Jump to content
FAS Goran
Веrkut

Metan (CNG, KPG, CH4)

Recommended Posts

ja sam sa puntom isao pre mesec dana do kragujevca i sa jednim punjenjem na nbg od nekih 14kg metana(1300din) sam stigao tamo i nazad. i isao sam nekih 120-130kmh na sat tako da verujem da bi moglo jos da se vozi sa jednim punjenjem da sam vozio 90kmh..

sto se tice snage, neosetna je razlika, bar na mom puntu, duze vreme moras da vozis na metan da bi primetio tu razliku. posto je moj fabricki, pali uvek na benzin i za jedno 3-4 sekunde prebaci sam na metan, kad je hladan auto, ume malo da zastuca, al mu je dovoljno jedno dodavanje gasa i posle radi perfektno..za ovo ostalo ne znam, posto nikad nisam radio servis metana, receno mi je da se ovaj metan ne servisira kod nas i da nije potrebno posto je fabricki, a za ugradjeni nemam nikakvog iskustva.

Edited by sava_punto

Share this post


Link to post
Share on other sites

E sad, tu se krije atest koji kosta 18000 din i radi se na svake 3 godine. Meni na carinskom papiru nije pisalo da ima pogon benzin + metan, tako da na nasoj saobracajnoj pise samo benzin (posto jos nisam atest odradio), Sto se tice atesta, 13000 je transport boce do messera u Kraljevu (niko drugi u drzavi ne radi taj atest), ne mogu sam da odem tamo posto navodno messer ne vadi to iz automobila, vec mora ovde u nekom od servisa (7 dana se vozi bez metanske boce) i onda kad se to zavrsi jos 5000 treba da se da za potvrdu iz AMSS i onda se dobije neka knjizica i tek onda moze slobodno iz drzave da se izadje, unutar Srbije moze da se vozi bez tog atesta, ne prave policajci problem. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@slabmajstor

Ako imaš pumpu za metan u blizini, metan je najbolji izbor za jeftinu vožnju, trenutno je neuporedivo jeftinije od bilo čega drugog.

Fabrički metan je u startu elegantnija varijanta, ali samo dok radi, kada stane nema popravke, niko u Srbiji ne može da ga popravi, nemaju softver ni delove, ne pipaju.

Preporuka servisera gasa je uzeti automobil sa naknadno ugrađenim uređajem novije porizvodnje, proizvođača koji je prisutan kod nas na tržištu i tada je održavanje jeftinije i jednostavnije nego za LPG. Kažem novije jer imam drugara koji vozi automobil sa taratrini uređajem na metan ugrađenim u Italiji 2003 i za njega već ne postoji način da se podešava, bar ne kod nas.

Najskuplji deo instalacije za metan su boce, sve ostalo je jeftino i ne crkava, dizne su problematičan deo i jedna košta 1600 din.

Share this post


Link to post
Share on other sites

posto ne idem puno van Srbije, onda ne bi ni radio atest ako nas policija ne zeza, jedino ne znam kako da prodjem tehnicki, da li moram da skidam boce ili moze kao sa plinom (poznata prica, da ne pisem ono sto se vec zna).

Jedino gde idem van Srbije je Bugarska, jedanput ili dva puta godisnje, ali mislim da bi i kod nih mogao da prodjem bez atesta, jer su veci carevi od nase policije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad sam ja radio tehnicki, nije bio nikakav problem, cak su me pitali sta sam uradio sa metanom i dal treba neki atest il moze da se vozi ovako. Meni nisu pravili problem, mozda zavisi od tehnickog do tehnickog...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dusane, posto radim u FAS-u znam da u nasem 500L-u metanske boce ugradjuju na mestu rezervnog tocka, a druga boca je ispod auta, tacnije bas ispod rucice za rucnu kocnicu ( a iznad cevi auspuha), tako da je verovatno i sa pandom slucaj.

eh bas bi voleo da nam slikas tog fiatica . ima jedna slika sa metanske pumpe u italiji test vozila iz jula 2012 .

kazu bice samo verzija na fabricki metan sa twinair motorom (onim jacim) 0,9l 105 ks a on je vec skup ionako bez metana:

http://www.quattroru...r-105-cv-lounge

panda mislim da koristi metanski twinair 0,9l od 80ks il 70ks?

