Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Da li biti najveći automatski znači i biti najuspešniji?

Recommended Posts

VW planira da smanji do 5.000 radnih mesta

 

vw golf r 8.jpg

 

Volkswagen planira da smanji broj radnih mesta za do 5.000 tako što će da ponudi prevremeno ili delimično penzionisanje starijih radnika, javio je list ''Handelsblat''. List je preneo da bi troškovi poteza Volkswagena mogli da budu i do 500 miliona evra. Handelsblat se pozvao na portparola kompanije koja je potvrdila da je VW pristao na plan da ponudi delimično penzionisanje za sve radnike rođene 1964. godine i prevremenu penziju za starije zaposlene.

Rojters navodi da niko iz VW-a nije bio dostupan da prokomentariše navode nemačkog lista, koji dalje piše da kompanija za pomenuti plan izdvaja 500 miliona evra i da će onima koji se penzionišu nadoknaditi povećanjem penzije. List navodi da će kompanija ovim potezom dugoročno uštediti nekoliko milijardi evra. Prema pisanju Handelsblata, kompanija je produžila i zamrzavanje otvaranja novih radnih mesta do kraja godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW očekuje snažan rast dobiti u 2021. godini

 

204607-bmw 5 1.jpg

 

BMW je objavio da očekuje značajan međugodišnji rast dobiti grupe u 2021. godini jer predviđa snažne performanse u svim svojim segmentima. BMW, koji je takođe vlasnik robnih marki Mini i Rolls-Royce, očekuje da će automobilski segment zabeležiti solidan rast isporuka na godišnjem nivou, sa EBIT maržom za koju se očekuje da će rasti između 6% i 8%. Otprilike 90% tržišnih segmenata imaće potpuno električne modele do 2023. godine, a model BMW i4 biće lansiran tri meseca pre roka, navodi se u izjavi proizvođača automobila.

 

Prošle godine BMW je zabeležio pad neto dobiti od 23% na 3.86 milijardi evra zbog zatvaranja fabrika u prvoj polovini godine u sklopu ograničenja koja su nametnuli zbog pandemije. Snažan zamah u drugoj polovini prošle godine je osigurao kompaniji da započne sa ććpovoljnim vetrom u leđaćć u 2021. godini, navodi se u saopštenju BMW-a. Operativna dobit u drugoj polovini prošle godine se povećala za 9.8% u odnosu na isti period 2019. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota obustavlja proizvodnju u Češkoj na dve nedelje

 

toyota che.jpg

 

Proizvodnja automobila u Toyotinoj fabrici u Kolinu u Češkoj, biće obustavljena na dve nedelje, počev od 22. marta, zbog nedostatka poluprovodnika, saopštio je ogranak japanskog proizvođača vozila, kompanija Toyota Motor Češka. Nestašica poluprovodnika se pripisuje lošim vremenskim prilikama u Severnoj Americi, prenosi Rojters pozivajući se na češku novinsku agenciju ČTK. Kako piše Tanjug, Toyota proizvodi u češkoj fabrici oko 200 hiljada malih automobila godišnje za evropsko tržište. Deo proizvodnje čine modeli za francuskog partnera, kompaniju PSA koja je bila i suvlasnik pogona do prošle godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizveden 3-milioniti BMW u fabrici u Lajpcigu

 

212448-bmw 3 miliona.jpg

 

BMW-a je saopštio da je njihova fabrika u Lajpcigu proslavia proizvodnju jubilarnog, i to 3-milionitog automobila. Čast da ponese broj 3.000.000 je pripala BMW-u M240i Cabrio u Sunset Orange boji.

Fabrika je počela sa proizvodnjom u martu 2005. godine, a prvi BMW ''made in Leipzig'' je bio model BMW 320i. U decembru 2011. fabrika je proslavia proizvodnju milionitog vozila (to je bio BMW 116d), dok je 2-milioniti primerak napravljen u oktobru 2016. godine (BMW i3).

