Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobilsko tržište Srbije

Recommended Posts

Svako je slobodan da se o ponudama na tržištu roba i/ili usluga bilo koje vrste informiše kako god misli da mu je celishodno. Znači, o ponudama novih cipela, mobilnih telefona, uslugama molera, zubara ... svako se informiše "nekako" i posle "nekako" odabere.

 

Ako već posle prolaska i kroz samo jednu prodavnicu daberete, pa i kupite neke cipele, a posle se ispostavi da Vas ta cipela žulja, a to žuljanje ne prodje ni posle par dana, shvatićete da ste se "zajebali" ( da pre onog izbora ipak niste obratili pažnju na sve detalje u potrebnoj meri), pa ćete verovatno te cipele da ostavite pored kontejnera, da ih neko uzme.

 

Nov automobil ipak vredi malo više, a u pravilu, njegovo namensko korišćenje traje značajno duže nego kada je reč o cipelama (mada, postoje i izuzeci, postoje "bakandže" koje mogu i duže od decenije i blagodet je ako vam se posreći da nadjete takve cipele ). I ne mislim da je dobar osećaj izabrati i kupiti neka nova kola, a posle shvatiti da to ipak nije to, da Vas "žulja" ovaj ili onaj detalj u tim kolima, odnosno, da on baš i ne odgovara vašim željama i potrebama.

Ili, shvatiti da ona "akcija", na kojoj ste to kupili, i nije bilo neko "realno poniženje", već da ste bili naivni, neinformisani, i da ste ekonomski zaista ispali teška ovca ...

 

Tako da, svako je slobodan da se o ponudi na tržištu automobila informiše na način kako želi. I onoliko unapred koliko to želi. Jer, mada svi uglavnom kao "planiramo", često se dese i "neplanske stvari".

Da, tačno je, ja (u ovom trenutku) ne planiram da menjam 500L narednih možda pet godina, ali, već sada ima jedan meni potencijalno interesantan novi model "kao moguća zamena", koji je na naše tržište tek trebalo da dodje u junu, samo je pandemija zeznula stvar i sigurno neće pre septembra. I čim se pojavi, odem da ga vidim. Možda ga i odmah "otpišem", jer može da se desi da odmah (za mene) bude imao neki (neotklonjiv) "nedostatak". Ali, ako ne bude odmah uočen neki "nedostatak", sigurno je da ću narednih godina da ga "pratim". Pa i još neki put "obidjem". I tada možda za tih oko pet godina ( posle njegovog fejslifta) bude "na skraćenoj listi".

Ja prosto uvek, "svakodbno", imam neku "skraćenu listu". I ne tako retko, neki prijatelj ili poznanik me upita za savet. Nekad se desi da me pita o onome što mi je poznato. Nekada i ne. Češće tako. Jer, ne pratim sve. Nekada me zamole da odem sa njima do salona. Ili da odem sam i "ispipam" kod dilera "da li može" i "šta može". Nekada mi kažu sa velikim oduševljenjem kakvu su ponudu dobili. Nekada se desi da uočim da je ona sve samo ne fascinantna. Već, potpuno uobičajena.

 

Neko ide sa društvom vikendom da igra fudbal, a posle u kafanu. Ok je.

Neko popije pivo sa drugarima ispred prodavnice. I to je ok. 

Ja subotom, ako imam vremena, odem bajsom do jednog auto salona. Potrošim tako oko jedan sat svoga vremena ...

 

Svako je gospodar svoga vremena i svojih aktivnosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aca Todorovic aka Moron???

 

 

@neshaoct - to je Neso dogadjaj koji se svuda u svetu pa tako i kod nas upravo pravi sa takvom namerom da neko dodje, pogleda, opipa pa mozda ce u sledecem menjanju kola bas eto zapamtiti da je tamo neki -Focus- ima bas odlican volan ili materijale ili sta god. 

Ili jednostavno kupio sam Tipa pa sada idem da vidim sta je novo u novoj verziji ili bilo koja deseta kombinacija.

Ovaj covece ide po salonima i pipa kola i provodi par sati u njima bez da ga iko tera ili mu placa za to?!?!?! Nemoj da budes politicki korektan kada jesdnostavno - nije normalno. I nema nikakve veze sa medjunarodnom-smotrom-pipaca-automobila ili ti krace MSPA.

