moron 4212 Posted May 26, 2020 @ortakov "Greh" je golemi i pregolemi kupiti nova kola, a onda rasturati "sve" ( pa i skidati tapacirunge svih vrata, pri čemu ispod imaš i one veoma lepo zalepljene folije ili striropore, ne znam šta je kod 500L ), i petljati možda i po instalaciji, a da bi stavio "kvalitetniju muziku". Pri čemu ni ona fabrička na 500L ne "da nije tako loša", već je odlična (ako mene pitaš). Eto, ja ti "potpisujem" da je bolji kvalitet zvuka na 500L nego je bio kod mene na 308 SW. Doduše, možda ja nemam neki istančan sluh, niti posebne prohteve, ali, veruj mi da "muzika" u 500L "razbija", a da nemam pojma ni koliko ima zvučnika. Nedavno sam imao prilike i da slušam "skupu muziku" u nekom skupljem vozilu (mislim da ima 9 zvučnika, pojma nemam ) i meni je sve to isto. Ali, ponavljam, nisam "sluhista". Meni sve to lepo radi. Moguće je, istina, da 500L ima razvučenu instalaciju za tu skupu muziku, ali, kad sam ja vadio rezervni točak iz mog 500L, tamo ( u rupu ili oko rupe) nikakvih "viška žica" nema. Bar ih ja ne videh. Tako da, ako mene pitaš, pusti "rasturanje" svog novog 500L - zbog bolje muzike Quote Share this post Link to post Share on other sites
ortakov 839 Posted May 26, 2020 @moron Ma naravno, zato sam i pitao, kad bi dobio informacije, vezano za to šta je postavljeno, da uporedim Bar da znam da li su iste dimenzije. Koliko sam uspeo da vidim na fotografijama, u zadnjim vratima, postoji mesto za visokotonac, pored ručice za otvaranje, ali nisam siguran da tu ima zvučnik, jer prema specifikacijama, on ima 6 zvučnika (4 u prednjim vratima i 2 u zadnjim). Ja sam u svoje vozilo ugradio te visokotonce platio sam ih 70€ i nije mi žao, jedino što mi je žao jeste to što sam rasturao tapacire, pa to baš i nije vraćeno onako kako bi trebalo Ako postoji instalacija, onda je dovoljno da se ugradi https://www.ebay.it/itm/2014-2015-2016-2017-2018-Fiat-500-500L-Subwoofer-Sub-07355677140-Speaker-OEM-/193271172881 i to je to da se ne diraju tapaciri Ja volim dobro ozvučenje, generalno. U kući imam B&W, Rotel, Yamaha i svašta nešto je pre ovoga prošlo kroz dnevnu sobu Takođe, u automobilu, volim dobro izvučenje, ne zbog glasne muzike, naprotiv, volim da bude razgovetno, jednostavno, kvalitetno, HiFi. Mi ponekad slušamo audio knjige, učimo jezike i naravno muziku slušamo, posebno kada se dugo vozimo. Deca slušaju bajke i onda, kada je ozvučenje loše, glas nije razgovetan, pa se često mora da menja nivo glasnoće, a onda nekada bude preglasno, nekada bude nerazgovetno itd. Sve se to rešava kvalitenim ozvučenjem i dobrim audio snimkom Opet kažem, to mi je zbog dece najbitnije, jer baš dosta često slušamo priče, bajke, učimo jezike ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 4212 Posted May 26, 2020 @ortakov Znaš kako, ima nas "raznih". Kao i raznih "bolesti" Zbog nekih stvari bih "rasturio" i nova kola", pa i sa potpuno nove vitare sam, osim tih tapacirunga i svih plastičnih obloga (branika, potkrila, plastičnih pragova ... ), skinuo čak i prednje blatobrane i prednji vezni lim (pa tom prilikom video čak i da su Japanci (ne Madjari), tamo gde je bilo spajano "na šraf", stavljali go nezaštićen metal na go nezaštićen metal, pa je bilo korozije na tek rodjenim kolima ), a da bih - sam stavio dodatnu antikorozivnu zaštitu u par slojeva onako kako sam ja smatrao "da Bog zapoveda", a da bih uživao narednu deceniju ... Jesam ugradjivao i muziku na kola koja je nisu imala (pa u neka davna vremena i bušio zadnji