Djuk85 2959 Posted March 19, 2018 I jeee, dosta... Dobro multipla je teza pa sigurno vise i potrosi... Al isplati se uzeti jbg... Quote Share this post Link to post Share on other sites
sinovac 1 Posted March 19, 2018 ja sam uze multiplu pre 10 dana benzin metan fabricki za sada je ok jeste malo tromija ipak ima 1520 kg tako da ne ubrzava bog zna sta ali za sada sam zadovoljan jos nisam tocio pun ima tri boce tako da ne znam ni koliko staje bio pun kad sam ga kupio Quote Share this post Link to post Share on other sites
Djuk85 2959 Posted March 19, 2018 ja sam uze multiplu pre 10 dana benzin metan fabricki za sada je ok jeste malo tromija ipak ima 1520 kg tako da ne ubrzava bog zna sta ali za sada sam zadovoljan jos nisam tocio pun ima tri boce tako da ne znam ni koliko staje bio pun kad sam ga kupio Javi ako budes merio, lomim se izmedju metana i jtd Quote Share this post Link to post Share on other sites
sinovac 1 Posted March 19, 2018 30 minutes ago, Djuk85 said: Javi ako budes merio, lomim se izmedju metana i jtd ovako da ti kazem ako kupujem metan onda samo fabricki drugacije su dizne drugacija je i kompresija motora tako sam ja procitao i rekli su mi i majtori tu ti je prednost jevtina voznja sad koliko prelazis zasta ti treba dal ti je pumpa metana blizu sve to vidi i razmisli. ja u cacku imam 3 pumpe metana tako da meni je milina posto svaki dan prolazim pored jedne. e sad taj cuveni 1.9 jtd kojeg ja imam na marengu vec 8 godina i cipovan na 145 konja i jos ide kao lud potrosnja mu je negde u razmeri to pricam kod mene 5.5 do 6.5 litara. proske potrosnje metana svi mi kazu oko 4.5 do 5.5kg tako da je negde oko 500 din 100km a na 1.9 jtd aj nek trosi 6 litara to je 850din. Sad je ostalo da sam ti vidis zasta ti je potrebno i koliko prolazis Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 5605 Posted March 19, 2018 @sinovac Koja je procedura za atestiranje kad je fabrički CNG? Šta sve mora da se sredi pre atesta? I dalje mi je nelogično da za fabričko stanje treba atest... Fabrika ga napravila, nije budž. Komotno mogu da traže atest i za benzin i dizel motore, da prekontrolišu da li je sve napravljeno kako treba 1 Djuk85 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Djuk85 2959 Posted March 19, 2018 Ne bi se ni to iznenadilo... Ja imam marenga ali td... Zet vozi multiplu jtd i znam kako ide a manje i troši... Ma nema tu ustede, samo bi se više vozio a do posla 50km.. Razmatram mogućnosti za sad samo Quote Share this post Link to post Share on other sites
The Punisher 5746 Posted March 19, 2018 On 3/19/2018 at 6:30 PM, sinovac said: ovako da ti kazem ako kupujem metan onda samo fabricki drugacije su dizne drugacija je i kompresija motora tako sam ja procitao i rekli su mi i majtori Jesi pitao šta se radi kad ne budeš više mogao da atestiraš originalne boce? Originalne boce koštaju više nego što si platio ceo polovan auto, znači možeš samo da skineš metan, a to takođe košta kao atest. Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 5605 Posted March 19, 2018 Originalne boce za metan važe 20 godina, a gledajući po oglasima preko, 2012-2013 su već prešli dobrih 120000+ km tako da mislim da će boce nadživeti motor i ostatak auta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sinovac 1 Posted March 19, 2018 4 hours ago, The Punisher said: Jesi pitao šta se radi kad ne budeš više mogao da atestiraš originalne boce? Originalne boce koštaju više nego što si platio ceo polovan auto, znači možeš samo da skineš metan, a to takođe košta kao atest. ovako fabricki metan boce treju cak 20 godina ali se svake 4 godine reatestira. a da ti kazem boce za metan su negde od 800e do 1200 mozda malo vise to zavisi od kvaliteta posto sad bice od metana postoje mnogo lakse od sad trenutno ne znam od cega ali znam da imaju. 