Jump to content
FAS Goran
srdjos

Testiranje (provera) amortizera / Objašnjenje rezultata testa amortizera

Recommended Posts

Nema drugo mesto za proveru, u gradu ima samo jedan servis taj "shock tester". Sto se tice tih famoznih procenata, video sam na aparatu navedene vrednosti, i grafikon za svaki tocak gde je centralno polje zelene boje, i tu se nalazi neka ajde nazovimo je sinusoida ili nesto sto lici na EKG srca recimo (izvin'te na poredjenju), izvan zelenog polja je zuto pa iznad njega crveno.Dakle, za sva 4 tocka ta nazovi sinusoida mi se nalazi u zelenom polju. Nezavisno od testa otisao sam i kod jednog cenjenijeg majstora za fiate, nisam mu rekao rezultate testiranja da bih dobio realno misljenje, on ga je provozao, peo se na auto i sve ono sto majstori rade, i kaze da je po njemu ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni ih treba menjati od 100 000 do 120 000 mozda i ranije bez obzira kakvi su jer im je tad vec vreme zamenu :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj grafik koji se dobije je prigušena oscilacija. Procenti koji se dobijaju kao rezultat su zapravo stepen prigušenja.

Da pojasnim: Auto se na stestu prvo zatrese na određenu frekvenciju, a onda se mašina isključi i snimaju se rezultati tj. meri se vreme koliko je potrebno automobilu da se smiri tj. da točkovi više ne osciliraju. Na osnovu tog vremena, kao i vremena koje propisano pravilom, određuje se stepen prigušenja. Amortizeri kada su novi imaju oko 95-97% prigušenje i odlični su do 80% (to je ono zeleno polje). Zatim do nekih 65% se preporučuje zamena ali nije obavezno (to je ono žuto polje) i ispod 65% bi zamena trebalo da bude obavezno (ono crveno polje).

Sad mi je žao što sam bacio moj test da i slikom pojasnim :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U principu zadnji mogu već da se menjaju jer su već pali ispod 60%, a prednji mogu da drljaju još malo...

Dakle, to je po papirima i teoriji, e sad... vidi koliko je taj rezultat validan možda su njemu mašine nekalibrisane ili tako nešto... mislim, ako nemaš problema u krivinama ne zanosi, nemaš problem sa kočenjem i sl. onda vidi možda kad budeš išao u neki drugi grad gde ima još tih testova da probaš da uradiš tamo... ako imaš sve simptome loših amortizera, onda zamena ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemoj da te zavara subjektivnost. Amortizeri otkazuju jako lagano, tokom godina eksploatacije, i vrlo chesto se vozach koji svakodnevno vozi taj auto navikne na te promene da nishta ne primeti. Onda kada se zameni amortizer (ili neki drugi sklop koji isto tako sporo otkazuje) bude razlika da ne poverujesh da ranije to nisi zamenio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koja je cena tog testa?

ja danas menjao stabilizatore i čauru letve volana pa je napred ok, ali zadnji levi točak-amortizer mi je sumljiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala dovla na dobrom objašnjenju! Znači stvar je vrlo jednostavna, meri se stepen prigušenja.

Sad se sećam prigušenih oscilacija iz dinamike :rofl: . Moram malo da se podsetim! :whistle::thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio sam danas na testu amortizera i rezultatai su sledeci: Prednji levi i prednji desni 92%, a zadnji desni 82% i zadnji levi 80%. Majstor kaze da je sve u redu. Inace su u servisu vrlo ljubazni. Svaka preporuka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da haluciniram :), ali opet nisam siguran. U zadnje vreme primećujem da su mi amortizeri malo tvrđi tj kao da se više čuju kad prelazim preko neravnina. Svakog radnog dana prelazim preko nadvožnjaka kod ade koji vodi u Kirovljevu i tamo ima tri čini mi se sastava od kojih je srednji najširi i prilično neravan. Tuda generalno prolazim brzo, 50 do 60km-h i baš mi se auto potrese. Naravno to ostavlja trajno oštećenje na mom srcu ali da li ostavlja i na amortizerima? Naravno nisu to jedine neravnine preko kojih prelazim. Istih ima i na Gazeli i na Pančevcu gde takođe stalno prolazim. Naravno tu su i rupe i rupčage i proklete šine na Železničkoj i na skretanju u Sarajevsku iz Radničke!!!! Kad prelazim preko tih šina svaka mi se koska pomeri jer se auto trese i lupa!!!

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja imam tih problema kad prelazim preko sina i rupcaga isto lupa onako tupo i jako,kao da ima neki mali zlikovac ispd auta pa udara nekim maljem...amortizeri su mi novi kao i solje pa i dalje lupa...imam osecaj kao da volan lupa ali drzim ga i volan se ne trese jako u odnosu koliko lupa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prolazim redovno istim tim relacijama i mogu da kažem da je sve u redu. Mislim, koliko može da bude u redu. Preko onih čina stanem, pa lagano prvom... jbg nađe se neko da svira otpozadi, onda izađem čestitam mu milu novu godinu pa nastavim dalje. Ali nadvožnjak ka Kirvoljevoj najviše boli. Ubedljivo. Zbog toga na Banovo Brdo idem preko Topčiderske zvezde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad si menjao šolje i petljao oko točka , trebao si da vidiš i stanje amortizera. Tj da li je ispustio dušu i ulje, a ako ima lufta u klipnjači onda je dobro ispustio dušu (i zauljen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

`jbg nisam gledao kad sam to sve menjao drugar mi je danas pomogao cimao je tocak a ja sam drzao rukom gore na teleskopu izgleda da ima luft a i manzetna je malko masna od ulja

Ispustio ulje=vrisnuo luft u klipnjači=debelo vrisnuo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

Vozim Punto mk.2b 1.3 MJet vec 2.5 godine. Mislim da su polako dosli na red amortizeri za zamenu...

Zadnji svakako moraju da se menjaju...

Moze li neko da mi preporuci neki servis gde mogu otici na proveru da li je potrebno da menjam i prednje i zadnje?

Pored toga koje preporucujete za kupovinu?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ljudi bio sam u auto centru Boban na Dorcolu po preporuci clana ivan.ik.

Pohvalio bi ih na profesionalnosti.

Na pregledu je utvrdjeno da su zadnji amortizeri za zamenu.

Veki je napisao da je zadovoljan za monroe amortizerima. Ima li neko neku drugu preporuku?

I da li neko zna gde ih mogu kupiti sa ugradnjom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jovane mozes li mi reci kako prevaraju amortizere u Centru Boban. Jel odokativno ili imaju neki uredjaj, tester ili tome slicno?

Hvala ti unapred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije potreban nikakav uredjaj za proveru amortizera dovoljna je odokativna metoda pod uslovom da osoba koja je zaduzena za proveru ima potrebno znanje i odredjenu dozu postenja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...