Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Da li biti najveći automatski znači i biti najuspešniji?

Recommended Posts

Volkswagen računa na ugalj da bi zaštitio proizvodnju

 

diess 01.jpg

 

Glavni izvršni direktor kompanije Volkswagen Herbert Diz (Herbert Diess) upozorio je da se prelazak sa ruske energije ne događa dovoljno brzo da bi zaštitio nemačkog proizvođača automobila od iznenadnog zaustavljanja isporuka prirodnog gasa. VW će zadržati mogućnost da za svoje elektrane koristi ugalj umesto gasa zbog oslanjanja Nemačke na ruski uvoz, rekao je Diz na Ekonomskom forumu u Kataru. Iako je postignut napredak u nabavci tečnog prirodnog gasa iz SAD i drugih zemalja, izgradnja neophodne infrastrukture će potrajati.

 

''Verovatno ne ide dovoljno brzo. Dugoročno gledano, siguran sam da ćemo postati nezavisni od ruskog gasa'', ocenio je direktor Volkswagena. Diz je predstavio velike promene u VW kako bi izazvao Teslu kao vodećeg proizvođača električnih vozila. Nemačka kompanija predstavila je nove modele vozila na baterije. VW bi mogao da pretekne Teslu kao najveći proizvođač električnih vozila 2024. godine. Diz je naveo da VW ima ''najširi asortiman električnih vozila na svetskom tržištu''. Prvi čovek kompanije VW rekao je da ne vidi značajan pad potražnje u automobilskoj industriji, kao i da VW ima porudžbine električnih vozila za ''otprilike godinu dana''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen negira optužbe o prisilnom radu u svojoj fabrici

 

volkswagen tacqua.jpg

 

Sve je više zapadnih proizvođača koji su optuženi za nehumano postupanje prema radnicima i kršenje ljudskih prava. Na tapetu je i Volkswagen.

 

Brojnim zvučnim imenima koja su se našla na stubu srama se pridružio i Volkswagen, za koji se tvrdi da praktikuje prisilni rad u svojoj fabrici u pokrajini Xinjiang. Volkswagen u ovoj siromašnoj pokrajini ima s domaćim partnerom (SAIC) veliku fabriku, kao i niz kooperanata. Panel eksperata pri UN-u je zabrinut da se tamo praktikuje prisilni rad. Članovi uprave VW-a Joerg Hofmann i Stephan Weil su za Braunschweiger Zeitung izjavili da Volkswagen mora da istraži te optužbe. ''Moramo konkretno da ispitamo činjenice i na bazi toga odgovorimo na pitanje da bi li prestanak delatnosti bio ispravna odluka'', rekao je Hofmann.

 

Prvi čovek Volkswagena je još u aprilu odbacio bilo kakvu mogućnost da se praktikuje prisilni rad u Volkswagenovim pogonima. Rekao je da je uveren da nema prisilnog rada u fabrici i da je lokalnom stanovništvu puno bolje otkako je tamo otvorena fabrika. ''Verujem da je prisutnost fabrike dovela do boljih uslova za tamošnje ljude. Putujemo tamo i, kao svuda u svetu, obezbeđujemo implementaciju naših radničkih prava poštovanje kulturne i religijske različitosti'', rekao je Diess. U priču oko ugnjetavanja etničke grupe Ujgura u pokrajini Xinjiang se uključila i nemačka vlada, koja je zabrinuta za moguća kršenja ljudskih prava. Kancelar Olaf Scholz je izrazio zabrinutost zbog zlostavljanja Ujgura i pozvao na diverzifikaciju lanaca snabdevanja i tržišta. Volkswagen se u svojoj izjavi ''snažno protivi prisilnom radu'', piše Motor1. ''U svom globalnom poslovanju obezbeđujemo opstojnost naših vrednosti i poštovanje standarda. Isto očekujemo i od naših lokalnih poslovnih partnera'', izjava je portaparola VW-a Nicolai Laude.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mini šalje divovske slagalice kupcima koji čekaju isporuke

 

mini puzzle.jpg

 

Kriza sa čipovima i usporenim logističkim lancima povećava nervozu na sastancima direktora kompanija koje deluju u autoindustriji pa se rađaju i neke kreativne ideje. Na nove Minije se čeka mesecima, a američka filijala kompanije se očigledno susreće s nezadovoljnim kupcima koji su naviknuti na ekspresnu uslugu.

 

Sada dolazimo do dela sa kreativnim idejama - nekim kupcima se umesto Minija nude slagalice u veličini automobila. Divosku slagalicu ne možete pronaći u prodavnicama, a u Miniju su se potrudili da je neki kupci mogu sastaviti u svojoj garaži. Mini ima 350 primeraka slagalica i nazvao ih je We're-Working-Hard-To-Get-You-Your-Car, Waiting-Ii-The-Worst, In-The-Meantime-Happy-Puzzling, Mini Puzzle ili Not So Mini Puzzle. Da li će ovo ublažiti žeđ kupaca, ne zna se, ali je barem originalan pogled na probleme, koji muče autoindustriju. Divovske slagalice će dobiti samo odabrani kupci, a ostali morati da se zadovolje manjim modelima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aston Martin u velikoj krizi, traže nove investitore

 

aston fabrika 707 02.jpg

 

Aston Martin navodno traži ozbiljne investitore koji su u stanju da u kompaniju ulože stotine miliona evra kako bi se ona izvukla iz finansijske krize. Takvi problemi nisu ništa novo za britanskog proizvođača supersportskih automobila. Kompanija je do sada čak sedam puta bankrotirala, a kroz čitavu istoriju je više-manje bila u finansijskim problemima.

 

Kompanija je zbog preživljavanja ušla u ozbiljan dug. Trenutno duguju 1.4 milijardi evra u obveznicama i bankarskim pozajmnicama, a toliko su željni svežeg kapitala da su za to spremni da budućem investitoru prepuste i mesto u nadzornom odboru ako on uplati najmanje 230 miliona evra. Trenutno se navodno razmatraju dve opcije. U igri je investicioni fond iz Saudijske Arabije sa kojim je predsednik kompanije Lawrence Stroll povezan, i jedan američki investicioni fond. Iz Aston Martina nisu komentarisali sve ove navode. Pretpostavlja se da bi oko 230 miliona evra bila dovoljna finansijska injekcija da pokrije nastavak rada fabrike automobila, ali i Aston Martin F1 tima.

