Jump to content
Веrkut

Metan (CNG, KPG, CH4)

Recommended Posts

Kombinacija za nitro-metan

i dobijes ultra masinu koja bi j*bala majku svima na putu, na svakom putu :whip:

Ima li neko da napise utiske voznje na metan, i kakva je potrosnja, cena, kako auto ide u odnosu na benzin, trajnost motora?

Share this post


Link to post
Share on other sites

uzgred auto na pomenutom videu nema ni jedno ni drugo ima samo ovaj masivni kompresor...

metan u mad maxu je popularan tek u trecem delu ili drugom zaboravio sam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gusare Pogledaj taj video koj sam postavio i na tacno 00.23 sekunde cuces mehanicara kad kaze maxu "sucks nitro" , sto znaci da bar u filmu koristi nitro i to je PRVI deo, a kasnije govore i za metan.. E sad u stvarnosti, kompresor mu nije bio pravi vec je pokretan pomocu elektromotora, ali su likovi u americi koji za razliku od srba nemaju toliko bedna ogranicenja u budzetu, napravili identicne kopije interceptora, od original ford falcona XB GT, ali su ugradjivali PRAVI kompresor.. Takodje su stavljali i nitro i ostale zajebancije.. Dopisivao sam se sa likom koj je napravio interceptora sa 800konja, identicnog izgelda kao ovde.. Ima online odavno i vise siteova na kom se moze naruciti sve, od samog forda bez icega, pa sve to potpuno sklopljenog i nabudzenog sa novim delovima koliko god kupac zeli, koliko para toliko muzike.. Pravili zaljubljenici u auto, ja sam isto veliki fan od kad sam kao dete od 5,6 godina prvi put gledao fiolm, pa do danas.. steta sto zivimo u zemlji gde za vecinu ovakvi snovi ostaju snovi.. Da imamo kao normalan svet plate po 2-4 000 $, snovi bi se i ostvarili..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisi svoje utiske dok se ne jave ostali (ako ih ima :) ) Ubaci koju sliku kako sada izgleda gepek, gde si ugradjivao itd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajmo metandzije ima li Vas gde ?

Danas slika sa sponit pumpe Cacak, Opel Zafira, Fiat Multipla, Punto Klasika :

xxa400.jpg

Ima nas kolega :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je Tartarinijev sekvent sistem (on se uglavnom i ugradjuje u punta inace) i Faberova celicna boca od 45l vodene zapremine ,tezine 38,5 kg (prazna).Sirina polozene boce je taman da stane u gepek za punta bez problema oko 1,1m sa ventilom. U nju stane oko 7,1-7,6 kg metana u zavisnosti od temparature i pritiska na pumpi.

Pa cena voznje tranutno ti je 350 din /100km , a potrosnja 3,8 kg metana /100km.

evo slike od ranije boce pre ugradnje i posle kako to izgleda:

4_rasde.gif

4_giht.gif 4_gde.gif 4_bocazametan1.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pratio sam tu temo skoro od pocetka kad sam i kupio moga punta, tad sam se prvi puta i zaregistrovao na jednom drugom forumu , uglavnom.sept. 2009 iz Autogaranta ,Preljina,Cacak uzeo sam mog Punta 1.2 ,8v ,60ks.Dosada je presao 70k ,trebao bi barem da menjam svecice al nisam jos.

Ja sam iz Cacka ,cesto putujem i za Kraljevo i po sumadiji, pa me zanimala tada ugradnja naftnog gasa propan-butan 2009te,ili metana , na Kosovu je cena tada bila ispod 40 din/l LPG-a.

Ali uzeo sam metan, (CH4, prirodni-zemni gas, CNG), uredjaj sam uzeo polovan za 270e jer sam konacno naisao na oglas coveka koji ga prodaje jer je skinuo sistem prilikom preprodaje reno megana 1.6 ,godiste 2000to, koga je bio uvezo iz Italije.

Odma sam uradio atest dve boce-> 30e za obe -45l koju sam samo i ugradio, i -30l (vodene zapremine, 2006-to godiste) u Messer-u (bivsa kisikana) ,Kraljevo , i ruke su me kostale kod majstora 100e, i jos neki delovi celicne cevi,gumena creva , nov filter, zamena termodavaca ,prvo punjenje ,utikac nov (30e) - 90e.

490e sve.

jos kad prodam ovu bocu od 30l atestiranu vraticu mozda i na 400e.

Znaci ugradio sam metan doduse polovan i prosao jeftinije nego ljudi sa plinom :fun: , strpljenje se isplatilo.

Punim u Cacku , na Sponit pumpi , 89din/kg.

Messer u Kraljevu pravi pumpu za metan uskoro , u G.Milanovcu se pocelo pa stalo i ne znam sta ce biti, Krusevac ima , Kragujevac ne znam.Orlovaca ispred BG-a je pocela da radi pre par meseci.

Atest se radi na svake 3 god za CNG celicne boce ,(na plinske LPG na 5 god), i moze se uraditi za CNG boce do 20 god. starosti. Posle ,moze da ti proverava al ne izdaje atest.

