Jump to content
The Punisher

Alfa Romeo istorijat

Recommended Posts

Alfa Romeo istorijat

 

Image

 

 

Kao i svi ostali tekstovi o istorijatu Alfa Romea, i mi ćemo tekst započeti tvrdnjom da je Henry Fordu (osnivač Forda) pao šešir kada je pored njega prošao Alfa Romeo, a da je Enzo Ferrari plakao kao beba onog dana kada je uspeo da pobedi Alfe. Mlađoj publici će više značiti to što poznati britanski automobilski novinar, Jeremy Clarkson i njegove kolege iz britanske TV emisije “Top Gear” često izgovaraju jednu rečenicu, u stvari, jednu veliku istinu o Alfa Romeo automobilima: “Ukoliko želite da se nazovete ljubiteljem automobila, morate posedovati bar jedan Alfa Romeo.”

 

I stvarno, vozači Nemačkih, Japanskih ili bilo kojih drugih automobila, možda mogu da potegnu argument pouzdanosti, međutim, jedna vožnja u čistokrvnom italijanu (kada je u ispravnom stanju) je jedini način da saznate šta znači italijanski šmek. Italijanski automobili sa sobom nose italijanski mentalitet i to se ne nikako ne može opisati rečima, već se mora iskusiti iz prve ruke. Pokušaćemo da kroz hronološko izlaganje i ključne momente u istoriji ove marke obuhvatimo što je više moguće detalja iz veoma bogate istorije ovog proizvođača. Segmenti su organizovani po hronološkom redosledu i obeleženi su ključnim datumima u sveobuhvatnoj istoriji Alfa Romea.

 

Početak
 

Alfa Romeo je osnovana 1910. godine i za par godina ova kompanija, jedna od najznačajnihih u globalnoj automobilskoj istoriji, puni čitavih 100 godina. Tačan datum osnivanja kompanije je 24. jun 1910. godine, kada je grupa preduzetnika i biznismena zajedničkim sredstvima preuzela italijanski deo francuske Darracq automobilske kompanije, koji se nalazio u predgrađu Milana, Portobellu. Novi naziv ove kompanije je bio ALFA – Anonima Lombarda Fabbrica Automobili. Prvi automobil, koji je nova kompanija proizvela je nosio naziv 24HP. Kao i današnji modeli, i 24HP je posedovao nezaboravnu kombinaciju mehaničkih komponenti, performansi i voznih karakteristika koji su ga odmah učinili veoma poplarnim, kao i samu marku. Odmah nakon predstavljanja novog modela, ljudi iz ALFA-e su odlučili da se okušaju na trkama, a cilj je bio pobeda na legendarnoj trci „Targa Florio“.

 

Vremeplov

 

Postoje ikone koje će uvek biti deo slike svetske javnosti o Alfa Romeu: to su “cuore sportivo” odnosno sportsko srce, neukrotiva vitalnost, zvuk motora, elegantna forma i italijanski dizajn. Zato smo pripremili putovanje kroz vreme, vezujući se za razne slike o legendi Alfa Romea od nastanka do današnih dana.

 

Image result


Vrednosti kroz koje ćemo pratiti istoriju Alfa Romea:

Strast (passione)

Od 1910 do danas: evolucija brenda koja je uvek bila nepogrešiva. Shvatanje Alfa Romea na paralelnom putu kroz evoluciju italijanskih i međunarodnih običaja. Alfa Romeo u knjigama i filmovima kao predmet želja, statusni simbol, slika lepote i italijanska izražajnost.

Automobili

Od Torpeda do Duetta preko Giuliette. Oni su nezaboravni: “tehnološka remek dela“ iz epskog doba automobilizma zaključanih u mašti ljubitelja automobila iz celog sveta.

Trke (gare)

Alfa Romeo zauzeo je mesto u takmičenjima prvih meseci postojanja: po zanimanju, po potrebi, po uverenosti. Neobičan niz pobeda na stazi, sve sa potpisom Alfa Romeo.

Ličnosti (Personalità)

Sećanje na velikane koji su doprineli stvaranju legende Alfa Romea, od Tazio Nuvolaria – “letećeg Mantuanca“, do Ferraria, Fangia, inženjera Merosia i dizajnera Janoa, Pininfarine i Zagata.

Kompanija (società)

Više od jednostavne priče o kompaniji kao instituciji, ali takođe duge pustolovine Alfa Romea, od ranih godina prošlog veka sve do danas, u istorijskom putovanju potpuno obojenom činjenicama i ličnostima.

