MS PK 7735 Posted January 22, 2015 Los termostat i velika guzva Quote Share this post Link to post Share on other sites
majkicbane 58 Posted January 22, 2015 Ja sam sa hiljadarkom prelazio izmedju 80 i 90 km kad je dizel bio 160 din (sa aditivima na MOL-u), isti motor kao tvoj. Doduse, to je bilo letos...Prosecna brzina isto izmedju 20 i 24km/h... Ako cesce vozim nocu kad nisu guzve, veca prosecna brzina, manja potrosnja, predjem vise km Po bordu je prosecna potrosnja bila od 6.8 do 7.3 l Ima u temi o prosecnoj potrosnji kad sam okacio klip preko zime, u najvecoj guzvi po gradu, prosecna brzina 16km/h, potrosnja 8.6. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Fi011 0 Posted January 23, 2015 Znači, manje više to je to. Meni majstor kaže da je to zato što je najslabiji motor, da je onaj od 115 konja, trošio bi manje jer mom kao treba više snage i više moraš da lagneš na papučicu da bi ubrzao.Ako termostat malo laže nije neki problem?Moraću da sipam na MOLu jednom, ali daleko su mi njihove pumpe. Sad sipam onaj dizel economy na ECO pumpama i čini mi se da je nešto bolji od euro dizela. Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted January 23, 2015 To što majstor priča ima logike samo na auto-putu pri većim brzinama, po gradu nema nikakve. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kuvalja 406 Posted January 23, 2015 Bas tako, on po gradu ako je sve ispravno mora da trosi manje. Naravno ima mnogo faktora, duzina rute, guzva i do vozaca mozda najvise. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Fi011 0 Posted January 23, 2015 Moja vožnja je mešovita. Kad sam sa ženom, menjam na hiljadu i po obrtaja, kad sam sam uglavnom na tri . Šalim se, ponekad ga nagazim, ali ga uglavnom ne vozim divljački. Quote Share this post Link to post Share on other sites
majkicbane 58 Posted January 23, 2015 Kao sto rekose totti i kuvalja, to da je slabi ces primetiti tek na autoputu... Ja sam npr zadovoljan...Voleo bih samo da probam jaci Stilo pa da vidim, ali za moje potrebe ovo je dovoljno (za sad) Najvise mu prija voznja oko 100tke...Tu je potrosnja od 5 do 5.5... Na 120 ide i malo preko 6 Sa 4 osobe unutra i stvarima u gepeku... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Fi011 0 Posted January 23, 2015 I meni isto tako. Na 140 troši oko 6.5 - 7, ali kompjuter uvek prikazuje 1 - 1.5 manju potrošnju Nameravam da svog čipujem na 115 konja kod Dejana iz Novog Sada, a to su mi i majstor i drugi savetovali. Navodno bi i potrošnja trebalo nešto da se smanji, mada Dejan kaže da se pravi efekti osećaju tek preko 3000 obrtaja, i da se u toj vasrijanti čipa ne oštećuju kvačilo i plivajući zamajac. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted January 23, 2015 Termostat ti nije ispravan, voziš motor koji nije na radnoj temperaturi, a takav više troši. Pre bilo čega sredi termostat.Tvoj auto ne može imati 115 konja. Svako ko ti kaže da može, laže. Razlika izmedju verzije od 80 i 115 konja nije samo u mapi. Tvoj auto nema turbinu promenljive geometrije. Tvoj auto nema interkuler.Ali, trenutno najvažnije, tvoj auto nije ispravan jer mu ne valja termostat. Prvo to sredjuj... Quote Share this post Link to post Share on other sites