Postoje 4 tipa boce za metan :prvi su celicne pa zavisi kakav je celik ali odnos je oko 1:1 zapremina boce (u litrima vode) i njena tezina (prazne), npr. meni je ova Faber-ova (italija) od 45l teska 38,5kg ,dakle cak ispod 45kila , puntu se spustio zadnji deo za 1,5 cm ,mereno kod zadnjeg tocka nakon ugradnje pa se tesim da je aerodinamicniji hehe.

U nju stane oko 7,1-7,2 kg metana ,znaci napunim je do kraja za 630 din ,predjem 180km.Kombinovano mi trosio oko 5,5l bezolovnog benzina ranije ,sada 3,8 kg metana nakon ugradnje... inace cesto me pitaju 1 kg metana vredi-kao 1,66 litara plina tako da je stedljiviji od plina definitivno preko 33%, pa i oko 40%,dokle god budu cene ova dva gasa priblizne, naravno.

---

Tip 2 boce su celicne obmotane staklenim i ugljenicnim vlaknom po sredini i nesto lakse , tip 3 su kompozitne sa unutrasnjim delom od tanjeg celika ili aluminijuma da spreci curenje i obmotane ugljenicnim vlaknom u celosti koje zadrzava pritisak, tip 4 su sa nekom unutrasnjom plastikom umesto metala i obmotane vlaknom i najlakse 2-3 puta lakse od celicnih ali i najskuplje.

Kod nas je moguca ugradnja samo celicnih boca -jer je i zakon mnogo star pa su samo one dozvoljene.

Instalacija je prosta jer je metan stalno u gasnom stanju pa ima reduktor pritiska sa 200,220 bara na 1,3 bara ,ventile ,filter , dizne , kompjutersku jedinicu i to je to. I reduktor se zagreva vodom iz sistema kao plinski isparivac (jer pri velikom obaranju pritiska se metan mnogo hladi i boca se hladi i rosi pomalo pri praznjenju, pri punjenju se zagreje kao radijator u zimu ali mozes da drzis ruku na njoj) ,ali reduktor ne funkcionise kao plinski isparivac -tecnost-gas, vec gas-gas tako da nema sta da se menja ,sem filtera i uloska dizni na 30-50k km.

Vuce malo slabije ko je ugradjivao karburatorsku verziju plina,sa 15% manje snage zna,punto tada ima 52ks , mora da se vrti malo vise 200-300 obrtaja vise, stuca ponekad pri ubrzavanju na preko 4000 ob kad je papucica do poda jer se metan mnogo i naglo hladi a lak je gas tesko ga je zagrejati brzo , i hladi i vazduh pa ulazi bogatija smesa medjutim to mu pomaze kod maksimalne brzine kad kao da se ukljuci turbina hehe...tartarini sistem kod mene je takav da 15 sekundi nakon paljenja prebacuje na metan i to neosetno uz uslov da predje 1.600 obrtaja motor.

Ugradnja je bila kod Autogas Kotlajic Cacak na kruznom putu za nov sistem mi je trazio 800e ukupno ,odlican je majstor radio je LPG gas decenijama u Cacku gde je uvek bila jaka konkurencija jos od ranih 90tih, u Cacku inace ima taxi flota fiat multipli na metan koje rade , i ja za povoljnije ne znam ,ranije su trazili za metan razne autogas kuce pa preko 1.200e i nagore kad sam se raspitivao sada je vec povoljnija situacija.

http://www.autogaskotlajic.com/

imate i kontakt i mapu i zovite Lazara na mobilni on je otac ovom dvojici Goranu i Nikoli i reko bih entuzijasta za metan.

Edited by Berkut

Share this post


Link to post
Share on other sites

svaka cast na temi. vlasnik sam multiple na metan. interesuje me odrzavanje uredjaja, koji su to filteri gde se nalaze, ulosci dizni i ciscenje metan dizni? pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li neko zna da mi kaze da li se u ovim gradovima gde imaju pumpe za metan trazi atest fabrickog metanskog uredjaja,i da li se trazi atest ako je auto u taxiu sa 6 na 5 sedista?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne trazi se zelena CNG nalepnica na gepeku.Dodjes cutis i sipas. Kad registruju ako nemaju poznanika obicno skinu instalaciju pa je posle vracaju. Ja sam uradio atest kosta u auto moto cacak 5.300 -vazi na 3 godine,uglavnom covek ide okolo i slika sa svih strana vozilo ,pise novu masu vozila, i daje ti mali plavi papir za cng koji je kao stara licna karta koji treba da imas u kolima , i uzima se nova saobracajna ,promenjena su pravila od pre neki mesec pa sad traze da ima elektroventil na boci koji se otvara na kontakt kad okrenes kljuc -ne moze vise da se atestira sa samo mehanickim ventilom - taj elektro treba neki e serija-(zaboravio sam broj) ,tako da pazite kad uzimate boce , cuo sam da tako ce traziti i za plin uskoro taj poseban dodatni elektroventil izgleda od nove godine bice mnogo nezgodno i plinasima.

