MS PK 7970 Posted April 1, 2014 Ove godine za malo, prosle sam trsio samo tako Ja komentarisem ovu izjavu koju sam citirao DEJANE Quote Share this post Link to post Share on other sites
kicerica 5 Posted April 1, 2014 (edited) Aha, e pa ja se onda izvinjavam. psJadna doktorka, na sta je sve morala da pristane zarad prodaje auta. Edited April 1, 2014 by kičerica Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7970 Posted April 1, 2014 Pa jel znas ti koliko je xxxx e danas i kako se tesko zaradjuje A tek Touareg? Quote Share this post Link to post Share on other sites
lybreta 0 Posted November 12, 2015 Dobro vece zaljubljenicima i ponosnim vlasnicima . Upravo se registrovah. Iako vidim da je tema stara resih da okusam srecu . Imam par nedoumica oko moje lybre pa se nadam neko ce biti raspolozen za razmenu iskustava . Pozdrav od pocetnika Quote Share this post Link to post Share on other sites
lybreta 0 Posted November 13, 2015 ljudi ne treba bacati pare na varijator ,mislim ne treba kupovati novi jer ko zna gde je proizveden i koliko ce potrajati. ja sam radio veliki servis i pored toga reparaciju varijatora ali sam vodio racuna ko mi radi tako da sam iz novog sada vozio auto u zemun i momci su mi za sitne pare uradili varijator,servis je u ugrinovackoj ulici a ako nekome treba neka me cimne na pp da ne reklamiram na forumu. vozim vec sest meseci sa remontovanim varijatorom i nemam problema ,presao skoro 10 k. veliki pozdrav Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjan1989 1 Posted December 18, 2015 variator uputstvo www.alfisti.rs/forum/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_id=1146 Solenoid sluzi da u nekom momentu, da tako kazem, pusti ulje u variator Skini solenoid i unimerom izmeri koji je otpor na lemovima sa gornje strane solenoida (izgledaju kao dve nitne).Otpor bi trebao biti izmedju 10 i 12 oma i svaki put kada meris mora biti isti otpor. Ako varira onda tu imas hladan lem i solenoid ne radi kako treba.Mozes i da prelemis ta dva mesta, nista nece smetati.Povezi na neki akumulator sa dve zice da vidis da li izbacuje mali stift iz sebe, ako izbacuje i ako posle vise skljocanja unimer pokaze isti otpor, onda je ispravan. Ako moze mala pomoc. Merio sam otpor na lemovima i pokazuje mi 17.2 svaki put kada merim. Jel to u redu ili nije? Da li treba da prelemim ta dva i kako se to radi(nisam nesto strucan sa tim)? Na vrhu imaju dva srafica, verovatno se tako otvara solenoid, da li unutra ima nesto pametno ili da ne otvaram? Sutra cu proveriti da li izbacuje mali stift iz sebe, prikacicu na akumulator od motora 12v 7ah, ako je to u redu? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5994 Posted December 21, 2015 (edited) Nije dobro, otpor treba da bude oko 12-13.Trebalo bi da se ti lemovi premere od gore, nema potrebe da se otvara, bar ne jos za sada.Skini solenoid, uzmi dobru lemilicu i kalaj, pokusaj da osvezis te lemove, ako stari lem "propadne" dole, dodaj jos kalaja. Kada zavrsis i ohladi se, premeri opet, ako je tako hladan otpor oko 12, savrseno, vrati na kola ali u narednih par dana proveravaj tako na kolima. Ja sam moj premerio, vrednost bila 12.4, on se posle par dana razdrmao, izgubili se kontakti, otpor se vratio na 18-19 i zezne mi var.Kada su kola topla otpor bude oko 13, ali ne bi trebalo preko toga da ideAko ne uspes, javi se ovde PS - stift slobodno tako proveravaj, i dole na tom stiftu sto izbaci pogledaj ti mali kanalici da li su prohodni i cisti, ukoliko nisu resi to Edited December 21, 2015 by milutin-NS Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjan1989 1 Posted December 21, 2015 milutin-NS: Hvala puno na informacijama, sluzice sigurno i ostalima za ubuduce. Da napomenem da ovo sve radim sam zato sto su majstori postali klasicni menjaci delova i nikog ne interesuje sustina problema. Ide veliki servis i tada cu reparirati varijator ili staviti nov i upravo zbog toga hocu da sredim ove propratne (ali veoma bitne) stvari. Skinuo sam juce solenoid, lepo sve ocistio i premerio lepo otpor (verovatno sam lose podesio unimer ili zbog prljavstine kada sam merio), i sada mi pokazuje 11.2 svaki put kada merim, bezbroj puta. Stift izlazi na svako pipkanje strujom, izlece onako odsecno sto bi verovatno i trebalo. To je znaci reseno!Pre vracanja solenoida sam sipao malo ulja(istu kolicinu koja je i bila kada sam vadio) i auto je upalio i radio savrseno, par minuta se culo samo caktanje solenoida. Dizelovanje se vratilo posle par minuta, kada se auto zagrejao... Sledece sto me interesuje: kada sam skinuo solenoid ispod je bilo mnogo taloga od ulja i prljavstine, sve je lepo ocisceno ali nisam smeo da vadim onu dole osovinu ili sta je vec(ide gore/dole, verovatno ima oprugu ispod). Da li smem nekim spic kljestima ili cime da izvadim radi ciscenja i da li ima neki postupak vracanja? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5994 Posted December 21, 2015 (edited) Izvadi oprugu, izmeri je sublerom, razvuci je za 2mm i vrati nazad Ps - pisao sam ja to sve, verovatno 15-ak puta, ali uglavnom na PP, tako ko hoce da nadje, moze sada i ovde. Napisacu, kad mi dodje i kompletno uputstvo u jednom postu Edited December 21, 2015 by milutin-NS Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjan1989 1 Posted December 21, 2015 Malo sam dosadan, ali ne bih voleo da pogresim. Znaci kad vadim ono "telo" u koje udara stift kad izlazi samo vucem na gore (ni levo ni desno) i vadim sa sve oprugom i isto tako vracam? Hvala! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5994 Posted December 21, 2015 Da, da, vrlo lako se izvadi... Quote Share this post Link to post Share on other sites
vzr 34 Posted November 18, 2018 (edited) 20 hours ago, gvantanamo said: Drugi problem je u tome sto se cuje varijator dok je motor hladan a kada se ugreje ne necuje se nekupuje mi se polovan jer neznas sta kupujes ne znam koja je cena novog i gde kupiti , a uzgred sam video neki set za reparaciju istog. da li kupiti taj set i reparirati ili kupiti novi i ako neko moye da stavi kakao zamenuti varijator i da objasni na sta utice kada je on pokvaren. neki me savetuju da sipam gusce ulje ali ne znam interesuje me vase misljenje. Nisam narocito kompetentan za MultiAir, ali se necu ustrucavati da iznesem misljenje. Ja to apsolutno ne preporucujem. Ako (prema uputstvu) zimi treba da se koristi jos redje ulje (leti SAE10W-40, zimi SAE5W-30), gusce ulje mozda moze da stisa varijator, ali ne moze da ga remontuje, pa se ne isplati preci na losije podmazivanje u zimskim uslovima zarad smanjenja buke iz varijatora - to je puko prikrivanje simptoma koje sa sobom nosi dodatne rizike. Jedino pravo resenje je pretres/remont/zamena varijatora. Ne vredi pricati o tome sta se desi kada varijator crkne jer sve zavisi u kojoj meri je crko, simptomi idu od blago povecane potrosnje i COX emisije pa sve do kompletne nemogucnosti postizanja visih obrtaja, cak i detonacija. Sto se buke tice, od zveckanja na hladnom startu (neki izvori tvrde da je ovo normalno) pa sve do lupanja koje ne prestaje ni kad se motor ugreje. Edited November 19, 2018 by neshaoct prebačeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5994 Posted November 19, 2018 Sto se vraijatora tice, kao sto ti neko vec rece te igre sa gustinom ulja (HPX selenija ide u tom slucaju cesto) uglavnom samo maskiraju problem. Pored same zamene varijatora bitno je odarditi i sredjivanje solenoid koji direktno utice na rad onog prvog i pored nedostatka ulja glavni (odnosno drugi) je krivac za kvar varijatora. Cak ako ima da se nabavi i nov solenoid - bila bi najbolja varijanta, jer ako se i stavi nov var. - neispravan solenoid ce pokvariti nov varijator vrlo brzo. A cak i za to kratko vreme varijator nece raditi kako treba. Smatram da je pored kupovine novog varijatora OBAVEZNO ili uzeti nov solenoid varijatora ili dati nekome ko se razume da ga lepo "odradi" Quote Share this post Link to post Share on other sites
bajca 3 Posted February 19, 2020 I tako ja i dalje 10 godina kasnije vozim libru sluzi me kao prvog dana prezadovoljan sam,naravno varijator sam reparirao pa menjao sve je kratkog daha ona i dalje reži ipak je to moj žtd sada su bas jeftine i svakom bi preporucio da kupi lepo da se navoza.poz svim prijateljima sa foruma posebno bih pozdravio kicericu... 3 Sedla, Reacher Gilt and neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ljubicm 0 Posted July 23, 2023 Pozdrav,nov sam ovde.Imam lybru 1.8 i pitanje u vezi varijatora,kad startujem motor cuje se kao dizel,cim dam malo gas prestaje taj zvuk i posle je sve ok.Cuje se samo kad ga ne palim dugo,primer celu noc.Na par sati kad stoji nije provlem,lepo radi.Da li varijator pocinje da zeza ili nesto drugo?HvalaПослато са 2201117TY помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites