ray1973 0 Posted June 27, 2011 Nema drugo mesto za proveru, u gradu ima samo jedan servis taj "shock tester". Sto se tice tih famoznih procenata, video sam na aparatu navedene vrednosti, i grafikon za svaki tocak gde je centralno polje zelene boje, i tu se nalazi neka ajde nazovimo je sinusoida ili nesto sto lici na EKG srca recimo (izvin'te na poredjenju), izvan zelenog polja je zuto pa iznad njega crveno.Dakle, za sva 4 tocka ta nazovi sinusoida mi se nalazi u zelenom polju. Nezavisno od testa otisao sam i kod jednog cenjenijeg majstora za fiate, nisam mu rekao rezultate testiranja da bih dobio realno misljenje, on ga je provozao, peo se na auto i sve ono sto majstori rade, i kaze da je po njemu ok. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Veki 8 Posted June 27, 2011 Po meni ih treba menjati od 100 000 do 120 000 mozda i ranije bez obzira kakvi su jer im je tad vec vreme zamenu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted June 27, 2011 Taj grafik koji se dobije je prigušena oscilacija. Procenti koji se dobijaju kao rezultat su zapravo stepen prigušenja. Da pojasnim: Auto se na stestu prvo zatrese na određenu frekvenciju, a onda se mašina isključi i snimaju se rezultati tj. meri se vreme koliko je potrebno automobilu da se smiri tj. da točkovi više ne osciliraju. Na osnovu tog vremena, kao i vremena koje propisano pravilom, određuje se stepen prigušenja. Amortizeri kada su novi imaju oko 95-97% prigušenje i odlični su do 80% (to je ono zeleno polje). Zatim do nekih 65% se preporučuje zamena ali nije obavezno (to je ono žuto polje) i ispod 65% bi zamena trebalo da bude obavezno (ono crveno polje). Sad mi je žao što sam bacio moj test da i slikom pojasnim Quote Share this post Link to post Share on other sites
ray1973 0 Posted June 27, 2011 Ako sam te dobro razumeo Dovla, amortizeri mi nisu sjajni (narocito zadnji) ali da ih jos ne menjam? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted June 27, 2011 U principu zadnji mogu već da se menjaju jer su već pali ispod 60%, a prednji mogu da drljaju još malo... Dakle, to je po papirima i teoriji, e sad... vidi koliko je taj rezultat validan možda su njemu mašine nekalibrisane ili tako nešto... mislim, ako nemaš problema u krivinama ne zanosi, nemaš problem sa kočenjem i sl. onda vidi možda kad budeš išao u neki drugi grad gde ima još tih testova da probaš da uradiš tamo... ako imaš sve simptome loših amortizera, onda zamena Quote Share this post Link to post Share on other sites
ray1973 0 Posted June 27, 2011 Ne,nemam te simptome propalih amortizera. Hvala puno Dovla, a i svima ostalima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 613 Posted June 27, 2011 Nemoj da te zavara subjektivnost. Amortizeri otkazuju jako lagano, tokom godina eksploatacije, i vrlo chesto se vozach koji svakodnevno vozi taj auto navikne na te promene da nishta ne primeti. Onda kada se zameni amortizer (ili neki drugi sklop koji isto tako sporo otkazuje) bude razlika da ne poverujesh da ranije to nisi zamenio. Quote Share this post Link to post Share on other sites
tatamata 2 Posted June 27, 2011 koja je cena tog testa?ja danas menjao stabilizatore i čauru letve volana pa je napred ok, ali zadnji levi točak-amortizer mi je sumljiv. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted June 27, 2011 Ja sam plaćao 400rsd u Tigru kod Arene. Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted June 27, 2011 Hvala dovla na dobrom objašnjenju! Znači stvar je vrlo jednostavna, meri se stepen prigušenja. Sad se sećam prigušenih oscilacija iz dinamike . Moram malo da se podsetim! Quote Share this post Link to post Share on other sites
konj_konjski 1 Posted July 28, 2011 Bio sam danas na testu amortizera i rezultatai su sledeci: Prednji levi i prednji desni 92%, a zadnji desni 82% i zadnji levi 80%. Majstor kaze da je sve u redu. Inace su u servisu vrlo ljubazni. Svaka preporuka. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Phikret 0 Posted October 10, 2011 (edited) Mislim da haluciniram , ali opet nisam siguran. U zadnje vreme primećujem da su mi amortizeri malo tvrđi tj kao da se više čuju kad prelazim preko neravnina. Svakog radnog dana prelazim preko nadvožnjaka kod ade koji vodi u Kirovljevu i tamo ima tri čini mi se sastava od kojih je srednji najširi i prilično neravan. Tuda generalno prolazim brzo, 50 do 60km-h i baš mi se auto potrese. Naravno to ostavlja trajno oštećenje na mom srcu ali da li ostavlja i na amortizerima? Naravno nisu to jedine neravnine preko kojih prelazim. Istih ima i na Gazeli i na Pančevcu gde takođe stalno prolazim. Naravno tu su i rupe i rupčage i proklete šine na Železničkoj i na skretanju u Sarajevsku iz Radničke!!!! Kad prelazim preko tih šina svaka mi se koska pomeri jer se auto trese i lupa!!! Edited October 10, 2011 by neshaoct spojena tema Quote Share this post Link to post Share on other sites