blatobran limuzine da bih ugradio automatsku antenu), ali ... Izvini, nemam razumevanja za taj tvoj naum Iako i ja imam decu koja su bila mala, i za koju sam činio "sve" da njima ( a i nama roditeljima ) bude prijatnije u kolima ... Uostalom, šta ti znači vrhunska muzika kada nisi u "gluvoj sobi" ? Nisi u svom stanu ... Ti ćeš u tim kolima ( kao i u svakim kolima ) da imaš ogromu buku ( u tom 500L zbog visine od 165 cm čak i još više buke pri većim brzinama), buku promenjivog intenziteta, iz raznih izvora ... Imaćeš i točkove od 17, koji su malo niži, tvrdji ... Nećeš imati "vrhunsku akustičku udobnost" ... Imaćeš sve suprotno od toga ... I šta ti onda znači "vrhunska muzika" ? Pri čemu to vozilo fabrički ima "dobru muziku". Nije hejt, časna reč ... A, kako vozilo još nije poručeno, tj. porudžbina može da se naknadno promeni, veruj mi, posebno sada, kada sve stoji sa proizvodnjom ( i ja sam 15-20 dana posle zaključenja ugovora promenio paket opreme, jer znam da fabrike rade mesečne planove i da sam imao vremena ), što ne dodaš tu opciju i rešiš se muke rasturanja i prepravke kola, sa kojom uvek rizikuješ da nešto "s.ebeš". A jedno je emotivno "s.ebati" nešto na potpuno novim, a drugo na polovnim kolima. Posledica je, nesporno, ista Doduše, neki kažu i da valja potpuno nova kola odmah barem ogrebati, za sreću ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ortakov 839 Posted May 26, 2020 Haha, ma gde das doplatim 800€ to mi je suludo. Neću ja svakako, odmah krenuti da rasturam, naprotiv. Nemam ja te ideje da nešto prepravljam, popravljam, samo mi je delovalo preskupo doplatiti 800€ ako je moguće da se to uradi za pristojan novac a da se pritom ne rastura gotovo ništa. Kada stigne, videćemo kako to svira, ako je dobro, ništa se neće dirati. Ako postoji mogućnost, ja bi to unapredio a mi to ne oduzima previše vremena i ne dovodi u situaciju da nešto sj..m. Što znači, prvo da se dobro raspitam a onda polako, po potrebi. Što se akustike u automobilu tiče, slažem se, tačno je, postoji puno zvukova koji dolaze sa strane, pa je akustični efekat slabiji. Međutim, obzirom na manju zapreminu, moguće je postići dosta dobar zvuk. Ja sam ranije imao običaj da dodatno izolujem tapacire, sa unutrašnje strane, vrata, podove itd. da bi umanjio buku koja dolazi spolja ali, sada je to daleko iza mene, sada slobodno vreme provodim sa decom i sa drugim nekim aktivnostima. Možda ne bi loše bilo da se uradi ova zaštita što ste Vi radili na podu automobila ... ne znam gde to da uradim, jer ja nemam ni garažu ni znanje za tako nešto ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9664 Posted May 26, 2020 2 hours ago, ortakov said: ...i u zadnjim vratima je verovatno 130mm punog opsega. Piše u onom tekstu koji sam ti postavio šta ide u zadnja vrata kod Beats: 14 hours ago, neshaoct said: ...dva zvučnika punog opsega od po 60 W (Ø 165 mm) postavljeni u oblozi zadnjih vrata; Pogledaj sada, nakon spajanja tema, sve ranije napisano u temi na kojoj smo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 4212 Posted May 26, 2020 (edited) @ortakov Oko problema akustičke udobnosti 500L i mogućnosti da se tu nešto naknadno poboljša/doradi. 