majkicbane 58 Posted January 23, 2015 (edited) Tacno je da bord laze, ali ne bas toliko koliko si ti napisao Na kracim relacijama mozda (mada opet ne verujem da je toliko)... Ja sam do sada, na moju zalost, samo 2 puta imao priliku da ga testiram cep-cep metodom i uvek mi se racunica poklapala sa bordom...Razlika mozda u jednu, dve decimale... Pa kad ces ti da ga vozis preko 3000 obrtaja? Mislim da je 3000rpm tek preko 140km/h. U petoj, naravno. Osim ako neces da ga przis po gradu u drugoj-trecoj Ja recimo nikad ne bih radio cipovanje. Da mi je trebao jaci, uzeo bih jaci. Ionako razlike u ceni nema. Gledao sam skoro, cak su ovi jaci i jeftiniji jer ih ima mnooooogo vise pa mozes da biras.5 vrata, dizel, 59kw, na polovnim automobila svega 15 oglasa i ni jedan ispod 2500e. Edited January 23, 2015 by majkicbane Quote Share this post Link to post Share on other sites
Fi011 0 Posted January 23, 2015 Znači ako termostat nije ispravan, to znači da se auto ne greje dovoljno ako sam razumeo? Mislio sam da ako je termostat neispravan da on samo laže da li je postignuta radna temperatura. Znači posle pola sata vožnje bi recimo morao da bude bar na pola?Bogami, moj bord laže žestoko. Proveravao sam čep - čep. Vozio sam oko 100-110 na autoputu, on tvrdi da mi je potrošnja recimo 4.2, a ispalo je da je oko 5.5.Pa da, ponekad ga nagazim u tri hiljade, ali uglavnom samo u drugoj i trećoj, naravno kad su bezbedni uslovi Inače, po gradu bord tvrdi da trošim oko 6.5 a u stvari troši oko 8 - 9.Recimo, kad sam sipao za 8.000 (to je bilo lwetos i samo po gradu) prešao sam oko 650 - 700 km.Inače nedavno sam sredio dizne, kuljao je crn dim i zveketao je u niskim obrtajima, ali nisam primetio da se potrošnja smanjila posle remonta dizni... Quote Share this post Link to post Share on other sites
majkicbane 58 Posted January 23, 2015 (edited) Meni nikad nije pokazivao ispod 5 potrosnju, osim kad pustim gas EDIT:Ustvari lazem, pokazivao mi je 4.8 kad sam letos isao kroz HR, a ogranicenje kroz naseljena mesta 50 pa sam lagano isao cetvrtom... Tad i nikad vise ispod 5 Edited January 23, 2015 by majkicbane Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7735 Posted January 23, 2015 Po gradu i nema razlike izmedju 80 i 115ks jer je na slabijem kraci menjac. Jedino na a.putu ima razlike u korist jaceg naravno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Fi011 0 Posted February 10, 2015 Razmišljam da promenim termostat. Da bi stigao do radne temperatute treba mu između 30 i 40 minuta. Majstor kaže da bi po ovakvom vremenu trebalo da dostigne radnu temperaturu za 10 minuta. Da li je to tačno?Inače, što se tiče potrošnje, sipao sam za 2000 dizela dinara na MOL pumpi i izgleda da je zaista kvalitetnije. Čini mi se da ću preći više od 200 km s tim gorivom, a to i nije loše za grad i zimu... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Angell 11 Posted February 10, 2015 (edited) Tacno je. A sto se MOL-tice, imam pozitivnih iskustava sa tom pumpom i imam drugara koji samo na njoj sipa, iako ima NIS preko puta... Edited February 10, 2015 by Angell Quote Share this post Link to post Share on other sites
@bane@ 102 Posted February 10, 2015 Razmišljam da promenim termostat. Da bi stigao do radne temperatute treba mu između 30 i 40 minuta. Majstor kaže da bi po ovakvom vremenu trebalo da dostigne radnu temperaturu za 10 minuta. Da li je to tačno?Inače, što se tiče potrošnje, sipao sam za 2000 dizela dinara na MOL pumpi i izgleda da je zaista kvalitetnije. Čini mi se da ću preći više od 200 km s tim gorivom, a to i nije loše za grad i zimu...Imam isto stila od 80 ks i da tacno je za 10min laganom voznjom se zagreje na radnu temperaturu.Tako je kod mene Quote Share this post Link to post Share on other sites
