Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Da li biti najveći automatski znači i biti najuspešniji?

Recommended Posts

Nedostatak poluprovodnika smanjio Toyotinu proizvodnju

 

toyota chr 01.jpg

 

Toyota je zbog nestašice poluprovodnika smanjila proizvodnju širom sveta za desetine hiljada automobila. Globalni plan proizvodnje u junu je oko 850.000 vozila, od čega je 250.000 u Japanu i 600.000 u inostranstvu. Prosečni globalni proizvodni plan od juna do avgusta iznosi oko 850.000 vozila i 9.7 miliona u celom periodu fiskalne 2023. godine.

Nedostatak poluprovodnika, širenje covida i drugi faktori su otežali proizvodnju, kaže se u saopštenju kompanije. Osim toga japanski automobilski div je najavio dodatnu obustavu na domaćim fabričkim linijama zbog nestašice snabdevanja izazvane zaključavanjem zbog covida 19 u Šangaju. Dodatna obustava trajaće do pet dana do 3. juna, na 16 proizvodnih linija u 10 fabričkih postrojenja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai će investirati 46.4 milijardi evra do 2025. godine u svoje proizvodne pogone

 

hyundai_motor_iaa 01.jpg

 

Hyundai Motor Group saopštio je da će uložiti 63 triliona vona (46.4 milijardi evra) u svoje domaće kompanije do 2025. godine u najnovijem potezu da postane budući dobavljač rešenja za mobilnost u saobraćaju. Hyundai, Kia i Hyundai Mobis će investirati u svoje domaće proizvodne pogone, elektrifikaciju, autonomnu vožnju i druge tehnologije sledeće generacije kako bi služile kao ''središte budućeg poslovanja grupe'', navodi se u saopštenju. Ove tri kompanije su glavne filijale pete najveće automobilske grupe na svetu po prodaji.

 

Ovaj potez usledio je samo nekoliko dana nakon što je predsednik Hyundai Motor Group Euisun Chung najavio ulaganja od ukupno 9.8 milijardi evra za izgradnju namenske fabrike električnih vozila u američkoj državi Džordžija i razvoj robotike i tehnologija autonomne vožnje u Sjedinjenim Američkim Državama. Hyundai, Kia i Hyundai Mobis će ovim ulaganjima pokušati da steknu konkurentsku prednost u odnosu na rivale u potpuno električnim i ekološkim vozilima, navodi se u saopštenju. Kia planira da izgradi fabriku namenskih vozila u svojoj fabrici u Hvasongu, južno od Seula, do 2024. godine, sa ciljem da počne proizvodnju krajem 2025. godine.

Tri kompanije takođe planiraju da ulože i u buduće pokretače rasta, kao što su robotika, napredna mobilnost, autonomna vožnja i veštačka inteligencija. Osam od 10 vozila koje prodaju Hyundai i Kia i dalje će pokretati motore sa unutrašnjim sagorevanjem do 2025. godine, saopštila je grupa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tata Motors kupuje proizvodni pogon Forda u Indiji?

 

tata punch 01.jpg

 

Indijski proizvođač automobila Tata Motors potpisao je ugovor o potencijalnoj kupovini proizvodnog pogona Ford Motor u zapadnoj državi Gudžarat, jer želi da poveća proizvodnju električnih vozila. Vlasnik Jaguar Land Rovera već dominira tržištem električnih automobila u Indiji, koje vlada pokušava da poveća nudeći kompanijama milijarde dolara podsticaja.

Memorandum o razumevanju koji je objavljen pokriva zemljište, imovinu i sve kvalifikovane radnike koji rade u objektu Sanand. Finansijski detalji sporazuma nisu saopšteni. Kompanija Tata je saopštila da će investirati u nove mašine i opremu u fabrici preko svoje jedinice za električnu mobilnost i očekuje da će objekat imati proizvodni kapacitet od 300.000 jedinica svake godine nakon završetka radova. Kapacitet se može povećati na više od 400.000 jedinica.

