Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Da li biti najveći automatski znači i biti najuspešniji?

Recommended Posts

Toyota smanjuje proizvodnju zbog problema sa isporukom delova

 

204172-trd.jpg

 

Toyota će u januaru obustaviti veći deo proizvodnje nego što je nedavno najavljeno, budući da je zaraza covidom-19 među radnicima u autoindustriji usporila isporuke delova, objavila je kompanija u ponedeljak. Zbog problema u isporukama, koji dolaze u vreme nestašice poluprovodnika, planirana proizvodnja u ovom mesecu će biti smanjena za 65.000 vozila, odnosno za 18.000 više nego što je bilo najavljeno prošle nedelje, izjavio je portparol kompanije. Japanska kompanija će pokušati da nadoknadi izgubljenu proizvodnju u februaru, dodao je portparol. Iz Toyote je prošle nedelje objavljeno da očekuju da neće dostići zacrtanu godišnju proizvodnju od devet miliona vozila zato što ne raspolažu dovoljnim količinama čipova. Poslovna godina u japanskom proizvođaču završava 31. marta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot zapošljava 850 ljudi u fabrici u Miluzu

 

peugeot 308 hybrid.jpg

 

Stellantis namerava da dodatnom smenom poveća proizvodnju u francuskoj fabrici Mulhouse (Miluz). Ukupno planira da zaposli čak 850 ljudi koji će pomoći u realizaciji narudžbina za novi, kompaktni 308. Najnovija verzija Peugeota 308 je veoma popularna među kupcima. Toliko popularna da fabrike ne mogu da prate prodaju. Ranije su nedostajali poluprovodnici, a sada nedostaje ruku za rad. Predstavnici grupacije zato informišu o planovima za restrukturiranje i povećanje zaposlenosti. Ukupno je u Miluzu potrebno čak 850 dodatnih radnika. Cilj je stvoriti treću smenu i maksimalno iskoristiti proizvodni kapacitet. Potražnja za 308, uprkos ne preterano niskim cenama, pokazala se iznenađujuće visokom. Kupci rado biraju ne samo verzije sa klasičnim pogonom, već i plug-in hibride. Treba pomenuti da će se sledeće godine u ponudi pojaviti i potpuno električna varijanta. Tada će Peugeot moći da se pohvali čitavom paletom pogonskih agregata - od dizela do čiste električne energije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche očekuje dobre rezultate i u 2022. godini

 

porsche-panamera 11.jpg

 

Porsche se nada snažnom rastu prodaje i u 2022. godini, uprkos globalnim problemima sa snabdevanjem čipovima, rekao je izvršni direktor nemačkog proizvođača sportskih automobila u intervjuu objavljenom u ponedeljak. U 2021. Porsche je prodao 301.915 automobila, povećavši isporuke za oko 11%. Uz jednako snažan rast, procenjuje se da bi Porsche u ovoj godini mogao da prpda 335.000 vozila.

 

''Prema trenutnoj knjizi narudžbina, uveren sam da ćemo u 2022. ostvariti podjednako snažan rast prodaje kao i u 2021.'', rekao je za specijalizovani nedeljnik Automobilwoche Detlev von Platen, Porscheov direktor prodaje. U grupi Volkswagen modeli s visokom maržom imaju prioritet pri raspodeli čipova kako bi se zadržala visok nivo dobiti uprkos uticaju oskudice poluprovodnika na proizvodnju. Podršku prodaji pružiće i snažna potražnja za novim vozilima, a dugi rokovi isporuke podižu cene, što ide na ruku proizvođačima automobila. Manjak poluprovodnika opterećuje ipak proizvodnju pa je grupa prošle godine prodala 4.9 miliona vozila brenda Volkswagen, oko 8% manje nego u godini ranije kada je zbog lockdowna nakratko bila prisiljena i da obustavi proizvodnju. Prodaja Audija je smanjena 0.7%, uz isporučenih 1.68 miliona automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda smanjuje proizvodnju - šta stoji iza odluke japanskog giganta?

 

honda c 22.jpg

 

Honda umanjuje svoje proizvodne kapacitete u Japanu i drugde u nastojanju da ostvari što efikasniji (potpuni) prelaz sa proizvodnje vozila sa motorom na unutrašnje sagorevanje na vozila na električni pogon. Renomirani japanski proizvođač automobila i motocikala Honda je pred Novu godinu drastično redukovao proizvodni proces u jednom od svojih najvećih postrojenja u Japanu, fabrici automobila u prefekturi Saitama, u kojoj je svojevremeno proizvodio oko 250.000 vozila i koja je decenijama služila kao rasadnik tehnologija i znanja unutar tog konglomerata. Fabrika u gradiću Sajami će u naredne tri godine proizvoditi samo delove umesto kompletnih vozila i potom biti u potpunosti zatvorena. I dok će radnici biti prebačeni u druga postrojenja unutar zemlje, izvesno je da potez rukovodstva s kraja decembra znači da će kapacitet proizvodnje vozila u Japanu osetno opasti, sa sadašnjih blizu milion, na oko 800.000 jedinica.

