Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobilsko tržište Srbije

Recommended Posts

Prodaja novih automobila u Srbiji u 2019. godini

 

193565-skoda octavia facelift01.jpg

 

Kompetirana je 2019. godina i svodi se na sledeće: ukupan broj prodatih vozila je 34.202, što je za malo više od 11% u odnosu na prethodnu godinu. Tendencija rasta prodaje zabeležena je petu godinu za redom, a ukupna cifra prebacila je brojku iz 2011. (31.780), i približila se 2010. godini (38.909). Međutim, to i dalje vrlo daleko od rezultata iz perioda 2007.-2009. kada je broj prodatih novih putničkih automobila kretao između 45 i 55 hiljada!

 

Kole objasnio, Hyundai razbio, Opel opstao, Ford i Honda podbacili

Kada je reč o pojedinačnim brendovima, poredak u samom vrhu se za nijansu promenio. Prethodne godine po prodaji novih vozila prednjačila je Škoda (kao i 2016.) i njen neverovatni uvoznik AutoČačak sa prodatih gotovo 6 hiljada vozila (tačnije 5.896) i povećanjem u odnosu na prošlu godinu od gotovo 50%. Zasluge za to svakako najpre idu privrednom sektoru i flotnoj prodaji. Ipak, ruku na srce, Škoda je ove godine izbacila i nekoliko sjajnih novih modela sa pristupačnim cenama, poput Scale i Kamiqa, stigao je restilizovani Superb, a i odlazeća generacija Octavie je bila na akciji. Tako da bi i pored svih ''veza'' i flotne prodaje trebalo ipak priznati da je Škoda zaista brend koji nudi možda i najbolji odnos kvalitet/cena na našem tržištu već godinama. Na drugom mestu je lider prethodne dve godine, Fiat, sa 5.458 prodatih vozila i rastom od 20% u odnosu na 2018. Tu bi trebalo imati na umu da je od ukupnog broja prodatih vozila zastupljenost komercijalnog programa preko 50% (2.792), dok je prodatih putničkih ''svega'' 2.666 komada, što je i dalje drugi rezultat odmah iza Škode koja nema toliko razvijen komercijalni program.

 

Daleko ispod Škode i Fiata (bar ukupno gledano) su Volkswagen (2.271), Renault (2.229) i Dacia (2.169).

Dok je VW, verovatno u iščekivanju novog Golfa doživeo veliki pad od oko 300 vozila manje (ili recimo dvostruko manje u odnosu na 2007. godinu), Renault se održao na sličnom nivou prodaje. Zarad što sličnijih aršina valja naglasiti da VW i Renault imaju vrlo jaku komercijalnu ponudu. Volksvagen je od ukupnog broja vozila čak 30% (698 komada) plasirao u komercijalnom sektoru. Kod Renault-a taj udeo je 23% (520 prodatih komercijalnih vozila), dok je Dacia doživela putnički isključivo ''organski'' rast u skladu sa celokupnim rastom tržišta (11%).

 

Jedan od retkih proizvođača koji su 2019. uspeli da podignu prodaju za čak 50% u odnosu na prethodnu godinu je južnokorejski Hyundai sa odličnih 1.587 prodatih isključivo putničkih automobila. Sa obnovljenom gotovo celokupnom gamom (I30, Tucson, Santa Fe) i modelima dostupnim i u elektro i hibridnim varijantama poput Kone i Ioniq-a, ovaj proizvođač takođe se ističe zavidnim odnosom cena/kvalitet, ali i vrhunskim PR i marketing timom, što se vidi i po rezultatima prodaje. Potpuna suprotnost Hjundaiju je drugi južnokorejski brend Kia sa blagim rastom (od skromnih 681 na 714  u 2019.), ali i sada dvostruko manje prodatih vozila od zemljaka. Može se reći gubitnik za medalju. Skok jači od tržišnog proseka doživeo je svetski gigant Toyota (sa 1.351 na 1.649 prodata modela) kao rezultat bogate game, ali i odličnog PR-a. U ovom društvu je i ogranak francuske PSA korporacije Citroen (sa 897 na 1.177 komada), kao i Nissan (562 na 740). Branilac časti poraženih iz Hladnog rata, Lada, takođe beleži značajan rast (sa 299 na 436 prodatih primeraka). Šta učini rusofilija! U pozitivnim brojkama su i katalonski Seat (sa 152 u 2018. na 221 komad 2019. godine), skromna ali odlična japanska ''tri dijamanta'' Mitsubishi sa rastom od preko 100% (sa 59 na 114), kao i nadasve posebni Subaru (sa 28 na 37 automobila).

