Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Da li biti najveći automatski znači i biti najuspešniji?

Recommended Posts

Toyota će novi model A segmenta proizvoditi u Češkoj

 

Toyota Prologue 2022 02.jpg

 

Toyota je potvrdila da će nastaviti da proizvodi svoj novi model A-segmenta u proizvodnom pogonu smeštenom u Kolinu, u Češkoj (TMMCZ). Češka fabrike je već pripremljena za Toyota New Global Architecture (TNGA) i proizvodnju novog modela Yaris. Nadolazeći adut iz A-segmenta je takođe baziran na TNGA platformi, tako će obogatiti proizvodnu liniju.

 

toyota a 2022 01.jpg

 

Novi model A-segmenta je evropski automobil u svakom smislu, od razvoja do proizvodnje. Podvlači opredeljenost kompanije za dodatno širenje i rast na evropskom nivou, te će činiti važan točak u sistemu, nakon nedavne najave da do 2025. godine japanska marka planira da isporučuje 1.5 miliona vozila u Evropi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bosch otvorio fabriku čipova u Drezdenu

 

215021-bosch.jpg

 

Bosch je otvorio fabriku čipova vrednu milijardu evra u Drezdenu (na istoku Nemačke), koja će pomoći da se odgovori na rastuću tražnju poluprovodnika. Zbog svetskog manjka poluprovodnika vodeće automobilske kompanije kao što su Volkswagen i BMW bile su primorane da zaustave proizvodnju vozila poslednjih meseci.

 

''Zastoji na tržištu poluprovodnika su otežali ekonomski oporavak posle krize koronavirusa'', rekla je nemačka kancelarka Angela Merkel na ceremoniji otvaranja. U obraćanju putem video veze iz Berlina, ona je nagovestila da su kompjuterski čipovi zamenili naftu kao ''životnu krv'' ekonomija. Bosch, koji je vodeći snabdevač industrije automobila, naveo je da ta fabrika predstavlja najveću pojedinačnu investiciju u 130-godišnjoj istoriji kompanije. Fabrika će zapošljavati 700 ljudi i proizvodiće silikonske ploče sa desetinama hiljada čipova koji će kontrolisati vazdušne jastuke, sisteme za kontrolu kočenja, parkiranja i drugo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes na prodaju stavlja 25 svojih prodajnih i servisnih mesta u Evropi

 

215104-mercedes salon.jpg

 

Prema izveštaju nemačkog Handelsblatta, Mercedes je odlučio da proda 25 prodajnih i servisnih mesta u Evropi, posebno u Belgiji, Velikoj Britaniji i Španiji. Prodajom ovih lokacija kompanija bi mogla da sakupi blizu milijardu evra. Ta prodajna i servisna mesta Mercedes namerava da proda privatnim prodavcima ili investitorima, a procene su da bi svako od njih moglo da se proda za 30 do 40 miliona evra. Uz to, ugovor neće moći da se sklopi bez garancija koja će osigurati posao ljudima koji rade na tim mestima, tačnije oko 2.800 ljudi.

 

''U potencijalnim razgovorima sa zainteresovanim kupcima, veliki prioritet je njihov dugoročni ekonomski uspeh i nastavak poslovanja Mercedes'', izjavio je za Automotive News Europe predstavnik kompanije. Osim što će Mercedes brzo zaraditi ''neku kintu'', prodaja lokacija će smanjiti fiksne troškove tako što proizvođač više neće morati da brine o održavanju salona i da plaća radnike. Plan je da se novac investira u razvoj električnih vozila, koja su još uvek u ranoj fazi. Nedavno je predstavljena EQS limuzina koja će u prodaju stići kasnije ove godine, a na putu je još puno toga.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hakeri ukrali podatke čak tri miliona Volkswagenovih kupaca?!

 

Volkswagen-Atlas-Cross-Sport 111.jpg

 

Volkswagen se suočava sa velikim problemom povezanim sa softverom, a posledice mogu biti vrlo ozbiljne. CNN izveštava da su nemački proizvođač automobila i Audi pogođeni hakerskim napadom i da su u opasnosti podaci 3 miliona kupaca u Americi. Provalnik je došao u posed osetljivih podataka poput telefonskog broja, adrese e-pošte, vozačke dozvole i broja socijalnog osiguranja. Kršenje je posledica spoljašnjeg snabdevača koji koriste Volkswagen, Audi i neki od njihovih zastupnika. Prema CNN-u podaci između 2014. i 2019. godine su prikupljeni u marketinške svrhe te su bili ostavljeni u nesigurnoj datoteci. Američka Volkswagen grupa se obratila približno 90.000 kupaca kako bi ponudila besplatnu zaštitu od upada na kreditne kartice.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamborghini rasprodao skoro kompletan proizvodni kapacitet za 2021.

