Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Automobilsko tržište Srbije

Recommended Posts

9 hours ago, Falcon said:
u drzavi sa 5 6 miliona ljudi prodato  1000 vozila.. tih 1000 su advokati ,doktori ,direktori , karirani misevi  ,i to je to   e jadne li zemlje 

Ja sam doktor, hirug ali nebitno. U mom okruzenju niko od nas nije kupio novo vozilo. Poslednji put 2008. Lepo kaze moj nacelnik:" Milojko, uterali smo ga u tesno". Ali ovi moji drugari advokati, izvrsitelji azdisase...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja se krecem u doktorskim/profesorskum krugovima i samo mogu da potvrdim da niko dugo nije kupio nov automobil sem jednog kolege koji je pre 4 godine pazario novog 500L-a, na kredit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

22.000 novih vozila, svako treće ''običnom čoveku''

 

fiat%20bg%20811.jpg

 

Svaki treći novi automobil u Srbiji kupi fizičko lice, dok preostale dve trećine kupuju i registruju firme, pokazuje istraživanje agencije Smart Plus Research

 

Zvanična evidencija i podaci Ministarstva unutrašnjih poslova Srbije, koje obrađuje i priprema ova agencija, pokazuje da je tokom prvih 9 meseci 2017. godine na teritoriji Srbije registrovano ukupno 21.940 novih (proizvedenih 2016. i 2017. godine) putničkih i lakih dostavnih vozila. Drugim rečima, prodato je 5% više vozila nego u istom periodu 2016. godine. Kada se pogledaju različite kategorije vozila, putnički automobili su zabeležili porast prodaje od 2% u odnosu na isti period iz prošle godine (17.208 u 2016, 17.625 u 2017), dok se za to vreme prodalo 17% više teretnih vozila (3.681 u 2016, 4.315 u 2017). Iako je prodaja u ovom kvartalu veća za gotovo 5% u odnosu na isti period iz prethodne godine, ipak je slabija za 33% u poređenju sa drugim kvartalom 2017. godine, koji je ujedno bio i najsnažniji kvartal u poslednje 2 godine.

 

Dve trećine svih novoregistrovanih vozila su registrovane na ime preduzeća, dok je svega jedna trećina na ime fizičkih lica. Zanimljivo je da je ove godine za 5% veći broj prodatih putničkih automobila preduzećima (9.783 u 2016, 10.287 u 2017), dok su fizička lica kupila gotovo isti broj automobila iz ove kategorije kao i prethodne godine (7.164 u 2016, 7.126 u 2017). Fiat je najprodavanija marka, kako kod pravnih (2.155 automobila), tako i kod fizičkih lica (806). Preduzeća su na drugom i trećem mestu najviše kupovala Škodu (2.061) i Vokswagen (1.839), dok su fizička lica nakon Fiata najviše kupovala Opel (674) i Hyundai (670).

 

Od ukupnog broja novoregistrovanih vozila, 17.625 (80.3%) pripada kategoriji putničkih, dok broj prodatih lakih komercijalnih vozila iznosi 4.315 (19.7%). Kada se u čitavu sliku uključi mesto gde su automobili registrovani, jasno je da je Beograd i dalje u suverenom vođstvu - 13.852, tj. 63.1% od svih novih vozila koja su po prvi put registrovana na teritoriji Srbije, registrovano je u beogradskom regionu. U Vojvodini je registrovano 4.462 (20.3%), u Šumadiji i Zapadnoj Srbiji 2.189 (10%), u Južnoj i Istočnoj Srbiji 1.420 (6.5%), a na Kosovu i Metohiji 17 novih vozila.

 

Fiat i Škoda i dalje bez premca

Kako pokazuje analiza agencije Smart Plus Research, kao i u prethodna dva kvartala 2017, a i tokom čitave 2016. godine pre toga, Fiat i Škoda su najprodavaniji brendovi - 1/4 tržišta Republike Srbije zauzimaju ova dva brenda.

Na prvom mestu se nalazi Fiat sa 2.987 vozila (13.6% tržišta), a Škoda 2.503 (11.4%). Na trećem mestu se nalazi Volkswagen sa 2.154 prodata vozila (9.8%), a zatim slede Renault 1.546 (7.05%) i Opel 1.405 (6.4%).

Vrlo je uočljiva dominacija Fiata u kategoriji teretnih vozila gde sa 1.170 prodatih automobila zauzima više od četvrtine tržišta (27.1%). Fiat, zajedno sa Volkswagen-om (13.97%) i Dacia-om (9.73%), zauzima nešto više od polovine tržišta lakih komercijalnih vozila.

 

Fiatov model 500L je i dalje naprodavanije vozilo u kategoriji putničkih automobila; od januara do septembra je prodato 853 automobila ovog modela i to predstavlja 4.8% tržišta. U odnosu na prvi i drugi kvartal, drugi i treći model sa liste su zamenili mesta, tako da je sada Škoda Octavia sa 681 prodatim vozilom (3.9%) na drugoj poziciji, dok je Volkswagen Golf sa 643 (3.6%) na trećoj. U Top10 se nalazi još jedan model automobila koji dolazi iz Fiatove fabrike, i to Fiat Tipo sa 505 prodatih vozila (2.9%). Pored toga, Top10 listu upotpunjuju još dva modela iz Škode, Superb sa 489 (2.8%) i Rapid sa 431 (2.4%) prodata automobila. Fiat 500L je, kao i u prvih 9 meseci 2016. godine najpopularniji model putničkog automobila, iako mu je udeo na tržištu opao sa 5.6% (prva tri kvartala 2016.) na 4.8% ove godine. Najdrastičniji pad u odnosu na isti period iz prošle godine je imala Škoda Rapid, koja je sa pete pozicije i udela na tržištu od 3.3% spala na desetu poziciju i 2.4% tržišta putničkih automobila.

Što se tiče kategorije teretnih vozila, najprodavaniji je Fiatov model Ducato sa 403 prodata vozila i udelom na tržištu od 9.3%. U odnosu na prethodna dva kvartala, Volkswagen Caddy je sa 334 prodata vozila (7.7%) neznatno pretekao još jedan Fiatov model Doblo, kojih je prodato 332 (7.7%).