 

Period 1910. – 1920. godina

 

Logo Alfa Romea sadrži dva Milanska simbola: Visconti zmiju na svetlo plavoj pozadini ( ideja koja je potekla od mladog dizajnera iz tehničkog odeljenja koji je primetio zmiju na Filarete kuli, dok je čekao tramvaj kod Piazza Castella) i crveni krst na beloj pozadini, koje zaokružuje metalik krug na kome su ispisane reči: ALFA (“Anonima Lombarda Fabbrica Automobili“) i MILANO, razdvojenim sa dva čvora, simbola Savoia dinastije. Crveni krst na beloj pozadini predstavlja herojska dela Giovanni da Rhoa, stanovnika milana, koji je učestvovao u Prvom Krstaškom Pohodu tokom 11. veka. Zmije predstavljaju grb Ottone Visconti-ja od koga je potekla poznata Visconti familija iz Milana Visconti je takođe učesnik Prvog Krstaškog Pohoda.

 

1915. godine kompaniju ALFA preuzima Nicola Romeo, koji je sveoj prezime dodao postojećem nazivu kompanije i tada nastaje naziv „Alfa Romeo“.

1925. godine dodat je lovorov venac na obod logoa kako bi se obeležila prva titula Svetskog Šampiona Alfa Romea.

Nakon što je 1972. godine otvorena Alfasud fabrika u Napulju, natpis „Milano“ je izbačen sa logoa, dok su lovorove grančice nestale sa logoa 1981. godine.

 

Image result

 

Zanimljiv paragraf iz italijanskog časopisa iz 1910. godine: “ALFA: Sam svet je čitav program, ili tačnije, razumljivo objašnjenje programa. To određuje prvo slovo alfabeta, simbol startne tačke, početak nečega, stvaranje novog života…“ Prvi automobil koji je kompanija proizvela, a koji je nosio logo Alfa Romea je 1920 Torpedo 20-30 HP. Targa Florio: Časopis “Autocar” ističe ozbiljan karakter trke, koja se u tom periodu vozila kao trka od četiri kruga. Svaki krug je bio dugačak 180km sa samo 21km pravca i čak 1500 krivina.

 

 

AUTOMOBILI

 

 

Prvii među 300 modela, koje je dizajnirao Giuseppe Merosi, 24 HP je i brz i pouzdan, a takođe je i Alfin prvi komercijalni uspeh. Model je postigao trenutan uspeh kod ljubitelja sporta svojim izvanrednim ubrzanjem. Automobil je imao veoma moderna tehnološka rešenja za to vreme, od jedinstvenog bloka motora pa do kompaktnog menjačkog sklopa. 24 HP ostvaruje debitantski nastup 1911. godine u šestoj sezoni trke Targa Florio, sa dva automobila koji će se istaći svojom brzinom i upravljivošću, koji su dokazali da su Alfa Romeo automobili zaista sportski autombili.

 

Image result for alfa romeo 24 hp png

 

1911. godine je predstavljen model 15 HP Corsa, koji je bio namenjen prvenstveno sportskim takmičenjima. Maksimalna snaga motora u ovom modelu je bila 45KS. 1914. godine predstavljen je poboljšani model pod nazivom 15-20 HP, a prateći primer modela 24 HP napravljen je 12 HP, koji je manje kompleksan, ali sa jednako blistavim karakteristikama.

 

04af7ddf17873dd715e4ef5590f754.jpg

 

TRKE

 

Još od osnovne zamisli 1910. godine, namera Alfa Romea je bila da svoje automobile prodaje širokoj publici, sa posebnim akcentom na one kupce, koji su stremili ka autosportu. Sportski poduhvat počinje 1911. godine, kada vozači Franchini i Ronzoni debituju sa dva modela 24 HP u šestom izdanju trke Targa Florio. Iskustvo nije bilo pozitivno, ali Alfi definitivno nije splasnuo entuzijazam.

 

LIČNOSTI

 

Giuseppe „Nadzornik“ Merosi (1872. – 1956.), dizajner u Alfa Romeu od 1910. do 1924, projektovao modele: 24 HP (1910), 40/60 HP (1913), G.P. (1914), 15/20 HP (1915), 20/30 HP (1920) i G.P. P1 (1923).

 

Image

 

Rođen u Piacenzi 1872. godine, Giuseppe Merosi 1910. godine preuzima težak zadatak, predstavljanje Portello automobila na tržištu, koje je još uvek bilo prilično neodređeno. On je pravi čovek za posao: njegovi projekti vode ka proizvodnji efektnih automobila u kojima je vožnja prijatna, bilo da je u pitanju otvoreni put ili trkačka staza. Tokom 1923. godine ovaj dizajner stvara P1, trkački dvosed koji debituje na trci za veliku nagradu Monze, ali fatalni incident koji je tokom kvalifikacija koštao života Uga Sivoccia, značio je zastoj u razvoju automobila, odmah po njegovom stvaranju. Putnički automobili na meti privatnih kupaca, RL i RM, imali su više sreće.