Aston Martin je osnovan 1913. i u istroriji nisu imali duži period u kojem su bili u ozbiljnom plusu. Najstabilniji period im je bio od 1984. do 2007. kad su bili u vlasništvu Forda, ali i tada su uglavnom proizvodili dugove. Prošlu godinu su završili sa operativnim minusom od 86.2 miliona evra i neto minusom od 219.7 miliona evra. Aston Martin svoju perspektivu vidi u ''Racing Green'' strategiji prema kojoj bi kompletna ponuda bila elektrifikovana do 2030. godine. Prvi plug-in hibrid bi trebalo da stigne 2024. a za godinu kasnije su najavili i prvi potpuno električni model.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najvrednije automobilske marke na svetu

 

tesla y 01.jpg

 

Svet automobila se poslednjih desetak godina drastično izmenio. Elektrifikacija i rat protiv CO2, kao i rast azijskog tržišta su drastično promenili odnos snaga među najvećima, a suvereni svetski lider je Tesla, bilo da gledamo po proceni vrednosti brenda ili sirove podatke o vrednosti deonica na berzama. Kad je u pitanju vrednost marke radi se o procesu u kojem se u obzir uzimaju mnogi faktori, od finansijskih rezultata i prodaje, stanja na berzi, preko imidža, do tehnologije, patenata i izgleda za budućnost...

 

Uverljivo najvrednija automobilska marka u 2022. je Tesla sa skoro 76 milijardi dolara, to je više nego dvostruko više od Toyote koja je druga na lestvici sa oko 33 milijarde dolara. Slede Mercedes i BMW, a marke Volkswagen i Ford koje su nekada bile pri vrhu ili na samom vrhu sada su daleko iza. Tesla je skoro šest puta vrednija od Forda i osam puta vrednija od VW-a ispred kojeg se čak progurala i jedna kineska marka BYD. Sa svojih 76 milijardi dolara vrednosti Tesla je ipak patuljak u odnosu na najveće svetske kompanije izvan automobilske industrije. Apple je najvredniji brend na svetu i vredi 947 milijardi, Google je drugi sa 820 milijardi, a treći Amazon vredi 705 milijardi dolara.

 

Top 10 najvrednijih automobilskih marki (u milijardama dolara):

  1. Tesla 75.93
  2. Toyota 33.11
  3. Mercedes 30.35
  4. BMW 27.59
  5. Ford 13.21
  6. Honda 11.12
  7. Audi 10.67
  8. BYD 10.52
  9. Volkswagen 9.25
  10. Porsche 8.61

Ako gledamo vrednost same kompanije na berzi poredak je drugačiji, ali na vrhu je opet Tesla i to još dominantnije. Trenutna vrednost Tesle na berzi je neverovatnih 706 milijardi dolara što je otprilike jednako ukupnoj vrednosti svih preostalih kompanija u Top 10. Druga je Toyota sa 214 milijardi dolara berzovne vrednosti, a treći kineski BYD koji vridi 132 milijarde. I ovde su nekadašnji divovi iza. Volkswagen Group je četvrti, GM sedmi, Ford Motor Company osmi, a na listi top 10 je još jedna kineska korporacija, Great Wall Motors. U nastavku donosimo top 20 najjačih svetski automobilskih korporacija po berzovnoj vrednosti. Napomena, ovde se ne radi o vrednosti pojedinih marki već čitavih kompanija koje neretko sadrže više marki, i bave drugim poslovima osim proizvodnje automobila.

 

Vrednosti automobilskih kompanija (u milijardama dolara):

  1. Tesla Motors 706.6
  2. Toyota Motor Corporation (Toyota, Lexus) 214.53
  3. BYD (automobili, vozovi, tramvaji, elektronika) 132.47
  4. Volkswagen AG (VW, Audi, Seat, Škoda, Bentley...) 93.01
  5. Mercedes-Benz group (Mercedes, Smart...) 61.35
  6. BMW Group (BMW, Mini, Rolls Royce, motocikli...) 50.37
  7. General Motors (Chevrolet, Buick, Cadillac, GMC...) 46.94
  8. Ford Motor Company (Ford, Lincoln, Troller...) 44.70
  9. Honda Motor Company (Honda, Acura, motocikli...) 41.68
  10. Great Wall Motors (Haval, Wey, Ora, GWM...) 40.68
  11. Stellantis (Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Citroen, Peugeot, Opel, Chrysler...) 38.84
  12. Li Auto Inc (električni automobili) 36.37
  13. Nio (električni automobili) 35.68
  14. Ferrari (automobili, F1 tim) 35.18
  15. Maruti Suzuki India 32.16
  16. SAIC Motor 30.65
  17. Lucid Motors 28.35
  18. Hyundai 27.74
  19. Xpeng 26.16
  20. Kia 24.08

Kao što se vidi iz liste realno velikih igrača svetske automobilske industrije poput Mazde, Nissana, Renaulta, Volva i Suzukija nema ni među 20 najvrednijih. To je poslednica velikog rasta tržišta u Kini, njihovih proizvođača ali i privlačnosti kompanija trgovcima na berzi. Tesla je najatraktivniji, ali mora se naglasiti da njihova deonica osetno više pada i raste od većine ostalih koje su uglavnom stabilne. Iako Tesla prodaje i zarađuje mnogo manje od mnogih drugih marki sa ove dve top lestvice, više nije patuljak u pogledu proizvodnje i prodaje. Prošle godine se Model 3 probio među 10 najprodavanijih automobila na svetu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla privremeno zaustavlja proizvodnju u Nemačkoj i Kini

 

tesla berlin fabrika.jpg

 

Proizvodnja u fabrikama Tesle u Berlinu i Šangaju biće obustavljena tokom narednog perioda, a kao razlog se navodi poboljšanje proizvodnih procesa. Ipak, američka kompanija ima i razne druge probleme, a jedan od njih je činjenica da je prodaja u drugom kvartalu ove godine bila razočaravajuća. Već smo pisali o otpuštanju radnika Tesle, a sada će njihova radna snaga u Nemačkoj i Kini morati da ide na prinudni godišnji odmor.

