Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Da li biti najveći automatski znači i biti najuspešniji?

Recommended Posts

21 minutes ago, moron said:

Pri čemu su im novi Logan i novi Sandero baš "za desetku". Sada su sa ta dva modela "nešto" ( po meni ) što dačija nikada pre nije bila.

Automobili se prave da bi se na njima zaradilo, a ne samo da bi se eto pravili. Nema previše svrhe gledati samo cifre prodatih, bez ukrštanja podataka sa profitabilnošću te kompanije.

Nema spora da su Dacia modeli danas bolji nego pre, da su napredovali. Ali, kao i svi jeftini automobili treba da se prodaju u mnoooogo komada da bi donosili barem neku malu zaradu.

 

Primer:

Fiat Stilo je u svoje vreme bio proizvod želje Fiata da puca na vrh C segmenta u Evropi. Uložili u dizajn, uložili u proizvodnju (tri posebna modela: 3v/5v/karavan), napravljen na potpuno novoj platformi, napunili ga opremom, prodao se u skoro 800k komada širom sveta....i doneo kompaniji gubitak.

Fiat Nuova Tipo je u svoje vreme proizvod želje da se uopšte ne puca na vrh C segmenta, već da se cilja jeftin auto C segmenta. Takođe u tri varijante (sedan/hatchback/karavan), na preuređenoj staroj platformi, ne baš posebno bogat najsavremenijom opremom, prodaje se takođe u velikom broju (bio na 500k posle 3 godine proizvodnje)...i doneo kompaniji profit.

 

 

8 minutes ago, moron said:

@Martin

Izvini što sam ti opteretio temu sa mojim (netematskim) glupostima koje sam gore pisao.

Što se mene tiče, neka moderator obriše sve moje napisano, jer se kroz ove silne (netematske) postove izgubi suština teme - Logan ECO G :) 

Nema potrebe.

Ova diskusija ionako neće ostati ovde, nego će se prebaciti u odgovarajuću temu. :thumbup: 

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche ulaže pola milijarde evra u transformaciju svoje glavne fabrike

 

190565-porsche fabrika.jpg

 

Kako prenose nemački mediji, Porsche će uložiti 500 miliona evra u svoju fabriku u Cufenhauzenu da bi je transformisao u fabriku električnih vozila koja će proizvoditi sledeću generaciju potpuno električnih 718 Boxster i Cayman sportskih automobila. Nemački proizvođač ima ambiciozne ciljeve za prodaju električnih vozila, što bi značilo jednu trećinu svih Porschea prodatih do 2025. i dve trećine do 2030. godine, sa elektropogonom. Već najavljeni Macan EV će se proizvoditi u Lajpcigu i on treba da pomogne Porscheu da ispuni te ciljeve, ali će mu biti potebna pomoć sportskih modela kompanije. Koncept Mission R, koji je u septembru prošle godine prikazan u Minhenu, najavljen je kao futuristički motorsport model, ali on najavljuje i budući pravac za Cayman i Boxster.

 

Porsche Mission 5.jpg

 

Nemački Automobilwoche navodi da će fabrika u Cufenhauzenu biti dovoljno fleksibilna da omogući proizvodnju 718 i 911 na istoj liniji. Izvor tvrdi da će 718 EV početi sa proizvodnjom 2023. godine, iste godine kada će Macan EV početi da silazi sa linije u Lajpcigu. Kaže se takođe da su Porscheovi planovi za remont fabrike u Cufenhauzenu odloženi za godinu dana zbog kombinacije određenih tehničkih komplikacija i ''duge koordinacije sa drugim markama Volkswagena''. Car & Driver inače piše da će 718 EV biti dostupan ili sa jednim motorom koji pokreće zadnje točkove, ili sa dva motora i pogonom na sve točkove. Novi Porsche EV će imati tehnologiju punjenja od 800V za koju Porsche tvrdi da može da napuni 5%-80% baterija za 15 minuta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis zaradio 13.4 milijardi evra u prvoj godini poslovanja

 

fiat ces 20212022.jpg

 

Napori na planu smanjivanja troškova i jakog cenovnog pozicioniranja, doprineli su neto dobiti Stellantisa od 13.4 milijarde evra u 2021. Ovo je prva godina koju su FCA i PSA grupa kompletirali u okviru novoformiranog transatlantskog koncerna, formiranog u januaru 2021. To znači da je profit povećan za 179% u odnosu na prethodnu godinu, u poređenju sa kombinovanim rezultatima pojedinačnih entiteta. Očigledno je da se industrija oporavlja od negativnih uticaja pandemije i poremećenog lanca snabdevanja.

 

Sa 11.8% korigovanom maržom iz poslovanja, Stellantis je nadmašio svoje projektovano godišnje povećanje od 10%, uprkos globalnoj nestašici poluprovodnika, povećanja cena sirovina i drugih problema vezanih za snabdevanje. Konglomerat očekuje dvocifrene vrednosti u 2022. što se tiče marži. Vrednost Stellantisovih akcija na Njujorškoj bezi je bila u porastu 6.6% u predtržišnom trgovanju, dok je vrednost akcija u Milanu i Parizu skočila za 5.9% Neto prihodi za 2021. su iznosili ukupno 152 milijarde evra, što je napredak od 14% uprkos dvadesetodstotnom gubitku planirane proizvodnje zbog neispunjenih narudžbina izazvanih nestašicom poluprovodnika. Korigovana dobit iz poslovanja je porasla za 95% na 18 milijardi evra. U drugoj polovini godine, Stellantisov neto profit je porastao 32% na 7.4 milijarde evra, na bazi prihoda od 76.8 milijardi evra, što je pad od 7% u poređenju sa poslednjih šest meseci 2020. U svim regionima je zabeležen rast i pozitivna korigovana dobit iz poslovanja.