 

''Sve veća naklonost kupaca za putnička i električna vozila koje proizvodi Tata Motors dovela je do višestrukog rasta, i ova potencijalna transakcija će podržati proširenje kapaciteta'', rekao je Shailesh Chandra, generalni direktor Tata Passenger Electric Mobiliti Ltd. Tata je prošle godine prikupila milijardu dolara od privatne investicione kompanije TPG za svoje poslovanje sa električnim vozilima i takmiči se u osvajanju svemira sa Mahindrom & Mahindrom. Interesovanje za fabriku u Sanandu usledilo je nakon prošlogodišnje odluke američkog proizvođača automobila Forda da zaustavi proizvodnju u Indiji, gde je imao manje od 2% udela na tržištu putničkih vozila i gde se više od dve decenije borio da ostvari profit. Ford je ranije ovog meseca rekao da traži opcije za svoje dve fabrike u zemlji, dok odlaže planove za proizvodnju električnih vozila u Indiji za izvoz.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od sredine juna na tržište dolazi Lada sa opremom na nivou 80-tih

 

lada granta 2022.jpg

 

Renault se kao većinski vlasnik povukao iz AvtoVAZ-a zbog ruskog napada na Ukrajinu. Otišli su i mnogi dobavljači delova pa se kompanija koja proizvodi Lade u Rusiji našla u nezgodnoj situaciji. Zbog sankcija je teško doći do komponenti, a voziti se mora.

 

Prvi model AvtoVAZ-a, koji će biti pušten u proizvodnju nakon dugog zastoja, biće Lada Granta u pojednostavljenoj verziji. Dolazak u prodajne salone se očekuje u drugoj polovini juna. Prema rečima jednog od trgovaca, predsednika upravnog odbora BN-Motorsa, Alekseja Podshchekoldina, još nema tačnih informacija o konfiguracijama, ali najave već postoje. Najverovatnije će se ovi automobili nuditi bez ABS-a, ERA-GLONASS-a za hitne pozive, vazdušnih jastuka i električnih stakala. Prema njegovim rečima, kupcima će biti ponuđene dve konfiguracije. U najjednostavnijoj verziji neće biti ništa što je Podshchekoldin već pomenuo, a u bogatijoj verziji biće dodato el. podešavanje stakala i električni servo upravljač. Obe konfiguracije biće sa motorom koji ne ispunjava ni Euro 5 norme, a to je 1.6 benzinac sa 90KS. Cena vozila trenutno nije poznata, ali će verovatno biti oko 8.600 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes i dalje najpoželjniji nemački poslodavac

 

mercedes eqc p.jpg

 

Automobilske i informatičke kompanije spadaju među najpoželjnije poslodavce među nemačkim apsolventima, a na vrhu lestvice najpoželjnijih poslodavaca nalazi se Mercedes, saopštila je savetnička firma Trendence.

 

''Kompanije iz automobilske i IT branše spadaju u najpoželjnije poslodavce među apsolventima nemačkih ekonomskih i inženjerskih fakulteta. Pritom se kao najpoželjniji poslodavac, kao i prošle godine, ističe Mercedes'', navosi Trendence iz Berlina. Na drugom mestu se nalazi Apple. Ova savetnička firma svake godine za časopis Manager Magazin vrši ispitivanje među studentima završnih godina 44 nemačka univerziteta. Među najpoželjnijim poslodavcima se iz područja automobilske industrije nalaze i BMW, Audi, Porsche ali i Tesla koji je ove godine otvorio pogon u blizini Berlina. Među aspektima koji su apsolventima važni pri izboru radnog mesta se na prvom mestu nalazi visina plate, zatim mogućnost napredovanja, radno vreme i radna okolina. Pitanje statusa i prestiža je pri odabiru radnog mesta važno svakom drugom apsolventu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW bi neke od budućih električnih modela mogao da proizvodi u Meksiku

 

bmw i3 p2.jpg

 

BMW je spreman da neka od budućih električnih vozila proizvodi u svojoj fabrici San Luis Potosi u Meksiku. Taj objekat je otvoren 2019. godine i trenutno proizvodi Seriju 2 i Seriju 3. Ima kapacitet da proizvedi 175.000 vozila godišnje, iako je prošle godine radio sa samo 39%. Nemački proizvođač automobila nije potvrdio bilo kakve potencijalne EV planove za tu lokaciju, neimenovani izvori tvrde da će se baviti proizvodnjom električne Serije 3 i novog iX3 počev od 2027.