 

Očekuje se da fabrike u Berlinu i Šangaju neće raditi nekoliko nedelja, a kao razlog se navodi poboljšanje proizvodnog procesa. Američki proizvođač električnih automobila prvo je zaustavio proizvodne trake u Šangaju sa kojih silazi Model Y, i to tokom prve dve nedelje jula. Proizvodnja Modela 3 u Kini će biti zaustavljena 18. jula, i to na period od 20 dana. Tokom ove pauze očekuje se poboljšanje proizvodnog procesa kako bi sa fabričkih traka silazio veći broj automobila, a normalizacija proizvodnje u Šangaju se očekuje tokom avgusta. Ipak, rad fabrike u Kini neće biti ispuniti očekivanja ove godine, jer su proizvodne trake bile zaustavljene i tokom proleća kada je u Šangaju uveden policijski čas zbog sve većeg broja zaraženih koronavirusom.

 

Što se Nemačke tiče, gigafabrika u okolini Berlina će prestati sa radom 11. jula i to na dve nedelje. Nemački mediji izveštavaju da Tesla želi da duplira proizvodne kapacitete u ovom postrojenju od avgusta. Prema određenim navodima, ovo zatvaranje je planirano mesecima unazad. List Bild izveštava da će se remont fabrike koncentrisati na to da karoserije automobila provedu samo 30 sekundi na svakoj proizvodnoj stanici, umesto oko 3 minuta, koliko sada troše za svaku fazu. Kompanija Tesla je saopštila da planira proizvodnju 500.000 automobila godišnje u nemačkoj fabrici, ali do sada, proizvodnja je dostigla tek 1.000 primeraka nedeljno, što je desetina originalnog plana. Za sada nije poznato koji deo od 4.500 radnika će otići na odmor, a koliko njih će ostati da reorganizuje proizvodnju. Elon Musk, direktor kompanije Tesla, nedavno je saopštio da nove fabrike u Nemačkoj i Teksasu, gube milijarde dolara jer su troškovi veliki a rezultati slabi. Ipak, i pored toga, jun je bio najbolji mesec ikada za Teslu što se proizvodnje tiče, jer je sa fabričkih traka sišlo 254.695 automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kineska kompanija e-automobila BYD pretekla Teslu

 

byd han 1.jpg

 

Kineska kompanija BYD pretekla je kompaniju Tesla po prodaji električnih automobila u ovoj godini. Prema podacima kineske kompanije objavljenim na berzi u Hong Kongu, BYD je prodao 77.000 vozila više u tekućoj godini.

 

Kineska kompanija sa sedištem u Šenženu, čiji je jedan od akcionara Berkshire Hathaway, čuvenog Vorena Bafeta (Warren Buffett), prodala je 641.350 novih vozila u prvoj polovini 2022. godine, što je rast prodaje za 314.9% u odnosu na isti period prošle godine. Međutim, 323.519 vozila koje je prodao BYD su na baterije, dok ostala koriste hibridne motore, zbog čega je Tesla i dalje lider prodaje kada je reč o vozilima koje pokreće isključivo struja. Tesla je isporučila 564.753 vozila u prva dva kvartala ove godine, s tim da je proizvodnja bila usporena u drugom kvartalu zbog blokade u Šangaju gde se nalazi najveća fabrika američke kompanije.

 

Akcije kompanije BYD porasle su za 36% od januara, a kineski proizvođač automobila približio se tržišnoj kapitalizaciji od 1.000 milijardi juana, što odgovara vrednosti od 149 milijardi dolara. Zalaganje Pekinga da utiče na građane da smanje emisiju ugljenika pomoglo je brzom usponu kompanije BYD, kao najvećeg domaćeg proizvođača automobila. Kompanija je nastavila da raste i da uvećava prodaju i vrednost akcija uprkos istrazi u jednoj od svojih fabrika u Hunanu, zbog sumnje da prekomerno zagađuje okolinu. Istraga je pokrenuta nakon što su se stanovnici u oblasti u kojoj se nalazi fabrika požalili na probleme sa disanjem, krvarenjem iz nosa i povraćanjem.

 

Fabrike kompanije BYD uspele su da ostanu otvorene tokom niza regionalnih zatvaranja širom Kine, jer su uglavnom bazirane dovoljno daleko od žarišta Covid-19, za razliku od proizvodnih pogona kompanije Tesla. Najveća fabrika Tesle bila je zatvorena na 22 dana u maju zbog totalne blokade grada. Problemi su nastavljeni i po nastavku proizvodnje zbog tekuće nestašice delova. Mnogi motori kompanije BYD su plag-in hibridna vozila, koja koriste veliku bateriju pored tradicionalnog motora za duža putovanja, ali se računaju kao vozila sa ''nultom emisijom'' prema kineskim pravilima prodaje. BYD, koji je delimično u Bafetovom vlasništvu pretekao je južnokorejski LG kao drugi najveći proizvođač električnih baterija za automobile. Na prvom mestu je kineski proizvođač CATL. Kina je prošle godine, kao najveće svetsko tržište automobila, izvezla više od pola miliona električnih vozila, što je dvostruko više nego godinu dana ranije. Analitičari ocenjuju da je uspon kineske domaće automobilske industrije preteča tektonske promene na globalnom automobilskom tržištu, jer kineski proizvođači električnih vozila počinju da se fokusiraju na izvozna tržišta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo poput Stellantisa izlazi iz ACEA-e do kraja godine

 

223107-volvo s60 07.jpg

 

Švedski proizvođač kaže da njegova strategija na planu održivosti nije u ravni sa pozicijom evropske automobilske lobi grupe. Volvo Cars je objavio da će napustiti Asocijaciju evropskih proizvođača automobila (ACEA), do kraja ove godine.

 

Ova marka, koja planira da od 2030. bude čisto električna, saopštila je da njena strategija po pitanju održivosti ''nije u potpunosti usklađena s pozicioniranjem ACEA-e i načinom funkcionisanja u ovoj fazi. Shodno tome, mi smatramo da je bolje da za sada zauzemo drugačiji kurs.'' Iz Stellantisa su takođe prošlog meseca javili da će izaći iz ACEA-e do kraja godine, što je deo novog pristupa rešavanja problema vezanih za prevoz, što uključuje otklon od tradicionalnih lobirajućih aktivnosti. Italo-američko-francuska korporacija, koja pod svojim krovom ima 14 marki, saopštila je da će organizovati sopstveni godišnji događaj da bi se nosila sa izazovima u oblasti prevoza. Na Volvo i Stellantis se kombinovano odnosilo 21.5% prodaje u regionu tokom pet meseci, kažu podaci ACEA-e.

