Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

Daredevil, proveri da AK Voždovac nije slučajno u blokadi preko sajta NBS. To bi mogao da bude razlog tako dugog kašnjenja. Njima je auto plaćen, al je pitanje da li su ga oni platili FAS-u. Koliko znam FAS izdaje fakturu kad im legnu pare i tad auto ide u expediciju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da u blokadi su, ali su im računi blokirani od 25.07. Ja sam im platio 05.07. i potpisao ugovor i dobio fakturu FAS-a. Biće pre da ne mogu da organizuju prevoz. Mada ko zna. Svašta se kod nas može desiti što u normalnim zemljama nije moguće.

Edited by daredevil011

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idi tamo i raspravi to uživo. Ako oni ne mogu da organizuju transport možda ima neki drugi način.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne može da se prepuni akumulator. Alternator ima odgovarajuću elektroniku koja vodi računa da ne prepunjava preko određenih obrtaja.

 

 

Šalio sam se, naravno!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juče mi je (drugi put) stiglo obaveštenje od CA banke da mi pristize rata do 20. Sve ok, uplatio sam i pre pisma, ali me ovo neprijatno iznenadilo, ima jednu rečenicu koje prethodno nema:

"Svaki mesec Banka naplaćuje troškove održavanja tekućeg računa, koje je takođe potrebno da uplatite".

Nikda nisam ni bio u banci, sve je išlo preko "long chanella", i rečeno mi je, a i vidim da su mnogi tako radili, da nema ništa ni od otvaranja ni od održavanja računa.

E sad, da li je ovo greška, blef, ne znam, naravno da neću platiti. Nisu neki novci, ali princip je bitan.

Ima li ko kakva iskustva sa ovim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pričali smo već na tu temu. Ne postoje uslužni računi na koje banka ne naplaćuje održavanje. To  na koji si način otvorio račun je sasvim irelevantno. Pogledaj na sajtu bilo koje banke cenovnik usluga i videćeš šta naplaćuju, a šta ne. Mislim da su samo štedni računi oslobođeni plaćanja provizije. Najisplativije je, ukoliko nemaš visok minus u matičnoj banci ili dosta nerealizovanh čekova da tamo zatvoriš račun, a otvoriš ga u CA banci. Veruj mi da nijedna banka nije sentimentalna u pogledu vernosti klijenata, već samo u pogledu provizije, tako nemoj ni ti biti sentimentalan i tvrdoglav već digitron u ruke i vidi gde najmanje novca gubiš. Ja sam prvi rekao ko ih hebe neću da im platim, a posle sam razmislio i video da tu dobijaju obe banke, a ja gubim. Otišao sam u staru banku, platio nedozvolj. minus, ugasio račun, a u CA nisam ni aplicirao ni za kakve minuse, pa mi je sve to ispalo super. Ranije nisam vodio računa, ali kada sam seo i izračunao ispalo je da dajem mesečno oko 70E na razne kamate(nedoz. minus, master kard, provizije...) - gotovo pola rate za auto. Dakle savet onima koji kupuju auto na subv. kredit : poplaćajte sve u matičnoj banci, zatvorite tamo račun, otvorite račun u CA i ne uzimajte dozvolj. minuseve i ostali shit jer će vam neprimetno oguliti kožu. Ja sam sve to shvatio kao jedan od troškova pri kupovini novog auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi ga placamo, nije ni bilo opcije da ga ne placamo. Nece zena da prebacuje platu u CA jer nam je sve kod cika Miskovica vec povezano.Sem ako ne podivlja CA sa cenom odrzavanja racuna. bez tih 200din necu crci.

Edited by nikola0406

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ste nam ranije rekli da vam je toliko bitno da ne plaćate održavanje računa mogli smo da vas toga oslobodimo.

To mi kažu u CA nakon što sam papire odneo u AK Kole koji su to uzeli na sebe, ili imaju ugovor sa CA da taj trošak ne plaćaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pričali smo već na tu temu. Ne postoje uslužni računi na koje banka ne naplaćuje održavanje. To  na koji si način otvorio račun je sasvim irelevantno.

