Jump to content
FAS Goran
nstyner

Opel Meriva - saveti/iskustva/utisci pre kupovine

Recommended Posts

Ne znam gde da postavim pitanje pa mislim da je ovde naj bezbolnije :lol:!

Da li neko ima iskustva sa novijim modelom Merive 2011+ godište,utisci,saveti prilikom kupovine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se licno svidja 1.3 cdti motor koji je ustvari Fiat multi jet samo sa 95 konja.Moj matori vozi varijantu 1.7cdti sa Isuzu motorom i prezadovoljan je.Za benzince nemam informaciju.Ali stvarno probaj na moja garaza tamo ljudi ostavljaju svoja iskustva sa automobilima.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polovnjak: Opel Meriva B

 

wqwqsr019.jpg

 

Ne kvari se, udobna, ima prostora a nije prevelika, praktična, sigurna u krivinama... Meriva je sjajan automobil. Međutim, naši vozači je nešto ne vole. Možda zbog zadnjih vrata koja su montirana ''naopako''? Pogledajmo sve njene kvalitete i mane, pa sami odlučite isplati li se kupovina ovog minivana sa neobičnim rešenjima kod zadnje klupe. Mi smo na testu imali benzinca, verziju 1.4 Turbo sa 140 KS, što je ujedno i najsnažnija verzija.

 

Poređenje sa prvom generacijom
Nemojte uopšte da je poredite sa prethodnom generacijom - istina je da dele neke mehaničke stvari, neka rešenja u enterijeru i slično, ali napredak je toliki da Merivu druge generacije treba posmatrati potpuno odvojeno od prve generacije.

 

Opel je to - rđa, kvari se...
Upravo suprotno. Meriva je veoma pouzdana po svim statistikama, kao i po iskustvima servisera, vlasnika kod nas i vlasnika u inostranstvu.

 

wqwqsr018.jpg

 

Pokušavali smo da pronađemo neke specifične kvarove kako bismo imali na šta da upozorimo potencijalne vlasnike, ali osim nekih sitnica sa elektronikom koje su obično rešavane u okviru garancije i uobičajenih problema ništa karakteristično za Merivu nismo ''upecali''. Tu su uobičajene stvari: npr. problem sa DPF-om kod dizelaša, prljanje EGR ventila, lambda sonda, protokomer... Kod benzinaca dolazi do kvara termostata ili kod nekih primeraka zbog softverskih problema kontrolna lampica temperature rashladne tečnosti uključuje se i ako nema kvara. Zabeleženi su kvarovi sa sistemom za podešavanje farova.

 

wqwqsr017.jpg

 

Neki vlasnici žalili su se na svećice koje su spremne za zamenu na 60.000 km, kočione pločice prednje i zadnje na 65.000 km, sijalice koje ubrzano pregorevaju, probleme sa navigacijom i audio sistemom, povezivanje sa telefonom... Vibracije na ručici menjača mogu da se pojave zbog problema između veze ručice i samog menjača, ali i sa samim menjačem može da dođe do problema. Naime, istroši se tzv. ležaj šeste brzine, koji se naziva tako zato što je smešten kod zupčanika šestog stepena i zbog pojave buke kada je menjač u šestoj brzini. Kako se ovaj ležaj troši, menjač postaje sve bučniji kada se vozi u petoj i šestoj brzini, a ako se ne obavi popravka, dolazi do ozbiljnog oštećenja. Ovaj menjač (M32) koristi se u mnogim vozilima, ne samo u Merivi i ne samo u Opelu (Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Chevrolet, Lotus...). Međutim, izgleda da se ovaj problem javlja samo kod najranijih verzija Merive B, pošto je 2012. godine taj problem rešen. Verzije sa 1.3-litarskim dizelašem i 1.4-litarskim atmosferskim benzincem ne koriste ovaj menjač. Da naglasimo - ne mora da znači da će ovaj menjač obavezno praviti probleme, a moguće je da je prethodni vlasnik to već sredio, tako da nema razloga za paniku. Pomenimo i PCV ventil (sistem) - nemamo prostora da objašnjavamo čemu služi, ali simptomi njegovog kvara mogu da budu:

  • povećana potrošnja ulja, plavi dim na auspuhu
  • šištanje (ili kao zvuk usisavanja vazduha) u motornom prostoru
  • upaljena „ček endžin“ lampica uz kodove grešaka P0106, P1101, P0236 i P0107
  • nemiran rad motora u leru
  • curenje ulja (zbog povećanog pritiska)
  • motor lošije vuče