 

Od modela, među pravnim licima su najpopularniji Fiat 500L (4% udeo ovog dela tržišta), Škoda Octavia (3.8%) i Volkswagen Golf (3.6%). Dok je u prva tri kvartala 2016. godine najprodavaniji model bila Opel Astra sa 5.8% tržišta, ove godine su fizička lica najviše kupovala Dacia Sandero (5.2%), Fiat Tipo (4.2%) i Opel Astru (3.9%). Ako se uračuna to da su fizička lica kupila približno isti broj automobila kao prethodne godine (7.285 u 2016., 7.273 u 2017.) može se posredno zaključiti da je platežna moć stanovništva nepromenjena. Sa druge strane, porast registracije novih automobilana na ime preduzeća u visini od 8%, nam kazuje da je kupovna moć kompanija porasla i da se privreda oporavlja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preduzećima nova vozila, narodu u ovoj godini 85.000 polovnjaka

 

146968-polovni.jpg

 

Kako smo već zajedno sa Smart Plus Research agencijom analizirali, prodaja novih automobila u prvih devet meseci 2017. je sa registrovanih 22.000 vozila u porastu od 5% u odnosu na prošlu godinu (20.890). Međutim, taj pokazatelj ima i svoje skrivene mane, budući da nam ukazuje na činjenicu da je čak dve trećine novih vozila (17.625) stiglo u posed pravnih lica, dok je svega jedna trećina (4.315) postala vlasništvo građana odnosno fizičkih lica. Ipak, ovo je samo slatki vrh našeg automobilskog kolača!

Za prvih devet meseci ove godine registrovano je čak 88.957 ''novih'' polovnih vozila. Od tog impozantnog broja, građani su postali vlasnici 84.278 vozila ili 95%. Firme su u istome periodu postale vlasnici 4.679 vozila. Od početka godine u Srbiji je registrovano oko 10.000 ''novih'' polovnih vozila mesečno. Fizička lica (građani) su na svoje ime registrovali 79.262 putničkih i 5.016 lakih komercijalnih polovnih vozila. Pravna lica su registrovala 2.025 putničkih polovnjaka i 2654 lakih polovnih teretnjaka. Ukoliko se očekivano nastavi ovaj ritam uvoza i registracije polovnjaka matematika je vrlo jednostavna. U 2017. možemo očekivati registraciju oko 120.000 polovnih vozila na našim putevima i oko 30.000 novih vozila. Ukupnih 150.000 vozila koje stižu na naše puteve dovoljno govori o potencijalu tržišta. Nedostaje još samo novac!

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Srbiji u septembru 2017. prodato 1.774 novih vozila

 

Fiat%20500-Anniversario-111.jpg

 

Po podacima koje objavljuje CUBE*, u Srbiji su u septembru prodata 1.774 nova vozila, od čega 1.428 putničkih i 346 lakih komercijalnih vozila. Naprodavanija marka u septembru je bio Fiat sa 307 plasiranih vozila, dok je na drugom mestu Škoda sa 208 prodatih vozila. Za prvih devet meseci 2017. u Srbiji je prodato 20.358 novih vozila, a kompletne tabele sa prodajom po markama pogledajte OVDE.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

* kompanija CUBE je zvaničan partner Srpske asocijacija uvoznika vozila i delova koji vrši prikupljanje i obradu podataka o novoregistrovanim putničkim i lakim dostavnim vozilima na mesečnom nivou. Izveštaji kompanije CUBE baziraju se na zvaničnim podacima MUP-a Republike Srbije i ujedno predstavljaju najpreciznije i vozilima u Srbiji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tržište novih vozila u Srbiji u oktobru 2017.: prodato više Mercedesa od Dacia

 

143134-mercedes%20e%20class.jpg

 

Najsvežija analiza prodaje novih vozila bazirana na zvaničnim podacima MUP-a, a koju obrađuje beogradska agencija Smart Plus Research, uliva optimizam da bi ova godina mogla biti i jedna od najuspešnijih u poslednjih 7 godina. Tokom oktobra prodato je ukupno 2.223 putničkih i lakih komercijalnih vozila, za 13.4 % više nego prethodni mesec. Posebno raduje podatak da je prodaja novih vozila u Srbiji za prvih deset meseci ove godine porasla za 6% (24.216) u odnosu na isti period prošle godine kada je prodato 22.763 vozila. Što se tiče odnosa na tržištu, situacija je manje-više uobičajena. Na čelu tabele broja prodatih vozila smenjuju se već mesecima Škoda i Fiat. Prethodnog meseca je nakon dužeg perioda Škoda opet najuspešnija sa 320 prodatih vozila. Prati je Fiat sa 308 prodatih novih vozila od čega je gotovo polovina (114) u kategoriji komercijalnog programa. Volkswagen je na trećem mestu (198), a Ford (153) se opet uključio u društvo najboljih. Renault (138) je tradicionalno ostao u Top5 ali vrlo daleko od vodećih. Najveću senzaciju je napravio Mercedes sa prodajom 109 vozila od čega su čak 92 iz luksuznog putničkog programa. Mercedes je u Srbiji tokom oktobra prodao više vozila od Dacije! Još šokantnije zvuči podatak da je plasman Mercedesa u proteklom mesecu gotovo indentičan ukupnoj prodaji vozila Citroen i Kia! Pregled prodaje po modelima je takođe vrlo zanimljiv. Najpopularniji modeli u Srbiji proteklog meseca su bili Škoda Octavia (110), Fiat 500L (96) i VW Golf sa 66 prodatih vozila. U prvih deset po populranosti su čak tri Škode (Octavia, Supeb, Rapid) i dva Fiata (500L, Tipo).

 

Top 10 oktobar 2017. (po markama)

 

Screenshot_2.jpg

 

Top 10 oktobar 2017. (po modelima)

 

Screenshot_4.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U prvih deset meseci 2017. registrovano ukupno 22.548 novih vozila

 

skoda rapid

 

U Srbiji je u oktobru registrovano 2.057 novih vozila, 40 odsto više u odnosu na septembar! U prvih deset meseci 2017. registrovano je ukupno 22.548 novih vozila, što je na godišnjem nivou povećanje od 30.1 odsto.

 

''Tržište novih automobila u Srbiji se oporavlja'' - kaže generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih automobila Boban Nikolić. ''Prošle godine u ovom periodu prodali smo ukupno tek nešto više od 17.000 novih vozila.'' Ova brojka biće još veća kada se dopišu nedavno isporučene Škode MUP-u Srbije. ''Podaci su za broj novoregistrovanih automobila, MUP i Vojska posebno registruju vozila i na kraju godine ćemo tu brojku dopisati'' - veli Nikolić. Razlozi za bolju prodaju su niske marže, ali i bolji uslovi kupovine na kredit ili lizing. Zabeležen je i veliki porast broja novih registrovanih ''lakih komercijalnih vozila'', što je pokazatelj i rasta u privredi u segmentu malih i srednjih preduzeća. ''Prošle godine za deset meseci prodato je nešto više od 2.000, a sada, u istom periodu 4.089 tih vozila'' - ističe Nikolić. Kada se posmatra prodaja putničkih automobila po brendovima (18.459), uočljivo je da je, posle niza godina, sa trona je svrgnut Fiat, koji je za deset meseci prodao 1.956 vozila. Sada je lider Škoda sa prodatih 2.330 automobila, čiji će skor na kraju godine, kada se uračunaju vozila prodata MUP-u, biti još impozantniji.