 

2020 jeep wrangler sahara.jpg

 

Statistički rekorderi u rastu verovatno su još uvek nedovoljno priznati Isuzu, sa 22 na 118 komada (+536%), te ponovo rođeni Lexus (sa 7 na 17) i Abarth (sa 0 na 11). Na spisku onih kojima ''ne cvetaju ruže'', ali su ipak opstali i održali određeni nivo prodaje jesu standardni Opel (sa 1.722 na 1.751 uz jaku komercijalnu ponudu), zatim Peugeot koji je zadržao solidnu poziciju (812-864 sa komercijalnim programom), a tu su i atipična Mazda (509-486), simpatični Suzuki (446-429), te tradicionalni Jeep (227-255) itd.

Velike padove, što zbog nedostatka novih modela, što zbog loše cenovne ponude i slabog marketinga, doživeli su brendovi Ford (-20% i pored novog Focusa), Honda (sa 217 na svega 154 prodata primerka u 2019.) i Alfa Romeo (78-60). Da mali automobili polako izlaze iz mode pokazao je sve lošiji rezultat Minija već par godina (sa 64 na 59 u 2019.) i pogotovo Smarta ( sa 39 na 14 komada).

 

Premium bitka
Za kraj smo ostavili ono što mnoge i najviše zanima. Velika nemačka trojka drži korak sa tržišnim rastom. Mercedes je povećao prodaju sa 1.034 na 1.104, ali sa sve komercijalnim vozilima koji okupiraju 20% ukupne prodaje Mercedesa u Srbiji (228 komada). Audi je ''izgurao'' prodaju na 929 komada (sa 852), dakle više od Mercedesa u putničkom programu, dok je BMW prodao 737 vozila u odnosu na 636 iz prethodne godine. Land Rover je doživeo značajan pad sa 390 na 314 prodatih vozila (-20%), ali je ovaj koncern statistički ''izvukao'' Jaguar sa rastom od preko 100% (sa 57 na 127) i prodatih čak 37 primeraka u decembru mesecu.

Ovde ćemo svrstati i švedsko-kinesko-indijski Volvo sa vrlo dobrih 265 prodatih automobila (2018. godine prodali su 206). Porsche je prodao solidnih 104 lepotana (sa 86), čak pet kupaca postali su ponosni vlasnici Bentlija (jedan 2018.), Maserati je kupilo tri srećnika (1), a klasični britanski kraljevski brend Rolls-Royce ostao je na svom prethodnom nivou od čak 1 (jednog) prodatog primerka. Na kakvom je tržištu i dobro je. Ostaje žal što modeli poput Feraraija i Tesle uopšte nemaju distributersku mrežu u našoj zemlji, kao i što su nekad popularni brendovi Saab i Lancia ugašeni.

 

Zaključak
Sve u svemu, srpsko automobilsko tržište novih vozila u 2019. godini je zabeležilo solidan porast, što je dobra vest. Međutim, prate je još tri loše!

Prva loša vest je značajni rast uvoza polovnjaka u 2019. (154.961), pa tako imamo situaciju da se na našem tržištu na jedan kupljen novi automobil uvezu pet polovnjaka, od čega 66.307 sa Euro3 normom!

Druga loša vest je da 65% ovih brojki pripada takozvanom privrednom sektoru koji je obnavljao svoj vozni park, dok je svega trećina novih vozila stigla u ruke pojedinačnih privatnih kupaca.

Treća i najgora vest ove naše statistike jeste što je ona pouzdana kao i svaka druga jer ne prikazuje ''dnevno registrovana'' vozila koja su završila u takozvanom reeksportu u zemljama EU. Koliko ih je, možemo samo da nagađamo!

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod uvoza polovnih vozila naprikosnoven izbor srpskih kupaca je Volkswagen

 

vw golf tržište srb.jpg

 

Građani Srbije su u prošloj godini uvezli, pretežno iz zemalja Evropske unije, čak 141.918 polovnih vozila što je za oko 110.000 više nego novih, pišu ''Novosti''. I dok kod novih automobila (nešto više od 31.000 prodatih u 2019.) kupci najviše kupuju Škode (čak i bez prodatih primeraka MUP), a zatim Fiat, Renault, Dacia...kod uvoza polovnih vozila naprikosnoven izbor je Volkswagen koji je po prodaji putničkih vozila u sekciji nova vozila tek peti. Naime, čak 26.561 vozilo koje je lane uvezeno imalo je bedž nemačke kompanije na haubi. Daleko na drugom mestu je Opel čijih vozila iz uvoza je kupilo 15.959 naših sugrađana. Za kupovinu polovnjaka marke Peugeot odlučilo se 13.220, a za Renault 11.322 naša sugrađana.