 

Za celu godinu, neindustrijski protok novca iznosio je 6.07 milijardi evra, od početka 2021. Stellantis je predvideo pozitivan rezultat i za 2022., sa dostupnom industrijskom likvidnošću od 62.7 milijardi evra. Procenjuje se da je ušteda na troškovima od spajanja postigla neto novčanu koristi od 3.2 milijarde evra u prvoj godini, od ukupno očekivanih 5 milijardi evra. Italo-američko-francuski proizvođač takođe očekuje ordinarnu dividendu od 3.3 milijarde evra za akcionare, čekajući na njihovo odobrenje. Stellantisova korigovana dobit iz poslovanja za Severnu Ameriku porasla je 85% na 11.4 milijarde evra u 2021. i to zahvaljujući povećanoj prodaji SUV/krosovera i kamioneta, kao i višim cenama. Kompanija je postavila maržu od 16.3% u Severnoj Americi, u poređenju sa maržom FCA u Evropi od 8.9% 2020. Konglomerat će ove godine davati čekove za podelu profita zaposlenima sa punim radnim vremenom, u vrednosti do 14.670 dolara po glavi, što je povećanje od 83% u odnosu na prošlu godinu, nakon što je sindikat pregovarao o isplatama bez ograničenja u 2019. godini.

 

Zalihe dilera u Severnoj Americi su se smanjile za 186.000 jedinica u 2021. godini, što je dovelo do povećanja prosečnih cena transakcija u Sjedinjenim Državama za otprilike 20% na oko 47.000 dolara. Ipak, postoje znaci oporavka: zalihe u decembru su pale za 59% u odnosu na prethodnu godinu na 791.000 vozila, ali je to za skoro 100.000 vozila više u odnosu na septembar. Severna Amerika je ostvarila korigovanu dobit iz poslovanja u drugom polugodištu od 16.4%. Stellantis je prošle godine lansirao 10 novih vozila, uključujući Jeep Grand Cherokee L SUV sa tri reda sedišta i novu generaciju Grand Cherokeeja. Takođe su započete isporuke novog Wagoneera i Grand Wagoneera, uz prvi ''plug-in'' hibridni Jeep u Severnoj Americi, Wrangler 4xe.

 

Tokom cele godine, u svim regionima je zabeležen rast. Stellantis je zaradio 5.4 milijardi evra u Evropi, 882 miliona evra u Južnoj Americi, 545 miliona na Bliskom istoku i Africi, odnosno 442 miliona evra u Kini, Indiji i azijsko-pacifičkom regionu. Pored toga, Maserati je zaradio 103 miliona evra u 2021. sa povećanjem prodaje za 41%. Ova luksuzna marka bi trebalo da predstavi novi SUV sledećeg meseca, Grecale, a na putu je i da lansira novi Gran Turismo 2023. što bi trebalo da popravi finansijsko stanje. Stellantis je takođe najavio formiranje serije partnerstava i obavezu da uloži 35.5 milijardi dolara u elektrifiaciju i softver do 2025. u okviru napora da se transformiše u kompaniju u oblasti transportne tehnologije. Free2move ogranak koji se bavi elektronskom mobilnosti, pokrenuće mrežu u Severnoj Americi u drugoj polovini 2022.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katapultirana dobit Mercedesa u 2021. godini

 

178996-mercedes a class.jpg

 

Nemačka automobilska grupa Mercedes-Benz je prošle godine zabeležila neto dobit od 23.4 milijarde evra, što je gotovo šest puta više nego godinu pre. Operativna dobit je iznosila 19.2 milijarde evra, u poređenju sa 8.6 milijardi evra u 2020. Ovo je prva objava godišnjih poslovnih rezultata od prošlogodišnje podele Daimler Tuck Holdinga. Grupa automobila Daimler je početkom februara preimenovana u Mercedes-Benz Group. Prihodi transformirane grupe su porasli sa 154 milijarde evra u 2020. na 168 milijardi evra prošle godine, iako su neznatno pali u poslednjem tromesečju.

 

Kako je istakao Mercedes, grupa je postigla dobre rezultate uprkos pandemiji i uskim grlima u lancima snabdevanjima čipovima, što je nastavilo da negativno utiče na poslovanje. Nedostatak čipova, koji je zaustavio proizvodnju u automobilskoj industriji, uticao je na luksuzne proizvođače poput Mercedesa. Zbog naglaska na modele automobila više klase, prilagođena marža Grupe na prodaju putničkih automobila i kombija je porasla sa 6.9% u 2020. na 12.7% prošle godine. Prosečna cena vozila koje je prodao Mercedes, međutim, porasla je 26% u 2021. Za ovu godinu grupa očekuje blagi rast prihoda u odnosu na prošlu godinu, iako procenjuje da će ograničenja u snabdevanjima čipovima i dalje uticati na tržište.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen mora da preispita upravljanje nabavkama

 

vw factory.jpg

 

Proizvodnja nemačkog automobilskog giganta Volkswagena trpi zbog globalne nestašice poluprovodnika i predstavnici radnika traže od uprave da umesto ukidanja smena izradi dugoročnu strategiju nabavke. Uprava je najavila da bi nakon aprila mogla da ukine noćne smene u tri od ukupno četiri proizvodne linije u glavnom pogonu u Wolfsburgu. U Emdenu na severozapadu Nemačke, u blizini holandske granice, radi se u dve umesto u tri smene.