 

Lamborghini Huracan Evo Fluo Capsule 01.jpg

 

Izvršni direktor Lamborghinija Stephan Winkelmann je u intervjuu za Automotive News otkrio da je italijanski proizvođač superautomobila gotovo rasprodat za ovu godinu. Kompanija trenutno proživljava ponovni rast i veliku potražnju nakon pandemije koronavirusa prošle godine. Na Milan Monza salonu automobila u Italiji, Winkelmann je potvrdio da je Lamborghini prodao otprilike 10 meseci svojih proizvodnih kapaciteta za ovu godinu. To znači da svaki Lamborghini napravljen od sada do početka novembra već ima kupca koji čeka isporuku.

 

Proizvođač superautomobila, koji je deo VW Grupe, ističe da su isporuke u prvom tromesečju 2021. godine porasle za gotovo 25%, verovatno izazvane velikim apetitom za trošenje nakon karantina. ''Uprkos dvomesečnom prestanku proizvodnje zbog pandemije, za Lamborghini je 2020. godina bila druga najbolja godina ikad. Prodato je 7430 automobila, što je za otprilike 9% manje u odnosu na 2019. godinu'', rekao je Winkelmann. Činjenica da je SUV Urus od 650KS taj koji je vodio prodaju ove godine ne iznenađuje - ''1.382 narudžbine s januara su pomerene za mart'' - Huracan pokretan V10 motorom je prodat u 753 primerka u prva tri meseca, a malo stariji Aventador je manje poželjniji sa 287 prodatih primeraka.

 

Razgovaralo se i o planovima za elektrifikaciju.

''Lamborghini ne želi da bude prvi po svaku cenu. U elektrifikaciji moramo da odaberemo pravi trenutak kada mislimo da je tržište spremno i mislimo da zaista možemo da budemo najbolji'', naveo je direktor kompanije. Lamborghini se obavezao da investira 1.5 milijardi evra na razvoj i proizvodnju plug-in hibridnih verzija svakog od svojih modela do 2024. godine. Prvo potpuno električno vozilo je planirano za drugu polovinu decenije, a poznato je kako će Lambov prvi EV biti coupe. Zbog sve većeg broja ljudi koji se vraćaju u normalan život još veća popularnost superautomobila je i očekivana, a već pre kraja leta Lamborghinijevi proizvodni kapaciteti bi mogli da budu u potpunosti rasprodati.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault postigao dogovor sa sindikatima o hibridnom radu

 

renault c hib01.jpg

 

Renault je postigao dogovor sa sindikatima o hibridnom radu. Novi aranžmani na radnom mestu biće uvedeni u nekoliko faza, počevši od septembra 2021. kažu u Renaultu, dodajući da će nuditi podršku i obuku o tome kako najbolje raditi na daljinu. Hibridni sistem biće dobrovoljan i zasnovan na dvodnevnom radu od kuće nedeljno, uz dodatni dan po odluci menadžera, dodao je Renault. Kompanija očekuje da će 20.000 zaposlenih u Francuskoj prihvatiti ponudu za rad na daljinu koji će pokriti većinu radnih mesta osim ''front-line'' proizvodnje.

 

Rivalski proizvođač automobila Stellantis, dogovorio je slične aranžmane sa svojim francuskim radnicima. O budućnosti radnog mesta intenzivno se raspravlja nakon što je pandemija koronavirusa prisilila na zatvaranje mnogih kancelarija i pokazala koliko zadataka sada može obavljati osoblje iz svojih domova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW smanjuje proizvodne troškove za 25% po vozilu

 

bmw ix 25.jpg

 

BMW planira da značajno smanji proizvodne troškove do sredine dekade u nastojanju da bude tržišno konkurentnijij s Volkswagenom, Daimlerom i Teslom.

''Smanjićemo proizvodne troškove za 25% po vozilu do 2025. u poređenju sa nivoom iz 2019.'', kaže Milan Nedeljković, član BMW-ovog odbora zadužen za proizvodnju. Prošlog meseca BMW je saopštio da ostaje na kursu ka ostvarivanju zacrtanih ciljeva za 2021. uprkos rastu cena sirovina, mada će se globalna nestašica čipova pogoršati, što bi moglo negativno da utiče na proizvodnju u drugom kvartalu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaguar od 2025. sa električnim asortimanom

 

209747-jaguar_vision 1.jpg

 

Jaguar će se od 2025. godine sa potpuno električnim asortimanom pozicionirati u višem segmentu tržišta, i to kao deo strategije ''Reimagine'' koju je postavio izvršni direktor Jaguar Land Rovera, Thierry Bollore. Kao što je Bollore otkrio tokom intervjua za Auto Express, najjeftiniji Jaguar će startovati od blizu 100.000 funti (115.000 evra), približavajući se teritoriji Bentleya i udaljavajući se od svojih sadašnjih rivala Audija, BMW-a i Mercedesa.

