Jump to content
FAS Goran
klaywert

Gume nove vs. polovne vs. protektirane

Recommended Posts

šta onda to testiranje radi gumama :question:

Na osnovu ovoga (kad bih bio zainteresovan) pre ne bih išao na dyno tester nego što ne bih stavio protektirane gume :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno se ljudima desilo da su čipovali neki auto, hteli da vide šta su napravili i valjci svukli nalepljeni deo gume :laughing: Toliko o kvalitetu protektiranih guma..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda protekt daje više snage ? O tome ne razmišljate, manite se protekta i sličnih budalaština. Evo ortak mi se pohvali sa novim zimskim gumama. 35 e a DOT neka nedelja 03. Kao nova a matora kao ozbiljan osnovac. Ta logika me zbunjuje pogotvo što mu žena sa malim detetom češće za upravljačem. Da je samo žena, pa da ga razumem :help: . Nova Sava i sl je nekih 15 e skuplja i svima koje znam nudim moje čekove pa nek ide na rate. Nego neki virus gluposti vlada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doslo je vreme i mi da pazarimo zimske gume, opet..

Naime, pre godinu dana smo uzeli 4 komada, Michelin, 205/55/R16. I, kada se zavrsila sezona, odlozili smo ih na tavan vikendice odakle su nam ih ukrali.. :thumbdown:

Sada, jednostavno nemamo para za nove, jer su najjeftinije negde oko 8.500din/kom. Pa trazimo alternativu..

1. Protektirane - jednostavno ne. Toliko toga je receno ovde, mislim da nista novo ne bih rekao..

2. Polovne - mozda, ako nadjem neke povoljne, sa relativno ocuvanom i dubokom sarom..

3. Kupim nove felne, manje, i nove gume koje bi bile jeftinije zbog precnika..

Dakle, prvenstveno me zanima ova 3 opcija. Ukratko, gde naci celicne felne, kojeg precnika i u kom rangu se krece cena. I, koje gume bi preporucili uz te felne..

Valjda bi mogle neke 14ice da se namontiraju, uz 4 nove gume, u cenovnom rangu od 200tinjak evrica? :help:

Naravno, mogu jednostavno i da ostavim kola na parkingu dok je temperatura u minusu.. :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupi kao ja Lybrine alu ili nešto drugo (čelične + ratkapne nekad izađu i preko 100e), i nahvataj povoljno 195/65 R15. Sumljam da može 14 na Lybru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pregledaj ti malo u polovne gume na tom sajtu....

Ovde preko foruma sam prosle godine kupio 2 save za malo vecu cenu (nego ostale polovne sto su tada bile po oglasima) ali u odlicnom stanju, covek mi rece da su presle 2000 do tada, prosle godine polozile Zlatibor 2 puta, sada su na kolima i verujem par narednih zimskih sezona...ove godine dobile pojacanje u vidu 2 yokohame i nema brige...

Polovne gume...zasto da ne, ali ako su u dobrom stanju...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš tako, pre bih stavio polovne neko protektirane, ovde bar znaš da im je 2000km pravo, ove proteknirane pređu po 50 puta više(ne preterujem uopšte). Dovoljan je razlog za neuzimanje protektiranih to što neće ljudi da rade dyno na takvim gumama..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nude mi se odlicne polovne gume, nisu iz uvoza ili sa slupanog auta i sl.

imam samo jedan problem! Ne zna se koja je bila leva a koja desna! Znam koje dve su bile napred, koje pozadi, na gumama nema oznake smera nego samo koja je strana spolja.

gume su michelin e.saver dva kom. I michelin primacy hp dva kom.

zanima me moze li se provaliti smer okretanja gume?

da li je i koliko lose ako pogresno namontiram pa se okrecu u kontra smeru?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema smer samo spoljna strana. Kod mene je ovakav profil i isto na boku piše outside

1_Pirelli_Cinturato_P7.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

To i kazem, asimetricna je sara, zna se koja strana mora biti spolja a koja unutra i to nije problem.

problem je ako ja namontiram levu na desnu a spoljna strana ostane spolja, onda ce se guma okretati u suprotnom smeru nego poslednjih npr 5000km sto naravno ne valja.

pa je moje pitanje moze li se ikako provaliti smer kako su vozene?

ako ne, kolike su posledice ako budu naopako montirane?

Share this post


Link to post
Share on other sites

aaa..to kontam da ne može da se provali ako šara nije deformisana.

isto tako kontam da ne može da škodi ako se okrene drugačije :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mora negde makar da pise koji je smer ili koja je strana spoljasnja, mada obicno i vulkanizeri znaju to i primetio sam da paze na te stvari. Sta moze da bude sa gumom koja je u kontra smeru namontirana ne znam tacno ali znam da svi pricaju da nikako ne valja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imaš smer rotacije kao npr Wintera i tu gde god montiraš moraš da paziš smer rotacije.

wintera.jpg Tigar_wintera_1.jpg tigar.jpg

Kod ovih drugih asimetričnih kao npr Tigar Hitris tu paziš na spoljnu stranu takođe na koju god poziciju staviš. Samo kod ovih sa smerom rotacije je bitno zbog mogućeg oštećenja unutrašnje strukture.

