Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Da li biti najveći automatski znači i biti najuspešniji?

Recommended Posts

Šef Volkswagena: Šteta od krize u Ukrajini za Evropu bi mogla da bude veća nego od pandemije

 

190563-diess.jpg

 

Herbert Dis, generalni direktor Volkswagena, najvećeg evropskog proizvođača automobila, upozorio je da bi produžavanje krize u Ukrajini moglo da ima gori uticaj na ekonomiju Evrope od pandemije virusa korona. Poremećaji u lancima snabdevanja mogli bi da dovedu do velikog rasta cena, nestašice energenata i inflacije, rekao je Herbert Dis govoreći o krizi u Ukrajini.

 

''To bi moglo da bude veoma rizično za evropsku i nemačku ekonomiju. Pretnja za Evropu i Nemačku je velika, inflacija bi mogla da pritisne potrošače'', rekao je Dis za The Financial Times. Kako navodi taj list, inflacija u evrozoni dostigla je novi rekord u februaru od 5.8%, a mogla bi da naraste do 7% ove godine. Takođe, The Financial Times navodi da iz Rusije stiže 45% evropskog uvoza gasa u Evropu koji se koristi za grejanje u domovima, ali i za pokretanje proizvodnog sektora. ''Zamislite scenario u kom prekidamo sve poslovne veze sa Rusijom ukoliko se konflikt ne prekine, da ne možete da više kupujete energente, što bi dovelo do situacije koja može znatno da utiče na Evropu i Nemačku'', rekao je Dis.

 

Prvi čovek Volkswagena podvukao je da je bio za ''maksimalne sankcije'' prema Rusiji, ali kada su one stupile na snagu ''trebalo bi da se vratimo pregovorima, dijalogu, jer ne želimo neprekidni sukob u Ukrajini''. Volkswagen, koji ima 500.000 zaposlenih u Evropi, zaustavio je proizvodnju u Rusiji ''do daljnjeg'', u svojim fabrikama u Kalugi i Nižnjem Novgorodu. Slično kao na početku pandemije 2020. godine, Volkswagen je bio primoran da privremeno zaustavi proizvodnju u fabrikama u Nemačkoj zbog nestašice delova. Nemački proizvođač nije mogao da obezbedi kablove koje uglavnom proizvode kompanije u Ukrajini. Dis je upozorio da bi Volkswagen i evropska ekonomija mogli da se suoče sa većim problemima nego što su ''uska grla'' u snabdevanju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kineska autoindustrija bi mogla da profitira zbog situacije u Rusiji

 

chery-tiggo 2021 04.jpg

 

Brojni proizvođači su odlučili da zaustave rad u svojim ruskim pogonima, a većina je i obustavila izvoz na rusko tržište. Kinezi bi na tome mogli da profitiraju. Kineska autoindustrija za sada ne trpi zbog trenutne geopolitičke situacije. Kina još uvek nije pokrenula sankcije protiv Rusije, a to na kraju znači da trgovinska razmena između ove dve zemlje može da se nastavi bez ikakvih trzavica. Za kinesku autoindustriju je to važno. Tokom prošle godine kineske kompanije su u Rusiju izvezle 122.800 automobila, što je tri puta više u odnosu na godinu pre.

 

U snažnoj ekspanziji kineskih proizvođača najznačajniji rast beleži Chery. Prošle godine su prodali 40.874 automobila što je rast od neverovatnih 250% u odnosu na 2020. godinu. Na drugom mestu je Haval sa 39.126 primeraka, a tek na trećem mestu je Geely s 24.587 primeraka. Geely je za Auto News saopštio da je u osnovi prestao sa poslovanjem u Rusiji bez ikakvih objašnjenja, druge autokompanije se još nisu izjasnile. Procena je da će kineski proizvođači pokušati da iskoriste ovu situaciju s čime se slažu i brojni analitičari. Među njima je i Eunice Lee iz Bernsteina koja kaže da će sankcije Zapada protiv Rusije pomoći Kinezima da povećaju tržišni udeo na automobilskom tržištu.

 

''U slučaju da sankcije SAD-a i EU protiv Rusije potraju, i da se američkim i evropskim proizvođačima zabrani posao u Rusiji, veliki je potencijal da će kineski proizvođači povećati udeo na ruskom tržištu'', zaključuje Lee. Međutim, kao što smo već rekli, jedan od automobilskih proizvođača koji itekako oseća teret sankcija je Renault. Renault je većinski vlasnik AvtoVAZ koji je najveći proizvođač automobila u Rusiji sa udelom od čak 24%. Dodatno, Rusija je Renaultu drugo najvažnije globalno tržište, a pad bi ove godine u toj zemlji mogao da iznosi čak 70%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota smanjuje proizvodnju do 20% 

 

toyota bz4x 03.jpg

 

Toyota je objavila da će u aprilu, maju i junu smanjiti domaću proizvodnju do 20% da bi ublažila pritisak na dobavljače koji je stvorila nestašica čipova i drugih delova. Proizvodnja će u aprilu biti smanjena oko 20%, u maju oko 10%, a u junu oko 5% u odnosu na dosadašnji plan, saopštio je portparol japanske firme. I dalje će ostati na visokom nivou, istakao je, budući da je dosadašnji plan uključivao potrebu da se nadoknadi smanjena proizvodnja u prethodnom periodu.