 

Pa nije baš tako, nama koji smo kupili preko AK Kole je obećano da nećemo plaćati održavanje računa i za sada je tako. Meni će sad treća rata, uvek uplatim kod njih na šalteru i računica koju mi kažu koliko dugujem se uvek u dinar poklopi sa onim koliko sam ja izračunao i tu nema nikakvih dodatnih troškova (ni održavanje računa, ni provizija za uplatu...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda AK Kole ima ugovor sa bankom da se ne naplaćuju provizije za vozila uzeta kod njih. To su i mojoj firmi nudili - npr. napraviš promet kod njih od xy miliona, a oni oslobode tvoje klijente provizije. Naplate se preko tvog prometa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i da se javi neko ko nije uspeo da kupi 500L :(

 

Obaška mizerna procena staro za novo gde su mi u AK Kole nudili 5000 evra a KIA za isti auto 6300.

 

Ali kredit nisam uspeo da sklopim. Radim u firmi sa ekstra platama već 12 godina ali na određeno, svake godine potpisujemo ugovor za sledeću godinu. Jedina banka koja nam gleda kroz prste je SocieteGenerale jer imamo korporativni ugovor sa njima ali u ovom slučaju no ništa ne znači. Moji su penzioneri i oni bi mogli ali primaju deo penzije iz bivših republika a to banaka (CA) ne priznaje. Tašta ista priča, žena ne radi. Ostala mi je nada u brata i on bi mi stvarno to rešio ali je njegova žena presekla u korenu.

 

Nije mi ostalo ništa drugo nego da se nekome izjadam pa je ostao samo forum :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i da se javi neko ko nije uspeo da kupi 500L :(

 

Obaška mizerna procena staro za novo gde su mi u AK Kole nudili 5000 evra a KIA za isti auto 6300.

 

Ali kredit nisam uspeo da sklopim. Radim u firmi sa ekstra platama već 12 godina ali na određeno, svake godine potpisujemo ugovor za sledeću godinu. Jedina banka koja nam gleda kroz prste je SocieteGenerale jer imamo korporativni ugovor sa njima ali u ovom slučaju no ništa ne znači. Moji su penzioneri i oni bi mogli ali primaju deo penzije iz bivših republika a to banaka (CA) ne priznaje. Tašta ista priča, žena ne radi. Ostala mi je nada u brata i on bi mi stvarno to rešio ali je njegova žena presekla u korenu.

 

Nije mi ostalo ništa drugo nego da se nekome izjadam pa je ostao samo forum :whistle:

Kupi za kesh.Kazes da radis 12 godina za ekstra platu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da postoji opcija da se stavi hipoteka na vozilo. Probaj i sa tim u banci, pa ako ne pristanu jbg, probao si.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzuki, ili na tvoj auto dodaj 2,3 hiljade i kupi polovan, isto tako star 3,4,5 godine, možeš svašta da nađeš dosta bolje od 500L, rizik jeste ali je to racionalno. I onako na novim kolima gubiš najviše plus nećeš imati kredit da vučeš godinama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Servis radim jednom godišnje s obzirom da mi je nov auto to mi je vrlo mali trošak u odnosu na sve drugo, tako da ću i posle isteka garancije da ga radim ovlašćenom servisu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako i treba, posle 15.000 pređenih kilometara ili jednom godišnje, šta pre dođe.


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drzite se fabricke Fiat garancije. Ovl. Servisi sve radove u garantnom roku, pravdaju ruke i delove, direktno kod Fiata. Znaci nece da rade dok ne dobiju zeleno svetlo.
Ako vam nesto rikne, i dodje do problema ostaje vam samo sud, a znate da je to tek teska muka.

Treba da znate da ti ima brdo delova koji su papreni, meni je recimo stub volana na Puntu oko 1000 evra, i crkao je...
Zamislite da se oko toga preganjate...


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

 

citao sam ovaj forum poslednja dva meseca, mada pojedini prodavci automobila savetuju da se forumi previse ne citaju (?) pa eto da dam i ja svoj doprinos...

 

Obzirom da imam prijatelje koji se bave prodajom i servisiranjem auomobila, nakon razmatranja svih mogucih opcija (sta danas posten covek naspram svog budzeta moze kupiti u Srbiji a da ne prodje lose), i obzirom da mi je potreban pouzdan pordicni automobil, resih i ja da se ponovim.

 

Sta smo odabrali i zasto?

