srdjos 1602 Posted February 13, 2011 Kako najbolje proveriti stanje zadnjih amortizera, da li ih je potrebno menjati?Dakle, samo amortizera, ne silen blokova Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted February 13, 2011 4-5 eura, u servis na test amortizera. Dobiješ grafikon, i u procentima kako rade. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 537 Posted February 13, 2011 Imaju skalameriju za testiranje amortizera u LAV autu proveri na netu gde su tacno i raspitaj se za cenu pa javni ovde kolko je ako te nebude mrzelo Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1602 Posted February 13, 2011 Nešto mi se ne ide do Beograda da bih samo testirao amorteverovatno ima nešto i u NS-u Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 537 Posted February 13, 2011 Hahahha vidi stvarno NS nisam obracao paznju Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1602 Posted February 14, 2011 ima li neka odokativna ili slična metoda? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted February 14, 2011 (edited) Ubacis unutra dve devojcice,parkiras u neki mrak i onda testirate amorte.... Edited February 14, 2011 by bokija Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted February 14, 2011 A on izadje napolje i gleda šta se dešava sa amortizerima? Pretpostavljam da su zato dve devojčice? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted February 14, 2011 Od gledanja nema selameta.Isto tako,relativno je od oka procenjivati stanje amortizera.Samo masina moze da to izrazi u procentima i da se vidi ima li razlike a ne samo koji radi a koji ne. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted February 14, 2011 Odokativna metoda ti je valjda poznata: pritisneš auto na dole. Svom težinom. Auto mora da se vrati gore malkice više od prvobitnog položaja i da se vrati na dole do prvobitnog i da tu stane. Dakle, samo gore-dole. Ako je gore-dole-gore-dole onda su amortizeri za zamenu. Alternativna varijanta koja još bolje otkriva stanje je kad se amortizer ekstra optereti: dakle, neko stane na branik (ili sedne na haubu) pa se ovo isto izvede. (Ako nije tvoj auto, postoji opasnost da izvališ branik)Naravno, ovo je krajnje pojednostavljena, odokativna metoda koja može da otkrije samo i jedino da li su amortizeri skorz propali. Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1602 Posted February 14, 2011 (edited) sa devojčicom sam već proverio zadnje amorte, svaka im čast kad auto miruje @Mihailovic-umalo mi se cudno ponasa u voznji, kad je 4-ljudi u autu, zadnji tockovi nekaj zaribaju po plasticipo toj metodi su izgleda za zamenu Edited February 14, 2011 by srdjos Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted February 14, 2011 Beše nekad na Sentandrejskom puto oko broja 90 servis za amorte Zdravko.Odokativna metoda radi dosta dobro, (pritiskanje prema dole)ali prvo moraš da probaš sa ispravnim autom da bolje možeš da uočiš razliku. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Aleksandar NS 0 Posted February 14, 2011 ^^^Bravo Kole. Poznajes i moj kraj. @srdjosNa Klisi, preko puta crkve i sportske hale se nalazi "Servis amortizera Zdravko". Svrati do njega pa proveri, a inace koliko znam radi i prodaju novih amortizera najboljih svetskih proizvodjaca. Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1602 Posted February 14, 2011 hvala na odgovorima i adresi servisera, provericu ovih dana! Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted February 14, 2011 Koliko sam razumeo, u nekim situacijama ti tocak kaci? Ako je tako, to me dosta cudi jer opruga ne bi trebala da dozvoli da tocak dodje do te tacke! Naidji na neku uvalu na putu, predji preko nje. Kada je prodjes auto ne bi trebao da se ljulja nego odmah umiri! Nagazi namerno na neki saht ili bilo kakvu neravninu na putu malo jace, ako ti jednom lupi i to je to onda je OK. Ako se cuje lupa koja se sastoji iz vise sitnijih lupkanja znaci da je amortizer otisao! Kada prelazis preko lezeceg, ako nisu u redu onda bi jednostavno trebao bi da imas neki osecaj neutegnutosti, ako tako mogu da se izrazim! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted February 14, 2011 To sam i ja 'teo da prokomentarišem. Opisani problem "... zadnji tockovi nekad zaribaju po plastici ..." nije problem amortizera, već problem opruge.Dakle: opruga nosi auto. Amortizer služi da ne dozvoli "beskonačno" ljuljuškanje na oprugama klaj-klaj gore-dole već da svaku oscilaciju brzo umiri. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted February 14, 2011 Ima još jedna stvar. Amortizer ne dozvoljava da se opruga sabije u momentu kod udarnih opterećenja.Kod neispravnih amortizera opruga se često u vožnji sabije do kraja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted February 14, 2011 Da, sasvim tačno, ali to ne važi za trajno opterećenje kao što je više ljudi u kolima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kardinal 0 Posted June 9, 2011 mislim da je ova tema najprikladnija za moj problem. Naime, povremeno se cuje struganje kao da zadnji tockovi kace nesto pozadi, pri voznji od 20km/h do 60km/h kada idem nizbrdo ili uzbrdo ne cuje se nista. Ostavio sam auto sa jednim tockom na trotoaru podignutim veci je malo ivicnjak. Iz iskustva me zanima sta mislite da je problem? Quote Share this post Link to post Share on other sites
milosst 0 Posted June 19, 2011 Čest slučaj u Srbiji, je upravo ova polemika.Opruga je namenjena amortizaciji udara, a prigušnica (nesrećno u žargonu nazvana amortizer) prigušuje oscilacije.Sklop opruga+prigušnica je amortizer. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ray1973 0 Posted June 24, 2011 Molim sve iskusne i pametne ljude (ovde ih ima mnogo) da mi objasne sledece:auto prilicno tvrdo gazi preko rupa i ja laicki zakljucim da su amortizeri tropa i pravac servis. Decko u servisu (mlad, taze zaposlen preko veze!?) ocita sledece: prednjiL-30%, prednjiD-32%, zadnjiL-45%, zadnjiD-45% i kaze citiram: "Vozi care, amortizeri su ti dobri, vidis da grafikon nije usao u crveno, a to sto lupa je normalno za Punta, mali auto, male gume ...". Cackajuci po netu vidim da ljudi menjaju amortizere i na rezultatima preko 60% i tek sad nista ne kapiram. Dajte nesto konkretno, pozdrav. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted June 26, 2011 Riknuli. Odavno su za zamenu.Možda, ako hoćeš, još negde da uradiš test, čisto da uporediš brojke koje dobiješ. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted June 26, 2011 60% je neka granica... ako je ispod toge trebalo bi ih menjati... e sad, ja nisam razumeo te tvoje vrednosti da li je recimo prednji L -30% (tj. 70%) ili je 30%... Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted June 27, 2011 A šta znači to u procentima? Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted June 27, 2011 Valjda i taj operater tamo što radi mora nešto da zna i da unese u računar neke podatke o vozilu? Ako ne ume da ti objasni rezultate testa, ko zna kako je uopšte i podesio mašinu. Quote Share this post Link to post Share on other sites