 

Toyotini dobavljači su prisiljeni da se nose sa brojnim promenama planova proizvodnje zbog nestašice čipova, a smanjena proizvodnja bi trebalo da im olakša taj teret, rekao je portparol, odbivši da precizira očekivani pad broja proizvedenih automobila i uticaj na poslovne rezultate. Predsednik Toyote Akio Toyoda je rekao članovima sindikata da bi dobavljači bez primerenog plana proizvodnje mogli da budu i ''iscrpljeni'' i da u periodu od aprila do juna uprava planira ''smišljeno hlađenje''. Toyota je već početkom marta obustavila domaću proizvodnju na jedan dan zbog sajber napada na dobavljača, što ju je stajalo proizvodnje 13.000 vozila. U fiskalnoj 2022. planiraju da proizvedu rekordnih 11 miliona automobila, ako uspeju da osiguraju stabilno snabdevanje čipovima. Potez najvećeg japanskog proizvođača automobila je najnovija potvrda teškoća u lancima snabdevanja, koje koče globalnu automobilsku industriju u dugotrajnoj pandemiji covida, a izglede je dodatno pogoršala kriza zbog ruskog napada na Ukrajinu. Takođe, Honda Motor saopštava da će do kraja meseca smanjiti proizvodnju u dve domaće fabrike za oko 10%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen će smanjiti proizvodnju u Evropi, a povećati u Americi

 

volkswagen-atlas.jpg

 

Rat u Ukrajini je mnoge proizvođače automobila doveo u situaciju da ponovo razmišljaju o proizvodnim aktivnostima. Tako je sada objavljena vest da će Volkswagen forsirati proizvodnju u Kini i Severnoj Americi nauštrb evropskog tržišta.

 

Govoreći tokom godišnje press konferencije proizvođača automobila, glavni izvršni direktor Volkswagena Herbert Diess rekao je da će VW povećati proizvodnju u svojim fabrikama Chattanooga u SAD-u i Puebla u Meksiku, dok će Audi povećati proizvodnju u fabrici u San Jose Chiapo, takođe u Meksiku. To znači da će se povećati proizvodnja modela za američko tržište Atlas, Atlas Cross Sporta, Tiguan, Taos i Audi Q5. Do promena dolazi jer je rat prisilio proizvođača automobila da smanje kapacitete u nekim evropskim fabrikama zbog toga što se deo komponenti za vozila proizvodi (ili se proizvodio) u Ukrajini. Volkswagen će takođe preusmeriti isporuku čipova, inače namenjene Evropi, u Severnu Ameriku i Kinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford rešio da isporučuje neke automobile bez čipova, ali nije jedini

 

200205-seat leon 01.jpg

 

Mikročipovi su neophodni za rad brojnih delova i funkcija u vozilu, ali kako se bez nekih komfornih i može živeti, u Fordu su rešili da ih batale. Ali nisu oni jedini, jer su se i BMW, GM, Peugeot i drugi već odlučili na sličan korak.

 

Zbog krize na automobilskom tržištu izazvane nestašicom čipova, a koja će se dodatno produbiti rusko-ukrajinskim sukobom, proizvođači automobila morali su da se snađu na neke do sada nezamislive načine kako bi svoja vozila ipak isporučili kupcima. Naime, deo njih je odlučio da isporuči modele u kojima nema svih komponenti kakve se očekuju u takvim vozilima. Model poput glomaznog Ford Explorera tako dolazi bez kontrole za grejanje i hlađenje zadnjeg dela vozila. BMW je iz nekih modela izbacio ekrane osetljive na dodir, Peugeot je u najvećoj krizi isporučivao novi 308 bez digitalne instrument table, GM isporučuje automobile bez opcije bežičnog punjenja i modula za efikasnije upravljanje gorivom, a Cadillac je morao da izbaci opciju asistenta u vožnji za svoj model Escalade, itd.

 

Automobili bi svakako bili u voznom stanju pa bi, kada potrebni čipovi stignu, vlasnike pozvali u servis na naknadnu ugradnju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes bi nacionalizacijom u Rusiji mogao da ostane bez imovine vredne dve milijarde evra

 

201169-mercedes e 011.jpg

 

Mercedes je u svom godišnjem izveštaju otkrio da ima 2 milijarde evra u imovini koja bi mogla da bude ugrožena ako ruska vladajuća stranka krene napred sa predlogom za nacionalizaciju proizvodnih pogona u vlasništvu stranih firmi koje pauziraju proizvodnju tokom invazije zemlje na Ukrajinu. Kompanija upozorava da je rat u Ukrajini izazvao brojne rizike koji se kreću od prekida isporuke delova i snabdevanja energijom do sajber napada. U njemu se navodi da bi rizici mogli da se pogoršaju ''potencijalnom eksproprijacijom imovine ruskih filijala''.