Svesni smo da nismo mnogo razjasnili problematiku oko kvara ovog ventila, ali možda će nekome biti korisno da brže prepozna i reši kvar ako do njega dođe. Sama popravka ne bi trebalo da bude komplikovana i skupa. Dobra vest - i ovaj problem je rešen kod verzija proizvedenih 2012. i kasnijih godina. Trapovi su se pokazali izdržljivim, čak i po našim putevima. Niko se nije žalio na učestalo menjanje nekih elemenata vešanja.

 

wqwqsr016.jpg

 

Da, nabrojali smo razne stvari, ali ponavljamo, Meriva se pokazala kao izuzetno pouzdan automobil, bez obzira na motor ispod haube. To su potvrdili i vlasnici, i serviseri, i nemački TUV i Dekra. Ukoliko neko ima loša iskustva sa ovim modelom, slobodno neka napiše šta se konkretno dešavalo.

 

A konkretno 1.4 Turbo motor sa 140 KS?
Auto na našem testu ima upravo ovaj motor. On se pokazao odlično. Nisu ni drugi loši po pitanju pouzdanosti. Tu su dobro poznati 1.7 DTCI, koji je grub ali izdržljiv, kao i 1.6 DTCI, koji je savremeniji ali potencijalno osetljiviji. Mali 1.3-litarski dizelaš dobro je poznat iz raznih modela, tako da ako planirate kupovinu Merive sa tim motorom možete o njemu da se raspitate na forumu. Uglavnom, utisci o njemu su po pravilu pozitivni.

 

Održavanje
Mali servis je predviđen na 30.000 km. Deluje mnogo? Naravno da je mnogo, pa savetujemo da skratite interval zamene ulja. Ali, ko smo mi da se pravimo pametni i da tvrdimo da treba raditi mali servis na manjoj kilometraži nego što je to propisao Opel? Ne pravimo se pametni - i sam Opel je u svom uputstvu za ovaj automobil napisao: ''Održavanje Vašeg vozila je poželjno svakih 30.000 km ili nakon jedne godine, koji se uslov pre ispuni, osim ako se drugačije ne prikaže na servisnom displeju''.

Dakle, jednom godišnje bez obzira na kilometražu ili češće ukoliko auto sam zatraži. Ali šta da radimo kada je prosečnom vozaču u Srbiji ispod časti da čita uputstvo za automobil.

''Naš'' 1.4 Turbo motor ima lanac, ali to ne znači da će lanac trajati večno. Ovo je uobičajena zabluda u Srbiji. I lanac mora da se menja, a kod nekih automobila se pokazao kao mnogo lošije rešenje od klasičnog remena (kaiša).

 

Delovi
Cene rezervnih delova su prosečne. Originalni uglavnom skupi kao kod svih, zamenski isto u proseku kao kod svih drugih. Polovnih delova nema baš mnogo u ponudi, što može da bude problem za one koji žele da popravljaju auto polovnim delovima, npr. nakon nekog udesa. Neki od originalnih delova mogu da budu suludo skupi, kao naprimer prednji branik sa maskom i pratećim hromiranim lajsnama... Istina, po ovom pitanju Meriva se ne razlikuje od drugih modela svoje ili neke druge marke.

 

Da li se previše naginje u krivinama?
Visoki miniven trebalo bi da se naginje. Međutim, Meriva je u krivinama sjajna. Ne naginje se ni približno koliko očekujete, ponaša se sigurno i stabilno. Njen izgled nije agresivan, pa uopšte ne obećava neku agilnost, ali iznenadite se kada počnete da prolazite kroz uzastopne krivine. Jednostavno, samouvereno prati zadatu putanju i ne pokazuje nesigurnost. Zbog toga bi prijalo da sedišta imaju izraženije bočne oslonce, mada su za normalnu vožnju sedišta sasvim dobra.

 

wqwqsr015.jpg

 

Sigurna je i stabilna i pri visokim brzinama, bez ikakvih znakova nervoze. Nismo imali priliku da proverimo koliko je otporna na bočne udare vetra pri višim brzinama, ali prema informacijama koje smo našli u testovima drugih medija dobro se nosi sa vetrom.