Edited by Milutinac

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, Milutinac said:

Aca Todorovic aka Moron???

Promašio si. "Moron" kao "moron". Ne i imenovani. Za ostalo - nemam (dodatni) komentar. Slobodan si potpuno i da me smatraš psihopatom. Neću ti zameriti ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, moron said:

pa ćete verovatno te cipele da ostavite pored kontejnera, da ih neko uzme.

Zar ovo iko radi ? Znaci kupis cipele, zuljaju te, manji je br ili sta vec i ti ostavis pored konta nove cipele, ne setis se mozda da odes do prodavnice i probas da vratis/zamenis ? :D

 

Lepo si rekao da imas auto i ne planiras kupovinu u narednih 5 godina. Zasto onda gledas kola sada koja ce za 5 godina biti polovnjak ? U narednih par godina ce izaci mozda jos jedna ili dve generacije tog auta, zasto onda ici po salonima gledati, meriti, sedeti ako vec imas auto koji si isto tako birao i merio ? :D

 

Nije nikakvo podsmevanje niti bilo sta slicno tome, jednostavno ja to ne mogu da skapiram. Moj mozak ne moze da obradi tu informaciju posebno onu oko sedenja u kolima satima, zato sam i pokrenuo diskusiju na ovu temu. Nisam skapirao nista.. Ali verovatno je do mene :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, Milutinac said:

I nema nikakve veze sa medjunarodnom-smotrom-pipaca-automobila ili ti krace MSPA.

''MSPA'' :D 

 

Po meni ima veze jer svi na Sajam odemo zato što su nam tamo svi brendovi na par minuta peške jedni od drugih. Ne idemo valjda zato što nas je inače sramota da tokom godine idemo u auto-salone pa eto na Sajmu više nismo stidni :D Na Sajmu nemamo problem da sednemo, pipamo, gledamo, slikamo te nove aute iako ih nećemo kupiti, a za one koje smo najviše gledali verovatno ih nikada nećemo kupiti kao nove jer su preskupi. U toku godine (van trajanja Sajma) ne idem po salonima jer me smara da putujem sa jednog na drugi kraj grada, dok mi Sajam omogućava da su svi tu na par minuta hoda jedni od drugih.

 

Imajući u vidu da nemam mogućnosti za kupovinu novog auta koji bih hteo, i da treba da gubim vreme u vožnji od salona do salona - eto mi duplog razloga da to uopšte onda i ne radim tokom godine. To je moj rezon. On čovek ima drugi rezon, hoće da gleda i kad nema nameru da kupi...pa šta sad... :D auto-saloni služe za to.

 

13 minutes ago, Milutinac said:

Nemoj da budes politicki korektan kada jesdnostavno - nije normalno.

Nisam, jasno sam napisao šta mi nije razumljivo. :thumbup: To je ono da se ukupno sati provedu sedeći u nekom novom autu.

Eto, nemam pojma šta bih gledao satima kod novog auta sedeći u njemu...a možda ta činjenica u potpunosti onda menja karakter posete auto-salonu, tj. od uobičajene ona postaje hobi :D 

Dobro je pa @moron možda ne ide na Sajam, jer kad zasedne u neki auto... :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, neshaoct said:

 auto-saloni služe za to.

 

 

Da dokoni opskurni lik bez ikakvog razloga kruzi gradom i danas kaze - uopa mazda, danas cemo u mazdu da idemo. Zasto mazda? Pa ne znam ali idemo da pipamo i njuskamo u mazdu. Sta cemo da pipamo i njuskamo ? MMMMMM SVEEEEEEE

Ne bih rekao da saloni sluze za to. Vise bih rekao da sluze da (makar) i malo zainteresovani kupac vidi ono sto mu je zanimljivo pri kupovini. Dobar dan. Koliko kosta? Koja oprema? Koliko se ceka? Kako mogu kredit? Da li uz tu opremu moze i tempomat? U redu, hvala na ponudi, javicu vam se. Itd itd itd.