 

Nova paleta modela će se sastojati od dva električna krosovera i sportskog kupea sa dvoja vrata. Jedini automobil koji će se preklapati između trenutne i buduće ponude biće I-Pace, koji je bio prvi Jaguarov potpuno električni model. Međutim, budući modeli će se bazirati na drugačijoj platformi, a izvršni direktor će aktivno tražiti odgovarajuću arhitekturu. Iako baza još nije odlučena, dizajn nove linije modela Jaguar je već na snazi, pod upravom glavnog dizajnera Gerrya McGoverna. Bollore želi da Jaguar ponudi savremeni luksuz i da se razlikuje od konkurentskih marki.

 

Govoreći o trenutnom asortimanu (koji se sastoji od limuzina XE i XF, SUV vozila E-Pace, F-Pace i I-Pace, kao i sportskog automobila F-Type), Bollore kaže da su to prelepi automobili, ali potencijalni kupci biraju Audi ili BMW modele umesto toga, a što se dešava zbog pozicioniranja brenda. Promena položaja Jaguara na konkurentnom tržištu neće biti lak zadatak. Luksuzne proizvođače automobila kao što su Bentley, Rolls-Royce i Maybach finansijski podržavaju VW grupa, BMW grupa i Mercedes. Jaguar Land Rover je sa druge strane u vlasništvu Tata Motors, ali oni će morati da postignu isti nivo kvaliteta i prefinjenosti uz mnogo manja ulaganja. Novi izvršni direktor je priznao da treba da poprave imidž brenda baveći se pitanjima kvaliteta i pouzdanosti prethodnih godina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fordov glavni tehnološki direktor prelazi u Amazon

 

ford quantum.jpg

 

U ratu za talente između automobilske i tehnološke industrije u Americi, Ford gubi svog glavnog tehnološkog direktora koji prelazi u Amazon. Ford je potvrdio da će glavni direktor za tehnologiju Ken Vašington, koji je došao u kompaniju 2014. godine iz Lockheed Martin-a, napustiti proizvođača automobila iz Detroita 16. jula. On će se pridružiti timu Amazonu kao potpredsednik za softverski inženjering u Sanivejlu, u Kaliforniji, prema internom dopisu Forda zaposlenima.

Odlazak Vašingtona je veliki udarac za američkog proizvođača automobila koji namerava da ubrza ulaganja vredna milijarde dolara u razvoj električnih i autonomnih vozila, shodno novom planu o zaokretu proizvodnje generalnog direktora Džima Farlija. Džim Bukovski, koji je bio nadležan za istraživanje i dizajn električnih i elektronskih sistema, preuzeće privremeno dužnost šefa Fordovog istraživačkog i inženjerskog tima, dok se ne nađe stručnjak koji bi trajno nasledio Vašingtona, saopšteno je iz Forda.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Severna Amerika je sada najvažniji region za Bugattijevu prodaju

 

bugatti c 1.jpg

 

Bugatti Chiron Pur Sport se nedavno spojavio u Sjedinjenim Državama, a francuski proizvođač automobila uživa u tako neverovatnim brojevima o prodaji u SAD-u da je Severna Amerika sada postala najvažniji region za ovog proizvođača automobila.

 

Kako piše Carscoops, narudžbine za nove Bugatti modele u Severnoj Americi su bile sedam puta veće u prvoj polovini godine nego u istom periodu 2020. Naravno, pandemija koronavirusa je očigledno imala uticaja na prodaju prošle godine, ali pokazuje da Bugatti i dalje žanje nagrade rastućeg asortimana modela i uvođenja automobila u ograničenom broju kao što su Chiron Pur Sport, Super Sport i Divo. Tradicionalno, Evropa je bila najveći prodajni region za Bugatti.