 

KOMPANIJA

 

Firma “Anonima Lombarda Fabbrica Automobili“, A.L.F.A. osnovana je 1910. godine, u nesrećnom industrijskom kompleksu koji je 1907. godine sagradio Alessandro Darracq u Portellu u Milanu. Pod rukovodstvom Uga „Cavaliera“ Stelle, Alfa proizvodi serije modela, koji ubrzo pomažu firmi da postane konkurentna na tržištu, a ističu se svojim performansama i kvalitetu vožnje: 24 HP bio je prvi automobil sa imenom Alfa ( sa cenom od 12,000 lira) i mnogi modeli potiču upravo od njega, kao i 40-60 HP sa mnogo snažnijim motorom. Alfin poduhvat u svetu nadmetanja se nastavlja – nakon prekida rada 1915. godine i umešanošću kompanije u proizvodnju vojne opreme i pridruživanjem grupi kompanija pod kontrolom Nicole Romea. Po završetku rata, 1919. godine, nastavlja se proizvodnja automobila, a 1920. godine na svetlost dana izlazi prvi automobil sa logom Alfa Romea: “Torpedo 20-30 HP“. Trka sa konkurentima ponovo počinje.

 

preuzeto sa - nacionalnaklasa.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Period 1920. – 1930. godina

 

Logotip u periodu 1925. do 1946. godine: Lovorov venac stilizovan u metalu, okružuje logo radi podsećanja na legendarnu pobedu sa modelom P2 na prvom šampionatu sveta u voznji (World Driving Championship) 1924. godine. Prečnik je prvobitno povećan sa 65 na 75 mm, ali je zatim 1930. smanjen na 60 mm i takav je ostao do 1945. godine.

 

1750 Mania: Pat Braden sekretar kluba vlasnika Alfa Romea u Americi, opisao je model 1750 u novinskom članku iz 1961. godine:“Da li sam pomenuo zvuk koji stvara motor Alfa Romea – to je kao neka vrsta neopisive rapsodije. Sve u vezi ovih kola daje takvu senzacionalnost i svaki put kad uđem u njih i pustim motor da radi, dosada svakodnevnog života nestaje u daljini i život ponovo postaje svež i nov“.

Peter Hull, u svojoj Istoriji Alfa Romea iz 1970 opisuje model 1750 na ovaj način:“Automobil podjednako lep i uzbudljiv kao prelepa žena, uglavnom ne dolazi bez svojih mana, ali u ovom odnosu, Alfa 1750 je sigurno izuzetak.“

 

Tri musketara: Slava Alfa Romeo tima je osigurana. Ascari, Campari i Sivocci kasnije će dobiti nadimak “tri musketara“.

 

Quadrifoglio: 1923. Targa Florio: Sivoccijev automobil se po prvi put pojavljuje noseći simbol zelene deteline sa četiri lista(“Quadrifoglio“) u trouglu na beloj pozadini. Simbol koji će kasnije postati simbol Alfa Racinga.

 

Princ od Siama: 1924. godine Princ od Siama posećuje Alfa Romeo i kupuje RL Sport sa Castagna karoserijom.

 

Mille Miglia: Započeta 1927. godine trka pod nazivom ”1000 Milja” (“Mille Miglia”) je nešto potpuno novo i senzacionalno. Ta duga, zahtevna ruta, Brescia-Roma-Brescia, uskoro postaje legendarna trka. To je “staza” od oko 1600 km kroz gradove i seoske predele Italije.

 

AUTOMOBILI

 

Image result

 

RL

 

GODINA PROIZVODNJE: 1922-1927
MOTOR: 6 cilindara u liniji, blok motora od livenog gvožđa
ZAPREMINA MOTORA: od 2916 do 3620 ccm 
SNAGA: 
– 56 KS pri 3200 o/min. (model RL Normal)
– 61 KS pri 3200 o/min. (model RL Touring)
– 71 KS pri 3500 o/min. (model RL Sport)
MAKSIMALNA BRZINA: 110-130 km/h

 

Elegancija na putu – projektovan od strane Merosija 1921. godine, RL pokreće 6-ocilindrični motor i prednjim kočnicama koje eliminišu vibracije pri kočenju. Proizvedeni su u Normal i Sport verziji, a fabrikant Portello ih takođe koristi u trkama, specijalno u propagandne svrhe. Uvodi ih u nacionalna takmičenja koristeći oba proizvodna modela ili specijalno adaptiranu verziju za kružne, brdske i trke izdržljivosti. Rezultat: RL niže uspeh za uspehom i stvara garancije za komercijalnu dobit Alfa Romeo proizvoda. Jedna verzija posebno je pripremljena za učešće Alfa Romea u trkama Targa Florio 1923. i 1924. godine. Vozeći je Campari postiže prosečnu brzinu preko 178 km/h na deonici dužoj od 10 km. Modeli 2640 izrađeni su u različitim verzijama, sa narudžbinama iz svih krajeva sveta.