 

Polovnjaci kao alva

Za prvih devet meseci (još se čekaju podaci za oktobar), u Srbiju je uvezeno 125.676 polovnih automobila! ''Ono što nas zabrinjava jeste činjenica da je 80 odsto, tj. oko 83.000 vozila koja su uvezena kao korišćena u Srbiju, staro između 12 i 18 godina i ima ''evro 3'' motore'' - kaže Nikolić, procenjujući da će do kraja godine biti uvezeno oko 150.000 polovnih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tržište novih vozila: Mercedes i u novembru popularniji od Dacie, Fiat i Škoda i dalje na čelu

 

skoda rapid

 

Kao i svakog meseca u ovoj godini, zahvaljujući Smart Plus Research agenciji u prilici smo da prvi i potpuno ekskluzivno objavimo rezultate broja novih vozila koja su stigla na naše puteve u prethodnom mesecu. Prema ovoj analizi koja se zasniva na zvaničnim podacima MUP-a o broju novoregistrovanih vozila u Srbiji, tokom novembra naše puteve je ''zajahalo'' 2.168 novih vozila. Od tog broja 1.738 su u kategoriji putnička vozila i 430 lakih komercijalnih modela. Na čelu tabele nema većih promena, Škoda i ovog meseca sa 311 komada vodi ispred Fiata koji je na naše puteve stigao u broju od 205 primeraka. Fiat se posebno istakao i na polju lakih komercijalnih vozila, gde je sada već apsolutni lider tržišta sa 71 prodatim primerkom u prošlom mesecu. Volkswagen je (već tradicionalno), na trećoj poziciji (174), a najveći skok je zabeležio Ford koji se plasirao na četvrto mesto popularnosti sa 149 novoregistrovanih primeraka u novembru 2017.

 

Fenomen popularnosti Mercedesa u Srbiji je bio više nego očigledan i proteklog meseca, kada je prodato ukupno 98 od čega čak 85 putničkih. Primera radi, u istom periodu Dacia je prodala 65 putničkih vozila, Kia 48 a Citroen svega 35 vozila koja se kategorišu kao putnička. Dobro se drže i Audi sa 56 i BMW sa 55 prodatih vozila u novembru. Premium segment je u ukupnom zbiru prodao više vozila od Fiata ili recimo više od Dacie, Kie, Citroena i Mazde, zajedno! Što se godišnjeg rezultata tiče, do kraja novembra 2017. je na naše puteve stiglo 26.331 novo vozilo što predstavlja rast za 6% u odnosu na isti period prošle godine kada je prodato 24.730 vozila. I na kraju, ostaje nam samo da poželimo dobru kupovinu novih automobila u decembru i da uz eventualni mesečni rekord dođemo do magične brojke od 30.000 novih vozila u 2017. godini. Budimo realni, to odavno nismo videli!

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U novembru u Srbiji prodato 2.025 novih vozila

 

srbija prodaja 2017

 

 

U Srbiji je u novembru prodato 2.025 novih automobila, što je najbolji rezultat u ovom mesecu ostvaren od 2010. godine! Ukupna prodaja u prvih 11 meseci ove godine dostigla je 24.421 vozilo (putnička i laka komercijalna vozila) naspram 20.883, što predstavlja rast od 16,94 odsto na godišnjem nivou! Podaci pokazuju da je rast konstantan - kaže, za "Novosti", generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova Boban Nikolić. - Kada su samo putnička pozila u pitanju, prodato je 20.107 vozila, a lane 17.199. Snažan rast tržišta prisutan je i kod prodaje lakih komercijalnih vozila, takozvanog privrednog programa, koji je, smatraju mnogi, i jedan od najboljih pokazatelja rasta celokupne male privrede. U prvih 11 meseci prošle godine prodato je 3.684 vozila a u istom periodu ove - 4.314, što je takođe respektabilan rast od 17,10 odsto - kaže Nikolić. Analitičari automobilskog tržišta se slažu sa opštom ocenom da je rastu prodaje doprinela celokupno bolja poslovna klima u zemlji, ali i povoljniji krediti, koji se nude i bez učešća i bez kamate.

 

Treba reći i da su uvoznici umanjenjem trgovačkih marži na minimum, ali i osmišljavanjem brojnih pogodnosti za kupovinu vozila, poput besplatnih zimskih guma, servisa, poklon kasko-osiguranja i slično, uspeli da privuku znatan broj kupaca. Najviše novih vozila prodato je na teritoriji Beograda. Tako je od ukupnog broja putničkih vozila (20.107), u glavnom gradu prodato čak 14.221, što iznosi 70,73 odsto od ukupnog broja! Najviše lakih komercijalnih vozila prodato je takođe u Beogradu - čak 78 odsto! Srbija je po prodaji "ravnopravna" Beogradu samo kada je u pitanju prodaja motocikala. Tako je u 2017. za prvih 11 meseci od ukupno prodatih 1.258 mopeda i motocikala 50,4 odsto kupce našlo u Beogradu, a 49,6 u Srbiji. Prema podacima o registraciji MUP Srbije najviše putničkih vozila u prvih 11 meseci prodala je "Škoda" - 2.606, iako u ovu cifru još nisu uračunata vozila prodata MUP. Drugi je "fiat" sa 2.141, a treći "Folksvagen" sa 1.677 automobila. Ukupno gledajući, po prodaji putničkih i lakih komercijalnih vozila, prvi je "fiat" koji je plasirao 3.399, "Škoda" je druga sa 2.957, a treći "Folksvagen" sa 2.355. Luksuzni brendovi ni u doba najveće krize nisu znali za "zimu na srpskom tržištu" pa je taj trend nastavljen i sad. "Mercedes" je prodao 793 vozila ("Audi" 733, BMV 526) što je nedostižan rezultat za veliki broj jeftinijih brendova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozimo krševe: Pre polovni Nemac, nego novo domaće

 

opel astra h

 

Ono što se posebno otkriva zimi, jeste stanje vašeg automobila, a to je u Srbiji izražen problem, jer vozimo automobile starije i od 20 godina. U toku ove godine uvezeno je čak šest puta više polovnih od novih automobila. Istraživanja pokazuju da čak 77 posto ispitanika nikada nije kupilo nov automobil. Njih 47 posto misli da u narednih 5 godina neće kupiti novi automobil. 60 posto ih kaže da nemaju novac za to, a 37 procenata preferira polovne automobile. Kupci polovnih automobila moraće da razmišljaju da li njihova vozila ispunjavaju standarde EU.