 

Volvo i ACEA su imali priično različite reakcije na evropske napore u vezi sa ukidanjem prodaje automobila s motorima SUS do 2035. ACEA je prošlog meseca saopštila da je ''zabrinuta'' što je Evropski parlament odbacio napore oko regulisanja 100-odstotnog smanjenja emisije CO2 kod novih automobila od 2035. već je u suštini jednostavno zabranio prodaju automobila sa motorima s unutrašnjim sagorevanjem nakon tog datuma. Volvo, kao i Ford Motor, podržali su plan EU. ''Mi ćemo biti čisto električna kompanija pet godina pre planirane zabrane, tako da zašto ne bismo javno istupili i rekli da mislimo da je to najbolje za naš poslovni model, naše kupce i našu planetu'', rekao je u nedavnom intervjuu šef Volvoa, Džim Rouen.

 

Mada nije bio spreman da objavi Volvoove planove vezane za izlazak iz ACEA-e u tom momentu, uprkos tome što je bio upitan da li će švedski proizvođač napustiti ovu organizaciju, on je rekao da kako elektrifikacija postaje preovlađujuća, ''verovatno će biti drugih organizacija koje će se pojaviti i pokušati da ujedine industriju, spajajući najbolje umove s industrijskog stanovišta.'' Volvo je pojasnio da je otvoren za pridruživanje takvoj organizaciji, zatraživši od drugih proizvođača da budu deo dotične grupe. ''Mi smatramo da je dužnost svih nas da se suočimo sa izazovom. Imamo jedan od najambicioznijih planova u industriji, ali ne možemo ostvariti transport nulte emisije sami'', saopštio je Volvo. ''Apelujemo na naše kolege da uzmu učešće. Ko god bude krenuo tim putem, imaće u Volvo Carsu jakog saveznika. Očekujemo da sarađujemo sa partnerima da bismo pružili svoj udeo u borbi protiv klimatskih promena za bezbedniju budućnost.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bugatti proizvodi i alkohol

 

bugatti bolide 01.jpg

 

Bugatti se ozbiljno upustio u prodaju proizvoda koji nemaju baš nikakve veze s automobilima. Osim toga što su prošle godine počeli da proizvode ograničenu seriju od 30 luksuznih biljarskih stolova, Bugatti ima i svoju liniju šampanjaca.

 

Šampanjac proizvode u saradnji sa francuskim proizvođačem Champagne Carbon, a u ponudi je nekoliko ''modela'' po prilično paprenim cenama. 2019. godine je povodom 110 godina Bugattija predstavljen šampanjac nazvan Bugatti EB.01 Edition, a EB.02 Chiron 300+ je nastao povodom predstavljanja najbržeg Bugattija svih vremena. Tu je i nešto skromniji Bugatti Carbon Cuvée Luminous. Sada se liniji proizvoda pridružio i EB.03 Bolide u boci koja je presvučena ugljeničnim vlaknima. Na boci šampanjca koji je posvećen modelu Bolide su dizajnerski elementi automobila, njegov naziv i siluete njegovih svetala u obliku slova X. Sadržaj boce nema puno veze sa Bugattijem. Unutra je šampanjac Blanc de Blancs iz 2013. godine. Šampanjac iz godine kad je berba rezultirala veoma kvalitetnom grožđem opisuju kao intenzivan i svež sa dobrim kiselinama i velikim potencijalom za dobro odležavanje. Arome koje preovlađaju su citrusi i prolećno cveće.

Boca novog Bugatti šampanjca košta oko 350 evra što EB.03 Bolide čini najskupljim Bugattijevim šampanjcem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osigurana budućnost Aston Martina

 

aston martin dbx.jpg

 

Saudijski fond za javna ulaganja (PIF) ulaže 93 miliona dolara u brend luksuznih automobila Aston Martin u zamenu za veliki udeo u poslu i dva mesta u odboru. Očekuje se da će kombinacija gotovinske injekcije PIF-a i izdavanja prava od 685 miliona dolara prikupiti ukupno 773 miliona dolara za Aston Martin.

 

PIF, koji već ima učešća u McLarenu i Lucidu, sada poseduje 16.7% Astona, što ga čini drugim najvećim akcionarom. Samo predsednik Lorens Strol, koji ima 18.3% učešća, drži veći deo kolača. Mercedes, koji je ranije bio drugi po veličini akcionar, ima pad svog učešća sa 11.7 na 9.7% kao rezultat izdavanja prava, iako britanski Autocar izveštava da će Mercedes uložiti dodatnih 67 miliona dolara da bi ojačao svoju poziciju. Akcije Aston Martina su ove godine pale za skoro 73%, a krajem marta je kompanija bila opterećena dugom od 1.14 milijardi dolara. Aston Martin će iskoristiti novac da otplati dug i investira u buduće proizvode. Ti novi proizvodi će uključivati prvi električni model kompanije, koji će biti baziran na Mercedes platformi, a očekuje se da će biti lansiran 2025.

 

''Današnje saopštenje označava najnoviji uspeh u evoluciji Aston Martina, obnavljanje poslovanja i bilansa stanja koje smo nasledili i ubrzanje našeg dugoročnog potencijala rasta'', rekao je predsednik brenda Lorens Strol. U vesti se ističe i da je Aston Martin odbio investicionu ponudu od 1.55 milijardi dolara Atlas konzorcijuma i grupe koju čine kineska kompanija Geely i Investindustrial, koja je vlasnik Morgana, sugerišući da bi dogovor bio loš za postojeće akcionare.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche sladoled

 

porsche sladoled.jpg

 

Porsche je u saradnji sa proizvođačem Pretty Cool Ice Cream iz Čikaga kreirao ograničeno izdanje sladoleda, čiji ukusi su počast aktuelnim i bivšim bojama ovog brenda.