 

BMW je ranije već najvio da će proizvoditi krosovere u Meksiku, ali nije naveo koje. ''Meksiko će igrati važnu ulogu u našoj kompletnoj postavci'', rekao je prošlog meseca izvršni direktor BMW Grupe Oliver Zipse. ''U nekom trenutku ćete videti X modele jer je potražnja na tržištu tako velika. To je sve što trenutno mogu da kažem.'' Ako meksička fabrika zaista počne da proizvodi i električnu Seriju 3 i iX3 2027. godine, mogla bi da postane prvi namenski centar za proizvodnju električnih vozila kompanije. Predstojeća električna Serija 3 će biti jedan od mnogih modela baziranih na BMW-ovoj budućoj arhitekturi električnih vozila Neue Klasse. Platforma će biti fokusirana na premium segment srednje veličine i biće ključni stub u BMW-ovom cilju da proda 2 miliona električnih vozila do 2025. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota na putu da 2022. godine proizvede 10.4 miliona automobila

 

215980-toyota yc 01.jpg

 

Toyota je u poziciji da treću godinu zaredom bude najveći proizvođač automobila na svetu zahvaljujući mnogo boljem startu na početku 2022. u odnosu na Volkswagen grupu.

 

Tokom prva četiri meseca ove godine, Toyota je prodala ukupno 3.429.636 automobila, uključujući vozila brendova Daihatsu i Hino. Iako ovaj broj predstavlja pad od 5.8% u odnosu na prva četiri meseca 2021. godine, japanski proizvođač i dalje ostavlja iza sebe VW grupu, pošto je ove godine već prodala preko milion vozila više od svog nemačkog rivala. Toyota je ove godine u Japanu proizvela ukupno 1.275.570 vozila, dok je preostalih 2.199.136 proizvedeno na inostranim tržištima. Proizvodnja u inostranstvu ove godine je skočila 4.7%, ali je domaća proizvodnja pala za 12.4%.

 

Prodaja Toyotinih modela u Japanu je takođe opala za 16.3% ove godine. Prodaja na inostranim tržištima je bila bolja, ali je i dalje manja za 2.7% u odnosu na isti period 2021. Prema sadašnjim trendovima, Toyota je na putu da proizvede više od 10.4 miliona vozila ove godine. Toyotini rezultati prodaje i proizvodnje ostvareni su uprkos tome što je ta japanska kompanija morala da smanji kapacitete u nekim od svojih fabrika u aprilu zbog širenja Covid-19 u Japanu i drugim zemljama. Jedan od ključnih razloga zašto Volkswagen grupa toliko zaostaje iza Toyote ove godine je činjenica da je nemački auto-gigant mnogo više prisutan u zapadnoj Evropi, oblasti koja se i dalje suočava sa problemima u lancu snabdevanja zbog tekućeg rata u Ukrajini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poboljšano raspoloženje u nemačkoj auto industriji

 

217836-bmw 2 01.jpg

 

Raspoloženje nemačkih proizvođača automobila se naglo razvedrilo u maju, kako u proceni aktuelne situacije, tako i u očekivanjima narednih meseci, navodi Institut za istraživanje tržišta u novom izdanju poslovnog barometra. Indeks raspoloženja je skočio s pesimističnih minus 20,5 bodova u aprilu, na svetlih 38 bodova iznad nule idućeg meseca, rekao je direktoe Instituta za industrijsku ekonomiju Oliver Falck.

 

''Proizvođači automobila mogu da održavaju visoke prodajne cene i računaju na umerena ograničenja zbog situacije u Ukrajini'', rekao je Falck. Indeks očekivanja u pogledu cene automobila je ostao na visokih 86.1 bod, a popravila se ocena trenutnog stanja na tržištu, sa 11.9 na 17.5 bodova. Gledanje unapred je vrlo optimistično, sa očekivanjem robusnih narudžbina i snažne proizvodnje. ''Proizvođači planiraju da prošire proizvodnju uprkos nedostatku poluproizvoda'', rekao je Falck. Nešto bolje raspoloženi su i dobavljači u automobilskoj industriji, ali nisu izašli iz pesimističkog deficita. Indeks poslovnih očekivanja u industriji u maju je ostao u minusu na 17.5 bodova. ''Dobavljači još nisu sigurni da će povećanje nabavnih cena moći da se prelije u prodajnu cenu'', ocenjuje Falk. Da se barem nadamo, indeks očekivanih cena pokazuje visokih 62.7 bodova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW gradi ekološki prihvatljivu fabriku u Mađarskoj

 

225435-bmw debrecin.jpg

 

BMW je tokom nedelje položio kamen temeljac za novu fabriku u mađarskom gradu Debrecinu. Kompanija je za investiciju namenila milijardu evra, a početak proizvodnje potpuno električnih automobila se očekuje 2025. Prema njihovim prognozama, ovo će biti prva fabrika automobila u svetu koja će raditi isključivo na obnovljivim izvorima energije.