 

To znači da je tvrda i neudobna?
Ne - udobna je. Udobnost je takođe bolja od očekivane. Naime, s obzirom na visinu vozila očekujete da će oslanjanje biti tvrđe kako bi se sprečilo preterano naginjanje i da bi auto bio sigurniji pri oštrijim manervima, ali napravljen je odličan kompromis između udobnosti, sprečavanja naginjanja i voznih osobina u krivinama. Standardna dimenzija guma je 205/55 R16. Opciono mogu da se stave sedamnaestice dimenzija 225/45 R17, ali realno za time nema potrebe osim ukoliko vlasnik želi da postigne estetski efekat. Meriva i sa standardnim gumama više nego zadovoljavajuće leži na putu, a motor nije eksplozivan tako da bi šire gume mogle bolje da iskoriste navalu obrtnog momenta ili snage bez proklizavanja. Sa druge strane, verovatno bi niži profil guma imao negativan efekat na udobnost. Naročito na našim putevima. Ali ukoliko je nekome baš stalo, može da stavi i 18-ice.

 

Kakav je mali turbo benzinac i koliko troši?
Meriva 1.4 Turbo sa 140 KS može da razočara vozača koji prvi put seda u nju, pošto će očekivati da gume zacvile svaki put kad krene. Međutim, ovaj motor je prilično ''pripitomljen'', odnosno podešen na malo specifičan način. Maksimalni obrtni moment od 200 Nm razvija u veoma širokom rasponu od 1.850 obrtaja sve do 4.900 obrtaja. Stoga je njegov glavni adut elastičnost. Maksimalna snaga od 140 KS dostupna je u rasponu od 5.000 do 6.000 obrtaja. Dakle, nema navale snage ili bolje reći obrtnog momenta kao kod dizelaša, ali on zato nastavlja konstantno i linearno da vuče sve do visokih obrtaja u kojima su se dizelaši odavno ''zagušili''.

 

wqwqsr014.jpg

 

Prilično je startan pri nižim brzinama i u nižim stepenim prenosa, upravo zahvaljujući tome što turbo obezbeđuje maksimalan obrtni moment pri 1.850 obrtaja, za razliku od nekog atmosferskog benzinca slične snage kojeg biste morali da poterate znatno više. Ova karakteristika je u stvari najvažnija za svakodnevnu vožnju, naročito po gradu. A sa druge strane zahvaljujući obrtnom momentu u širokom rasponu vrlo je elastičan što je takođe važno i generalno u svakodnevnoj vožnji bez obzira na uslove. Primetili smo da ljudi daju malo gasa, dođu do 2.000 - 2.300 obrtaja i onda kažu da je trom i da ''neće da ide'' kao što bi turbo benzinac trebalo da ide. Treba samo malo oštrije i više dati gas i to u odgovarajućem stepenu prenosa i ići će sasvim lepo. Da li će više trošiti u tom slučaju? Hoće naravno. Napominjemo da su vozači koji su se žalili na tromost uglavnom bili vlasnici dizelaša od 1.8 do 2.0 litra, koji vole da ''potope'' papučicu gasa kako bi se auto lansirao iz niskih obrtaja. Naravno, kad strada plivajući zamajac, onda psuju lopove koji su ga ugradili. Po fabričkim podacima ubrzanje do 100 km/h je za nijansu preko 10 sekundi. Uostalom, kao što smo već u ranijim testovima napomenuli, ubrzanje do 100 km/h je samo jedan od načina poređenja karakteristika automobila na osnovu kojeg je teško steći pravu sliku kako se auto ponaša u svakodnevnoj vožnji.

 

Potrošnja
Na otvorenom 6 do 6.5 litara. U gradu oko 9 litara. Recimo da je prosek oko 8 litara. Potrošnja u velikoj meri zavisi od uslova i stila vožnje. Ako uglavnom vozite po gradu, po gužvi i to oštrije, ne možete ni da očekujete štedljivost. Uostalom, i mali automobili sa atmosferskim benzincima od 75 KS po gradu troše 9 litara - zaboravite lovačke priče sujetnih Balkanaca čija kola troše ''ko upaljač''.

 

Zvučna izolacija
Meriva je dobro izolovana. Motor se gotovo ne čuje. Prisutan je zvuk guma u vožnji. Tu je i šum vetra pri višim brzinama, ali ništa preterano, tako da je akustična udobnost na sasvim zadovoljavajućem nivou.