Prvo smo se supruga i ja dvoumili oko boje, posto su slike na internetu jedno a realan automobil ispred vas sasvim nesto drugo. Recimo, kapucino boja je na slici cool, ali uzivo... nekako ne ide uz taj automobil... ali ok, stvar ukusa  Na kraju je izbor pao ili na crvenu ili na metalik sivu boju.

Dileme oko motora i paketa nismo imali: BENZINAC 1.4 sa PRVM PAKETOM. Mislim da paket-2 zaista ne vredi ni 400 EUR a kamoli 850. Jedina korisna stvar iz drugog paketa su maglenke koje mozete nezavisno ugraditi u ovlascenom servisu.

Sto se tice paketa 1, to svakom preporucujem iz vise razloga (pre svega taj Fiatov uconnect, multinamenski (integrisani radio CD mp3 USB AUX hifi) sistem ce uskoro imati opciju navigacije (ceka se softver koji ce to podrzati), a dodatno, demontaza tog uredjaja zahteva specijalan alat i znatno vise vremena nego da ugradite drugi CD uredjaj, sto automatski odbija sve potencijalne kradje istog (a to opet sprecava donekle obijanje kola, lom prednjih stakala... znate i sami sta mislim). Takodje, ja licno ne patim od koznog volana, ali moram priznati da onako sa svim komandama ali i izgledom i osecajem u voznji zaista vredi. Podizaci zadnjih stakala nisu svemirska nauka, ali zasto ih ne biste imali. Platite 12000 EUR za novi auto i onda imate nazad rucice za otvaranje prozora ... ne ide bre. Elektropodesivi retrovizori sa odmrzvanjem su korisni, tako da paket-1 apsolutno TREBA uzeti, mada sam misljenja da su ga mogli prodavati za manju cenu (recimo ne vise od 600 EUR).

 

Automobil smo konacno porucili u autokuci Stojanov u Novom Sadu. Na lageru su imali grafit sivi metalik sa paketom-1, tako da nismo morali da cekamo isporuku. Presao 4km, sto nam je bio samo plus, znaci da auto radi :) Sto se tice prodavaca, pozitivna iskustva, pitali smo da li imaju neku akciju (citao sam da neke autokuce kupcima daju popuste / poklone) tako da smo dobili gratis patosnice i fiatov privezak (ukupna vrednost 4900,00 + 1000,00 = 5900,00 RSD).

Odmah smo u cenu obracunali i Fiatov originalni alarm koji je na licu mesta ugradjen i naravno spada u garanciju.

Konacna racunica je: 10900 + 850 (paket-1) + 400 (metalik grafit siva) + 240 (original alarm) = 12390 EUR. Ostatak price znate (ucesce min 30% i kamata 1.78% + 3mesecni eurobor koji je trenutno 0.2%).

 

Registracija i kasko osiguranje

Dobili smo ponudu da se automobil registruje preko prodavca i zaista je sve odradjeno vrlo brzo  a cena je skoro ista kao da sam licno otisao u agenciju u kojoj je za taj automobil najjeftinija ponuda. Platili smo oko 24000,00 RSD (1000,00 skuplje nego da smo se mi bakcali sa time).

Uzeli smo full KASKO osiguranje i to preko DDOR-a (nakon provere preko 5-6 ponuda). Dobili smo dobar popust, ukupno manje od 31000,00 RSD i sve je ukljuceno u osiguranje ali bukvalno sve... i pored svega osiguranje je BEZ ucesca tj.  nista ne placamo prilikom prijave stete - kod svih ostalih ucesce je 5% ili minimum 100 EUR kada prijavite stetu (ali sto je jos gore kod ostalih je godisnja premija od 350 do 500 EUR!!!). Proverio sam preko poznanika, DDOR zaista brzo resava svoje obaveze (ovo nije reklama - samo moje iskustvot)

Ako uzimate kasko, dobro procitajte sta uzimate i sta sve "ne spada" u osiguranje!!! Neko ne daje odstetu ako vam skinu tockove, neko ne zeli da vam plati odstetu ako vozi druga osoba koja nema bar 5 godina vozackog iskustva, itd... itd...