 

Filozofija srpskog kupca automobila malo se promenila u poslednje vreme. I dalje važi pre ću da kupim polovnog Nemca, nego nov domaći ili manje atraktivan strani auto. ''Evo Astra, 2009. godište, ovakva se kola kupuju, nemaju ljudi para za veća ulaganja, veća kola, bolja'', kaže jedan od sugrađana. Drugi pak smatraju i kako kažu ''garantuju da se više kupuju novi nego polovni automobili''. ''Ne, uvek ću pre da kupim nov automobi, ali pošto je on nov vozač tražim mu nešto jeftinije, da se malo navežba godinu dana, a onda ćemo da uzmemo nešto ozbiljnije'', priča jedan od sagovornika. A nešto ozbiljnije, odnosno novije, malo se kupuje u Srbiji. U prvih 11 meseci ove godine, uvezeno je 148.000 polovnih automobila, od čega ih je 91 hiljada sa Euro 3 motorima, dakle starijih od 10 godina. U istom periodu uvezeno je samo 24.000 novih vozila. ''To nam govori da zapadno tržište izbacuje naprosto određenu količinu polovnih automobila, iz jednog prostog razloga što se snabdevaju novijim, odnosno sa novim automobilima'', rekao je Milan Božović iz Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja. ''Emisiju izduvnih gasova, odnosno Euro norme ne prati samo emisija izduvnih gasova, već je prate i elementi aktivne i pasivne bezbednosti, i način konstrukcije samog automobila. Iz tog razloga je moguće da će se popraviti stanje flote, da ćemo imati kvalitetnije automobile, iako su oni upotrebljavani na zapadnom tržištu'', dodao je Božović. Već naredne godine Srbiju čeka otvaranje Poglavlja 27, gde jasno stoji da će i naša zemlja poresku politiku odnosno visinu registracije automobila morati da određuje prema emisijama štetnih gasova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U prvih 11 meseci ove godine u Srbiji registrovano 24.421 novo vozilo

 

fiat 500L

 

U prvih 11 meseci ove godine u Srbiji je registrovano 24.421 novo vozilo u kategoriji putničkih automobila i lakih komercijalnih vozila. To je rast od oko 18 odsto na godišnjem nivou i u Srpskoj asocijaciji uvoznika novih automobila i delova ne kriju zadovoljstvo što će posle dugog posta ova godina bita berićetna. Gledajući samo registrovanih putničkih vozila razloga za zadovoljstvo ponovo ima. Prodato je 20.107 novih automobila. ''U ovu brojku ne ulaze Škode Rapid'' (oko 700 vozila), koje je kupio MUP, kaže generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih automobila Boban Nikolić. ''Trenutno se samo računaju vozila koja su registrovana a zna se, MUP, Vojska drugačije registruju svoja vozila.

 

Kada je reč o brendovima Škoda i Fiat se bore za primat, a i dalje je najprodavaniji automobil na našem tržištu Fiat 500L. Njega je u prvih 11 meseci pazarilo 987 naših sugrađana. Iza ''šumadinca'' Srbi su najviše voleli da se nađu za komandama škode Oktavije koju je kupilo 869 kupaca. ''Fiat 500L je samo potvrdio svoje mesto na listi kao najprodavaniji auto u godini u svom segmentu. Ono što nas posebno raduje je da je ovo prva godina za Tipo porodicu koja je na tržištu prisutna u celokupnoj gami, sedan, hečbek i karavan i zauzeo je šesto mesto na listi. Tipo je primer automobila koji ima idealan odnos cene i kvaliteta i, verujemo, a i ovi podaci to potvrđuju, da su to i kupci prepoznali'' - kaže Igor Ševo, Komercijalni direktor Kompanije FCA Srbija. Naravno, kao i uvek, u samom vrhu je VW najprodavanije čedo na svetu Golf. Kupilo ga je 715 vozača. Tradicionalno dobro se na našem tržištu kotira i Opel, a automobil godine Evrope iz 2016. Astra" je osvojila srca 794 kupca.

Na petoj poziciji se nalazi bestseler Renoa, inače drugi po prodaji automobil u Evropi Clio sa 591 registrovanom jedinicom. Na šestom mestu je novi adut Fiata, vozilo koje se pravi u Turskoj - Tipo. Prodato je 581 vozilo.

Škodina velika limuzina Superb sa 579 komada se nalazi na sedmom mestu rang-liste ispred Dacia Sandera sa 535 prodatih vozila. Fordov adut Fiesta je deveta sa 528 prodatih vozila. Zanimljivo je da se na desetoj poziciji nalazi jedno vozilo iz takozvanog programa lakih komercijalnih vozila - Fiat Ducato kojeg je kupilo 452 kupaca u Srbiji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja automobila u usponu: U Srbiji za luksuz nema krize

 

bmw bg 666.jpg

 

Prodaja putničkih automobila u Srbiji u stalnom je usponu, što potvrđuje podatak da je u prvih 11 meseci prošle godine dostigla brojku od 20.107, čak za 16 odsto više u odnosu na prethodnu, 2016. godinu. Ipak, još je daleko od sada već davne 2008. kada je prodato skoro 60.000 novih automobila. Čak 70.73 odsto novih vozila je dobilo kupce u Beogradu, a od ostatka čak dve trećine su pazarili žitelji Vojvodine... Najzanimljivija činjenica za sve analitičare srpskog automobilskog tržišta je podatak o prodaji luksuznih brendova. Od početka 2017. kupljena su čak 2.893 nova automobila koja se ubrajaju u kategoriju takozvanih premijum brendova. Pri tome u ovu cifru ne ulaze skupoceni modeli pojedinih brendova poput Nissana, Renaulta, Toyote, koji takođe imaju i veoma skupa vozila. To je procentualno gledano 14.4 odsto od ukupnog broja prodatih, što je vrlo blizu proseka u bogatim evropskim zemljama (oko 15.5 odsto). Poređenja radi, Audi u Srbiji sa 733 prodata automobila u prvih 11 meseci zauzima oko 3.64 odsto tržišta, a u zemljama EU 5.30 odsto takozvanog market šera (tržišnog učešća).