U Lajpcigu se prave modeli BMW i3 (do sada ih je napravljeno više od 200.000), BMW Serije 1, BMW Serije 2 i M2 Competition, pri čemu se dnevno proizvede više od 1.000 vozila (prošle godine je napravljeno više od 200.000 vozila). U ovoj fabrici će se od 2023. godine proizvoditi i naslednik aktuelnog Minija Countryman.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche nagradio radnike sa skoro 8.000 evra

 

183634-porsche 001.jpg

 

Porsche je nagradio svoje zaposlene i u pandemijskoj godini. Luksuzni automobilski brend je ostvario rekordne prihode, dok su se broj prodatih vozila i dobit lagano smanjili. Porsche završava sjajnu godinu s obzirom na situaciju, jer ga je koronavirus jedva dotakao. Zbog toga je ovogodišnja nagrada za zaposlene visoka, gotovo osam hiljada evra. Osim izazovne situacije na automobilskom tržištu, posebno zbog nedostatka čipova, ova godina bi Porscheu mogla doneti i inicijalnu javnu ponudu deonica. Glavni izvršni direktor Porschea AG Oliver Blume najavio je da će biti otvoren za razmatranje inicijalne javne ponude nemačkog proizvođača sportskih automobila ako se njihov vlasnik Volkswagen odluči na to.

 

''Mislim da bi Porsche mogao da bude zanimljiv deo za razmišljanje o IPO-u'', rekao je Blume tokom brifinga s američkim novinarima, upozoravajući da konačnu odluku neće doneti on. ''Odluka je na Volkswagenu, a oni nisu ništa odlučili.'' Porsche je bio svetla tačka VW-a tokom pandemije. Isporuke su smanjene samo 3% prošle godine, zahvaljujući snažnoj potražnji u Kini, njihovom najvećem tržištu. To je pomoglo proizvođaču sa sedištem u Štutgartu da održi dvocifrenu maržu dobiti kada su mnogi drugi proizvođači automobila pretrpeli dramatičan pad.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota i Subaru najavljuju novi model za 5. april

 

212579-toyota subaru.jpg

 

Toyota Gazoo Racing i Subaru su potvrdili da će 5. aprila javnosti predstaviti zajednički razvijeni automobil. U kratkom saopštenju međutim nema mnogo detalja, pa se postavlja pitanje o čemu je reč. Da li je u pitanju prezentacija nove Toyote GR86 i Subarua BRZ (mada je novi BRZ još ranije prikazan u verziji za Severnu Ameriku), možda se radi o zajednički razvijenom SUV na bazi e-TNGA platforme (baterije od 50 do 100 kWh, autonomija do 600 km) ili je ovo potvrda ranijih glasina da Toyota i Subaru zajednički pripremaju kompaktni sportski hot-hatch?

Pojedni mediji su naime ranije pisali da Subaru u saradnji sa Toyotom priprema hothatch model sa 4x4 pogonom, uz mogućnost da bi taj automobil mogao da posluži i kao baza za reli vozilo. Ovaj projekat se navodno vodi pod oznakom Super AWD. Kako bilo, sve će se znati 5. aprila...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda prodaje fabriku na jugu Engleske logističkom divu Panattoniju

 

189265-honda uk.jpg

 

Honda je prodala fabriku na jugu Engleske u Swindonu logističkom divu Panattoni.

Honda, koja u Britaniji napravi oko 10% od svojih 1.5 miliona proizvedenih automobila, donela je odluku dve godine nakon što je 2019. objavila nameru da prekine proizvodnju u svojoj fabrici Swindon. Očekuje se da će to dovesti do gubitka 3.500 radnih mesta.

Japanski div, koja muku muči u Evropi, poručuje da zatvaranje fabrike nije povezano sa odlaskom Britanije iz Evropske unije, ali da je potrebno fokusirati aktivnosti u regijama u kojima očekuje da će prodati većinu automobila. Panattoni je najavio da ulaže 820 miliona evra u svoj razvoj povezan sa logistikom s ciljem stvaranja novih radnih mesta, nakon što Honda završi razgradnju pogona koji proizvodi svoje Civic hatchbakove, verovatno idućeg proleća.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen u Americi menja ime u Voltswagen?

 

vw id4 2021 1.jpg

 

''Volkswagen of America'' će u aprilu izgleda postati ''Voltswagen of America'', prema press saopštenju koje je kratko bilo dostupno na sajtu ovog proizvođača. Kompanija je u međuvremenu već uklonila ovaj dokument. Budući da je pred nama 1. april, logično je pomisliti da će ovo najverovatnije biti samo prigodna šala kojom bi Nemci promovisali svoja električna vozila.