Početkom ovog veka Honda je u ostrvskoj carevini proizvodila 1.3 miliona vozila, ali je taj broj pao na 840.000 u 2019. pre udara epidemije novog koronavirusa i poremećaja u snabdevanju čipovima za automobile, koji sada mori ovu veliku kompaniju. Pored problema sa snabdevanjem delovima, iza redukcije proizvodnje u dalekoistočnoj državi je i potreba da se izvrši prelaz na proizvodnju električnih vozila, odnosno, dalje razviju potpuno nove tehnologije - zadatak kojem stara fabrika u Sajami, otvorena još 1964. godine, ne može da odgovori u dovoljnoj meri.

 

Izmeštanje proizvodnje u inostranstvo

Bitan uzrok smanjenja proizvodnje u zemlji je svakako i to što je Honda, slično drugim velikim proizvođačima iz razvijenih država, izmestila dobar deo svojih kapaciteta u zemlje s velikim tržištima i jeftinijom radnom snagom, kao što su Kina i Tajland, odakle potiče i deo automobila koje prodaje u Japanu.

 

honda passport 23.jpg

 

Naravno, u prošlosti da bi se zaštitila od visokih carina, Honda je otvorila i više postrojenja na severnoameričkom kontinentu kako bi ubirala velike prihode na velikom i bogatom tržištu SAD. Zapravo, Honda je prvi japanski proizvođač vozila koji je otvorio fabriku u SAD. Reč je postrojenju za sklapanje motocikala u državi Ohajo, koje je počelo s radom 1979. godine. Prvu fabriku automobila na američkom tlu japanski div je podigao 1982. Od tada Honda je proizvela gotovo 25 miliona četvorotočkaša u SAD, gde sada poseduje čak 12 fabrika.

 

honda e 24.jpg

 

Japan ne samo da ima radnu snagu koja je skuplja nego u zemljama u razvoju, već je u poređenju sa SAD, Kinom, a u bliskoj budućnosti, verovatno i Indijom, manje tržište. To se već jasno vidi poslednjih godina. U fiskalnoj 2018. godini, na primer, proizvođač čuvenih sedana Civic i Accord u svojoj zemlji je prodao 740.000 vozila, dok je u Kini ključeve za njegove automobile preuzelo 1,46 miliona, a u SAD čak 1.61 miliona kupaca.

 

Racionalizacija smanjuje kapacitet

Honda je u fiskalnoj godini 2020. godini ostvarila operativni profit od samo jedan posto, usled reformi koje je započela, a u sklopu kojih je i zatvorila fabrike u Turskoj i Velikoj Britaniji. Reč je pre svega o sprovođenju strategije o postavljanju novih proizvodnih linija za električna vozila, koje se više isplati u fabrikama na Dalekom istoku i u Severnoj Americi, gde su tržišta i platežna moć potrošaća veći. Usled tih napora da se izvrši racionalizacija kako bi se što bolje ostvario prelaz na proizvodnju električnih automobila, globalni kapacitet proizvodnje Honde je pao sa 5.6 na oko 5.14 miliona vozila. Na odluku o zatvaranju postrojenja u Svindonu u Engleskoj, gde je bez posla ostalo oko 3.000 radnika, uticale su i posledice svetske finansijske krize iz 2008. i, kasnije Bregzit i neizvesnost u vezi toga da li će i koliki nameti biti uvedeni na proizvode sa ostrva nakon izlaska Velike Britanije iz EU, dok su u Turskoj povlačenje Honde iz Gebzea, blizu Istanbula, ubrzali pad vrednosti domaće valute, inflacija i stropoštavanje potražnje za automobilima. Honda planira da sve svoje modele prebaci na električni pogon do 2040. godine, tako da je pred njom još puno truda i rada.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo ulaže 950 miliona evra u renoviranje fabrike u Torslandi za električna vozila

 

torslanda.jpg

 

Kako pišu britanski mediji, Volvo će uložiti više od 800 miliona funti (950 mliona evra) u renoviranje svoje najveće fabrike kako bi se pripremio za prelazak na proizvodnju potpuno električnih vozila, uvodeći i fabriku za sklapanje baterija i novu tehnologiju za pravljenje aluminijumskih delova. Kompanija, koja će do 2030. godine preći na proizvodnju samo električnih vozila, u narednih nekoliko godina će unaprediti svoju najveću fabriku u Torslandi u Švedskoj, fokusirajući se na održive tehnologije i proizvodne procese.