 

''Bili smo prisiljeni da postepeno ukidamo privremeni rad na gotovo svim lokacijama i napravili smo izmene već na kraju prošle i početku ove godine'', rekao je agenciji dpa član uprave za kadrovska pitanja Gunnar Kilian. Radnički savet traži da se poboljša nabavka čipova. Predsednica radničkog saveta Daniela Cavallo je naglasila da su im knjige narudžbina pune. ''Nema poluprovodnika. Vuku se nelogični potezi i to je nepodnošljivo'', naglasila je Cavallo. Prošle godine je u Wolfsburgu proizvedeno nešto manje od 400.000 automobila, za 330.000 manje nego u 2020. i najmanje od 1958. godine. Radnici traže naknade za gubitak smenskih bonusa i reorganizaciju nabavke delova od glavnog dobavljača.

 

Prema Cavallo, neke druge kompanije bolje su obezbedile dovoljnu količinu delova i čipova od VW-a. ''Nema sumnje da je puno toga već napravljeno. Dobili smo radnu grupu za snabdevanje poluprovodnicima, ali trebalo bi se pozabaviti i izgradnjom strateškog, dugoročnog sistema nabavke, uzgred budi rečeno ne samo čipova'', naglasila je predstavnica radnika. Kilian se vraća na temu smanjenja proizvodnje i napominje da se restrukturiranje ne može izbeći. ''Ako ne možemo postići odgovarajuću proizvodnju, kao što je slučaju u aktuelnoj krizi poluprovodnika, moramo nešto da preduzmemo. Jer na kraju cilj nam je i sačuvati konkurentnost, a time i sigurnost radnih mesta'', naglasio je član VW-ove uprave za kadrovska pitanja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sankcije Rusiji: Evropski proizvođači automobila imaju milijarde razloga za strah od eskalacije sukoba

 

vw p1.jpg

 

Ruske diplomatsko-vojne akrobacije sa Ukrajinom celi svet drže u napetosti, a krenule su i prve sankcije koje se tiču uglavnom bankarskog sektora i ponekog sirotog oligahra blisko poveznog sa predsednikom Putinom. Uglavnom, eskalacija sukoba nikome ne odgovara, pa ni samim Rusima koji žive od izvoza gasa i nafte. Evropski proizvođači automobila imaju svoje interese jer su u Rusiju investirali milijarde evra, a deo vozila iz fabrika na istoku ide i prema zapadu, odnosno Nemačkoj, Francuskoj...

 

Evropski proizvođači automobila imaju veliku prisutnost u Rusiji. Volkswagen, Stellantis, Renault i Mercedes imaju fabrike u toj državi, dok BMW tamo proizvodi automobile preko ruskog partnera Avtotora. Francuski Renault je vlasnik najvećeg ruskog proizvođača automobila, Avtovaz, sa velikom fabrikom u Toljatiju. Sa Ladom Renault ima velike planove i u Evropi.

Stellantis planira da uvozi komercijalna vozila Peugeota, Opela i Citroena iz svoje fabrike u Kalugi kako bi zadovoljio povećanu evropsku potražnju za uslugama dostave. Italijanski proizvođač guma Pirelli upravlja sa dve fabrike koje zapošljavaju oko 2.500 ljudi u Rusiji, proizvodeći gume za domaće tržište, ali i za izvoz. Volkswagen je od 2006. do 2021. uložio dve milijarde evra u fabrike u Rusiji, a samo za onu u Kalugi je izdvojio milijardu evra...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen zaustavlja proizvodnju u dve fabrike zbog rata u Ukrajini

 

196746-vw id3 slika.jpg

 

Ruski napad na Ukrajinu utiče i na autoindustriju. Volkswagen tako na nekoliko dana zaustavlja proizvodnju automobila u svojim fabrikama. Portparol VW-a je rekao da neće biti proizvodnje u fabrici u Cvikau od utorka do petka ove nedelje, kao i u Drezdenu od srede do petka.

I drugi proizvođači moraju da očekuju negativne posledice, ne samo zbog sankcija. U VW-u bi nekoliko hiljada zaposlenih trebalo da bude poslato na skraćeno radno vreme. Razlog je nedostatak isporuke materijala iz Ukrajine zbog zatvaranja granice, uključujući kablove koje se tamo proizvode. Nemački dobavljač Leoni je u četvrtak zatvorio svoje dve fabrike u blizini Lavova u zapadnoj Ukrajini zbog ruskog napada na tu zemlju. Tamo oko 7.000 zaposlenih proizvodi ožičenja za automobile. Portparol je rekao da je VW veliki kupac Leonija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault zaustavlja proizvodnju u moskovskoj fabrici

 

renault arkana 04.jpg

 

Renault je objavio da će zaustaviti rad u fabrici za montažu automobila u Moskvi zbog nestašice delova. Proizvodnja u Moskvi biće prekinuta do 5. marta zbog ''prisilnih promena logističkih ruta'' koje su izazvale nestašicu delova. Nabavu otežavaju i ''pojačane granične kontrole u tranzitnim zemljama'', dodaju. Kompanija nije navela koje su to zemlje, istakavši tek da razmatra mogućnosti za što skoriji nastavak proizvodnje. Rusija je nakon napada na susednu Ukrajinu obustavila saobraćaj komercijalnih brodova na Azovskom moru, a Ukrajina je zatvorila luke na Crnom moru za trgovinu. Situaciju dodatno komplikuje globalna nestašica poluprovodnika koja posebno teško pogađa automobilske kompanije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi koncept Toyotinih izložbenih salona

 

222800-toyota salon.jpg

 

Toyota Motor Europe predstavila je viziju budućnosti svoje evropske prodajne mreže na novoj lokaciji u Eragni-sur-Oise, u Francuskoj. Time je potvrđena ključna uloga Toyotinih prodavaca koji kupcima pružaju nenadmašno iskustvo brenda, čime sve više postaje kompanija za mobilnost. Toyotin pristup u potpunosti je usaglašen s njenom važnom misijom ''Beyond Zero'', i tako pruži nezaboravna iskustva kupcima, odgovarajući na sve njihove potrebe. Predstavljanje novog koncepta izložbenog prostora oživljava novi vizuelni identitet brenda, s dizajnom enterijera organizovanog oko ''korisničkog središta'' - životnog prostora u kojem će kupci komunicirati s brendom, kako digitalno, tako i neposredno sa stručnjacima za prodaju.