Međutim, neki mediji, pozivajući se na neimenovane ''osobe upoznate sa planovima kompanije'' navode da ovo ipak nije samo šala. Pojedini mediji su od Volkswagena zatražili više detalja, ali iz kompanije nisu dobili komentar. Jedna od mogućnosti oko svega ovoga jeste da će u pitanju biti samo privremena promena. To i ne bi bio presedan, treba naime podsetiti da je 2003. godine grad Wolfsburg u Nemačkoj (sedište VW-a) nakratko postao Golfsburg kako bi se obeležilo lansiranje pete generacije Golfa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Hyundai planira da obustavi proizvodnju zbog nestašica čipova

 

Hyundai Kona 4.jpg

 

Hyundai planira da privremeno obustavi proizvodnju u glavnoj fabrici blizu grada Ulsana zbog nestašice čipova. Proizvodnja će biti obustavljena od 5. do 13. aprila, objavio je u privredni dnevnik Korea Economic Daily. U fabrici se godišnje proizvede 311.000 vozila, uključujući električne automobile Kona i Ioniq 5.

Iz Hyundaija, međutim, nisu potvrdili takve planove. ''Odluka o privremenom zatvaranju fabrike, o kome pišu mediji, nije doneta'', navodi se u saopštenju Hyundaija. Po pisanju korejskog dnevnika, u fabrici u blizini Ulsana proizvodnja se obustavlja zbog problema sa nabavkom čipova i električnih modula. Hyundai donedavno nije imao problema zbog nestašice čipova, uglavnom zahvaljujući dobrom popunjavanju zaliha, ali na kraju se pridružio ostalim autokompanijama, koje su bile primorane da zaustave proizvodnju zbog nestašice posebnih čipova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svetska proizvodnja automobila bi mogla da padne zbog požara u Japanu

 

196985-nissan juke 002.jpg

 

Svetska proizvodnja automobila bi u drugom ovogodišnjem tromesečju mogla da se smanji za oko 1.6 miliona komada zbog požara u fabrici velike kompanije za proizvodnju poluprovodnika Renesas Electronics u Hitatinaki na severoistoku Japana, objavio je japanski poslovni portal Nikkei. To bi bilo smanjenje za 7% u odnosu na trenutnu proizvodnju. Nikkei izveštava da su vodeći japanski proizvođači automobila, uključujući Toyotu i Nissan, počeli da razmatraju smanjenje proizvodnje nekih svojih modela zbog akutnog nedostatka poluprovodnika povezanog sa požarom u Renesas Electronics-u koji je jedan od vodećih proizvođača poluprovodnika za automobile. Požar se dogodio 19. marta, a potpuni oporavak proizvodnje se ne očekuje za manje od četiri meseca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bivši direktor BMW-a postaje predsedavajući odborom Mercedesa

 

mercedes odbor.jpg

 

Daimler je postavio Bernda Pišetšrajdera kao predsedavajućeg svog odbora, menjajući Manfreda Bišhofa koji je bio na ovoj poziciji tokom četrnaest godina.

73 godine star Pišetšrajder poseduje dugu istoriju u autmobilskoj industriji. On je počeo sa radom u BMW kompaniji 1973. godine kao proizvodni planer i inženjer, nakon čega je promovisan u predsedavajućeg odbora brenda, gde se zadržao na funkciji od 1993. do 1999. godine. Nemački biznismen nastavio je dalje odlazeći u Volkswagen grupaciju početkom milenijuma, dok je sredinom bio imenovan za izvršnog direktora kompanije Seat. Pišetšrajder je kasnije nasledio Ferdinanda Pieča kao upravnik odbora Volkswagen AG i tokom tog vremena u kompaniji, pomogao je ponovnom kreiranju Veyron 16.4 modela, pre njegovog planiranog tržišnog plasmana. On je istupio sa pozicije tokom decembra 2006. godine i njega je u Volkswagen AG brendu zamenio Martin Vinterkorn.

 

Pišetšrajder je poznati automobilski entuzijasta i tokom 1995. godine poptuno je slušao i uništio McLaren F1 u Bavariji. U govoru održanom tokom virtuelnog godišnjeg sastanka kompanije Daimler, Ola Kalenius komentarisao je Manfreda Bišhofa i njegovu pviotalnu ulogu koju je igrao u kompaniji. ''Pošteno je reći da je Majnfred Bišhof ostavio veliki trag u jednom delu istorije nemačke autoindustrije'', izjavio je Kalenius. ''Ova kompanija veoma je dobro pozicionirana u svom budućem poslovanju i to je većim delom njegova zasluga.'' Bišof je postavljen za predsedavajućeg nadzornog odbora Daimler-Chrysler grupacije 2007. godine i bio je glavni čovek iza pozicioniranja Mercedesa na vrh premium segmenta. Ovaj čovek sada će biti počasni presedavajući nadzornog odbora Daimler AG ogranka. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Caterham dobio novog vlasnika

 

202212-caterham.jpg

 

Britanski Caterham je prodat VT Holdingsu, kompaniji koja je zadužena za prodaju Caterham vozila u Japanu. VT Holdings godišnje u Japanu proda oko 120 Caterhama i raspolaže sa oko 200 prodajnih salona u kojima prodaje i proizvode marki Lotus, Royal Enfield... Kompaniju inače vodi bivši vozač trka Kazuho Takahashi, koji se takmičio u Super GT takmičenju i na 24 sata Le Mana.