 

Ova saradnja koja slavi i Nacionalni dan sladoleda (17. jul) je započela kao projekat izbora boja čija imena bi mogla da verodostojno prođu i kao ime sladoleda. Mint Green, Strawberry Red, Macadamia Metallic, Frozen Berry Metallic i Lime Gold su prošli selekciju, dok Chalk, Lizard Green, Black Olive i Petrol Blue Metallic nisu. Svaki sladoled je upakovan u omot koji pokazuje kako boja u kojoj je izgleda na automobilu i pruža osnovne detalje, kao što su godina u kojoj je predstavljen, model koji ga je inaugurisao i šifra boje. Svaki komad sladoleda je težak oko 110 grama (3.8 unci), što je verovatno u čast 3.8 šestocilindričnog motora u nekim 911-icama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvar na dalekovodu prekinuo proizvodnju u fabrici BMW-a

 

204606-bmw 4 01.jpg

 

Kvar na dalekovodu na jugu Nemačke je paralizovao proizvodnju u najvećoj fabrici BMW-a u Evropi. Otkazan je rad dve smene u dve montažne hale u Dingolfingu, što je obuhvatilo nekoliko hiljada zaposlenih, rekao je portparol kompanije. Zbog kvara nije montirano 1.600 automobila.

Kvar na dalekovodu na području Landshuta je prošlog četvrtka paralizovao železnički saobraćaj i završeni automobili nisu otpremljeni iz Dingolfinga, što znači da BMW nema dovoljno prostora za nastavak proizvodnje. Teškoće su u međuvremenu rešene i automobili su otpremljeni, saopštili su u ponedeljak iz BMW-a, dodavši da bi proizvodnja trebalo da se normalizuje u utorak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis prekinuo saradnju sa kineskim GAC-om

 

217702-Jeep Commander 3.jpg

 

Stellantis je i zvanično potvrdio prekid rada zajedničkog preduzeća sa Guangzhou Automobile Group Co. (GAC) u Kini. S druge strane, Stellantis će zadržati svoje drugo kinesko zajedničko preduzeće sa Dongfengom, nakon što je pre nekoliko dana postigao dogovor o okviru otkupa akcija.

 

Zajedničko preduzeće Stellantis-GAC koje je počelo rad 2010. godine kao FCA-GAC, proizodilo je nekoliko modela Jeep-a za kinesko tržište, uključujući Renegade, Compass, Cherokee i Grand Commander. Prodaja marke Jeep u Kini je međutim bila prilično loša, što je navelo proizvođača da zatvori jednu GAC fabriku i dve fabrike Dongfeng prošle godine. Razvod između Stellantisa i GAC-a signalizira ranu smrt kineskog Jeep Grand Commandera koji je obnovljen prošle godine. Kako je preneo Rojters, portparol Stellantisa je rekao: ''Došli smo do zaključka da je bolje zatvoriti zajedničko preduzeće'', opisujući ga kao posao kojim se gubi novac. Uprkos prekidu, Stellantis će i dalje poslovati u Kini preko svoje dilerske mreže, prodajući uvezene umesto lokalno proizvedenih Jeep-ova. Preciznije, Stellantis navodi: ''Brend Jeep će nastaviti da jača svoju ponudu proizvoda u Kini uz poboljšanu elektrifikovanu liniju uvezenih vozila''. Stellantis se nada da će mu strateške promene u zajedničkim preduzećima pomoći da poveća svoj udeo na kineskom tržištu koji je trenutno ispod 1%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford prestaje da prima narudžbine za Fiestu i Focus u Evropi

 

Ford Fiesta 023.jpg

 

Zbog problema sa proizvodnjom, Ford je primoran da prestane da prihvata narudžbine za Focus i Fiestu u Evropi. Automotive News izveštava da se do daljnjeg mogu naručiti samo unapred konfigurisani modeli, čime se kupcima ostavljaju bar neke šanse da dobiju novi Focus ili Fiestu.

Portparol Forda je rekao da proizvođač trenutno ima rokove isporuke do 12 meseci za neke od svojih modela, a poremećaji u lancima snabdevanja i proizvodnji ne pomažu ovoj situaciji. ''Pre nekog vremena smo zatvorili dostupnost slobodnih narudžbina za Ford Focus i Fiestu, između ostalih'', potvrdio je portparol publikaciji. ''Međutim, nudimo raspoloživi obim proizvodnje našim dilerima u obliku unapred određenih jedinica na osnovu potražnje kupaca.''

 

219073-Ford Focus 01.jpg

 

Vreme čekanja za Focus je u ovom trenutku izuzetno dugačko. Ford je u junu ove godine najavio da će proizvodnja u njegovoj fabrici u Saarlouisu u Nemačkoj biti značajno smanjena nakon kraja avgusta, što će dodatno povećati pritisak na Focusovu listu čekanja. Markus Thal, šef radničkog saveta u fabrici, rekao je da će narudžbine koje se trenutno obrađuju verovatno biti realizovane u proleće 2023. Ford predviđa da će godišnji proizvodni kapacitet fabrike biti smanjen sa oko 195.000 jedinica, koje su prvobitno planirane, na samo oko 117.000 u 2022. godini. Thal je rekao da je u planu da se tokom 2023. napravi oko 143.000 Focusa, iako proizvodnja možda neće dostići očekivani nivo zbog manjka u lancu snabdevanja. Situacija na energetskom tržištu takođe komplikuje proizvodnju.

Focus će inače opstati do 2025. godine kada je planirano da prestane proizvodnja, bez direktne zamene. Fabrika u Saarluisu će najverovatnije zato izgubiti veliki deo svoje radne snage jer Ford priznaje da nije pronašao rešenje za održavanje fabrike i rad nakon ukidanja tog automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen, Seat i Škoda će deliti većinu komponenti, razlika će biti u dizajnu

 

vw-passat 01.jpg

 

Do sada su odnose u Volkswagenovoj grupi često obeleežavale dvorske spletke, pa je konkurencija među bratskim markama podsećala na odnose braće i sestara koji moraju da podele roditeljsku vikendicu. Ponekad je kućna zavist bila toliko velika da je gušila razvoj.