 

RM

 

GODINA PROIZVODNJE: 1923-1925
MOTOR: 4 cilindra u liniji, blok motora od livenog gvožđa
ZAPREMINA MOTORA: 1944 ccm 
SNAGA: 40 KS pri 3000 o/min.
MAKSIMALNA BRZINA: 95 km/h

 

Jeftiniji RL – Prikazan 1923. godine na auto reviji u Parizu (Paris Motor Show), model RM je opremljen četvoro-cilindričnim, dvolitarskim motorom, objedinjen mnoštvom delova sa RL motora, ali po mnogo pristupačnijoj ceni. Dostupan u tri varijante: Normal, Sport i Unified (ujedinjen). Ukupno je proizvedeno 500 modela automobila. RM svoj sportski debi doživljava na takmičenju pod nazivom “Coppa delle Alpi“ 1923. u trećoj sezoni održavanja. Završava na četvrtom mestu u kategoriji “Dvolitraša“ nakon pređenih 3000 kilometara u šest etapa.

 

Image result for 6c 1500

 

6C 1500

 

GODINA PROIZVODNJE: 1927-1929
MOTOR: 6 cilindara u liniji, blok motora od livenog gvožđa
ZAPREMINA MOTORA: 1487 ccm 
SNAGA: 44 KS pri 4200 o/min.
MAKSIMALNA BRZINA: 110 km/h (4 sedišta), 105 km/h (6 sedišta)

 

Lagan, sjajni automobil. Prvi automobil koji je dizajnirao Vittorio Jano, 6C 1500 označio je početak proizvodnje automobila sa srednjim kapacitetom motora za kompaniju Alfa Romeo. Najmanja moguća težina automobila u kombinaciji sa 6-cilindričnim OHV motorom ukazivala je na značajne performanse, zajedno sa dobrom stabilnošću i lakim upravljanjem. Prikazan 1925. na auto reviji u Milanu, a zatim i na sličnim manifestacijama u Parizu i Londonu, model 6C 1500 izazvao je divljenje eksperata svojim naprednim karakteristikama, a takođe uživao je komercijalnu i sportsku slavu. Između 1927. i 1929. godine proizvedeno je ukupno 1075 automobila.

 

1931_alfa_romeo_6c_1750_super_.jpg

 

6C 1750

 

GODINA PROIZVODNJE: 1929-1933
MOTOR: 6 cilindara u liniji, blok motora od livenog gvožđa
ZAPREMINA MOTORA: 1752 ccm 
SNAGA: 
46 KS pri 4000 o/min.
85 KS pri 4800 o/min. (Super Sport i Grand Sport)
MAKSIMALNA BRZINA: 110 km/h, 165 km/h (1929), 170 km/h (1930)

 

Još snažniji model od prethodnika, 6C 1500. Prvi put prikazan 1929. godine na auto reviji u Rimu, proizvođen u Touring, Grand Touring, Super Sport i Grand Sport varijanti, model 6C 1750 zadržava istu težinu i strukturu kao njegov prethodnik, ali poseduje mnogo snažniji motor (povećenjem zapremine od 10-15% postiže 100 KS za motore koji se koriste u trkama ), i mnogo veći obrtni momenat, doprinoseći boljem ubrzanju. Montaža šasije takođe je poboljšana, radi obezbeđenja maksimalne sigurnosti, kako kod proizvodnih modela, tako i kod specijalne takmičarske verzije. U sportu se prvi put pojavljuje 1929. na trci Mille Miglia i sve do 1931. godine sigurno dominira svim trkama u sportskoj kategoriji. Ukupno je proizvedeno 2579 vozila.

 

Image result for alfa romeo p2

 

P2

 

GODINA PROIZVODNJE: 1924-1930
MOTOR: 8 cilindara u liniji 4 bloka prevučena čeličnim pločama
ZAPREMINA MOTORA: 1987 ccm 
SNAGA: 
140 KS pri 5500 o/min. (1924)
155 KS pri 5500 o/min. (1929)
175 KS pri 5500 o/min. (1930)
MAKSIMALNA BRZINA: 225 km/h

 

Nepobediv – Prvi automobil koji je dizajnirao Vittorio Jano u 1924. godini, model P2 je takođe prvi model Alfa Romea sa osmocilindičnim turbo motorom i dva karburatora smeštena iza kompresora. Tajno pripreman u Portello-vim radnim prostorijama, P2 ostvaruje iznenađujući debi u drugoj sezoni trke pod imenom Circuit of Cremona 1924. godine. Na 320km dugoj trci, stiže do trijumfa sa neverovatnom prosečnom brzinom, preko 158 km/h, uz to postiže prosek od 195 km/h u brzinskom takmičenju na deonici od 10 kilometara.