 

Volvo će predstaviti mega livenje kao deo renoviranja fabrike, metod proizvodnje aluminijumskih delova za koji proizvođač kaže da ''stvara brojne prednosti'' u smislu održivosti, cene i performansi automobila. Mega-livenje, proces koji Tesla takođe koristi za pravljenje kompaktnog krosovera Model Y, uključuje proizvodnju glavnih komponenti automobila kao jednog aluminijumskog dela, umesto nekoliko manjih. Volvo kaže da će ovaj proces ''poboljšati energetsku efikasnost'' i omogućiti svojim dizajnerima da bolje iskoriste prostor u kabini i prtljažniku automobila. Ostale navedene prednosti uključuju uštedu troškova i smanjeni uticaj na životnu sredinu. Ostale promene u fabrici će uključivati dodavanje nove fabrike za sklapanje baterija, koja će se koristiti za integraciju baterijskih ćelija i modula u podnu strukturu Volvo automobila.

 

222390-volvo ev.jpg

 

''Sa ovim ulaganjima činimo važan korak ka našoj potpuno električnoj budućnosti i pripremamo se za još naprednije i bolje električne Volvoe'', rekao je generalni direktor Volvoa Hokan Samuelsson. ''Torslanda je naša najveća fabrika i igraće ključnu ulogu u našoj tekućoj transformaciji dok se budemo kretali ka tome da postanemo proizvođač čistih električnih automobila do 2030. godine''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uprkos smanjenju proizvodnje, Toyota uvećala prednost na prvoj poziciji

 

toyota corolla cross 1.jpg

 

Toyota je zabeležila pad profita za 21% u poslednja tri meseca 2021. godine, pošto je globalni nedostatak čipova pogodio i njenu proizvodnju. Kompanija je saopštila da je njen operativni profit u trećem kvartalu iznosio 784.4 milijarde jena (5.95 milijardi evra). Najveći svetski prodavac automobila takođe je smanjio godišnji cilj proizvodnje za 500.000 vozila na 8.5 miliona. Ovi rezultati dolaze dok se proizvođači širom sveta bore da pronađu dovoljno mikroprocesora za svoje proizvode.

 

''Iskreno se izvinjavamo zbog neprijatnosti izazvanih našim kupcima zbog serije smanjenja obima proizvodnje od prošlog leta. Radimo na obnavljanju pune proizvodnje što je pre moguće'', navodi se u saopštenju kompanije Toyota. Toyota je u septembru smanjila svoju proizvodnju vozila širom sveta za čak 40% zbog nedostatka čipova.

 

Toyota Hilux 2.jpg

 

Kompanija je takođe najavila brojne obustave proizvodnje poslednjih meseci zbog nedostatka delova pošto pandemija pogađa lance snabdevanja. Konkurentni proizvođači automobila, uključujući VW, General Motors, Ford, Nissan, Daimler, BMW i Renault, takođe su smanjili proizvodnju svojih vozila poslednjih meseci.

''Nedostatak čipova i dalje će opterećivati kompaniju u 2022. godini, ali će se ona verovatno nositi sa svim izazovima bolje od svojih takmaca'', rekao je Tu Li, generalni direktor Sino Auto Insights-a. ''Mislim da oni zapravo vide priliku u krizi zbog svog samopouzdanja u upravljanju nestašicama bolje od GM i VW. Dakle, relativno posmatrano, vidim da Toyota ima jaku godinu u odnosu na svoje konkurente'', dodao je on. Prošlog meseca, Toyota je učvrstila svoju poziciju kao najveći svetski prodavac automobila jer je povećala prednost u odnosu na najbližeg rivala Volkswagen grupaciju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemački proizvođači automobila očekuju oporavak prodaje u 2022. godini

 

mercedes eqb 2021 09.jpg

 

Nemačko tržište automobila bi trebalo da se oporavi u ovoj godini, pokazale su procene udruženja automobilske industrije (VDA), koje očekuje oko 2.8 miliona registrovanih novih automobila. To bi značilo oko sedam posto više novih automobila na putevima nego 2021. rekla je predsednica udruženja Hildegard Müller. Tokom prošle godine ih je registrovano 2.62 miliona. Prodaja putničkih vozila je značajno smanjena zbog zastoja u lancima snabdevanja, posebno poluprovodnicima. Müller je rekla da će se problemi verovatno nastaviti i u tekućoj godini.