 

Mercedesovi komentari su usledili nakon predloga kojim je visoki član Jedinstvene Rusije, vladajuće stranke u zemlji, zapretio da će nacionalizovati proizvodne pogone ''firmi koje najavljuju svoj izlazak i zatvaranje proizvodnje u Rusiji'', tokom napada u Ukrajini. Iako je Mercedes daleko od jedinog nemačkog proizvođača koji je pauzirao proizvodnju u fabrikama koje posluje u Rusiji, njegova fabrika u Esipovu (blizu Moskve) otvorena je 2019. i prva je fabrika kojom upravlja strani proizvođač. Proizvođač automobila navodi da njegove ruske jedinice imaju obaveze prema bankama u iznosu od približno milijardu evra, za koje je izdao globalnu garanciju.

 

Ruski milijarder i predsednik metalurškog diva Norilsk Nickel, Vladimir Potanin, upozorio je Kremlj da bi nacionalizacija imovine zapadnih kompanija mogla da vrati zemlju više od 100 godina unazad. ''Prvo, vratilo bi nas sto godina unazad, u 1917. a posledice takvog koraka - globalno nepoverenje u Rusiju od strane investitora bi doživljavali decenijama'', rekao je Potanin. ''Drugo, odluka mnogih firmi da obustave poslovanje u Rusiji je, rekao bih, pomalo emocionalne prirode i možda je doneta kao rezultat neviđenog pritiska javnog mnenja u inostranstvu na njih'', dodao je 61-godišnjak. ''Ne treba pokušavati zalupiti vrata, nego nastojati očuvati privredni položaj Rusije na onim tržištima koja smo toliko dugo kultivirali''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rusija zabranila izvoz automobila

 

lada vesta 01.jpg

 

Rusija uzvraća na sankcije Zapada donošenjem mere zabrane izvoza koja uključuje više od 200 proizvoda i trajaće do kraja godine. Detaljna lista za sada nije objavljena, ali je državna novinska agencija TASS saopštila je da spisak uključuje tehničku, telekomunikacionu i medicinsku opremu, kao i vozila, poljoprivrednu mehanizaciju, lokomotive i vagone.

 

BBC izveštava da je zabrana izvoza usmerena na otprilike 48 zemalja za koje ruska vlada navodi da su ''izvršile neprijateljske akcije'' protiv te države. Vlada je dodala da zabrana ''imala za cilj da obezbedi nesmetano funkcionisanje ključnih sektora privrede'' u Rusiji. Čini se da ovaj potez već ima efekta jer je Stellantis u izjavi za Carscoops naveo da je prestao da uvozi i izvozi vozila iz Rusije. Ta kompanija upravlja fabrikom u Kalugi i ranije ove godine počela je da izvozi modele Citroen Jumpy, Peugeot Expert i Opel Vivaro u zapadnoevropske zemlje. Ovo je udarac za Stellantis, jer, kako je Rojters ranije izvestio, evropski auto-gigant želeo je da fabriku u Kalugi pretvori u ''izvozno čvorište motora i vozila za Evropu, Latinsku Ameriku i Severnu Afriku''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault ne želi da napusti Rusiju jer se boji da će ostati bez Lade?

 

lada_4x4 02.jpg

 

Renault je vlasnik 68% učešća u AvtoVAZ-u i marki Lada u Rusiji, pa su jasni razlozi zbog kojih je francuska firma i dalje prisutna u najvećoj državi na svetu. Dok zapadne marke napuštaju Rusiju zbog rata u Ukrajini, Renault ostaje. Sa navedenim vlasničkim učešćem Renault kontroliše otprilike 30% tržišta automobila u zemlji i ima 40.000 lokalnih radnika. Stvar još složenijom čini činjenica da francuska vlada poseduje 15% učešća u Renaultu. Rusija čini oko 10% Renaultovih prihoda.

 

Izvori iz Renaulta su rekli da oklevaju u povlačenju iz Rusije zbog visokih troškova i jer žele da izbegnu nacionalizaciju AvtoVAZ-a. Neki nezavisni stručnjaci najavljuju da Renault neće izaći iz Rusije. Rusija je najavila da će nacionalizovati forme koje su odlučile da napuste to tržište. Francuska vlada nije govorila o Renaultovim odnosima u Rusiji. Francuski ministar finansija Bruno Le Maire je rekao da su privatne firme slobodne da donose vlastite odluke o poslovanju u Rusiji, ali samo ako se strogo i rigorozno pridržavaju sankcija.

 

renault arkana 01.jpg

 

Proizvodnja u Renaultovoj fabrici u blizini Moskve je privremeno zaustavljena zbog problema s snabdevanjem. AutoVAZ-ove lokacije u Toljatiju i Iževsku takođe miruju nakon ruske invazije na Ukrajinu zbog nestašice poluprovodnika. Renaultu nije lako...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzukijeva fabrika u Mađarskoj više ne izvozi u Rusiju, ali ni u Ukrajinu

 

220322-suzuki s01.jpg

 

Suzuki u Mađarskoj ima fabriku godišnjeg kapaciteta oko 120.000 automobila. Od te sume oko 10.000 automobila je završavalo na ruskom i ukrajinskom tržištu. Ove godine tamo će, ako sankcije potraju, stići osetno manje automobila. Ovo je prvi znak proširenog ekonomskog uticaja ratnih zbivanja u Ukrajini, čiji efekat se polako preliva preko granica evropskih država.