 

A pipaca sto se tice - danas pipa kola sutra zene u autobusu...manite se ljudi. Ovo je bolesno. Odjavljujem se sa teme. Evo kao i Dekijev i moj mozak ne moze da procesuira ove informacije. Znas ti sta radis - zato su takav nick i dao sebi. Pu strasno...

 

@PremieRacing - kako bi se ovaj proveo sa starom hyundai ekipom? :D

Edited by Milutinac

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, neshaoct said:

možda ne ide na Sajam

U pravu si. Voleo sam da idem na Sajam kao u nekoj ranijoj mladosti, dok nije bilo prilike da jednostavnije sve to vidim što me interesuje.

Poslednjih 15-ak godina sam otišao samo 2 ili 3 puta na Sajam i to samo zato jer su me neki moji veoma dobri drugari naterali, a  jedan od njih van BG-a i pošto je već bio došao u BG, hteo sam da ga ispoštujem i odem sa njima.

A da idem na Sajam, i gledam "zaključana" neka kola (koja me možda interesuju) ili da čekam u redu da bih seo u kola na jedan minut ili da me "onaj" ili "ona" procenjuje od glave do pete kako sam odeven, pa da li mu baš ličim na nekoga sa parama ili ne, ne pada mi na pamet ... Ni pod razno. To ne, tu sajamsku "blagodet" ... Ja sam "mazohista" ...

5 minutes ago, Milutinac said:

zato su takav nick i dao sebi

Kažu "nomen est omen" ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Milutinac said:

Da dokoni opskurni lik bez ikakvog razloga kruzi gradom i danas kaze - uopa mazda, danas cemo u mazdu da idemo. Zasto mazda? Pa ne znam ali idemo da pipamo i njuskamo u mazdu. Sta cemo da pipamo i njuskamo ? MMMMMM SVEEEEEEE

Ne bih rekao da saloni sluze za to. Vise bih rekao da sluze da (makar) i malo zainteresovani kupac vidi ono sto mu je zanimljivo pri kupovini.

15 minutes ago, neshaoct said:

jasno sam napisao šta mi nije razumljivo. :thumbup: To je ono da se ukupno sati provedu sedeći u nekom novom autu.

Eto, nemam pojma šta bih gledao satima kod novog auta sedeći u njemu...a možda ta činjenica u potpunosti onda menja karakter posete auto-salonu, tj. od uobičajene ona postaje hobi :D 

=====

 

Ja prosto ne mislim da u salone automobila treba da ulaze samo potencijalni kupci, kao što ni na Sajam automobila ne idu samo potencijalni kupci. Zašto je ok da na Sajam idemo mi gledači/pipači, a poremećeni smo likovi ako odemo u salone tokom godine? ;) Ne pravim razliku između posete štandu nekog brenda i ulaska u njegov auto-salon. 

 

Još jednom kažem...nemam pojma šta bih gledao satima kod jednog novog auta, a možda baš toliko provedeno vreme menja karakter te posete, i onda ona od uobičajene/normalne posete postaje hobi/strast. :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi auto saloni su izložbeno-prodajni centri. To im je zvanični naziv i najbolje opisuje njihovu funkciju. Logično da se ide u auto-salon kada planiraš kupovinu nekog auta, ali se ide i kad hoćeš samo da vidiš neki auto bez namere da ga kupiš. U oba slučaja ne vidim šta ima satima da se gleda kod bilo kod novog auta...osim ako nije Ferrari, Pagani ili sl. ali mi u SRB barem tih muka nemamo. :D 

 

Gledati satima neki, da kažem običan auto...ono, od Sandera do Passat-a...ne znam šta tu ima da se gleda satima kroz više poseta.

Ali, ne bih u isti koš kao neprikladnu obeležio takvu posetu, i onu gde neko dođe, pogleda/sedne/pipne i sve to traje 5 minuta. Nije čovek potencijalni kupac i zato nije više vremena proveo...pogledao je ovlaš kakav je neki nov auto i to je to.

