Jump to content
FAS Goran
Mihailovic

Lancia Lybra 1.9 JTD - kontrola i dolivanje ulja u menjaču

Recommended Posts

Ovde ću vam ukratko opisati kako se kontroliše nivo ulja u menjaču, i ako treba doliti, kako se to radi.

Slike koje slede su sve napravljene tako što je fotoaparat postavljen na sledeću poziciju:

image.jpg

Lybra, za divno čudo, ima šipkicu za kontrolu nivoa ulja u menjaču ! Taman kao i za ulje u motoru. U fabričkom uputstvu (Manuale d'officina) stoji da se šipkica može videti i izvaditi odozdo. Ja sam tako i uradio prvi put (iz kanala) ali sam kasnije uvideo da nekako mogu da uguram ruku i izvučem šipku za kontrolu nivo i odozgo.

Evo kako izgleda i gde se nalazi:

image.jpg

image.jpg

Na moje veliko izneneđenje, kod mene je nivo ulja bio dosta ispod minimuma ! Stoga nisam gubio mnogo vremena već sam odmah potražio Tutela Car Matrix (75w80 API GL-4) i spemio ostalo šta je potrebno za dolivanje. U tehničkom upurtstvu stoji da se ulje doliva kroz rupu u kojoj stoji merna šipka.

Evo kako izgleda merna šipka:

image.jpg

Kupio sam metar plastičnog creva spoljneg prečnika 10 mm a žena donela sa posla ovaj mali stakleni levak. Kome žena ne radi u labaratoriji moraće nekako drugačije da se snađe. :thumbup:

Evo kako izgleda "aparatura":

image.jpg

Dakle, ubacio sam kraj creva u rupu zamernu šipku, a odozgo kroz levak dolivao. Tutela Car Matrix ima prelepu boju vina !

image.jpg

Dolivanje ide dozlaboga sporo, pošto je ulje gusto, ali bez nervoze, ipak su u pitanju minuti a ne sati. Nekoliko puta sam u toku dolivanja kontrolisao dokle sam stigao, i bogami, bilo je potrebno skoro 750 ml ulja ! Doterao sam da nivo bude tačno između min i max.

image.jpg

Moram napomenuti da nikakve probleme nisam imao sa menjačem i kad je nivo ulja bio dosta ispod minimuma. Sad kad sam dolio, menjač se i dalje ponaša OK.

I još nešto: API GL-5 nije kvalitetnije od API GL-4 ! Jednostavno, drugačija su ulja, i koliko sam uspeo da saznam sa svih mogućih sajtova, ne valja koristiti GL-5 ako je po proizvođačkoj specifikaciji potrebno GL-4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Kit Commercu, u Ugrinovačkoj u Zemunu je 1.040,00 za litar.

Ono šta me je posebno iznenadilo je da ga Ap Sportu nema, a u Beo Car nisu ni čuli za to ulje (!?) I još "odgovorno tvrde" da je za sva vozila Fiat grupacije "najbolje" TUTELA ZC 75 SYNTH. Problem je što je to ulje API GL-5 standarda.

Samo još jedna potvrda da je prodavcu primarno da proda, a razumevanje problematike ne spada u opis posla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A znam da sam hteo nesto jos da pitam mog majstora, ali od nekih drugih problemcica ne sjetih se...

Svaka ti cast na ovom objasnjenju...Odoh odmah i to da provjerim...

Ccccc...Ovaj forum od nas napravi pravo brizne roditelje za nase bebe na 4 kotaca... :clap: :clap: :clap:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Provjerio i ja, i nisam zadovoljan... :veryangry:

Ocitava mjerac, oko 1cm ispod min...

A to znaci, idi kupi ulje... Tutela Car Matrix (75w80 API GL-4)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Extra stvarcica na lybra-i :rolleyes: a ima li ta extra stvarcica na fiat brava-i i gde se nalazi?

Hvala :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Kit Commercu, u Ugrinovačkoj u Zemunu je 1.040,00 za litar.