500L ima ogromne staklene površine, iznad proseka za tu visinu vozila. Pri čemu za 500L i ne postoje opciona poboljšana akustička stakla, bočna i/ili vetrobran (za neka vozila to ima, mada nisu premum segment). Usporedi na bilo kom parkingu koliko su "visoki" bočni prozori na 500L, a koliko na bilo kom savremenom SUV-u ili MPV-u koji su slične visine. Sva savremena vozila te visine su uglavnom "bunkerasta", relativno malih bočnih prozora, dok kod 500L to nije slučaj (mada, nesporno, nema bočne prozore kao Multipla). Šoferka mu je ogromna, a imaš i one duple A stubove ( i ona mala stakla (od plastike?), na koje se za vreme snežne mećave zalepi sneg, pa si potpuno slep u tom smeru da gledaš, a ni za vreme kiše nije baš idealno). Čak i da naknadno poboljšaš zvučnu izolaciju vrata, podova ... svega ... Stakla na 500L će ti ostati "nerešiv problem" za "akustičku udobnost" onog nivoa koji ti priželjkuješ... Tu jednostavno leka nema Edited May 26, 2020 by Ivan Dodatno prebaceno Quote Share this post Link to post Share on other sites
ortakov 839 Posted May 26, 2020 (edited) Malo da doprinesem temi, bez obzira što još uvek nisam u posedu ovog automobila, pisaću generalno, možda će nekome značiti. Što se tiče otpora odnosno imperdace, ona je okvirna, odnosno promenjiva, u zavisnosti od frekfrencije pa se uzima neka srednja vrednost, odnosno vrednost oko koje se kreće srednja vrednost. Zbog malog napona - 12V a velike struje, u automobilima se koriste zvučnici koji rade na 4 ohm. Kada se uzme u obzir da su oni vezani za jedno napajanje, postavljanje više od 4 zvučnika je problematično jer onda pada vrednost otpora. Zbog toga su napisali da su 4 ohm ready. Deklarisana snaga na zvučnicima je bitan podatak, ali samo kao okvir, preko kojeg ne treba ići, bitini je podatak osetljivost u dB. Što veći broj, trebalo bi da se glasnije čuje. Opet i taj podatak treba uzeti sa rezervom, jer različiti proizvođači deklarišu određeni broj dB ali ne napišu pri kolikoj snazi i na kojoj frekfrenciji. Takođe, sam oblik kutije i zapremina igraju važnu ulogu u tome kakav će zvuk biti. Ta kutija je u ovom slučaju okvir vrata, odnosno zapremina vrata. Nekim zvučnicima - drajverima više odgovara zatvoren sistem, a drugim više odgovara bas refleks sistem. Obzirom da su tapacirima zatvoreni, trebalo bi instalirati zvučnike koji su predviđeni za ugradnju u zatvoren sistem. Snaga pojačala i konstrukcija određuje i kvalitet, pa bi i na to trebalo obratiti pažnju. Svi moderni uređaji koriste IC za pojačanje, to su TDA7388 npr ili neko slično iz te serije i od takvih uređaja generalno ne treba očekivati čudo, ali isto tako to i nije tako loše, velika snaga, jeftina proizvodnja. Uz izvesna poboljšanja, promenom pretpojačala, boljim OP amp ili zamenom kondenzatora, sa kvalitetnijim itd, ali to onda zahteva i neko znanje i pitanje je isplativosti. Iz nekog mog ranijeg iskustva, bolje sviraju zvučnici sa papirnom membranom i sunđerastim vešanjem, ali su kratkotrajniji jer su dosta podložni vremenskim uslovima i uslovima upotrebe (preglasna upotreba lakše ošteti vešanje npr.) Prednost je lakša pokretljivost membrane pa samim tim je i veća osteljivost i onda se to bolje čuje. Što se tiče instalacije, moje mišljenje je da nema potrebe da se menja zbog nekih manjih prepravki, jer se neće dobiti ništa posebno a ogroman je posao. Eventualno, za napajanje pojačala, potrebno je ugraditi dobre i kvalitetne kablove. Većina proizvođača ima više kategorija tj kvaliteta zvučnika, pa bi bilo glupo napisati da je bolja Alpina, JBL ili Pioneer, jer svi proizvođači imaju i skuplje i jeftinije verzije svojih proizvoda. Onda se opet vraćamo na onu temu, bitnije je odrediti prema karakteristikama koji će zvučnik biti upotrebljiviji, jer ne znači nužno da je skuplje uvek i