goransid 0 Posted December 21, 2010 Pozdrav za sve forumase..Drugar mi je kupio Fiata Brava presao je 218000 97god. Problem je taj sto mu trosi ulje na nekih 500km.trosi 1L.ulja.Moram da naglasim da ne curi nigde a i na auspuhu se neoseti dim sagorelog ulja.Pa vas molim za pomoc sta ciniti.Unapred hvala!!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Aleksandar NS 0 Posted December 22, 2010 Sta ciniti? Odmah kod dobrog majstora! Sto je puno puno je! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Slobo_Srg 0 Posted August 20, 2011 (edited) Ljudi treba mi vaša pomoć. Kupio sam auto negde u aprilu mesecu, i menjao sam odmah ulje i filtere... Prešao sam od zamene 5900km nemam ni kapi ulja u motoru, a ne vidim nigde da curi, i izbacuje mi plavi dim na auspuh.. Pa mi recite šta je problem... Molim vas Da nisu karike??? Edited August 21, 2011 by neshaoct spojena tema Quote Share this post Link to post Share on other sites
tox 42 Posted August 20, 2011 (edited) Najverovatnije. Mogu biti i gumice ventila.Jel isto dimi i hladan i vruc motor?Koje ulje je sipano? Edited August 20, 2011 by tox Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted August 20, 2011 Iz mog skromnog (i ličnog) iskustva: retko pije vodu ta priča o gumicama ventila. Imao sam škodu feliciju 1.9D, i nije dimila, a srkala je (i još uvek srče kod sadašnjeg vlasnika) 1l ulja na 1000km. Naravno bije na šipku mereča ko luda. 1 l ulja je od minimuma do maksimuma obično. Znači karike su onda garantovano.A može da bude mnogo banalniji primer: loše zavrnut ili napukao filter za ulje. Pre par nedelja kolega je sa NOVOM službenom Ladom Nivom 1.7i ostao bez kapi ulja zbog toga što filter nije bio dobro zavrnut (ili je bio ukoso zavrnut), posle cirka 500km! Naravno lada niva je đubre kao i svako drugo rusko vozilo, što i sami rusi kažu, pa ne čudi, posle toga je puklo crevo hladnja, pa polako će dalje stvari da riknjavaju Elelm, vidi da li je masno oko filtera i da li duva na šipci. Pozdrav i laku noć Quote Share this post Link to post Share on other sites
tox 42 Posted August 20, 2011 @marko.jovanovicA evo opet i mog licnog iskustva od pre 10-15 godina i to bas sa Ladom. Dimila je nenormalno,trosila ulje,mastila svecice posle 100-200 kilometara do te mere da prestane da radi jedna svecica.Zamenjene gumice ventila,nigde traga dimu,cak ni zimi onog belog,kompresija oko 13 na svim cilindrima i isla je kao luda.Na kraju je zavrsila karijeru kada joj je u voznji crkla uljna pumpa a mene mrzelo da idem kuci peske i izdrzala je citavih 10-15km bez podmazivanja sto mislim da nijedan drugi motor ne bi izdrzao osim ruskog.Nikakvih drugih kvarova nije imala jer je sve mehanika dok je na ovim danasnjim "boljim" autima sve prepuno elektronike pa malo-malo crkne nesto a sve je preskupo.Za ove nove Lade ne znam kakve su ali verujem da je kvalitet otisao dole kao i u svemu,globalno gledano.A ovo za filter cisto sumnjam mada bi bilo dobro da je to,ali covek kaze da dimi sto znaci da trosi ulje a gde i kako to samo majstor na licu mesta moze da utvrdi ili onako kako si objasnio za sipku,duvanje...@Slobo_SrgKoliko je presao kilometraze posto ja jos nisam video Brava ,i to 1.6 koji dimi jer su to dobri motori ako se iole odrzavaju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kvaka 30 Posted August 21, 2011 Kad bi se Lada Niva pazila i održavala kao današnji Fijati, Renoi, Vw-ovi... služila bi duplo bolje. Ljudi misle to je prost auto, može ići bez ulja, rashladne tečnosti... Možeš joj se i olakšati u rezervoar i opet će ići. E, malo sutra... Tom autu jedino zameram izuzetno lošu zaštitu od rđe, ostalo je sve ok za pare za koje se nudi.@Slobo_SrgIzmeri kompresiju na svim cilindrima i znaćeš da li su karike ili eventualno gumice na ventilima ili nešto sl. I koje ulje sipaš? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3450 Posted August 21, 2011 Slazem se sa Tox-om posebno u delu vezanom za lade ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