 

''Fabrika u Debrecinu postaviće nove standarde u celokupnoj automobilskoj industriji u područjima fleksibilnosti, održivosti i digitalizacije'', rekao je član uprave BMW-a Milan Nedeljković na polaganju kamena temeljca. Dodao je da neće koristiti naftu ili prirodni gas, već samo obnovljive izvore energije, čime je njihova fabrika u Debrecinu prva u svetu koja ne proizvodi emisije ugljen dioksida iz vozila. Većinu potrebne energije generisaće solarne ćelije koje će biti postavljene u prostoru fabrike. Fabrika će zapošljavati oko 1.000 ljudi, od kojih se očekuje da će u jednoj godini proizvesti do 150.000 potpuno električnih automobila novog modela. Prema Nedeljkovićevim rečima, nova fabrika imaće ključnu ulogu u prelasku kompanije na elektromobilnost. Takođe će pomoći u postizanju cilja povećanja proizvodnje i prodaje njihovih vozila na tri miliona do 2030. s polovinom svih vozila na električni pogon

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Globalna nestašica poluprovodnika pokazuje znake popuštanja?

 

mercedes b rastatt 01.jpg

 

Globalna nestašica poluprovodnika koja je zaglavila automobilsku industriju skoro dve godine pokazuje znake popuštanja, barem za sada. Mercedes, Daimler Truck i BMW su među proizvođačima automobila koji sada dobijaju dovoljno visokotehnoloških komponenti za proizvodnju u punom kapacitetu nakon što su mesecima doživljavali teške zastoje, piše Bloomberg. Proboj dolazi ranije nego što su kompanije predvidele i označava svetlu tačku za industriju koja se suočava sa sve lošijom ekonomijom i inflacijom dok upravlja istorijskom tranzicijom na proizvodnju električnih vozila. Proizvođači se nadaju poboljšanju u snabdevanju čipovima, ali još uvek se suzdržavaju da saopšte da je situacija dobra.

 

''Još uvek pratimo situaciju iz nedelje u nedelju, ali do sada, u suštini širom sveta, nismo imali problema sa vođenjem proizvodnje'', rekao je Joerg Burzer, Mercedesov šef proizvodnje i upravljanja lancem snabdevanja. Problemi sa snabdevanjem se javljaju ''tu i tamo'', rekao je, ''ali ne mogu da se porede sa onim što je bilo prošle godine''. Čak i kada je potražnja za automobilima cvetala, proizvođači su morali da smanje proizvodnju jer fabrike na globalnom nivou nisu mogle da nabave dovoljno čipova kritičnih za sve kompjuterizovanija vozila. Prekidi su bili toliko ozbiljni da je globalna proizvodnja putničkih automobila jedva pokazivala znake oporavka na nivoe pre pandemije. Karin Radstrom, šef Mercedes brenda Daimler Truck-a, rekla je da kompanija sada dobija čipove koji su joj potrebni da reši zaostale narudžbine. BMW je izrazio sličan rezervisani optimizam, rekavši da su sve fabrike u pogonu i da kompanija ne doživljava nikakve zastoje zbog isporuke čipova. Volkswagen je procenio da će zastoj početi da se smanjuje u drugoj polovini 2022. godine. Ova kompanija takođe beleži stabilne isporuke, rekao je portparol, i naglasio da još uvek postoji značajna neizvesnost u vezi sa narednim mesecima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai, Kia i Genesis planiraju više modela specijalno za Evropu

 

216088-genesis g70 01.jpg

 

Više Genesis, Hyundai i Kia modela će biti razvijeno u Evropi, za Evropu - kaže Tyrone Johnson, evropski šef istraživanja i razvoja za tri brenda.

 

''Bili smo toliko uspešni [u našoj evropskoj operaciji] da nam je dato više da se razvijamo sami'', rekao je on. Samo prošle godine, Johnsonov tim je imao 30 projekata, uključujući Hyundai Konu N, Hyundai i20 N i Hyundai Elantra N, od kojih je poslednji razvijen u Evropi, ali namenjen SAD. Otkako je preuzeo vodeću ulogu 2018. Johnson je konsolidovao brojne evropske test lokacije. Sada je glavni objekat bivša Opelova probna staza u Dudenhofenu u Nemačkoj. Hyundai grupa takođe planira da udvostruči svoju lokaciju na Nirburgringu, potvrdio je Johnson. Rekao je da se ''staza koristi za opsežna testiranja izdržljivosti, pri čemu svako vozilo vozi 10.000 milja na stazi.'' Što se tiče novih modela za Evropu, Genesis je tek prošle godine lansirao svoj G70 Shooting Brake, automobil kreiran posebno za evropsko tržište. Toliko je dobro primljen, rekao je šef Genesis Europe Dominique Boesch, da i njegovo domaće tržište u Koreji sada razmatra prodaju tog automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen u ruskim pogonima ponudio radnicima otpremnine

 

vw taos 2.jpg

 

VW grupa je ponudila svim radnicima u Rusiji koji svojevoljno daju otkaz isplatu otpremnine. Radi se o fabrici u Nižnjem Novgorodu u kojoj se proizvodi VW Taos, ali i Škodini modeli Octavia, Karoq i Kodiaq.