Vidimo se na kupusijadi u Mrcajevcima.

svaka cast na temi. vlasnik sam multiple na metan. interesuje me odrzavanje uredjaja, koji su to filteri gde se nalaze, ulosci dizni i ciscenje metan dizni? pozdrav

ne znam za multiplu , ali ulosci se menjaju na 20-30k km , produva se malo to sve i teraj, filter je ispred dizni pa menjaj ga na 10k .

------------------------------

metanu se drzi cena na 89din po kg ,i bice valjda do pred zimu tad srbijagas menja cene ,sva ostala goriva su poskupela .Nisam odavno bio i samo dakazem da je guzva na cacanskoj pumpi bila neverovatna za vreme trube u Guci od silnih taxista ,cekalo se preko sat vremena na tocenje...

Edited by Berkut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pumpu sponit Čačak do kraja novembra stiže novi kompresor, već je postavljen temelj za isti, pa nadamo se da će točenje biti brže i pord silnih taksista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

konacno su pustili novu KPG pumpu u kragujevcu...posle nekoliko godina cekanja.

temelj je postavljen u Cacku za drugu pumpu samo se ceka kompresorska stanica za desetak dana stize iz Nemacke...

poz. za sve taxiste ,inace dok ljudi cekaju na tocenju lepo se drustvance formiralo :

Edited by Berkut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to je ekstra za pumpu u Nišu. Znači, sada, uključujući pumpu u Kumanovu, može da se spoji odlazak do Grčke na metan. Ekstra. Komresor u Čačku stigao i montiran.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bio sam zauzet ,metan poskupeo malo ,nakon sto je poskupeo gas za domacinstva skocio i na pumpi ,metan 89->94 din/kg.

vise nema guzvi i redova u cacku ,mislim da nakon novog kompresora stari i ne ukljucuju.

Edited by Berkut

Share this post


Link to post
Share on other sites

I na novom beogradu poskupeo od nove godine sa 85 na 90. Jel imate uvid na pritisak? Na nbg ima malo ekrance i tu prikaze i ume da se popne do 215bara..a kad se zaredjaju autobusi na metan, padne na 170.. cak mi se ne upali poslednja lampica kad upalim auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam se nameracio da zeni uzmem jednu pandu climbing natural power. Mene interesuje gde je boca na ovom cudu, posto je gepk normalan i kolika bi bila potrosnja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko potroši Multipla ne znam, ali Punto 1.2 8v 2007 sa ispravnim i dobro naštelovaniom Taratarini uređajem potroši u strogo gradskoj vožnji po Beogradu zimi oko 620 din na 100km. Tu sam računao najrealnije benzin i metan sa dosta kratkih relacija i pomalo stajanja u mestu zbog zagrevanja automobila (čekanje dece, odmrzavanje, zagrevanje...).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dusane, posto radim u FAS-u znam da u nasem 500L-u metanske boce ugradjuju na mestu rezervnog tocka, a druga boca je ispod auta, tacnije bas ispod rucice za rucnu kocnicu ( a iznad cevi auspuha), tako da je verovatno i sa pandom slucaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko potroši Multipla ne znam, ali Punto 1.2 8v 2007 sa ispravnim i dobro naštelovaniom Taratarini uređajem potroši u strogo gradskoj vožnji po Beogradu zimi oko 620 din na 100km. Tu sam računao najrealnije benzin i metan sa dosta kratkih relacija i pomalo stajanja u mestu zbog zagrevanja automobila (čekanje dece, odmrzavanje, zagrevanje...).

Moj punto je pun za nekih 1300-1400 dinara i predje se s njim po gradskoj voznji 280-320 km. Na otvorenom dolazi do 350km, tako da mu 100km dodje otprilike 450-500 din.

Ja sam se nameracio da zeni uzmem jednu pandu climbing natural power. Mene interesuje gde je boca na ovom cudu, posto je gepk normalan i kolika bi bila potrosnja?

Posto kod nas nema i dalje Pandi "Natural Power", imao sam priliku da ih vidjam po Italiji i jedina razlika koja se primeti je da je zadnji lonac postavljen u ravni sa zadnjim branikom, tako da pretpostavljam da je boca/boce postavljena iza tog lonca.

Edited by sava_punto

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sam sa Fiat Tipom juce isao do Beograda i nazad (iz Kragujevca), i sipao sam za 2500 din plina. Naravno, ostalo mi je mozda 500-600-700din od tih 2500, ali ako po vasoj matematici ja mogu sa malo preko 1000 din metana da predjem istu tu relaciju, onda je to preterano dobra usteda (u odnosu na plin, a o benzinu/nafti ne smem ni da pomislim).

Da li mozete neki detalj, da li ima manje snage u odnosu na benzin, kako pali, da li prvo na benzin pa prebaci sam, ili pali direktno na metan? Da li je "gospodin" (kako majstori zovu plin) kao i plin, da trazi sve perfektno (kablove, svecice...struju).

Zaista sam se "zagrejao" za neki auto na metan, posebno sada kada imam pumpu u gradu na 2km od kuce.

Hvala unapred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×