bolje. Ja sam koristio Visaton zvučnike, oni imaju najdetaljnije objašnjene vezano za karakteristike, proverenog su kvaliteta i prozivode se u nemačkoj, za razliku od mnogih "izvikanih" proizvoda. Recimo, ove sam ugradio u opel https://www.visaton.de/index.php/en/products/car-hifi/dome-tweeters Sjajno rade, a filter, odnosno skretinicu sam kreirao od Mundorf kondenzatora, spec. dizajniranih za audio. @neshaoct To su dimenzije za Beats verziju, ja to nisam doplatio, pa sam zato pretpostavio da su u zanjim vratima zvučnici fullrange (širokopojasni) dimenzija 130mm A prednji su 165mm. To je generalno standard, većina proizvođača tako i ugrađuje. Iz čitanja ove teme, video sam da nazad nema visokotonaca, tako da je to prva stvar koju treba dodati Edited May 26, 2020 by neshaoct formatiranje 2 1 neshaoct, dach@ and shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 104 Posted May 29, 2020 On 5/26/2020 at 2:10 PM, ortakov said: zanjim vratima zvučnici fullrange (širokopojasni) dimenzija 130mm lose si pretpostavio...mozda jesu 13cm fabricki ali ako izvuces njih, koji su u nekoj plastici, mozes da stavis "obicne" zvucnike od 16.5cm. Ja kupio od 13cm pa sam ih jedva zakacio tj.zakacio na 1 ipo rupu i to nategnuto. videcu ako imam slike da pokazem sta mislim Quote Share this post Link to post Share on other sites
ortakov 839 Posted May 29, 2020 Uglavnom se za ugradnju običnih zvučnika, normalnih dimenzija i oblika koriste adapteri. Nešto ovako: https://www.avmarket.rs/adapter-blenda-za-zvucnike-d-mdf-fiat05-fiat.html Ako je verovati ovim njihovim podacima, veličina zadnjih zvučnika je 165 mm što je dosta dobro, odnosno, trebalo bi da je mnogo bolje od 130 mm Onda u tom slučaju, ugradnjom dobrih zvučnika, sa dodatkom visokotonca u gornji deo vrata, gde već postoji mesto predviđeno za to, može se dobiti zaista dobar zvučni efekat i bez dodatnog basa u gepeku. Nešto sam razmišljao, ako je tapacir dobro izolovan a prema fotografijama koje sam video, jeste, onda bi dobro bilo da se na lim vrata, iza zvučnika ugradi ovako nešto : https://zvucnaizolacija.rs/akustik-stop/ mislim da je to obavezno, jer je mala daljina od zvučnika do lima, odnosno dubina nije velika i takas koji se stvara prilikom pomeranja membrane nazad, brzo se vraća i umanjuje njenu pokretljivost i zvuk postaje "mutniji". Ovo se može zalepiti praktično samo iza zvučnika ne verujem da bi školilo i da se cela vrata izoluju sa ovim. Trebalo bi samo videti kako se ponaša u kontaktu sa vodom, da ne počne vremenom da se kida ili još gore, da smrdi, mada ne bi trebalo. Sa tolikim zvučnikom, običnim filterom (skretnicom) za visokotonac i pristojnom izolacijom, siguran sam da bi zvuk stvarno mogao da bude dobar a to nisu velika ulaganja. Nađite fotografije zvučnika koji se ugrađuju u skuplju verziju i fotografije onih koji se ugrađuju u "običan" model pa da vidimo gde su razlike i šta može da se izvuče od ovoga što je ugrađeno kod "nas sa jeftiniijim ulaznicama" Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sinnerman 17 Posted June 23, 2020 Pre nekih 5 godina u L-a sam ugradio JBL GX602 pozadi (ima na prvoj/drugoj strani ove teme), hteo sam napred da dodam GX600C komplet ali ih na žalost više nema na tržištu. Slušam isključivo zadnje zvučnike. Posle 5 godina JBL-a mogu da kažem da su ovi fabrički zvučnici najgore kante na svetu. Svaki put kada nekoga vozim na zadnjem sedištu, pa vratim zvuk i na prednje zvučnike, meni od tuge krenu suze na oči... Definitivno se isplati sve rasklapati i ugraditi bilo šta bolje od onih fabričkih leševa. Vufer mi nije potreban jer ne slušam hip-hop, trance, ili za čega je već potreban toliko dubok zvuk... 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 16809 Posted November 18, 2020 Zapamti,ako si hteo nešto isplanirao,a u vezi je sa poboljšanjem,nema kompromisa,ili sve ili ništa...100 puta sam se tako ispalio...Sent from my motorola one macro using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