 

208657-bmw ix 005.jpg

 

Nemačka automobilska industrija još uvek znatno zaostaje za pretpandemijskim nivoima, prema vladinim podacima koji pokazuju da je u 2019. registrovano 3.6 miliona novih automobila.

 

vw id4 99.jpg

 

Müller je zatražila i ubrzani razvoj evropske proizvodnje poluprovodnika i baterija. ''Ako Nemačka želi da u budućnosti zadrži poziciju lidera na svetskom tržištu, mora odmah početi sa izgradnjom fabrika poluprovodnika'', rekla je šefica VDA. ''Početni planovi proširenja proizvodnje baterija u Nemačkoj i Evropi već postoje i važno ih je sada u kratkom roku realizovati kako bi automobilska industrija u Evropi i dalje stvarala novu vrednost'', naglasila je Müller.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropska unija ulaže 45 milijardi evra u proizvodnju čipova

 

cip.jpg

 

Velika kriza sa isporukom čipova je pogodila jednu od najvažnijih evropskih industrija, onu automobilsku. Dok su se neki konkurenti, poput južnokorejskih Hyundaija i Kije, odlično snašli zbog posebnih veza s proizvođačima poluprovodnika, evropska autoindustrija pati poput deteta kome su roditelji iz ruke oteli omiljeni slatkiš. Tržišna glad je ogromna, ali čipova nema.

Zbog toga Evropska komisija predlaže tzv. Evropski zakon o čipovima i najavljuje ulaganje od čak 45 milijardi evra u njihovu proizvodnju. Evropa se ulenjila i mnoge strateške industrije je prepustila drugima, a sada, očekivano, plaća visoku cenu. Cilj zakona je učiniti Evropu vodećom na ovom tržištu, povećanjem proizvodnje poluprovodnika, kako bi se udvostručio tržišni udeo u svetskim okvirima do 2030. sa sadašnjih 9% na izdašnijih 20%. Od tih 45 milijardi evra 15 milijardi ide javnim i privatnim fondovima, a 30 milijardi već predviđenim programima kao što su Next Generation EU, Horizon Europe i raznim nacionalnim budžetima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford zatvorio pogon u Detroitu

 

Ford logo.jpg

 

Ford je bio primoran da zatvori pogon u SAD-u, pošto kanadski demonstranti već treći dan drže u blokadi most između Kanade i Detroita zahtevajući ukidanje kovid mera ograničenja. Blokada mosta ima sve šire implikacije na severnoameričku automobilsku industriju. Kanadski premijer Džastin Trudo odlučno je stao protiv ublažavanja kovid mera ograničenja, suočavajući se sa narastajućim pritiskom tokom poslednjih nedelja zbog protesta protiv ograničenja i protiv njega lično. Demonstranti u kamionetima blokiraju most ''Ambasador'' između Detroita i Vindzora u Ontariju, treći dan zaredom, sprečavajući ulazak vozila u Kanadu, dok se saobraćaj ka SAD-u i dalje odvija. Preko tog mosta se obavlja 25% ukupne trgovine između dve zemlje. Kanadske vlasti su sve zabrinutije zbog ekonomskih efekata. Ford je kasno sinoć saopštio da je zbog nedostatka delova primoran da zatvori fabriku motora u Vindzoru i da će se u fabrici za sklapanje vozila u Oukvilu (Ontario) raditi skraćeno.

 

''Ovaj prekid saobraćaja na mostu Detroit-Vindzor nanosi štetu kupcima, radnicima u auto industriji, dobavljačima, zajednicama i kompanijama sa obe strane granice. Nadamo se da će se ova situacija brzo rešiti jer bi mogla da ima šire posledice za sve proizvođače automobila u SAD i Kanadi'', naveo je Ford u saopštenju. Nedostak delova zbog blokade takođe je primorao General Motors da u sredu otkaže rad druge smene u fabrici SUV vozila u blizini Lansinga u Mičigenu. Portparol te kompanije Dan Flores rekao je da se očekuje da će se proizvodnja normalizovati i da se za sada ne očekuje nikakav dodatni uticaj.

