Jump to content
FAS Goran
nesha79

Fiat 500L - vožen pod ručnom

Recommended Posts

Eto, deset godina u kolima, i jureci parking mesto, da se prebacim na bolje krenuh sa podignutom rucnom , na drugom,trecem zupcu mozda, auto je krenuo,malo u rikverc, potom 3,4 metra unapred dok nisam shvatio i spustio rucnu, sad ju je naravno potrebno malo bolje potegnuti,ali pri jacem kocenju malo skripi iz zadnjeg tocka. Obzirom da sam pre uvek imao auto sa bubnjem da li iko moze da mi kaze kakva je moguca steta i sta sam mogao da zeznem?

 

To se desilo veceras, parking mesto je pod nagibom unazad pa sam isao malo napred nazad, rucna hvata,naravno malo vise podignuta, hill holder uhvati i drzi,ali kad stisnem noznu zacuje se skripanje. provozacu ga sutra, da vidim da li se cuje skripanje, ali opet ako se neko vise razume od mene u sistem rucne sa diskovima da mi napise na sta da obratim paznju. Hvala svuima unapred.

p.s. ubice me zena ako sam nesto zeznuo :laughing: , uvek joj zvocam kako vozi, sad ima da cutim narednih 10.000 km

Edited by neshaoct
izmenjen naslov teme

Share this post


Link to post
Share on other sites

LOL, posalji poruku/molbu administratoru foruma neshaoct da promeni naslov teme u Fiat 500L krenuo SAM pod rucnom, ili Fiat 500L vozen pod rucnom  :)

 

Kad se ne slogirah kada sam video temu, reko', gde jos i to da nas snadje haha. :thumbdown:

Pogotovo sto moj prethodni auto, iako je takodje kupljen nov, a zbog samog sklopa menjaca/motora nije mogao da stoji u brzini na nizbrdici (opel astra), tako da mi je dobra i ispravna rucna veoma znacila. Medjutim, imao sam "srecu" pa mi je devojka provozala astricu dobrih 7-8 km sa lepo zategnutom rucnom, tj dok nije astrica zapistala poprilicno i jos vise zasmrdela. Nisam imao nikakvih problema kasnije,  osim sto je rucna morala da se vise povlaci/zateze i sto mi je padalo na pamet da nosim ciglu u gepeku za eventualno podupiranje .

Salu na stranu, bez obzira na to sto trenutno nema problema sa zadnjim kocnicama na astri ne bih se iznenadio da ce zbog pomenute voznje pod rucnom biti potrebna preuranjena intervencija/ulaganje koje moze da nastupi u svakom momentu. Naravno, svoju astru sam odmah sutra proverio u servisu sto i tebi preporucujem da uradis zbog bezbednosti, a pogotovo sto cujes skripanje kojeg ranije nije bilo.

Iako su u pitanju razliciti kocioni sistemi, nadam se da ni ti neces imati nikakvih problema jer si zaista kratko vozio auto sa podignutom rucnom, a kao sto vidis ima puno gorih primera bez ociglednih i momentalnih posledica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam Yugo tako vozio dobrih 10km, jedva je išao, a ja mislio da nešto zeza motor. Jbg. mlad vozač pre 14 godina.

Ono što mi strašno smeta je što je na Stilu pištao komp kada kreneš sa podignutom ručnom, a ovaj "glupavi" 500L ništa. To bi neko mogao da sredi u softweru ko se razume u te stvari.

Nije kočnicama ništa nemoj da se sekiraš, za nekoliko dana vožnje će sve da legne na svoje mesto i neće više da škripi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo me nazad,auto ne skripi,rucna mora zubac vise da se povuce,a sad,silu kocenja ne mogu da ocenim,tj da li je ista.obzirom da auto vozim tek 3 meseca,jedna skola vise u zivotu. Ali zaista me zanima da li iko moze da mi pojasni kocioni mehanizam sa diskovima pOzadi,kako je spojena rucna,sajlom ili hidraulikom,itd.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta bi radio kada bi ostao bez kočnica u vožnji ?

Potegao pomoćnu tj ručnu kočnicu , zar ne.

Tako da nemoj da se sekiraš to malo vožnje ne bi smelo da napravi nikakvu štetu / predviđena je za veća opterećenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono što mi strašno smeta je što je na Stilu pištao komp kada kreneš sa podignutom ručnom, a ovaj "glupavi" 500L ništa. 

 

A ja sam se baš iznenadio kad sam čuo pištanje.... Reko šta je sad :question:  a ja krenuo a nisam spustio ručnu do kraja. Naravno tu je bila i signalizacija pored cajgera.  :hrhr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nije ni Stilo uvek pistao zbog rucne. Znam "slucaj" gde je Stilo vozen od Bg do Su, a prisutni u vozilu su primetili dim tek kada su nam, ovaj... im na prvom pruznom prelazu signalizirali vozaci iza njih koji su se gusili u dimu. Promena zadnjih kocnica i sve ko novo  :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono što mi strašno smeta je što je na Stilu pištao komp kada kreneš sa podignutom ručnom, a ovaj "glupavi" 500L ništa.

