Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Da li biti najveći automatski znači i biti najuspešniji?

Recommended Posts

Kineski distributeri čipova za automobile kažnjeni nakon što su podigli cene za čak 4.000%

 

218201-chip.jpg

 

Tri distributera automobilskih poluprovodnika kažnjeni su od strane regulatora zbog nepoštenih cena. Reč je o potezu koji bi trebalo da pomogne kineskoj automobilskoj industriji, kao i ostatku sveta, u trenutku globalne krize čipova. Kaznu od 2.5 miliona kineskih juana (328.300 evra) dobili su Shangai Cheter, Shangai Chengsheng Industrial i Shenzen Yuchang Technologies, od strane Državne uprave za regulaciju tržišta (SAMR).

 

Kineski mediji navode da je SAMR istraživao praksu podizanja cena čipova, pri čemu je utvrđeno da su navedene tri korporacije povećale cenu za čak 40 puta (4.000%). Povećanje od 7%-10% smatra se normalnim za uravnoteženu ponudu i snabdevanje, a suluda cena je naterala proizvođače automobila i njihovih komponenti da panično gomilaju zalihe i dodatno pogoršavaju problem. U julu je Kina doživela pad prodaje novih automobila za 16%, što je rezultat nedostatka čipova. I Audi je smanjio proizvodnju, dok su dve Toyotine fabrike u Kini podlegle Toyotinom smanjenju globalne proizvodnje za 40%. U Americi proizvodnja je smanjena za 17%, a Ford i GM bili su prisiljeni da smanje mogućnost kupovine nekih njihovih vozila. Na globalnu krizu oglasio se i Stellantis, čija očekivanja su da će se nestašica čipova nastaviti i sledeće godine. Daimler ima još gora očekivanja - njihov izvršni direktor Ola Kallenius smatra da bi kriza mogla i da se pogorša i potraje do 2023. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes odlaže isporuke nekih automobila i za više od godinu dana

 

mercedes eqe 2.jpg

 

Globalni nedostatak čipova i poluprovodnika je sve veći problem i već odavno je počeo da utiče na tokove autoindustrije. Tačnije, već u prvih nekoliko meseci 2021. godine proizvođači automobila su osetili posledice ovog nedostatka, a situacija postaje sve ozbiljnija. Fabrike automobila su zaustavljale svoje pogone jedna po jedna ove godine, među njima i Toyota kao jedan od najvećih svetskih proizvođača automobila, koja je takođe osetila posledice nedostatka poluprovodnika u avgustu i obustavljala proizvodnju u svojim pogonima u Americi, Kanadi, Meksiku i drugim delovima sveta.

 

Zbog ovog prekida u snadbevanju sada je i Mercedes primoran da prolongira rokove isporuka svojih automobila, a kako saznaje Frankfurter Allgemeine Zeitung ta produženja bi mogla da budu i duža od godinu dana. To je za Reuters potvrdio i izvršni direktor Daimlera Ole Kallenius. ''Potražnja je velika u Mercedesu, a istovremeno nažalost postoje ozbiljna ograničenja. Za neke modele vreme čekanja je duže nego što bismo želeli, u nekim slučajevima i više od godinu dana.''

 

On je takođe potvrdio i informacije koje su ranije stigle iz Mercedesa ali i BMW-a, prema kojima problem globalnog nedostatka čipova verovatno neće nestati do 2023. godine, iako bi sledeće godine uticaj na proizvodnju vozila trebalo da bude nešto manji. Zanimljive vesti iz Mercedesa se tiču i njihovih moćnih V8 motora, pa uprkos glasnima da ih uskoro izbacuju u potpunosti iz ponude, šef Mercedes AMG-a Philipp Scheimer je rekao da će Mercedesovi V8 biti prisutni barem još 10 godina zbog velike potražnje kupaca širom sveta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šef Toyote smatra da bi EV tranzicija mogla da košta Japan milione radnih mesta

 

toyoda.jpg

 

Šef Toyote, Akio Tojoda, koji je ujedno predsednik Japanske asocijacije proizvođača automobila (JAMA), nije najsrećniji zbog inicijative japanske vlade u okviru postizanja ugljenične neutralnosti, zasnovane na električnim vozilima. Tojoda kaže da će tranzicija ka čisto električnoj ponudi koštati Japan 5.5 miliona radnih mesta, uz ''minus'' od 8 miliona vozila na osnovu plasmana do 2030. Na redovnom sastanku JAMA-e, na kojem su učestvovali visoki rukovodioci iz Honde, Yamahe i Isuzua, Tojoda je upozorio da su preterano revnosni ''zeleni'' ciljevi koje forsiraju japanske vlasti, inspirisani evropskim kolegama, neodrživi.

 

Vlada cilja da značajno skreše emisiju ugljenika do 2030. kao i da dostigne ugljeničnu neutralnost do 2050. kada bi japanskim putevima trebalo da se kreću isključivo električna vozila. Međutim, Toyotin CEO smatra da bi taj plan u obzir trebalo da uzme realne okolnosti, koje podrazumevaju da je japanski ekonomski sistem baziran na industrijskoj proizvodnji. Nagla tranzicija ka elektromobilima bi mogla da potkopa japansku industrijsku bazu, smatra Tojoda, predlažući širi pristup redukciji emisije štetnih gasova.