 

Pored toga, portparol Toyote Skot Vazin izjavio je kasno sinoć da kompanija neće moći da proizvodi ništa u tri kanadske fabrike do kraja ove nedelje zbog nestašice delova. Mada se u saopštenju kao razlozi navode problemi u lancu snabdevanja, vremenske prilike i izazovi povezani sa pandemijom, mada je obustava proizvodnje usledila samo par dana nakon početka blokade mosta u ponedeljak. ''Naši timovi marljivo rade na smanjenju uticaja na proizvodnju'', saopštili su iz Tojote, dodajući da u ovom trenutku ne očekuju otpuštanja. Stellantis je izvestio da normalno radi, mada je morao da skrati smene u sredu u svojoj fabrici minivana u Vindzoru.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia u 2022. kreće i sa prepoznatljivim izgledom prodajnih salona

 

dacia salon 02.jpg

 

Dacia okreće novi list. Oslanjajući se na novi vizuelni identitet predstavljen još tokom 2021. dizajn brenda je sada upadljivi detalj na prodajnim salonima...

Snažan dizajn ostaje veran osnovnim vrednostima proizvođača i donosi veću vidljivost i modernu prednost mreži zastupnika. U Evropi je lagano krenuo da se sprovodi taj proces preobražaja. Kada je Luca de Meo pre godinu dana lansirao ''Renaulution'', cilj je bio ''ojačati marke iz Renault Grupe, dajući im jasan i jedinstveni teren za rad''. Zatim nekoliko meseci kasnije, Dacia je iskoristila priliku da otkrije svoj potpuno novi vizuelni identitet.

 

dacia salon 01.jpg

 

Jednostavne, ali precizne linije amblema odražavaju spajanje ''D'' i ''C'' Dacie, dva simetrična dela poput karika u lancu. Simbolizuju čvrstoću i povezanost. Na kraju, Dacia prelazi s plave na kaki zelenu i potpuno novu šemu boja koja izražava osećaj širokog prostora i duha marke na otvorenom. Od tada dizajnerski timovi rade na novom licu za Dacia salone, onom koje se uveliko oslanja na vizuelni i grafički dizajn koji se već koristi u Dacia komunikacijama od juna 2021. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li znate da Volvo od Severne Koreje traži stotine miliona evra?

 

volvo severna koreja.jpg

 

Uprkos kolapsu privrede i strogim međunarodnim sankcijama, i danas se na širokim ulicama Pjongjanga kreće mnogo starih sovjetskih i evropskih vozila, uvezenih luksuznih automobila i domaćih imitacija. Među njima se i dan danas nalazi limuzina Volvo 144 iz 1973. deo flote od 1.000 automobila koja je poslata u Severnu Koreju iz Švedske sredinom sedamdesetih godina prošlog veka.

 

Tada je Severna Koreja živela na novcu SSSR-a. Stalna pomoć i rastuća ekonomija su uverili nekoliko švedskih izvoznika da ulažu u Severnu Koreju, a 1974. švedska vlada je pristala da pošalje preko 70 miliona dolara teške mehanizacije, zajedno s tom serijom od 1.000 Volvoa 144, koji su služili kao taksi vozila. Godinu dana kasnije, s produbljivanjem privrednih veza između dve zemlje, Švedska je postala prva zapadna država koja je otvorila ambasadu u Pjongjangu. Ekonomija Severne Koreje je međutim ubrzo počela da posustaje, i mada je Švedska održavala diplomatske odnose s tom zemljom, automobili nikada nisu plaćeni. Do danas su kamate i kazne za isporučene automobile narasle na više od 285 miliona evra. I danas se preživeli modeli Volvoa koriste kao taksi vozila...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagenovi zaposleni dobijaju još jednu rundu bonus isplata zbog pandemije

 

vw id3 dresden.jpg

 

Pandemija koronavirusa negativno utiče na brojne industrije i ekonomiju generalno već dve godine. Automobilska industrija je jedna od pogođenih oblasti, a kompanije se trude da nagrade radnike koji nastavljaju da rade uprkos rizicima. Jedna od tih firmi je Volkswagen. Nemački proizvođač je objavio da će njegovi zaposleni, koji rade u fabrikama u matičnoj zemlji, dobiti još jednu rundu ''koronavirus premije'', kao priznanja za vredan rad poslednjih meseci.

 

Bonus od 500 evra, retrospektivna je isplata za period od jula 2021. do februara 2022. Isplata će se obaviti krajem ovog meseca uz redovnu mesečnu platu koju će dobiti zaposleni i neće biti oporezovana, tako da će radnici dobiti punu sumu. ''Poslednjih meseci, pandemija je naše zaposlene stavila na veliki ispit, bilo da rade na domaćim ili udaljenim lokacijama. Fleksibilnost i neumoljivo posvećenje koje su pokazali, nešto je čemu želimo da odamo priznanje. To je razlog novog bonusa vezanog za koronavirus'', rekao je Gunar Kilijan, šef odeljenja za ljudske resurse. Šegrti, dualni studenti i doktorandi, takođe će dobiti bonus za dodatne napore koje su imali zbog pandemije. Oni će dobiti do 300 evra. Prva runda VW-ovih bonusa je isplaćena u junu 2021. za period od marta 2020. do juna 2021. Suma je iznosila 1.000 evra. Paket ekonomske pomoći nemačke vlade povodom pandemije koronavirusa je sve ovo omogućio. On omogućava poslodavcima da svojim zaposlenim isplate do 1.500 bonusa, oslobođenog poreza i doprinosa za socijalno osiguranje.

