Jump to content
FAS Euroauto Goran Vlada

Recommended Posts

Fiat Linea na probi ''Kurira''

fijat%20linea%201.jpg

Limuzinski dizajn obezbedio je prostor, dovoljan za celu porodicu, dok Linea zadržava sportsku crtu koju nasleđuje od Grande Punta.

Mali vam je Punto? Tu je Linea!

Dosta metala uz pristupačnu cenu - ovaj recept odavno je poznat u klasi limuzina jeftinijih od 10.000 eura. Ali Fiat u ponudu pakuje još jedan adut - čuveni italodizajn!

fijat%20linea%20111.jpg

Linea ne izgleda toliko atraktivno kao Grande Punto ili Bravo, ali ova karoserija ima svoje momente. Atraktivna prednja sivosrebrna maska najavljuje modernu siluetu, dok su farovi gotovo isti kao na Bravu. Kosina C-stuba sa prozorom je oštrog ugla daje dinamiku. Jedino je prtljažnik previše izdužen i kvari kompletnu sliku. S'druge strane, vlasnici dobijaju fantastičnih 500 litara zapremine gepeka. Ovo je garancija da ćete na put poneti sve što je potrebno.

fijat%20linea%201111.jpg

Kabina je veoma slična Puntu. Sve je jednostavno i pristupačno. Materijali su osrednji i ne razlikuju se od neposredne konkurencije. Narandžasto osvetljenje je monotono i šteta što se dizajneri nisu poigrali bojama. Utisak popravlja stilizovana instrument-tabla i solidan broj polica za sitnice.

fijat%20linea%2011.jpg

Ipak, položaj za volanom (podešavanje po dubini i visini) veoma je dobar. U rukama imamo volan malih dimenzija, a zadebljanje na 75 stepeni stvara sportski osećaj. Na sedmodnevnom testu na raspolaganju smo imali 1.4 T-jet od 120 konjskih snaga. On dobro gura 1.200 kg tešku Lineu i obezbeđuje okretnost u gradu. Veoma je elastičan, dok pohvale idu i potrošnji. Pri 100 km/h troši oko pet litara, što samo potvrđuje ekološke titule koje Fiat godinama osvaja širom sveta.

Najviše nam se svidelo to što je vožnja Linee uzbudljiva i prijatna. Ukupno gledano, ovaj Fiat je daleko od dosadnog vozila i daje mnogo više od kompromisa uloženo-dobijeno.

Pola metra duža od Punta

Linea je izgrađena na platformi Grande Punta, koju deli i sa Opel Corsom. Ipak, duža je od Grande Punta za čak pola metra. U odnosu na Punta nema funkciju city koja pojačava servo uređaj.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verujem da je poprilicno zahvalan porodicni autic. Interesantno mi deluje ovaj model sa T-Jet masinom.

Licno nisam ljubitelj upsizing-a "manjih" automobila (u ovom slucaju GP-a) i ovih nakalemljenih gepeka. Komentarisali smo vec i brazilsku Sienu i poredili sa modelima nekih drugih proizvodjaca. Uvek to nekako nezgrapno deluje pogotovo gledajuci sa strane, ali ukusi su razliciti... Mada i takav gepek ima po neku (jednu :rolleyes: ) prednost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je linea lep auto ako se uzme u obzir da je to neka sedan verizja Grande punta...kad pogldamo 206 sedan ili staru taliju sto bi jedan moj drugar reko pojam za ruznocu...

inace svidja mi se i podatak da nema City servo...

Edited by Mateo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozim ga i veoma sam zadovoljan. Pravi porodican auto, prostran verovali ili ne. Model je 1.4 benzinac sa ugradjenim gasom- odlican, jeftin za odrzavanje i voznju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

Vozim Punta benzinca vise od tri godine i trenutno planiram da ga prodam kako bih uzeo nesto vece.

Zapala mi za oko Fiat Linea pa bi mi dobro doslo misljenje forumasa sta kupiti i koji model ili mozda da gledam nesto drugo.

Opcija dva mi je verovatno Citroen C4 Grande Picasso, pa sad sta raditi...

