Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Ayrton Senna - The Movie

Recommended Posts

Ni dan danas se pouzdano ne zna da li je Sena poginuo u krivini Tamburelo zbog greške prilikom varenja šipke volana ili svojom krivicom, jer nedostaje (mislim) 1.8 sekundi snimka pre udara u zid gde bi se videlo u kom položaju su bili prednji točkovi.

Tih godina, što se može jasno i videti u dokumentarnom filmu o Seni, sve je bilo okrenuto protiv njega, od uvođenja elektronskih novotarija u F1, do politike u F1 koja je išla svom snagom protiv Sene.

Teško da će se ikada više roditi čovek poput Sene.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajrtone, kako da te zaboravim?

 

senna%20TAG-Heuer.jpg

 

1. maja navršilo se 23 godine od tragične smrti Ajrtona Sene, jednog od najvećih vozača Formule 1 svih vremena. Te davne 1994. godine čitav svet njegovom pogibijom zavijen je u crno, jer voleli su ga i ostrašćeni fanovi Formule 1 i oni koji o tom sportu nisu imali pojma.

 

senna_5.jpg

 

Bio je ''Magic Sena'' kako su ga od milošte zvali obožavaoci, a s obzirom na to da je bio jedan od najboljih vozača svih vremena s radošću se sećamo svih njegovih pobeda. Kada bi u samo jednoj reči trebalo opisati Ajrtona Senu, onda bi ta reč definitivno bila ''brzina.'' Osvojio je 3 Formula 1 svetska šampionata - 1988, 1990. i 1991. godine, 41 Grand Prix i ukupno 65 pol pozicija. Njegova vožnja oduvek je bila ispunjena strašću, elanom i neverovatnim uzbuđenjem. Ostao je uzor mnogima, jer je konstantno gurao sebe do krajnjih granica limita, fokusiran do samog cilja. Pretvarajući pritisak i uzbuđenje u čisto gorivo, koje pokreće njegov bolid, stizao je na na cilj pre svih.

 

Godišnjica njegove smrti dodatno je dirljiva, jer  još jedan veliki vozač Formule 1, Mihael Šumaher, nastavlja borbu za svoj život, nakon što se fatalno povredio na skijanju 2013. godine. Jer, upravo je Šumaher bio u bolidu iza Sene, na stazi za San Marino Grand Prix, pre 23 godine. Samo mesec dana nakon Senine pogibije, 29. avgusta na trci za Veliku nagradu Belgije, Šumaher je vozio za Senu, dok je na pisti velikim slovima pisalo: ''Ayrton , how can I forget you?'' (Ajrtone, kako da te zaboravim?) Kako je sudbina bila okrutna prema obojici! A za sve njegove obožavaoce i legat koji ostavio za sobom, TAG Heuer čiji je Sena bio ambasador, je proizveo specijalnu ediciju satova Senna special edition pa u sećanje na svog idola mogu nabaviti i nositi satove - The TAG Heuer Formula 1 Chronograph Senna Edition, The TAG Heuer Carrera Calibre 16 Chronograph Senna Edition… U znak sećanja na čoveka koji je ostavio neizbrisiv trag u svetu sporta i automobilizma i bio simbol slogana #DontCrackUnderPressure, sećamo se nepobedivog Sene…

 

PR saopštenje - TAG Heuer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ayrton Senna - analiza čudesnog kruga u McLarenu po kiši u Doningtonu 1993.

 

senna%2021.jpg

 

Godišnjica je smrti Ayrtona Senne, po mnogima najboljeg vozača Formule 1 svih vremena (01.05.1994., Imola). Odustali smo od navođenja statistika i patetičnog teksta, jer onaj koga Senna zanima verujemo da zna sve ključno u njegovoj karijeri. Zato smo se odlučili za jednu zanimljivu analizu koju je ponudio McLaren, a vezana je uz nadimak ''Rain man'', odnosno ''kišni čovek'' koji je i obeležio celu njegovu karijeru. Da je najbolji na kiši i to svetlosnim godinama od konkurencije, Senna je više puta pokazao u svojoj karijeri, ali ovom prilikom ćemo izdvojiti verujemo, najbolje odvezeni prvi krug trke u istoriji Formule 1.

 

senna%20211.jpg

 

Pogledajte grafičko objašnjenje i analizu čudesnog prvog kruga Ayrtona Senne u McLarenu po kiši u Donington Parku 1993. godine tokom VN Evrope, gde je u jednom (prvom) krugu prešao Wendlingera, Schumachera, Hilla i Prosta…

 

 

Zanimljivo je da je samo jednom u istoriji trka Formule 1 vožena u Donington Parku i to je bila ova o kojoj pišemo. Senna je u tom trenutku 1993. godine imao tri titule šampiona i bila je to šesta sezona da vozi za tim McLaren. Ayrton Senna je trku u Donington Parku 1993. godine za VN Evrope startovao kao četvrti u bolidu McLaren Ford V8. Prvi i drugi bili su bolidi Williamsa s vozačima Alain Prostom i Damon Hillom, treći je startovao Michael Schumacher u Benettonu, a iza Senne kao peti startovao je Karl Wendlinger u Sauberu.

 

 

Sam start Senna nije najbolje odradio, jer ga je odmah pretekao Wendlinger, ali iza prve krivine Senna prelazi Schumachera, par sekundi kasnije prelazi i Wendlingera, a ubrzo i Hilla, a u predposlednjoj krivini prvog kruga prelazi i Prosta, pa uzima prvo mesto. Verujemo da je ovo najluđi prvi krug u istoriji Formule 1.