 

Hteli mi to ili ne, onaj izložbeni deo funkcije svakog auto-salona će postati glavni i u SRB jer Sajma neće zauvek biti. Kao što već sajmovi propadaju širom Evrope i sveta jer je fabrikama jeftinije i efikasnije (po efektu privučene medijske pažnje i kasnijim rezultatima prodaje) da ulože u internet prezentaciju, tako će to vreme doći i u SRB. Neće sledeće godine, neće ni one tamo...ali ubrzo posle toga hoće.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/1/2020 at 2:26 PM, neshaoct said:
Nisam, jasno sam napisao šta mi nije razumljivo.  To je ono da se ukupno sati provedu sedeći u nekom novom autu.
Eto, nemam pojma šta bih gledao satima kod novog auta sedeći u njemu...

Pa možeš da vidiš da li te sedište umara posle višesatne vožnje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je čovek kulturan, on u kontaktu i komunikaciji sa takodje kulturnim čovekom ne može imati bilo kakav problem i/ili nesporazum.

Tako je to i prilikom poseta auto salonima. Posebno, ako ste i sami pažljivi i nastojite da u dobroj veri što manje angažujete resurse prodavaca, odnosno, njihovih prodajnih savetnika.

I to bez razlike da li ste došli u salon kao neko ko planira da kola kupi:

1/ "svakako i to sada",

2/ "svakako, u narednih mesec-dva" ,

3/ "možda, u narednih godinu dana" ili

4/ "da sigurno, ne znam kada, možda danas, za mesec, možda za godinu-dve, svakako čim se ukaže dobra prilika" ... 

Nigde, nikada nisam imao ni najmanji "nesporazum". 

Pa ni sa "ekipom iz Hyundai"-a, gde sam u poslednjih oko pola godine bio tri puta. Poslednji put da pogledam novu Sonatu (mada nisam kupac tog segmenta), a prethodna dva puta da detaljnije pogledam Tucson u jednoj varijanti opreme (koja je i bila izložena).

Inače, jedan od veoma retkih brendova kod koga sam imao testnu vožnju, bio je baš Hyundai, gde sam na insistiranje prodavca ( 2017. godine) ipak probao i20, pošto mi je bio u užem "poslovnom" izboru. Ali, doplata za 1,4 MPI mi je bila neprihvatljiva (1.000), a 1,2 mi je u vožnji bio "očekivan" (za grad je to bilo super, ali, za van grada ipak slabije od nekih drugih konkurenata, pri čemu sam na kraju izabrao jednog, za koga i nisam odradio testnu vožnju, a motor je u smislu potentnosti ispunio očekivanja (TSI95), ali su se u praksi pokazale i mane koje sam predosećao i na papiru unapred i video (5MT je katastrofa koliko ima predugačak finalni prenos, što je van grada super, ali, u gradu zna biti "zajebano" i prosto, sa 5MT nema idealno )).

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/30/2020 at 11:26 PM, neshaoct said:

 

- Putnička i laka komercijalna vozila

prodaja 2020 01.png 

 

- Putnička vozila

prodaja 2020 02.png 

 

- Laka komercijalna vozila

prodaja 2020 03.png

 

Izvor: cubeteam.com

Postoje li objavljeni podaci za mesec maj?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/29/2020 at 5:03 PM, neshaoct said:

Prodaja novih automobila u Srbiji u 2019. godini...

Pročitao sam ovo gore. Postoji li tabelarni pregled za 2019, onakav kao što je objavljen juče za prvih pet meseci 2020?

Hvala.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, moron said:

Postoji li tabelarni pregled za 2019, onakav kao što je objavljen juče za prvih pet meseci 2020?

Postoji. Čak i u ovoj temi na kojoj smo....a, nije zabranjeno čitati je. :D Znam da je lakše samo pitati/tražiti, ali može i da se pogleda.

 

Izveštaj je mogao besplatno da se vidi u vreme kad je bio aktuelan, kao što može danas npr. za ovu 2020. godinu da se vidi. Sigurno smo negde na Forumu i tada (2019.) komentarisali te izveštaje, pa treba pronaći deo gde se nalaze slike...evo, sada sam pronašao zaključno sa Septembrom 2019.:

 

2019 s 001.png 2019 s 002.png 2019 s 003.jpg

 

Isto kao što sam pronašao i za celu 2017. godinu:

 

2017 01.jpg 2017 02.jpg

 

A, da se danas gleda istorija izveštaja po želji, lagano bez ikakve pretrage - može i to. :thumbup: 

''Zatražite primerak izveštaja ili ostvarite popust uz pretplatu na godišnje izveštaje'' - klik OVDEpri dnu strane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre nego sam upitao, čitao sam, "majke mi", pa i postove i vesti iz januara 2020.