Unapred zahvalan na savetima:)

 

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što da ne, Linea je GrandePunto limuzina, odnosno sedan verzija... Ako si bacio oko na neki primerak, baci ovde pa ćemo da komentarišemo

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grande Picasso i Linea nikakvih dodirnih tačaka nemaju, i po mojoj slobodnoj proceni Grande Picasso je bar 30% veći auto :D 

Meni je iskreno Linea odvratna vizuelno i iako je to u suštini produženi Grande Punto mislim da mehanički nije ista. Plus je na sve to prilično redak auto, te u slučaju da ti treba neki deo sa otpada (prevashodno limarija) ima da rodiš mečku dok ne nađeš..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grand Picasso je prakticniji auto...ili bolje da kazem miniven. Nikakvih dodirnih tacaka nemaju ova 2 modela, u svakom smislu i pogledu.
Pogotovu sto mozes da nadjes Grand Picasso sa 7 sedista, udobniji je, krcatiji sa opremom i bar 1 klasu vise od Linee.

Ako vec tako nesto razmatras, pogledaj koliko se krecu cene delova za lineu (zavisno od motorizacije) i G.Picasa (koji je svakako skuplji po pitanju delova, npr soferka samo), pa u njegovom slucaju bi bio veoma pozeljan delimicni kasko za stakla, posebno ako ima neke senzore na soferci.
5.ta vrata kod G.Picasa su mama po pitanju pakovanja svih stvari u gepek u odnosu na 'sanduk' kod Linee. O zapremini gepeka necu ni da pisem.

Dodatno, ako ces voziti po gradu, ovaj zglobni autobus racunaj da ces u vecini slucajeva zbudziti u podzemnu garazu ili neko vece parking mesto.

E sad, kad bi nasao Picaso sa 2.0 hdi i 110ks...to bi bio pun pogodak zbog pouzdanog agregata, a robusnog dovoljno da potera tesku gvozdjuriju. Ofc, za grad ce da srkne samo tako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suma sumarum, ako neces da se guzvas a treba ti prostor ili minivan ili lubenicar :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Degra

Posto je nepotrebno otvorena nova tema bila naslovljena iskljucivo sa Lineom - spojena je sa vec postojecom o tom modelu.

Za analizu drugih modela, imamo i ovu temu https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/64016-kupovina-automobila-do-xxxxx-eura/  ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, ISV_01 said:

Grand Picasso je prakticniji auto...ili bolje da kazem miniven. Nikakvih dodirnih tacaka nemaju ova 2 modela, u svakom smislu i pogledu.
Pogotovu sto mozes da nadjes Grand Picasso sa 7 sedista, udobniji je, krcatiji sa opremom i bar 1 klasu vise od Linee.

Ako vec tako nesto razmatras, pogledaj koliko se krecu cene delova za lineu (zavisno od motorizacije) i G.Picasa (koji je svakako skuplji po pitanju delova, npr soferka samo), pa u njegovom slucaju bi bio veoma pozeljan delimicni kasko za stakla, posebno ako ima neke senzore na soferci.
5.ta vrata kod G.Picasa su mama po pitanju pakovanja svih stvari u gepek u odnosu na 'sanduk' kod Linee. O zapremini gepeka necu ni da pisem.

Dodatno, ako ces voziti po gradu, ovaj zglobni autobus racunaj da ces u vecini slucajeva zbudziti u podzemnu garazu ili neko vece parking mesto.

E sad, kad bi nasao Picaso sa 2.0 hdi i 110ks...to bi bio pun pogodak zbog pouzdanog agregata, a robusnog dovoljno da potera tesku gvozdjuriju. Ofc, za grad ce da srkne samo tako.

Skroz si u pravu u sto se tice poredjenja. Linea me privlaci zbog dosadasnjeg iskustva sa Fiatom i cenom odrzavanja dok vecina stvari sto se tice udobnosti i dodatnih opcija ide na stranu Picassa. Trenutno zivim u Madjarskoj i solidna je ponuda oba modela (naravno Picasso je vise zastupljen). Generalno auto bi bio koriscen uglavnom za putovanje u Srbiju i izvan grada vikendom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koja varijanta motora je naj opcija i sta je jos ok (dizel/benzin)?