 

''Ovi izuzetni rezultati su velikim delom zasluga angažovanja dilerske mreže u Severnoj Americi'', rekao je glavni operativni direktor kompanije Bugatti iz Amerike Cedric Davy. ''Nakon virtuelnog debija Chiron Pur Sport, doveli smo automobil distributerima širom regiona, gde su mogli da pokažu kvalitet potpuno nove Bugattijeve ponude - vozila fokusirana na okretnost i još brže ubrzanje, umesto na najveću vrzinu. U stvari, 70% narudžbina Pur Sport dolazi od kupaca koji su novi za marku.'' Ostatak 2021. godine bi takođe trebalo da bude izuzetno uspešan za Bugatti u Severnoj Americi, uz ''značajno interesovanje'' za Chiron Super Sport koji je nedavno predstavljen.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herbert Diess ostaje na čelu Volkswagena

 

190563-diess.jpg

 

Volkswagnov nadzorni odbor je izabrao Herberta Diessa, koji je vodio grupu od 2018. godine, za izvršnog direktora za novi četvorogodišnji mandat, saopštila je kompanija. 62-godišnji Diess ostaće izvršni direktor do oktobra 2025. Predsedavajući Hans Dieter Poetsch je pohvalio transformaciju koju je nadgledala izvršna vlast, koja se pridružila VW-u neposredno pre izbijanja njegovog skandala sa emisijama dizela.

 

''Nadzorni odbor veruje da će pod rukovodstvom dr. Diess-a uslovi biti optimalni za daljnji uspešan razvoj cele kompanije'', rekao je Poetsch (70) u izjavi. Produženje označava pobedu za bivšeg izvršnog direktora BMW AG-a koji je prošle godine dva puta bio neuspešan u traženju prevremenog produženja ugovora. Unutrašnje napetosti su ublažene u decembru širim dogovorom ključnih učesnika o smanjenju troškova i drugim imenovanjima najviših rukovodilaca. Diess, poznat po tvrdom stilu upravljanja, često se sukobljavao sa VW-ovim moćnim sindikatima otkako se pridružio nemačkom industrijskom divu 2015. godine, nekoliko nedelja pre nego što je otkriveno varanje kompanije na testovima emisija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uwe Hochgeschurtz imenovan za novog generalnog direktora Opela

 

uwe hochgeschurtz.jpg

 

Uwe Hochgeschurtz, trenutno izvršni direktor u Renault Nemačka, Austrija i Švajcarska, imenovan je za izvršnog direktora Opela od 1. septembra 2021. godine, ''u vreme kada nemački brend u okviru Stellantisa proširuje svoje komercijalne aktivnosti, uključujući Kinu, i ulazi u doba elektrifikacije''. Novi izvršni direktor će zameniti Michaela Lohschellera koji se ''odlučio za novi izazov van Stellantisa''. Hochgeschurtz će direktno izveštavati izvršnom direktoru Stellantisa Carlosu Tavaresu. Hochgeschurtz je karijeru u autoindustriji započeo 1990. u Fordu, da bi se 2001. pridružio VW-u, a 2004. Renaultu.

''Uveren sam da će Hochgeschurtz uspešno voditi ovo novo poglavlje marke Opel, zahvaljujući njegovom više od 30 godina dugačkom automobilskom komercijalnom iskustvu. Želim Lohschelleru sve najbolje u njegovom sledećem koraku u karijeri'', rekao je Tavares u izjavi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler upozorio da će rezultati zbog nedostatka čipova biti slabiji

 

212919-Mercedes cls 2022 07.jpg

 

Daimler je upozorio da će drugi deo ove godine i početak 2022. doneti slabije rezultate zbog nedostatka čipova. Kao i drugi proizvođači automobila, Daimler je ove godine smanjio proizvodnju zbog nedostatka čipova tokom pandemije koronavirusa, što je nateralo nemačku kompaniju da se fokusira na modele sa većom maržom. Glavni finansijski direktor Harald Wilhelm rekao je investitorima da će, iako će nedostatak čipova trajati do 2022. godine, biti manje ozbiljan nego ove godine. Vrhunski proizvođač automobila, koji se takođe suočava s izazovom visokih cena čelika, bakra i aluminijuma u drugoj polovini 2021. rekao je da je njegova vidljivost oko toga kako će se razvijati snabdevanje trenutno niska.

 

''Poboljšanje vidljivosti snabdevanja za nas je glavni prioritet'', rekao je izvršni direktor Ola Källenius na konferencijskom pozivu sa analitičarima i investitorima, iako je rekao da je nedostatak čipova ''rešiv problem''. Nestašica dolazi u trenutku kad je potražnja za automobilima porasla tokom oporavka globalne ekonomije od krize sa koronavirusom, povećavajući cene novih i polovnih vozila kako se zalihe smanjuju. Prodaja automobila Mercedes je u drugom tromesečju skočila za 27%, sa skokom od 54% u Evropi, drugom Daimlerovom tržištu nakon Kine. Nakon što je skočila krajem 2020. godine i u prvom tromesečju, prodaja Mercedesa u Kini je porasla samo 5.8% u drugom tromesečju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

2022. Aston Martin ponuda modela

 

aston martin db11 7.jpg

 

Aston Martin je za modelsku godinu 2022. izvršio određene promene u svojoj gami, a tu je sada i njihov potpuno novi online konfigurator. Od značajnih promena, ističu se pojačani model DB11 V8 i novi točkovi za DBS i DBX, dok su iz palete izbačeni ''Superleggera'' i ''AMR'' da bi se pojednostavila ponuda.