 

''Japan je zemlja koja se oslanja na izvoz. Samim tim, ugljenična neutralnost za Japan podjednak je problem kao i zaposlenost. Neki političari kažu da svi automobili moraju biti električni, kao i da je proizvođačka industrija zastarela. Ja ne mislim da je to slučaj. Da bismo zaštitili radna mesta i živote Japanaca, mislim da je neophodno uskladiti našu budućnost s dosadašnjim naporima.'' Šef Toyote je istakao da japanski proizvođači isporučuju oko 10 miliona vozila godišnje, od kojih polovina ide u izvoz. On je citirao prognoze koje kažu da će do 2030. fabrike i dalje proizvoditi 8 miliona vozila godišnje, pogonjena motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, što uključuje hibride i plug-in hibride. Onog momenta kada ta vozila budu zabranjena, proizvođači automobila će doživeti snažan udarac, kaže Tojoda, ostavljajući kompanijama da donesu tešku odluku: ili da presele proizvodnju takvih vozila van zemlje, ili da ih u potpunosti ukinu. ''To znači da će proizvodnja od više od 8 miliona jedinica biti izgubljena, a automobilska industrija bi mogla da izgubi veći deo od 5.5 miliona radnih mesta. Ako oni kažu da su motori sa unutrašnjim sagorevanjem neprijateljski, onda nećemo moći da proizvedemo gotovo ništa kada je o automobilima reč.''

 

Što se nuđenja solucija tiče, Akio Tojoda smatra da bi put ka ugljeničnoj neutralnosti trebalo da bude prilagođen uslovima svake zemlje posebno. Preciznije, trebalo bi da se pruži više slobode u vezi sa tehnologijama koje se koriste da bi se ciljevi dostigli, sve dok je rezultat isti: opšte smanjenje emisije ugljenika. U postizanju ugljenične neutralnosti glavni neprijatelj je ugljen-dioksid, ne motori sa unutrašnjim sagorevanjem. Da bi se redukovala emisija CO2, neophodno je imati praktične i održive inicijative, koje su u skladu s različitim situacijama u različitim zemljama i regionima.''

 

Ono što ne iznenađuje je što Tojoda kaže da hibridna vozila i dalje pružaju značajan doprinos u putu ka ugljeničnoj neutralnosti, bez obzira što su opremljena SUS motorima. Razlog je taj što su hibridi jefitniji od elektromobila i mogu prodreti na tržišta gde je EV infrastruktura nepostojeća. Pored toga, tehnička poboljšanja hibride čine čistijim iz godine u godinu. U isto vreme, ovaj tip automobila može da se iskoristi za premošćivanje ka električnim vozilima i nultoj emisije ublažavajući udarac na radna mesta u okviru industrije proizvodnje delova za motore i menjače.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW poboljšao prognoze ovogodišnjih rezultata

 

bmw Panorama.jpg

 

BMW je podigao procene ovogodišnjih rezultata zbog viših cena novih i polovnih vozila. Rast cena će u sledećim mesecima više nego nadoknaditi negativan uticaj aktuelne nestašice poluprovodnika na proizvodnju i prodaju, saopštava BMW. Nemačka kompanija je zato podigla prognozu marže dobiti pre kamata i poreza (EBIT) u automobilskom odeljenju sa 7%-9% na raspon 9.5%-10.5%. Poboljšana je i prognoza povratka kapitala (ROE) u odeljenju finansijskih usluga, sa 17%-20% na 20%-23%. Bolji rezultati će se odraziti i na dobiti pre poreza grupe BMW koja bi trebalo da značajno poraste, dodaje se iz BMW-a.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko novca će autoindustrija izgubiti ove godine zbog nedostatka čipova?

 

215906-bmw ix.jpg

 

Stalni nedostatak čipova i dalje utiče na globalnu automobilsku industriju. Zbog nedostatka poluprovodnika, industrija će ove godine verovatno propustiti prihod od 179 milijardi evra, prognozirala je konsultantska kompanija Alix Partners. Još u maju su prognoze bile mnogo optimističnije - gubici su procenjivani na 95 milijardi evra. Prema studiji, godišnji gubitak proizvodnje u industriji biće oko 7.7 miliona vozila, skoro dvostruko veći nego što se ranije mislilo. U maju su Alix Partners prognozirali manjak od 3.9 miliona vozila. Dakle, brojke su gotovo katastrofalne. U godini pre pandemije, 2019. prodato je oko 65.5 miliona vozila - tek toliko da dobijete punu sliku o tome koliko 7.7 miliona (neproizvedenih) vozila znači.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda obustavlja proizvodnju u Češkoj zbog nestašice čipova

 

skoda fabia 2022 002.jpg

 

Škoda će zbog svetske nestašice čipova ograničiti ili u potpunosti prekinuti proizvodnju automobila u sve tri fabrike u Češkoj od 18. oktobra do kraja godine. Obustava proizvodnje mogla bi teško da pogodi češku ekonomiju, budući da Škoda doprinosi sa 5% ukupnom češkom BDP- u, ali i čini 9% češkog izvoza. Proizvodnja je prethodno bila obustavljena u septembru na nedelju dana iz istog razloga.