Hitris.jpg michelin_primacy_HP.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje lično iskustvo 2 puta sam u životu kupio polovne gume oba puta su bile vrh na oko ali sam se zahebo do bola jedne su mi trajale 12.000 km a druge ni mesec dana.Od tada kako tako moram bar 2 nove da uzmem, sticajem okolnosti sad sam uzeo na neku otplatu na 6 mesečnih rata sve 4 nove zimske gume!

Edited by -Jovan-FF-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzeo sam ih, i gotovo sam ubedjen da ce mi izgurati bar 3-4god posto ce one kao letnje prelaziti svega 6-7000km godisnje

kao sto sam i rekao, 2 su michelin energy saver i skoro su nove, imaju jos one bocke po sebi a sara preko 7mm. Druge dve su michelin primacy hp i negde su na malo preko 5mm sare tako da one na leto idu nazad.

gume su uzete od poznatog coveka, zna se gde su kupljene i na kom autu vozene tako da verujem da su dobre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za sada imam nekoliko ne bas sjajnih ponuda..

4 alu felne, fiatove, 15", sa zimskim 195/65 gumama za ~240e

U principu, jeste skuplje, ali felne su dobre, nisam primetio ostecenja osim jedne ogrebotine. Gume imaju saru dobrih 5-6mm, ali su 2004 godiste, sto me ipak malo brine.

U Budisavi sam trazio samo gume, 205/55/16, ali nisam nasao ni jedan komad koji ima saru preko 4mm. Tj. jesam, ali su to gume koje su stojale na vozilu pod negativnim nagibom, tako da je jedna strana gume totalno izlizana, dok je druga solidno ocuvana.

I, treca ponuda, 4 nove celicne felne, 15", 25e/komad. I da uzmem 4 nove gume od 4.500 (trayal) ili 5.500 (sava)

Sutra idem opet do Budisave, u potrazi za jednim i drugim gumama, pa sta bog da..

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.polovniau...ncia_felne_r15/

lancia.jpg

http://www.polovniau..._felne_15_4x98/

lancia_2.jpg

Ima dosta toga po oglasima i Sava Eskimo S3 ya 5627 din u 3 rate čekovima ili 6 karticom Komercijalne

http://www.planetagu...%A0Prona%C4%91i

http://www.planetaguma.com/index.php

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi vidi šta sam našao! Protekti? NE!

untitled.jpg

Takođe, odličan blog o pritiscima u pneumaticima. Jako poučno, preporučujem svima da procitaju:

http://www.internet-...tisak-u-gumama/

Takođe znao sam da je po zakonu minimalna dubina šare 4mm međutim ovo se odnosi samo na zimske gume!

Šara na letnjim gumama po zakonu ne sme biti manja od 1,6mm! Ja sam mislio i letnje treba na 4mm :turned:

Edited by kolega.jankovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhhh, ovo je stvarno dobra ponuda..

A taman sam hteo da napisem kako sam se upravo raspitivao za celicne felne - tj. ona treca ponuda..

4 nove celicne felne + 4 nove zimske gume (Tigar, Sava) izadju nesto manje od 300e

S' tim sto sada imam jedno pitanje za taj slucaj. Da li mi za te celicne felne trebaju novi/drugaciji srafovi?

Prodavac kaze da ne trebaju, ako sada imam fabricke felne bez distancera. Ali eto, ipak da pitam i vas :)

A obavezno cu morati da nazovem ovog iz Bga, kad izadje skoro duplo jeftinije..

edit: Ako nekoga zanimaju ove felne iz oglasa, evo par informacija.

Felne su u odlicnom stanju, skinute sa vozila koje je uvezeno iz Svajcarske. Gume, kako kaze prodavac, nisu nista posebno. Sara sa strane je dobra, a u sredini je ostalo mozda 20-30%. Odnosno, proci ce pored pandura sigurno, ali kada je bezbednost u pitanju, nisu nista posebno. Takodje, ne prodaje felne posebno, bez guma. Cena bi bila ista jer ove gume u ovakvom stanju bukvalno poklanja.

Tako da, nije to ponuda za mene. A ako neko od vas zeli, cisto da znate odmah kakva je situacija. I da, pohvale za prodavca koji je bio iskren i odmah rekao u kakvom su stanju gume.

Edited by neomckane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja polovnu gumu nikada ne bi stavio na svoja kola. Cak se i divim ljudima koji stavljaju polovan otpad na svoje tockove

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...