Jump to content
FAS Goran
nsmarea

Šta kada nafta zaledi?

Recommended Posts

Pa samo u srbiju ne podnose to je ocigledno,samo kod nas ima 6 vrste gorivo.Svuda u eu imas dizel i bezolovni,a ovde te euro,te evo,te avio,super premium.....cist lopovluk a kvalitet -0!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja strana priče je malo drugačija. Gorivo još davno sipano pošto više volim da sipam jednom nego svake nedelje po malo i ostalo oko pola rezervoara. Tada kada je sipano nije ni bilo priče o snegu i opet fino pali. 

Jutros opet iz cuga skače i trese :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa samo u srbiju ne podnose to je ocigledno,samo kod nas ima 6 vrste gorivo.Svuda u eu imas dizel i bezolovni,a ovde te euro,te evo,te avio,super premium.....cist lopovluk a kvalitet -0!

 

I u EU imaš sve to. Svaka pumpa ima kao "običan" ED i neki svoj poboljšani... MaxMotion, Shell V-power itd. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš primetih to čudo kod Slovenaca. Imaju ED i Racing ED. Pitao sam ih da mi objasne, ali nisu baš ni oni najsigurniji..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@deki87 

Pa i Beč je u EU. 

 

@igor0511

To je izgleda svuda ista priča... standardni ED sa dodatim aditivima. E sad, imaš opciju da kupiš sam za 150rsd bočicu pa da dolivaš, a imaš varijantu da dodaš 500rsd (na ce rezervoar) pa da ti oni to promešaju u svom rezervoaru ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesu li sigurni ili ne, ne znam i nije me briga, Bitno mi je samo da sam na +20 napunio rezervar i sada je na rezervi ali auto pali na zub bez obzira sto bude -8 ujutro.

Imam ratne rezerve od letos, istocio u flasu i stoji u snegu, isto izgleda kao i na +30.

Dakle ispada da aditive protiv smrzavanja toce i u po leta?

Gorivo u rezervaru je neko Petrolovo xxxyyz ono malo skuplje, a ovo iz ratnih rezervi OMV isto neki xxxyyz skuplji,sa aditivima za baliranje magle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije nemoguće da sipaju aditive protiv smrzavanja i u toku leta. Možda im je to "sastojak" uz druge aditive... to već prelazi u domen nekog upućenijeg ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stvarno ne znam? Uvek uzmem to malo skuplje.

Imam od letos uvek stoji nesto za ratne rezerve i citam da ledi nafta, istocim punu flasu od pola litre, bacim u sneg i svako jutro pre posla je pogledam. NISTA, nema promena! Sutra je stavljam u zamrzivac!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sipam na maloj lokalnoj NIS-ovoj pumpi u kraju, svaki 3-4 dan, uvek oko 1/3 mi je rezervoar pun (nekad i manje), akumulator gura 5 zimu, treperi mi lampica od grejaca (nemam vremena da samo zbog toga odem do majstora) i jos mi se nije desilo da nije hteo da upali. Doduse vozim svaki dan pa mozda nije ni imao vremena da zaledi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Traje i po 6 sezona :whistle: , ali nije ni jedan konj :) , pisao sam review na odgovarajucem mestu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo mene je počeo Black Horse da zeza, nije hteo u petak da upali (na -6C), a pre toga sam vozio u utorak (klinac mi ima boginje pa sam kod kuće sa njim). Sedam u auto, a ono dnevna kilometraža na 0! Reko ok, verovatno je akumulator. I nisam upalio. Jutros (mislim u subotu ujutru, temperatura -1C) sam upalio na kablove, ali bukvalno na "pola ključa", ćale koji je došao da me upali nije mogao da veruje. Nije verglao ni trećinu sekunde. Doduše, preventivno sam dva puta uključio grejače.

Akumulator ima više od tri godine, tj bar 3 godine i 4 meseca, koliko je auto u mom posedu. Stavili su ga na auto placu, jer je onaj sa kojim je došao iz Italije krepao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutros izvadio naftu iz zamrzivaca. temperatura u zamrzivacu -19,2 stupnja po Celzijusu-mereno instrumentom.. Nafta odnosno ED je malo gusci ali tecan!!! jedva primetni tragovi kristalizacije parafina. Po slobodnoj proceni mislim da problema sa njom ne bi bilo do -25 stupnjeva jer je na -8 potpuno bistra kao i na +30.

 

Da ne offfujemo previse. U 20 i kusur vozackog staza sto se akumulatora tice, Trepca au izdrzali 1-1,5 godina, Somborci (bili onda puno bolji) 2-4 godine, Kada je Sombor privatizovan bilo je svega kod Black Konjova kako sta stave i koga zapadne uglavnom od par meseci (sreca da priznaju garanciju) do i 5 godina! ali uglavnom ne vise nego 3 (ne znam kakva je sada situacija jer ih ne kupujem odavno) , Neki no name italijanski 5 godina, Slovenski Starter <9 godina, Bosh isto tako. orginalni M. Marelli u GPu 6 godina. Fiiam cu videti! Auti su svi garazirani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre sam na skodi Felaciji ima Bosch silver, kupljen na nis-ovoj pumpi. Nije ni 3 godine izdrzao. I D2 mi nije nikada smrzao, doduse kada je zima sipao sam aditive. Palio je na -15C bez problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ispraznio sam filter, bilo je neke svetlo zute tecnosti ali je bilo i par balona vode, videcemo kako ce biti ujutro, ako bude isto zamenicu filter.

 

Od kad sam ispraznio filter auto ujutro normalno pali :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filter je Champion, stavljen kod Gorana kad sam bio na malom servisu, btw dok sam vozio stila ovo mi se nikad nije desavalo mada sam uvek stavljao UFI filtere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi, tema se pretvorila u polemiku o kvalitetu ED i aditivima u njemu. U pravu ste vi za sve sto kazete, moje konstatacije su iste ali se tema zove: "Sta kad nafta zaledi?", pa aj da se vratimo na temu. Evo mog saveta sta da se uradi, meni se pokazalo 100% tacan postupak.

U petak ujutro sam napisao da je i meni zabola Croma. Kada sam dosao kuci sa posla nadao sam se da se otkravila i da ce moci da sastavi, ali jok. Opet ni da cuje. I krenem ja sa uobicajenim pokusajima. Izvucem produzni iz gajbe i prikljucim fen, pa krenem da grejem malo filter malo rezervoar. Grejao sam tako oko 45 minuta i na kraju je sve bilo toplo na dodir ali dzaba. Auto i dalje nece da upali.

Konacno se meni upali lampica u glavi i zovem svog majstora da ga pitam za savet.

On se prvo smejao i rekao da se auto zaledio meni i jos bar 30% ljudi koji voze dizela u srbiji. 

Onda sam mu ja rekao da pokusavam da ga otkravim grejanjem filtera i rezervoara, a on mi rece, citiram:

"Batali to, neces se leba najesti. Nije ti problem ni rezervoar ni filter goriva. Idi u kucu, sipaj 10l vrele vode u kantu i to lepo sipaj preko bosh pumpe, ima da sastavi na 1!"
Ja ga poslusao i bilo je tacno kako mi je rekao. Da ne bih rizikovao da nesto popuca usled nagle promene temp, prvo sam sipao 5l tople vode, a minut posle jos 5l vrele. Usao u auto i stvarno je sastavio na 1.

 

Dakle, zakljucak. Kada zaledi auto, nazad u kucu, kanta vruce vode iz bojlera, pljus na bosh pumpu i problem resen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa stavi fabricki ufi.

Evo sad sam zvao euroauto i cena je prava sitnica 6155 dinara :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...