 

Menjac, potrosnja, startnost

Posto su mi prijatelji koji su vec kupili novog ficka pricali kako pri brzini od 50km/h vec voze u 5-toj... imao sam predrasude. Zato nisam ni zeleo probnu voznju. Do sada sam vozio nekoliko razlicitih automobila, i svako ko kaze da ne moze da se prilagodi nekoj voznji... ima problem. No, ogradjujem se, zaista moze biti izuzetaka. Nije isto da li kupujete sportski automobil i imate 18 godina ili npr. u 35-toj godini zivota zelite komforan i zaista prostran porodican auto.

Poslednji auto koji sam vozio i jos uvek vozim je Punto 2 (dizelas) i moram priznati da mi 6 brzina u ficku predstavla problem. Ali vec posle predenih 50 km jednostavno shvatite da je celokupna tematika oko saltanja brzina, monitoringa potrosnje i EcoDrive ocenjivanja prosto stvari licnog izbora i da covek treba da se opusti i da vozi auto a ne da stalno nesto merka... pronadjite svoj stil voznje, a potom proverite potrosnju. Nemojte biti rob brojkama! Kada vec pricamo o potrosnji, nakon predjenih prvih 100km vec sam u EcoDrive-u ocenjen sa 4 zvesdice i imam potrosnju po gradu sa ukljucenom klimom i ispod 6 litara. Ali kao sto rekoh, kada se opustim, i lepo ko covek pritisnem gas, auto leti... istina malo vise trosi tako da cak i malo 'jaca' gradska voznja nece vam toliko povecati trosak jer i tada prosek potrosnje nije toliko strasan i iznosi oko 8.5lit / 100 km.

Autoput jos nisam iskusio sa fickom.

 

Komfor / Preglednost

Cisto da bi shvatili o cemu se radi (oni koji se jos dvoume da li da ga kupe), visok sam oko 196 cm i imam nesto preko 100kg. Znaci, podesim sediste vozaca (za sebe) i onda odem i sednem na sediste iza... sa gabaritima koje imam, nije mi tesno! Poredjenja radi, C4, nova Opel Astra, Golf 5... to su tesni automobili naspram novog ficka. Zaista je prostran i komforan a preglednost nije losa obzirom na visinu ovog automobila. Mada, moram priznati da je retrovior mozda nesto manji nego sto bi trebao biti, ali ipak, kada neki nizi automobil stane iza mene, ja uopste ne vidim njegov prednji deo, vidljivo je 2/3 gornjeg dela soferke... ali zato su tu ogremni retrovizori koji zaista nude veliku preglednost.

Kazu da sedista nisu udobna... ne znam, ja sa svojim gabaritima primecujem da je sediste nesto krace, ali jednostavno sa visinom od skoro 2m i kilazom od preko 0.1 T (toma)  ja tu i dalje ne vidim problem

Imam zamerku na instument tablu, kada vozite po gradu - pretpostavljam da ne vizite preko 80km/h.... nize brzine su skroz levo, nisko na brzinomeru, i kada vozim blizu 50km/h od leve ruke koja je na volanu ponekad NE vidim gde se nalazi kazaljka... ali cim predje 60km/h vec je vidljiva (mada uvek moze malo da se ukosi ruka)

Sve ostale funkcionalnosti su skroz ok

 

Konacna ocena

Ja sam prezadovoljan ovim autom, ali to je moj licni stav. Ne znam sta ce biti nakon predjenih recimo 30.000 km, i ne znam kako ce se auto ponasati kasnije. No, cinjenica da je zavrsna obrada sjajna i da je Fiat u Kragujevcu instalirao poslednju generaciju Japanskih robota, i cinjenica da trenutno UZIVAM, meni je to sasvim dovoljno da ako bih ponovo birao - kupio bih isti automobil. Ja nemam mogucnosti da kupi Audi ili Volvo, i mislim da ako neko zeli pouzdan i komforan poridicni auto koji nije bas toliko startan, ali nije ni trom, a ima prihvatljivu potrosnju, da je ovaj auto zaista dobar izbor i to ne samo za one koji nemaju novca da kupe skuplji auto.

 

Izvinjavam se sto je tekst 'malo' duzi, ali eto ako neko ima nekih dilema, mislim da svako iskustvo moze doprineti njegovoj konacnoj odluci.

 

::Benzinac 1.4, paket-1, original fiatov alarm, grafit siva metalik -> to je moja dobitna kombinacija, ali iskreno vise mi se svidja treking zuti sa belim krovom :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...