 

Nedostatak poluprovodnih čipova pogodio je čitav automobilski sektor u svetu, a evropski proizvođači zavise od azijske proizvodnje koja je u padu zbog pandemije koronavirusa. ''Očekujemo da će proizvodnja poluprovodnika postepeno opet biti pokrenuta u drugoj polovini 2022. godine. Cela situacija sa nestašicom trebalo bi tada da se smiri'', rekao je direktor za komunikacije Škode Tomaš Kotera. On ističe da je prioritet za kompaniju da obezbedi poslove i kompenzaciju za radnike u fabrici i dodaje da zaposleni primaju 85% zarade. Čipovi su strateške komponente digitalizovanog sveta, a dok se ograničava njihova proizvodnja u azijskim zemljama, sve više raste potražnja za njima na svetskom nivou. Evropska komisija objavila je ranije da će uvesti ''evropsku uredbu o čipovima'', koja bi trebalo da utiče na povećanje proizvodnih kapaciteta u Evropi i da poveća međunarodnu saradnju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stanje u nemačkoj automobilskoj industriji pogoršano na pragu jeseni

 

audi q4 78.jpg

 

Stanje u nemačkoj automobilskoj industriji se značajno pogoršalo u septembru, drugi mesec zaredom, pokazalo je istraživanje instituta ifo.  Direktori proizvođača automobila su znatno lošije ocenili aktuelno stanje u industriji nego u prethodnom mesecu, što se manifestovalo u padu indeksa u septembru za 18.8 bodova u odnosu na avgust, na 13.2 boda, prenosi minhenski ekonomski institut. Još u julu indeks je iznosio 52.9 bodova.

 

''Aktuelne brojke pokazuju da je automobilska industrija najteže pogođena uskim grlima u snabdevanju delovima'', rekao je Oliver Falck, šef ifovog odeljenja za industrijsku ekonomiju i nove tehnologije. Jedina svetla tačka su poboljšana izvozna očekivanja, iskazana u udvostručenoj vrednosti indeksa koji je dostigao 34.5 bodova. ''Zbog toga ipak ne bi trebalo smetnuti s uma da raspoloženje među nemačkim proizvođačima automobila prigušuje nesigurnost brojnih potrošača u Kini povezana sa krizom nekretninske firme Evergrande'', upozorava Falck. Nemačke firme trenutno više automobila proizvode u Kini nego u Nemačkoj, podseća on.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li se završava vladavina GM-a na američkom tržištu duga 90 godina?

 

general-motors slika sa zastavama.jpg

 

Trka u prodaji automobila na američkom tlu dolazi do usijanja, a vrlo lako bi moglo da se desi da General Motors ne završi godinu kao lider. Po prvi put u poslednjih 90 godina, GM bi mogao da izgubi krunu i prepusti je Toyoti.

 

Naime, od trećeg kvartala 2021. Toyota je prodala 1.857.884 vozila. Poređenja radi, GM je u istom periodu isporučio 1.777.483 automobila. Mada razlika od 80.401 jedinice nije masivna, pruža Toyoti opušteniji ulazak u finalne mesece ove godine. I oni koji tek ovlaš prate automobilsku industriju, znaju da nestašica čipova pričinjava veliki problem, i jedan je od faktora zašto GM kaska za Toyotom po broju isporuka. Potražnja za novim automobilima nikada nije bila veća, ali prepreke u lancu snabdevanja ograničavaju proizvodnju. Zapravo, obe kompanije su napredovale u odnosu na 2020. Toyota 27.9%, a GM 0.1%.

Japanska kompanija je izvukla važne pouke iz zemljotresa i cunamija iz 2011. godine, što joj je verovatno pomoglo da lakše prebrodi nestašicu poluprovodnika. ććOno što smo naučili iz zemljotresa je da su nam potrebne veće zalihe nekih komponenti, u koje se ubrajaju i čipovi, što smo identifikovali na samom početkućć, rekao je izvršni potpredsednik u sektoru prodaje Toyota North America, Bob Karter. Biće to zanimljiva trka do samog cilja, pogotovo što će Toyota početi s isporukom nove Tundre do kraja godine. Ipak, ne treba prerano otpisati GM.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes redukuje opremu automobila zbog nestašice čipova

 

197298-mercedes 45 01.jpg

 

Mercedes je potvrdio da zbog krize sa čipovima ne može da isporuči sva vozila sa kompletnom tehničkom opremom. U takvim slučajevima kupci mogu da dobiju naručene automobile sa redukovanom opremom po nižoj ceni, kaže portparol prodaje Mercedesa. Ukoliko se kupac ne složi sa izmenjenom ponudom, može da odustane od kupoprodajnog ugovora, dodaje se u saopštenju. Time je Mercedes demantovao članak u lokalnom dnevniku Stuttgarter Nachrichten, prema kojem narudžbinu nije moguće otkazati.

 

Ko preuzme automobil sa redukovanom opremom ne može očekivati njenu naknadnu nadogradnju jer ona nije uvek moguća iz tehničkih razloga, saopštili su iz odeljenja prodaje Mercedesa. Koliko je automobila naručeno i koji će modeli zbog krize sa čipovima silaziti sa montažne trake s redukovanom opremom nisu naveli. Osoba zadužena za odnose sa javnošću je saopšila da kupci takođe mogu da sačekaju isporuku svojih vozila dok željena oprema ne bude dostupna.