S tim je navodno gotovo, odnosno bar tako kaže Thomas Schaefer, direktor Volkswagena i svih, nazovimo ih, masovnih marki u koncernu. Kaže Schaefer da će od sada Volkswagen, Seat i Škoda deliti veliku količinu komponenti, a razlike će biti u dizajnu. Doduše, nije da se ni do sada nije delilo, ali sada će biti još više toga.

 

skoda s 02.jpg

 

Ideja je povećati profitabilnost. Takođe, optimizovaće se proizvodni pogoni, odnosno sa jedne linije će silaziti više proizvoda različitih marki, koji su kompatibilni. Naprimer, do sada se Passat proizvodio u Nemačkoj, a Superb u Češkoj. Sa novom generacijom će Volkswagenov i Škodin model srednje klase biti Made in Slovakia i deliće fabriku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen ulazi u partnerstvo sa STMicroelectronics u razvoju čipova

 

vw buzz 1.jpg

 

Volkswagenova softverska jedinica Cariad objavila je da ulazi u partnerstvo sa švajcarskim STMicroelectronics (STM) za razvoj mikročipova za umrežavanje u svojim novim modelima. Cariad je saopštio da je cilj da se proizvedu procesore i sistemi koji omogućuju tesno povezivanje kontrolnih jedinica i složenih kontrolnih funkcija. Volkswagen je najavio da će nastaviti sa vlastitim dizajnom čipova, ali u početku namerava da razvija hardver u saradnji sa drugim firmama. Već je sklopio ugovore o partnerstvu s kompanijama Bosch u Nemačkoj i Qualcomm u SAD.

 

Saradnja sa STM-om značiće pomak od dosadašnje prakse u nabavci čipova - Volkswagen ima za cilj kupovinu važnih komponenti od dobavljača elektronske opreme, a ne samo od svojih tradicionalnih dobavljača iz automobilskog sektora. Murat Aksel (Murat Aksel), član uprave Volkswagena odgovoran za nabavku, rekao je da će to da osigura da se naprave upravo čipovi koji su potrebni za njihove automobile. Problemi u lancima snabdevanja, koji posebno utiču na čipove, uzrokovali su ozbiljne probleme za firmu tokom prošle godine, što je rezultiralo zatvaranjem proizvodnih pogona na duži period. Vozila sa dodatnom opremom trenutno zahtevaju do 100 pojedinačnih upravljačkih jedinica. Volkswagenov cilj je standardizacija, postavljanje tehničkih standarda i smanjenje troškova proizvodnje.

 

Problemi sa koordinacijom između robnih marki grupe doveli su do zastoja u Cariadu. Radovi u Volkswagenu, kao i kompanijama Audi i Porsche, trenutno se odvijaju paralelno pre završetka objedinjene platforme. Izvršni direktor Cariada Dirk Hilgenberg (Dirk Hilgenberg) zajednički projekt sa STM-om vidi kao važan u tom pogledu. ''Korišćenje objedinjene, idealno prilagođene arhitekture u svim upravljačkim uređajima daje nam ogroman podsticaj za efikasan razvoj naše softverske platforme'', rekao je.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford bi mogao da otpusti do 8.000 radnika

 

ford b.jpg

 

Ford traži uštedu koju namerava da prikupi odstupanjem sa čak nekoliko hiljada pozicija. Planirana otpuštanja će se pre svega odnositi na odeljenje za razvoj motora sa unutrašnjim sagorevanjem u SAD-u.

 

U martu 2022. predsednik Forda Jim Farley je najavio podelu marke na posebne sektore - Ford Blue, koja se bavi motorima s unutrašnjim sagorevanjem, i ''Model e'', specijalizovanu za razvoj elektromobilnosti. Prva bi uskoro mogla da postane žrtva restrukturiranja. O planiranom otpuštanju do 8.000 Ford Blue je obavešten iz anonimnih internih izvora na koje se poziva Bloomberg. Dodaju da plan još nije odobren pa su detalji podložni promenama. Nezvanični razlog odluke su uštede koje bi mogle da se potroše na razvoj električnih vozila. Odluka se savršeno poklapa sa ranijim Farleyjevim najavama, koji je najavio da do 2026. namerava da smanji troškove za oko 3 milijarde dolara. Rezovi bi se odnosili na razne operativne pozicije, uglavnom u Sjedinjenim Državama, gde Ford zapošljava 31.000 stalno zaposlenih ljudi. Treba pomenuti da je Farley imao viziju ovih aktivnosti već u februaru, na automobilskoj konferenciji Wolfe Research. ''Imamo previše ljudi'', citira ga Automotive News Europe. Bloomberg je pitao američku filijalu Forda o navodnim planovima za otpuštanje. Portparol Mark Truby je objasnio da se proizvođač fokusira na transformaciju da bi kapitalizirao dobitke u segmentu električnih vozila. ''Postavili smo jasne ciljeve da smanjimo strukturu troškova i postanemo konkurentniji i spremniji za industriju'', rekao je Truby.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herbert Diess podnosi ostavku

 

diess 01.jpg

 

Herbert Diess će krajem avgusta podneti ostavku na mesto direktora automobilske grupacije Volkswagen. Na ovoj funkciji naslediće ga Oliver Blume, trenutni direktor Volkswagenove filijale Porsche.

Iz automobilskog giganta nisu saopšili zašto će Diess podneti ostavku. Iz BMW-a je 2015. došao u Volkswagen, i to u trenutku kada je kompaniju potresala afera Dieselgate. Smatra se da je Diess zaslužan za to što je kompaniju uveo u novu eru, podstičući velika ulaganja u proizvodnju električnih vozila, sa ciljem da se do sredine ove decenije prodaje njih milion godišnje. U Volkswagenu su mu se zahvalili za to što je imao ključnu ulogu u unapređenju transformacije kompanije. Od njegovog naslednika, Blumea se očekuje da nastavi s transformacijom. Blume je bio angažovan u skoro svim ostalim Volkswagenovim brendovima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche povećao prihode od prodaje

 

porsche gts 1.jpg

 

Snažan rast u prvoj polovini godine: Porsche je značajno povećao svoje prihode od prodaje i operativnu dobit u prvih šest meseci 2022. godine, na 17.92 milijarde evra i 3.48 milijardi evra.