zzip 0 Posted August 21, 2011 Ljudi treba mi vaša pomoć. Kupio sam auto negde u aprilu mesecu, i menjao sam odmah ulje i filtere... Prešao sam od zamene 5900km nemam ni kapi ulja u motoru, a ne vidim nigde da curi, i izbacuje mi plavi dim na auspuh.. Pa mi recite šta je problem... Molim vas Da nisu karike??? sigurno su karike... skidaj glavu motora i napravi generalku... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Slobo_Srg 0 Posted August 22, 2011 Najverovatnije. Mogu biti i gumice ventila.Jel isto dimi i hladan i vruc motor?Koje ulje je sipano?Dimi i hladan i vruc, a sipana je SELENIA Gold@marko.jovanovicA evo opet i mog licnog iskustva od pre 10-15 godina i to bas sa Ladom. Dimila je nenormalno,trosila ulje,mastila svecice posle 100-200 kilometara do te mere da prestane da radi jedna svecica.Zamenjene gumice ventila,nigde traga dimu,cak ni zimi onog belog,kompresija oko 13 na svim cilindrima i isla je kao luda.Na kraju je zavrsila karijeru kada joj je u voznji crkla uljna pumpa a mene mrzelo da idem kuci peske i izdrzala je citavih 10-15km bez podmazivanja sto mislim da nijedan drugi motor ne bi izdrzao osim ruskog.Nikakvih drugih kvarova nije imala jer je sve mehanika dok je na ovim danasnjim "boljim" autima sve prepuno elektronike pa malo-malo crkne nesto a sve je preskupo.Za ove nove Lade ne znam kakve su ali verujem da je kvalitet otisao dole kao i u svemu,globalno gledano.A ovo za filter cisto sumnjam mada bi bilo dobro da je to,ali covek kaze da dimi sto znaci da trosi ulje a gde i kako to samo majstor na licu mesta moze da utvrdi ili onako kako si objasnio za sipku,duvanje...@Slobo_SrgKoliko je presao kilometraze posto ja jos nisam video Brava ,i to 1.6 koji dimi jer su to dobri motori ako se iole odrzavaju.Malo više od 168000 je prešao a ako su karike u pitanju, koliko odprilike bi me to izašlo? Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted August 22, 2011 (edited) @tox:teme su spojene, a ja sam odgovorio pre toga, samo goransid kome auto ne dimi. Ma sve je moguće, ja sam samo preneo svoje iskustvo. Inače, mislim na ganc nove lade nive, koje su stigle iz fabrike u firmu. Evo sada se posle skoro 2 nedelje upotrebe olabavila sajla od za otvaranje gepeka, pa je potrebno baš nategnuti ručicu da bi se gepek otvorio, a naravno ne može se otvoriti spolja . Moram da skrenem sa teme, jače je od mene. Tvrdim da je Niva đubre od auta u svakom pogledu, osim terenskih karakteristika, a i to je pitanje, idu i drugi terenci podjednako dobro. Jeste jeftina, ali se mnogo kvari. Da je voziš samo po asfaltu pa se raspada. Ne kupuju Rusi džabe polovne japance, toyote naravno. Edited August 22, 2011 by marko.jovanovic Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 204 Posted August 24, 2011 Moj Punto JTD kojeg sam imao prije Brave je dimio plavo/sivo promijenio mu gumice ventila i prestao je tako da dimi. Crnog dima je bilo podosta pri forsiranju.Brava mi je za 6000km potrosila 0.2l ulja, 20K. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vukas1979 0 Posted November 18, 2012 (edited) Postovani,Potrosnja ulja mi je 100gr na 100km. Auto sam kupio u avgustu ove godine i tako je od pocetka.Inace ne duva na cepu od ulja( ni na sipci), nema dima na iberu ni na auspuhu. Filter vazduha promenjen i dan danas je kao nov. Sipao sam Selenia Gold u njega. Jedan majstor mi rece da su ventili, a da na auspuhu nema dima jer ima katalizator. Zar ne bi trebao da sam sa tolikim sagorevanjem ulja ekoloska katastrofa? Potrosnja metana/benzina normalna. Sta mi je ciniti? Naravno ne curi ulje nigde.... Edited November 18, 2012 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dr cosworth 5 Posted November 18, 2012 Probaj sa nekim drugim uljem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted November 18, 2012 Sa tolikom potrošnjom sigurno ćeš i katalizator da začepiš. Toliko ulja mora negde da pokaže. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vukas1979 0 Posted November 18, 2012 pa bas me to i buni! Da li katalizator moze da toliko procisti gasove pa da se ne vidi dim od ulja? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted November 18, 2012 curi negde garnatovano katalizator ne moze toliko da procisti... prveri zvono menjaca... Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7734 Posted November 18, 2012 Ili curi ili promeni ulje, sipaj drugo neko, mozda si naleteo na neki fals ili sl. Zasto ne koristis ulja koja su za vozila sa gas-om? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Brkic 0 Posted November 18, 2012 (edited) Da li se može videti na auspuhu plavičast dim od sagorelog ulja ili ne zbog katalizatora ??I meni nije potrošnja ulja puno manja, negde oko 100gr na 200km. Isto nema nigde nikakvih tragova ulja-pušenja, lepo vuče-nemam zamerki... ali nesteje ulje.Sve razmišljam da pređem na MaxLife ulje.Zna li se neka orjentaciona cena sređivanja karika i sve šta se u kompletu sređuje ?? Edited November 18, 2012 by Brkic Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7734 Posted November 18, 2012 Pitaj u prodavnici za cene najbolje, a za tu potrosnju bi po meni trebalo da ima dima barem negde! Quote Share this post Link to post Share on other sites
vukas1979 0 Posted November 21, 2012 pa zato sam i zbunjen,zato sto nista ne dimi,samo para,kondenz i to je to. nema plavicasttog dima,ni crnog. preci cu na 15-40 pa cu videti...hvala svima! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Brkic 0 Posted November 21, 2012 (edited) Malopre sam bio kod mog majstora, imam poverenja u njega i mislim da zna posao, rekao je da su 99% otišle uljne karike a ne klipne(bar sam ga tako razumeo). Da su otišle klipne onda bi ubacivao živo ulje u cilindar i tada dimi plavičasto na auspuhu i da taj dim katalizator ne može preraditi a kada odu uljne karike onda ne pokazuje nigde ulje a nestaje.Takođe postoji mogućnost i da je klip deformisan jer sve to nastaje ako je auto preforsiran tj. pregrejan...Na dijagnostici se vidi da je auto bio 2 puta u maksimalnim odrtajima.Kaže da odmah mogu preći na MaxLife ali neki Castrol i ako se potrošnja ulja poveća možemo otvoriti motor i videti šta se može srediti. Edited November 21, 2012 by Brkic Quote Share this post Link to post Share on other sites
vukas1979 0 Posted November 21, 2012 Vidis,i meni je jedan majstor rekao da su mozda uljne karike otisle,odnosno da su zalepile na nekom klipu...Prvo cu izmeriti kompresiju za pocetak i probati gusce ulje,ali ako se nastavi potrosnja ulja ne gine mi otvaranje motora. Posto sam auto uzeo za sebe na duze staze odradicu motor, same me muci kvalitet delova... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Brkic 0 Posted November 22, 2012 Meni je preporučio samo Castrol GTX 15W-40 HIGH MILEAGE ali naći nekako original ulje. I još kaže da se uopšte neće odraziti na kompresiju, tj. biće OK a uljne karike propuštaju ulje. Zamena samo karika bi pomogla ali ne i rešila problem ako su klipovi postali ovalni.Pošto bi bila samo zamena karika kod tvog majstora ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
vukas1979 0 Posted November 23, 2012 Ne znam,jos nisam pricao o ceni. Kad sam ga pitao za zamenu gumica ventila, rekao mi je da ne moze nista da mi kaze dok se ne otvori motor. Tek tad ce videti sta je i koliko stradalo. To mi deluje sasvim logicno...Jel ti imas neku cifru kod tvog? Quote Share this post Link to post Share on other sites