 

Savremeni automobili sadrže puno elektronike, pa su proizvođači automobila zbog problema s snabdevanjem čipova trenutno prisiljeni da proizvode nezavršena vozila, da ih parkiraju i završavaju kada nabave sve elektronske delove. I Mercedes privremeno skladišti vozila zbog nedostatka nekih komponenti, potvrdio je nedavno portparol.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nestašica čipova odnela Revozu 40% proizvodnje

 

renault-twingo 111.jpg

 

Slovenačka fabrika za proizvodnju i montažu automobila, Revoz iz Novog Mesta, ocenjuje da je zbog nedostatka elektronskih komponenti do sada izgubila dve petine ovogodišnje planirane proizvodnje. Sa sličnim problemima se suočava i firma Adria Mobil iz Novog Mesta koja proizvodi prikolice i kamp-prikolice. Revoz je jedina Renoova fabrika koja proizvodi model Tvingo...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda prekinula proizvodnju u fabrikama u Češkoj

 

skoda 15m.jpg

 

U skladu sa svojom ranijom najavom, Škoda je prekinula proizvodnju u sve tri fabrike u Češkoj zbog nedostatka čipova i ostalih automobilskih delova. Ostavili su samo jednu proizvodnu liniju.

Zaposleni su poslati kući i primaće 80% svojih prosečnih plata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Romano Prodi tvrdi da Francuzi vode glavnu reč u Stellantisu

 

rsz_1romano_prodi.jpg

 

Mada je u prethodnom periodu bio bezbroj pokušaja da se prikaže kako su se PSA i FCA fuzionisali, jasno je da je reč o tipičnom PR nastupu, jer se iza kulisa zna da nekadašnja PSA grupa i njeno rukovodstvo imaju ulogu lidera, dok brendovi bivše FCA alijanse moraju slepo da prate put koji će im drugi zacrtati. To mišljenje deli i Romano Prodi, bivši italijanski premijer, koji je istakao da i francuska država ima udela u bivšoj PSA grupi, pa samim tim i Stellantisu, jer na taj način ima veliku mogućnost za vršenje pritiska na proces donošenja odluka u ovoj kompaniji.

U prilog tome ide i poslednja potvrda da je Opelova fabrika u Ajzenahu obustavila proizvodnju do kraja godine. S druge strane montiranje Opelovog modela Grandland odvijaće se nesmetano u pogonu u Francuskoj u Sošou... Romano Prodi ističe da je uloga Fiata u Stellantisu daleko manja nego što se to tvrdi. ''Apsorpcijom Alfe Romeo, Fiat je postao jedini veliki proizvođač automobila u Italiji. Proces internacionalizacije kompanije doveo je do toga da uticaj Fiata postane marginalizovan'', rekao je bivši italijanski premijer.

 

E936ECC7-5292-4741-9FF3-B5B7C6A88AF3.jpeg 261D39A3-D85A-4660-8177-F6EFC607F51E.png

 

On navodi i da je proizvodnja vozila u toj zemlji drastično opala: ''U Evropi su ispred nas Nemačka, Španija, Češka, Velika Britanija, Francuska i Slovačka'', tvrdi Prodi. ''Marginalizacija naših istražnih centara lišila nas je važnih inovacija kao što je to bio svojevremeno common rail sistem kod dizel motora'', kazao je argumentovano nekadašnji šef vlade Republike Italije. Očito je da je Prodi u pravu, jer je upravo pomenuti common rail dizel motor bio veliki temelj uspeha nekolicine italijanskih modela na početku trećeg milenijuma. Inače, ovaj sistem delo je Marija Rika, fizičara iz Barija.

 

Stellantisovo rukovodstvo je do sada više puta pričalo o visokim troškovima proizvodnje u Italiji, što Prodi karakteriše kao apsurd. ''Troškovi montaže u Italiji niži su od onih u Francuskoj ili Nemačkoj, i na nivou onih u Španiji. Ovo je samo opravdanje koje kompanija servira javnosti'', ističe Romano Prodi. On je naveo da je praksa francuske države vrlo dobra kada je reč o njenoj privredi. Naime, oni uzimaju učešće u velikim domaćim kompanijama, ali je ono uvek relativno skromno. ''Na taj način izbegavaju eventualnu odgovornost za neuspehe koje svale na menadžment, dok iza kulisa imaju ogromnu moć i uvek rade za račun Pariza'', zaključuje italijanski političar.

 

preuzeto sa - autorepublika.com

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revoz otpušta 350 zaposlenih

 

renault-twingo pozadi.jpg

 

Fabrika automobila Revoz, u vlasništvu francuskog Renaulta, otpustiće 350 od ukupno 2.300 radnika koliko ih je u njoj zaposleno, potvrdila je uprava kompanije iz Novog Mesta. Umesto u dve i po smene, kao do sada, radiće samo dve, a od sredine novembra jedna i po smena, potvrdila je uprava, a prenose lokalni mediji u Sloveniji.

 

Razlog smanjenja proizvodnje je u problemima oko nabavke čipova za opremu automobila na međunarodnom tržištu. Neizvesna situacija u automobilskoj industriji je pre svega posledica krize sa poluprovodnicima, ali i drugih problema koje se pojavljuju na tržištu automobilskih delova i sirovina, a povezani su sa pandemijskom krizom, navode u toj firmi. Revoz je ove godine iz istih razloga već više puta prekidao proizvodni proces, a najavljuje da je smanjenje broja zaposlenih potrebno da bi se očuvala konkurentnost. Prelaskom na proizvodnju u jednoj i po smeni i otpuštanjem 350 radnika Revoz će proizvodnju Renaultovih modela smanjiti sa sadašnjih 650 na 480 vozila dnevno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš kriza: VW će u Wolfsburgu proizvesti jednak broj automobila kao 1958.

 

211480-vw fabrika01.jpg

 

Daleka je ta 1958. godina, bilo je to pre automatizacije proizvodnih procesa, robota, povećanja kupovne moći stanovnika...