 

aston martin db11 6.jpg

 

DB11 Coupe i Cabrio sa 4.0 V8 twin-turbo motorom su pojačani na 528KS (+25KS), najveća brzina je sada 308 km/h, a nude se i Sports Plus sedišta.

 

216486-aston martin dbs 5.jpg

 

Vizuelne proimene obuhvataju novi dizajn 21-inčnih točkova za DBS, kao i 23-inčne točkove za SUV model DBX.

 

216487-aston martin dbs 4.jpg aston martin dbs 3.jpg

 

Pomoću novog konfiguratora kupci takođe mogu da biraju između tri unapred podešena ''okruženja enterijera'', svako sa bojama, materijalima i uzorcima koje je pažljivo kreirao tim za dizajn Aston Martin. ''Inspire'' okruženje naglašava vrhunski luksuz perforiranom poluanilinskom kožom, kontrastnim šavovima i do 38 unutrašnjih kombinacija boja. ''Accelerate'', kako mu samo ime govori, nudi sportskiju temu sa jedinstvenom kombinacijom kože i alkantare, dok tema ''Create'' nudi jedinstvenu perspektivu, sa 10 opcija unutrašnjih boja u jednobojnoj i dvobojnoj kombinaciji.

 

aston martin dbx 2.jpg aston martin dbx 1.jpg

 

Cene još nisu zvanično najavljene ni za jedan od modela za 2022. ali se ne očekuju veće promene.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

10.000 BMW-a na čekanju na silazak sa proizvodne linije zbog nestašice čipova

 

215851-bmw 4 gc01.jpg

 

BMW je saopštio da su gotovo sve njegove fabrike u Nemačkoj pogođene aktuelnom nestašicom poluprovodnika. Trenutno je iz ovog razloga zaustavljeno kompletiranje 10.000 automobila. Bavarska kompanija je ranije saopštila da je usko grlo sa kojim se suočavaju proizvođači automobila širom sveta već dovelo do gubitka proizvodnje 30.000 vozila u dosadašnjem toku godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

Zbog nedostatka čipova VW nije proizveo stotine hiljada vozila

 

216570-vw fabrika.jpg

 

Kriza sa nedostatkom čipova trese autoindustriju do te mere da su mnogi direktori kompanija već sigurno počeli da koriste lekove za smirenje. Isto je i sa kupcima kojima se stalno produžavaju rokovi isporuke. Sad su iz Volkswagena objavili da zbog nedostatka čipova nisu mogli da proizvedu nekoliko stotina hiljada automobila. Direktor nabavke Murat Aksel je najavio deoničarima da se radi na ublažavanju krize, ali svetla na kraju dugog tunela još nema. Procena je da će proizvođači automobila imati problem sa nabavkom čipova još celu sledeću godinu. Škoda je najavila da će morati da ukine dve smene u fabrici u gradu Mlada Boleslav pre svog generalnog godišnjeg odmora... Razlog? Čipovi!

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nestašica čipova zaustavila Daimler

 

189354-mercedes cla 1.jpg

 

Daimler je morao da zaustavi proizvodnju u tri pogona u Nemačkoj i jednom u Mađarskoj. Razlog je nestašica čipova na globalnom nivou. Nekoliko hiljada radnika u Bremenu, Rastatu i Sindelfingenu, prešlo je na model skraćenog radnog vremena, preporučeno iz sedišta kompanije Daimler. Proizvodnja je takođe zaustavljena i u fabrici u Kečkemetu u Mađarskoj. Tokom proteklih meseci proizvodnja je prekidana više puta zbog globalnih nestašica čipova. Fabrika u Bremenu zapošljava oko 12.000 radnika, U Rastatu oko 6.500, Sindelfingenu 25.000 radnika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekordan operativni profit Volkswagena

 

vw v 78.jpg

 

VW je zabeležio rekordan operativni profit od blizu 11.4 milijardi evra u prvoj polovini godine, što je potvrda da je prevazišao efekte pandemije virusa korona. Najveći evropski proizvođač automobila saopštio je da je ovaj rezultat postignut ''uprkos izazovnom okruženju koje i dalje postoji'' i nakon gubitka od skoro 1.5 milijardi evra na početku godine. Operativna zarada u prvoj polovini godine premašila je ukupnu zaradu u 2020. godini.