 

Teško se parkira?!
''Meriva je nepregledna, mali su retrovizori, pozadi se ništa ne vidi, ne može da se vidi prednji kraj auta'', žale se neki vozači.

 

wqwqsr013.jpg

 

Iskreno, smatramo da debelo preteruju i da jednostavno ne umeju da parkiraju. Meriva je dugačka 4.3 metra, a imate i visoku poziciju sedenja, kao i skoro vertikalno zadnje staklo. Retrovizori su sasvim dobri. Istina, krug okretanja joj nije baš impresivan. Drugim rečima, ne bi bilo loše da prednji točkovi mogu da se smotaju malo više. Ali ne smatramo da je ovo mana koja treba da utiče na potencijalne kupce.

 

Vozačko ''radno okruženje''
Vozač može odlično da se smesti. Sedište se podešava po visini, a volan po visini i dubini. Radni prostor sličan kao u modelima Insignia i Astra.

 

wqwqsr012.jpg

 

Sedi se prilično visoko, što se i očekuje pošto je u pitanju miniven. I visoki vozači će lako naći idealnu poziciju. Sedišta su udobna. Neki vozači i auto novinari žale se na mnoštvo dugmića na centralnom delu. Mislimo da je to samo stvar navike, kada se naviknete na njihov raspored onda sve postaje lako. U stvari je lakše za rukovanje od mnogih rešenja sa ''tač-skrin'' ekranom kod novijih vozila. Možda smo malo staromodni, ali šta da se radi.

 

wqwqsr011.jpg

 

Materijali u enterijeru su prilično kvalitetni, dobro uklopljeni, sa dobrom završnom obradom. Vrlo su korisne kutije ispod oba prednja sedišta (ne dolaze u svim paketima opreme). U kabini ima dovoljno ostava i pregrada za sitnice. Bilo bi lepo da je pregrada ispred suvozača (takozvana za rukavice) malo veća.

 

Obrnuta zadnja vrata (otvaraju se u kontra smeru)
I došli smo do njih. Famozna zadnja vrata koja se otvaraju ''naopako''. U velikoj meri olakšavaju ulazak na zadnju klupu, naročito odraslima. Tu je i rukohvat koji pomaže i pri ulasku i pri izlasku.

 

wqwqsr010.jpg

 

Zahvaljujući tome što se vrata veoma široko otvaraju i visokom krovu, kao i tome što je zadnja klupa visoka, ubacivanje dece u dečja sedišta je vrlo lako. Zanimljivo je i to što se takođe prednja vrata otvaraju veoma široko, kao što možete da vidite na slici ispod.

 

wqwqsr009.jpg

 

Pratili smo ponašanje ljudi koji su se prvi put susretali sa Merivom, da bismo videli kako prosečna osoba reaguje na obrnuta vrata. Primetili smo da ih po pravilu ne otvaraju do kraja, već dođu do nekog ugla koji smatraju krajnjim. Tek kada bismo im ukazali da vrata mogu da se otvore i šire, primetno bi im se promenio stav ukoliko je pre toga bio negativan. Da, pokazalo se da ne vole svi vrata koja se otvaraju u kontra smeru. Nekima smeta što dolazi do sudaranja kada sa jedne strane dve osobe žele istovremeno da uđu napred i pozadi. Jedan vozač je čak primetio da su ga par puta ova vrata dovela u opasnu situaciju - konkretno, kada on ulazi ili izlazi, a putnik sa zadnjeg sedišta sedište zalupi vrata. Međutim, većini protivnika ovakvog rešenja ta ideja jednostavno je odbojna bez nekog konkretnog razloga. Navika je čudo! Što se tiče bezbednosti, nema nikakve brige, pošto se vrata automatski zaključavaju čim se krene i jednostavno je nemoguće da se otvore u vožnji. Naš zaključak - sjajno rešenje, koje se nažalost više neće primenjivati.

 

Zadnja klupa i prtljažnik
Zadnja klupa je visoko postavljena, što pored kontra-vrata, takođe pomaže lakšem ulasku. To će naročito znati da cene starije osobe. Isto važi i za montiranje dečjih sedišta, kao i za smeštanje dece u njih.