msrdjan1 11 Posted April 25, 2023 (edited) Primetio sam pre pre dana da je onaj veći zvučnik u suvozačevim počeo da krči kad je uključen bas, više je to zvuk vibracije (kao da je odšrafljen pa krene da bruji u nekim momentima). To je privremeno rešeno smanjenjem basa na najmanju moguću meru malim pomeranjem izvora zvuka na vozačevu stranu. Da li je neko imao ovaj problem i gde bi se moglo najbezbolnije rešiti (na relaciji BG-NS) ? Edited April 25, 2023 by Ivan Spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 19043 Posted April 25, 2023 @msrdjan1 Nepotrebno otvorena tema spojena je sa postojecom. Verovatno je probila membrana zvucnika. Ako ti je dovoljno fabricko ozvucenje - najjednostavnija i najjeftinija opcija je da uzmes polovan zvucnik sa 500L (vrlo moguce da kacenje i dimenzije pasuju i sa nekih drugih modela, moze se proveriti u ePer). Skines tapacir lagano i zamenis sam. A ako zelis neki upgrade, izbor je sirok sto se tice aftermarket zvucnika. Imas i na ovoj temi (sa kojom sam spojio) sta su ljudi stavljali konkretno u 500L. Takodje i po generalnim temama o ozvucenju na forumu. Pa mozes da iscitas do sada napisano, a u odgovarajucim temama imas i preporuke za servise, da ne reklamiram bilo koga. 1 msrdjan1 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
sasa000 21 Posted February 21 (edited) Pozdrav, ako može pomoć, hteo bih da zamenim fabričke zvučnike u 500L, radio je pioneer. Neka najveća nedoumica je nove zvučnike koje treba da kupim, dal je bolje montirati u prednja ili zadnja vrata. Čitao sam ovde nadam se sve postove i vidim da su ljudi koji su menjali zvučnike, to radili u zadnjim vratima, meni se čini da su prednji krš, o zadnjima da i ne pričam. Dal mogu i prednji da se menjaju ili su oni povezani sa tim nekim tweeterima gore na vratima pa to ne moze ili ....u čemu je caka. ZVučnike bih uzeo dvotonske, znači one sa tweeterom na sebi. Svi nude odnos cene i kvaliteta neki Hertz Uno X165 (mada ja Hertz znam samo po ventilima i opremi za grejanje), salu na stranu, ako moze neko da mi odgonetne skrivanu tajnu, u 500L dal promeniti prednje i zadnje sa dvotonskim zvučnicima i dal nesto gubim ako diram prednje. HVALA P.S. zaboravih ali moze da se zaključi posto je radio pioneer da je bez multimedije i da ne znam kakva je instalacija izvučena i sta ima fabrički od zvučnika. Posto kad smo hteli menjati multimediju ispalo je da je instalacija skroz drugačija od modela sa njom (sto se multimedije tiče). Edited February 21 by sasa000 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sinnerman 17 Posted February 21 Ja sam prvo menjao zadnje jer sam mislio da su veći krš. Ubrzo sam ukapirao da slušam samo te nove zadnje jer su i prednji fabrički isti krš kao i zadnji.Napred imaš zvučnike sa odvojenim visokotoncima u vratima. Ako menjaš, menjaj komplet. Ne znam da li mogu visokotonci u zadnja vrata. Sada da menjam, pokušao bih da ubacim...Pozadi su mi "JBL GX602" a napred odvojeni sa skretnicom "JBL Club 6500C" jer nije više bilo GX u prodaji. Sa Alpine playerom to zvuči savršeno. Izbacio bih iz Pande Pioneer i ubacio Alpine, ali na žalost nema kod nas na tržištu da se kupi. Na Pandi isto imam dva seta JBL zvučnika, "JBL Club 6520" i "JBL Stage 3 627"Sent from my motorola one zoom using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
