Jump to content
FAS Goran
Веrkut

Metan (CNG, KPG, CH4)

Recommended Posts

Tebi je možda zbog toga toliko dobra potrošnja, ti ustvari dosta kilometara pređeš na benzin dok ti ne prebaci na metan. Meni troši oko 5.5 po gradu.
Nije zbog toga. To mi se desava povremeno.
Imam malo gradske voznje, vecina van grada, na autoputu drzim 100 do 110kmh. Ukratko, pazljiva voznja. Prosecna brzina oko 47kmh.

Ovo, ne prebacivanje, mi se desava na npr 10 startova, i zna da zadrzi, 2, 5, a ponekad i 10km da ne prebaci.


Ono, red je da motor vidi malo i benzina

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može li metan biti zamena za benzin i dizel?

 

skoda g tec 02.jpg

 

U poređenju sa ostalim derivatima KPG ima najmanji koeficijent emisije ugljen-dioksida i kao takav doprinosi poboljšanju kvaliteta vazduha.

U vreme velike nestabilnosti na energetskom tržištu i dok naftne kompanije i u takvim okolnostima pokušavaju da obezbede dovoljne količine derivata, komprimovani prirodni gas (KPG) se i dalje samo stidljivo prodaje na pumpama. Ima ga pored privatnih, na još samo nekoliko benzinskih stanica NIS-a, i to uprkos činjenici što je to ekološko gorivo budućnosti. Reč je, naime, o pogonskom gorivu čiji je glavni sastojak metan, a koji ima najmanji koeficijent emisije ugljen-dioksida i kao takav doprinosi poboljšanju kvaliteta vazduha. Ekološka korist ovog gasa u poređenju sa drugim energentima je nemerljiva jer KPG ne sadrži sumpor kao ni toksične aditive organskog olova ili benzena, neotrovan je i nekorozivan, a zbog činjenice da je lakši od vazduha, prilikom curenja odlazi u atmosferu i ne sakuplja se na zemlji.

 

Zahvaljujući visokoj temperaturi u motoru vozila, KPG je teže zapaljiv, što je dodatni faktor bezbednosti na putu. Takođe, korišćenjem vozila na KPG kao pogonskim gorivom dostiže se znatno smanjenje buke motora, a zbog činjenice da je reč o prirodnom gasu koji je već u gasovitom stanju, omogućava se lakši start motora, čak i pod izuzetno nepovoljnim vremenskim uslovima. Ovaj energent se, u poređenju sa benzinom, dizelom i tečnim naftnim gasom (TNG), smatra i najekonomičnijim konvencionalnim gorivom za motorna vozila - finansijska ušteda koja se ostvaruje u zavisnosti od tipa vozila dostiže čak i 50%, a zbog visoke kalorijske vrednosti KPG-a njegova potrošnja po kilometru je niža, naglašavaju u Naftnoj industriji Srbije.

 

208112-vw golf tgi 01.jpg

 

Iako je u našoj zemlji tržište KPG-a relativno nerazvijeno, prvenstveno zbog slabo izgrađene infrastrukture, odnosno niske rasprostranjenosti maloprodajnih mesta, i ovde su primetne pozitivne promene u pravcu daljeg širenja i razvoja maloprodajnog tržišta vozila koja koriste KPG kao pogonsko gorivo. Podsećanja radi, NIS je 2014. počeo proizvodnju i veleprodaju komprimovanog prirodnog gasa na naftno-gasnom polju ''Palić'', da bi 2017. bilo otvoreno postrojenje za proizvodnju i veleprodaju prirodnog komprimovanog gasa na gasnom polju ''Ostrovo''. Na području južno od Dunava, NIS eksploatiše naftu na više lokaliteta (Sirakovo, Bradarac, Maljurevac, Kasidol), a sa puštanjem u rad gasnog polja ''Ostrovo'' započinje i eksploataciju slobodnog gasa. U Evropskoj uniji ubedljivo najveći broj vozila na prirodni gas ima Italija, više od milion, a neke od evropskih metropola, poput Madrida, Beča i Rima, imaju znatan broj KPG vozila u flotama javnog gradskog prevoza, prvenstveno zbog činjenice da su autobusi na dizel, zbog visoke emisije štetnih gasova, vodeći zagađivači gradskog vazduha. Za sada je veleprodajno tržište KPG-a u Srbiji bazirano na industrijskim potrošačima koji ga mahom koriste kao energent. KPG je, odmah posle prirodnog gasa iz gasovoda, najekonomičniji energent u industrijskoj proizvodnji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stvar je u tome da politika/ profit, a ne razum, finansije, logika, upravljaju svetom.