 

Učestvovanje u međunarodnom Grand Pri takmičenju 1924. i 1925. godine vodi do osvajanja prve titule svetskog šampiona, što je uslovilo da logo Alfa Romea dobije dodatak u vidu lovorovog venca, kao znak sećanja na pomenuto ostvarenje. Smatran jednim od najboljih Grand Pri automobila dvadesetih godina, P2 polaže temelj za legendu o Alfa Romeu. Od šest modela konstruisanih samo dva još uvek postoje, a danas se mogu naći, u Muzeju Alfa Romea u Aresi (Alfa Romeo Museum, Arese), dok je verzija iz 1930. godine izložena u Muzeju Automobila u Torinu (Automobile Museum, Turin).

 

TRKE

 

Image

 

Tokom 1920. godine Alfa počinje da ispisuje neobičnu sportsku legendu. Campari ostvaruje pobedu na stazi Mugello 1920. i ponavlja podvig 1921. godine, ovog puta praćen od strane timskih kolega Enza Ferrarija (drugoplasirani) i Uga Sivoccija (treći). 1920. godine Campari se takmiči i u brzinskom takmičenju na kilometar, na stazi Gallarate sa “Grand-Prix” automobilom koji je projektovao Merosi 1914. godine.

 

LIČNOSTI

 

Vittorio “Genije” Jano – Projektovao modele: P2 (1924), 6C1500 (1927), 8C2300 (1931), tip B P3 (1932), 6C2300 (1934), 8C2900 A (1935) i 8C2900 B (1937)

 

Prigrabljen od Fiata usled intervencije Enzo Ferrarija, rođen u Torinu dizajner Vittorio Jano 1923. stiže u Alfa Romeo i gotovo odmah ostavlja utisak sa legendarnim P2 modelom, automobilom čija je sudbina bila da ostane neporažen sedam dugih godina. On je takođe kreator modela 1750, koji je dominirao na takmičenju “Mille Miglia” 1929. i 1930. godine, i stvaralac modela P3, koji je posle 1932. postao omiljen automobil najvećih vozača iz tog vremena. 1937. godine on napušta Alfa Romeo.

KOMPANIJA

 

Dvadesetih godina kompanija biva umešana u još jednu krizu povezanom sa većinskim vlasnikom njihovih deonica, bila je to Banca Italiana di Sconto. Zaista, u jednom periodu 1927. godine postojala je mogućnost da se prekine aktivnost kompanije, ali reputacija koju je Alfa Romeo stvorio u Italiji i širom sveta, bila je takva da se kompanija nije mogla zatvoriti. Odlazak Nicole Romea 1928. godine podudara se sa pojavom lakih, brzih i blistavih šesto-cilindričnih automobila. Naklonost za vožnjom postaje izražajna strast i istinski “statusni simbol”. Masovna proizvodnja je započeta, a 1929. godine kreiran je Scuderia Ferrari, usredsređen u potpunosti na trke.

Period 1930. – 1940. godina


U ovom vremenskom periodu najupečatljiviji bio je model 8C 2300. Da bi održao superiornost “brenda”u kategoriji sportskih trka, osmocilindrični motor proizveden je sa istim hodom i prečnikom cilindra kao kod modela 6C 1750, 2336 kubnih centimetara montirana su na oba modela sa kratkom šasijom i na model Spider, na model Torpedo sa long wheel-base ili na specijalni jednosed sa grand pri šasijom. Struktura motora razlikuje se od šestocilindrične verzije utoliko što mehanizam za upravljanje ventilima pozicioniran centralno dok su cilindri napravljeni od dve komponente, po prvi put, napravljenih od lakih legura. Nakon nesrećnog debitantskog nastupa na trci Mille Miglia 1931.godine, automobil osvaja prvo mesto na Targa Floriu i od tada potvrđuje niz pobeda sa modelima Le Mans dvosed/četvorosed Spider, Monza i Le Mans Grand Prix dvosed. Proizvodnja različitih verzija Janovih modela počinje 1931. i završava 1934. godine, sa ukupno 188 proizvedenih automobila.

 

Related image

 

8C 2300

 

GODINA PROIZVODNJE: 1931-1934
MOTOR: 8 cilindara u liniji, dvodelni blok motora od lakih legura sa čeličnim ojačanjima
ZAPREMINA MOTORA: 2336 ccm 
SNAGA: 
142 KS pri 5000 o/min. (Cut off – Long model)
155 KS pri 5200 o/min. (Spider trkački model)
165 KS pri 5400 o/min. (Monza model)
155 KS pri 5200 o/min. (Le Mans model, 1931)
165 KS i 180 KS pri 5400 o/min. (Le Mans model, 1932-34)
MAKSIMALNA BRZINA: od 165 (Long model) sve do 225 km/h (Monza model)

 

TRKE

 

Image result

 

1931 – Na trci Mille Miglia 1931. godine , Alfa Romeo je predstavio automobil koji je na prvi pogled podsećao na 1750, tačnije imao je skoro identičnu šasiju. Tajna je ležala u osmo-cilindričnom motoru: novi, izuzetni 2300. Nuvolari i Arcangeli su vozači, ali bez naklonosti sreće, pobedu ostvaruje Caracciola u Mercedesu. Model 2300 ubrzo uzvraća udarac: pod vođstvom Janoa i Ferrarija automobil dominira na trci Targa Florio u redosledu: 1. Nuvolari, 2. Borzacchini. Model “2300 Monza” ostvaruje pobedu u svom prvom nastupu na italijanskom GP-u u Monci, kao i na evropskom GP-u sa Nuvolarijem i Camparijem plasiranim ispred drugih modela 2300, koje su vozili Minoia i Borzacchini.