4 hours ago, andreja.micovic said: @sinovac Koja je procedura za atestiranje kad je fabrički CNG? Šta sve mora da se sredi pre atesta? I dalje mi je nelogično da za fabričko stanje treba atest... Fabrika ga napravila, nije budž. Komotno mogu da traže atest i za benzin i dizel motore, da prekontrolišu da li je sve napravljeno kako treba brate ja sam otisao na plac da zamenim audi a4 115 konja i cale pita iz sprdnje imas li sta na metan on kaze imam koliko 2650 evra sve sa atestom do 2022 i sa reatestom do 2026 imam papir mogu da slikam. U tih 2650e ide atest metana, registracija, i mali i veliki servis i jos mi audi osto kuci. sto se tice toga sto kazes da fabrika pravi upravu si ali drzava hoce porez ili pdv nije bitno sta i kako. ne zagadjujes sa metanom nista cak manje i od plina a nesmanjuju registraciju kao na plinu nidje veze 3 minutes ago, andreja.micovic said: Originalne boce za metan važe 20 godina, a gledajući po oglasima preko, 2012-2013 su već prešli dobrih 120000+ km tako da mislim da će boce nadživeti motor i ostatak auta. Jesu presle 120000 i vise kakve to veze ima? brate ti odrzavas motor menjaj ulje filtere i nesekiraj se. ja sam takav na mom marengu ni 9000km ne prelazi sve ide novo osim filtera polena(mislim na mali servis). i dalje ide i u 3 potpisuje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
The Punisher 5746 Posted March 20, 2018 Svaka metan boca traje 20 godina, bila originalna ili iz naknadne ugradnje. Hoću da kažem da ne postoji prednost kupovine fabrički ugrađenog metana, čak naprotiv, bolje je uzeti benzinca i naknadno ugraditi, sve je novo, znaš koliko traje. Ugradio metan u nov auto ili deset godina star stvar je jasna, miran si 20 godina, a kod polovnog sa fabričkim si oročen na ukupno 20 godina. Kupiš auto 15 godina star sa farbičkim metanom i još je boca recimo godinu dana starija, taj auto ti je osuđen na 4 godine korišćenja, posle može samo u presu jer će biti neisplativ za sređivanje. 1 Nebek reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
sinovac 1 Posted March 20, 2018 12 hours ago, The Punisher said: Svaka metan boca traje 20 godina, bila originalna ili iz naknadne ugradnje. Hoću da kažem da ne postoji prednost kupovine fabrički ugrađenog metana, čak naprotiv, bolje je uzeti benzinca i naknadno ugraditi, sve je novo, znaš koliko traje. Ugradio metan u nov auto ili deset godina star stvar je jasna, miran si 20 godina, a kod polovnog sa fabričkim si oročen na ukupno 20 godina. Kupiš auto 15 godina star sa farbičkim metanom i još je boca recimo godinu dana starija, taj auto ti je osuđen na 4 godine korišćenja, posle može samo u presu jer će biti neisplativ za sređivanje. to sto kazes to moze za kola od 2015 pa da ti se isplati. a za kola ispod toga ne isplati se ko zna koliko ces da vozis ta kola jednu, dve, tri ili 6 meseci. Quote Share this post Link to post Share on other sites
The Punisher 5746 Posted March 20, 2018 Ja kupujem kola da vozim 10 godina, ne 6 meseci. 1 Nebek reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Joker 165 Posted March 21, 2018 Da li kod auta koji ima fabrički metan ima nekih konstrukcijiskih razlika u odnosu na isti auto koji nema metan? Mislim na opruge, amortizere, kočnice itd. Razlika u težini vozila mislim da nije zanemarljiva. Quote Share this post Link to post Share on other sites