''Podaci pokazuju da kod nas skoro da nema sredine. Kupuju se ili najjeftiniji automobili ili najskuplji'' - kaže Dragan Simić, nekadašnji osvajač ''Dijamantske kacige'', a sada test vozač više specijalizovanih automobilskih redakcija. On za ''Novosti'' kaže i da je visok procenat luksuznih automobila u ukupnom broju prodatih vozila posledica i veoma malog tržišta jer, na primer, Slovenci, sa tri puta manje stanovnika - kupuju tri puta više novih vozila od nas. ''Ne zaboravite da su u Beogradu i sedišta mnogih velikih svetskih kompanija. Ima dosta i stranaca, a oni i kupuju vozila koja su za većinu naših vozača samo san.'' U ukupnom broju vozila iz premium segmenta koji su obradovali kupce u Srbiji prednjači Audi sa 733 prodata vozila, sledi Mercedes sa 676, BMV sa 526. Prodat je i jedan Rolls Royce, četiri Bentley-ja, pet Maseratija, 24 Jaguara, čak 71 Porsche...

 

rolls bg s.jpg

 

Uostalom, poznato je da na našem Sajmu automobila prvo ''planu'' najskupoceniji automobili, pa je tako i Rolls Royce koji je učestvovao na Sajmu prvi put posle mnogo godina, i to sa jednom od specijalnih edicija, prodat u rekordnom roku, iako je koštao više od 300.000 evra! Kolika je nesrazmera u prodaji na našem tržištu govori i činjenica da je Mercedes prodao više putničkih vozila od Kia, Citroena, Lade, Peugeota, Mazde, Nissana, Opela. Iako prodavci ne žele da javno govore o kupcima, nezvanično se saznaje da je više od 40 odsto luksuznih vozila kupljeno za keš.

 

Astronomski troškovi održavanja

Kupci skupocenih automobila moraju da računaju i na velike troškove registracije i održavanja vozila. Tako na primer za BMV 5, vredan 65.000 evra, sa zapreminom od 3.0 litra i sa 258 KS, vlasnik prilikom registracije mora da izdvoji 137.928 dinara, a za zimske gume, na primer, i više od 200.000 dinara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Srbiji tokom 2017. prodato 26.879 automobila i lakih komercijalnih vozila

 

175015-srbija 2017.jpg

 

U Srbiji je u 2017. godini prodato 26.879 automobila i lakih komercijalnih vozila, saopštila je Srpska asocijacija uvoznika novih automobila i delova. To predstavlja rast od oko 15.5 odsto na godišnjem nivou, jer je u istom periodu 2016. prodato nešto manje od 22.000 vozila. ''Kao što je prodaja pokazivala tokom cele godine, rast je bio u skladu sa našim planovima i naporima'' - kaže generalni sekretar asocijacije Boban Nikolić. ''Teško je reći da li smo zadovoljni jer je svima pred očima podatak da je 2008. prodato više od 57.000 vozila!''

Najviše vozila, računajući putničke automobile i laka komercijalna vozila, prodao je Fiat, 3.742. Vozila sa značkom češke Škode pazarilo je 3.386 naših sugrađana. Treće mesto je u konačnom zbiru zauzeo Volkswagen 2.475, ispred Renoa koji je plasirao 1.998 vozila. Ford je prodao 1.735, a Opel 1.697 vozila. U prvih deset plasirali su se još i Dacia sa 1.654, Toyota sa 1.195, Hjundai sa 1.107 prodatih putničkih i lakih komercijalnih vozila. Kada je reč o prodaji samo putničkih automobila, Škoda je neprikosnovena sa isporučena 2.962 automobila. Drugi je Fiat sa 2.364, a treći brend po uspešnosti je Volkswagen sa 1.741 automobilom koji je obradovao naše sugrađane. I uvoznici polovnih vozila prezadovoljno trljaju ruke. U prvih deset meseci 2017. u Srbiju je uvezeno 137.296 polovnih automobila. ''Nemamo još konačne podatke, ali je nesumnjivo da će taj broj biti znatno veći'' - kaže Boban Nikolić, generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izbor za Automobil godine 2018. u Srbiji

 

auto godine 2018

 

Asocijacija automobilskih novinara organizovala je prva dva dana testova kandidata za osvajanje titula Automobil godine 2018. Žiri od 13 automobilskih novinara je tokom dva dana imao mogućnost da u potpuno bezbednim uslovima proba i uporedi čak 24 vozila koji su kandidovani za titule Automobil godine 2018. Kandidati su podeljeni četiri kategorije: do 15.000 evra, preko 15.000 evra, Crossover/SUV i Best buy.

 

M-5.jpg

 

Izbor za Automobil godine Asocijacija automobilskih novinara Srbije održava nekoliko godina unazad, a ove godine članovi žirija su dobili priliku da svoj posao ocenjivanja kandidata obave u gotovo idealnim uslovima. Naime, ceo događaj prepoznali su SMATSA Pilotska Akademija i Turistička organizacija grada Vršca, koji su bili domaćini žiriju i uvoznicima, i pružili kompletnu logističku podršku.
 

M-3.jpg

 

Prva dva test dana sastojala su se od tehničke prezentacije modela od strane predstavnika uvoznika, test vožnji na pisti aerodroma SAA na kojoj se se ocenjivali preciznost upravljanja, vozna dinamika i vozne karakteristike automobila. Treći deo testova obavljen je na regionalnom putu Vršac – Gudurica, koji je pružio priliku za ocenjivanje udobnosti vozila. Odlični vremenski uslovi i aerodromska pista i stajanka koji su bili bez ikakvih ograničenja na raspolaganju žiriju, novinarima su pružili potpuno bezbedno okruženje za testiranje vozila, dok je, ne previše opterećen saobraćajem, regionalni put sa različitim vrstama asfaltne podloge bio dobar poligon za drumsku vožnju.
 

%C5%BDiri.jpg

 

Kao što smo već pisali, žiri Asocijacije automobilskih novinara čini 13 specijalizovanih novinara, koji će ocenjivanjem 24 kandidovana vozila u 15 kategorija bodovnim saldom doći do najboljih u ovogodišnjoj konkurenciji.

 

DSC_3075.jpg

 

Asocijacija automobilskih novinara planira da pre proglašenja pobednika koje će se održati sa štandu asocijacije na Sajmu automobila u Beogradu, organizuje još dva test dana sa vozilima kandidatima, kako bi se potpuno otklonile sve nedoumice o najboljima. A sasvim realno, pred žirijem je težak posao. Razlike među kandidovanim modelima su u nijansama, a pobednik u svakoj od kategorija može biti samo jedan. Prema utiscima sa prva dva test dana koji god model da pobedi zaslužio je, a isto tako, koji god model da izgubi bobedu nije zaslužio.