 

U Suzukiju su ipak optimistični. Kažu da nemaju dobavljače u područjima zahvaćenima ratom pa im jedini pravi problem predstavlja nestašica poluprovodnika. Dodatne teškoće u poslovanju su slabljenje domaće valute, kao i rast cena energenata. ''Radimo najviše što možemo na optimizaciji naših troškova proizvodnje. Ipak, u jednom trenutku deo tih povećanih troškova će se odraziti i na cene novih automobila'', izjavila je predstavnica Suzukija Zsuzsanna Bonnar-Csonka. U Suzukiju trenutno rade na tome da viškove u proizvodnji nastale zbog blokade prema Rusiji preusmere na druga tržišta. Procenjuje se da pomenutih 10.000 automobila čini oko 10% izvozne komponente fabrike. Nije poznato gde će pokušati da nadomeste prodaju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault obustavlja rad fabrike u Moskvi, ali se ne povlači potpuno iz Rusije

 

renault arkana 03.jpg

 

Renault je objavio da će suspendovati rad svoje fabrike u Moskvi i proceniti moguće opcije učešća u svojoj ruskoj filijali AvtoVaz, dok raste pritisak oko njegovog velikog prisustva u Rusiji. Upravni odbor Renault Group odlučio je da se suspenduju aktivnosti fabrike u Moskvi, navela je grupa. Ta fabrika proizvodi terensko vozilo Duster, Captur, Arkana i Nissan Terano.

Ali, najveći deo prisustva kompanije Renault u Rusiji je preko ogranka AvtoVaz, koji mu je pomogao da proda skoro 500.000 vozila u Rusiji 2021. godine, čime je to tržište njegovo drugo najvažnije tržište posle Evrope.

 

Šef ukrajinske diplomatije uputio je poziv na svetski bojkot Renoa pošto je ukrajinski predsednik Volodimir Zelenski u obraćanju francuskom parlamentu pomenuo Renault među nekoliko drugih francuskih kompanija koje još rade u Rusiji. Renault nije objavio izlazak iz Rusije, ali se ovim otvaraju vrata za takav scenario. ''Grupa procenjuje moguće opcije oko učestvovanju u AvtoVazu'' u kome Renault ima udeo od 69% od kraja 2016. godine. Kompanija je lider na ruskom tržištu sa markom Lada. Grupa Renault je navela da želi da deluje odgovorno prema svojih 45.000 zaposlenih u Rusiji.

 

Renault je zabeležio istorijski gubitak od 8 milijardi evra u 2020. godini koju je obeležila pandemija korona virusa, pokazuju podaci. Ovaj istorijski gubitak uglavnom se povezuje sa japanskim partnerom Nissan pošto Renault ima 43% udela u toj grupi. Renault je doživeo i pad prodaje za 21.3% u 2020. sa manje od tri miliona prodatih vozila. Grupa je zabeležila gubitak od 7.3 milijardi evra u prvoj polovini 2021. godine zbog pandemije, ali je u drugoj polovini godine ograničila gubitak na 660 miliona evra sa prometom manjim za 8.9%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi zaustavio proizvodnju u pojedinim fabrikama

 

audi q4 01.jpg

 

Audi je zbog aktuelne geopolitičke situacije prisiljen da zaustavi proizvodnju.

U pismu upućenom zastupnicima, koje je na uvid dobio nemački magazin Automobilwoche, Audi obaveštava da će ''zaustaviti proizvodnju na određenim lokacijama''. Pritom nije otkriveno na koliko dugo, već je rečeno da će prekid ''trajati danima ili nedeljama''.

 

Na udaru su brojni modeli, pa će tako problemi u snabdevanju tržišta sigurno pogoditi A4, A5, A6, A7, TT, Q7 i Q8. Audi upozorava zastupnike da budi spremni na ''značajno duže liste čekanja'' za pomenute modele. Audi bi početkom aprila trebalo da pokrenene proizvodnju modela A4, A5, A6 i A7, dok bi TT, Q8 i Q4 e-tron mogli da se vrate u proizvodnju tek u drugoj polovini meseca, i to u smanjenim količinama. Automobilwoche dodaje da su A1, A3, Q5 i A8 tek minimalno pogođeni situacijom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabrika Stellantisa i Mitsubishija u Rusiji u pogonu

 

citroen j 1.jpg

 

Uprkos najavama o zatvaranju, iz fabrike još uvek izlaze vozila namenjena evropskom tržištu. U pitanju je fabrika u kojoj se trenutno proizvodi oko 11.000 lakih komercijalnih vozila godišnje, a nose oznake Peugeota, Opela i Citroena. Pogađate, u pitanju su Stellantis i Mitsubishi, koji kao suvlasnik koristi fabriku za proizvodnju Outlandera i Pajera, i to u količini nešto većoj od 21.000 vozila godišnje.

 

Ranije ove nedelje portparol Stellantisa je za Auto News potvrdio da je fabrika i dalje operabilna, ali uz drastično smanjen ritam proizvodnje. Tada je napomenuto da bi fabrika mogla da obustavi rad, pre svega zbog logističkih i problema u snabdevanju delovima. Inače, Stellantis je ranije obustavio izvoz i uvoz u Rusiju, dok je šef koncerna Carlos Tavares naglasio da ozbiljno razmišljaju o preseljenju proizvodnje iz fabrike u Kalugi u one u Hordainu u Francuskoj i Lutonu u Velikoj Britaniji. Ako se to preseljenje dogosi, biće to velika promena u poslovanju.

