Jump to content
FAS Goran
igorjan

Grejanje motora u mestu? / Hladan start motora

Recommended Posts

Mozda automobili novije generacije nemaju problem sa stucanjem kada su hladni to stoji...ide lepo i hladan :rolleyes:

A sto se tice grejaca...mislim da na svakom dizelu(bar ja tako radim)treba pustiti grejace da odrade svoje...ja cak pustim da se sve lampice pogase pa tek onda palim...jer kao sto je u tekstu napisano...grejaci rade posao pa cak i kada se lampica na tabli ugasi... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stvarno sam iznenađen koliko ljudi i dalje greje motor u mestu ! To je možda bila potreba tokom šezdesetih i ranih sedamdesetih godina prošlog veka ! Već od početka osamdesetih SVI proizvođači savetuju da se auto stratuje i odmah krene, potpuno istovetno kao da je motor već zagrejan. Nikakve koristi nema od zagrevanja u mestu.

Kad su dizeli u pitanju, ne treba verglati dok je upaljena signalizacija grejača. Na mojoj Lanči, bez obzira na spoljašnu temperaturu, lampica se ugasi za manje od 5 sekundi.

Autor kao da nije vozio neko staro đubre sa karburatorom, Z 101 npr. Pa to ne može da ide uzbrdo kada je motor hladan (na -5 na primer). Kao i sva sranja od jugića.
Moram da prokomentarišem ovo sa jugićima. Imao sam dva Y 45, i oba su zmi na -10 palila na pola ključa, i oba su vukla odlično, odmah nakon startovanja. Sa saugom, naravno, jer takva je bila konstrukcija karburatora. Logično, nakon nekg kratkog vremena, saug se spusti na pola, i onda još malo, i saug se zatvori do kraja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da treba pustiti da procirkulise voda kroz sistem i nikako se ne slazem da treba krenuti odmah po startovanju motora...Niko nije rekao da treba grejati auto do radne temperature...ali par minuta nikom nista ne znaci a motoru znaci...Naravno da je ispravnije krenuti polako, tako i voziti jer se tada svi sklopovi motora greju podjednako:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uđem , stavim ključ , ugase se sve lampice , upalim auto , vežem se , zapalim cigaru :smoke: i polako po gasu :scooter: .Ovako radim otkako sam naučio da vozim , bez obzira bio dizel ili benzinac ili gas .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako ispuniti vreme ako je nepusac u pitanju :harhar: ?

Ja jedino ovlas ugrejem mog cumurasa u mestu kada je bas hladno, ako nije paljen... I to minut-dva u vr' glave ili dok odledim i ocistim stakla, ako ima potrebe. Inace, u ostalim situacijama krecem vrlo brzo po paljenju, sto kazu ljudi dok se namestim. U svakom slucaju lagano, dok se masina ne zagreje.

Takodje, posle neke ture, ostavim ga da odradi u mestu, pre svega zbog turbine. U principu, sve znamo :thumbsup: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nije nista sporno...naravno da svako ko je vozac, mora da zna neku proceduru...ali naidjoh na ovaj zanimljiv i poucan tekst...pa reko ajde da ga postavim:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udjem u kola, upalim ih, stavim muzku, izaberem pesmu, vezem se, sackem jos neku sekundu i krecem.

Ali tokom zime ga ostavim nekih 2-3 minuta da radi u mestu (radi magljenja stakla)

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam isti takav...meni je na primer, merak da zapalim cigaru...i to mi je neko merilo...popljugam cigaru pa tek onda krecem...i to lagano, nikakvo maltretiranje, gasiranje, samo lagano...i takav motor ce da traje vecno:rolleyes:

Znači, prvo ga "kresneš" pa zapališ cigaru. :smoke::D NHF ;)

Sa svime se slažem i postupam kao u tekstu, osim sa ovim:

Posebno su ugroženi motori koji i nezagrejani imaju dovoljno snage da daju povoda vozaču za «težu nogu» (ili ruku) na gasu.

Baš je obrnuto. Bravo JTD ide hladan kao i zagrejan, tj ako ga voziš lagano ide na vrh gasa, nikada mi nije progutao knedlu niti štucnuo.

Ništa čudno za dizel motor sa direktnim ubrizgavanjem, kao ni za benzinski.

E da, i ono za grejače je neprimenljivo za JTD na primer. Pali kao mina na -20C, i bez grejača :)

Ako je dobar akumulator da može odmah da isporuči punu snagu alnaseru auto će paliti kao mina. Kao i bez grejača, ako je kompresija dobra.

Autor kao da nije vozio neko staro đubre sa karburatorom, Z 101 npr. Pa to ne može da ide uzbrdo kada je motor hladan (na -5 na primer). Kao i sva sranja od jugića. Svako jutro se čudim kolike su ljudi budale kada na jugu odčepe sauh do kraja na -15, nabiju ga na 3000rpm, i posle se pitaju zašto jugu motor traje 100.000km max :D

Zavisi kakvo je paljenje i karburator...