 

Od izbijanja sukoba u Ukrajini u Volkswagenu su obustavili proizvodnju u pogonima u Kalugi i Nižnjem Novgorodu, kao i izvoz svojih vozila na rusko tržište. Fabrika u Nižnjem Novgorodu nije u vlasništvu Volkswagena, već je nemački gigant unajmio proizvodne kapacitete od GAZ grupe. Portparol nemačke grupacije je nedavno potvrdio da je 200 radnika dobilo ponudu za finansijskom kompenzacijom u slučaju otkaza o radu u iznosu šest mesečnih plata i zdravstvenog osiguranja do kraja godine. Jedini uslov za radnike je da otkaz daju do 17. juna. Druga fabrika je u Kalugi i ona je u vlasništvu Volkswagena. Zapošljava 4.200 radnika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka će sprečiti Kineze da preuzmu Mercedes

 

mercedes sl 2022 011.jpg

 

Preuzimanje Mercedesa od strane kineskih investitora biće osujećeno ako bude potrebno, smatra premijer Baden-Virtemberga, nemačke države Vinfrid Krečman. U Baden-Virtembergu nalazi se sedište tog proizvođača automobila.

 

''To nikako ne bismo dozvolili'', rekao je ovaj političar i član Zelenih pozivajući se na Zakon o spoljnoj trgovini i platnom prometu. Ako strani investitor sa sedištem van EU preuzme kontrolu nad nemačkom kompanijom, savezna vlada ima pravo veta pod određenim uslovima. Snažan udeo dva velika kineska investitora u vlasništvu Mercedesa već je izazvala strahove u prošlosti. Skoro petina te kompanije sa sedištem u Štutgartu već je u kineskim rukama. Kineski partner BAIC je najveći pojedinačni akcionar u ovom proizvođaču automobila sa udelom od 9.98%. Istovremeno, kineski investitor Li Šufu drži 9.69% Mercedesa. Takođe, državni fond Kuvajta poseduje blok akcija sa 6.84%.

 

Prvi čovek Mercedesa Ola Kalenius rekao je da imaju vrlo dobre i jake odnose sa kineskim investitorima i dodao da je Kina najvažnije svetsko tržište za prodaju Mercedesovih automobila. ''Kina je porasla više od gotovo bilo kog drugog tržišta poslednjih godina'', rekao je Kalenius.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizvodnja Škode u Ukrajini

 

skoda ukr 02.jpg

 

Šlpda će tokom Juna nastaviti sa isporukama vozila u Ukrajinu u SKD formatu. Vozila SKD će se i dalje sastavljati u fabrici poslovnog partnera Eurocar u Solomonovu u Ukrajini. Kao prva serija, 80 SKD Škoda biće isporučeno u Ukrajinu. To će biti SUV vozila Kodiaq i Karoq.

 

skoda ukr 01.jpg

 

Svako povećanje obima proizvodnje u fabrici Solomonovo zavisiće od toga kako rat bude napredovao. SKD je skraćenica od ''Semi Knocked'' znači da se pogonski sklop (motor, menjač, prednja osovina), zadnja osovina, točkovi, auspuh i kardansko vratilo za 4×4 modele demontiraju sa gotovih automobila. Oni se pakuju na paletu zajedno sa karoserijom i šalju na ponovnu montažu u fabriku u Ukrajini.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari planira proširenje fabrike

 

ferrari daytona 01.jpg

 

Ferrari planira da značajno proširi svoju fabriku na severu Italije u okviru strategije elektrifikacije koju će predstaviti sledeće nedelje na sastanku, navode ljudi upoznati sa situacijom. Ferrari je zauzeo parcelu u blizini svoje fabrike u Maranelu i otpočelo je raščišćavanje puta do postrojenja koje će proizvoditi hibridna i električna vozila, navode obavešteni izvori. Proširenje će verovatno uključivati i novi centar za ispitivanje i proizvodnju baterija.