 

wqwqsr008.jpg

 

Zadnja klupa je koncipirana tako da ima tri celine. Naslon se obara u odnosu 40:20:40. Dakle, srednji deo može da se obori i da se kroz njega provuče iz prtljažnika neki duži predmet, kao npr. skije ili štapovi za pecanje i da pritom dvoje putnika pozadi sedi normalno. Na isti način kao nasloni podeljen je i sedalni deo. Dve veće sedalne celine mogu po šinama da se pomeraju napred-nazad (zajedno sa naslonima). Posebno je zanimljiva mogućnost da se centralni deo preklopi, a da se bočni delovi, odnosno sedišta povuku unazad i ka unutra, odnosno jedno ka drugome. Tako praktično pozadi ostaju dva individualna sedišta koja su sada udaljenija od vrata, pa putnici na njima imaju više mesta za ramena, a i za noge.

 

wqwqsr007.jpg

 

Prtljažnik ima pristojnu zapreminu od 400 litara. Vrlo je korisno to što ima dvostruko dno, ali ne samo zbog dodatnog prostora, odnosno stvaranja dve celine u prtljažniku.

 

wqwqsr006.jpg

 

Naime, tu je tabla koja može da se postavi u gornju poziciju - tada je pod prtljažnika u ravni sa tovarnom ivicom. Ova mogućnost u velikoj meri olakšava ubacivanje prtljaga, isto kao i vađenje, pošto ne morate da se ''borite'' sa tovarnom ivicom koja kod nekih automobila može da bude prilično visoka i nezgodna. Istovremeno, ispod table imate dodatni prostor za manje stvari. Kada se obore nasloni zadnje klupe i kada je tabla u gornjem položaju, dobija se ravna površina u čitavom proširenom prtljažnom delu.

 

wqwqsr005.jpg

 

Ako vam je potreban ''dublji'' prtljažnik, tu tablu jednostavno spustite na dno prostora koji inače pokriva.

 

wqwqsr004.jpg

 

Na samom dnu nalazi se rezervni točak manjih dimenzija (tzv. ćopavac), ali postoje i verzije bez njega, uz koje dobijate set za popravku gume, pa i na tom mestu ostaje slobodan prostor ili se ubacuje rezervoar za plin.

 

wqwqsr003.jpg

 

Na slici ispod vidite kako izgleda prtljažnik sa oborenim bočnim i srednjim naslonom.

 

wqwqsr002.jpg

 

Maksimalna zapremina prtljažnog prostora sa oborenim naslonima je 1.500 litara.

 

wqwqsr001.jpg

 

Ostala motorizacija
Najviše žalbi čuli smo kada je u pitanju atmosferski benzinac od 1.4 litra sa 100 KS. Nije problem pouzdanost. Vlasnici kažu da on jednostavno nema dovoljno snage i obrtnog momenta (130 Nm pri 4.000 o/min) za Merivu. Turbobenzinac od 1.4 litra sa 120 KS vrlo je sličan ''našoj'' verziji od 140 KS, ali ni on baš ne impresionira performansama. Zato smatramo da je verzija sa 140 konja najbolji izbor što se tiče benzinaca. Istina, ovo je ujedno i najsnažniji benzinac. Postoje i verzije sa fabrički ugrađenim plinom i sa atmosferskim i sa turbo motorom.

Što se tiče dizelaša, izbor je prilično širok. Tu je dobro poznati 1.7 CDTI u verzijama sa 100, 110 i 130 KS - sve važe za pouzdane. Za verziju sa 130 KS kažu da troši u proseku oko 7 litara. Uz redizajn 2014. godine u ponudu je ubačen 1.6 CDTI motor u verzijama sa 95, 110 i 136 KS. Istovremeno je izbačen 1.7 CDTI, mada je otprilike u sledeće dve godine zadržana samo jedna verzija od 110 KS isključivo u kombinaciji sa automatskim menjačem.  Tu je i dobro poznati 1.3 CDTI, poznat i pod drugim oznakama u automobilima marki Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Suzuki. Dostupan samo u verziji sa 75 i 95 KS. Međutim, on je izbačen iz ponude 2014. ili 2015. godine. Uglavnom, serviseri kažu da su svi motori izdržljivi i pouzdani. Od kvarova prate ih standarne boljke svakog dizelaša, ali nema karakterističnih slabosti zbog koje bi neku verziju trebalo izbegavati.