Ovo nije prvi put da neki proizvođač isplaćuje ''korona'' bonuse radnicima. Decembra 2020. Daimler je iz istih razloga svojim zaposlenim isplatio po 1.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW je najveći izvoznik automobila u SAD

 

bmw 5m.jpg

 

Godine 2021. BMW je proizveo ukupno 433.810 vozila u svojoj fabrici u Spartanburgu u Južnoj Karolini. Od toga, 257.876 je prodato izvan Amerike, što je BMW učinilo najvećim izvoznikom automobila u Americi osmu godinu zaredom. Njegov učinak 2021. znači da je BMW-ova američka fabrika izvezla gotovo 60% svih vozila koje je proizvela. Prema proizvođaču automobila, to iznosi više od 10.1 milijardi dolara. Fabrika Spartanburg proizvodi BMW X3, X3 M, X4, X4 M, X5, X5 M, X6, X6 M i X7. Ta vozila putuju do 120 različitih zemalja, uglavnom kroz luku Čarlston u Južnoj Karolini, iako neka do Kanade putuju železnicom.

 

Prvih pet najvećih tržišta za vozila iz fabrike Spartanburg su Kina (24.1% izvoza), Nemačka (12.3%), Južna Koreja (9.4%), Kanada (5.6%) i Velika Britanija (5.4%) 2021. godine. Fabrika je takođe važna za američko tržište. 179.840 vozila koje je proizveo za domaće tržište činilo je više od 53% prodaje marke BMW u SAD-u. Prva dva modela su X3 i X5. ''Fabrika Spartanburg uveliko doprinosi uspehu BMW Grupe. Imaju ljude svetske klase koji prave proizvode svetske klase. Čestitam našim 11.000 saradnika na ovom dostignuću i zahvaljujem našim partnerima širom Južne Karoline na njihovoj izvanrednoj podršci'', rekao je Milan Nedeljković, šef proizvodnje BMW-a. Fabrika u Spartanburgu je inače otvorena 1992. godine. Trenutno ima više od 11.000 zaposlenih i maksimalni kapacitet od 450.000 vozila godišnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota ostvarila rekordni profit u zadnjih devet meseci 2021. godine

 

196690-toyota chr 004.jpg

 

Tojota ostvarila je rekordni profit za devetomesečni period od aprila do decembra, ali uprkos tome ne gleda s optimizmom na prvo tromesečje ove godine. Najveći japanski i svetski proizvođač automobila, uprkos svim potresima na svetskom tržištu prošle godine, u periodu od aprila do decembra 2021. ostvarila je rekordnu neto dobit za to devetomesečje, koji je iznosio 23 biliona jena (20 milijardi dolara). To je rast od čak 58% u poređenju s istim periodom 2020. godine. Interesantno je da je prihod japanskog konglomerata porastao samo 19%, što kazuje da je profit u znatnoj meri došao iz drugih izvora i zahvaljujući racionalizaciji, a ne toliko zbog rasta prodaje.

 

Analiza rukovodstva giganta auto industrije otkrila je da su profitabilnosti bitno doprineli slabi jen i povećanje profitne marže. Naime, Tojota je veliki izvoznik, pa kada japanska valuta oslabi njena vozila proizvedena u Japanu u inostranstvu pojeftine u dolarima, što pospeši prodaju. Sa druge strane, kada se prihod stečen u stranoj valuti povuče nazad u Japan kompanija za njega dobije više jena pri konverziji. Takođe, zbog pada proizvodnje automobila širom sveta usled problema u snabdevanju čipovima i drugim delovima koja je omela dilere automobila da slobodno nabavljaju vozila iz različitih izvora, kompanija je uspela da uštedi na proviziji koju inače daje dilerima koji prodaju njena vozila, naročito u SAD, i tako prigrabi više dobiti za sebe.

