Jump to content
FAS Goran
miroslav

Opšta tema o radu i održavanju klima uređaja

Recommended Posts

Dobro hvala znaci to je uredu i imam jos jedno pitanje...

-na sredini ona 2 izlaza, kad je ukljuceno da ladi duva, a na toplo nece na ta 2 u sredini ?

Edited by Woodoo
v nije=w

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sluzi da namestis smer duvanja tj da duva samo kod soferke ili kombinovano soferka i noge!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice MAX-DEF funkcije, pre nego sto je upalis, vidi na stitniku za sunce sa vozaceve strane na delu gde stoje dokumenta imas objasnjeno kako se pravilno pali i upotrebljava. Inace ova funkcija sluzi za brzo odmagljivanje stakala, jer pali kompresor klime koji isusuje vazduh, i automatski pali i zadnje grejace....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice klime, mali savet: uvek je pali i gasi dok auto radi na leru, nikako u toku voznje,...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bože svašta!!!

Naravno da može da se pali i gasi u vožnji. Šta misliš kako rade automatske klime? Čekaju da staneš da ne bi dobio upalu pluća?!

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk HD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pod paljenjem i gasenjem u voznji podrazumevas paljenje na 2000 i paljenje na 4500 obrtaja? Nisam neki poznavalac, ali onako laicki, koliko ce kompresor trajati ako se npr klima pali stalno na izmedju 2000 i 4000 obrtaja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije da vozim na 4500 obrtaja, ali me interesuje koja je razlika između paljenja klime na leru i na 4500 obrtaja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klima ima, po pravilu, senzor temperature na isparivaču, kao meru zaštite od zaleđivanja, tako da kad temperatura opadne na otprilike oko 5 stepeni, klima se isključi i posle uključi, kada temperatura poraste. To se dešava dovoljno često i bez obzira na broj obrtaja motora. Tako da je kompresoru svejedno da li ga uključi vozač ili kontrolna elektonika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro de, pustite čoveka. Jeste lupio glupost, ali na pravom je mestu, naučiće. :-)

Klima može da se pali kad hoćeš koliko hoćeš, a jedino što mora da se pazi je da ne bude isključena nikad duže od 15 dana. Dapače, jedini način da potraje je da se stalno koristi ili barem jednom u 7 dana (i zimi, ako postoje uslovi).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda sam lupio glupost, izvinjavam se, ali ovo sto sam napisao je bio savet servisa koji mi je radio klimu cim sam kupio auto. Ovo mi je prvi auto sa klimom....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno, pa savet i nije toliko los - kompresor klime sigurno ne istrpi isti "udar" kada ga upalite na leru i na par hiljada obrtaja. Nadam se da cemo se sloziti sa tim. Svojevremeno sam na nekom od foruma citao da je na nekoj od serija Audi-a bio softwerski kvar te je kompresor iskljucivan u visokim obratajima (ne secam se tacno na koliko), a zatim cim se obrtaji smanje - on se ponovo ukljuci. Kazu da su kompresori crkvali nevidjeno. Naravno, ovo ovde nije isti slucaj, ali sam savet nije toliko los - ukljucujte klima kompresor na nizim obrtajima.

Edit, evo i linka: http://forum.garaza.rs/viewtopic.php?f=10&t=691&start=75

Edited by Mirko_NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima logike, ali nije toliko bas opasno. Audi je generalno imao problem sa razletanjem kompresora. Ta serija je bila u problemu. Realno kada se kompresor pri velikim obrtajima ukljuci nece momentalno doci do slepljivanja poloca magnetnog kvacila, nego ce se ipak izmedju njih pojaviti odredjeno trenje koje ce dovoljno ublaziti udar. Da je toliki problem vec bi to bilo navedeno u korisnickom uputsvu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha ha ha ipak je lerka zakon.

Martini

Koliko traje to spajanje magnetne spojke, vremenski ?

Ortak mi objašnjava da na pasatu kad se stisne pun gas isključuje se kompresor, koliko je to tačno (ima neke logike) i koje su varijante kod Stila i sličnih.

Primetio sam da kompresor manje optereti motor kada je klima u FULL AUTO modu u odnosu na AUTO mod.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima logike, ali nije toliko bas opasno. Audi je generalno imao problem sa razletanjem kompresora. Ta serija je bila u problemu. Realno kada se kompresor pri velikim obrtajima ukljuci nece momentalno doci do slepljivanja poloca magnetnog kvacila, nego ce se ipak izmedju njih pojaviti odredjeno trenje koje ce dovoljno ublaziti udar. Da je toliki problem vec bi to bilo navedeno u korisnickom uputsvu.

Ma slazem se da nije opasno, samo nije lose praktikovati taj pristup da se klima upali na nizim obrtajima. Verujem da vecina onih koji imaju manuelne klime ionako to vec radi tako, samo ljudi nisu do sada na to obracali paznju.

Edited by Mirko_NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha ha ha ipak je lerka zakon.

Martini

Koliko traje to spajanje magnetne spojke, vremenski ?

Ortak mi objašnjava da na pasatu kad se stisne pun gas isključuje se kompresor, koliko je to tačno (ima neke logike) i koje su varijante kod Stila i sličnih.

Primetio sam da kompresor manje optereti motor kada je klima u FULL AUTO modu u odnosu na AUTO mod.

To vreme se meri milisekundama. Dosta novijih vozila uvode iskljucivanje na punom opterecenju, ali iskljucivo radi ocuvanja snage pune motora u takvoj situaciji. Ipak 10-12 konja nije malo. Kod tebe nema veze mod koriscenja sa opterecenjem zato sto imas magnetno kvacilo tj. radi- ne radi. Novija vozila imaju magnetni ventil koji u zavisnosti od potrebe procentualno opterecuje kompresor. Znaci kompresor se vrti stalno, ali opterecenje elemenata zavisi od polozaja ventila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po svim ovim pričama koje sam sad pročitao, klima bi trebala da se uključuje barem jednom nedeljno. Ja moju nisam uključivao relativno dugo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokušao malo pre da uključim, ali sam pre toga i listao neko uputstvo u kome piše da kompresor neće da se uključi ako je napolju ispod 5 stepeni, i naravno nije se ništa dogodilo!!! Uključio i nema nikakvog zvuka da se uključuje kompresor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ipak je manji stres za španere, kompresor, remenice itd kad se uključuje na manjim obrtajima tj. leru (ja bar tako praktikujem).

Vezano za preporuku da se pali klima jednom nedeljno je praktično neizvodljivo za hladnije krajeve gde su zime ozbiljnije i duže traju, tj temperature budu u minusu mesecima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednom mesečno u trajanju par do desetak minuta je i više nego dovoljno.

Tapatalk

Edited by Sasa_NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

pitanje za forumase koji se bave servisiranjem klime

Zbog ulaska jednog dzukca u prednji deo stila morao sam da menjam hladnjak klime sad je fakticki prazna bez freona koji freon ide u njega (auto je 2002 godiste ne znam koji je kompesor u pitanju) i vidim da se tu preporucuje i zamena ulja u kompresoru pa me zanima koje i koliko ulja ide u komprsor i da li voznja od nekoliko dana dok ne stignem da napunim klimu steti sistemu.

Edited by s.dragan67

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...