 

VT Holdings u kratkom saopštenju navodi i da će zaštititi i razvijati model Seven, kako bi se suočili sa zakonodavnim izazovima koji su pred njima. Caterham je prošle godine doterao ponudu modela Super Seven 1600, koji može da se dobije i u rasklopljenom kit izdanju. Super Seven 1600 između ostalog odlikuju klasični blatobrani, točkovi od 14 inča sa Avon ZT7 gumama, koža i drvo u enterijeru. Za pogon se brine 1.6 motor sa 135KS i 165 Nm, u paru sa 5-stepenim manuelnim menjačem. Samo 565 kg teški automobil od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za okruglo 5 sekundi, dok je najveća brzina 196 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nestašica čipova bi mogla da utiče i na proizvodnju u Porscheu

 

lager.jpg

 

Porsche će možda morati da prilagodi proizvodnju zbog nestašice ključnih čipova za automobile, piše nemački poslovni list Handelsblatt.

''Ne možemo isključiti mogućnost da ćemo u bliskoj budućnosti (morati) smanjiti proizvodnju nekih modela'', citira Handelsblatt kompaniju, ne navodeći detalje. Nestašica poluprovodnika je uzdrmala proizvođače automobila širom sveta, nateravši i američkog automobilskog diva General Motors da najavi opsežnije smanjenje proizvodnje u pojedinim fabrikama u Severnoj Americi. Matična Porscheova kompanija Volkswagen je saopštila da očekuje da će snabdevanje čipovima ostati tesno i u narednim mesecima, dodajući da ne može objaviti procene poslovnih rezultata u ovoj godini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan je u tišini gradio prednost u odnosu na rivale?

 

rsz_nissan_ariya01.jpg

 

Pre desetak godina, japanska marka je lansirala prvu generaciju električnog Leafa. Bio je to revolucionaran automobil, koji je uskoro postao najbolje prodavani model u svom segmentu. Verovatno je bio automobil ispred svog vremena, jer je posedovao stvari koje je dobar deo konkurencije dostigao tek nakon više od decenije. Samim tim, logično je pomisliti da je Nissan ostvario prednost u odnosu na rivale, lansirajući nove proizvode. Međutim, sve što smo videli od tada (za sada) je druga generacija Leafa, pišu Vrele Gume.

Kao što znamo, na putu je atraktivni električni krosover Ariya, koji pristiže krajem godine, baziran na novoj platformi koju će deliti brojni modeli unutar Renault-Nissan alijanse, počev od električnog SUV-a veličine Jukea. Ovde se nameće pitanje zašto je Nissanu bilo potrebno toliko vremena da iznedri nove elektromobile, prepuštajući prednost konkurenciji?

 

Pa, razlozi su prilično jasni. Japanska kompanija je poslednjih godina bila u ozbiljnim problemima, ali sve to vreme, Nissan ne samo što je vredno radio na novim modelima, već je tiho gradio prednost u odnosu na protivničke marke, smatraju ljudi bliže upoznati sa dešavanjima. Sa prodajom Leafa koja je probila pola miliona jedinica širom sveta, Nissan raspolaže velikim brojem podataka i iskustvom i ekspertizom na polju električnih automobila, o kojim drugi samo mogu da sanjaju. Za razliku od većine, i to treba imat i u vidu, Japanci elektromobile prodaju više od deset godina.

 

199197-nissan-leaf.jpg

 

Sve to bi trebalo da stavi Nissan u dobru poziciju za ofanzivu na tržište elektrifikovanih automobila, koje postaje sve ''gušće naseljeno''. Biće interesantno videti da li je Leaf zaista izgradio preko potrebnu prednost za Nissan. Jedan od ljudi koji stoje iza lansiranja Leafa i mnogo toga drugog, je bivši glavni Nissanov operativac (i bivši šef Aston Martina), dr Endi Palmer, tako da Japanci sigurno imaju jake adute u rukavu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dogovor Volkswagena i sindikata o bonusu i povećanju plata

 

vw id3 5.jpg

 