 

Mesto broj 1 kada su luksuzni brendovi u pitanju i kod novih, ali i polovnih vozila drži Audi. Kupljeno je u Srbiji 929 novih Audija i uvezeno (i registrovano, dakle prodato) 11.056 polovnjaka Audi.

''Najveći problem je kod uvoza polovnih vozila što država i dalje dozvoljava uvoz kola sa motorima sa euro3 standardom, mada ni sa euro4 motorima nije znatno bolja situacija'', kaže Boban Nikolić generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih vozila i delova. ''Od ukupno uvezenih automobila čak 61.301 je sa euro3 motorima, a 48.665 sa euro4 standardom. Srbija je u poslednjih pet godina uvezla više od 600.000 polovnih vozila za koje je dat ogroman novac. Ako su vozila u proseku koštala po 3.000 evra prosta računica pokazuje da smo za vozila, od koji su većina starija od 10 godina, platili oko 1.8 milijardi evra.

 

Top 10 brendova uvezenih polovnjaka u Srbiji 2019. godine:

1. Volkswagen 26.561

2. Opel 15.959

3. Peugeot 13.220

4. Renault 11.322

5. Audi 11.056

6. Fiat 10.262

7. Citroen 9.318

8. BMW 8.242

9. Ford 7.912

10. Mercedes 6.882

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tržište automobila koje to nije!

 

mazda3 bg sajam.jpg

 

Konačni rezultati prodaje novih i polovnih automobila pale alarm na više frontova! Zapravo, kada malo bolje razmislim, u odnosu na sve druge ekonomske, društvene pa i političke faktore u predizbornoj godini, čak i tržište automobila nije moglo da se distancira od opšteg nacionalnog stila. Najpravilnije bih ga nazvao imitacija života sa elementima samoubilačkih nagona, što ako ne vezujemo kroz dnevnu politiku (i jednih i drugih), najbolje možemo ''opipati'' preko automobila koje smo kupili između januara i decembra 2019. Tržište novih automobila više nije ona šaka jada i čemera koja nas je zadesila globalnom a još više lokalnom ekonomskom i moralnom krizom. Sa dvadesetak hiljada prodatih novih vozila 2014. dođosmo do preko 34.000 u 2019. Procentualni rast od 70% može da nam govori svašta ali i ništa jer startuje od neprimereno niskog ukupnog nivoa.

 

Sa druge strane valja naglasiti i da je u ovom broju od 34.000 prodatih vozila jedna trećina u kategoriji komercijanih modela, dok je još jedna trećina završila u posedu firmi odnosno pravnih lica. Do novog automobila u Srbiji tokom 2019. stiglo je svega 10.000 privatnih kupaca! Upravo zbog gore rečenog, ma kako ono izgledalo da je u naponu snage, naše tržiše novih vozila je još uvek veoma jadno jer je bez takozvanog ''ritejla'' ili pojedinačnog kupca. Kada njega nema, nema ni tržišta, ni marketinga, niti borbe za svakog čoveka. Preživljava se ubacivanjem u tenderske nabavke, pre svega one u kategoriji ''Alajbegove slame'', tačnije države. U ovim brojkama nije ono što se teško može otkriti,a to je slučaj ''dnevne registracije vozila'' i njihov reeksport po damping cenama u zemlje EU. Ako i tu reeksportnu pretpostavku uključimo u bilans, onda je pravih kupaca novih automobila bilo svega pet do šest hiljada. Tržište novih automobila u Srbiji je samo kajmak skinut sa ''varenike''. Ispod te površine ima svega!