 

U prvih šest meseci 2021. prihodi od prodaje su iznosili 16.53 milijarde evra, a operativna dobit 2.79 milijardi evra. To predstavlja rast prihoda od 8.5% i rast operativne dobiti od 24.6%. Proizvođač sportskih automobila sa sedištem u Štutgartu je zato još jednom dokazao svoju sposobnost da uspešno posluje u izazovnom okruženju. Istovremeno, Porsche odlučno nastavlja svoju strategiju za održivu budućnost i redefiniše koncept modernog luksuza. ''Ponosni smo što smo ostvarili značajne dobitke u prihodima od prodaje i zaradi u ovom teškom tržišnom okruženju. To je bio pravi timski poduhvat naše radne snage i menadžmenta'', kaže Lutz Meschke, zamenik predsednika Izvršnog odbora i član Izvršnog odbora za finansije i IT u Porsche-u. Od januara do juna, Porsche je isporučio 145.860 vozila kupcima (isti period prošle godine: 153.656).

 

S obzirom na učinak u prvoj polovini 2022. godine, Oliver Blume, predsednik Izvršnog odbora Porsche-a, je optimističan po pitanju budućnosti:

''Porsche predstavlja sportski, moderni luksuz. Zato smatramo da smo dobro pozicionirani u automobilskoj industriji.'' Stručne studije predviđaju rast u industriji luksuznih sportskih automobila, potpuno električnih vozila i luksuznih SUV-ova u narednim godinama. ''Verujemo da je Porsche veoma dobro pozicioniran u svakoj od ovih oblasti'', kaže Blume. ''Verujemo da se nalazimo ispred drugih proizvođača luksuznih automobila kada je reč o našem snažnom fokusu na održivost. Zauzimamo holistički stav po pitanju održivosti: ekološki, društveni i osnovan na vrednostima. Naša ambicija je da postignemo ugljeničnu neutralnost do 2030.''

 

Neto novčani tok u automobilskoj industriji je u prvoj polovini 2022. iznosio 2.39 milijardi evra (prethodna godina: 2.6 milijardi evra). ''Uprkos kontinuiranim ulaganjima u naše buduće projekte, ponovo smo uspeli da generišemo snažan automobilski neto novčani tok'', dodaje finansijski direktor Lutz Meschke. ''Verujemo da se naš fokus na novčani tok ovde isplatio.'' Uprkos tekućoj teškoj situaciji sa nabavkom i povišenim cenama sirovina i energije, Porsche ima za cilj prihod od prodaje od približno 38 do 39 milijardi evra. Izgledi za 2022. se baziraju na određenim pretpostavkama, uključujući, između ostalog, činjenice da nema značajnog pogoršanja ekonomskih uslova ili pandemije izazvane virusom Covid-19 na glavnim tržištima Porschea, nema značajnih poremećaja u lancu snabdevanja, posebno u vezi sa poluprovodnicima, delovima i komponentama energije i materijala, nema materijalnog povećanja cena sirovina i nema daljnje eskalacije rata u Ukrajini. ''Globalna ekonomija se suočava sa izazovnim vremenima, ali trenutne brojke za prvu polovinu 2022. godine ulivaju samopouzdanje u našu otpornost'', kaže finansijski direktor Lutz Meschke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada radnicima nudi 3.000 dolara da sami daju otkaz

 

222735-lada vesta 01.jpg

 

Najveći ruski proizvođač automobila Avtovaz, koji je obustavio deo proizvodnje zbog sankcija i nedostatka komponenti, objavio je da nudi radnicima u fabrici u Iževsku jednokratnu isplatu od oko 3.000 dolara da dobrovoljno daju otkaz.

 

Avtovaz je nastavio u junu proizvodnju nekih svojih popularnih modela Lada u glavnoj fabrici u Toljatiju nakon što je proletos delimično obustavio proizvodnju zbog nestašice elektronskih delova usled sankcija. Kompanija, čiji je dugogodišnji akcionar Renault prodao u maju svoj vlasnički udeo jednom ruskom investitoru, nije bila u mogućnosti da ponovo pokrene proizvodnju modela Lada Vesta zbog čega je poslala 3.200 zaposlenih iz svoje fabrike u Iževsku na plaćeno odsustvo u martu. Proizvođač automobila Avtovaz je predložio u sredu osoblju u fabrici u Iževsku, gradu sa oko 645.000 ljudi koji se nalazi oko 1.200 kilometara istočno od Moskve, ili da nađu novi posao u kompaniji ili da daju otkaz uz obostrani dogovor. Onima koji odluče da odu biće ponuđena jednokratna otpremnina u vrednosti od oko pet do sedam prosečnih mesečnih plata, odnosno oko 12 minimalnih, što je odobrila država. Maksimalna isplata bi iznosila 183.348 rubalja (3.161 dolar).

 

Ruski proizvođač tvrdi da ne planira masovna otpuštanja

''Avtovaz naglašava da kompanija ne planira masovna otpuštanja, a predložene mere su isključivo dobrovoljne za svakog zaposlenog'', saopštila je kompanija. Ruska automobilska industrija, koja se u velikoj meri oslanja na komponente i opremu iz inostranstva, pogođena je globalnom nestašicom poluprovodnika i nedavnim egzodusom međunarodnih proizvođača iz Rusije zbog sukoba u Ukrajini. Pošto se mnoge fabrike za montažu automobila nalaze van Moskve u manjim gradovima, ruski proizvođači vozila se uglavnom odlučuju da ne gase radna mesta, već da drže zaposlene na plaćenom odsustvu ili da smanje radne sate i plate zbog trenutne situacije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predsednik Bosch-a otkrio kada će doći kraj krize u autoindustriji

 

97923-Bosch.jpg

 

Bosch je nedavno najavio da će do 2026. uložiti tri milijarde evra u svoju diviziju za proizvodnju čipova. Globalna kriza poluprovodnika se nastavlja - predsednik i izvršni direktor jednog od najvećih dobavljača automobilskih čipova, Bosch, nada se da će izlaz iz tunela biti vidljiv krajem 2023. godine. Predsednik i izvršni direktor Bosch-a Stefan Hartung rekao je da je nemoguće rešiti globalni nedostatak čipova ove godine. Kompanija je nedavno najavila da će do 2026. godine uložiti tri milijarde evra u svoje odeljenje za proizvodnju čipova. Iako ovo neće nužno pomoći u ublažavanju današnje nestašice poluprovodnika, na kraju bi trebalo da učini da lanci snabdevanja bolje apsorbuju šokove.