 

DSC_3066.jpg

 

A pored radnog dela žiriranja i logističke podrške SMATSA Pilotske akademije, grad Vršac podno Karpata, čuven po vinu i letenju bio je i srdačan domaćin žiriju. Tehničku i logističku podršku pružili su turistička organizacija grada Vršca, Hotel Srbija u samom centru Vršca, porodična vinarija Selecta i etno restoran Dinar, koji su samo nagovestili koliko je ovo lep i zanimljiv deo Srbije sa velikim poslovnim i turističkim potencijalom.

 

preuzeto sa - Autogodine.org

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja novih automobila u januaru 2018. povećana za petinu

 

skoda fabia 90.jpg

 

Uvoznici i prodavci novih automobila u Srbiji najzad imaju razloga za širok osmeh na licu! U januaru je prodato 1.669 novih vozila (automobili i laka komercijalna vozila) što je za 20 odsto više nego u istom mesecu 2017. kada je kupcima isporučeno 1.387 vozila. Najviše vozila prodala je Škoda čak 304, ispred Fiata sa 220 i Volkswagena sa 144, pokazuju podaci Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova.

''Januarska prodaja je za 20 odsto veća u odnosu na isti mesec prošle godine. Ovaj rast prodaje je pruzrokovan masovnom zamenom voznih parkova mnogobrojnih kompanija, kao i novim flotnim kupovinama'', kaže za ''Novosti'' Dragan Nenadović, generalni direktor kompanije ''Opel Srbija''. Ipak, sve ovo je nedovoljno jer je praktično u 2017. prodaja kompanijama porasla za preko 10 odsto u odnosu na prethodne dve godine. Odnosno ako je 2015. i 2016. takva prodaja iznosila 62 odsto od totalne prodaje, u 2017. je porasla na 68 odsto (19.200), a prodaja privatnim licima, uz sve kredite i finansijske ponude koje se mi u auto-industriji trudimo da obezbedimo za naše kupce je pala na 32 odsto ukupnog tržišta (9.200). Impozantna ''cifra'' od 20 odsto rasta prodaje je, kada se pogleda rast prodaje polovnih automobila uvezenih iz zemalja EU ipak minorna.

 

''Uvoz polovnih automobila je porastao u 2017. za 35 odsto u odnosu na 2016. više nego duplo u odnosu na rast prodaje novih vozila. Još žalosnija je činjenica da od skoro 159.000 uvezenih polovnih vozila 2017, preko 80 odsto ili 130.000 je preko 10 godina starosti, od čega je čak 40.000 starije od 15 godina. To, nažalost, ne govori samo o niskom standardu već i o tome kakvim sve ''bolidima, ubicama i samoubicama'' dozvoljavamo da se kreću našim drumovima'' - kaže Nenadović. Ono što u ukupnom skoru prodaje novih automobila u januaru posebno ''bode oči'' je i činjenica da luksuzna vozila i dalje idu ''kao alva''. Tako je Audi prodao 32, BMW 25, a Mercedes čak 50 vozila. Dodajmo tome i Porsche čija vozilo je kupilo čak 13 naših sugrađana. ''U retko kojoj zemlji Evrope je procenat prodatih luksuznih brendova veći od 17 odsto koliko iznosi u Srbiji'' - kaže analitičar automobilskog tržišta Dragan Škrnjić. ''To samo pokazuje da kod nas srednja klase, ona koja i najviše u svetu kupuje automobile, gledajući naravno procentualno skoro i da ne postoji.'' Tako je samo u Srbiji moguće da Mercedes proda više automobila od Mazde, Lade, Peugeota...

 

Bez obzira na skok prodaje i dalje se traži ''alhemičarska formula'' da bi se prodaja približila nivou iz 2008. kada je prodato 57.000 novih vozila. ''Mnoge olakšice postoje već neko vreme, konkurencija je izuzetno oštra u automobilskoj industriji kod nas, čak mnogo oštrija nego u velikim, razvijenim zemljama, zbog limitiranosti potencijala našeg tržišta. Neki modeli se već sada mogu dobiti po najnižim cenama u regionu. Svi mi nudimo razne varijante finansiranja, kreditiranja celog ili delimičnog iznosa, lizinga, kompletne usluge sa uključenim servisiranjem, zimskim gumama'' - kaže Nenadović . ''Čak su i krediti veoma povoljni i banke ih vrlo agresivno nude. Nedostaje nam dugoročna strategija pristupa modernizaciji voznog parka u zemlji gde će biti uključeni svi faktori koji utiču na prodaju.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nastavlja se rast prodaje novih vozila u Srbiji

 

bg s 11.jpg

 

Nakon glamura sajma automobila u Ženevi i u očekivanju njegove ''reprize'' u Beogradu, putem agencije ''Smart Plus Research'' stigli su nam rezultati prodaje vozila, odnosno izveštaj broja novih vozila registrovanih u Srbiju u januaru i februaru ove godine. Svi podaci se baziraju na zvaničnoj statistici MUP Srbija. Ako se po jutru dan poznaje,onda je pred nama godina koja obećava. U prvom mesecu ove godine registrovano je 1.655 novih vozila na teritoriji naše republike, odnosno čak 15% više nego u januarau 2017. Februar je bio nešto skromnijeg rasta i kako izveštava ''Smart Plus Research'', MUP Republike Srbije je u prošlom mesecu evidentirao registraciju 1.766 novih vozila. Prema ovoj statistici u prva dva meseca ove godine prodato je ukupno 3.425 novih vozila i zabeležen rast od 10% u odnosu na isti period prošle godine kada je registrovano 3.105 novih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/9/2018 at 4:41 PM, beli_Punto said:
Kakve su ovo sirotinjske brojke, na kom smo mestu u evropi po broju prodatih novih vozila?

Ni na nivou statisticke greske
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja novih automobila ide punim gasom

 

bg car 44.jpg

 

U martu ove godine u Srbiji su registrovana 2.952 nova vozila, što predstavlja rast od neverovatnih 75 odsto u odnosu na februar kada ih je prodato 1.685. Jasno je da je ovo pre svega rezultat uspešnog nedavno održanog ''BG kar šoua'', ali prodaja u martu ove godine je veća i od prodaje u istom periodu prošle godine kada je održan Međunarodni sajam automobila, još glamuroznija i dugotrajnija smorta četvorotočkaša. Tada je kupljeno 2.611 novih vozila, što znači da je ovogodišnji rast ogromnih 11 odsto.