 

Što se polovnjaka tiče, sve je jasno odavno! Para za novi auto u naroda nema, pa se svako snalazi kako zna i ume. Tržište polovnjaka dominira sa gotovo pet puta većim obimom od tržišta novih vozila! U 2019. na našim putevima se zakotrljalo gotovo 155.000 novoregistrovanih polovnih vozila. Reklo bi se bolje išta nego ništa, međutim na duge staze sve će to da se obije o glavu upravo najmanje platežnima. Gotovo polovina uvezenih vozila prethodne godine je starosti od 15 do 20 godina sa Euro 3 normom! Upravo ovaj podatak zabrinjava, ne samo zbog trenutno upitnog stanja ispravnosti tih vozila jer bolje i polovan Golf V od raspadnutog ''keca'', već zbog onoga što nas čeka za šesnaest meseci. Novi zakon o bezbednosti saobraćaja i striktno pridržavanje njegovim normama na tehničkim pregledima, od prvog jula 2021. izbaciće iz upotrebe najmanje 500.000 vozila u Srbiji. Pogađate, mahom će to biti ovi danas kupljeni ili oni koje brže bolje uvezete pre zabrane Euro3 tehnologije! Siromašan dva puta plaća, i zato ma koliko to povoljno izgledalo držite se dalje od rizika Euro3 polovnjaka!

 

Autor: Miodrag Piroški

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako će epidemija koronavirusa uticati na tržište automobila u Srbiji?

 

158229-polovni.jpg

 

Uvođenje vanrednog stanja i epidemija koronavirusa u velikoj meri su uticali i na tržište automobila u Srbiji. Čak 2/3 kupaca je zbog novonastale situacije odložilo planiranu kupovinu, dok je čak 81% trgovaca navelo da nije prodalo nijedan automobil od uvođenja vanrednog stanja, pokazuje najnovije istraživanje. Ovo su rezultati ankete koju je sajt Polovni automobili sproveo između 3. i 10. aprila među 3.097 registovanih korisnika koji su naveli da su planirali kupovinu automobila i 301 trgovca automobilima (auto-placevi i dileri).

 

- Kupovina odložena, smanjuju budžete

Samo 13.7% anketiranih navelo je da je definitivno odustalo od kupovine, dok je čak 2/3 reklo da je kupovinu odložilo i to:

44% da je kupovinu odložilo dok sve ovo ne prođe.

22.1% da je kupovinu odložilo, ali da će ako se pojavi dobra prilika ipak kupiti automobil.

 

Među onima koji su odložili kupovinu, skoro polovina je rekla da su to učinili jer čekaju da vide razvoj situacije, dok 19% očekuje pad cena. Nije mali broj onih koji su kupovinu odložili zbog nemogućnosti da se overi ugovor i izvrši prenos vlasništva (11.9%). Njih 11.8 % je kupovnu odložilo jer su im smanjene zarada, a da su kupovnu odložili zbog moguće zaraze navelo je 8.1% ispitanika. I koliko god bilo ohrabrujuće to što je naveći broj kupaca naveo da je samo odložilo kupovinu, sa druge strane skoro polovina njih se izjasnila da će planirani budžet za kupovinu automobila smanjiti između 20% i 50%, a 29% da će ga smanjita za 20%. Kada je reč o cenama, velika većina anketiranih smatra da cene automobila neće pasti ili će taj pad biti privremen, odnosno da će se cene vratiti na prethodni nivo nakon ukidanja vanrednog stanja.

 

- Očekuje se pad prodaje, tražiće se jeftiniji automobili

Među onima koji se bave trgovinom automobila gotovo svi su naveli da se zbog novonastale situacije već oseća negativan uticaj na tržište. Prodaja automobila je drastično smanjena ili je čak uopšte nema, a kao glavni razlog pada poslovanja njih 91.4%, navodi veoma smanjeno interesovanje kupaca za kupovinu automobila. Takođe, više od polovine prodavaca (51.5%) je navelo i da je prodaja, pored smanjene potražnje, pala i zbog otežane registracije i prepisa vozila. Čak 81.4% anketiranih prodavaca od uvođenja vanrednog stanja nije prodalo nijedan automobil, 17.6% između jednog i tri, a 1% njih je navelo da je uspelo da proda četiri do pet automobila.

 