U borbi protiv klimatskih promena, tehnologija krči put, a ova kompanija je na čelu tih aktivnosti. Februara 2020. kompanija je postala prva globalna industrijska firma koja je postigla ugljenično neutralnu proizvodnju. Razvija zelene tehnologije koje čuvaju resurse, smanjuju potrošnju energije, štite životnu sredinu i ublažavaju globalno zagrevanje. ''Industrija će pokrenuti ekološku transformaciju u poslovanju i društvu. Kompanija angažuje sve svoje resurse i doprinosi svojim tehnološkim znanjima i iskustvima i dugogodišnjim iskustvom i ekspertizom u proizvodnji'', rekao je nedavno Rolf Najork, član Upravnog odbora Bosch-a zadužen za industrijsku tehnologiju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamborghini rasprodat do kraja 2023. godine

 

223754-lamborghini ultimae.jpg

 

Kriza je kriza, ali segment luksuznih automobila dobro stoji. Lamborghini se prodaje više nego ikad i postaje još bolji. U prvih šest meseci 2022. proizvođač iz Sant'Agata je isporučio 5.090 automobila. Ovo je najbolji period u istoriji brenda. Najvažnija tržišta su SAD i Kina. Ako sada naručite auto, na put će izaći tek za godinu i po. Red čekanja bi uskoro mogao da se značajno produži. Pre svega, osvežiće se gama Urusa koja je zaslužna za 61% trgovanja. Verovatno ćemo videti plug-in verziju, a nezvanično se govori i o verziji Performante. Lamborghini namerava da u proizvodnju stavi i podignuti Huracán Sterrato, koji će mu omogućiti da siđe s asfalta. Reč je o vrlo neobičnoj strukturi, ali zato može da zainteresuje kupce koji žele da se istaknu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka automobilska industrija bi osetila posledice trgovinskog rata s Kinom

 

audi a3 i.jpg

 

Trgovinski rat sa Kinom bi Nemačku koštao šest puta više nego ''Bregzit'', kaže Ifo institut. Nemačka bi se suočila sa troškovima gotovo šest puta većim nego što je generisao ''Bregzit'', ukoliko bi Evropska unija isključila Kinu iz svoje ekonomije, saopštio je Ifo institut u ponedeljak, navodeći rezultate studije.

 

Najveći gubitnik eventualnog trgovinskog rata sa Kinom bi bila automobilska industrija, sa gubitkom od 8.47% dodate vrednosti. Sledeći bi bili proizvođači transportne opreme sa gubitkom od 5.14%, a za njima sledi sektor mehaničkog inženjeringa sa 4.34% odsto minusa. Autori istraživanja, koje je angažovala vbw industrijska asocijacija, kažu da bi kompanije trebalo da se okrenu ka drugim zemljama da bi redukovale zavisnost od određenih tržišta i autoritarnih režima. Cilj nemačke i politike Evropske unije bi trebalo da bude da ''uspostavi strateška partnerstva i sporazume o slobodnoj trgovini sa nacijama koje slično razmišljaju, kao što su SAD'', rekao je koautor istraživanja Florijan Dorn.

Ova analiza je uključila simulaciju pet scenarija, uključujući odvajanje zapadnih ekonomija od Kine, u kombinaciji sa trgovinskim sporazumom između EU i SAD. Mada bi takav sporazum mogao da ublaži posledice trgovinskog rata s Kinom, ne bi ih u potpunosti neutralisao. Veće su šanse da bi rezultirao time što bi neto troškovi trgovinskog rata bili u ravni s očekivanim troškovima ''Bregzita'', saopštio je Ifo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai Motor zarađuje više nego ikada

 

hyundai-i20n 01.jpg

 

Hyundai Motor će prvi put u svojoj istoriji ostvariti operativni profit u 2022. godini od 10 triliona vona (7.6 milijardi evra), uprkos nizu negativnih rizika, poput ponovnog pojavljivanja Covida-19 i poremećaja u lancu snabdevanja, predviđaju industrijski analitičari. Kompanije za hartije od vrednosti su u početku očekivale operativni profit od oko osam triliona vona za kompaniju, ali sada povećavaju svoje prognoze.

 

Uprkos nedostatku ponude i potražnje za automobilskim poluprovodnicima i zabrinutosti zbog ekonomske krize koja raste na glavnim tržištima kao što su Sjedinjene Američke Države i Evropa, preovlađuje stav da će solidna potražnja za novim automobilima povratiti zaradu u drugoj polovini godine, piše Korea Times. Prema FnGuide, kompaniji za finansijske informacije, konsenzus za ovogodišnji operativni profit Hyundai Motora koji očekuju kompanije za hartije od vrednosti u proseku bi iznosio oko 7.6 milijardi evra. To je povećanje od 51.9% u odnosu na prošlu godinu. Tržišni konsenzus za Hyundai Motor je u stalnom porastu od početka godine. Budući da je kompanija objavila rezultate bolje od očekivanih u drugom kvartalu godine, prognoza operativnog profita je značajno porasla sa 8.5 biliona vona na 10 biliona vona (757 miliona evra) u jednom mesecu.

 

Izgledi da Kia ove godine ostvari rekordno visoku zaradu su takođe povoljni. Očekuje se da će Kijin godišnji operativni profit porasti za 56.1% u odnosu na prošlu godinu na 7.9 triliona vona (6.1 milijarda dolara). Budući da je tržišna prognoza od 6.7 triliona vona porasla za skoro 20% za samo mesec dana, neki stručnjaci predviđaju godišnji operativni profit od osam biliona vona. Zajednički predviđeni operativni profit dve kompanije se približava vrhuncu svih vremena od 18 triliona vona (14 milijardi dolara). U drugom kvartalu, prodaja Hyundai Motora u Evropi i Severnoj Americi (na bazi veleprodaje) porasla je za 2.9% i 6.6%, respektivno, u poređenju sa istim periodom prošle godine. Prodaja električnih vozila se širi i sportska terenska vozila (SUV) čine više od polovine prodaje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...