VW i najveći sindikat ''IG Metal'' postigli su saglasnost o ugovoru dugom 23 meseca kojim se omogućava bonus od 1.300 evra i priznaju se napori radnika tokom pandemije i povećanje plate za 2.3% od januara 2022. godine. Ugovor pokriva 120.000 radnika u šest postrojenja u Nemačkoj i zaposlene u finansijskoj službi Volkswagena. Pregovarač kompanije Arne Mejzvinkel izjavio je da je dogovor sa ''IG Metalom'' koji traje do novembra 2022. godine ''adekvatan za posebno izazovno okruženje od početka pandemije''. Kompanija je izrazila očekivanje da će isplatiti bonus u junu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intel želi da proizvodi čipove za automobile

 

intel.jpg

 

S obzirom da je žestoko pritisnut od strane konkurencije i da Apple prešao na sopstvene čipove, Intel ima ''prazan hod'' i očigledno neiskorišćene kapacitete koje želi da preusmeri na druga tržišta. Zato je iz kompanije stigla zvanična potvrda da imaju planove da pomognu proizvođačima automobila. Kao što je poznato, auto industrija je u velikim problemima zbog globalnog nedostatka čipova i mnogi proizvođači su bili primorani da smanje ili čak i potpuno ugase proizvodnju na (ne)određeni period u nekim svojim fabrikama.

 

CEO Intel-a, Pat Gelsinger naveo je da su već stupili u pregovore sa nekoliko različitih proizvođača automobila i, ako sve bude po planu, moguće je očekivati početak proizvodnje za 6 do 9 meseci. On veruje u taj kratak rok jer smatra da se ovi čipovi mogu proizvoditi na postojećim proizvodnim procesima i da za to nije potrebno da se grade nove fabrike. Takođe, već je dogovorena saradnja i sa nekim od dobavljača ključnih komponenti. Iako nije navedeno koje fabrike bi mogle da se preorijentišu na tu proizvodnju, moguće je da to budu proizvodni kapaciteti u Oregonu, Arizoni, Novom Meksiku, Izraelu ili Irskoj. Ova najava nema veze sa planovima Intel-a da investira 20 milijardi dolara u proizvodnju za druge dizajnere čipova. Međutim, verovatno ima veze sa nedavnim razgovorom sa američkim predsednikom Bajdenom, koji mu je obećao da će ''pritisnuti'' Kongres da obezbedi 50 milijardi dolara za razvoj i izradu procesora.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šef Daimlera: Apple i Alibaba biće oštra konkurencija

 

kallenius.jpg

 

Glavni izvršni direktor Daimlera poručuje da će tehnološki divovi Google, Apple i Alibaba biti opasna konkurencija ako se odluče na ulazak u segment električnih automobila. Iako tehnološki giganti tek treba da počnu prodaju vlastitih automobila, izveštaji sugerišu da bi uskoro mogli da lansiraju proizvode koji kombinuju hardver i softver dok se trka električnih vozila zahuktava.

 

''Biće jake konkurencije'', rekao je izvršni direktor Daimlera Ola Kallenius za CNBC na pitanje da li je zabrinut zbog ulaska digitalnih firmi na tržište električnih vozila. ''Kada industrija prolazi kroz transformaciju, mislim da je prirodno da novi igrači gledaju na tu industriju'', rekao je. Kallenius je rekao da će Daimler ''pogledati za šta se marka zalaže i to uvesti u sledeću tehnološku eru'', dodajući da će firma moći da gradi na svojoj poziciji ako to učini dobro. Njegovi komentari dolaze u trenutku kada Mercedes, koji je u vlasništvu Daimlera, lansira električnu verziju svoje vodeće luksuzne limuzine S klase.

 

''To je svojevrsni početak nove ere'', rekao je Kallenius, pre nego što je dodao da je oko novog vozila puno ''znatiželje''. Cene luksuzne limuzine biće objavljene na leto, ali Kallenius je rekao da Daimler očekuje da će zaraditi na vozilu od trenutka kada krene u prodaju. Dodao je da su varijabilni troškovi veći kod vozila sa velikom električnom baterijom nego kod vozila sa tradicionalnim motorom SUS. ''Naš zadatak tokom ove decenije transformacije je da smanjimo varijabilne troškove i vratimo u svim našim segmentima paritet marže'', rekao je Kallenius. Tehnologija električnih vozila je ''još uvek u povojima'' i ima ''puno posla'', nastavio je. ''Biće skalirano i imaćemo tehnološki razvoj. Optimističan sam da ćemo moći da vratimo marže na koje smo navikli.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler zbog nestašice čipova ponovo skraćuje radno vreme;

 

192843-mercedes a sedan.jpg

 