 

Nakon odbijanja poreza, VW-u ostaje profit od 8.4 milijardi evra, dok je u istom periodu prošle godine bio u minusu za više od milijardu evra. Promet je povećan za više od trećinu i premašio je vrednost od 130 milijardi evra. Direktor komapnije Herbert Dis rekao je da je prodaja skupljih modela sa maržom zarade od preko 10% bila ''naročito dobra.'' Kompanija je objavila optimističnu prognozu za poslovanje do kraja godine sa zaradom u visini od 7.5% ukupnog obrta u odnosu na ranije očekivanih 6%. Porsche je objavio takođe povoljniju prognozu za ovu godinu, sa zaradom od 3.4 do 4.9 milijardi evra nakon plaćanja poreza. Ranije je očekivao 2.6 do 4.1 milijardi evra.

 

Volkswagen povećava cene svojih automobila

 

Volkswagen planira da za skoro tri milijarde evra kupi rent-a car-kompaniju Europcar i da s njiima razvija nove koncepte mobilnosti. Međutim, za kupce dolazi i jedna vest koju neće pozdraviti. Portal Automobilwoche objavljuje da će rasti cene automobila, novi Volkswageni biće skuplji za 1.8%, a najmanje će porasti cena Seata - za 1.5%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Michael Lohscheller iz Opela prelazi u vijetnamski VinFast

 

Opel Automobile GmbH.jpg

 

VinFast je najavio imenovanje Michaela Lohschellera za svog novog izvršnog direktora. Prema zvaničnom saopštenju, Lohscheller će imati sedište u Vijetnamu, iako nije navedeno kada će započeti svoje dužnosti.

 

Pre nego što je preuzeo svoju novu ulogu, Lohscheller je radio u Stellantisovom Opelu devet godina, od kojih su četiri bio izvršni direktor. Tokom svog mandata, vratio je nemački brend u profitabilnost 2018. godine nakon dve decenije gubitaka pod bivšim vlasnikom kompanije, General Motors. Takođe je nadgledao napore kompanije za elektrifikaciju zbog koje će marka postati potpuno električna u Evropi do 2028. godine. Pre Opela, Lohscheller je takođe bio na pozicijama u Volkswagen Group of America, Volkswagen Group kao i Mitsubishi Motors Europe. U Opelu, Lohschellera će naslediti Uve Hochgeschurtz, prethodno izvršni direktor Renault Nemačke, Austrije i Švajcarske.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja Aston Martina porasla za 224% u prvoj polovini 2021.

 

aston martin dbx02.jpg

 

Kako prenosi Automotive News, britanski proizvođač automobila Aston Martin se polako oporavlja od krize. Izveštaj o prodaji brenda za prvih šest meseci 2021. godine pokazuje da je prodaja porasla za 224%, a jedan model je doprineo za više od polovine te prodaje. Sa ukupno 2.901 isporukom tokom prve polovine ove godine, Aston Martin je povećao prodaju za 2.006 u odnosu na isti period 2020. Prihod kompanije je povećan sa 146 miliona funti na 498.8 miliona funti (589 miliona evra), ili 242% više.

 

Aston Martin sa zadovoljstvom objašnjava da je više od 1.500 DBX primeraka isporučeno u prvoj polovini 2021. godine, što predstavlja više od polovine ukupne prodaje marke. Podsećanja radi, luksuzni SUV je ušao u proizvodnju u julu prošle godine i već se pokazao kao apsolutni bestseler Aston Martina. ''Potražnja koju vidimo za našim proizvodima, novi proizvodni program i kvalitet tima koji imamo na raspolaganju, daje mi veliko poverenje u naš kontinuirani uspeh'', prokomentarisao je u zvaničnoj izjavi Lawrence Stroll, predsednik Aston Martina. ''Nadovezujući se na uspeh DBX-a, našeg prvog SUV-a, od tada smo pripremili još dva nova vozila i sa još uzbudljivih proizvoda na dobrom smo putu za rast.''

 

aston v01.jpg

 

Dva nova proizvoda koje Stroll pominje su nedavno lansirani Valhalla i hiperautomobil Valkyrie.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault ostvario veliku polugodišnju dobit

 

199714-renault c 2.jpg

 

Renault je saopštio da je u prvoj polovini godine zabeležio neto dobit od 354 miliona evra, nakon što je u istom proplogodišnjem periodu pretrpeo gubitak od gotovo 7.3 milijardi evra usled dugotrajnih obustava proizvodnje u celoj industriji tokom pandemije koronavirusa. Proizvođač automobila, koji se uglavnom fokusira na najprofitabilnije modele, izvestio je o povratku na polugodišnju neto dobit nakon značajnog gubitka u istom prošlogodišnjem periodu, zahvaljujući rastu prodaje automobila i cena.