 

Ferrari će predstaviti ovaj projekat 16. juna, kada će generalni direktor Benedeto Vinja (Benedetto Vigna) govoriti o EV strategiji kompanije Ferrari, kao i o biznis planu za naredne četiri godine. Portparol kompanije Ferrari odbio je da komentariše. Vrednost akcija kompanije u Njujorku porasla je juče 1.3% na jutarnjem trgovanju. Ova kompanija je proizvodila neke od najvrednijih automobila i pre nego što je postigla uspeh prilikom izlaska na berzu 2015. godine. I pored toga što kompanija i dalje uspeva da ostvari zavidan profit, njene akcije u poslednje vreme imaju slabiji performans na berzi zbog kasnog uključenja u EV ''trku'' i zabrinutosti investitora u vezi sa troškovima neophodnim za sustizanje konkurencije. Cena akcija kompanije Ferrari ove godine je u Milanu pala je za 22%.

Moguće je da će za prvo električno vozilo proizvedeno u fabrici kompanije Ferrari biti neophodni veliki troškovi, a analitičari firme Citi navode da očekuju da će veće investicije usporiti profit. Ferrari u poslednjih nekoliko godina izgleda manje izvanredno, pri čemu profit pada, a konkurencija podiže ''igru'' na novi nivo, naveli su analitičari kompanije Jefferies u izveštaju 30. maja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguće oživljavanje marki Volga i Pobeda

 

174458-volga 04.jpg

 

Automobilski brendovi Volga i Pobeda mogli bi da ožive u Rusiji, izjavio je ruski ministar industrije i trgovine Denis Manturov.

 

174456-volga 03.jpg

 

''Mogu da otkrijem planove koje ima naša auto-industrija. Pre svega, više nije tajna da će se proizvoditi Moskvič. Kolege imaju planove da ožive marku Volga ili Pobeda ili obe'', rekao je Manturov u intervjuu za portal RBK.

 

174457-volga 02.jpg

 

Prema njegovim rečima, takva ideja može da se ostvari na različitim lokacijama.

 

174460-volga 01.jpg

 

Početkom juna bivša fabrika francuskog proizvođača automobila Renault u Moskvi, Reno Rusija zvanično je preimenovana u Moskvič. Planirano je da kompanija u budućnosti pokrene proizvodnju električnih automobila pod istim imenom. Ministarstvo industrije i trgovine je takođe napomenulo da fabrika namerava da sarađuje sa stranim brendovima, a puštanje novih artikala će početi ove godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen će GTX izdvojiti kao zaseban brend
 

225813-vw gtx 05.jpg

 

Volkswagen želi da GTX liniji podari izraženiji brend imidž u okviru ID. porodice električnih vozila. Revolucija započinje s nedavno lansiranim ID.4 GTX i ID.5 GTX, koji će dobiti sveobuhvatniju standardnu opremu. Na kraju, Volkswagen će lansirati GTX varijante za svaki ID. model, gde će one deliti dizajnerske detalje i karakteristike.

 

vw gtx 04.jpg

 

Sportske GTX varijante Volkswagena ID.4 i ID.5 unapređene su s više opreme i novim akcentima po pitanju dizajna, što za cilj ima izgrađivanje GTX brenda unutar VW-ove električne divizije. Ono što je nekada predstavljalo opcionale koji su se prodavali u okviru Design i Comfort paketa, biće ponuđeni kao standardna oprema od sada pa nadalje. Pored toga, Volkswagen ima za cilj da ojača GTX brend jedinstvenim dizajnerskim karaktristikama, kao i crno-crvenim akcentima kako spolja tako i iznutra.

 

225815-vw gtx 03.jpg

 

Što se eksterijera tiče, u centru pažnje su sjajno crni detalji za krovni nosač, C stub, spoljne retrovizore i difuzor. Ovi akcenti su pojačani opcionim sjajno crnim naplacima od 21 cola. Zajedno sa standardnim crnim krovom i zatamnjenim staklima, oni dobrinose atraktivnijoj pojavi.

 

225816-vw gtx 02.jpg

 

Kada govorimo o unutrašnjosti, crvena tema dominira. Ova boja je iskorišćena za dekorativne šavove kroz čitav enterijer, uključujući i volan. Opciona premijum sportska sedišta su takođe dekorisana crvenim opšivom.