Daimler je ponovo odlučio da skrati radno vreme za hiljade radnika zbog nestašice čipova koja je teško pogodila automobilsku industriju. Tom merom biće obuhvaćena većina radnika u fabrikama Rastatt i Bremen, u kojima se proizvode automobili marke Mercedes. Daimler planira da uvede skraćeno radno vreme u obe fabrike od ovoga petka do kraja sledeće nedelje, potvrdili su iz kompanije. U bremenskoj fabrici je zaposleno više od 12.000 radnika, a u onoj nedaleko od Rastatta njih oko 6.500. Izuzeti od te mere su radnici koji rade na strateškim projektima i oni na bazičnim poslovima. Kompanija je i početkom godine zbog krize u proizvodnji čipova skratila radno vreme u te dve fabrike i u fabrici u Mađarskoj, nedaleko od grada Kečkemeta. Za trenutnu situaciju u Daimleru kažu da je nestabilna, ali nisu želeli da komentarišu nove mere smanjenja proizvodnje. U sklopu programa skraćenog radnog vremena kompanija može u periodima finansijskih teškoća da smanji plate radnika zbog ušteda, a vlada im nadoknađuje izgubljeni deo kako bi ublažila ekonomske probleme. Nestašica elektronskih čipova je pogodila proizvođače automobila širom sveta. Nemački Volkswagen je takođe uveo skraćeno radno vreme za hiljade radnika.

 

Stellantis se vraća analognim brzinomerima na jednom modelu

 

Proizvođač automobila Stellantis je najavio da će na jednom modelu Peugeota zameniti digitalne brzinomere analognima zbog globalne nestašice čipova koja je teško pogodila automobilsku industriju. Pandemija je pokrenula talas potražnje za čipovima sa kojom dobavljači ne uspevaju da drže korak. Nestašica čipova je već izazvala poremećaje u proizvodnji automobila Peugeot 308 u francuskom Sochauxu, a proteklih meseci je naterala i mnoge druge firme, uključujući Ford i Volkswagen, da privremeno obustave ili smanje proizvodnju u pogonima širom sveta.

 

Stellantis je tako najavio povratak analognim brzinomerima samo na modelima Peugeota 308.

''Time se elegantno i brzo zaobilazi velika prepreka u proizvodnji automobila, dok ne završi kriza čipova'', izjavio je predstavnik Stellantisa. Tradicionalni brzinomeri bi trebalo da počnu da se ugrađuju u automobile Peugeot 308 najkasnije krajem maja, saopštava kompanija, dodajući da će čipove sačuvati za digitalne kontrolne ploče najpopularnijih modela, poput Peugeota 3008. Proizvodnja aktuelnog modela Peugeota 308 bi trebalo da se do jeseni postepeno ugasi, a nova generacija vozila proizvodiće se sa digitalnim brzinomerima u fabrici u Mulhouseu. Peugeot je prošle godine prodao oko 98.000 modela 308. Francuska stanica LCI je objavila da kompanija razmišlja o popustu od 400 evra na automobile sa analognim brzinomerima. U Stellantisu su odbili da komentarišu tu informaciju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW u prvom kvartalu poslovao bolje od očekivanja

 

bmw 320e.jpg

 

BMW grupa je zabeležila rast prodaje u svim glavnim regijama sveta u prvom tromesečju. To se takođe odražava u postignutim rezultatima. Zarada pre kamata i poreza je porasla na 2.24 milijarde evra u prva tri meseca godine, u odnosu na 229 miliona evra godinu ranije, rekao je proizvođač sa sedištem u Minhenu o detaljima sa preliminarnom zaradom. Rezultat je bio viši od predviđanja analitičara, rekao je proizvođač bez preciziranja.

 

Proizvođači automobila imaju koristi od šireg oporavka potražnje koji je započeo u Kini. Daimler je prošle nedelje izvestio o preliminarnoj zaradi u prvom tromesečju koja je bila znatno bolja od očekivane, navodeći snažnu prodaju u svim regijama. Globalne isporuke i BMW-ove i Daimlerove jedinice Mercedesa porasle su do rekordnih vrednosti tokom prvog tromesečja, predvođene Kinom, kao i potražnja za novo predstavljenim priključnim hibridnim i potpuno električnim vozilima. Zabrinutost proizvođača automobila se prebacila na probleme lanca snabdevanja sa globalnom nestašicom čipova koja i izaziva probleme u procesu proizvodnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault zabeležio pad prihoda peti kvartal zaredom

 

renault-koleos 01.jpg

 

