo i najavljivali. Konkurencija je neumoljiva, a ocigledno je da Fiat sve teze parira istoj u vecini parametara. Vidi se po opstem padu prodaje i gasenju modela. Edited December 7, 2018 by neshaoct prebačeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14869 Posted December 5, 2018 Meni se od početka ne sviđa što glavnu reč u FCA sada vode Ameri... Kakvih imaju modela po Centralnoj i Južnoj Americi i Kini...Dodati nove sigurnosne sisteme i nove motore i ...A oni samo Alfa Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 204 Posted December 5, 2018 (edited) Oni očekuju da izbace po jedan model u 10-15 godina i da se on jednako dobro prodaje. E pa ne može. Redizajn i osvježenje modela se sada moraju raditi svake godine kako bi se održao korak sa konkurencijom. Pa ono još u 500X i Renegade guraju 1.6 atmo motor kao da se radi o Dusteru. Čini mi se da neko tamo svjesno gasi Fiat brend. Iz Kine i Indije se povlače jer su nesposobni na naprave model prilagodjen domaćem tržištu. U Brazilu su nekada bili broj 1, sada su 2 ili 3. Edited December 5, 2018 by Elra 1 bane1321 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1602 Posted December 5, 2018 a gase Fiat marku polako kad im zagusti, opet ce vaskrsnuti Fiat Punta da iz izvuce iz gova*a kao sto je to bilo 90-ih proslog veka 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 204 Posted December 6, 2018 On 12/5/2018 at 11:48 PM, srdjos said: ...kad im zagusti, opet ce vaskrsnuti Fiat Punta da iz izvuce iz gova*a kao sto je to bilo 90-ih proslog veka i 90ih i 10 godina kasnije 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6457 Posted December 6, 2018 Stvarno deluje kao da basss nemaju volje da prave aute, kao da posustaju. A nije mi jasno zasto, ne mogu da verujem da je bas toliko sve neprofitabilno da se bas nista ne isplati raditi... Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1602 Posted December 6, 2018 Ne posustaju nego pucaju na premium segment, Alfa i Jeep. Citaj, veci profit 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14869 Posted December 6, 2018 Meni ovaj Fiat Argo ok unutra,spolja ok... A i Panda će u penziju https://www.magazinauto.com/euroncap-jedna-zvezdica-za-novi-jeep-wrangler-nula-za-fiat-pandu/?utm_campaign=shareaholic&utm_medium=facebook&utm_source=socialnetwork Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6457 Posted December 6, 2018 42 minutes ago, srdjos said: Ne posustaju nego pucaju na premium segment, Alfa i Jeep. Citaj, veci profit Slazem se, ali zasto ne moze da ide u paraleli? Ne vidim zasto Alfa Giulia/Stelvio uticu na to da Punto ne dobija zasluznog naslednika recimo... Kontam s neke druge strane mozda, zasto je Punto ubijen. Kad imas da pazaris Tipo za 10.990, zasto bi ti isti brend nudio manji auto za iste pare, a za manje pare ne mogu da idu, nema smisla... Ali opet, moje neko misljenje je da Fiatu treba da nudi normalne aute B i C segmenta, a pride od svakog da bude neki krosover/suv. Ne znam, verovatno postoji neki razlog zasto je to tako, ali mi je kao ljubitelju brenda, neshvatljivo da jedan Fiat koji postoji preko 100 godina, ne moze normalno da konkurise korejcima, koji su do prekjuce pravili komedije od automobila... 1 Elra reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17679 Posted December 6, 2018 Postoji i Lancia od 1906... Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6457 Posted December 6, 2018 Da, nisam posebno navodio, ali svakako i Lancia potpada pod moju 'tragicnu' misao... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14869 Posted December 6, 2018 Videćemo tog naslednika 500L iz Kragujevca,mali a veliki i još terenac(SUV)...Možda je to deo rešenja...pa ga ameri prepakuju jeep ... 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted December 6, 2018 Eno u Americi as otvara nova tvornica za proizvodnju automobila. Prva nova tvornica za nekog američkog proizvođača u Detroitu u preko 30 godina. A GM gasi 6 tvornica u sjevernoj Americi. Pa vi recite da im ne ide. Koliko s čuo tamo će se raditi Jeep Grand... Ne znam kako će se zvati ali Grand Cherokee sa 3 reda sjedala. I Alfa Romeo SUV i E segmentu. Da, dobro se čuli. Alfa iz Sjeverne Amerike. A što se tiče situacije u Europi. Ja uvijek kažem da je to posljedica neulaganja tamo negdje u razdoblju 2011.-2013. I nije to Fiat kriv nego talijanska država. Dok su Nijemci i Francuzi dadiljali svoje talijanska država je prema Fiatu imala maćehinski odnos. Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1602 Posted December 6, 2018 @N.N. nije poenta da li im ide ili ne Poenta je da vise nece biti narodnog auta. Ameri imaju kesa da kupuju premium segmente, mi ovde a i dalje na istoku jok A opet, nije poenta sta mi hocemo,, poenta je profit Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted December 7, 2018 @srdjos Nije jednostavna situacija. Rekao bih da je vama u Srbiji prednost što ništa u EU pa vas neke stvari "ne kače". Mislim na najnovije eko norme, zatim sve one sustave poput AEB i slično, a koji će skoro biti standard na svim automobilima u EU. To će naravno u startu dodatno dići cijenu. Tako da mi se čini kako je pojam narodnog automobila bivši. Čak i Dacia to neće moći zadovoljiti. Recimo priča za sljedeći Sandero je da će biti na platformi Clia 5. generacije no da će biti duža kako bi mogli dignuti cijenu. Onda dalje da ne pričam. Gase se mali automobili. Aygo, 108, C1... Smart i Renault gase suradnju. Jednostavno jeftinih auta neće biti. Sa tim se izgleda treba pomiriti. Isto tako i Europi što se tiče profite nikome ne cvjetaju ruže osim PSA i VAG-u. Možda neki kao Renault prodaju puno automobila ali profit im nije zavidan. Više profita povuku preko globalnog poslovanja Nissana. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 204 Posted December 7, 2018 Da nemaju profita ne bi ni radili automobile. Poenta je pristustvo brenda na tržištu, što Fiat izuzev Pande (koja je spremna za penziju - 1*) , 500 i 500X i Tipa nema. Ako ćemo realno, jedini pravi automobil koji drži korak sa trenutnim trendovima i konkurencijom a proizvod je Fiata je 500X. Renault ima 9 modela u ponudi, plus njihove podvarijante, a Fiat 5, od toga 2 u A segmentu i ni jednog u B segmentu gradskih vozila. Dakle, kreće se sa gašenjem brenda Fiat, a ne transformacijom kako su prošli Peugeot, Škoda, sada Opel, Hyundai, Kia, Mazda. Fiat me podsjeća na socijalističko preduzeće koje je nekada radilo dobro proizvode, ali se kupci promijenili i sada traže nešto drugo. A oni su u fazonu, mi nećemo da se mijenjamo, ne možemo dovoljno da zaradimo, i na kraju propadnu. A uz to bi da im država plaća. U prošlosti, Italija je x puta spasavala Fiat, a očekivati da Italija 2008 - do danas pomogne nekog proizvođača je kao očekivati od Hrvatske da spasi kompletan Agrokor (dakle nemoguće) ili Srbije da samostalno spasi RTB Bor. 2 Woodoo and Milutinac reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 204 Posted December 7, 2018 Napravili su 2 vrhunska automobile (Giulia i Stelvio) što znači da znaju posao. Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted December 7, 2018 52 minutes ago, Elra said: Da nemaju profita ne bi ni radili automobile. Poenta je pristustvo brenda na tržištu, što Fiat izuzev Pande (koja je spremna za penziju - 1*) , 500 i 500X i Tipa nema. Ako ćemo realno, jedini pravi automobil koji drži korak sa trenutnim trendovima i konkurencijom a proizvod je Fiata je 500X. Renault ima 9 modela u ponudi, plus njihove podvarijante, a Fiat 5, od toga 2 u A segmentu i ni jednog u B segmentu gradskih vozila. Dakle, kreće se sa gašenjem brenda Fiat, a ne transformacijom kako su prošli Peugeot, Škoda, sada Opel, Hyundai, Kia, Mazda. Fiat me podsjeća na socijalističko preduzeće koje je nekada radilo dobro proizvode, ali se kupci promijenili i sada traže nešto drugo. A oni su u fazonu, mi nećemo da se mijenjamo, ne možemo dovoljno da zaradimo, i na kraju propadnu. A uz to bi da im država plaća. U prošlosti, Italija je x puta spasavala Fiat, a očekivati da Italija 2008 - do danas pomogne nekog proizvođača je kao očekivati od Hrvatske da spasi kompletan Agrokor (dakle nemoguće) ili Srbije da samostalno spasi RTB Bor. Skačeš sam sebi u usta. 500 i Panda su isti klinac pa ako je jedan za penziju onda je i drugi. No kako vidimo uvjerljivo su najprodavaniji u klasi pa će ostati oba. Dioničko društvo postoji da donese profit tj. da zadovolji ciljeve dioničara. Meni se čini da to FCA ispunjava i to na bolji način od Renaulta, pa čak i na bolji način od PSA. Mi možemo biti nezadovoljni ponudom ali dokle ono posluju sa velikim profitom problema nema. Dao bih i sjevernoamerički primjer. Kukaju kako je C300 star, kako su C200 i Dart povučeni, a istina je da financijski kompanija nikad bolje nije stajala i kako imaju problema sa premalim kapacitetima. Evo idu sada sa novom tvornicom, a stare su prenamijenili na način da se sada u njima rade traženi proizvodi. Tek sada vidimo kakav je vizionar bio Sergio. Ja bih rekao da je imao muda koja drugi generalni direktori nemaju. Isto tako FCA I'ma jedinstvenu mrežu dilera sa izuzetkom Maseratis i Alfe na nekim tržištima. Zato nastup grupe treba gledati zajedno, a ne pojedinačno za svaki brand. Stelvio i Giulia su odlični proizvodi. No je li donose profit? Ajde barem je sljedeći Alfin proizvod iz Europe onaj koji sam ja očekivao i sa prednjim pogonom jer mišljenja sam da je stražnji samo minus u toj klasi i to iz više razloga. Usporedba sa Agrokorom je deplasirane i koliko ja znam ostao je čitav barem na tlu EU. Radna mjesta su spašena. Kod FCA i europske auto industrije smo imali drugačiji situaciju. Bila je kriza i državna pomoć se nije smatrala pogodovanjem što bi inače bio slučaj. Neki su to iskoristili kao VAG i Francuzi, a kriminalac Silvio je mahao iz Audia. Quote Share this post Link to post Share on other sites