Čisto sumnjam da može pun sauh na -15 (odmah nakon startovanja) da otera u 3k rpm. Ne verujem da prebacuje 1500 rpm. Pri tako niskoj temperaturi teško da može da upali bez punog sauha, ako je karburator ispravan.

A najveći problem tih Yuga je što nemaju obrtomer. ;)

Naravno da treba pustiti da procirkulise voda kroz sistem i nikako se ne slazem da treba krenuti odmah po startovanju motora...Niko nije rekao da treba grejati auto do radne temperature...ali par minuta nikom nista ne znaci a motoru znaci...Naravno da je ispravnije krenuti polako, tako i voziti jer se tada svi sklopovi motora greju podjednako:rolleyes:

Koja voda, kroz koji sistem? Termostat je zatvoren do nekih 80-90° C, gde je radna temperatura.

- nakon starta je potrebno sačekati 15 do 20 s u mirovanju kako bi se povišeni prazan hod, koji može biti uslovljen i upotrebom automatskog ili ručnog startnog uređaja, stabilizovao.

Ako je baš niska temperatura teško da će za samo 20 s da vrati normalan ler. Postoje u ECU-u unapred definisani dijagrami ler obrtaja u zavisnosti od temperature rashladne tečnosti. Mislim da je to tako odrađeno zbog ulja, da bolje podmazuje na leru dok nije zagrejano.

Jedan mali savet, koji preporučuju Rusi za Lade, za startovanje pri ekstremno niskim temperaturam. A to je da se pre verglanja upale kratka svetla 20-ak s pre startovanja da se zagreje elektrolit u akumulatoru kako bi aku isporučio bolju startnu struju alnaseru. naravno, ovo je za benzince. Kod dizela mogu grejači da se ostave malo duže da greju (vuku struju).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez grejača će jako teško da se upali hladan dizel na velikom minusu, kakav god da je akumulator. Ako i uspe da upali, to će užasno da trese i detonira dok ne podigne malo temperaturu. Grejači rade velikom snagom pred paljenje, a zatim do neke određene temperature i dalje greju komoru za sagorevanje, ali manjom temperaturom, kako bi sagorevanje bilo efikasnije i rad mirniji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez grejaca nikako ne paliti auto...jer to uopste ne valja...

A sto se tice vode...jeste termostat zatvoren...ali voda kruzi kroz motor, tj.cirkulise:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez grejača će jako teško da se upali hladan dizel na velikom minusu, kakav god da je akumulator. Ako i uspe da upali, to će užasno da trese i detonira dok ne podigne malo temperaturu. Grejači rade velikom snagom pred paljenje, a zatim do neke određene temperature i dalje greju komoru za sagorevanje, ali manjom temperaturom, kako bi sagorevanje bilo efikasnije i rad mirniji.

Da li je moguće da imam neki problem sa elektronikom na autu? Nekada upali grejače na +10, a na -15 ne upali (bar gledajući lampicu), pričam o prvom jutarnjem startu posle 2 puna dana stajanja. Prošle zime sam iz zajebancije kresnuo na -15 odmah, zato što nije upalio grejače. Odmah je lepo upalio, bez trešenja i lupanja. Znam koja je muka sa dizelima i grejačima, imao sam pre Škodu feliciju 1.9D, pa mi se dešavalo da crkne jedan grejač, e to je bila lupnjava dok ne sastavi sva 4 cilindra :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desava mi se ponekad da nakon davanja kontakta i startovanja motora ova lampica ostane upaljena. Sta to sve moze da znaci ?

IMG_20130327_175751.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega, to znaci da si promasio temu, pisi u temama koje se bave problematikom oko brava, brave i mare-e, da bi dobio odgovr. Nesto je verovatno oko sistema ubrizgavanja, pumpa, dizne...

@ Beli, sto ne prespojis zice na plovku i uvek bije u full, ili iscupaj diodu :harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upalim auto otvorim garažu i kapiju isteram auto na prelaz ,zatvorim kapiju i garažu sednem i lagano do 1800 obrtaja! A ovo ti je univerzalna lampica može biti bilo šta dijagnostika pa ćeš znati šta je!(meni je sijala kad je crko map senzor)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni ostane da svetli samo ponekad. Propraticu u narednom periodu pa cu da odradim dijagnostiku za svaki slucaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uopste ne razmisljam na tu temu, upalim i vozim, kada zurim dam veci gas, inace vozim normalno. Nisam kupio auto da mu robujem, kod mene bude max. 2 godine, a za to vreme, tesko da moze da se pokvari usled nezagrevanja motora. Inace, sto se tice odrzavanja dobija najbolji tretman.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ne treba zagrevati auto u mestu, pogotovo dizel. Pališ, voziš, samo ne teraš u obrtaje dok se ne podigne malo temperatura.

Tapatalk HD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...