 

1932 - Trkačkom scenom gospodari novi P3 jednosed. Debitantski nastup ostvaruje 5. juna u Monci, a 4 automobila vozili su Nuvolari, Campari, Borzacchini i Nemac Caracciola. Sa svake trke on donose novu pobedu: neosporno on je idol navijača. Nuvolari je nadmoćan odnosi pobede sa sledećih trka: Targa Florio (sa istim modelom 2300 koji je vozio predhodne godine), GP-u Italije, GP-u Francuske, Circuit of Avelino, Coppa Ciano i Coppa Acerbo. Borzacchini i Bignami dobijaju trku Mille Miglia sa modelom 2300, a Chinetti i Sommer trke Le Mans, Brivio i Siena at Spa.

 

auto-1223.jpg

 

1933 - Alfa se povlači iz takmičenja, odluka je donešena bez obzira na činjenicu da su prikazali demonstraciju nepobedivosti njihovih automobila tokom 1932. godine. Ipak “milanski crveni” automobili nastavljaju takmičenje. Prestaju da koriste znak sa detelinom i zamenjuju ga Ferrarijevim simbolom crnog propetog konja na žutoj pozadini. Nuvolari je pobednik sedam trka, uključujući trijumf u Le Manu i trci “1000 Milja”. Godina se ipak tragično završava: na stazi Monza, živote su izgubili vozači Giuseppe Campari (na njegovoj poslednjoj trci pred povlačenje, u 41. godini) i “Mario Umberto” Baconin Borzacchini.

 

images.jpg

 

1934 - Ferrari nastavlja sa trijumfima u jednosedu. Varzi osvaja pobedu na trci Mille Miglia, dok su Etanchelin i Chinetti zauzeli prvo mesto u Le Manu vozeći Alfu 2300.

 

1935 - Nuvolari ostvaruje legendarnu pobedu na nemačkom GP-u na stazi Nürburgring – zahvaljujući njegovim veštim vozačkim sposobnostima i vrhunskom kontrolom, lakoćom i upravljivošću njegove male Alfe (sa 300 KS), on uspeva da nadmaši nemački Mercedes sa 400 KS i Auto Union, isto kao i Maserati i Bugatti. Nuvolari takođe testira pogon sa dva motora koji je projektovao Luigi Bazzi za Ferrari. Na trci Florence-Mare uspeva da postigne neverovatnu brzinu od 336 km/h.

 

1935_box.jpg

 

1936 - Dvostruka pobeda na trci Mille Miglia. Nuvolari čini herojski podvig na trci Coppa Caino u Livornu: pošto je došlo do kvara na njegovim kolima, vraća se u boks, ulazi u Pintacudin automobil (poslednji Alfin automobil na trci) i vozi do pobede. Trijumf i za Alfa Romeo. Prvi automobil iz Auto Uniona završava tek na četvrtom mestu. 1936. godine Tazio Nuvolari oduševljava američku publiku pobedom na prestiznoj njujorškoj trci – Vanderbilt Cup. Niz pobeda na trci Mille Miglia, Alfa Romeo nastavlja 1937. i 1938. godine.

 

1939 - Na trkama Coppa Ciano i Coppa Acerbo postignuto 158 pobeda.

 

1940 - Zatvoreno je autonomno Alfa Corse odeljenje.

 

 

LIČNOSTI

 

Tazio “leteći Mantuanac” Nuvolari – (nadimak dobio po gradu gde je rođen, Mantua – Mantova), „Najbolji vozač svih vremena” (Ferdinand Porsche) ovaj citat ga najbolje opisuje. Sitan i koščat, krhke građe (Enzo Ferrari je za njega rekao: “…Uopšte nisam pridavao mršavom momku nikakav značaj, ali tokom trke shvatao sam da je on jedini suparnik, koji može da me ugrozi…“), Tazio Nuvolari je u sebi imao kombinaciju hrabrosti, veštine i osećaja za pobedu, što ga je činilo jedinstvenim. Njegova ostvarenja, njegov agresivni i iznenađujući trkački stil, kao i njegovo rivalstvo sa Varzijem postaće deo legende i uspomena u sećanju mnogih navijača. Stiže u Alfu 1930. godine, ostvaruje ubedljivu pobedu na trci Mille Miglia, u istom stilu nastavlja na trci Targa Florio, a zatim i Monza GP-u zajedno sa Camparijem.