sasa000 21 Posted March 11 (edited) hvala @Sinnerman, ko da sam pitao koje, uzeo sam JBL stage 3 627 za zadnje, posto sam i ja skontao da napred ima dva u svakim vratima. evo nekog malog uputstva, ako nekom zatreba, za zamenju zadnjih zvučnika. Prvo treba skinuti mrezicu kod ručke za otvaranje, to je već pisano pa da ne komplikujem, tu je jedan inbus 5ica. Potom ručka ona plastika za zatvaranje vrata, tu ima jedna mala okrugla plastika ona je blago zasečena sa jedne strane i tu sa malim srafcigerom se podigne i ima jos jedan šraf. Postoje jos dva srafa kad se izvadi ta plastika komplet (ko ima zadnje podizace mora da skine džek), kod mene je kurbla. Kurbla se skida tako sto se blago pritisne panel od vrata i kurbla se postavi u vertikalan polozaj, poenta je da ta žica koja je kao neki zeger, se izgura ili izvuče na gore (zavisi sta vam je lakse, ja sam od stare pincete neke savio kraj, pa je izvukao na gore, tada kurbla ide na dole prema patosu)da ispadne iz ležista i sama kurba plastični deo siđe sa osovine. i tada skidanje panela, kupio sam one plastike za panele, deluje da je najlkase krenuti od gornjeg spoljneg dela kad se gledaju vrata iznutra, gore levo, jer cete tu imati rupu malu kad skinete onu ukrasnu plastiku kao trougao. Sam panel odnosno njegov gornji deo ima plastike koje ulaze od gore da kazem uz staklo, tako da morate kad krenete panel vući prema sebi i na gore, da bi taj deo izasao koji je upusten uz prozor. Kad krene prva ta žabica onda ide, vučete tu plastiku kao alat i kad dodjete do žabice počnete da je zakrećete i samo iskoči. Fabrički zvučnici su nitovani, tako da vam treba da ih razbušite, burgija. Rupe su fi6, tako da mozete za montažu novih držača zvučnika koristiti m6 srafove i matice ja sam to imao kod sebe pa sam tako, ne trebaju duži od 15mm (ja sam nazalost imao samo 25mm, pa dosta izadju napolje). Ram taj dodatni koji morate kupiti na koji se šrafi novi zvučnik je neke oznake 518 i morate jos i prelaz sa fabričkog konektora na ove papučice ili fastonke kako ih nazivaju koje su na zvučnicima, oznaka konektora tih sa prelaz je AG2. Jedna napomena, postojeći konektor dolazi sa prednje strane, a na novim zvučnicima će vam uvek biti sa zadnje, tako da ne zaboravite da provučete kabel i konektor. Najlakse je ispod zvučnika ima prorez jedan, tako da malo zacepite gore ovaj beli filc, koliko da vam ruka može ući i sprovedete kabel kroz prorez u taj prazan prostor iza zvučnika. U principu to je to, ja sam kupio i onu termo traku za dihtovanje prozora, pa je zalepio između tog novog plastičnog rama od zvučnika i samog zvučnika. Panel vratite prvo ubacite ga od gore uz staklo, proverite jel su zabice na rupama i malo lupite i legne sve, sto se tiče kurble najvaznije je da ne IZGUBITE jer kad budete skidali pošto neće biti u ležištu, kad krenete vući lako ispadne i tesko je pronaci. Kod vraćanja najlakse je staviti nekako na pola u ležište ili skroz ali jednu stranu malo zakrenete da se oslobodi što više prostor za osovinu od prozora i nabijete je na nju, probate par puta okretati i čućete kad legne. P.S. Zaboravih imate i onu sajlu od ručice za otvaranje vrata, ali se