 

225817-vw gtx 01.jpg

 

Standardna oprema GTX modela je obogaćena dodatkom grejanog vetrobrana, zatamnjenih bočnih i zadnjih stakala, prednjih sedišta s funkcijom grejanja, dva USB-C interfejsa i varijabilnog centralnog grebena. Ugođaj po pitanju temperature je takođe poboljšan zahvaljujući Air Care Climatronic klima uređaju s aktivnom kombinacijom filtera, stacionarnog klima uređaja i dvozonske kontrole temperature. Volkswagen želi nezavisno da pozicionira GTX kao brend, nakon neočekivanog uspeha ID.4 GTX i ID.5 GTX modela. Gotovo 40% svih narudžbina primeraka iz ID. serije se odnosi na GTX varijante. To je motivisalo Volkswagen da najavi ekspanziju novog brenda, koji će obuhvatiti sve ID. modele, od ID.3 do ID. Buzza.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis napustio lobističku grupaciju ACEA

 

fiat ces 20212022.jpg

 

Krajem godine automobilska grupacija Stellantis će se povući iz lobističke grupe Evropskog automobilskog udruženja ACEA i sama će se suočiti s izazovima u budućnosti. ''Želimo da uspostavimo javni forum na kojem učesnici mogu da razgovaraju o ključnim koracima za čistiju mobilnost i, pre svega, kako se svi možemo suočiti sa izazovima budućnosti'', rekao je izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares. Tavares je takođe bivši predsednik ACEA grupe, koja uključuje 16 velikih brendova automobila, teretnjaka i autobusa u Evropi. Tesla i dosta azijskih marki, uključujući Subaru i Suzuki, nisu uključeni u ovu zajednicu.

 

Stellantis bi tako postao prva velika članica ACEA-e sa sedištem u Briselu koja je preduzela tako drastičan korak. Evropsko automobilsko udruženje (ACEA) je odgovorilo na Stellantisovu nameru rekavši da su poštovali njihovu odluku, ali da su i tužni zbog njihovog odlaska. ''Zbog ostavke Stellantisa nećemo odustati od svoje uloge snažnog zajedničkog glasa marki automobila, teretnjaka, autobusa i dostavnih vozila na evropskom tlu'', napisali su u grupi koja će novog predsednika dobiti u septembru. Tu poziciju će zauzeti jedan od vodećih članova lobističke grupe dobavljača za automobilsku industriju CLEPA Sigrid de Vries.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intel predviđa dugotrajnu krizu s čipovima u autoindustriji

 

vw id3 01.jpg

 

Pojavile su se neke najave da bi kriza s čipovima u autoindustriji mogla da ide ka svom kraju, ali čini se da su ipak bile preuranjene.

 

Intel, koji je jedno od najvećih imena u ovoj industriji ima sumornu prognozu jer veruje da će nestašica potrajati sve do 2024. godine, a možda i duže. Dok proizvođači čipova ulažu u proširenje proizvodnje, a novi pogoni bi trebalo da počnu s radom krajem 2022. i 2023., sada se bore s još jednim velikim problemom - nedostatkom opreme potrebne za proizvodnju čipova. Intel kaže da svi problemi s kojima se svet suočava uveliko otežavaju nabavku potrebne opreme za proizvodnju čipova. Proizvođači čipova nemaju mašine za izradu poluprovodnika, a njihovi dobavljači se suočavaju s nedostacima koji izazivaju velika kašnjenja u isporuci tih mašina. Kao rezultat toga, Intel kaže da će nedostatak čipa trajati i trajati…

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi ulaže još 300 miliona evra u svoju fabriku u Mađarskoj

 

audi q4 001.jpg

 

Audi će investirati 301 milion evra u povećanje proizvodnje električnih motora za automobile u svojoj fabrici u Đeru, u Mađarskoj. Investiciju je potvrdio ministar spoljnih poslova i trgovine Mađarske, Peter Sijarto.

 

Iako su neke specifičnosti plana ostale nepoznate, Sijarto je potvrdio da će Audi dobiti vladin grant, odnosno finansijska sredstva u iznosu od 21 milion evra za pomoć u proširenju fabrike koja će otvoriti novih 500 radnih mesta. Električni motori koji će se proizvoditi u fabrici ugrađivaće se u sve električne modele Volkswagen grupe zasnovane na MEB mehaničkoj platformi. Očekuje se da će proizvodnja početi 2025. Audi proizvodi električne motore u Mađarskoj od 2018. godine koja predstavlja važno proizvodno tržište za nemačkog proizvođača automobila. Prošle godine je Audi napravio 171.000 vozila u toj zemlji u kojoj već zapošljava oko 13.000 radnika. To je doprinelo da Mađarska postane 20. najveći izvoznik automobila na svetu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW ulaže više od milijardu evra u pogon u Austriji