 

On je vodeći vozač u Ferrariju. Možda je Nuvolariju 1932. godina najuspešnija, tada je “leteći Mantuanac” imao pobedničku sezonu, sa 7 pobeda po plasmanu i 5 po kategorijama. On postaje nesumnjivi italijanski šampion i zauzima prvo mesto na međunarodnom šampionatu vozača (International Driving Championship). Nuvolarijeva popularnost nema granica. Gabriele D”Annunzio ga daruje malom zlatnom kornjačom (“najsporija životinja za najbržeg čoveka”), koju Tazio pribada na njegovu žutu trkačku jaknu. Među njegovim pobedama treba istaći trijumf u Le Manu 1933. godine, spektakularnu trku na Nürburgringu 1935. kada je porazio Mercedes i Auto Union, kao i pobedu na GP-u Beograda 1939. godine.

 

Image

 

Achille “džentlmen iz Galliate” Varzi – Hladan, precizan, brz. Nuvolarujev najveći rival, ali potpuna suprotnost u odnosu na njega kada su u pitanju karakterne crte i stil vožnje. 1929. godine osvaja naslov prvaka Italije u modelu P2, gubi na trci “1000 Milja”, pa onda uzvreća pobedom na Targa Floriu. Prelazi u Maserati, kasnije i u Bugatti, da bi se ponovo vratio među “crvene” 1934. godine. Ostvaruje nove pobede na trci Mille Miglia, pa ponovo u Tripoliju, trci Targa Florio, na GP-u u Peruu i u Nici. Tokom 1946. nastavlja sa pobedama, potvrđujući nove trenutke slave. Poginuo je 1948. tokom treninga na kružnoj trci u Bernu.

 

Ugo “veliki organizator” Gobbato – Rođen je u porodici farmera u Volpago di Montellu, u okrugu Treviso. Diploma inženjera omogućuje mu da stekne iskustvo u Nemačkoj, gde je diplomirao na smeru mašinskog inženjera. Odlazi da radi u Fiat, a onda se 1933. godine pridružuje najvišim nivoima Alfa Romea posle teškog prelaska pod kontrolu države. Pozvan da pokuša da spasi Alfu, Gobbato odlučuje da prekine proizvodnju automobila i daje prioritet izradi avio-motora i vozila namenjenih vojsci. Ostaje u upravi kompanije čak i pod okupacijom nacista, ali 28. aprila 1945. godine, nekoliko dana nakon oslobođenja, biva ubijen pod nepoznatim okolnostima.

 

KOMPANIJA

 

Krajem 1932. godine Alfa Romeo ponovo menja vlasnika, pokazaće se da je to poslednja promena, do kasnijeg preuzimanja od strane Fiata. Kompanija je sada u rukama Instituta za Rekonstrukciju Industrije – I.R.I. koji objavljuje povlačenje Alfe iz takmičenja. “Milanski crveni” ipak nastavljaju da se takmiče, a na mesto deteline, postavljaju znak Ferrarijevog propetog konjića, koji predstavlja Alfu u takmičenjima. Pod rukovodstvom Uga Gobbata, fabrika se modernizuje, uvedena je masovna proizvodnja, a takođe počinje izrada kamiona i autobusa. Do druge polovine 30-ih godina, kompanija pravi napredak. Nastavljena je sportska aktivnost, ali u toliko smanjenom obimu, da je serijska proizvodnja bila u drugom planu. 1937. godine Gioacchino Colombo zamenjuje Vittoria Janoa, dok je 1938. stvorena Scuderia Alfa. Pojačana je proizvodnja motora za avione, a počinju radovi na izgradnji nove fabrike u Pomigliano d'Arcu.

 

preuzeto sa - nacionalnaklasa.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poseban rođendan za brend Alfa Romeo

 

180614_Alfa-Romeo_ORAX8592.jpg

 

  • Alfa Romeo 24. juna puni 108 godina: to je posebna godišnjica u 2018. godini koja je prepuna događaja.
  • Predstavljene su specijalne Nirburgring Verzije modela Giulia Quadrifoglio i Stelvio Quadrifoglio, i svaki od ta dva modela je napravljen u serijama od po 108 jedinica.
  • U nedelju, moći ćete uživo da gledate Alfa Romeo Sauber F1 tim kako se trka u Alfa Romeo muzeju u Arezeu, u hali pod imenom ''Sala Giulia''.
  • U muzeju će biti izložena prestižna nagrada Zlatni kompas (Compasso d’Oro ADI), najznačajnija svetska nagrada u domenu dizajna, koja je dodeljena modelu Alfa Romeo Giulia u sredu.