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni to je najbolji motor koji dolazi u Lineu. Od potencijalnih 'problema' ima turbinu, koja ume da napukne ako se auto bas przi, nova je oko ~350e, zatim plivajuci zamajac, koji jako retko ode, a kad ode, kosta, pa slicno tako, ~300e (+ kvacilo, ali to ima svaki auto), i to bi otrpilike bilo to. Potrosi mozda malko vise od 8v atmosferca (mada pitanje je i da li potrosi vise), ali je mnogo mnogoo bolji za voznju, obiluje snagom i odzivom pri niskim obrtajima, sto mu omogucava krstarenje vecim brzinama bez puno muke, a opet, kada se stisne, ume bas lepo da zagrize, sto super dodje za sigurna preticanja, uzbrdice i slicno... Ne trosi ulje (~0.5-1L na 10.000 km), nema EGR, nema filter partikularnih cestica, nema varijabilnu turbinu, nema nikakve klapne na usisu, varijablne bregaste, elektrohidraulicne mehanizme ventila itd itd... Jedan od najjednostavnijih modernih motora. Morao bih proveriti, ali na Linei je verovatno uparen sa M32 menjacem, koji vodi poreklo iz Opela, kojem umeju da odu lezajevi, ali opet, ni to nije bauk, cuje se pri voznji, a i sama zamena, koliko sam shvatio, nije preko ~200-250e... 

 

Najcesci  benzinac, 1.4 8v 77ks, je pouzdan i jeftin za odrzavanje i opravke, ali je karakteristikama stvarno slabasan za danasnji saobracaj. 

 

O Fiatovim dizelima vec manje vise i vrapci znaju sve, tako da na njih ne bih toliko trosio slova :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, horvat said:

Jedan od najjednostavnijih modernih motora.

Gde bre moderan, ima mu vec 15 godina ;) . Pre njega je bila ona varijacija StarJet, a sve je u osnovi FIRE tehnologija stara kao Biblija. Za moderan motor od Fiatovih turbaka mozes da kazes da je T3/T4 FireFly - mnogo blizi danasnjim normama snage, obrtnog, potrosnje, ekologije... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa T3/T4 jedva da postoje i kao novi, a kamoli kao polovni. Gledano sa aspekta polovnjaka, T-Jet, prve gen TSI, TCe, THP, i slicni motori, tek sad polako 'prolaze kroz ruke' nasim mehanicarima, prodavcima, kupcima, vozacima, itd, te se iz tog ugla gledanja - mogu nazvati 'modernima' :) 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, horvat said:

Fiatovim dizelima vec manje vise i vrapci znaju sve, tako da na njih ne bih toliko trosio slova :)  

Stvarno nisam bas u toku sto se tice dizela pa me interesuje jel su pozitivna iskustva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, pozitivna, ali ja ih nisam licno vozio, pa bolje da pise neko drugi, a mozete i malo pretraziti forum, manje vise je sve napisano...

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, horvat said:

Gledano sa aspekta polovnjaka, T-Jet, prve gen TSI, TCe, THP, i slicni motori, tek sad polako 'prolaze kroz ruke' nasim mehanicarima, prodavcima, kupcima, vozacima, itd, te se iz tog ugla gledanja - mogu nazvati 'modernima' :) 

To sto smo mi mentalitet takav kakav jesmo, to je tek prica... Dok nesto nije sigurica, bezi se kao djavo od krsta, a kad se omasovi onda se u isto to kune. Pa npr. od zabarskih 1.9 motora, JTD/MultiJet se ovde omasovio sa Stilom, a i to je bilo tamo 2011... Znaci maltene 15 godina od prezentacije tog motora. Secam se da me je vecina gledala kao budalu kada sam se interesovao za taj model i motor polovinom prosle decenije, dok su ovde jos bili uglavnom nepoznati. Poznat osecaj, kao i sa ovom motorizacijom :D . I uvek sam voleo da probam nesto sto ovde nije predmet masovne histerije :) i uglavnom imam dobra iskustva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...