 

Naime, još u januaru je objavljeno da će ruski pogoni u Kalugi proizvoditi dostavna vozila za celu Evropu, a imali bi godišnji kapacitet od 125.000 vozila. O svemu se nešto ranije oglasio i Tavares, koji je rekao da će proizvodnja sasvim sigurno stati, ali ne zbog dešavanja u Ukrajini već zbog drugih razloga vezanih uz nestašicu pojedinih delova. Pritom je naglasio da će odluka biti doneta bez objave za medije. Trenutni plan je da se početkom aprila fabrika zbog nestašice delova zatvori na nekoliko dana, a zatim će od 6. do 10. aprila radnici biti poslati na kolektivni godišnji odmor. Proizvodnja Mitsubishijevih vozila se međutim neće prekidati. U Kalugi je zaposleno oko 2.500 radnika, dok Stellantis u Ukrajini ima 71 zaposlenog.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto-industrija pred istorijskom krizom: Preti ekstremno smanjenje proizvodnje i zatvaranje fabrika

 

Mirafiori.jpg

 

Nedostatak neonskog gasa i paladijuma, odnosno otežana distribucija zbog situacije u Ukrajini dovešće do ekstremnog smanjenja proizvodnje u auto industriji, procenjuju stručnjaci. Očekuje se da će nestašice koje ometaju globalnu proizvodnju vozila biti aktuelne i tokom cele 2022. pre nego što ponuda uhvati korak sa potražnjom početkom 2023. Svetska proizvodnja lakih vozila će se smanjiti za 2.6 miliona automobila obe godine, na 81.6 miliona za 2022. i 88.5 miliona jedinica za 2023.

 

Stručnjaci SiP-a su kao najveće probleme naveli snabdevanje ukrajinskim neonskim gasom, ključnim sastojkom za proizvodnju čipova, i gubitak montažnih kablova iz Ukrajine. ''Pored toga, potpuni gubitak ruskog paladijuma predstavlja ogroman rizik sa potencijalom da postane najveće ograničenje ponude u industriji'', navodi se u izveštaju. ''Naš najgori scenario neočekivanih situacija pokazuje moguća smanjenja do četiri miliona jedinica za ovu i sledeću godinu'', rekao je Mark Fultorp, izvršni direktor ''SiP global mobiliti'' za predviđanje globalne proizvodnje. Kriza u Ukrajini doprinela je teškoj poziciji proizvođača automobila, koji su se borili sa visokim cenama zbog poremećaja povezanih sa kovidom, uključujući nestašicu poluprovodnika. Veliki proizvođači automobila najavili su da će zatvoriti fabrike i dalje podizati cene kako se problemi sa snabdevanjem budu povećavali.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault nakon prekida nastavio proizvodnju automobila u Moskvi

 

renault k 1.jpg

 

Renault je nakon prekida sada ipak nastavio proizvodnju automobila u svom postrojenju u Moskvi. Renault je bio jedan od brojnih proizvođača koji su obustavili proizvodnju u Rusiji nakon što je ova zemlja izvršila invaziju na Ukrajinu. I dok su se mnoge kompanije povukle s tržišta krajem februara, iz Renaulta je saopšteno da se zaustavlja proizvodnja zbog ''prisilne promene postojećih logističkih ruta'', pa se francuska kompanija nije povukla s tržišta.

 

Renault je najveći strani proizvođač automobila u Rusiji, a neimenovani izvori su sredinom marta rekli da francuska kompanija ne želi da se povuče sa tržišta zbog straha da će izgubiti postrojenja. To predstavlja reakciju na pretnju ruskih vlasti koja se odnosi na nacionalizaciju fabrika stranih kompanija koje se povuku s tržišta tokom invazije na Ukrajinu. Renault takođe ima 67.6% vlasništva u Lada Auto Holdingu, koji poseduje kompaniju Avtovaz, proizvođača vozila popularnog brenda Lada. Renault kontroliše oko 30% ruskog tržišta automobila i zapošljava oko 40.000 ljudi, a na ruskom tržištu ostvaruje oko 8% svog profita. Avtovaz je saopštio da privremeno obustavlja proizvodnju u postrojenjima Togliatti i Izhevsk između 21. i 25. maja zbog nedostatka elektronskih komponenti. Osim Ladinih modela, Izhevsk proizvodi Dacijine modele Logan i Sandero. Izveštaji govore da bi se zbog ekonomskih sankcija rusko tržište automobila moglo smanjiti za 50%. Logističke rute i prekidi u proizvodnji će takođe imati uticaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitsubishi će bivšu Pajero fabriku prodati kompaniji za proizvodnju toalet papira

 

mitsubishi-pajero 2022 01.jpg

 

Mitsubishi je saopštio da će svoju fabriku u centralnom Japanu prodati kompaniji Daio Paper za otprilike 4 milijarde jena (34 miliona dolara). Fabrika je proizvodila nekada veoma popularni Pajero, a sada će verovatno biti pretvorena u fabriku za proizvodnju toalet papira i maramica.