Kada govorimo o uticaju vanrednog stanja na celokupno tržište automobila, samo 6% ispitanih ne očekuje da će u 2020. godini imati pad prodaje. Gotovo polovina očekuje da će ovu godinu, u odnosu na prošlu, završiti sa padom prodaje od preko 50%. Kad je reč o onome šta će se dešavati na tržištu nakon vanrednog stanja, slična su očekivanja i predviđanja prodavaca i kupaca. Najveći je broj onih koji očekuju da će nakon ukidanja vanrednog stanja tražnja za kupovinom automobila biti veoma smanjena, kao i da će se tražiti jeftiniji automobili. Prodavci automobila smatraju i da bi država mogla da pomogne određenim merama. Za početak, da se ubrza i pojednostavi procedura za registraciju vozila (da se dozvoli da jednom nedeljno rade notari i ostale službe). Takođe, predlaže se i da država smanji trenutne dažbine koje se plaćaju prilikom uvoza automobila, kao i odloženo plaćanje PDV-a prilikom uvoza. Jedan od predloga je i da godinu dana bude besplatan AMSS pregled vozila za firme uvoznike. Predlaže se i da se država, u saradnji sa bankama, građanima obezbedi povoljnije kredite sa družim rokom otplate za kupovinu automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni bi svako pametan odlozio kupovinu automobila ( u smislu podmladjivanja voznog parka, nekog meraka, ne da ostane pesak ) ali da je prodaja stala, koliko ja licno vidim za cudo, nije. Komsija preprodavac je pre par dana narucio jos jedan kamion sa polovnjacima, par komada koje je imao je prodao. Ljudi cekaju registraciju i tako :D . Dosta njih je stalo ali dosta ljudi se ponasa kao da se nista ne desava.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije vreme za kupovinu prvenstveno jer nema kad i gde da se vozi auto, pa je kod novih tu i problem sa prvom registracijom i na kraju i ekonomska neizvesnost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cene polovnih automobila bez većih i neuobičajnih promena

 

srb trz 001.jpg

 

Epidemija korona virusa i uvođenje vanrednog stanja nisu značajno uticali na cene polovnih automobila u Srbiji, odnosno na prodavce da ih koriguju, pokazala je analiza sajta polovniautomobili.com. Analiza je obuvatila 117.000 jedinstvenih oglasa fizičkih lica i trgovaca, koliko ih je ukupno bilo na sajtu u periodu od 16. marta, kad je uvedeno vanredno stanje, pa do 16. aprila. Analiza je pokazala da je u periodu od mesec dana pre i nakon početka vanrednog stanja gotovo identičan procenat onih koji su odlučili da posle oglašene prodaje dodatno spuste ili podignu prvobitnu cenu automobila.

 

U periodu od 16. marta, pa do 16. aprila bilo je oko 117.000 jedinstvenih oglasa, a cena je u proseku za 7% spuštena kod njih 15.923, odnosno kod 14%. U istom periodu kod 4.962 oglasa (4%) cena je povećana u proseku za 10%. Kada se to uporedi sa periodom pre uvođenja vanrednog stanja, od 14. februara do 15. marta, tada je kod 15% oglasa cena naknadno spuštena i to u proseku za 6%, dok je kod 4% oglasa iz tog perioda cena uvećana i to u proseku za 9%.

 

srb trz 002.jpg

 

Ovi podaci nam govore da novonastala situacija nije značajno uticala na one koji prodaju automobil da koriguju, odnosno da spuste ili povećaju cene svojih polovnih automobila.

 

Kakva su očekivanja kupaca?
Sajt polovniautomobili.com sproveo je u prvoj polovni aprila među svojim registrovanim korisnicima anketu o uticaju epidemije koronavirusa na tržište automobila. Kada je reč o cenama, velika većina anketiranih smatra da cene automobila neće pasti ili će taj pad biti privremen, odnosno da će se cene vratiti na prethodni nivo nakon ukidanja vanrednog stanja. Takođe, samo 13.7% anketiranih navelo je da je definitivno odustalo od kupovine, dok je čak dve trećine reklo da je kupovinu odložilo i to:

- 44% da je kupovinu odložilo dok sve ovo ne prođe.
- 22.1% da je kupovinu odložilo, ali da će ako se pojavi dobra prilika ipak kupiti automobil.

- da nisu odustali od kupovine automobila reklo je 19% anektiranih.

 

Opširnije o ovom istraživanju možete pročitati na ovom linku .

 

Preuzeto sa: polovniautomobili.com

 

 

Edited by neshaoct
prebacio slike na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/5/2020 at 10:18 PM, Ivan said:

Epidemija korona virusa i uvođenje vanrednog stanja nisu značajno uticali na cene polovnih automobila u Srbiji, odnosno na prodavce da ih koriguju, pokazala je analiza sajta polovniautomobili.com

Masa prodavaca stalno "sara" sa cenama - pa ako prodje prodje. Ali u ovih par komada koje pratim na PA, primecujem totalno suprotan Corona efekat :blink: . Npr.:

 

x2.thumb.png.240e194279bea2d4a618e12ea013aeaf.png x1.thumb.png.5ff5dc849cbdd7bbd5be68426159c12a.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizvođači nude pogodnosti zbog pandemije, da li je sada šansa za novi auto?