ona baš lako skida, od gore kad gledate videćete na ručki jednu rupu tu izvučete kraj sajle, a u panelu ima ležište odakle iskačite plastični deo sajle, ima baš pasent ležište i lepo se iskači i vraća nazad. mislim da tu ne možete pogrešiti. Zaboravih ako nekom treba, originalni zvučnici su na prodaju. Deluju u jako dobrom stanju, nista nije pocepano, vlazno ITD AKo se neko razume, ja sam hteo i prednje da menjam sve komplet, pa sam nasao u plejeru da ima High pass filter, sto sam skontao da je za visokotonce, pa sam to uključio i dobio sam mnogo bolji zvuk, napred, tako da sam za sada odustao od zamene prednjih. Ako se neko razume u to, kako to treba podesiti, ja sam nekako po sluhu odnosno odjednom su se počeli čuti zvučnici napred, a bio sam očajan kako je sve zvuzčan Edited March 11 by sasa000 2 Sinnerman and ortakov reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ortakov 839 Posted March 12 @sasa000 Vrlo lepo urađeno, čestitam. Za podešavanje zvuka, barem ja tako radim, sve postavim na "nulu". Isključim sve filtere, loudness, sve što može da utiče na zvuk. Onda sluhom, oslušneš svaki zvučnik, da li ima nekih "nepravilnosti" tj da li negde nešto krči, šušti itd. Ako je sve kako treba, možeš da se igraš sa ekvilajzerom, da malo "obojiš" zvuk, prema onome kako se tebi sviđa i koju muziku slušaš (nisu ista podešavanja za Rock, Pop, klasičnu muziku itd). Prednji zvučnici u 500L rade dosta lepo, bas je dubok, snage ima dovoljno (naravno, ima mnogo boljih) meni je sasvim OK. Nazad je zvuk loš, po mom ukusu, mutan. Nema visokih, nema basa, sve nekako nedefinisano. I razmišljao sam kako da unapredim i moglo bi da zvuči dosta dobro. Prvo, vrata su "duboka" i onda ta dubina može da bude dobra "kutija" za niske tonove tj bas. Gore, kod rukohvata, postoji prostor gde može da se ugradi visokotonac, pa se samim tim dobija baš dobra prilika za dobro unapređenje zvuka. Kada se razdvoji visokotonac od bassrednotonca, a približi uhu slušaoca, to može da bude vrh sistem Po nekom skromnom iskustvu, za bas jedinicu je važno da se obrati pažnja pri kupovini jer to utiče na sam kvalitet zvuka. Visokotonac nije važan u smislu oblika i veličine kutije, bitnija je pozicija i sam kvalitet drajvera (osetljivost, frekfrenti opseg) a ovde je predviđena odlična pozicija. Za niskototnski zvučnik treba tražiti neki sa što je moguće većom osetljivošću i sa ograničenom, ne velikom ekskurzijom membrane zbog dubine kutije, tj vrata. Opet, ti podaci bi trebalo da budu dostupni na svakom zvučniku za ugradnju samo što se ja sada ne sećam tih oznaka i kako utiču SPL ili kako već ima tu nešto, može se pročitati. Pri ugradnji svih jedinica, stavljati neki izolator između zvučnika i kutije, tj vrata, ako je moguće na leđa tj iza zvučnika zalepiti sunđer što izgleda kao kutija za jaja, dodatno sipati nekog izolacionog materijala u sama vrata, da "ne zvone" i to u 500L koji je generalno dosta tih u vožnji, može da zvuči baš, baš dobro! Mene nešto mrzi da krenem u taj projeka a dugo razmišljam o tome. Najviše me nervira to što pucaju žabice, što se lomi plastika, što to posle počne da škripi, puca, lupka ... A kada bi mi neko to fino, polako rastirio i posle sklopio, uradio bi to I ugradio bi ovo https://www.visaton.de/en/products/drivers/dome-tweeters/cp-13-4-ohm https://www.visaton.de/en/products/drivers/fullrange-systems/fr-13-4-ohm I neku mini skretnicu, da to sve radi kako treba i milina Quote Share this post Link to post Share on other sites