Edited by Berkut

Share this post


Link to post
Share on other sites

da rade samo dizel multijet 1.3 , i 1,6, zatim benzince 0,9 ( 105 konja) i 1,4, za USA trziste 1,4 multi-air sa 165 konja.

CNG je 0,9 motor. Plin ne planiraju, kazu zabari prevazidjeno gorivo

Share this post


Link to post
Share on other sites

da li je neko nabavljao onaj nastavak sto nam treba da bi sipali metan? cujem da u inostranstvu nece da sipaju metan ako nemam taj nastavak..

Share this post


Link to post
Share on other sites

E sad, tu se krije atest koji kosta 18000 din i radi se na svake 3 godine. Meni na carinskom papiru nije pisalo da ima pogon benzin + metan, tako da na nasoj saobracajnoj pise samo benzin (posto jos nisam atest odradio), Sto se tice atesta, 13000 je transport boce do messera u Kraljevu (niko drugi u drzavi ne radi taj atest), ne mogu sam da odem tamo posto navodno messer ne vadi to iz automobila, vec mora ovde u nekom od servisa (7 dana se vozi bez metanske boce) i onda kad se to zavrsi jos 5000 treba da se da za potvrdu iz AMSS i onda se dobije neka knjizica i tek onda moze slobodno iz drzave da se izadje, unutar Srbije moze da se vozi bez tog atesta, ne prave policajci problem. :)

Nije tacno.Atest je 15200 din i u Vinci ga prolazis opusteno AKO I SAMO AKO auto nije registrovan,tj.sad je u proceduri uvoza.Nema skidanja boca,uputa,amss...

Share this post


Link to post
Share on other sites

to nigde nisam cuo, a sta cemo sa autom, na primer mojim, koji je vec registrovan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa jesi li dobio neku dokumentaciju uz kola za cng?

kakva ti je boca -godiste? koji je ventil?

prokleti uvoznici (i njihovi poltroni po forumima) bacaju papire da se nebi videla prava kilometraza ,novi zakon ce i to dovesti u red -konacno!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je auto vec registrovan,smatra se da si naknadno ugradio cng,i onda je procedura ista kao za atestiranje plina.Kvaka je u tome sto ti naravno nemas papire od boca,pa moras da ih skidas i nosis u Kraljevo gde ce ih vodom ispitati na pritisak od mislim 300 bara.Pre toga ides na tehnicki pregled,gde konstatuju da imas ugradjen uredjaj,pa u Ljermontovu po uput za atest,pa kod majstora na skidanje i pranje boca,pa u Kraljevo,i onda sve to unazad.Cuo sam da u Kraljevu mozes da se pojavis i sa bocama na autu,u kom slucaju ne zalis para da ih castis jer je skidanje ,pranje i vracanje boca oko 100 evreja,ali to bi ipak trebao da proveris.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa jesi li dobio neku dokumentaciju uz kola za cng?

kakva ti je boca -godiste? koji je ventil?

prokleti uvoznici (i njihovi poltroni po forumima) bacaju papire da se nebi videla prava kilometraza ,novi zakon ce i to dovesti u red -konacno!

dobio sam knjiga i papira od svakog atesta u italiji, imam i fotokopiju it saobracajne gde pise da ima metan, al ovaj uvoznik od koga sam ja uzeo je carinio to na benzin, ne na benzin + cng. znam celu tu pricu za kraljevo, nasao sam neke ljude vec dole koji bi mi sredili da za par sati to odradim i onda mi preostaje amss i nova saobracajna sa atestom. a to za vincu cu zvati pa cu lepo da se raspitam i proverim. auto je 2005 god, ne znam o kom ventilu pricas :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam Multiplu sa fabrickim metanom i povecava i obara broj obrtaja na leru. Pitao sam koga god sam sreo sa Multiplom gde odrzavaju auta i zvao te majstore i servise ali nigde nemaju dijagnostiku za metan koji ide na isti racunar sa benzinom tj. fabricki. ako neko zna servis sa dijagnostikom za fabricki ugradjen metan za Multiple neka napise na ovoj temi.