 

Zaključak
Meriva je počela da se proizvodi još 2010. godine. Redizajnirana 2014, a ugašena u junu 2017. godine. Redizajn je više bio u mehaničkom nego u kozmetičkom smislu. Primerak na našem testu je kupljen nov u Srbiji sredinom 2016. godine i do sada je prešao oko 70.000 kilometara. Vlasnik je vrlo zadovoljan i za sada ne razmišlja da ga menja.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo mog iskustva sa Opel Merivom B 2011gp , 1,4 turbobenzincem sa 120KS !!

Prvo i osnovno je da se nadje auto koje je sa orginalnom kilometrazom i odrzavano.  I tu si odmah u prednosti,ja sam imao srecu i uzeo auto kod Opelovog dilera,koje je vraceno staro za novo. Znam sve o autu, svaki sraf kad je zamjenjen, znam i da je udaran,ali nista strasno,i da je radjen kod njih jer je bio u garanciji,oni su to odmah naglasili pri kupovini. 

E sad jedina slaba tacka su im posuda za vodu, koja je iznad motora i grije se i popusti na savu, i krene curiti,i treba postovati zamjenu vodene pumpe i termostata,te svječica!! Kupio sam da uštedim jeftiniji termostat mjesto orginalni,pa sam poslije godinu dana uzeo orginal!! Skola se plaća. To su mu slabe tacke.  Ja problema sa posudom nisam imao ali znam da je mjenjana prije mene,na oko 35 000. 

Sto se tice 1,4 turbo motora od 120ks koji je kod mene,u kojeg sam ugradio i plin,i to kad sam se preselio i utrostrucio kilometrazu, sa njim nema problema. Trosi koliko treba da trosi,znaci oko 8,5 do 9 ljeti, 10  zim,gradske i oko 5,5 do 6 otvorene ceste i!!  Auto je MPV klasa i  napravljen je da se vozi po gradu i moze se voziti u petoj brzini a 50 km/h ,takoreci kao dizel. Ima poprilicno veliku krajnju brzinu,ali se po autoputu do 130 na sat. lijepo vozi. Moze i vise,ali buka je pojacana. Meni licno vise i ne treba. Ima zadnja kontra vrata  i veoma su prakticna ,i svi se odusevljavaju sa njima. Mnogo mjesta u srednjem stubu koji ide od mjenjaca do zadnje klupe,izmedju prednjih sjedala, gdje imaju sistem sa sinama koje ako imas opciju imaju poprilicnu kutiju. Imas tempomat,elektricno podesavanje lumbalnog djela,produzavanje sjedista ako imas dugacke noge,po visini,volan isto.. itd .. ,dvoozonksa klima Ja je obozavam voziti zato sto se za razliku od ostali auta u toj klasi bas i ne naginje puno u krivinama jer ima neki dobar ovjes,zaboravio sam taj podatak. Zadnja klupa se preklapa,i pomjera naprijed i nazad,gepek duplo dno sa tri mjesta sastrane za ostavljanje kojecega. Mjenjac je precizan i treba se redovno provjeravati u servisu jer ima neke sajle i poluge kao i svaki mjenjac u MPV ovima. Kao i svaki turbo benzinac ako hoces eksplozivnost to trazi i obrtaje!! Jako dobro podnosi plinsku instalaciju,i nema neka velika razlika izmedju voznje na plin i na benzin. Ima nekih ECV ventila koji znaju otici, svjeti check engine ali se nista sporno ne desava,ja zamjenio nervirala me lampica da svjetli!! Eh da mali motor a 120 ks..,ima ono od cega mi Srbi najvise strepimo,pored promaje a to je plivajuci zamajac!!  Lanac im jako tesko odlazi i ne mjenja se dok se ne krene cuti,tako mi rece sef servisa u Opelu!! Abs,sistem za proklizavanje,rucna na dugme,sto znaci hill asist,veoma dobra stvar,dnevna svjetla.. Cim izvadis kljuc sve se pogasi i nema sanse da ti upaljeno svijetlo izvuce akomulator. ja nemam displej,ima ga veci paket opreme. Ima usb uticnice.. i jos one neke da skacis telefon.. Ima opcija od 140 ks ,i sestom brzinom,ali nacuo sam da im je nesto ta sesta problematicna. lim je ko papir,jbg. Pitaj ako te jos sta intersuje!!  Jako sam zadovoljan sto ima gomilu dugmica,sto nema neke touch screen gluposti. Valjda sam staromodan, Materijali su ok,za svoju klasu. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulje je Opelovo fabričko,male servise radim u Opelu,ne znam koje je. Torelli je isparivač. Poljaci su u pitanju,jer vidim da je računar poljski, a čovjek koji mi je ugrađivao mi je rekao da su Poljaci najbolji trenutno. Meni je svejedno dokle god radi bez greške. Meriva je 2011gp. Servisi su od 80 tak eura pa nagore,zavisi da li mjenjaš filtere vazduha, ili još ponešto. To je u Banja Luci. Cjena ugradnje plina sa atestom 7 godina 1150 maraka,tj 590 eura. Cjena tog orginalnog termostata ako se sjećam je bila oko 170 maraka (87 eura) dok su zamjenski kretali od 45 eura pa nagore. Ja sam kupio malo skuplji pa je senzor u termostatu crkao poslije godinu dana,i onda sam ugradio orginal. Neke stvari su im preskupe za zamjenu,neke su ajd recimo skuplje. Kao i svaki ovlašteni.  Izvinjavam se administratorima,neka ovu svu prepisku prebace u temu za Opel Merivu B.. 