Nikkei Asia izveštava da će Mitsubishi zemljište i objekte na njemu preneti na Daio do kraja marta 2023. Mitsubishi je zatvorio fabriku 2020. i to je bila prva japanska fabrika koju je zatvorio od 2001. godine. Na svom vrhuncu, fabrika je proizvodila 170.000 vozila godišnje, ali je prodaja opala poslednjih godina pa je tako 2019. proizvela samo 63.000 vozila. Prodaja fabrike je deo šireg plana za smanjenje fiksnih troškova kroz korake kao što je ponuda za 650 radnika u Japanu za prevremeno penzionisanje 2021.

 

mitsubishi-pajero 2022 02.jpg

 

Radnici u fabrici Pajera su međutim tražili od Mitsubishija da proda fabriku drugom proizvođaču automobila da bi zaštitili radna mesta. Umesto toga, izveštaji pokazuju da će skoro trećina zaposlenih biti raspoređena na druge pozicije u kompaniji, druga trećina se zaposlila u drugim kompanijama, a nešto više od 250 je prihvatilo ponude za prevremeno penzionisanje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edison Motorsu propala kupovina SsangYonga

 

ssangyong sports 01.jpg

 

Korejski proizvođač električnih vozila Edison Motors je imao nameru da preuzme posrnulog, ali daleko poznatijeg konkurenta, međutim nije uspeo da plati za tu transakciju.

 

Početkom godine se pisalo da će korejski proizvođač električnih automobila Edison Motors za 225 miliona dolara preuzeti 95% udela u vlasništvu SsangYonga, proizvođača vozila koji se našao pred bankrotom. Tada je transakcija bila već dogovorena i odobrena od strane trgovačkog suda koji je sprovodio postupak stečaja. Planovi su bili veliki: Edison Motors je nameravao da proizvodi električne automobile koji će konkurisati Tesli, Mercedesu i Volkswagenu, koristeći svoju stručnost na polju e-vozila i SsangYongovo iskustvo u serijskoj proizvodnji. Međutim, sada se čini da je plan zapeo kada je već bio u fazi ostvarivanja.

 

Edison Motors je, naime, imao rok do 25. marta da isplati dogovoreni iznos dosadašnjem većinskom vlasniku SsangYonga, indijskom koncernu Mahindra&Mahindra - a to se, međutim, nije dogodilo. Prilikom potpisivanja ugovora je uplaćeno 10%, a ostatak nije ''legao'' na račun u dogovorenom roku. Čim je istekao rok za uplatu, ugovor o kupoprodaji je odmah poništen, a iz SsangYonga su poručili da će krenuti u potragu za novim potencijalnim kupcem. Iz Edisona su poručili da je posao propao pre svega zbog nekooperativnog stava uprave SsangYonga i netransparentnosti u trošenju avansa od 10% ukupnog iznosa transakcije. Finansijski problemi za SsangYong su izazvani smanjenom potražnjom za njihovim vozilima, kojih je prošle godine prodato tek oko 85.000, odnosno 21% manje nego godinu pre toga. U Evropi su prodali nešto više od 11.000 vozila u 2021. godini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kriza s čipovima u autoindustriji bi mogla da potraje duže nego što se očekivalo

 

cip.jpg

 

Nestašica čipova zbog koje pati automobilska industrija, a time i hiljade kupaca kojima se produžavaju rokovi isporuke vozila, potresa tržište. Pretpostavke su da će ova kriza nestati do kraja godine, ali čini se da možda i neće, odnosno da su optimistična predviđanja ipak - preoptimistična!

 

ASML je najveći proizvođač litografskih mašina, koji su važan deo proizvodnje čipova, odnosno industrijski uslov bez kojeg se ne može. Oni služe za proizvodnju integrisanih krugova na silikonskim pločicama. Potražnja i narudžbine su porasli, a ASML je nedavno potvrdio da se bori s narudžbinama koje prima. Peter Wennink, izvršni direktor ASML-a, kaže da kompanija mora da proizvede više takvih mašina, ali povećanje kapaciteta preko noći jednostavno nije moguće. Gruba procena pokazuje da proizvodnja mašina za litografiju mora da se poveća za više od 50%. Njegova prognoza nije nimalo dobra vest: manjak čipova bi mogao da se nastavi sve do kraja 2024. Proces povećanja proizvodnje litografskih mašina je mnogo složeniji nego što zvuči. Nakon dobijanja potrebnih dozvola, izgradnje i postavljanja fabrike, kompanija mora da zaposli ljude, doveze proizvodnu opremu, a zatim još da čeka 12 meseci pre nego što pokrene proizvodnju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da bi sprečili prenos Covid-a, kineski GM radnici spavaju, žive i rade u fabrici

 

gm shanghai 01.jpg

 

Osoblje u pogonu General Motorsa u Šangaju je zamoljeno da spava u fabrici da bi se omogućilo da fabrika ostane otvorena u skladu s trenutnim propisima o zaustavljanju širenja Covida. Prema izveštaju Reutersa, radnici spavaju, žive i rade u tvornici i potpuno su izolovani od ostatka društva da bi sprečili prenos virusa.