Ono šta me je posebno iznenadilo je da ga Ap Sportu nema, a u Beo Car nisu ni čuli za to ulje (!?) I još "odgovorno tvrde" da je za sva vozila Fiat grupacije "najbolje" TUTELA ZC 75 SYNTH. Problem je što je to ulje API GL-5 standarda.

Samo još jedna potvrda da je prodavcu primarno da proda, a razumevanje problematike ne spada u opis posla.

Pozdrav Mihailovicu, pogledao sam i ja kod mene nivo ulja u menjacu i to bas onako kako si opisao.Ulje mi je na min. ne iznad, ne ispod, vec tacno na min. i hteo sam da dolijem i ja malo ulja.Odem u kit commerc,cena isto 1.040,00, kupim ja to, dodjem kuci i vidim na forumu da ne izgleda isto kao tvoje.U kit commerc-u mi kazu da je to to.Stvarno pise api gl-4, i stvarno je crvene boje, medjutim ono je 75w85, a ne 75w80.To je prva stvar, a druga, kada sam izvadio merac i obrisao ga, na ubrusu je bila zuckasta, a ne crvena boja.Da li je moguce da mi je neko drugo ulje u menjacu :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo, tek sada sam primetio tvoje pitanje.

Pazi, svi mi koji vozimo polovne automobile, i trudimo se da ih održavamao što bolje možemo, primorani smo da ponekad ispravljamo gluposti prethodnih vlasnika. Sasvim je moguće da u menjaču imaš neko drugo ulje a ne Tutela CAR Matrix. Ali, ne bih se ja preterano brinuo. Kao prvo, može se realno pretpostaviti da je bivši vlasnik sipao ulje odgovarajuće specifikacije, ali drugog proizvođača.

Pretpostavljam da si u međuvremenu dolio ulje, i ako se menjač lepo ponaša - to je to. Nem razloga za brigu.

Edited by Mihailovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa brine me ali ne preterano. :question: Dok god menjač dobro radi - što bih brinuo ? Uzgred, kontrolisao sam skoro nivo ulja u menjaču i sudeći prema nivou na šipki - ne pomera se. 'Bem li ga šta je onaj prethodni vlasni radio, ko će ga znati ?!

Edited by Mihailovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih dodao tu u temi da ne bi bilo lose i zameniti ulje ponekad u menjacu a ne samo dolivati, barem u sklopu velikog servisa koji se radi na vozilima obicno oko 100, 120 hiljada km... Sem sto ulje gubi svojstva vremenom, ako malo sportskije vozite postoji verovatnoca da ce se nakupiti malo metalnih opiljaka u menjacu koji vremenom mogu da ostete delove. Ja sam u roku od od dve godine dva puta rastavljao menjac i za te dve godine se u menjacu nakupilo metalnih opiljaka u kolicini odprilike oko 1 cm kubni...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam ulje menjao dva puta za 5 godina, prvo kad sam kupio auto, pa posle 40.000 km, sad je kod mene prešao 70.000 km, pa planiram zamenu za najdalje 20.000 km :) Isto tako treba i kočiono ulje da se menja na dve godine jer gubi svojstva...nisu neke velike pare u pitanju...pitanje je samo da li ti opiljci iz menjača mogu svi da izađu pri zameni ili ipak mora menjač da se rasturi i opere na svakih recimo 100 do 150.000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa mozda ne mora da se rastavlja ali neko sredstvo za ispiranje ne bi bilo lose ;) Posto propadanjem ulja zna da ostane dole, ne znam kako da objasnim, kao sluz neka a u tome i opiljci koji se nece odstraniti samo ispustanjm ulja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam kako je za novija kola ali za starije Fiate i Zastavu je propisano na 30.000 menjanje ulja u menjacu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A za Punto 1.9 JTD 63KW,

koje ide ulje u mjenjac? :question:

Na podforumu "Uradi sam" ima download svih uputstavava za Fiat automobile: http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showforum=102

Potraži svoj model, skini uputstvo, i ubuduće "savete" primaj samo iz tog, originalnog fabričkog uputstva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...