 

Međutim, uprkos rekordnom profitu ostvarenom u poslednjih devet meseci prošle godine, japanski mediji javljaju da kompanija neće podići prognozu u vezi profita za celu fiskalnu 2021. zbog velikih poskupljenja nafte, aluminijuma i drugih sirovina. Naime, finansijski stručnjaci Tojote smatraju da će zbog tih poskupljenja do kraja fiskalne 2021. (do 31. marta kalendarske 2022.) pretrpeti ubedljivo najveći iznenadni trošak u skorijoj istoriji, za koji se veruje da će dostići oko pet i po milijardi dolara. Poređenja radi, oni ističu da je u za tu kompaniju drugoj najgoroj godini u poslednjih deset leta taj neplanirani trošak bio više nego tri puta manji. Tojota je i saopštila da u fiskalnoj 2021. zbog nedostatka čipova neće moći da proizvede devet miliona vozila kako je ranije najavljivala, već da će s njenih proizvodnih traka sići osam i po miliona jedinica, što takođe funkcioniše kao protivteža rekordnom profitu ostvarenom u periodu od aprila do decembra prošle godine.

 

Nešto ranije ove godine predsednik kompanije Akio Tojoda objavio je plan da u fiskalnoj 2022. godine ostvari novi svetski u broju proizvedenih vozila, tako što će napraviti blizu 11 miliona četvorotočkaša, što bi podrazumevalo povećanje proizvodnje za oko tri miliona jedinica u odnosu na fiskalnu 2021. Međutim, s obzirom na veliku inflaciju koja će ne samo bitno poskupiti proizvodnju već i prisiliti potrošače na štednju, to se sada čini neostvarivim čak i pod pretpostavkom da Tojota može da obezbedi čipove koji joj sada nedostaju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault se vratio profitu nakon dve godine gubitaka

 

Renault-Captur 007.jpg

 

Renault je objavio da je u 2021. ostvario pozitivan poslovni rezultat koji je premašio očekivanja, nakon dve uzastopne godine gubitaka kojima je doprinela pandemija i kasniji problemi s čipovima. Renault, koji je u savezu sa Nissanom i Mitsubishijem, rekao je da je njegov udeo u neto dobiti grupe 888 miliona evra (1 milijarda dolara), dok su analitičari u anketi Refinitive predvideli 818.7 miliona evra. Profitabilno poslovanje je rezultat velikog restrukturiranja kompanije, sprovedenog s ciljem smanjenja fiksnih troškova, sa fokusom na proizvodnju najprofitabilnijih modela i najvažnijih Renaultovih tržišta.

 

Neto dobit dolazi nakon ogromnog gubitka od 8.01 milijardu evra zabeleženog prethodne godine i gubitka od 141 milion evra u 2019. prvog zabeleženog u periodu od deset godina. Operativna marža grupe od 3.6% je takođe premašila očekivanja kompanije koja je ciljala isti nivo marže kao u prvoj polovini godine od 2.8%. Renault je dodao da su prošle godine zabeležili pozitivan novčani tok od 1.6 milijardi evra, i da je plan smanjenja troškova završen godinu dana pre roka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Nissan i Infiniti električni modeli će se praviti u SAD-u

 

222615-nissan ev.jpg

 

Nissan je najavio da će uložiti 500 miliona dolara u svoju fabriku u Kantonu, u državi Misisipi, kako bi je opremio najnovijom tehnologijom za proizvodnju električnih vozila. Nakon unapređenja, fabrika će proizvoditi dva nova, potpuno električna modela počev od 2025. godine.

 

 

Nissanova investicija biće usmerena na modernizaciju fabrike i usavršavanje skoro 2.000 zaposlenih koji tamo rade. To je deo šire investicije od 13.5 milijardi dolara u proizvodne operacije u SAD. Pre svega, japanski proizvođač automobila planira da tamo pravi potpuno novi Nissan EV kao i potpuno novi Infiniti EV, ali detalji o njima nisu saopšteni.

 

222614-infiniti ev.jpg

 

U decembru je Infiniti najavio da će većina njegovih vozila biti elektrifikovana do 2030. godine, ubrzo nakon što je Nissan najavio asortiman od 23 elektrifikovana modela koji će biti pušteni u prodaju do 2030. Od toga, 15 će biti potpuno električni, a proizvođač automobila se nada da će svoje globalne operacije učiniti ugljenično neutralnim do 2050. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam da li ste gledali skoro izbaceno poredjenje najprodavanijih modela u 2021.? Koliko je Dacia "ubola" sa ovakvim pristupom i da itekako ima klijentelu u Evropi, pokazuje to da je Sandero opusteno stigao do 4. mesta, gledajuci sve klase/modele zajedno! Svi kukaju na Coronu, cipove i kasnjenja, a Sandero povecava prodaja za 16% u odnosu na 2020. :D

Prodali su ih preko 193.000, malo je falilo da Sandero bude cak na neverovatnom 2. mestu (na samo po 2.000 komada vise su 208 i Clio). A i godinama neprikosnoveni vladar evropskog trzista Golf (koji je doduse zestoko us*ao motku sa 8. generacijom) je bio vrlo blizu, na samo +20.000 komada u odnosu na Sandero.