 

Renault, u čijem vlasništvu su brendovi Dacia, Lada i u partnerstvu je sa Nissanom, izvestio je o operativnoj marži od 2.8% u prvoj polovini godine i cilja na celogodišnju maržu ''istog nivoa''. Iz kompanije su objavili da su nadmašili ciljeve smanjenja troškova. Takvi rezultati ''označavaju prvi korak u našem preokretu, koji bi trebalo da se ubrza dolaskom novih vozila koja su u pripremi'', rekao je glavni izvršni direktor Luca de Meo, koji je na tom položaju godinu dana. Renault se u prvoj polovini godine gotovo vratio na pozitivan novčani tok, u odnosu na 6.4 milijarde evra odliva u istom periodu od pre godinu dana. Čelnici kompanije se nadaju da će zamah potrajati.

 

Renault planira da do kraja godine otplati oko petine zajma od pet milijardi evra koji je dobio od francuske države, rekla je glavna finansijska direktorka Clotilde Delbos. Zajam je deo državne hitne podrške koju je vlada nudila na početku pandemije koronavirusa. Prošlog meseca Renault je predstavio ambicioznu strategiju u proizvodnji električnih vozila, fokusirajući se na nove, pristupačne verzije svojih malih automobila-ikona iz prošlosti kako bi sustigao Volkswagen u tom brzorastućem sektoru. Nakon pet uzastopnih tromesečja pada prodaje automobila, prihod Renaulta je u prvoj polovini 2021. porastao za 18.7%.

 

Izvršni direktor De Meo, bivši izvršni direktor Volkswagena, dobio je zadatak da pomogne Renaultu da okrene novu stranicu. Plan preokreta uključuje otpuštanje hiljada radnika, smanjenje asortimana modela i poboljšanje saradnje u proizvodnji sa partnerima Nissanom i Mitsubishijem. Francuski proizvođač automobila je u junu najavio da će do 2030. na globalnom nivou partnerstvo Renault-Nissan-Mitsubishi godišnje proizvoditi milion električnih vozila, u odnosu na 200.000 u 2020. godini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi sa rekordnom prodajom u prvoj polovini godine

 

audi e-tron 1.jpg

 

Audi je ostvario rekordnu prodaju vozila u prvoj polovini godine, ali upozorava da bi uska grla u isporuci poluprovodinika i povećani troškovi sirovina mogli da pritisnu rezultate u drugom polugodištu. Ta Volkswagenova podružnica je isporučila u prvih šest meseci 982.000 vozila i ostvarila 29.2 milijarde evra prihoda od prodaje, što je za 43% više u odnosu na isti prošlogodišnji period. Dobit pre poreza iznosi 3.87 milijardi evra.

 

Glavni finansijski direktor Juergen Rittersberger je rekao da uprkos ptimizmu za drugo polugodište, ne očekuje da će rezultati biti tako dobri. Marža u prometu je dostigla 10.7% i bila u gornjem delu ciljanog raspona. Kompanija je to pripisala snažnim prodajnim podacima, budući da je mogla da realizuje dobre cene i pozitivne efekte obezbeđivanja zaliha sirovina. Rittersberger u celoj godini očekuje maržu u prometu između 7% i 9%.

 

Zalihe poluprovodnika su smanjene, a proizvodnja bi mogla da bude zaustavljena u avgustu i spetembru, procenjuje finansijski direktor kompanije sa sedištem u Ingolstadtu. Kompanija do kraja godine neće moći da nadoknadi sve gubitke u proizvodnji nastale u prvoj polovini godine. ''U drugoj polovini više nećemo videti pozitivne efekte obezbeđivanja zaliha sirovina'', rekao je Rittersberger, ocenjujući stanje ''izazovnim''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bentley slavi rekordnu polovinu 2021. godine

 

bentley b 2.jpg

 

Bentley je u prvoj polovini 2021. zabeležio veliki rast prodaje. Nakon što je Aston Martin objavio impresivne prodajne rezultate za 2021. sada je još jedan britanski luksuzni brend sa zadovoljstvom objavio da je period od januara do juna bio prilično plodan.