Kako nista,lampica sija i ima zvucni signal,jesi probao ti to? :D

Kreni metar dva sa rucnom samo malo podignutom i treba da zapisti,jednom doduse,ali dovoljno da ti skrene paznju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nije ti nista, ne panici...vozi kao da se nista nije ni dogodilo, ne obracaj paznju na rucnu ! I meni se desava da mi ne pisti rucna kada je povucena na tri-cetiri zupca, samo lampica svetli. Da si uzeo polovan auto koji je vozen ko zna koliko pod rucnom ne bi obracao paznju i mislio da je sve ok :laughing: ovako nista nisi uradio...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma,nije se to nama desilo vec zetu svekrvinog brata od ujaka :-) Sto posto lampica na Stilu nije gorela,ali je ocigledno ostala podignuta za jedan zubac-sto samo govori u prilog da je ionako bila zrela za zamenu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nažalost  to se često dešava kod Stila. U stvari klip zadrži sajlu ručne malo nategnutom što  nije dovoljno da bi se osetilo, ali je dovoljno da zapali kočnice.

Meni je bukvalno sajla ostala 1cm zaglavljena i obema čeljustima nije bilo spasa nakon 50ak kilometara vožnje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato drugari moji kad se povlaci rucna povlaci se ''muski'' (moj auto i ostale koje sam imao) jos niko nije mogao da vozi sa rucnom,prvo jer mi je to uvek na prvom mestu po ispravnosti i uvek radi, nikad ne gledam lampice i te dzidza bidze vezano za rucnu. A majku mu kad vidite da na autu nesto nije kako treba izadjite malo prosetajte oko auta zapalite cigaru uzmite bombonu,ne da vozite po sistemu ma sredice se to samo ili samo da dodjem do servisa,jer nekad moze biti velika steta posle na popravci. I maravno sad ce paljba po meni evo ga ovaj ovde popuje i pametuje kao da se njemu nikad nije desilo.

Jeste desilo mi se ali samo jednom i nikad vise jer sam shvatio lekciju. Ovo napisah iz najbolje namere nemojte se ljutiti a ako nekom smeta neka ospe paljbu po meni ja se ne ljutim, samo zelim pomoci

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne vidim zasto bi se iko ljutio. Ja sam temu otvorio jer sam ovde nasao odgovore na puno problema koje sam imao sa prethodnim autom, i smatram da uvek ima forumasa koji hoce pomoci, a i koji su mi do sad i pomagali. Smatram da se ne razumem dovoljno u mehaniku, i da ovde ima dovoljno ljudi koji mnogo vise od mene znaju. i upravo razmena misljenja i iskustava jeste u biti i ovog i svakog drugog foruma. pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probao sam danas da li pišti kada je podignuta ručna a auto se kreće, i ništa. Nema zvučnog obaveštenja... Baš jadno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto kočnice sa diskom, na tipa je doboš i kad je potegnem ma nemožeš krenut nema šanse, na pokušaj popuštanja kvačila on samo počučne pozadi i nema mrdanja. Što se tiče diskova i mehanizma ručne vrlo je prost mehanizam i znajući mehanizam sa dobošom vemo je nezahvaln i nekoristan mehanizam kod disk kočnica. Nije ništa tu oštećeno par metara lagane vožnje pod zategnutom ručnom  je mnogo lakše za kočnice recimo u odnosu na kočenje sa 120 km/h do 0km/h, a istim disk pločicama se koči i za ručnu i za nožnu. Ta ručna kod svih automobila sa diskovima je samoštelujuća to jes poluga koja gura klip da nategne disk pločice uz disk je navojna i kako se disk pločice trošu tako poluga zauzima svoj položaj pripravnosti i to se dešava baš kada se koči nožnom kočnicom. Poteraj i zakoči malo jače na granici da abs proradi i vratiće se ta ručna za jedan zubac niža, a nije opasno ni ako abs malo probudiš.

 

Nisam imao priliku ni da vidim uživo 500L, a kamoli da vozim ili gledam kočnice. Sve gore je napisano iz skromnog iskustva sa starijim automobilima koji imaju disk kočenje nazad i ostalu opremu abs esp asr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@fiat128s Kod mene nije bilo nažalost šanse da se proveri jer je jedva malo držala sajla, a ručna bila skroz spuštena. Ali to malo je koštalo zadnjih čeljusti. Jedini način na koji sam primetio je to što su diskovi posle vožnji dužih od 20ak kilometara bili baš topli. Ostalo skoro neprimetno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dva dana ko Steva Zigon njuskam auto. Svaki dan vozim kratko kuca-pos'o-kuca, i osecam neki smrad. Iznjuskao sam gepek uzduz i popreko, zadnje farove.... Kad ono zadnji tockovi. Da vozim duzu relaciju provalio bih odmah, a ne ovako da komsije misle da sam prolupao.

Idem u Stojanov sutra, ali cenim da je rucna. Naravno ne vozim pod rucnom, ali posto parkiram uvece na vecoj nizbrdici, uvek je podignem.
Mislim, nisam presao ni 3.000km, a vec nesto. :angry:


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne smeta im nista da svaki put kad parkiras povuces rucnu, vec naprotiv... to je I preporucljivo zbog plivajuceg zamajac, jer se tako produzuje njegov vek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...