Renault je prijavio pad prihoda od 1.1% za tri meseca do marta, što je njegovo peto tromesečje zaredom sa padom prodaje. Pod generalnim direktorom Lucom de Meom, koji je preuzeo vodstvo prošlog jula, kompanija nastoji da proizvede manje automobila i da se fokusira na one sa većim maržama, što je strategija koja počinje da donosi neke plodove. Renault je u poslednjem kvartalu osetio rast prihoda od povećanja cena vozila, već treći kvartal zaredom, iako to nije bilo dovoljno da nadoknadi ukupni pad zbog smanjenja zaliha i nepovoljnih deviznih efekata. Poput drugih proizvođača, Renault se takođe suočava sa globalnom nestašicom čipova i nije mogao da profitira poput nekih rivala, uključujući Daimler i Volkswagen, na oporavljenom tržištu automobila u Kini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler bi mogao da poveća broj radnika u programu skraćenog radnog vremena

 

197298-mercedes 45 01.jpg

 

Daimler je najavio da bi mogao da uključi još više radnika u program skraćenog radnog vremena zbog kontinuiranih problema sa nabavkom čipova. U sledećih nekoliko nedelja se mogu očekivati povremeni prekidi proizvodnje i skraćivanje radnog vremena na više lokacija zbog nestašice čipova, rekao je novinarima finansijski direktor Harald Wilhelm. Nije precizirao u kojim fabrikama mogli da preduzmu te mere ni koliko bi dugo prekid proizvodnje mogao da traje. To će zasvisiti od toga koji delovi čipova će biti dostupni i na kojim lokacijama, rekao je Wilhelm.

 

''To je pitanje taktike koja se definiše od nedelje do nedelje, a definitivno nije u našem interesu da iskorišćavamo te instrumente'', pojasnio je Wilhelm. Nestašica čipova b po njegovim rečima mogla da utiče na proizvodnju različitih modela automobila, uključujući i S klasu. Vladin program skraćenog radnog vremena ima za cilj da očuva radna mesta, a predviđa subvencionisanje plata radnika kada su njihovi poslodavci zbog finansijskih teškoća primorani da skrate radno vreme i smanje plate.

 

Daimler je ovih dana već najavio da će u fabrikama u Rastattu i Bremenu, u kojima proizvode automobile marke Mercedes, skratiti radno vreme za ukupno 2.000 radnika. Mera će ostati na snazi do kraja sledeće nedelje. Osim Daimlera, i drugi proizvođači automobila su primorani da prekidaju proizvodnju zbog globalnih teškoća sa nabavkom elektroskih čipova koji se koriste u autoindustriji. Daimleru se tako u petak pridružio i Audi, objavivši da će sledeće nedelje ograničiti proizvodnju i uvesti skraćeno radno vreme za radnike u fabrici u blizu Neckarsulma. ''Budući da je situacija i dalje ozbiljna, ograničenja mogu da budu uvedena u svakom trenutku'', rekao je Dieter Braun, direktor odeljenja lanca nabavke u tom ogranku Volkswagen grupe.     

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Mitsubishi smanjuje proizvodnju zbog problema u nabavci čipova

 

mitsubishi-eclipse 2021 2.jpg

 

Mitsubishi je najavio da će od narednog meseca smanjiti proizvodnju u Japanu i na Tajlandu zbog problema u nabavci poluprovodičkih čipova. U saopštenju kompanije se navodi da je do problema u nabavci čipova došlo zbog otežanog poslovanja u jeku pandemije i zbog povećane potražnje za tim poluprovodičkim pločicama koje se koriste i u proizvodnji mobilnih telefona, konzola za video igrice, opreme za 5G mrežu i drugih uređaja. Mitsubishi će u maju u tri fabrike u Japanu i na Tajlandu smanjiti proizvodnju za 16.000 vozila. Japanska novinska agencija Kyodo javlja da je Mitsubishi i u martu smanjio proizvodnju za vozila, a u aprilu za 7.500 vozila. I japanski proizvođač automobila Subaru je ovog meseca smanjio proizvodnju za 25.000 vozila i to takođe zbog problema u nabavci čipova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugi kvartal u Volkswagenu nosi povećane rezove proizvodnje zbog nedostatka čipova

 

vw id3 dresden.jpg

 