Ovakva kakva je na otvorenom putu potrosnja 6 kg metana po gradu od 7,5-8 kg metana. Radi u odnosu na varijantu sa TNG-om sa povecanim brojem obrtaja u leru otprilike oko 300 obrtaja vise. Slabije ide tako da ako vuces nesto ili hoces malo brzu voznju prebacujes na benzin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dusane, posto radim u FAS-u znam da u nasem 500L-u metanske boce ugradjuju na mestu rezervnog tocka, a druga boca je ispod auta, tacnije bas ispod rucice za rucnu kocnicu ( a iznad cevi auspuha), tako da je verovatno i sa pandom slucaj.

 cekaj, proizvodi se 500l sa fabrickim metanom!? koji motor, 0.9 il 1.4? jel ce biti opcija za domace kupce, mislim na naknadnu ugradnju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li možemo dobiti proverenu informaciju da li Grci i Bugari traže atest za vozila na CNG? Imam Multiplu 2004. i planiram da idem u Grčku preko Bugarske, pa mi je veoma bitno da znam to 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozila na metan i u Srbiji, od Beograda do Čačka za 300 dinara

 

vw%20up%20cng.jpg

 

Prema novim zakonima većine zemalja Evropske unije, do 2040. godine zbog smanjenja emisije izduvnih gasova biće zabranjena prodaja benzin i dizel automobila. Jedino prelazno rešenje do tada stručnjaci Evropske unije vide u vožnji na metan koji je ekološki prihvatljiv ali i dva puta jeftniji od benzina. Zato mnogi proizvođači automobila već nude fabrički prilagođena vozila na metan. Po sadašnjim cenama metana kod nas vožnja od Beograda do Čačka košta samo 300 dinara. Metan je dobio bitku - kažu slovenački eksperti. U Sloveniji autobusi, kamioni i mnoga privredna vozila koriste taj prirodni gas kao osnov za pokretanje. U vazduh se ispušta mnogo manje gasova nego da vozite najbolji hibridni automobil a možete već postojeće vozilo preraditi i voziti na metan.

''Ušteda je velika, na primer za pređenih 30.000 kilometara godišnje mi uštedimo samo na gorivu oko 1.000 evra ili 1.000 litara dizela. Motor se manje haba pa štedimo i na servisu'', kaže slovenački analitičar Janez Pegaran. Nemački stručnjaci takođe preporučuju metan. ''Računica je jasna, vožnja na metan je dvostruko jeftnija nego na dizel zato se trudimo da već u fabrici prilagodimo motor tom pogonskom gorivu'', objašnjava Volfang Kriser iz Opela. Metan je kod nas kao pogonsko gorivo ponudio kupcima Fiat u modelu 500L, klik OVDE, Autočačak u za sada samo jednom modelu Škode - Oktaviji. Prednost fabričke ugradnje je to što se rezervoar ne vidi i ne smanjuje kapacitet prtljažnika. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi!Jel ova tema jos aktivna?Ja sam novi na forumu,imam Punta na metan i za sada smo prezadovoljni sa njim.Nije to neki auto al za grad i kraca putovanja je dosta dobar a voznja je dzaba...Narocito je dobar za zimu jer se jako brzo zagreje i nabije radnu temp neverovatno brzo(kad je sve ispravno) pa samim tim i grejanje proradi jako brzo i greje kao furuna.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je l bilo promena oko atesta uvezenog auta koje ima CNG sistem ugradjen fabricki? Je l i dalje ona prica sa Messerom i KVom aktuelna? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za sve informacije nadji broj na sajtu AMSS instituta u Vinci i o svemu se informisi iz prve ruke.Ovo ti kazem jer sam jednom radio atest,a drugi put reatest metanskog uredjaja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...