Jump to content
kaboom

Fiat Nuova Croma 1.9 MJet 150 / 1.9 MJet 120 - troši ulje

Recommended Posts

Imam Cromu 1.9 Mjet 150 ks 2010. godiste vec godinu dana i imam problem sa potrosnjom ulja.

Pre par meseci proverim ulje i vidim da je na minimumu iako sam menjao ulje 4000 km pre toga. Odem kod majstora on pregleda auto, motor dobar. Skine crevo od turbine koje ide prema interkuleru i pri 2000 obrtaja izbacuje ulje. Skine turbinu, odnesem u turbo servis i naglasim da sam je doneo zbog potrosnje ulja. Oni iskontrolisu kazu kod njih na testu ne trosi ulje ali je turbina ostecena. Ispostavi se da je ostecenje nastalo od klapne usisne grane koja je pukla. Na srecu klipovi i ventili nisu osteceni. Repariraju turbinu kompletno, srede usisnu granu (vadjenjem klapni), ociste interkuler, zamene ulje i filtere. Auto kao nov, leti. Za svaki slucaj uzmem litru ulja i stavim u gepek, za ne daj boze. Posle 1000 km odem na kontrolu, sve u redu, nije potrosio nista ulje. 

 

Krenemo za Grcku, put do dole plus vozikanje tamo 900 km. pre povratka proverim ulje - malo ispod maksimuma. Krenemo nazad i posle nekih 400km pre Predajana upali mi lampicu da proverim nivo ulja. Proverim ulje,  ispod minimuma. Naspem litru ulja koju sam srecom poneo. Predjem 300 km do kuce plus posle toga jos 400 km i ne potrosi nista ulja. Odem kod majstora pregleda sve u redu. Skine opet crevo sa turbine prema interkuleru i na 2000 obrtaja pocne ulje da izbacuje. 

 

Odem u turbo servis koji je radio reparaciju, oni kazu da verovatno nije turbina u pitanju jer ni prvi put nije trosila ulje. Ipak da bi bili sigurni predloze mi da opet skinem turbinu i odnesem kod njih i nije do turbine oni nece naplatiti pregled a ako jeste onda ce je popraviti i platiti demontazu i montazu (skroz korektno sa njihove strane). Ali su mi opet naglasili da verovatno nije problem u turbini.

Da napomenem da auto ne duva na meracu ulja, ne dimi na auspuh, motor dobro radi, dobro vuce, turbina radi. 

Dogovorio sam se sa majstorom da krenemo sa detaljnim pregledom vozila, creva izduva, mozda i da sipamo drugo ulje....a da turbinu ostavimo za kraj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam kako je kod crome ali ti sigurno otiso cach can, on ima ulogu da odvaja ulje od uljnih para na iberlaufu koji je prikacen za usis i zato ti izbacuje ulje na turbinu na 2000 obrtaja, ako je to to ti izadje najjeftinije. Pozdrav i srecno u resavanju problema!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kaboom

Koji turbo servis je u pitanju?

I meni po svemu liči da je turbo u pitanju.

1l na 1000km i to povremeno ukazuje da neki deo ponekad pušta.

Eventualno da pokušaš sa drugim majstorima.

Kolega je skoro imao isti problem sa Meganom dCi.

Išao je auto dobro, nije dimio plavo (dimio onako kao i svaki dci), nije duvao ali je vukao mnogo ulja.

Na kraju mu se turbo raspao i otišao auto u iberturu i spalio skoro sve.

Pošto si iz BG-a oteraj auto kod Gorana na Altinu da on pogleda. On radi samo Fiate i alo je neko u Srbiji rešavao problem sličan tvomz najveća verovatnoća je da je to bio on.