 

Posebno osmišljeni prostori u okviru novog prodajnog okruženja obuhvataju kompletan asortiman proizvoda i usluga kompanije, od novih Toyotinih automobila, zatim Toyota Gazoo Racing proizvoda, električnih vozila sa baterijama brenda bZ, proverenih polovnih vozila, postprodajnih usluga, kao i usluga Kinto Mobility. Niz različitih interaktivnih, digitalnih tačaka pruža kupcima lično iskustvo u salonu omogućavajući im da istraže mnogobrojne aspekte brenda i asortimana proizvoda, ali i rešenja za mobilnost.

 

@moron :D

Da bi upotpunili svoje digitalno iskustvo, kupci će moći da se sastanu sa stručnim osobljem koje će im pružiti dodatne, personalizovane savete i pomoć. Sve u svemu, novi koncept izložbenog prostora omogućava prodavcu da lakše ispuni zahteve kupaca u skladu s njihovim korisničkim iskustvom, kao i isporuku u skladu sa posebnim zahtevima.

 

Didier Gambart, potpredsednik sektora za marketing i korisničko iskustvo u Toyota Motor Europe rekao je: ''Naš novi koncept izložbenog prostora označava važan korak ka ostvarenju cilja da postanemo najelektrifikovaniji brend mobilnosti po izboru naših kupaca. Novi dizajn prodajnih centara uključuje ne samo novo iskustvo koje donosi brend, već i drugačiji način rada za naše prodavce. Sve naše proizvode i usluge stavljamo pod jedan krov, s prodavcima koji će biti u srcu novog korisničkog iskustva. U ovom prostoru kupci mogu da upotpune svoje digitalno putovanje nezaboravnim iskustvom na licu mesta, u salonu u kome naši prodavci pružaju i pravi ljudski kontakt''.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih predložio ovim "SF piscima PR priopćenja" da dodju u naše prodajne salone Toyote, da kao "mystery shopper" dožive iskustvo srpskog potencijalnog kupca :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako izgleda parking sa stotinama nekompletiranih potpuno novih Fordovih terenaca

 

ford bronco park.jpg

 

Kašnjenje isporuka i drugi problemi muče model Ford Bronco još otkako je predstavljen. Pandemija koronavirusa je odložila veliko otkrivanje 2020. godine, a stvari se nisu poboljšale 2021. kada je proizvodnja počela. Kriza čipova koja je u toku, i koja je pogodila gotovo sve proizvođače automobila, poslednja je ''muka'' za Bronco. Ford je prosiljen da na otvorenom skladišti hiljade nekompletiranih primeraka.

Kod skladišta, koje se nalazi u blizini Fordove fabrike za sklapanje u Mičigenu u kojoj se proizvodi novi SUV, nalaze se nekompletirani, snegom prekriveni Bronco modeli koji čekaju čipove, kažu iz Forda. Portparol marke Said Deep je napisao da se kompanija nada da će završiti i isporučiti modele u roku od tri meseca, ali to naravno zavisi od ''dostupnosti čipova''. Proizvođači automobila se nadaju da je najgore vreme iza njih.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen smanjuje proizvodnju zbog problema u nabavci

 

volkswagen_golf_gte 02.jpg

 

Volkswagen najavljuje da će sledeće nedelje smanjiti proizvodnju u Wolfsburgu zbog problema u nabavci koje je izazvala ruska invazija na Ukrajinu. Proizvodnja bi trebalo da se smanji ''postepeno na nekoliko linija'', prema pismu koje je uprava poslala radnicima.

 

''Kako stvari sada stoje, u 11. kalendarskoj nedelji nećemo moći da proizvodimo u Wolfsburgu'', stoji u pismu. U Hanoveru bi proizvodnja automobila mogla da bude ugašena od 10. kalendarske nedelje nadalje. ''Naša radna grupa nastavlja da traži rešenja za sva odeljenja i marke'', istakla je uprava VW-a. Proizvođač luksuznih automobila Porsche, član grupe VW, najavio je privremenu obustavu proizvodnje, što pokazuje sve snažniji uticaj rata u Ukrajini na lance snabdevanja nemačke automobilske industrije. Od srede poslepodne Porscheova fabrika u Lajpcigu mora da zaustavi proizvodnju bar do kraja sledeće nedelje, rekao je portparol. Otprilike 2.500 zaposlenih radiće skraćeno. I BMW je u utorak zbog zastoja u snabdevanju najavio zaustavljanje proizvodnje u domaćim i fabrikama u drugim evropskim zemljama. Gde će, kada i koliko dugo proizvodnja biti zaustavljena, još se ispituje, rekao je portparol. BMW nabavlja kablove u zapadnoj Ukrajini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rat u Ukrajini pogađa autoindustriju

 

chip.jpg

 

Teško je razmišljati i pisati o autoindustriji kada u Ukrajini ginu ljudi, a rat izaziva i ogromnu materijalnu štetu. Ali život mora da ide dalje, a s njim i ekonomija. Dugi rokovi isporuke novih automobila zbog nedostataka čipova bi mogli još da se produže. Rat u Ukrajini će verovatno pogoršati nedostatak čipova u automobilskoj industriji - Ukrajina je važan snabdevač plina neona potrebnog za proizvodnju čipova (koristi se u laserima koji su ključni za proizvodnju). Sa kašnjenjima isporuke to bi trebalo da utiče na proizvodnju novih automobila, a time i na ionako duge rokove isporuke.