 

202883-prodaja srb covid2020.jpg

 

Prodaja automobila u svetu u prvom kvartalu pala je 50%, kažu statistike. Toliko je manje prodato u Evropskoj uniji, Americi, Japanu, jedino je u Kini taj pad 30%. Procenjuje se da će ove godine od planiranih preko 90 miliona vozila zbog koronavirusa biti proizvedeno jedva 70 miliona. A kakva je situcija u Srbiji?

 

Kako piše RTS, dva faktora će uticati na prodaju - prvi je neodržavanje ''BG Car Show''-a gde su svi čekali jeftinija vozila i nove modele, a drugi je pojava virusa i veoma slabo interesovanje kupaca za nova vozila. Pad prodaje u Srbiji je oko 50%, ali se luksuzna vozila i dalje naručuju. ''Imamo na stotine otkaza, ljudi vraćaju ugovore, kapare, odlažu kupovinu, neki odlažu plaćanje... U suštini, pad je isuviše veliki. Dobili smo informaciju da je pad prodaje goriva 50%, samim tim je toliki pad prodaje novih vozila'', objašnjava Miloš Petrović, predsednik Udruženja uvoznika vozila.

 

Mnogi, poput domaće fabrike automobila u Kragujevcu, daju specijalne popuste, kredite za malu privredu, gde se automobili kupuju bez PDV-a. ''Kako bi projektovali čitavu godinu koristili smo projekciju onoga što se dešavalo u Kini u proteklom periodu, kada je tamo bilo glavno žarište. Naša predviđanja su da će tržište u ovoj godini biti 30%-32% niže nego protekle godine'', rekao je Igor Ševo šef prodaje Fiat-Krajsler automobila''.

 

Država je subvencionisala kupovinu električnih automobila sa 4.500 evra, a hibrida sa 3.500. To u Toyoti smatraju šansom za povećanje prodaje. ''U Srbiji se mesečno registruje između 2.500 i 3.000 vozila. Naravno, u aprilu će biti znatno manji broj, ne očekujemo veći od 500. U maju i junu će početi oporavak, tako da će u septembru naše tržište biti na nivou od prošle godine'', smatra Robert Lukić, direktor ''Tojota Srbija''. U Auto-Čačku, uvozniku Škode kažu da su najviše kupaca izgubili zato što sajma nije bilo. Oni su pripremili specijalne ponude, veliki lager za stare modele koji zamenjuju nove. Treba iskoristiti takve pogodnosti, kažu analitičari, i možda sada zameniti vozilo. Kasnije će biti mnogo problema sa novim modelima čija će isporuka kasniti i do nekoliko meseci.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šanse nema da je u Srbiji u  martu i aprilu pad prodaje automobila samo 50%. To je čista bajka.

Pričao sam neki dan sa jednim (meni bliskim) prodajnim savetnikom i kaže da su od početka vanrednog stanja zaključili "NULA" novih ugovora o prodaji vozila. A da im u salone bukvalno niko nije ni ušao već počev od perioda oko oko nedelju dana od proglašenja vanrednog stanja. Samo pogledaje pad prodaje u drugiim zemljama za vreme pandemije ( ide i preko 90% ), a da je kod nas samo 50% ? Smešno.

Ali, koliko ja pratim, nisam video da je neko u medjuvremenu izašao sa zaista nekom "pandemijskom" ili "postpandemijskom" akcijom. Za sada, priča o nekim dodatnim popustima je samo čista magla. Ne kažem da ih nije moguće "izboksovati" u neposrednom kontaktu... Koga zaista interesuje, treba da ode i proveri sa nekom "nepristojnom ponudom". Možda i "upali" ...

Meni danas kolega kaže da je zbog ovoga što se desilo odustao od "zamene kola", koja su mu stara 4 godine (hteo je da uzme isti model, samo nov, sa drugim motorom). Rekao sam mu: "Šta je problem? Pare imaš. U BG imaš 3 dilera. Otidiji kod svakoga i daj svakom od njih "nepristojnu ponudu". "Dampinguj". I sačekaj... Sigurno niko od njih neće odmah pristati. Ali, za dan, dva, nedelju dana, ko zna ... Šta imaš da izgubiš?".