 

''Procene su da je za samo sedam dana ''BG kar šoua'' (jedan vikend manje od Međunarodnog sajma koji se održava svake dve godine), prodato više od 3.000 vozila tako da će se efekat osetiti i u aprilu i maju'' - kaže analitičar automobilskog tržišta Dragan Škrnjić. ''Prodaju su pogurali niska marža i povoljni krediti kao i brojne dodatne pogodnosti koje nude uvoznici poput besplatnog kasko osiguranja, kompleta točkova, produžene garancije, pomoći na putu.'' Brojke o registraciji novih automobila, prema podacima Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova, pokazuju i da je prvi kvartal 2018. najuspešniji od 2011. godine.

 

U prva tri meseca ove godine prodato je 6.306 novih vozila, što je rast u odnosu na isti period prošle godine od 14 odsto! Najviše vozila u martu prodala je Škoda - 429, tri više od Fiata. Na trećem mestu je Volkswagen sa 232 isporučena vozila. Gledajući i kvartalnu prodaju, najuspešniji brend je Škoda sa prodatih 999 vozila. Fiat je ponovo drugi sa 878, a Volkswagen treći sa 548 prodatih vozila.

Jedini segment automobila koji nije primetio godine krize u Srbiji pripada luksuznim brendovima. Tako je i u ova prva tri meseca, u kojima takozvani premijum brendovi ''idu kao alva''. Najprodavaniji je Mercedes - 206 vozila, slede BMV sa 153 i Audi sa 138 prodatih vozila. Podatak da je Porsche usrećio 29 naših sugrađana, a Lada, koja je među najjeftinijim vozilima na tržištu samo 90, sve govori.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U maju 2018. u Srbiji kupljeno 3.250 novih vozila

 

srbija maj.jpg

 

U maju je u Srbiji kupljeno 3.250 novih vozila, među kojima jedan Rolls Royce i dva Ferarija, vrednih ukupno oko milion evra, pokazuju najnoviji podaci Srpske asocijacije uvoznika novih vozila i delova. U odnosu na isti mesec prošle godine, prodato je 735 vozila više. Trend rasta tržišta u ovom segmentu među najvećima je u regionu, ali i u Evropi. ''Rast prodaje od 13.35 odsto ohrabruje'' - kaže generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih vozila Boban Nikolić. ''Prodaja ide uzlaznom linijom a prema interesovanju kupaca očekujemo da takav trend bude nastavljen i u narednim mesecima.''

Nikolić kaže da su rastu prodaje doprineli izuzetno dobro ponuda vozila i veoma pristupačne cene. Pritom su se prodavci potrudili i da sa poslovnim bankama i lizing kućama naprave primamljive uslove za kupovinu novih vozila, pa tako možete da kupite vozilo bez učešća, sa fiksnom dinarskom ratom na 84 meseca. Moguće je kupiti i vozilo na rate bez kamate, a skoro svi prodavci kupce mame i brojnim poklonima poput kasko osiguranja, seta guma, pa čak i točkova. Gledajući ukupnu prodaju vozila, prva je Škoda čija su vozila osvojila srca 1.846 kupaca. Na drugom mestu je Fiat sa 1.841 prodatim vozilom, dok je treći Volkswagen sa 1.189 isporučenih vozila.

U konkurenciji luksuznih brendova najviše uspeha imao je, po tradiciji - Mercedes. Za vozila iz Štutgarta se odlučilo 446 žitelja Srbije. Na drugom mestu je Audi sa 359 jedinica, a na trećem BMW sa 298. Pored dva Ferarija i jednog Rolls Royce, prodato je i 49 Porsche-a, 25 Jaguara, 118 Land Rovera...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Polovnjaci'' dodali gas: Država nije pooštrila kriterijume za ulazak automobila

 

pocetnicke-greske-pri-kupovini-polovnjaka.jpg

 

Iako je najavljeno početkom marta da će Srbija pooštriti uvoz polovnih vozila iz zemalja EU, koje sa svojih drumova ubrzano proteruju krševe, sa ciljem da se spreči da naša država postane otpad četvorotočkaša, poslednji podaci pokazuju da su uvoznici korišćenih vozila dodali gas. ''U Srbiju je za prvih pet meseci ove godine uvezeno 55.764 polovna vozila'' - kaže generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih vozila, Boban Nikolić. - Iako, naravno, nemamo ništa protiv uvoza polovnih vozila, jer nemaju svi da kupe novo, podaci su frapantni.

Naime, od ukupnog broja uvezenih vozila čak 30.098 je sa ''evro 3'' standardom motora što znači da je njihova starost od 13 do 19 godina! Sa ''evro 4'' normom su uvezena vozila stara između 10 i 13 godina i takvih je 15.921. Sa ''evro 5'' normom agregata (vozila napravljena između 2010. i 2015) uvezeno je 8.325 automobila. Sa ''evro 6'' normom, koju imaju vozila proizvedena od 2015. do danas, uvezeno je svega 1.330 automobila. U istom periodu (pet meseci) u Srbiji je prodato svega 13.160 novih vozila (11.006 automobila), što je odnos kojim se, sem Bugarske, niko u Evropi ne može ''pohvaliti''. Pri tome, uvoz starijih dizelaša u Srbiju, koji su sve češće na ''meti'' mnogobrojnih evropskih gradova, jer su proglašeni najvećim zagađivačima i uzročnicima mnogih respiratornih bolesti, ne jenjava. I sada je u strukturi uvoza polovnjaka odnos 60:40 u korist vozila koja koriste ''naftu''.

Kada se pogledaju vozila po brendovima, i dalje su najomiljeniji polovnjaci oni sa znakom Volkswagena. Njih je uvezeno 9.825, dakle, gotovo svaki peti. Na drugom mestu je Opel sa 6.749 vozila, Peugeot na trećem sa 5.851, sledi Renault sa 4.832, Fiat sa 3.918 vozila...

 

Bez subvencija

''Zabranama se ništa ne postiže'' - kaže Dragan Škrnjić iz ''Eko-kluba Srbija''. Subvencije i poreske pogodnosti za kupovinu hibridnih, električnih vozila, jedina su ispravna politika. Nažalost, Srbija je među retkim zemljama Evrope u kojima nema podsticaja za kupovinu "zelenih" automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U srpskim salonima leže novi automobili iz 2016. godine

 

Opel salon

 

Analizirajući okolnosti na tržištu, naišli smo na interesantne činjenice koje nam je dostupnim učinio portal ''Polovni automobili''. Ukupno je jedanaest novih vozila koja su proizvedena i uvezena u Srbiju tokom 2016. godine, a koja evo, na početku drugog polugodišta 2018. godine, još uvek nisu pronašla put do svojih prvih vlasnika.