Volkswagen je upozorio glavne menadžere da se u drugom tromesečju spremaju za veće rezove u proizvodnji zbog globalne nestašice čipova, prema rečima šefa marke Seat. ''Od snabdevača i unutar Volkswagen koncerna kažu nam da se u drugom tromesečju moramo suočiti sa značajnim izazovima, verovatno izazovnijim od prvog kvartala'', rekao je Wayne Griffiths, predsednik španske marke u vlasništvu VW-a. Upozorenje nameće mogućnost većih gubitaka u drugom najvećem svetskom proizvođaču automobila, koji je prošle godine rekao da očekuje pad proizvodnje za 100.000 vozila u prvom tromesečju 2021. godine zbog nestašice poluprovodnika. VW je već upozorio da nema fabričke kapacitete za nadoknadu izgubljene proizvodnje kasnije tokom godine. Griffiths je rekao da je nestašica ''najveći izazov'' sa kojim se kompanija trenutno suočava.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzuki, Subaru, Daihatsu, Toyota i Mazda - postigli sporazum o saradnji

 

toyota saradnja.jpg

 

Suzuki, Subaru, Daihatsu, Toyota i Mazda su postigli sporazum o zajedničkom razvoju tehničkih specifikacija komunikacionih uređaja za vozila sledeće generacije i promociji zajedničke upotrebe komunikacionih sistema kroz korišćenje povezanih usluga za povezivanje automobila i društva, a sa ciljem stvaranja novih vrednosti i usluga, koje će biti standardizovane u svrhu pružanja sigurnijih i praktičnijih povezanih usluga.

 

Unutar područja CASE (povezano, autonomno/automatizovano, deljeno i električno), za koje se smatra da donosi velike transformacije u automobilsku industriju, brzo se napreduje u domenu povezivosti u odnosu na komunikacioni aspekt tehnologije i poslovanja, uključujući Cloud usluge, IoT, big data i AI. Pojedini proizvođači automobila samostalno razvijaju komunikacione uređaje za svoja vozila, ali čak i u slučajevima kada oni pružaju iste povezane usluge, poput funkcija daljinskog upravljanja, svaka kompanija usvaja drugačiji pristup u razvoju i korišćenju relevantnih resursa.

 

Kao odgovor na ove okolnosti, kompanije mogu u kraćem roku korisnicima da pruže sigurnije i praktičnije povezane usluge - koje su osnovne funkcije povezanog automobila - sarađujući na razvoju komunikacionih uređaja u vozilu, pozicionirajući razvoj aplikacija i usluga kao interni domen i na taj način postižući veću efikasnost i ubrzani razvoj komunikacionih uređaja u vozilu. Kroz ove korake svaka kompanija može više da se usredsredi na razvoj aplikacija i usluga na ovoj zajedničkoj infrastrukturi.

 

Za početak će Suzuki, Subaru, Daihatsu i Mazda, ugrađujući vlastite tehnologije u osnovnu komunikacionu tehnologiju vozila koju je razvila Toyota, zajedno graditi sisteme za sledeću generaciju povezanih automobila sa zajedničkim specifikacijama povezivanja vozila sa mrežom i centrom za komunikaciju sa uređajima u vozilu. Kao rezultat toga, daljim stabilizovanjem kvaliteta komunikacije između vozila i centra za komunikaciju sa uređajima u vozilu, strankama će biti moguće pružiti praktičnije povezane usluge, poput jasnijih poziva između kupaca i operatera i većih brzina veze. Istovremeno, za svaku uključenu kompaniju će se smanjiti opterećenja povezana sa razvojem i pojednostaviće se rad sistema i nadogradnje verzija koje uključuju nove dodatne funkcije. Time će se optimizovati i resursi poput objekata i osoblja.

 

Suzuki, Subaru, Daihatsu, Toyota i Mazda će otvoreno razmotriti saradnju sa drugim partnerima koji slično razmišljaju u vezi trenutno dogovorenog zajedničkog razvoja, nastavljajući svoje napore na razvoju usluga koje obogaćuju život ljudi i rešavaju društvene probleme, navodi se u saopštenju za medije.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radnici u Audijevoj fabrici u Mađarskoj će dobiti bonus od skoro 1.000 evra

 

audi hungaria.jpg

 

Radnici u mađarskoj jedinici nemačkog proizvođača automobila Audi dobiće 350.000 HUF (oko 965 evra) ''Covid bonusa'' za ono što uprava smatra njihovim ''izvanrednim učinkom'' tokom pandemije. Dogovor o bonusu, koji je pokrenuo Nezavisni sindikat Audi Hungaria, postignut je nakon nekoliko rundi pregovora. Član uprave Erzsabet Knab rekao je da konsenzus postignut oko bonusa potvrđuje unutrašnju saradnju u Audi Hungaria. Kompanija je krajem prošle godine zapošljavala nešto više od 12.200 ljudi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...