 

Armagedon za auto industriju? ''Globalni auto biznis bez paladijuma iz Rusije ne može da postoji''

Nekoliko proizvođača automobila najavljuje planove za pauziranje proizvodnje, ili njeno prebacivanje nakon ruske invazije na Ukrajinu. Tako je Avtovaz, proizvođač vozila Lada i najveći ruski proizvođač automobila, najavio je da bi u ponedeljak mogao da obustavi neke montažne linije zbog stalne globalne nestašice elektronskih komponenti. Kompanija je u vlasništvu Lada Auto Holdinga, u kojem Renault ima kontrolni udeo od 67,61 posto i upravlja s nekoliko fabrika u Rusiji.

 

Francuski proizvođač automobila navodi da će sledećeg nedelje obustaviti neke operacije u svojim fabrikama za sklapanje automobila u zemlji zbog uskih grla u logistici izazvanih nestašicom delova. Ipak, ni Francuzi ni njihova filijala AvtoVaz, nisu naveli invaziju kao uzrok zastoja u proizvodnji. ''Prekidi su pre svega izazvani ustrožim graničnim kontrolama u tranzitnim zemljama i prisilnom potrebom za promenom niza uspostavljenih logističkih ruta'', rekla je ruska jedinica kompanije. Iako je Renault među zapadnim firmama najveći proizvođač automobila u Rusiji, nije jedini. Volkswagen je rekao da će zaustaviti proizvodnju na nekoliko dana u dve fabrike zbog kašnjenja u nabavci delova koji su proizvedeni u Ukrajini''. Sukobom u Ukrajini su pogođene i firme povezane s automobilskom industrijom. Tako su iz finskog Nokiana rekli da premeštaju proizvodnju nekih ključnih linija proizvoda iz Rusije i SAD-a kako bi se pripremili za daljnje sankcije nakon invazije.

 

Proizvođači automobila takođe mogu da budu zabrinuti zbog problema sa lancem snabdevanja koji se odnose na metale paladijum, platinu i rodijum, koji se koriste u proizvodnji katalitičkih pretvarača. Rusija proizvodi oko 38% svetskog paladijuma i, iako postoje zalihe van zemlje, pogođene linije snabdevanja mogu na kraju da utiču na proizvođače automobila. ''Teško je zamisliti globalni automobilski biznis koji nema paladijuma iz Rusije'', rekao je za Reuters Mark Wakefield iz konsultantske firme AlixPartners. U međuvremenu, Nexta.TV je objavila da su Audi, Jaguar Land Rover, BMW, Mercedes, Citroen i General Motors obustavili isporuke u Rusiju, ali niko od proizvođača automobila za sada još nije potvrdio izveštaj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo obustavlja isporuku automobila u Rusiju

 

Volvo-XC90 11.jpg

 

Volvo je objavio da do daljnjeg obustavlja isporuke na rusko tržište i prva je automobilska kompanija koja se odlučila na taj potez, u kontekstu sankcija Rusiji zbog napada na Ukrajinu. Kompanija je odluku o obustavi isporuka automobila donela zbog ''potencijalnih rizika povezanih sa trgovinom sirovinama s Rusijom, uključujući sankcije koje su uveli EU i SAD'', stoji u saopštenju. ''Volvo do daljnjeg neće isporučivati automobile na rusko tržište'', navodi se dalje u saopštenju.

Portparol kompanije je rekao da Volvo na rusko tržište izvozi vozila proizvedena u fabrikama u matičnoj Švedskoj, kao i u onima u Kini i SAD-u. Volvo je prošle godine u Rusiji prodao oko 9.000 automobila, prema podacima automobilske industrije. Švedski proizvođač kamiona Volvo je u ponedeljak objavio da je obustavio svu proizvodnju i prodaju u Rusiji zbog krize u Ukrajini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundaijeva ruska fabrika zamrznula poslovanje

 

200500-hyundai s 1.jpg

 

Posledice rusko-ukrajinskog sukoba utiču na sve više proizvođača. Nakon Volkswagena i Renaulta, došlo je vreme i za Hyundai. Korejci su odlučili da obustave proizvodnju u fabrici u Sankt Peterburgu do 5. marta.

Reuters izveštava o problemima Hyundaija u Rusiji. Fabrika u Sankt Peterburgu koju je Hyundai nedavno kupio od General Motorsa ima problema sa snabdevanjem, što je rezultiralo prekidima u proizvodnji. Predstavnici fabrike nisu objasnili koje komponente nedostaju ni odakle dolaze. Sudeći prema kratkom zastoju, problemi su samo privremeni. Sankcije uvedene Rusiji i poteškoće na granicama sve više uzimaju danak u kompanijama koje posluju na istoku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Italija planira 8.7 milijardi evra za podršku domaćoj automobilskoj industriji

 

Mirafiori.jpg

 

Italija planira da izdvoji 8.7 milijardi evra do 2030. godine za podršku domaćoj automobilskoj industriji, prema nacrtu uredbe u koji je imala uvid agencija Reuters. U okviru paketa mera za podršku privredi i ublažavanje naglog povećanja računa za struju, Italija namerava da izdvoji ove godine 700 miliona evra, a od 2023. do 2030. još po milijardu evra godišnje, pokazuju podaci iz tog dokumenta.