Podatak iz naslova najbolje ocrtava sadašnju situaciju sa nedostatkom čipova u autoindustriji. Prema internim procenama, iz glavne fabrike u Wolfsburgu će izaći jednak broj automobila kao te davne 1958. godine, prenosi Die Zeit. U prva tri kvartala je proizvedeno samo 300.000 vozila. Razlog trenutne krize je nedostatak poluprovodnika, što redovno dovodi do prekida proizvodnje ne samo u Wolfsburgu, već i u drugim fabrikama automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Direktor VW-a pozvao Maska da njegovim direktorima objasni kako da budu brži

 

vw tesla musk.jpg

 

Direktor Tesle Ilon Mask odazvao se pozivu izvršnog direktora Volkswagena Herberta Disa da se obrati rukovodiocima u ovoj kompaniji, a sve sa ciljem da podstakne brži prelazak na električna vozila. Podsetimo, u Nemačkoj je nedavno završena fabrika Teslinih automobila, što ovu kompaniju na čelu sa Ilonom Maskom čini neposrednom konkurencijom drugim proizvođačima automobila. Direktora Tesle ovo nije sprečilo da se obrati rukovodiocima konkurenstke auto-kompanije, a iskoristio je i priliku da pohvali Volkswagen upravo jer je u pitanju njegov najveći konkurent ali i ''ikona''.

 

Na pitanje Disa zašto je Tesla spretnija i uspešnija od svojih rivala, Mask je rekao da je to posledica njegovog stila upravljanja, i da je on prvenstveno inženjer i da ima oko za snabdevanje, logistiku i proizvodnju. U postu na Linkedinu, Dis je dodao da je doveo Maska kao ''gosta iznenađenja'', kako bi pokazao da je Volkswagenu potrebno brže donošenje odluka i mnogo manje birokratije kako bi napravio istorijsku transformaciju. ''Drago mi je da čujem da čak i naš najjači konkurent misli da ćemo uspeti u tranziciji'', rekao je Dis.

 

Kao primer Teslinog znanja i umeća, Dis je naveo da je rivalu bilo potrebno samo dve do tri nedelje da prepiše softver kako bi omogućio prelazak sa jedne vrste mikročipa, kog više nije bilo na lageru, na drugi. Dis je povodom otvaranja Tesle u Nemačkoj nešto ranije rekao da će to primorati lokalnu industriju da pojača svoj posao. Tesla je najavio skoro otvaranje fabrike čija je vrednost skoro 6 milijardi evra, a na rad u ovoj fabrici pozvao je i radnike iz Slovenije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li Volkswagen zaista sustiže Teslu?

 

219224-vw tesla 2.jpg

 

U poslednjih par godina, često smo slušali priče kako će Volkswagen grupa uhvatiti priključak sa Teslom i približiti se američkoj kompaniji na tržištu električnih automobila, zahvaljujući ofanzivi više marki, uključujući Volkswagen, Audi, Porsche, Škodu i Seat. Brojni brendovi, fabrike, nekoliko novih platformi uključujući MEB, kao i mnogi električni modeli, trebalo je da omoguće VW grupi da značajno poveća prodaju elektromobila. Argumenti nemačkog konglomerata su jasni, ali hajde da bacimo pogled na brojke.

 

Tesla je izvestio o 241.300 isporuka u trećem kvartalu 2021. dok je Volkswagen grupa plasirala 122.100 električnih automobila, uključujući i mali broj komercijalnih vozila. Poznati su i podaci iz prethodnog perioda, što jasno ilustruje rezultate i ukazuje na razliku. Kao što možemo da vidimo, Tesla uživa u značajnoj prednosti u odnosu na čitavu Volkswagen grupu. Zapravo, Nemci nikada nisu ni uspeli da se približe.

 

vw tesla 1.jpg

 

Po poslednjim podacima, razlika u prodaji baterijski pogonjenih vozila je iznosila 119.000, a dodatno se povećala u poređenju sa drugim kvartalom. Slično je bilo i u prvom kvartalu 2021. Relativna razlika se čini manjom jer VW grupa može da proda više od polovine Teslinog plasmana. Tokom 2020. to je obično bilo između trećine i polovine Tesline prodaje. Ipak, podaci ne idu u prilog tezi da će nemački konglomerat uskoro prestići Teslu. To se neće desiti ni 2022. Doduše, obe kompanije beleže rast, bez obzira što na rezultate utiču vanredne mere i nestašica čipova. Najpametnije je sačekati na ono šta će se desiti u četvrtom kvartalu 2021. i prvoj polovini 2022. i uvideti da li će Volkswagenova prodaja električnih automobila biti slična Teslinoj. Još uvek je rano prognozirati da li će Tesla prestati da bude proizvođač električnih automobila broj 1, pogotovo što ima dva nova proizvodna pogona velikog kapaciteta, gotovo spremna da započnu sa proizvodnjom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrednost automobilskih marki

 

tesla indija.jpg

 

Među top 100 najvrednijih kompanija na globalnom nivou se nalazi i 15 automobilskih.

Konsultantska firma Interbrand je objavila brendove koji su najbolje prošle na lestvici Best Global Brands 2021. Nakon ponovnog ulaska na listu prošle godine, Tesla (mesto 14) bila je najbrže rastuća marka 2021. godine, sa neviđenim povećanjem vrednosti marke od 184%, čime je takođe zabeležila najveći rast na lestvici pomerivši se za 26 mesta. Vidljivo je da tehnološke kompanije dominiraju među prvih 10, bez promena u prva tri Apple (#1), Amazon (#2) i Microsoft (#3). Prva tri brenda čine 33% ukupne vrednosti tablice ove godine.