U samom vrhu je i Duster, odlicno 14. mesto sa 145.000 komada. Dosta dalje su Spring, Logan i Lodgy.

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, kada se gleda 2021. u odnosu na 2020, u rastu su i logan, i sandero, i Duster ...  Ali, 2021. u odnosu na 2019, svi su oni u padu ( -62%, 12,4% i -34% ... ), kao što je i sam brend ( - 30,1% ).

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minutes ago, moron said:

Ali, 2021. u odnosu na 2019, svi su oni u padu

Aj' da vidimo ko ce sa ovakvim stanjem da proda 200.000 necega :) . Time trenutno mogu da se pohvale samo Vagen, Peugeot, Renault i Dacia.

Prvi Zabar i jedini vredan pomena je mali lifestyle 500 sa 175.000 komada na 9. mestu, svi ostali daleko iza. Koliko toliko se drzi Panda sa 131.000, ovo ostalo sve u zestokom bunaru.

Padaju i procentualno (zastareli modeli, najmladji Tipo star vec 7 godina) i brojno - 500X na 53.000, Tipo 38.000, 500L 20.000...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok su Dacia Logan,ima kod mene jedna sa tng,odmah pored Novog Tipa klotare…

U cenonovnom rangu Dacia je najkompletnije vozilo,mada je meni lično Tipo lepši

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, Ivan said:
Ne znam da li ste gledali skoro izbaceno poredjenje najprodavanijih modela u 2021.? Koliko je Dacia "ubola" sa ovakvim pristupom i da itekako ima klijentelu u Evropi, pokazuje to da je Sandero opusteno stigao do 4. mesta, gledajuci sve klase/modele zajedno! Svi kukaju na Coronu, cipove i kasnjenja, a Sandero povecava prodaja za 16% u odnosu na 2020. 
Prodali su ih preko 193.000, malo je falilo da Sandero bude cak na neverovatnom 2. mestu (na samo po 2.000 komada vise su 208 i Clio). A i godinama neprikosnoveni vladar evropskog trzista Golf (koji je doduse zestoko us*ao motku sa 8. generacijom) je bio vrlo blizu, na samo +20.000 komada u odnosu na Sandero.
U samom vrhu je i Duster, odlicno 14. mesto sa 145.000 komada. Dosta dalje su Spring, Logan i Lodgy.

Mene ti podaci prodaje ne iznenađuju uopšte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, Ivan said:

Ne znam da li ste gledali skoro izbaceno poredjenje najprodavanijih modela u 2021.? Koliko je Dacia "ubola" sa ovakvim pristupom i da itekako ima klijentelu u Evropi, pokazuje to...

Pokazuje da treba gledati i zaradu kompanije. 

Koliko su dobro uboli...još jedno 3-5 godina takvog ubadanja :D i više nema Renault grupacije. 

 

Renault grupa u 2019. godini: gubitak od 141 milion evra.

Renault grupa u 2020. godini: gubitak od 8.01 milijardu evra.

 

FCA u 2019. godini: 6.7 milijardi evra profita (EBIT).

FCA u 2020. godini: 3.7 milijardi evra profita (EBIT).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali, u 2021. Renault grupa je napokon došla u plus. Pa i zahvaljujući baš Dačiji. Pri čemu su im novi Logan i novi Sandero baš "za desetku". Sada su sa ta dva modela "nešto" ( po meni ) što dačija nikada pre nije bila.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, moron said:

Ali, u 2021. Renault grupa je napokon došla u plus. Pa i zahvaljujući baš Dačiji.

Da, piše to ovde

Samo što Dacia teško da ima nešto sa tih skoro 900 miliona evra profita u 2021. godini jer je glavna zasluga na rezanju troškova:

 

November 9, 2021

CEO Luca de Meo said on Tuesday the company had to keep lowering costs in order to simplify the organisation and achieve its target of putting out its best-ever product lineup by 2023 to 2025.

Renault said in its third quarter earnings call that it was close to reaching its target of cutting fixed costs by 2 billion euros ($2.3 billion) by the end of the year, a year ahead of schedule. The aim is to reach 3 billion euros in cost cuts by 2025.

Reuters

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Martin

Izvini što sam ti opteretio temu sa mojim (netematskim) glupostima koje sam gore pisao.

Što se mene tiče, neka moderator obriše sve moje napisano, jer se kroz ove silne (netematske) postove izgubi suština teme - Logan ECO G :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...