 

Hvala, na komentaru, ako je mali servis u ovlašćenom servisu 80eur, to je džaba, jer je verovatno upola van servisa. 

Ovo gore je @mali_zmaj napisao, pa rekoh da postavim u ovu temu, možda će nekome koristiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Pa nisam utriplao,ali hoću,pošto sam prodao stan i ne živim više u gradu,a preselit ću se van grada kad kuća bude gotova e tu ću utriplati,sad sam uduplao. Za pola godine 10 000 prešao. Živio na 7 minuta hoda od centra,sad za sve sjedam u auto.  Na Merivi inače 109 000 kilometara.

Edited by mali_zmaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh dobar si ti primerak kupio, sa malom kilometražom. Kupiti sa pravih 100 000km je premija. Opet 20 000 km god, je sasvim OK cifra. Važno je da imaš dobar primerak, i da te uz redovno održavanje dobro služi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, shuxx said:

Uh dobar si ti primerak kupio, sa malom kilometražom. Kupiti sa pravih 100 000km je premija. Opet 20 000 km god, je sasvim OK cifra. Važno je da imaš dobar primerak, i da te uz redovno održavanje dobro služi.

Ja ti imam neke blesave poteze u životu,pa tako i kad je kupovina auta u pitanju!!  Merivu sam uzeo u koroni, kad se nije ništa prodavalo,tj kupovalo, i bukvalno sam platio pola vrijednosti odmah, a ostatak para kroz 6. mjeseci!! Auto uzet u Opel Neškoviću u Banja Luci. Jedostavno kad sam je vidio u oglasima i sa kilometražom koja je tad bila 65 000 u stvarnosti 68 000, jer su je vozili ovi u Neškoviću, nije bila parkirana... Naravno i oni su pomalo stipse pa je auto bilo spremno za mali servis,i tu sam ih isprozivao da kao ovlašteni servis,je malo glupavo da svjetli lampica za servis,i naplatili su mi samo ulje i filtere tad. Uglavnom zadovoljan sam autom,imam svu servisnu istoriju, sa malim periodom od možda manje od dvije godine .. Jedino što je iskvrcana i izubijana,vozila baba!! Nije fikcija stvarno vozila baba!! Sve podatke imam u servisnoj. Lijepo je kad ti čovjek iščita kad je šta zamjenjeno. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam tad prodao auto. Debelo manje od prave vrednosti. Bas mi zao bese. Ali takve su tad cene bile

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam jedno 500-600 eura pretplatio..,ali nije švercer, nije plac,, ljudi su stojali iza toga što pričaju. Čak je šef servisa dobar lik, i nije mu stalo da te odere. Posavjetuje te uvjek , ne popravlja i ne zamjenjuje npr. neke stvari koje trebaju da ne kažem čiščenje i podmazivanje.  Kao što je bio slučaj kod automatske ručne koja je malo zaštekala.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta automatska rucna... Ima li kakvo odrzavanje, popravke itd... Kvarove

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve kao i kod klasicne, samo sto mogu crci klesta tj el.deo mehanizma na samim klestima i na nekim autima se desava da crkne prekidac/dugme u kabini. Samo to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, naravno da je isto... Samo sto nije... Sto bi rekao neshtry, povucem rucnu mesecno, da vidim dal radi. A ova u merivi se sa svakim stajanjem aktivira. Ili je vozac aktivira. To bas i ne znam.