 

Kako stoje automobilske marke na listi Top 100 najvrednijih kompanija na globalnom nivou?

Sektor automobilske industrije je takođe dobro prisutan na lestvici za 2021. sa skoro istom situacijom u odnosu na prošlu godinu. Među top 100 najvrednijih kompanija na globalnom nivou se nalazi i 15 automobilskih marki, pa pogledajmo kako su one prošle. Treba napomenuti da istraživanje pokriva period od 1. jula 2020. do 30. juna 2021. dok je sama analiza sprovedena između juna i septembra 2021. Isto tako, Interbrand zadržava pravo izmene na bazi značajnih događaja koji utiču na brend nakon ovih datuma.

 

Uprkos teškom globalnom privrednom okruženju između pandemije i krize sa čipovima, gotovo sve marke su zadržale ili značajno povećale svoju komercijalnu vrednost. Pad prodaje, dakle, nije narušio ugled mnogih automobilskih divova. Najvažnija marka automobila na svetu ostaje Toyota (sedma na ukupnoj lestvici) sa rastom od 5% u odnosu na 2020. Dobro su prošli i Mercedes i BMW koji su povećali svoju vrednost za 3%, odnosno 5%. Pravi bum je međutim napravila kompanija Tesla sa neverovatnih +184% zahvaljujući izuzetnoj prodaji Modela 3 i Modela Y. Treba reći i da je Tesla kao marka tek 2016. ušla u Top 100.

 

Nakon -11% u 2020. Honda beleži pad 2021. godine sa -2% i 5 izgubljenih pozicija. Sa druge strane, sve ostale automobilske firme rastu. Hyundai je na 35. mestu sa +6%, dok Audi i Volkswagen slede jedan drugog na 46. i 47. poziciji. Dobro su prošli i Ford, Porsche, Nissan, Kia i Mini. Sa +12% Ferrari je druga po veličini poboljšana marka automobila u odnosu na 2020. godinu, dok lestvicu zatvara Land Rover na 98. mestu (-5 pozicija) sa nultim rastom u odnosu na prethodni poredak.

 

Kompletna lista prvih 100:

 

prvi deo tabele.jpg

drugi deo tabele.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

SsangYong uskoro dobija novog vlasnika

 

ssangyong ev.jpg

 

Kako stvari sada stoje, SsangYong bi uskoro trebalo da dobije novog vlasnika.

Treba podsetiti da je ovaj južnkorejski proizvođač u decembru prošle godine podneo zahtev za bankrot, a po pisanju pojedinih medija njegov novi vlasnik bi trebalo da postane proizvođač električnih vozila Edison Motors. Ceo posao je navodno vredan oko 260 milion dolara, dok će sporazum najverovatnije biti finalizovan do kraja novembra. Edison Motors je inače osnovan 2015. godine, proizvodi električne autobuse i razvija komercijalna vozila, a sa kupovinom SsangYonga želi da uđe i na tržište putničkih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi problem za evropsku autoindustriju: Nedostatak magnezijuma će izazvati veliku krizu?

 

magnesium.jpg

 

Osim nedostatka čipova, sada postoji i pretnja nedostatka magnezijuma koja stvara rizik da će se cela automobilska industrija zaustaviti. Kina se suočava sa ozbiljnim nedostatkom energije. Kinezi su najveći proizvođači magnezijuma i trenutno proizvode samo malu količinu za izvoz. Razna tela oglašavaju zvono za uzbunu jer je preostalo dovoljno magnezijuma da traje najviše dva meseca. Magnezijum se uglavnom koristi u automobilskoj industriji za proizvodnju aluminijuma. Aluminijum je idealan za delove koji moraju da imaju malu težinu, ali još uvek čvrstu konstrukciju. U osnovi, bez aluminijuma niti jedan automobil neće sići sa proizvodne trake.

 

Kina je trenutno najveći proizvođač magnezijuma u svetu. Više od 85% svetske proizvodnje je u rukama ove privredne sile. Gotovo polovina kineske proizvodnje je namenjena evropskom tržištu, koje koristi gotovo sav isporučeni magnezijum za proizvodnju aluminijuma. Kina ne bi bila Kina da nije u potpunosti iskoristila ovaj monopolski položaj. Međutim, Kina se trenutno suočava sa ozbiljnom nestašicom energije. Zbog toga 35 od 50 fabrika u gradu Yulinu, odgovornih za najveći deo proizvodnje magnezijuma, moraju da ostanu zatvorene. Preostalih 15 fabrika je dobilo nalog da prepolovi proizvodnju! Kao rezultat toga, Kina je trenutno samo u stanju da zadovolji potrebe unutar svojih granica.

 

Situacija na američkom tržištu automobila je nešto bolja. I sama Amerika je proizvođač magnezijuma, pa ih manjak manje pogađa. Nedostatak magnezijuma će posebno uticati na evropske proizvođače automobila. Evropski aluminijum, interesna grupa u metalnoj industriji, trenutno poziva evropske vlade da brzo donesu politiku. Ta politika bi trebalo da se fokusira na povećanje proizvodnje magnezijuma unutar evropskih granica. Na taj način se smanjuje zavisnost od kineskih proizvođača. Evropski aluminijum ukazuje da će, ako se mere uskoro ne preduzmu, doći do ozbiljnog nedostatka aluminijuma u roku od dva meseca. Zbog toga će različite industrije, uključujući automobilsku, morati ozbiljno da smanje proizvodnju, a u najgorem slučaju čak i zatvore.

