Jump to content
FAS Euroauto Goran
Pluto

Fiat Grande Punto 1.3 MJet - ne postiže radnu temperaturu

Recommended Posts

Pa valjda kad je thermostat onda temperatura na otvorenom pada a u gradu se diže!?
Tako je bar kod mene bilo. U gradu sve normalno, čim izađem na auto put počne padati temperatura.
Leti se manje primećivalo ali čim je zahladnelo, drastična razlika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, Zvezdo said:

nema šta drugo da bude osim termostata ali da si baš potrefio dva neispravna mi je veoma čudno.

testiraj ih.

možeš i ovo rešenje sa termostatom u crevu ali iskreno ja radije ne bih!

Na dijagnostici pokazuje da termostat otvara kada treba. Ali ne znam da li se može proveriti da li termostat uopšte zatvara kada temperatura počne da pada. Ima li drugog načina da se proveri osim dijagnostikom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa kad dodje do radne to jest kada upali ventilator hladnjaka jednom znas da je ugrejen propiano. Posle toga ukljuvi grejanje na max sa otvorenom klapnom da usisava vazduh spolja. Temperatura mora da opada i termostat da se zatvara. Prati diag vrednosti i videcea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

termometar i vruća voda i jasno vidiš kako radi.

promitivno ali efikasno.

kod Fiata prvi simptomi otkazivanja termostata su da ne zatvara.

dobra stvar jer se nemože pregrijati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gp 1.3 90ks

Potrebno mi je oko 3km da bi temp krenula da se dize, kada se podigne nema problema posle.

Kada prebacim da duva samo u noge npr ispred menjaca mi probija nesto hladno( procitah da se nesto mozda pomerilo pa zato probija, a nisam skapirao sta?).

Potrosnja po gradu mi je sada oko 6.3, na otvorenom (bg-ub) 70km prosek je bio 46km/h potrosnja je bila 3.6l/100km.

Al nije mi jasno kako 1.3mjet 75ks sad po gradu trosi 4.2l . Malo pre bio covek i nisam mu poverovao dok nisam seo u auto da pogledam plus mi kaze da njegovom kolegi u 1.9 ne prelazi 5.5l a od dobanovaca do bg a ide autoputem pa zatim sve po grd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bord laze bar za litar(pokazuje manje) bar meni na mom puntu(benzinac) i to govorim na uzorku od 4500km. Ne znam za 1.3 ali kod drugara mog 1.9 isto polako dize temp i posle je sve ok.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao netko tko dugo vozi GPa usudjujem se reci da su te brojke naucna fantastika!

Bord moze pokazivati sta hoce ali realna stedljiva voznja ispod 4 litre je NEMOGUCA!  Moze se proci i sa mozda 3 i nesto preko ali na autoputu u zavetrini nekog kamiona. Bilo kakav ulazak u naseljeno mesto sa saobracajem i po kojim semaforom dize znatno potrosnju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam i GP 1.3 mjt i Punta 2b sa istim motorom ali 71 ks.

Bord na GP je relativno tačan, možda pokazuje za 0,5 do 0,3 l veću potrošnju dok je kod ovog "malog" punta situacija obrnuta. To znam zato što sipam uvek pune rezervoare i auta se voze kombinovano. Rezervoari potraju 700 - 800 km, dok se ne upali lampica.

Što se tiče zagrevanja, tako ti je to sa 1.3 mjt motorima. Na oba punta apsolutno treba identično vreme da se zagreju. Prijatelj je na poslu skorije dobio nove florina i dobla, oba mjt. Za oba, iako imaju svega par hiljada km na satu, isto treba dosta vremena da se zagreju, pogotovo ako je napolju baš hladno.

Ovo što ti duva kod menjača je ispao ili se polomio gornji držač poklopca (jezičak) filtera klime. Tako je i kod mene bilo. Ima majstora džulova koji ne vode računa prilikom zamene filtera klime pa čupaju i polome jezičak na poklopcu (ti su najčešće u servisima gde je besplatna zamena ulja i filtera ako ih kupiš u njihovoj prodavnici).

Share this post


Link to post
Share on other sites

veliko iskorištenje motora znači i manje otpadne topline pa samim tim i sporije zagrevanje.

dobra stvar bi bio el grejač kao što ima stilo za neka tržišta ili šta već drugo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravu si kolega za grejač. Imao sam Citroen Picasso 2.0 HDI i on je imao taj grejač. Na njega ide kablina za struju gotovo kao na akumulator :D...

Jednom prilikom mi majstor samo što nije zapalio auto. Rađen je veliki servis i menjan antifriz a majstor nije dobro izbacio vazduh iz sistema. Samo da ste videli kako je bilo kada je počela da se pali guma :wallbash:...

E to bi bila prava stvar za ova naša sokoćala...

Svako jutro nam barem 10 minuta sledi smrzavanje (ukoliko je minus spolja)...

Edited by vladag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo najpribližnije teme. Imam problem sa ventilatorom hladnjaka neće da se pali i izbacuje gresku. Zamenjen reostat međutim ista stvar. Sreća sto ne dize temperaturu ni u najvećoj guzvi tj sve se najnormalnije ponaša sem što izbacuje grešku. Moze neka pomoć sta bi moglo da bude.

Послато са SM-A320FL уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da nije kontakt (osigurac / napon u zici) problem ? Eventualno crkavanje ventilatora ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na kraju bi instalacija ali rešeno. Ispade tipičan problem kod fiata ta pusta instalacija..

Послато са SM-A320FL уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jedno glupo pitanje.. Ako pri hladnom startu ubacuje vodu u cantru znaci da je otvoren termostat? Treba mu poprilicno da se zagreje (nekih 3-4km) i greje se samo kad je opterecen, pri motornom krece da pada temperatura (juce niz bubanj npr.). Grejanje je dobro, kad dodje na radnu temperaturu. Sluzbena fiesta se zagreje jako brzo, bukvalno vezem pojas izadjem iz firme ona je na radnoj temperaturi tako da kapiram da nesto nije ok. 

Edited by Nikola 1.6

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam kod mene zamenio termostat i nista nisam dobio osim bacanja para.Onaj preliv u conju pocinje cim se startuje motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba ispravan da se ubode... Deaavalo se to ljudima... Ako je prodavac fer zameniće, a u suprotnom bice po dzepu vlasnika ta avantura...

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 14.1.2020. at 4:09 PM, alfini0507 said:

Treba ispravan da se ubode... Deaavalo se to ljudima... Ako je prodavac fer zameniće, a u suprotnom bice po dzepu vlasnika ta avantura...

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk
 

Nisam svatio.Da li treba antifriz da ide preko malog crevceta u conju kad je tek upaljen motor.Odatle ide u veliki hladnjak i ladi se.Tako je bilo sa starim i sad sa novim termostatom.Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma sta te briga dal ide ili ne ide. Ako postize radnu temperaturu ( kazaljka dodje do polovine) i ne obara je , drzi je tu jednom kada je postigne, sve je ok.

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 16.1.2020. at 12:09 AM, MS PK said:

Ma sta te briga dal ide ili ne ide. Ako postize radnu temperaturu ( kazaljka dodje do polovine) i ne obara je , drzi je tu jednom kada je postigne, sve je ok.

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока
 

pa napisao sam da obara zato i pitam

Tecnost ide u conju a odatle u hladnjak de se ladi.Ako mu zadam automatsko odmrzavanje stakala.Imam osecaj da bi ceo dan mogao da radi a da ne digne temperaturu.Debelo povratno crevo je ledeno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...