Ali, "čekaj", nema gore za celu 2018, a to sam pitao?  :) Ima cela 2017 i veći deo 2018, ali, ne i cela 2018 (koja bi bila osnov za onaj članak iz januara 2020. )?

 

p.s. Hvala svakako. Bez šale.

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, moron said:

Pre nego sam upitao, čitao sam, "majke mi", pa i postove i vesti iz januara 2020.

Ali ne iz celoj Januara :D...evo ga post od 14.01.2020. u kome je ona tabela za prvih 9 meseci te godine:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/49137-automobilsko-tržište-srbije/&do=findComment&comment=1532008

 

6 minutes ago, moron said:

Ali, "čekaj", nema gore za celu 2018, a to sam pitao?  :)

Pitao si za celu 2019., ali razumeli smo se.

Nisam je brzo pronašao na Forumu, a ne mogu sada da tražim pola sata samo te tabele...možda je negde ima na Forumu, možda ne.

Proguglaj malo...ili im (Cube) daj pretplatu pa gledaj do mile volje. :D 

 

Možda @Woodoo može da ti olakša muku i izvuče tabelu za celu 2019. godinu...pa, ako to budeš radio slobodno onda okači i celu 2018. godinu. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizvodnja u autoindustriji Srbije pala za 50%

 

fiat 500l bar.jpg

 

Zbog posledica korona krize proizvodnja u autoindustriji Srbije pala je za 50% ocenio je u izjavi Tanjugu direktor Automobilskog klastera Srbije Ivan Vijatov. ''Posledice u Srbiji slične su kao u kompanijama koje posluju u EU, jer se prestalo sa proizvodnjom automobila, to se odrazilo na lance snabdevanja jer proizvođači delova nemaju za koga da proizvode, što se u velikoj meri odrazilo na naše kompanije u Srbiji'', rekao je Vijatov. Zbog korone proizvodnja automobila tokom prvih pet meseci u Evropi pala je za 50%, a Vijatov kaže da je tokom maja pad bio i veći. Navodi da je u aprilu evropska proizvodnja automobila bila manja za 70% u odnosu na april 2019. godine.

 

''Očekuju se poboljšanja, ali se ipak prognozira da će pad proizvodnje u Evropi ove godine biti najmanje 20%'', kaže on. Trenutna očekivanja su da bi evropska auto industrija najranije 2022. godine mogla da dosegne nivo proizvodnje sa početka 2019. godine, a top nivo iz 2017. godine biće dostignut tek 2025. ili 2026. godine. Vijatov smatra da će automobilska industrija početi da se oporavlja kada građani u Srbiji i širom Evrope počnu da razmišljaju ponovo o kupovini automobila, a do tada autoindustriju treba podržati.

 

''Srbija bi trebalo da prati preporuke EU, da preslika u meri u kojoj je to moguće ono što oni budu radili oko pomaganja svojoj autoindustriji'', kaže Vijatov. Autoklaster Srbije deo je evropske mreže u kojoj je više od 30 klastera koji će predložiti vladama svojih država zajedničke mere za oporavak. ''Pripremamo predlog mera šta bi trebalo uraditi sa automobilskom industrijom širom Evrope koje ćemo zajednički uputiti vladama naših država'', kaže Vijatov i očekuje da to bude učinjeno početkom jula. Kako se očekuje jedna od mera biće i predlog da se koriguje stopa PDV-a za automobile. On smatra da će zbog posledica korona krize doći do transformacije lanaca snabdevanja u ovoj globalizovanoj industriji. ''Mislim da postoji šansa za Srbiju da u relokaciji lanaca snabdevanja dobije neke investicije u sektoru autoindustrije, krizu treba iskoristiti kao šansu, dobijam neke informacije da se neke velike kompanije interesuju da dođu u Srbiju i ovde počnu da proizvode'', rekao je on.

 

Automobilski klaster Srbije ima 54 kompanije članice, a najveći broj njih proizvodi komponente.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...