The Punisher 5746 Posted March 21, 2018 To ne znam ali znam da se na pojedinim modelima adaptira auspuh da bi mogla boca da se montira ispod, recimo kod Fiat Pande imaš slobodan gepek jer je sa donje strane. Mislim da je slično i za Multiplu i Opel Zafiru. Takođe kod ovih modela zna benzinski rezevoar da bude dosta manji tipa 10-ak litara jer je metan glavno a benzin sporedno gorivo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 5605 Posted March 21, 2018 @Joker Ja koliko sam gledao, ima. Ojacana je sasija i tvrdje je vesanje. Ja sam gledao za novije pasate sa CNG, ima na YT klip kako je sve uradjeno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Joker 165 Posted March 21, 2018 Da, onda je ipak bolje gledati auto sa fabrički ugrađenim metanom nego naknadno ugrađivati. Quote Share this post Link to post Share on other sites
The Punisher 5746 Posted March 21, 2018 Zavisi koje godište kupuješ i koliko misliš da zadržiš auto. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Joker 165 Posted March 21, 2018 Mislim da to nije toliko bitno, bitno je da je fabrički vozilo prilagođeno za ugradnju uređaja za metan a kod naknadne ugradnje se to ne uradi. A težina boca nije mala. Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6288 Posted March 21, 2018 Pa ima različitih boca, kad amo upoređivali fabričke boce iz Multiple i boce iz C3, nebo i zemlja. U citroenu neke male. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Joker 165 Posted March 21, 2018 Ima, neke informacije koje sam našao da je boca u koju staje 9kg metana oko 70kg, što bi bilo oko 150km u gradu i oko 200km na otvorenom, znači barem dve takve ti treba da imaš neku kakvu takvu autonomiju, da ne kažem da bi tri bilo ok. Svako će izabrati šta misli da je bolje, moje mišljenje je samo fabrička ugradnja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted March 21, 2018 To su onda čelične boce. Dve boce imaju oko 140kg, što je previše za neki manji auto. O tri boce da ne govorim. Znam da postoje boce od kompozitnih materijala ("karbonske boce"), koje su drastično lakše, ali i skuplje. 1 Joker reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
The Punisher 5746 Posted March 21, 2018 5 hours ago, Joker said: Mislim da to nije toliko bitno, bitno je da je fabrički vozilo prilagođeno za ugradnju uređaja za metan a kod naknadne ugradnje se to ne uradi. A težina boca nije mala. Ja bih uvek pre ugradio naknadno metan ili plin nego kupio sa ugrađenim. Prvo, onaj ko kupuje takav auto nov ne želi da ga štedi i planira da prelazi zilione kilometara sa njim. Daleko je lakše naći očuvanog benzinca nego plinaša ili metandžiju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6288 Posted March 21, 2018 Mislim da grešiš, jer kad neko uzima nov auto i ima opciju za tng ili cng uz neku minimalnu doplatu, izabraće gas. Što da ne, ušteda je evidentna, pa čak i na 10000km godišnje, a leba ne traži. 100km za 300 dinara i 100km za 1000dinara...hmmmm, računica je jasna.Neko ko prelazi 10000km godišnje ima uštedu od celih 70000 dinara sa CNGom. Sa TNGom oko 25000 din uštede. Sa druge strane, ja još nisam video motor koji je ceo vek išao na gas da je čađav kao benzinac sa istom kilometražom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sinovac 1 Posted March 27, 2018 E ovako posle voznje Multiple racunica je ovako predjeno 531 km sipano 26.49 kg metana znaci potrosnja je negde oko 500 din na 100 km. E sad ja sam pricao sa majstorom nekim na fabrickim motorima metana su drugacije dizne nego kod benzinaca, a rekli su da ni kompresija nije ista za metan i za benzin. Tako da je moje misljenje da je bolje fabricki metan nego naknadno ugradjivati. Sto bi fabrike ugradjivale metan i gas ako je bolje da se naknadno ugradi sto bi se cimali moje neko misljenje je da ipak mora da se i u motoru promen kao sto mi majstori pricaju a i taksisti. 1 Djuk85 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Djuk85 2959 Posted March 27, 2018 Isplati se pa i neka je tromija.. Quote Share this post Link to post Share on other sites