Prirodnog gasa ima, ekoloski je, lako se ubacuje u postojece benzinske i dize motore. Brzo bi se rasirila mreza stanica. Ali, neko gura u propast dizele, prvo regulativama, pa cenom. Firsira EV iako baterije nisu sazrele tehnoloski za brzo punjenje.

Metan bi se tu lako uklopio. Pre ovog sra*ja sa Rusijom i Ukrajinom, cena je bila veoma povoljna.

A sad, sad nista nije sigurno, energetski rat se vodi. Jedni ga placaju zivotom, a drugi kucnim budzetom.

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam tri boce po kako su mi rekli 4 kg metana. E sad, to bas i nije precizno, trebala bi da se zna litraza boca.
Letos po vrucinama sam u prazne boce tocio oko 11.5 do 12kg, a sada zimi max 14 kg.

Na nizim temperaturama staje vise metana u istu zapreminu.

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postovani, 

Na koliko se radi servis metana, i imate li preporuku za nekog majstora U Beogradu. 

 

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, Nenad898 said:

Na koliko se radi servis metana

Reatest se radi svake 4 godine i košta 12.000 din,

Rezervoari smeju da se koriste 20 godina od dana proizvodnje.

 

OVDE je spisak adresa gde može da se uradi reatest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

TNG i CNG boce po isteku roka vazenja. Koje su za TNG 10 god. A za CNG 20 god. Mogu da se atestiraju. To je muka, skidanje, davanje para za atest, i verovatno neki kratak rok produzetka koriscenja. Tako da se obicno izbacuju iz upotrebe.
Neko ih koristi na crno. Rizikuje, ali ih dobio za dž....

Ili odu na kilo gvozdja....

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisi mi bas jasan.Sta znaci izbacuju iz upotrebe,jel treba ceo auto da izbacim iz upotrebe zbog boca ili sta se radi ako hocu opet metan,jel se menjaju za nove ili sta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ili atestiras staru bocu, ili je zamenis sa novom bocom.

Sta tebe muci pa sve ovo pitas. Nije ti valjda auto toliko star da se raspitujes o roku trajanja CNG boce. On je 20 god. 20 god star auto na CNG ima milion km

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislio je da se stare boce kojima je istekao atest izbacuju iz upotrebe a kupuju se nove ako hoćeš i dalje metan s tim što su nove boce dosta skupe (plus vađenje starih i ubacivanje novih) pa se postavlja pitanje isplativosti.

I ja razmišljam šta ću raditi u tom slučaju s tim što imam još vremena jer mi je auto 2010. godište tako da sam miran još 7 godina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mi je sluzbeno.

Privatno sam godinama imao na TNG po 20 k km / god.

Za 10 k km, logika kaze cis benzinac.

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mislim da ste u pravu.

 

Trenutne cene na Europetrol pumpi:

Gas - 87.4

MB95- 183

 

Ušteda Punta (Z10) na potrošnji (100 km) - 629 dinara

Ukoliko računam da je ugradnja oko 500 EUR, isplati se nakon 9500 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

8 litara benzina

ili

8.5 litara plina +1/2 litra benzina

 

U svakom slučaju, 10000 km pokriva investiciju u plin (500 EUR)

Edited by kakoonobese

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, shuxx said:

Ili atestiras staru bocu, ili je zamenis sa novom bocom.

Sta tebe muci pa sve ovo pitas. Nije ti valjda auto toliko star da se raspitujes o roku trajanja CNG boce. On je 20 god. 20 god star auto na CNG ima milion km emoji16.png

Sent from my SM-A536B using Tapatalk
 

Pretera ga bas sa ovih milion km:lol:Auto je 2005 i znaci za 2 god istice resurs boca,a presao je 204000km,sto je nesto manje od milion km.:D
Zato pitam sta da radim za 2 god,tj moram nove boce,pa koliko je to toliko skupo ili jos bolje ko to ovde radi i gde se moze raspitati o tome,jer 2 god brzo prodju.Inace auto se vozi za dostavu pa je itekako isplativ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 8 l bmb, ide sigurno 10 i vise L tng. Moje iskustvo je da na potrosnju benzina ide 25% vise tng.

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...