majkicbane 58 Posted February 10, 2015 Meni se u gradu sporije zagreje, zato sto do centra grada imam 4, 5km i maltene sve nizbrdo Pola puta idem bez gasa, pola sa laganim gasom. Jedan jedini semafor i to na nizbrdici Sinoc sam bas gledao, ukljucio sam se na autoput kod Al. Rudnika, pre toga sam vozio kilometar do rampe, i posle 3, 4 minuta voznje autoputem temperatura dolazi na pola.Sa starim termostatom od Nisa do Aleksinca nije prelazio ni prvu crticu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Fi011 0 Posted February 13, 2015 Hvala ljudi. Izvinite što kasnim s odgovorima. Imam sto čuda na pameti.Najgore od svega je što je za stila termostat baš skup, u odnosu na druge automobila. Pet hiljada je termostat i hiljadu za ruke, kaže to je cena za ruke za mene jer je u pitanju veliki posao.Inače, koliko termostat realno može da utiče na potrošnju?Što se tiče MOLa, još mi nije uključio rezervu (ali sad će ), a prešao sam nekih 185 km od kako sam sipao. PRe MOLa sam sipao onaj novi dizel sa aditivima na Eco pumpama, i čini mi se da je i on bolji od onog starog dizela. Sve su šanse da ipak neću stići do 200 km za 2000 dinara, a većina ruta mi je bila bogoslovija - zemun i nazad. Tako da, prvi utisak o MOLu, možda je nešto bolji od dozela na ECO pumpama, ali ne znatno. Iskreno ne sećam se ni da li je i koliko skuplji. Pritom, kad razmislim, letos je gorivo bilo znatno skuplje, a prelazio sam oko 80 km na 1000 dinara (i to pre reparacije dizni koju sam nedavno uradio), tako da ćemo videti sad na leto kakva će biti situacija, a i posle zamene termostata. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2882 Posted February 13, 2015 Termostat za Stila je oko 8500 I jeste veliki posao zameniti ga. Trebao bi i antifriz da se zameni sa zamenom termostata. Po meni to nije velika cena. Raspitaj se oko cena delova za ostale automobile iz C klase pa uporedi. To što mi od Stila i Punta želimo da napravimo nove Jugiće je već druga stvar Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanStilo 2 Posted February 13, 2015 Termostat za stila se krece od 4200-4400din. Imas ih i na internetu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2882 Posted February 13, 2015 Mislio sam da pričamo o ozbiljnom termostatu, a ne o zamenskim glupostima: http://www.ap-sport.rs/prodavnica/index.php?dispatch=products.view&product_id=45302 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Fi011 0 Posted February 13, 2015 Da li će i zamenska glupost za nas, kojima žena koluta očima pri samom pomenu majstora, pomoći da se smanji potrošnja? Koja je razlika? U dužini trajanja ili u još po nečemu? Mada kapiram da će i zamenska glupost biti bolja od ovog koji sad imam... Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2882 Posted February 13, 2015 iskreno ne znam koliko je tačno lošiji zamenski termostat. Pogledaj malo iskustva na forumu, ono što sam ja zapazio je da češće zamenski crkavaju.Meni je majstor rekao da stavim original jer je bolji i poslušao sam. U principu njemu je svejedno, koji god da ugradi samo ruke naplaćuje tako da sam ga poslušao. Ima ona izreka "Ako ne znaš šta je dobro, znaš šta je skupo" A što se razlike u potrošnji tiče meni je termostat otišao preko leta i držao je na 70-75 stepeni(ili 2mm ispod pola kada lagano vozim i na pola pri dodavanju gasa) tako da nikakvu razliku u potrošnji nisam primetio nakon zamene.Razlog zbog koga sam ja menjao termostat je što planiram još dugo da vozim Stila i hteo bih da sačuvam motor. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Fi011 0 Posted February 13, 2015 Da, ima i ona narodna "najskuplje je kupovati jeftine stvari" Znači loš termostat utiče i na motor. Svakako ću ga menjam sledećeg meseca onda. Hvala u svakom slučaju Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7735 Posted February 13, 2015 0,5-1l otprilike Quote Share this post Link to post Share on other sites