 

Novim paketom mera se ispunjavaju zahtevi preduzeća i sindikata za donošenje strukturnog srednjoročnog programa, nakon što je Rim, prema podacima lobističke grupe Anfia, potrošio 2020. i 2021. godine ukupno oko 1.35 milijardi evra za podršku auto industriji kroz nekoliko mera koje treba periodično refinansirati. Mada zaostaje u poređenju sa drugim evropskim zemljama proizvođačima automobila, kao što su Nemačka i Francuska, Italija trenutno povećava proizvodnju električnih vozila, pri čemu je najveći proizvođač u toj zemlji Stelantis predstavio nove modele i planove. Nemačka je prošle godine subvencionisala kupovinu elektiičnih automobila na baterije i hibridnih vozila sa ukupno 3.1 milijardu evra, što je skoro pet puta veća suma nego 2020. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još jedan veliki proizvođač obustavlja izvoz automobila u Rusiju

 

198512-Chevrolet-Trailblazer 01.jpg

 

Nakon Forda još jedan američki gigant je doneo odluku kojom se obustavlja izvoz automobila na rusko tržište. Društvu najvećih proizvođača koji više neće isporučivati automobile u Rusiju se pridružio i General Motors. To je posledica uvedenih sankcija, ali i način kojim se General Motors solidarizuje sa ukrajinskim narodom. 

Podsetimo, General Motors se nakon prodaje svog udela u AvtovAZ-u povukao sa ruskog tržišta, gde aktivnu proizvodnju trenutno imaju Renault-Nissan, VW grupa i Stellantis. Međutim, GM u Rusiji ima veliku prodajnu kompaniju koja se brine za plasman njegovih automobila iz Amerike i Koreje na rusko i okolna tržišta. Pre nekoliko dana i Volvo je objavio istu odluku, dok je Volkswagen objavio da privremeno obustavlja isporuku automobila svojim dilerima. Paralelno, VW i Renault su objavili da privremeno obustavljaju proizvodnju u Rusiji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford odvaja poslove za električna i vozila sa SUS motorima

 

185354-ford ev.jpg

 

Ford je saopštio da odvaja svoju diviziju električnih automobila od svog poslovanja sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, formiranjem novih divizija Model E i Blue što će im omogućiti brži razvoj modela u oba segmenta. Ford Model E će se fokusirati na električna vozila, kao i na razvoj softvera i povezanih usluga za vozila. Sa druge strane, Ford Blue će biti odgovoran za razvoj svih SUS vozila sa zadatkom da smanji troškove, pojednostavi operacije i poboljša kvalitet. Komercijalna vozila će biti pokrivena od strane ranije uspostavljene Ford Pro divizije.

 

Fordov cilj je da podelom kompanije dve strane ojačaju svoje snage. Iako će ova dva preduzeća biti odvojena, oba će biti u vlasništvu Forda i njegovih akcionara bez posebne liste na berzi, kako se pričalo.

Jim Farley će biti predsednik Ford Model E, dok je Doug Field, trenutno šef odeljenja za naprednu tehnologiju i ugrađene sisteme, imenovan za glavnog direktora za električna vozila i digitalne sisteme u diviziji. Kumar Galhotra, trenutno šef američke i Međunarodne tržišne grupe, biće predsednik Ford Blue. Farley je ranije izjavio da je posao potreban za razvoj, proizvodnju i prodaju EV-a veoma različit od onog za SUS vozilo. ''Uspešno vođenje SUS poslovanja i uspešno poslovanje sa BEV nisu isto'', rekao je investitorima u februaru. ''Kupci su različiti. Mislimo da će izlazak na tržište morati da bude drugačiji. Proces razvoja proizvoda i vrste proizvoda koje razvijamo se razlikuju. Svi lanci nabavke su različiti.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen obustavlja proizvodnju u Rusiji, BMW će zaustaviti nekoliko proizvodnih linija u Evropi

 

200891-vw.jpg

 

Volkswagen je objavio da će zbog ruskog napada na Ukrajinu ''do daljnjeg'' zaustaviti proizvodnju vozila u Rusiji i ''odmah'' prekinuti izvoz. VW ima pogone u Kalugi, jugozapadno od Moskve, i u Nižnjem Novgorodu gde planiraju da zaustave proizvodnju. U saopštenju dodaju i da automobile marki u sastavu grupe VW, uključujući Audi, Porsche i Škodu, neće izvoziti u Rusiju. Poslovanje sa Rusijom je znatno otežano od početka ruske invazije na Ukrajinu zbog sankcija koje je Moskvi uvela međunarodna zajednica.

Vodeće nemačko poslovno udruženje DIHK je ocenilo da sankcije zapravo predstavljaju ''potpuni embargo''. Na nemačke proizvođače automobila rat u Ukrajini utiče kroz prekide u lancu nabavke, posebno kablova. Tako je VW u odvojenom saopštenju objavio da zbog ukrajinske krize privremeno obustavlja proizvodnju u dve poljske fabrike, takođe zbog prekida u lancu nabavke.

 

 

BMW obustavlja proizvodnju u nekoliko fabrika u Evropi

 

BMW je objavio da će u sledećoj nedelji zaustaviti nekoliko proizvodnih linija u Evropi zbog poremećaja u lancu snabevanja, izazvanih ratom u Ukrajini.

 

215907-bmw ix 01.jpg

 

Proizvodnja će stati u fabrikama u Minhenu i Dingolfingu u Nemačkoj, u austrijskom Štajeru, u engleskom Oksfordu i u Holandiji. U BMW-u obustavu objašnjavaju prekidom u isporuci kablova iz Ukrajine, dodajući da će u početku trajati sedam dana, a trenutno nije jasno šta će biti nakon toga. U Lajpcigu će pogoni raditi samo u jednoj smeni. I fabrika u Regensburgu radiće samo u jednoj smeni, ali zbog nestašice poluprovodnika. U glavnom pogonu u Minhenu obustava proizvodnje pogodiće oko 7.000 zaposlenih, a u najvećoj BMW-ovoj fabrici u Evropi, onoj u Dingolfingu, oko 10.000 radnika. BMW nedeljno u tim fabrikama proizvodi oko 10.000 automobila. Fabrike BMW-a u Kini, SAD-u i Meksiku imaju druge dobavljače pa nisu pogođene, rekao je portparol kompanije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda da jedan proizvođač automobila (još) nije okrenuo leđa Rusiji