maky985 0 Posted October 10, 2011 ja imam tih problema kad prelazim preko sina i rupcaga isto lupa onako tupo i jako,kao da ima neki mali zlikovac ispd auta pa udara nekim maljem...amortizeri su mi novi kao i solje pa i dalje lupa...imam osecaj kao da volan lupa ali drzim ga i volan se ne trese jako u odnosu koliko lupa... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted October 10, 2011 Prolazim redovno istim tim relacijama i mogu da kažem da je sve u redu. Mislim, koliko može da bude u redu. Preko onih čina stanem, pa lagano prvom... jbg nađe se neko da svira otpozadi, onda izađem čestitam mu milu novu godinu pa nastavim dalje. Ali nadvožnjak ka Kirvoljevoj najviše boli. Ubedljivo. Zbog toga na Banovo Brdo idem preko Topčiderske zvezde. Quote Share this post Link to post Share on other sites
milansusnjar81@gmail.com 0 Posted May 27, 2012 jel moze prednji tocak da ima luft levo desno ako vrisne amortizer sve sam zivo izmenjao solje ramena ostao mi je samo amortizer Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted May 28, 2012 Kad si menjao šolje i petljao oko točka , trebao si da vidiš i stanje amortizera. Tj da li je ispustio dušu i ulje, a ako ima lufta u klipnjači onda je dobro ispustio dušu (i zauljen). Quote Share this post Link to post Share on other sites
milansusnjar81@gmail.com 0 Posted May 28, 2012 `jbg nisam gledao kad sam to sve menjao drugar mi je danas pomogao cimao je tocak a ja sam drzao rukom gore na teleskopu izgleda da ima luft a i manzetna je malko masna od ulja Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 533 Posted May 29, 2012 Moze da ima lufta u stablu ako je vrisnuo . . . Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted May 29, 2012 `jbg nisam gledao kad sam to sve menjao drugar mi je danas pomogao cimao je tocak a ja sam drzao rukom gore na teleskopu izgleda da ima luft a i manzetna je malko masna od uljaIspustio ulje=vrisnuo luft u klipnjači=debelo vrisnuo Quote Share this post Link to post Share on other sites
jovan.sutic 0 Posted February 5, 2013 (edited) Pozdrav svima,Vozim Punto mk.2b 1.3 MJet vec 2.5 godine. Mislim da su polako dosli na red amortizeri za zamenu...Zadnji svakako moraju da se menjaju...Moze li neko da mi preporuci neki servis gde mogu otici na proveru da li je potrebno da menjam i prednje i zadnje?Pored toga koje preporucujete za kupovinu? Edited March 4, 2013 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted February 5, 2013 Njihov sam član i korisnik preko 6 godina, imaju treskalicu gde možeš i dijagram da dobiješ.http://tplaser.co.rs/najjeftinija-registracija-vozila/ Quote Share this post Link to post Share on other sites
Veki 8 Posted February 11, 2013 ja sam pre uzeo monro i ekstra su Quote Share this post Link to post Share on other sites
jovan.sutic 0 Posted March 1, 2013 E ljudi bio sam u auto centru Boban na Dorcolu po preporuci clana ivan.ik. Pohvalio bi ih na profesionalnosti.Na pregledu je utvrdjeno da su zadnji amortizeri za zamenu.Veki je napisao da je zadovoljan za monroe amortizerima. Ima li neko neku drugu preporuku?I da li neko zna gde ih mogu kupiti sa ugradnjom? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sale81 0 Posted March 3, 2013 Jovane mozes li mi reci kako prevaraju amortizere u Centru Boban. Jel odokativno ili imaju neki uredjaj, tester ili tome slicno?Hvala ti unapred. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted March 3, 2013 Nije potreban nikakav uredjaj za proveru amortizera dovoljna je odokativna metoda pod uslovom da osoba koja je zaduzena za proveru ima potrebno znanje i odredjenu dozu postenja... Quote Share this post Link to post Share on other sites