Moj savet ti je da to rešiš što pre jer je potrošnja prevelika a sigurno nije do motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam kako je kod crome ali ti sigurno otiso cach can, on ima ulogu da odvaja ulje od uljnih para na iberlaufu koji je prikacen za usis i zato ti izbacuje ulje na turbinu na 2000 obrtaja, ako je to to ti izadje najjeftinije. Pozdrav i srecno u resavanju problema!

slozio bih se, pogledaj to obavezno, bez obzira sta kazu majstori

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice duvanja ulja i gasova na cepu motora to nema veze sa zivotom da je kao znak da li je motor dobar ili ne. Sve ovo pricam iskustveno, moj posle 6k od zamene ulja duva na cepu i eto vec 40k tako jos kad sam ga kupio a za 10k ne potrosi ni pola deci. Mozda mu je auto presao 400.000 pa je na red gusce ulje.... Sve ovo je samo deo problema i ako nema sjajnog majstora da to resi sa sto manje muke nagrbusio je..a i taj sjajni majstor ako valja i kosta. Kod stila mi je precutan problem gasenja turbine pa sam potrosio 800e da resim taj problem, sto lose karme sto neupucenosti oko majstora.

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice merenja ulja, auto je sigurno stajao 7-8 sati na ravnom pre prve provere i uvek proveravam po 3-4 puta nivo ulja.

Znaci sigurno je potrosio skoro litru ulja u narednih 400 km kada mi je upalio lampicu. I od tada sam presao skoro 1000 km i auto nije potrosio nista ili jako malo ulja (na meracu je na maksimumu). E sad, problem je sto bi trebalo da bude kao sto Bumblebee kaze da auto ili trosi ili ne trosi ulje,a ovde to nije slucaj. Auto odrzavam u dobrom Fiatovom servisu ali je tesko naci problem ako se trenutno ne desava taj problem. To sto su meni nasli da izbacuje ulje na turbini, to nisu velike kolicine ali treba i to resiti.

 

Hvala za sugestije, provericemo CATCH CAN i jos jednu stvar, povratno crevo od ulja od turbine prema karteru, da ono nije zapuseno.

Nadam se da cu ove nedelje resiti ili bar naci u cemu je problem, pa javljam sta je bilo. Ako jos neko ima neki predlog spreman sam da saslusam.

 

I jos jedna stvar, nadam se da neko ko zeli da kupi Cromu a cita ovo nece pomisliti da je Croma los auto. Naprotiv, to je odlican porodicni auto sa kojim je pravo uzivanje otici na duga putovanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle 2008god na tom tipu motora nema klapni u usisu tako da ne znam sta su izbacivala gospoda iz servisa.I meni to sve mirise na turbinu,ja jedino imam poverenja u ove iz Uzica za reparaciju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima klapne na usisu, samo nisu plasticne nego metalne. Bar je na mom autu bilo. Ja sam se dosta dvoumio gde da radim turbinu i po preporuci sa vise strana sam se odlucio za sevis u Beogradu. Za Uzice sam cuo i dobre i lose slucajeve. Kolega sa posla je za Pasata slao 3 puta u Uzice i tek onda su mu uradili kako treba. Videcu ovih dana da postavim video kako izgleda to izbacivanje ulja na turbini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te klapne na izduvnoj znaju da naprave haos u motoru ako se odvoje. To im je mana jbg. Ja sam zamenio moju sa izduvnom od alfe 156, i nema nikakve razlike čak i bolje radi. Posle toga sam imao problem sa DPF i njega sam skinuo i isključio EGR i auto je prosto poludeo kako dobro ide. Čak mi je smanjio potrošnju.Pre par dana put  Vrnjačka Banja-Arilje i nazad,sa putom Vrnjačka Banja-Kraljevo i nazad potrošnja po boardu 5,2 l/km. Prosečna brzina 49 km/h. To je na nekih 300 km i malo više. Sada mi sam već prešao preko 600 km i potrošnja po boardu mi se popela na 5,5 ali imam bar 100 km od toga po lokalu. Ulje ako mi verujete i ne proveravam. To sam sve napisao da bi znali neke od mana na ovom autu. Ostaje mi još poluosovina koja mi pravi problem, ali u suštini ovaj auto toliko pruža da vredi da se uloži u njega. Ja još nisam naišao da turbina crkava ili pravi problm na cromi. Tebi najjverovatnije curi negde ulje. Samo je pitanje gde. Treba da proveriš sve do turbine. Uradi dijagnostiku pa vidi šta će i ona da ti kaže. Da li ti je čipovan auto? Može da troši ulje ako je mapa loša.