 

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aprilski pad prodaje novih vozila u Srbiji iznosi 75%

 

srb trziste 2020.jpg

 

Prodaja novih automobila u Srbiji je u aprilu manja za 75% u odnosu na isti period prošle godine. Žrtva korona virusa je i prodaja automobila u martu kada je pad prodaje iznosio 48%. Brojke pokazuju da je u martu ove prodato 1.516 novih vozila, a u istom mesecu prošle godine 2.929. U aprilu je u Srbiji kupljeno samo 1.042 dok je lane u istom mesecu prodato 4.258 novih vozila. Ukupno je od početka ove godine u Srbiji prodato 6.727 novih vozila (putničkih i lakih komercijalnih vozila) što je pad od oko 30% u odnosu na prva četiri meseca prošle godine kada je prodato 10.850 novih vozila.

 

Kada je reč samo o automobilima kupljeno je svega 5.255 novih, a skoro svaki peti je bio Škodin jer je ova kompanija prodala 1.032 automobila u prva četiri meseca ove godine u Srbiji. Renault je preoteo dugo vremena drugo mesto Fiata sa 423 automobila. Grupacija FCA prodala je 374 automobila. Luksuzni brendovi su takođe prodavani manje nego što je to uobičajeno, ali je zanimlljivo da je pored 125 prodatih Audija, 182 BMW-a, 171 Mercedesa, u prva četiri meseca ove godine kupljeno i 30 Porschea, 6 Jaguara i čak 3 Bentley automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Analiza tržišta polovnih automobila nakon ukidanja vanrednog stanja

 

srb tr01.jpg

 

U prve dve nedelje nakon ukidanja vanrednog stanja tržište polovnih automobila u Srbiji beleži blagi oporavak, pokazalo je istraživanje koje je sajt polovniautomobili.com sproveo među prodavcima automobila u periodu od 18. do 22. maja. Čak 62% njih navelo je da je od 7. maja, kad je ukinuto vanredno stanje, zabeležilo rast prodaje. Međutim, tek 12% njih je reklo da im se prodaja vratila na nivo od pre proglašenja epidemije koronavirusa i uvođenja vanrednog stanja. Da im prodaja nije porasla navelo je 38% anketiranih.

 

srb tr02.jpg

 

Njih 35% je reklo da od ukidanja vanrednog stanja nisu prodali nijedan automobili, dok je 33% odgovrilo da je prodalo jedan do dva automobla. Da su od 7. maja prodali između tri i pet automobili navelo je njih 19%, a da su prodali do 10 vozila njih 7%. Od ukidanja vanrednog stanja više od 10 automobila prodalo 6% anketiranih.

Anketa je pokazala i da je broj zainteresovanih kupaca u blagom porastu. Tek 13% anketiranih je navelo da ni posle ukidanja vanrednog stanja kupici nisu dolazili na njihov auto-plac, dok je 11% reklo da se broj poseta auto-placu vratio na nivo od pre uvođenja vanrednog stanja. Da je broj kupaca koji su došli da pogledaju automobil na auto-placu značajno veći nego tokom vanrednog stanja reklo je 13% anketiranih, a 32% njih da je neznatno veći. Da se situacija nije promenila u odnosu na period vanrednog stanja reklo je 31 % ispitanika. 

 

srb tr03.jpg

 

U anketi koju smo tokom vanrednog stanja sproveli  među kupcima automobila, dve trićine njih je reklo da nije odustalo već da je kupovinu odložilo, dok je 13% navelo da je definitivno odustalo od kupovine. Rezultati ankete pokazali su da je novonastala situacija uticala i na odluke kupaca kad je reč o tome za kakve su automobile zainteresovani. Polovina anketiranih prodavaca je navelo da kupci sada traže jeftinije automobile i to:

38% - traže se jeftiniji automobili nego pre vanrednog stanja.
12% - traže se i do 50% jeftiniji automobili nego pre vanrednog stanja.

 

srb tr04.jpg

 

Da se traže isti automoili kao i pre vanrednog stanja reklo je 50% anketiranih. Sajt polovniautomobili.com uradio je i analizu koja je pokazala da epidemija korona virusa i uvođenje vanrednog stanja nisu značajno uticali na cene polovnih automobila u Srbiji.

 

Preuzeto sa: polovniautomobili.com

 

 

Edited by neshaoct
prebacio slike na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za sva ostala tržišta postoje dostupni jasni podaci o prodaji NOVIH vozila i u periodu pandemije (pa i koje je tržište i koliko palo u toku kog meseca, pa i od početka godine ), samo za Srbiju takve podatke nigde nisam pročitao. Zašto se to krije kao što zmija krije noge ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, moron said:

...o prodaji NOVIH vozila i u periodu pandemije...samo za Srbiju takve podatke nigde nisam pročitao.