 

Alfa Romeo brend 24. juna puni 108 godina: naime, prvi auto koji je poneo A.L.F.A. oznaku na svom hladnjaku, sa 24 KS, je napravljen još pre nego što je osnovana fabrika Anonima Lombarda Fabbrica 24. juna 1910. godine, a Corsa verzija je odmah ostvarila sjajne rezultate na raznim takmičenjima. Istoriju brenda Alfa Romeo, koja se proteže preko 108 godina, karakteriše DNK satkan od raznih trka i takmičenja, što je danas oslikano u Nirburgring izdanjima modela Giulia Quadrifoglio NRING i Stelvio Quadrifoglio NRING, sa posebnim bojama napravljenim specijalno za njih. Ovo su dva nesvakidašnja automobila, napravljena u serijama od po samo 108 modela kako bi se obeležilo 108 godina brenda Alfa Romeo; oni predstavljaju izvrsnost brenda u smislu tehničkog sadržaja, performansi i stila. Uz ove elemente, tu je i ugodno i ekskluzivno iskustvo korisnika, namenjeno kolekcionarima i najvernijim kupcima koji će voziti modele u kojima se spajaju nagrađivane performanse i tehnologija.

 

Zapravo, u prilog karakteristikama Quadrifoglio verzija, ove NRING verzije imaju i posebnu opremu kao i specijalan ''paket dobrodošlice''. Sa 510 KS, 2,9-litarski Bi-turbo V6 motor koji je stavljen u modele Giulia i Stelvio Quadrifoglio je najsnažniji Alfa Romeo motor, koji je danas dostupan za vožnju na putu; a takođe je u stanju da zasija i na stazi: nije slučajnost to da je Stelvio Quadrifoglio najbrži terenac na svetu, držeći prvo mesto u toj kategoriji na Nirburgring stazi, na kojoj je Alfa Romeo brend ispisao neizbrisive stranice svoje duge i slavne istorije. Stelvio je iskoristio svoj obrtni moment of 600 Nm, ubrzanje od 0-100 km/h za 3.8 sekundi i maksimalnu brzinu od 283 km/h da pređe 20,832 km dugu Nordšlajfe (Nordschleife) stazu za 7 minuta i 51.7 sekundi. 

 

Ne samo Nirburgring: ove sezone, Alfa Romeo se vraća i na staze Formule 1, i slavlje koja je Alfa Romeo muzej u Arezeu pripremio za rođendan brenda je omaž njegovom sportskom srcu (cuore sportivo). Za ovu priliku, izložbeni model Alfa Romeo Sauber F1 tima, C37, će biti izložen u popularnom Vremeplovu (La Macchina del Tempo) kako još nazivaju Alfa Romeo muzej, gde će prestavljati vezu između prošlosti, sadašnjosti i budućnosti brenda. U Arezeu su takođe stalno izloženi modeli Alfetta 158 sa kojom je Nino Farina osvojio prvi Formula 1 šampionat 1960. godine i Alfa 159, sa kojom je Huan Manuel Fanđo (Juan Manuel Fangio) ponovio taj uspeh sledeće godine. Na jedan dan, ovo mesto prepuno istorije će se pretvoriti u tribinu sa koje će ljubitelji moći da gledaju Pirelli Formula 1 Gran Pri u Francuskoj, u saradnji sa televizijom ''Sky Sports''. Da bi se dočarala atmosfera, tamo će biti ne samo šarmantni C37, već i originalna potpisana trkačka odela koja su nosili vozači Alfa Romeo Sauber F1 tima, Šarl Leklerk (Charles Leclerc) i Markus Erikson (Marcus Ericsson) u svojim prvim trkama F1 šampionata za 2018. godinu. Početak događaja je zakazan za 16.10 časova u hali Giulia - u kojoj je 24. juna 2015. godine po prvi put svetu predstavljen automobil koji predstavlja novu paradigmu Alfa Romeo brenda - za uživo gledanje trke koja će se odvijati u gradu Le Kastelet (Le Castellet). Paradigma očiglednog uspeha: Zapravo, Alfa Romeo Giulia je nedavno dobila nagradu Zlatni Kompas, najznačajniju svetsku nagradu u domenu dizajna, koju dodeljuje panel specijalizovanih eksperata, dizajnera, kritičara, istoričara i novinara, i ova nagrada će biti izložena u Alfa Romeo muzeju.

 

Nova Giulia, poput svakog Alfa Romeo modela, proističe iz savršene ravnoteže nasleđa, brzine i lepote, što je čini najvišim izrazom italijanskog stila u svetu automobilizma. Ona objedinjuje sve prepoznatljive karakteristike suštinskog italijanskog stila i jedinstvene elemente koje je Alfa Romeo brend doneo kroz ekstremno konstantnu evoluciju tokom 108 godina: besprekoran osećaj za proporcije, jednostavnost i superiorni kvalitet završne obrade svih površina, za inovativni dizajn koji je veran univerzalno cenjenoj tradiciji.

 

potpis.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×