Edited by Ivan_KV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostao sam duzan odgovor, a odgovor jos uvek nemam. Imam samo neka nagadjanja. Uglavnom od trenutka kada mi se desio problem do sada sam presao preko 3000km i potrosio je oko 200ml ulja (mada sam deo ulja i ja potrosio svakodnevnom proverom nivoa :) ).

Takva potrosnja je donekle normalna. Jos malo pa mi ide zamena ulja a tada cu sipati gusce ulje pa cemo videti da li i tada trosi. To sto izbacuje ulje kada se skine crevo sa turbine izgleda da je normalno (tako bar kaze par bosista sa kojima smo pricali) zato sto turbina ne dobija kontra pritisak kada se skine crevo. Ja sam laik pa nisam siguran da li sam dobro objesnio. Skidali smo to crevo sa jos dve Crome i sve se ponasaju isto. 

Auto nije cipovan, nije isljucen eger, nije skinut DPF. Samo su poskidana krilca sa izduvne grane kada smo radili turbinu. Auto ide odlicno. 

Sta se desilo i zasto je pljunuo negde litru ulja ne znam, a sada tesko da moze da se ustanovi jer se to vise ne desava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

200ml ulja na 3000km za jtd nije nikako normalno! Negde ga gubi, trosi, kako god. "Gusce" ulje zaobidji, nema efekta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam dva puta dolivao ulje na 2000 km a sada sam presao 2000 bez dolivanja, sve je normalno. Na dijagnostici sve ok. Vrlo cudno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koje ulje koristis i posle koliko je poceo da ti trosi od zamene ulja?

Meni posle menjanja ulja ne trosi uopste par hiljada km, a onda krene polako da nestaje. I kada mu dolijem novo ulje opet je sve Ok neko vreme. Kao da ulje postane redje vremenom i onda negde pusta. Ne znam.

Ja zbog DPF filtera moram da sipam 5w30 (mada me neki ubedjuju da mogu da predjem i na 5w40). Razmisljam i da promenim ulje, kasu da su mnogi presli na SHELL, kao i da se TOTAL dobro pokazao za Fiat-ove motore. Cak su mi preporucili

i neka ulja iz zapadne Evrope, manje poznata a dobra (sad ce mnogi da me napadnu zbog ovog) :). Sva ova ulja su jeftinija od SELENIA, neka skoro i duplo.

Sta cu da radim kada dodje vreme za zamenu, ne znam jos uvek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi, nedavno sam kupio polovnu 2008. Fiat Croma 1.9 Mjet 8v 120ks.

Kada se upali izbaci beli i smrdi na spaljeno ulje. Nakon par minuta nista, a ponekad uopste ne dimi niti smrdi. Najveci problem je ulje. Sipano je ulje i svukao je sa maksimuma na minimum u rasponu od 300-400 km. Svaki komentar je dobrodosao i hvala vam unapred. 
Auto najnormalnije vuce, ide kao zmaj.

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kazu da beli dim i potrosnja ulja ne idu zajedno... Sa druge strane citao sam po forumu da je malo cudno to ocitavanje ulja na Cromi i da je najbolje po parkiranju auta izvuci sipku i obrisati je pa je vratiti nazad i posle sat vremena izmeriti nivo
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Goran61, osciliraju li ti obrtaji dok je hladan? (u tom intervalu kad dimi)

1 hour ago, Goran61 said:

svukao je sa maksimuma na minimum u rasponu od 300-400 km

Gumice ventila..

Edited by Zan Batist

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×