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aktivira se automatski kada ugasis auto. Negde mozes i manuelno da je deaktiviras nakon parkiranja. 

Otpusta se takodje automatski, kada auto prepoznaje da kreces. Dok kod nekih moras da deaktiviras rucno (pritisnuta nozna kocnica, deaktivacija rucne, pa tek onda kretanje). 

I u gomili sluzbenih i sada na licnom autu, jedina mi je prednost sto sama komanda zauzima manje mesta. Za sve ostalo, prednost licno uvek dajem klasicnoj rucnoj. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne aktivira se kod manuelca automatski kad gasiš auto, za automatike ne znam. Znači ista fora kao kod klasičnih ručnih, sem kad je aktivirana ubacivanjem u brzinu i laganim puštanjem kvačila i dodavanjem gasa,otpušta se .. Zato se i ta njena funkcija i zove  hil asist. Kod  deaktiviranja ručno, moraš kvačilo i kočnicu stisnuti. Kao što je Abarth i napisao. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Da na manuelcu. Moraš ga aktivirati. Povlačenje dugmeta unazad. Kao i na ručnoj.  Deaktiviranje može ručno,a može ubacivanje u prvu i lagano dodavanje gasa uz otpuštanje kvačila.

Edited by mali_zmaj

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minutes ago, mali_zmaj said:

Ne aktivira se kod manuelca automatski kad gasiš auto, za automatike ne znam.

Ovo pretpostavljam da pricas iskljucivo za Merivu?

Posto se kod mene elektricna rucna automatski aktivira cim ugasim auto, takodje je manuelni menjac u pitanju.

 

1 hour ago, shuxx said:

Znaci Hil asist, se ne aktivira automatski?
Vec se povuce rucna, a automatski se oslobađa?

47 minutes ago, mali_zmaj said:

Zato se i ta njena funkcija i zove  hil asist.

Ovde treba razlikovati Hill Holder i elektricnu rucnu. Hill Holder je podskup ESP sistema (uz ASR), tj. po default bi HH trebalo da postoji ako auto ima ESP.

Tako da, recimo na uzbrdici/nizbrdici, po kretanju imas prvo otpustanje rucne, pa otpustanje Hill Holdera (ako postoji).

U prevodu, ako stojim u mestu, na DS5 cujem kako elektricna "odzuji" po deaktiviranju, a auto moze da stoji jos par sekundi na usponu, koliko ga vec drzi Hill Holder.

Koliko se secam, tako mi je bilo i po ovim sluzbenjacima.

Sto ti kazes, verovatno ima sitnih razlika od proizvodjaca do proizvodjaca, da li je manuelac ili automatik, itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abarth objesnio.., i da ja opisujem samo u vezi Merive. E sad imaju kompleksniji Hill asist koji se sami aktiviraju ako staneš u usponu. Znam da ga je imao čak Grande Punto sa nekim bogatijim paketom opreme.  To moja Meriva nema. E sad sa nekim većim paketom ko zna. Meni je i ovo super alat na brdu što bi se reklo!!  

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mali_zmaj

Imas li neki racun iz servisa, interesuje me mali servis. Izbor ulja filtera itd... Cene

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam sigurno,ali bih ga morao tražiti, po autu, ali to su cjene iz Banja Luke, nazovi prvi Opelov servis i raspitaj se.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/20/2024 at 4:32 PM, mali_zmaj said:

Abarth objesnio.., i da ja opisujem samo u vezi Merive. E sad imaju kompleksniji Hill asist koji se sami aktiviraju ako staneš u usponu. Znam da ga je imao čak Grande Punto sa nekim bogatijim paketom opreme.  To moja Meriva nema. E sad sa nekim većim paketom ko zna. Meni je i ovo super alat na brdu što bi se reklo!!  

Meni je taj Hill Assist spor i nervira me. Dosta sam brzi sa klasicnom rucnom nego dok sacekam 1-1.5 sekund da se smisli automatika, a ne stidim se koriscenja rucne... bolje nego da drljam druk i korpu/lamelu, a i sigurno necu u nazad ni po najgoroj guzvi uzbrdo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...