 

Šangajska pravila o ''lockdown-u'' su izazvala probleme nekoliko proizvođača automobila i dobavljača u industriji, uključujući kompaniju Tesla, koja je ove nedelje obustavila proizvodnju na četiri dana jer nije uspela da postigne isto rešenje ''zatvorenog društva'' kao General Motors. Fabrika u Šangaju je deo zajedničkog poduhvata između GM-a i kineskog SAIC-a, a trenutno proizvodi Buicke, Chevrolete i Cadillace na svom mestu istočno od gradske reke Huangpu. Kada je Autonews zatražio od GM-a da komentariše izveštaj, kompanija je odbila komentar, rekavši samo da fabrika proizvodi vozila po normalnoj stopi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada pokreće proizvodnju automobila bez elektronike

 

lada granta 02.jpg

 

U medijima se pojavila informacija koja pokazuje smer u kojem će ići ruska autoindustrija lišena saradnje sa Zapadom. Sve očiglednijim povlačenjem Renaulta ruski AvtoVAZ, kao najveći proizvođač automobila u zemlji, konsoliduje snage i prilagođava se novonastaloj situaciji. Proizvodnja se u fabrikama pokreće, i to za početak sa skraćenom radnom nedeljom od četiri dana.

 

Kad su u pitanju nestašica poluprovodnika i elektronskih sklopova i tu je pronađeno rešenje. Tako su sada jednostavno odlučili da odbace elektroniku i proizvode automobile kao pre dvadeset i više godina. Lada Granta je relativno moderan automobil, ali sada kreće prva u svojevrsni ''detjuning''. Osim što gubi ABS i ESP, nova Granta će se proizvoditi i bez vazdušnih jastuka, a izgubiće i ERA-Glonass sistem za hitne pozive.

 

lada_granta 01.jpg

 

Kad je ekologija u pitanju Ladini motori će izgubiti senzore za prilagođavanje sagorevanja pa bi standard izduva trebalo da padne. A kako bi uštedeli na vremenu odlučili su navodno da smanje kvalitet na Euro 2 za koji navodno nema posebnih zahteva za testiranjima kao za više norme. Takođe, svi delovi koji su dolazili od inostranih kooperanata su sada nedostupni, pa će sve važne delove ubuduće proizvoditi domaće firme. Isto važi i za modele Nive, a vrlo verovatno i Vestu. Kad su u pitanju Largus (Logan MCV) i crossover XRAY, rešenje nije u potpunosti pronađeno. Prvi primerci pojednostavljenih Lada bi na tržište trebalo da stignu kroz najviše mesec dana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruski mediji: Volkswagen nastavlja sa radom u Rusiji od leta

 

vw taos 3.jpg

 

Fabrike VW-a u Kalugi i Nižnjem Novgorodu u Rusiji bi mogle ponovo da počnu sa radom ovog leta, saopštio je list Vedomosti.

''Fabrike VW-a u Kalugi i Nižnjem Novgorodu bi mogle da ponovo počnu sa radom u periodu jun-jul 2022. godine'', piše list pozivajući se na neimenovani izvor iz kompanije. Navodi se da je proizvodnja zaustavljena 3. marta zbog specijalne ruske vojne operacije u Ukrajini i problema sa snabdevanjem delovima.

 

Za sada je zvanično najavljeno zaposlenima u ''VW Rusija'' da neće raditi do 12. maja, piše list. Međutim, prema informacijama izvora, oni neće raditi do jula, a jedan od razloga je i činjenica da se neke komponente nalaze na granici sa Poljskom. Prema njegovim rečima, s obzirom da tranzit preko Ukrajine nije moguć, a Poljska ne propušta teret, razmatra se da se delovi isporuče u Istanbul, a zatim dalje preko Gruzije u Rusiju. Prema izvoru, rukovodstvo kompanije se nada da će do sredine maja uspeti da reši ovo pitanje.

 

''Volkswagen za sada nema proizvodni plan za 2022. godinu u Rusiji, a trenutno je reč o ponovnom pokretanju trake u junu. Zaposleni u kompaniji će punu platu dobijati minimum do sredine aprila'', piše list pozivajući se na izvor u kompaniji. VW sklapa automobile u Kalugi i Nižnjem Novgorodu. Kapacitet fabrike u Kalugi je 225.000 automobila godišnje, tamo se sklapa Polo, Škoda Rapid i VW Tiguan. U Nižnjem Novgorodu se sklapaju Škoda Octavia, Karoq, Kodiaq i VW Taos. ''Proizvodnja Škode Kodiaq će biti premeštena iz Nižnjeg Novgoroda u Kalugu. Međutim, VW neće u potpunosti da odustane od montaže automobila na platformama grupe GAZ (najveći proizvođač komercijalnih transportnih vozila u Rusiji), jer inače, koncern neće moći da dobije poreske olakšice koje predviđa specijalni investicioni ugovor. Pored toga, kompanija ima i plan da uvede treću smenu u fabrici u Kalugi u 2023. godini'', navodi se u članku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot otvorio fabriku u Gani

 

peugeot ghana.jpg

 

Početak proizvodnje Peugeota 3008, globalno cenjenog SUV-a, u fabrici za sklapanje Silver Star Auto, označava novu prekretnicu u partnerstvu marke sa Silver Star Auto kompanijom u Gani. Potpuno nova fabrika za montažu je smestila u namenske zone proizvodne linije modela Peugeot. Njegov početni proizvodni kapacitet u SKD-u (Semi-Knock Down) iznosi 4.500 automobila godišnje. Fabrika koja se nalazi u Temi (okolina Akre), Gana, u vlasništvu je porodice Kalmoni.