 

BMW Steyr.jpg

 

U ovoj fabrici će se proizvoditi ključne komponente za novi električni pogon, uključujući rotor, stator, transmisiju, inverter i kućište. BMW će investirati milijardu evra u fabriku u Štejru u Austriji, do 2030. da bi obezbedio razvoj i proizvodnju naredne generacije električnih pogonskih sklopova počev od 2025., saopštio je bavarski proizvođač. Ova suma uključuje investiciju od oko 710 miliona evra samo u sektor proizvodnje, u fabrici koja će isporučivati vitalne komponente za nove električne pogonske sisteme, uključujući rotor, stator, transmisiju, inverter i kućište, i to u okviru dve proizvodne linije.

 

BMW, kao i njegovi rivali poput Mercedesa i Volvoa, ulažu ogromna sredstva u proizvodnju i razvoj električnog pogona, što je ključno za očuvanje identiteta brenda u tranziciji ka elektrifikaciji. ''Bayerische Motoren Werke je uvek bio sinonim za najbolje pogonske sklopove na tržištu'', rekao je portparol nemačke marke. ''Naš jasan cilj je da to prenesemo u eru delimičnih i čisto električnih pogonskih sistema.'' Ova fabrika je razvijala i sklapala motore s unutrašnjim sagorevanjem za BMW i Mini više od 40 godina. ''Godine iskustva i obilje ekspertize na planu pogonskih sklopova, BMW-ovu fabriku u Štejru čine idealnom lokacijom za održivom mobilnošću budućnosti'', rekao je Milan Nedeljković, BMW-ov šef proizvodnje.

 

Ova investicija će doprineti tome da kapacitet ovog pogona poraste na više od 600.000 jedinica, kažu u BMW-u. Trenutno, trećina zaposlenih u IT sektoru fabrike radi za električno odeljenje. Taj procenat će porasti na 90% do kraja decenije. BMW trenutno sklapa motore u Dingolfingu, tako da će lokacija u Austriji biti druga u toj oblasti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen nova žrtva nestašice poluprovodnika

 

vw cross 01.jpg

 

Baš kao i u slučaju ostatka sveta, Volkswagen ima teškoća da se nosi sa konstantnim nedostatkom čipova u inventaru. Samim tim ne čudi što je jedina moguća odluka da se neki sistemi (privremeno) izbace iz vozila. Upravo to će se desiti u Australiji, gde će nemački proizvođač s liste opreme skinuti detekciju ''mrtvog ugla'' i sistem upozorenja o unakrsnom saobraćaju u brojnim modelima, i to počev od septembra. Volkswagen je potvrdio da je ova odluka donesena kao rezultat problema prouzrokovanih nestašicom poluprovodnika, mada obećava da će automobili bez ta dva sistema biti isporučivana samo šest meseci.

 

U prevodu, Volkswagen Polo Style, T-Cross Style, T-Roc Style i R-Line, kompletna linija Tiguana (sem R verzije), Tiguan Allspace, Passat i Arteon, koji će biti proizvedeni od septembra 2022. biće dostupni bez dva dotična sistema, koji će se, kako Nemci garantuju, vratiti posle pola godine. Drugim rečima, kupci koji će naručiti Golf, Touareg i modele s R oznakom, neće izgubiti ništa. Isto važi i za komercijalna vozila, kod kojih neće biti bilo kakvih promena. Volkswagen je svestan toga da bi izvestan broj ljudi mogao da odustane od kupovine, tako da u ponudu stavlja povlastice između 550 i 1.300 dolara. U isto vreme, kompanija kupcima pruža izbor u vidu čekanja na vozilo koje će posedovati spomenute komponente, mada to znači da ga u svojim garažama neće imati pre 2023.

Suvišno je reći da je Volkswagen daleko od toga da je jedina ili poslednja kompanija koja pravi zaokrete da bi se izborila sa nestašicom čipova, ali ove vesti potvrđuju da ograničene zalihe poluprovodnika nastavljaju da predstavljaju veliki problem širom sveta. Najoptimističnije kompanije, uključujući Ford, očekuju da će se stanje popraviti krajem 2022., mada nam ostaje da vidimo da li će to proizvesti značajan pad po pitanju vremena čekanja na nove automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radije bih sačekao tih dodatnih šest meseci, pa nova kola dobio kompletna, sa svom poručenom opremom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja bi radije da mi dozvole da izbacim još gomilu drugih 'sistema' i 'opreme'. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...