 

Sada je pitanje šta evropske vlade mogu da učine kratkoročno kako bi obezbedile da automobilska industrija ne stane? U svakom slučaju, čini se da gomilanje zaliha onog što je trenutno još dostupno nije opcija jer magnezijum je sam po sebi sirovina koja je vrlo osetljiva na oksidaciju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nestašica čipova pogodila i prihode Renaulta

 

Renault E-Tech.jpg

 

Renault je izvestio o dvocifrenom padu prihoda u trećem tromesečju zbog globalne nestašice čipova. Prihod francuske grupe je pao u periodu od jula do septembra 13.4%. Kada se isključe promene valutnih kurseva i jednokratne stavke, smanjen je 14%. Prihod od prodaje automobila, kada se izuzme ruski brend AvtoVAZ, smanjen je 14.1%. Grupa je u trećem tromesečju prodala 599.027 vozila, za 22.3% manje nego u istom prošlogodišnjem periodu zbog krize u snabdevanju poluprovodnicima i prekida proizvodnje. U Evropi na koju otpada nešto više od polovine prodaje broj prodatih automobila je smanjen za 26.3%. Ukupno je na stranim tržištima prodato 17.3% manje automobila nego u istom prošlogodišnjem periodu, navode iz grupe Renault.

 

Brend Renault je prodao 365.934 vozila širom sveta, za 24.4% manje nego u prošloj godini. Prodaja brenda Dacia je pala 11.2% na 138.375 vozila.

Grupa procenjuje da je zbog nestašice čipova u trećem tromesečju proizvela oko 170 hiljada vozila manje, a u celoj godini ta brojka bi trebalo da iznosi pola miliona. Potvrdili su da u celoj godini očekuju istu operativnu maržu kao i u prvih šest meseci kada je iznosila 2.8% prihoda, uprkos očekivanom smanjenju proizvodnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropski proizvođači automobila upozoravaju da sledeća godina neće biti puno bolja od ove

 

bmw 1 pp.jpg

 

Evropski proizvođači automobila i kupci bi trebalo da se pripreme za još jednu godinu zastoja u lancu snabdevanja koji smanjuju proizvodnju vozila. Industrijsko udruženje evropskih proizvođača automobila ACEA očekuje da će se globalna nestašica čipova protegnuti duboko u 2022. godinu, što verovatno nosi ograničenja u proizvodnji i manji broj novih automobila na putevima, prema dokumentu koji je objavio Bloomberg News.

 

Evropski automobilski sektor je na putu zaostatka za prošlogodišnjim katastrofalnim rezultatom nakon što su proizvođači u Evropi zabeležili najgoru prodaju u septembru u više od četvrt veka. Globalna nestašica komponenti koja otežava proizvodne linije dovela je do skoka cena vozila - novih i polovnih - kako su se zalihe smanjivale. Očekuje se da će se evropska proizvodnja automobila sledeće godine popeti na gotovo 18.6 miliona jedinica - proizvodnju koja bi industriju približila nivoima pre pandemije od oko 20 miliona, ali ipak ispod te brojke. ACEA će objaviti svoje prognoze za 2022. početkom sledeće godine. ACEA je u svom pismu takođe pozvala na delovanje i Evopsku uniju da bi se smanjila zavisnost od azijskih dobavljača čipova i da bi se izbegli budući poremećaji u lancu snabdevanja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrednost Volvo akcija prvog dana trgovanja porasla 11%

 

200786-volvo s90 01.jpg

 

Volvo je ostvario dobit prilikom svog debitantskog trgovanja u Stokholmu nakon što je podigao inicijalnu javnu ponudu na 2.3 milijarde dolara. Investitori su rado kupovali akcije ove kompanije prvenstveno zbog dobiti iste, i zbog obećanja da će se okrenuti proizvodnji električnih vozila. Akcije ove kompanije ujutro su porasle za 11% na Stokholmskoj berzi. Na inicijalnoj javnoj ponudi ovaj proizvođač automobila, u vlasništvu kineske kompanije Zhejiang Geely Holding Group, dostigao je cenu od 158 milijardi švedskih kruna (oko 15.9 milijardi evra), navodi se u zvaničnom saopštenju firme.

 

Uspešan debi rezultat je poteza Volvoa da smanji veličinu ponude za petinu i cenu spusti do najniže granice inicijalnog raspona, nakon što su investitori odbacili mogućnost da će Zhejiang Geely zadržati većinsko pravo glasa. Kineska kompanija se složila da smanji pritisak koji je nametala ovom proizvođaču automobila, piše Bloomberg. Čak i sa smanjenom ponudom ovaj uspeh Volva spada u jedne od najboljih dogovor sklopljenih u 2021. godini i predstavlja važnu smernicu investitorima koji ulažu u prelazak na upotrebu električnih vozila. Takođe, ovo je jedna od najvećih javnih prodaja u Švedskoj još od javne ponude telekomunikacionog operatera Telia 2000. godine.