 

Nakon komercijalnog partnerstva koje je započelo 2019., Silver Star Auto uvozi i distribuira raznoliku paletu modela Peugeot koji odgovaraju različitim potrebama mobilnosti: SUV 2008, 3008, 5008, limuzina 301 i 508 i LCV Pick-Up. Svaki model utelovljuje vrednosti Peugeota: privlačnost, emocija i izuzetnost, koje predstavljaju oštar dizajn, intuitivni užitak u vožnji i beskompromisni kvalitet. Sa više od 25 godina iskustva, Silver Star Auto ima snažnu baštinu i prisutnost na automobilskom tržištu Gane sa servisima širom zemlje, koji zadovoljavaju prodajne i postprodajne potrebe klijenata. Linda Jackson, izvršna direktorka Peugeota: ''Oduševljeni smo razvojem našeg partnerstva s firmom Silver Star Auto. Proizvodnja 3008, a uskoro i LANDTREK Pickupa, u njihovoj fabrici za sastavljanje podržaće zapošljavanje u Gani. Ovo partnerstvo doprinosi internacionalizaciji marke, što je jedan od prioriteta u narednim godinama''.

 

PR Saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche će isplatiti radnicima bonuse u iznosu do 7.900 evra

 

porsche st 01.jpg

 

Porsche će isplatiti radnicima bonuse u iznosu do 7.900 evra. Zbog uspešnijeg poslovanja u 2021. godini, dobiće 50 evra više nego prošli put, saopštila je kompanija u Štutgartu.

 

Pravo na bonus imaće radnici poslovnica kompanije Porsche i njihovih podružnica, navodi agencija Dpa. Generalni direktor proizvođača automobila iz Štutgarta Oliver Blume rekao je prilikom predstavljanja bilansa da je prošla godina bila najuspešnija u istoriji Porsche-a. Promet je skočio za više od 15% na 33 milijarde evra, a krajnji rezultat je profit od četiri milijarde evra, posle 3.2 milijarde evra u prethodnoj godini. Iznosi bonusa u Porsche-u su tradicionalno veliki, a posebna pomoć predviđena je za ljude koji beže zbog rusko-ukrajinskog rata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes šalje 5.600 brazilskih radnika na prinudni odmor

 

mercedes logo.jpg

 

Mercedes će poslati više od 5.500 radnika u Brazilu na kolektivni odmor zbog nestašice poluprovodnika zbog koje je obustavljena proizvodnja, saopšteno je u kompaniji. Zaustavljanje proizvodnje će se desiti od 18. aprila do 3. maja i uključuje 5.000 zaposlenih u fabrici Sao Bernardo do Campo i 600 u fabrici Juiz de Fora, koje se nalaze u brazilskim državama Sao Paulo i Minas Gerais.

Mercedes je saopštio da prilagođava svoju proizvodnju kamiona, kamionskih kabina, šasija autobusa i drugih auto delova zbog globalne krize snabdevanja poluprovodnicima. Kompanija je već u martu poslala oko 1.200 radnika na kolektivni godišnji odmor zbog deficita u lancima snabdevanja, prema sindikatu metalskih radnika iz brazilskog regiona Sao Bernardo do Kampo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford zaustavio proizvodnju Fieste u Kelnu

 

218217-Ford Fiesta 01.jpg

 

Ford zaustavlja proizvodnju u nemačkoj fabrici u Kelnu. Tu se pravi jedan od ključnih modela marke, Fiesta. Očekuje se da će se situacija normalizovati tek krajem aprila.

 

Automobilwoche je, pozivajući se na portparola nemačke filijale marke, obavestio o produženoj pauzi u fabrici Forda u Kelnu. Uzrok su prekidi u snabdevanju, iako proizvođač ne navodi o kojim se komponentama radi. Lokalne novine Bild izveštavaju da bi to mogli da budu kablovi iz Ukrajine, kao i poluprovodnici s čijim nedostatkom se Ford ranije borio tokom pandemije koronavirusa. Bez obzira na razloge, zaposleni se neće vratiti na svoja radna mesta pre 25. aprila. U skladu s nemačkim standardima, proizvođač je uveo tzv. ''Kurzarbeit'', odnosno skraćivanje radnog vremena ili potpuna obustava aktivnosti, uz zadržavanje plata zaposlenima. Treba napomenuti da je fabrika u Kelnu važna za Ford i u pogledu budućih planova. Kompanija je uložila 2 milijarde evra za pokretanje proizvodnje električara na bazi Volkswagen MEB platforme u narednim godinama. Ako sve bude išlo po planu, prvi crossoveri će sići sa proizvodne trake krajem ove godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...