 

Bentley je imao najbolju prvu polovinu godine ikad, postavljajući nove rekorde u prodaji i dobiti. Tokom prvih šest meseci ove godine prodato je 7.199 automobila, a Kina je po prvi put u gotovo 10 godina postala njihovo najveće tržište. Najprodavaniji model je bio SUV Bentayga sa 2.766 primeraka, nadmašivši modele Continental GT Coupe i kabriolet Continental GT (2.318). Tu je i limuzina Flying Spur sa 2.063 prodatih jedinica. Sa povećanjem prodaje za 50% u odnosu na prvu polovinu 2019. pre pandemije koronavirusa, Bentley je sada u boljoj formi nego ikad. Ultra luksuzni brand je uveren da bi potražnja mogla da dodatno naraste u drugoj polovini 2021. podstaknuta prodajom novih verzija modela poput Bentayga Hybrida.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla ponovo kodira svoje softvere zbog nedostatka čipova

 

210870-tesla x 2021 rst06.jpg

 

Tesla je preradio softver za vozila kako bi podržao alternativne čipove. Usled velike potražnje za novim automobilima nedostatak čipova je doveo do gašenja fabrika, dužeg čekanja i viših cena. Elon Musk je naveo da je Tesla uspela da zameni alternativne čipove, a zatim da napiše firmver za nekoliko nedelja. Ovakav pristup je pomogao kompaniji da zadrži visok nivo proizvodnje, isporučivši preko 200.000 vozila kupcima u poslednja tri meseca.

Tesla je u ovom kvartalu ostvario prihod od 11.9 milijardi dolara, uključujući 1.1 milijardu dolara dobiti. Daimler i BMW objavili su da je nedostatak čipova primorao gašenje nekih njihovih montažnih linija, što će smanjiti proizvodnju za desetine hiljada vozila. Musk je rekao da će Teslin budući rast zavisiti od brzog rešavanja globalne nestašice čipova, jer je situacija sa njima prilično ozbiljna. Tesla se oslanja na čipove za pokretanje svega, od svojih vazdušnih jastuka do modula koji kontrolišu sigurnosne pojaseve vozila, tako da mu nedostaju komponente koje su ključne za bezbednosne karakteristike vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford se može pohvaliti povećanjem prodaje

 

ford puma 01.jpg

 

Ford se može pohvaliti povećanjem prodaje u Evropi u drugom tromesečju ove godine. Prodato je ukupno 242.618 automobila, što je povećanje od 43.7% u odnosu na isti period prošle godine. Ključno tržište je Velika Britanija gde je prodato ukupno 68.107 vozila. Što se tiče modela koji se u tom periodu najbolje prodavao, to je bila Puma - 43.677 primeraka. Ono što je najzanimljivije, drugi najprodavaniji model je bio Transit Custom sa 32.767 primeraka, što ga čini i bestselerom kada su u pitanju dostavna vozila. Fiesta se takođe čvrsto drži sa rezultatom od 27.098 prodatih primeraka, ali klasici u obliku Focusa i Transita su postigli rezultate oko 20.000 prodatih primeraka. To je takođe povećanje u odnosu na isti period prošle godine. Transit - 26.244 primeraka, dok je prodato 20.999 primeraka modela Ford Focus.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Globalna nestašica čipova i pandemija otežavaju oporavak francuske autoindustrije

 

citroen c4 09.jpg

 

Globalna nestašica čipova i novo širenje zaraze koronavirusom su pritisnuli izglede snažnog oporavka francuskog tržišta automobila, upozorilo je udruženje proizvođača automobila CCFA-PFA. Francusko udruženje je očekivalo rast prodaje automobila u rasponu od 9%-10%, ali sada se očekivanja smanjuju, rekao je predstavnik CCFA-e.

 

''Procenjujemo da će u ovoj godini teško dostići 1.8 miliona prodatih vozila'', rekao je portparol. U prošloj godini je broj registracija novih putničkih automobila u Francuskoj pao na 1.65 miliona, u odnosu na 2.21 milion u 2019. godini, nakon što je pandemija koronavirusa zaustavila proizvodnju automobila. Nedostatak ključnih poluprovodnika i neizvesnost oko novog talasa pandemije koronavirusa su pritisnuli većinu proizvođača automobila, uključujući Renault i njegovog najvećeg francusko-italijanskog konkurenta Stellantisa. Broj registracija novih automobila u Francuskoj je u julu na godišnjem nivou pao za oko 35%, prema podacima koje je objavio CCFA-PFA. U prošlom mesecu je registrovano 115.713 novih putničkih automobila. Francusko tržište automobila je u prvih sedam meseci ove godine u odnosu na isti period 2020. poraslo za oko 16%, saopštilo je udruženje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...