 

kia s01.jpg

 

Brojni proizvođači automobila su zaustavili proizvodnju u ruskim pogonima, ali i izvoz na rusko tržište. Ali izgleda ne svi. Magazin Carscoops je poslao upit u Hyundai i Kiju da komentarišu trenutnu situaciju i odluku brojnih kompanija da obustave proizvodnju i izvoz u Rusiju. Portparol Kie je reagovao ovim saopštenjem:

 

''Kia je veoma zabrinuta situacijom u Ukrajini. Naša kompanija je fokusirana na pružanje bezbednosti za svoje zaposlene u pogođenim područjima. Naš prioritet je dobrobit ljudi te ćemo nastaviti da pratimo potencijalne poremećaje u našem poslovanju i shodno tome ćemo se rukovoditi nepredviđenim situacijama.'' Na ponovljeno pitanje da li planiraju da zaustave proizvodnju u Rusiji i izvoz na rusko tržište, oba portparola su odbila komentar. Reuters je međutim objavio da pogoni korejskog koncerna u Rusiji neće raditi zbog nestašice delova. Najveći korejski proizvođač je poslednjih desetak godina u rusko tržište uložio ogroman novac. Više od decenije je u pogonu fabrika HMMR (Hyundai Motor Manufacturing Rus) u Sestroretsku pored St. Peterburga koja automobilima snabdeva ogromno rusko tržište.

 

219207-hyundai tucson.jpg

 

Rusko tržište čini 8% prodaje Kie, i 5% prodaje Hyundaija, prema podacima za 2021. godinu. Oni su sa 373.000 prodatih automobila držali udeo od čak 22.5% na ruskom tržištu. Prevedeno, korejski gigant je prošle godine prodao u Rusiji automobila u vrednosti 2.5 milijardi USD i autodelova u vrednosti 1.45 milijardi USD. A da stvar bude još složenija, u ruskim pogonima se proizvode Kia Sportage i Hyundai Tucson te Hyundai Palisade. Kapacitet ruske fabrike je oko 230.000 automobila, a deo proizvodnje se izvozio u Evropu i Severnu Ameriku. Dodatno, Hyundai je kupio jednu fabriku od General Motorsa kapaciteta 100.000 vozila, a koja je trebalo da počne s radom ove godine.

 

Sa druge strane korejski gigant se uveliko oslanjao na Ukrajinu kao dobavljača retkih gasova poput neona, kriptona i ksenona, a koji se ugrađuju u baterijske ćelije, ali i u brojne druge električne komponente. Takođe, Kia ima pogone u Ukrajini u kojima se proizvodi Rio. Još uvek nije tačno definisano da li sankcije obuhvataju i u kojoj meri izvoz automobila, pametnih telefona i sličnih konzumerskih proizvoda iz Koreje. Utisak je da Korejci još uvek ''plivaju'' između blokade i trgovine, a verovatno će se njihova pozicija iskristalizovati u razgovorima sa SAD-om. U svakom slučaju, 2022. godina sigurno neće biti godina za pamćenje po poslovnim rezultatima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen najavljuje kraće vreme razvoja i brže digitalne ponude

 

vw id3 f.jpg

 

Na putu da postane tehnološko preduzeće, Volkswagen ponovo prilagođava svoj Tehnički razvoj u Wolfsburgu. Najveća razvojna jedinica koncerna sa 11.500 radnika će tako postati dirigent transformacije marke Volkswagen u tehnološko preduzeće. Pritom je fokus na potpunom restrukturiranju procesa razvoja, čineći ga interdisciplinarnim, dosledno usmerenim na softver, zahteve kupaca i buduću električnu platformu SSP te orijentisanim na sisteme i funkcije umesto na komponente. To bi trebalo da skrati vreme razvoja za oko četvrtinu, poveća brzinu stavljanja na raspolaganje novog softvera te značajno ubrza procese proizvodnje. Tehnički razvoj tako postaje važan temelj za transformaciju razvoja u koncernu.

 

''Ako automobil sve više postaje softverski proizvod na električni pogon, njegov razvoj se takođe mora promeniti u svim dimenzijama. Tehnički razvoj činimo umreženijim i efikasnijim usmeravanjem naših procesa i organizacije na sisteme i funkcije umesto na komponente. Na prvom mestu je softver, a ne hardver. Time skraćujemo vreme razvoja za 25% - u budućnosti će se projekti vozila realizovati za 40 meseci umesto za 54 meseca kao što je bilo do sada, i to od trenutka kada se uspostavi osnovna arhitektura softvera'', kaže Thomas Ulbrich, šef odeljenja za Tehnički razvoj marke Volkswagen. ''Sa razvojnim centrom Campus Sandkamp u Wolfsburgu transformacija će ove godine biti vidljiva i spoljašnjem svetu. U tu svrhu ulažemo 800 miliona evra kako bismo Campus Sandkamp pretvorili u najmoderniji razvojni centar automobila na svetu. Time jasno dajemo do znanja: Tehnički razvoj ubrzava transformaciju Volkswagena u tehnološko preduzeće'', kaže Ulbrich.           

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen će prestati da prima narudžbine za brojne hibridne modele

 

vw t 93.jpg

 

Volkswagen će prestati da prima narudžbine za brojne plug-in hibridne modele automobila od 09.03.2022. saopštio je nemački proizvođač vozila, navodeći kao razlog nestašicu čipova i probleme u lancu snabdevanja vezane za rusko-ukrajinski sukob. Prijem porudžbina za plug-in hibridne verzije Volkswagenovih modela Golf, Tiguan, Passat, Arteon i Tuareg biće obustavljen do daljeg, a isporuka već naručenih vozila možda neće biti realizovana ni ove godine, prema današnjem saopštenju kompanije.

 

Ova informacija, koju je prvi objavio dnevni list Handelsblat, usledila je posle odluke VW-a da prekine proizvodnju u Rusiji i privremeno obustavi proizvodnju u nekoliko fabrika u Nemačkoj tokom protekle dve nedelje. Glavna fabrika ovog proizvođača automobila u Volfsburgu neće raditi od 14. do 18. marta, navodi se u saopštenju i dodaje da će fabrika u Cvikauu, koja proizvodi električna vozila, takođe prestati s proizvodnjom do 18. marta. Iz kompanije su poručili da je pogođena i proizvodnja njena dva pogona, u Hanoveru i Drezdenu, kao i dve fabrike u Poljskoj. Ukrajina i Rusija su mala prodajna tržišta za evropske auto kompanije, ali uska grla u nabavci proizvodnih komponenata poput kablova proizvedenih u Ukrajini, i rastuće cene sirovina stvaraju probleme proizvođačima automobila širom kontinenta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche privremeno gasi proizvodnju

 

Porsche-Panamera 2021 a7.jpg

 

Porsche je prvi auto div koji će u potpunosti zaustaviti proizvodnju svih modela. Zbog eskalacije sukoba u Ukrajini, nemačka autoindustrija je pod dodatnim iskušenjima. Nakon krize izazvane nestašicom poluprovodnika, novonastala situacija u Ukrajini je u potpunosti narušila snabdevanje delovima.

 

Posebno je pogođena Volkswagen grupa, koja je zbog nestašice delova već krenula sa obustavama u proizvodnji pojedinih delova, pa i modela automobila. Porsche nije ostao pošteđen, pa će tokom ovog meseca postepeno gasiti proizvodnju svojih modela, što bi uskoro moglo da znači i potpuni prekid proizvodnje. Doduše, verovatno govorimo o privremenom prekidu proizvodnje, ali to će sasvim sigurno produbiti probleme s ponudom automobila na tržištu. Sa druge strane, daljnja eskalacija sukoba može da znači i duži prekid proizvodnje jer se trenutno ne zna kako bi mogli da se premoste problemi s snabdevanjem iz ratom zahvaćenih područja.

 

Prema tvitu koji je objavio Caleb J. Schroëter, plan za mart je sledeći.

Prvi na udaru su Macan i Panamera čija proizvodnja je stala već 2. marta. Dan kasnije je zaustavljena proizvodnja Taycana, a od 7. marta se ne proizvodi ni Cayenne. Najjeftiniji Porsche, model 718 prestaće da se proizvodi 14. marta. Tri dana kasnije se obustavlja i proizvodnja modela 911 GT3, dok će ostale 911-ice biti u proizvodnji sve do kraja marta. Ovaj plan su potvrdili i iz Porschea. Njihov portparol je za magazin Motor1 potvrdio da je proizvodnja u pogonu u Lajpcigu stala 2. marta te da u Cufenhauzenu mašine još uvek rade. ''U sledećim danima i nedeljama radimo na kratkoročnoj bazi i konstantno procenjujemo situaciju'', navodi se u saopštenju. Podsetimo, ova vest dolazi samo nekoliko dana nakon što je Porsche objavio da zaustavlja isporuku automobila u Rusiju, gde ima 26 prodajnih centara i ostvaruje godišnju prodaju od 6.262 automobila, prema podacima za 2021. godinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari i Lamborghini obustavljaju isporuke u Rusiju

 

208696-Ferrari-SF90 spider05.jpg

 

Velikom broju svetskih proizvođača koji su zaustavili proizvodnju i isporuku automobila u Rusiju su se pridružili i Ferrari i Lamborghini.

Marka iz Maranella je najavila da obustavlja proizvodnju vozila za rusko tržište i da će donirati milion evra za podršku Ukrajincima, usmeravajući novac na međunarodne humanitarne projekte. Novac će takođe ulagati u lokalne inicijative za primanje izbeglica u Italiji. Lamborghini je takođe objavio da obustavlja svoje poslovanje sa Rusijom, a za pomoć izbeglicama UN-u su donirali 1.1 milion dolara.

 

lamborghini urus t01.jpg

 

Nissan i Stellantis su takođe donirali milion evra za pomoć Ukrajincima koji beže od sukoba, a Toyota je zatvorila svoju fabriku u Sankt Peterburgu koja proizvodi RAV4 za tamošnje tržište. Honda, General Motors i Mazda su zaustavili izvoz u Rusiju, dok se Volvo pridružio Fordu u obustavi proizvodnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada obustavila proizvodnju automobila

 

211056-lada largus 04.jpg

 

Prema novim izveštajima, ruska automobilska kompanija Lada je obustavila proizvodnju automobila zbog nedostatka delova. I najveća ruska automobilska kompanija Lada je među žrtvama mnogobrojnih međunarodnih sankcija s kojima se suočila Rusija, jer je zbog nedostatka delova u potpunosti obustavljena proizvodnja automobila u najvećoj matičnoj fabrici u Toljatiju.

Više od 20% delova za Ladine automobile koji dolaze iz inostranstva do daljnjeg neće biti isporučivani ruskoj kompaniji koja je od januara 2021. godine pod okriljem Renaulta, a radnicima je obećano da će u periodu dok traje obustava proizvodnje primati mesečnu platu koja će biti umanjena za trećinu. Kao najprodavaniji automobilski brand u Rusiji, Lada je u februaru na domaćem tržištu isporučila 22.378 automobila među kojima je najveći procenat pripao modelu Granta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...