 

Kako navodi direktor Uprave za kapital norveškog fonda Alfred Berg Kapitalforvaltning AS Leif Eriksrod, kompanija Volvo uzela je u obzir odaziv pre javne ponude u tako osigurala poslovanje na nivou atraktivnom za tržište. Ipak, Volvo je neznatno skuplji u odnosu na kompanije kao što su BMW, Daimler i Volkswagen, ali i druge kompanije za koje se očekuje da će u kratkom roku preći na proizvodnju električnih vozila, dodaje on. Zastupnici firme Volvo planiraju da prodaju samo vozila koja u potpunosti rade na električni pogon do kraja ove decenije, a jedan od njihovih projekata će biti izgradnja fabrike baterija u Evropi. U planu ove kompanije je da iskoristi prihode javne ponude za proizvodnju automobila i tako udvostruči godišnju prodaju na 1.2 miliona vozila do 2025. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nestašica čipova smanjila dobit Volkswagena u trećem kvartalu

 

216703-vw t01.jpg

 

Volkswagen je objavio saopštenje o padu prihoda i dobiti u trećem tromesečju u uslovima smanjene proizvodnje i prodaje zbog globalne nestašice čipova. VW-ova dobit pre oporezivanja u trećem tromesečju je smanjena za 14.6% u odnosu na isti period prošle godine, na 3.08 milijardi evra, pokazuje poslovni izveštaj. Operativna dobit pre posebnih stavki je iznosila 2.8 milijardi evra i bila je za 12% manja u odnosu na isti period 2020. Dobit nakon oporezivanja je porasla za 5.6% na 2.9 milijardi evra, navodi kompanija.

 

Prihodi od prodaje su smanjeni za 4.1% na 56.9 milijardi evra, pogođeni problemima u globalnim lancima snabdevanja poluprovodnicima, ključnim komponentama u automobilskoj industriji. VW-ove isporuke su smanjene za 24.4% u odnosu na isti period godinu ranije na 1.97 miliona vozila, a prodaja za 30% na 1.81 milion vozila. Kompanija je u trećem tromesečju isporučila 122.100 potpuno električnih vozila, više nego duplo nego u istom prošlogodišnjem periodu. U prognozi za fiskalnu 2021. godinu, Volkswagen očekuje da će mu prihodi od prodaje biti znatno veći nego prošle godine. Snizili su međutim prognozu isporuka vozila kupcima, procenjujući da će ostati na prošlogodišnjem nivou s obzirom na kontinuirano izazovne uslove na tržištu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche povećava prodaju i zaradu u prva tri kvartala 2021.

 

Porsche-Panamera 2021 a7.jpg

 

Porsche prkosi globalnoj nestašici poluprovodnika. Proizvođač sportskih automobila iz Stuttgarta ostvaruje profitnu maržu od 15.5% nakon trećeg kvartala u 2021. godini i tako ostaje jedan od najprofitabilnijih proizvođača automobila na svetu. U prvih devet meseci prodaja je porasla za 19.1% na 23.1 milijardu evra prihoda (prethodna godina: 19.4). Dobit je iznosila 3.6 milijardi evra (bila je 2 milijarde prošle godine u istom periodu), što je 78.4% više. U istom periodu prethodne godine, profitna marža na kraju septembra iznosila je 10.4%.

 

''Možemo biti ponosni, ali takođe moramo u četvrtom kvartalu delovati u apsolutnom režimu radne grupe'', kaže Lutz Meschke, glavni izvršni direktor i član uprave za finansije i IT u Porsche AG. ''Ostvarili smo snažan rezultat u izazovnim vremenima. Sa jedne strane zahvaljujući našim vrhunskim vozilima kao što su 911 i Taycan, koji inspirišu ljude širom sveta. Sa druge strane, jer smo odlučno pooštrili naše već strogo upravljanje troškovima.''

 

Od početka godine Porsche je isporučio 217.198 vozila svojim kupcima širom sveta. To je 13% više nego u prvih devet meseci prethodne godine. Da nije bilo nestašice čipova Porsche bi mogao prodati još više vozila. Knjige narudžbina su dobro popunjene. Naročito Taycan beleži konstantno povećanje prodaje. Isporučen je 28.640 puta u prvih devet meseci. ''Taycan je vrlo inovativno vozilo i veoma popularno kod naših kupaca. Naša strategija e-mobilnosti, koju smo pokrenuli u ranoj fazi, se isplati'', kaže Oliver Blume, glavni izvršni direktor u Porsche AG. ''Velika potražnja za našim modelima pokazuje da se sa našom atraktivnom linijom proizvoda nalazimo na idealnoj poziciji.''

 

Napeta globalna situacija na tržištu poluprovodnika bila je posebno uočljiva između jula i septembra. Tokom ovog perioda prodaja i zarada su bili ispod visokih nivoa prethodnih meseci. Prema Lutz Meschkeu, sledećih nekoliko meseci će takođe dominirati globalna nestašica: ''Četvrti kvartal će biti izazovan. Trudićemo se svim silama da uprkos nedostatku poluprovodnika proizvedemo što više vozila, kako bismo postigli još jedan snažan rezultat na kraju godine.'' Meschke se drži svog strateškog cilja od 15% profitne marže: ''Uprkos svim izazovima, zajedno ćemo učiniti sve što možemo da ostvarimo ovaj procenat za celu godinu.''

 

Porsche nastavlja ulagati u digitalizaciju i elektrifikaciju. Ipak, neto stopa novčanog toka bi se mogla značajno povećati: 30. septembra iznosila je 2.9 milijardi evra. To je 74.4% više nego prethodne godine (2020: 1.7 milijardi evra). 30. septembra Porsche je imao 36,663 zaposlenih (krajem 2020: 36.359).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...