 

Ford S-max 2.0 Tdci................................27.290...........................27.250 evra prvobitne cene
Opel Astra K Enjoy 1.4 TB ......................15.500...........................17.265
Citroen DS3 Be Chic 1.6 Hdi....................19.490............................N/A    
Volvo S60 CC 2.0 d.................................44.990............................N/A    
Volvo V40CC Ocean Race........................32.490............................34.090
Mazda6 2.2d AWD..................................31.500............................36.540
Ford S-max 2.0 Tdci Titanium..................26.990............................31.060
Infiniti Q30 1.5d.....................................28.500............................34.850
Jeep Cherokee Limited 2.2......................40.990............................45.590
Alfa Romeo Giullia 2.2 Super...................32.990............................36.710
Jeep Renegade Trailhawk........................28.990...........................30.090

 

Velika je verovatnoća da ova lista nije sveohuhvatna, odnosno da je listing nekonkurentnih zaliha novih automobila obimniji, ali da trgovci nisu izložili celokupnu ponudu, kako ne bi dalje, dovodili u pitanje realizaciju. Pored toga, pojedini trgovci koriste svoje internet adrese za ponudu vozila, a neki oglase jedan primerak, iako na lageru imaju više primeraka. Deklarisani iznosi popusta, koji ipak treba da se uzmu s blagom dozom rezerve zbog detalja u vezi sa tačnošću spiska deklarisane dodatne opreme, kao što se može videti iz tabele, ne mogu se okarakterisati izdašnim, a najčešće obrazloženje koje smo čuli od trgovaca se odnosi na nemogućnost prodaje robe ispod nabavne cene zbog računovodstvenih propisa. Ovo, naravno nije tačno, jer ne samo da računovodstveni propisi omogućavaju svođenje vrednosti zaliha u poslovnim knjigama na najnižu realnu vrednost, već i nalažu neophodnost takvog postupanja. Verovatnije je da su prodavci mislili na poreske propise koji nameću obavezu plaćanja poreza na dobit na viši iznos realizacije od visine troška nabavke.

Što se tiče liste koja se odnosi na neprodata vozila, proizvedena 2017. godine, ona sadrži više od 120 automobila. Veoma je interesantno da se na listi nalaze i takozvani ''niskobudžetni'' modeli, kao i oni iz B i C segmenta, gde ne bi trebalo da bude problema sa plasmanom. Takođe, primetno je i prisustvo novih modela iz prošle godine, za koje distributeri tvrde da ih od proizvođača dobijaju ''na kašičicu''. Još da dodamo da su skoro sve marke zastupljene.

Šta vi mislite, da li su iskazani popusti dovoljni, i zašto vozila tako dugo čekaju na kupce?

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

U prvih šest meseci ove godine u Srbiji prodato 16.291 novo vozilo

 

srbija 2018.jpg

 

U prvih šest meseci ove godine na tržištu Srbije je prodato 16.291 novo vozilo, što predstavlja rast od 12.3 odsto u odnosu na isti period prošle godine kada je isporučeno 14.461 novo vozilo. Prodaja čak 1.830 novih vozila više ohrabrila je sve u ovom sektoru, koji čini se, ponovo čvrsto staje na ''zelenu granu''. Najprodavaniji brend (putnička i laka komercijalna vozila) sada je Fiat koji je sa 2.344 vozila pretekao Škodu koja je prodala 2.301 vozilo. Italijanski brend je preuzeo prvu poziciju zahvaljujući prodaji u junu (503 vozila) u kojoj je nadmašio rivala za 48 vozila. Na trećoj poziciji je VW sa 1.459 prodatih vozila.

Računajući samo putničke automobile Škoda je prva sa 2.153, Fiat drugi sa 1.590, a treći ponovo Volkswagen sa 1.119 automobila.

 

''Naši sugrađani najveći broj automobila kupuju na kredit'' - kaže za ''Novosti'', Dragan S. iz jednog poznatog beogradskog autosalona. Tome su doprineli krediti bez kamate, sa dužim rokom otplate, kao i dinarski krediti bez učešća sa fiksnom ratom. On kaže i da je ove godine zapaženo i sve više takozvanih ''flotnih prodaja'', pre svega rentakar agencijama. ''Ono što smo mi zapazili je činjenica da ljudi kupuju sve više pakete-opreme. Tako, na primer, za jedan naš model čija je početna cena oko 13.000 evra u tom paketu skoro da i nema interesovanja. Svi uzimaju mnogo bogatije pakete skuplje i za desetak hiljada evra od osnovnog'' - kaže naš sagovornik. On kaže i da je primetno da naši vozači i dalje najviše kupuju dizelaše, pa je prema njegovoj slobodnoj proceni taj broj i dalje 60:40 u korist dizelaša protiv benzinaca.

 

Činjenica je i da prodaja najluksuznijih vozila raste i to znatno više od očekivanja. ''Pored stranih firmi, ambasada koje kupuju takva vozila iz tzv. premium segmenta većinom na lizing, eventualno kredit, mnogo je i privatnih kupaca koji jednostavno dođu i ''iskeširaju'' celu sumu. Nije im problem i da čekaju nekoliko meseci samo da dođu do željenog modela'' - kaže Dragan S. Računajući prodaju svih vozila, uključujući i kamione, motocikle, mopede, automobile, teške četvorocikle, u Srbiji je prodato 18.434 novih vozila u prvoj polovini ove godine. Rezultati polugodišnje prodaje skoro da su dostigli nivo iz 2014, kada je ukupno prodato 19.688 četvorotočkaša. Ova godina bi mogla da se završi sa blizu 40.000 prodatih novih vozila. Činjenica je da dolazi do oporavka tržišta, ali još smo daleko od rekordne 2008. godine kada se novim limuzinama ponovilo oko 57.000 građana naše države.

 

Ferrari i Rolls-Royce

Prema podacima Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova u Srbiji je za prvih šest meseci prodato 1.619 vozila brendova iz takozvanog premium segmenta. U ovu brojku ne ulaze najskuplja vozila drugih brendova koja su u vrhunskim paketima opreme često skuplja i od 40.000 evra. Najprodavaniji je Mercedes sa 540 jedinica, sledi Audi sa 444 i BMW sa 376 vozila. Prodat je i jedan Rolls-Royce, dva Ferrarija, 59 Porsche automobila, 29 Jaguara...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...