Post skoro odmah iznad tvog:

On 5/20/2020 at 10:28 PM, neshaoct said:

Ukupno je od početka ove godine u Srbiji prodato 6.727 novih vozila (putničkih i lakih komercijalnih vozila) što je pad od oko 30% u odnosu na prva četiri meseca prošle godine kada je prodato 10.850 novih vozila.

Kada je reč samo o automobilima kupljeno je svega 5.255 novih, a skoro svaki peti je bio Škodin jer je ova kompanija prodala 1.032 automobila u prva četiri meseca ove godine u Srbiji. Renault je preoteo dugo vremena drugo mesto Fiata sa 423 automobila. Grupacija FCA prodala je 374 automobila. Luksuzni brendovi su takođe prodavani manje nego što je to uobičajeno, ali je zanimlljivo da je pored 125 prodatih Audija, 182 BMW-a, 171 Mercedesa, u prva četiri meseca ove godine kupljeno i 30 Porschea, 6 Jaguara i čak 3 Bentley automobila.

Klik OVDE ako ne pronađeš taj post.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/20/2020 at 10:28 PM, neshaoct said:

Brojke pokazuju da je u martu ove prodato 1.516 novih vozila ... U aprilu je u Srbiji kupljeno samo 1.042

Ima li negde vesti o strukturi prodaje u ove pandemijske mesece, po brendovima ?

U salone se nije ni ulazilo u aprilu. Mnogi su saloni bukvalno fizički bili zatvoreni (natpis na vratima sa brojevima telefona za kontakt), skoro svaki dan bih prolazio pored istih salona (škoda, hyundai, ford, reno, dačija, nissan, suzuki ...). A svi se sećamo da je u maju mesecu, pred samo ukidanje vanrednog stanja, jedna od mera popuštanja ograničenja uvedenih usled vanrednog stanja, bila i ponovni početak rada prodajnih salona. Jer oni nisu radili.

Kome to pandemija ipak nije bila smetnja za lepu prodaju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam bio u trenutku u fazi trgovine novog, u igri je bio renegade, elantra i xceed.
Neverovatno je koliko je sva tri brenda bolla ona stvar. Ma kakv popust, povoljnost... sv8 su bili u fazonu uzmi ili ostavi. Sto se pak probne voznje tice sto krace i manje.
Ili im prodaja toliko dobro ide ili ih jednostavbo ne dotice nista. Prodavci Nis, Kg i Bg vise nego tuga.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

VW ima čega da se ozbiljno boji kada se uporede Kia/Hyundai i VW grupa...Primećujem da i Britanci i Nemci slično misle,sve češće

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, moron said:

Ima li negde vesti o strukturi prodaje u ove pandemijske mesece, po brendovima ?

Opet :) u istom tom postu ima i po brendovima...sve do Bentley prodaje u SRB.  :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
VW ima čega da se ozbiljno boji kada se uporede Kia/Hyundai i VW grupa...Primećujem da i Britanci i Nemci slično misle,sve češće

 
To je sjajna stvar, samo jakom konkurencijom mi kao krajnji korisnici mozemo dobiti bolji proizvod po boljim uslovima.


Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, neshaoct said:

Opet :) u istom tom postu ima i po brendovima...sve do Bentley prodaje u SRB.  :thumbup: 

Ima samo zbirno za period od prva četiri meseca, pri čemu je vanredno stanje uvedeno valjda 15.03.

Ali, mene interesuje baš april. "Mesec pandemije". U njemu je ukupno prodato 1.042 vozila. Koja je struktura tih 1.042 po brendovima?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xceed nema ni malo naivne cene.

Istina, postoji popust, pa isto vozilo, zavisno od godišta, može kao benzinac da košta 30.490, ali i 27.490 (u top paketu).

A, primera radi, za tih 30.490 možete da kupite i RAV4 ili CRV (sve 2020. godište). I to ne u baznim paketima. Pri čemu su to ipak malo veća vozila.

Generalno, cene na tržištu su lude ... Danas sam, recimo, video u salonu mazdu CX-30 G122 AWD AT Plus Sound Style za 31.050. Mislim "da u milimetar" ima dužinu XCeed-a ( 4.395 mm )

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minutes ago, moron said:

Ali, mene interesuje baš april. "Mesec pandemije". U njemu je ukupno prodato 1.042 vozila. Koja je struktura tih 1.042 po brendovima?

 

- Putnička i laka komercijalna vozila

prodaja 2020 01.png 

 

- Putnička vozila

prodaja 2020 02.png 

 

- Laka komercijalna vozila

prodaja 2020 03.png

 

Izvor: cubeteam.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...