 

senna%202111.jpg

 

Ali tu nije kraj, na kišnoj trci Ayrton Senna je bio najbrži i prebrz za sve konkurente, stvarao je prednost tako brzo i takvom lakoćom da je to bilo neverovatno. Kakvu je brzinu imao u odnosu na druge pokazuje i podatak da je na kraju trke Ayrton Senna drugoplasiranog Damon Hilla ostavio za celi krug.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je za mene bila najbolja trka F1, fantasticna voznja i jos bolja procena vremenskih prilika kada je Sena pokazao ko je zaista najbolji

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

...sve sa proglašenjem pobednika i njihovim susretom. :) Kao svojevrsna predaja štafete najboljeg ikada... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLarenov bolid Ayrtona Senne na aukciji u maju

 

mclaren senna ayrton.jpg

 

Bolid McLaren MP4/8A, koji je vozio legendarni vozač Formule 1 Ayron Senna u njegovoj poslednjoj trci u Monaku 1993. godine, biće prodat na aukciji u maju. Senna je 1993. godine u svojoj poslednjoj sezoni u McLarenu završio na drugom mestu sa 16 bodova manje od šampiona Alaina Prosta. Vozeći svoj bolid došao je do svoje šeste i poslednje pobede u Monaku, a to je ujedno i rekord koji nije oboren iako je prošlo 25 godina. Senna je bolid vozio na još šest trka te sezone, a nakon poslednje trke u Italiji na kojoj se povukao nakon kontakta s Damonom Hillom i Martinom Brundleom, bolid je korišćen kao rezervni za dve preostale trke u Japanu i Australiji. Senna je slavio na obe trke.

Bolid MP4/8A sa Fordovim motorom je i danas u voznom stanju a veoma dobro je očuvan. Očekuje se da će na aukciji 11. maja biti prodat za visoki sedmocifreni iznos. U novembru prošle godine je Ferrarijev bolid iz 2001. godine, koji je Michael Schumacher vozio za svoju poslednju pobedu u Monaku, prodat za 7.5 miliona dolara. Radi se o najvrednijem bolidu iz moderne ere Formule 1.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolji krug u Formuli 1 svih vremena?

 

senna 93.jpg

 

Pogledajte krug u kome je Ajrton Sena prestigao Mihaela Šumahera, Dejmona Hila i Alana Prosta

 

Na današnji dan pre tačno četvrt veka, Ajrton Sena je odvezao jedan od najboljih krugova u istoriji Formule 1. Staza na Donington Parku je bila domaćin Velike nagrade Evrope 1993. godine. Najbolje vreme u kvalifikacijama postigao je dvojac Vilijamsa - Alan Prost i Dejmon Hil. Drugi red na startu su zauzeli Mihael Šumaher u Benetonu i Ajrton Sena u Meklaren. Iz njih je kao peti startovao Zauberov vozač Karl Vendlinger. Posebno obratite pažnju na snimak sa Seninog bolida u gornjem desnom uglu. Trka je startovala po vlažnoj stazi. Šumaherovo blokiranje Sene iskoristio je Vendlinger koji se probio na treće mesto. Ali onda kreće Ajrtonova magija. Prvo je lako prestigao Šumija, a zatim i Vendlingera. Iako je sve vreme bio u oblaku kapljica, Sena je u sedmoj krivini obišao Hila. Ovaj neverovatan početni krug završio je na prvom mesto obišavši Prosta u pretposlednjoj krivini. Mnogi smatraju ovo najboljim krugom svih vremena u Formuli 1.

Koliko je Sena bio ubedljiv tog 11. aprila 1993. govori i podatak da jedino drugoplasiranog Hila nije bio obišao za čitav krug. Razlog za ovu dominaciju leži i u činjenici da prilikom jednog od kratkotrajnih pljuskova nije otišao na zamenu guma za razliku od drugih vozača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaje se Sennin McLaren sa kojim je osvojio svoju poslednju VN Monaka

 

178772-mclaren 1.jpg

 

Ayrton Senna je poginuo 1. maja 1994. u Imoli, ali i 24 godine nakon njegove smrti sve što ima veze sa njim je mamac za brojne kolekcionare. A sledećeg meseca na aukciji će se prodavati ''sveti gral'' Formule 1, McLaren MP4/8A, bolid sa kojim je Brazilac osvojio svoju poslednju VN Monaka, rekordni šesti put. Bilo je to 1993. godine. Ta sezona je bila njegova poslednja u McLarenu, a zatim je prešao u Williams. Procenjuje se da će Sennin bolid postići cenu od najmanje 6.5 miliona dolara. Do sada, najskuplji bolid u istoriji je Mercedes-Benz W196 iz 1954. koji je prodat za 30 miliona dolara. Što se tiče modernih bolida, najveću cenu je postigao Schumacherov Ferrari F2001 - 7.5 miliona dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na današnji dan pre 24 godine svet je ostao bez Ajrtona Sene

 

senna 766.jpg

 

Bila je nedelja, 1. maj 1994. godine, kada je čuveni Ajrton Sena udario u betonski zid na skretanju Tamburelo na stazi u Imoli, i zauvek otišao u legendu. Od tada je prošlo 24 godine, ali s obzirom na to da legende žive zauvek, u znak sećanja na čoveka koji je ostavio neizbrisiv trag u svetu sporta i automobilizma i bio simbol slogana #DontCrackUnderPressure, sećamo se nepobedivog Sene…

 

Sve je počelo u Sao Paolu

Sena je rođen u Sao Paolu u Brazilu, kao Ajrton Sena da Silva, u imućnoj porodici. Kada je poželeo prvi karting automobil dobio ga je na poklon od oca sa samo 4 godine, a takmičenja u kartingu otpočeo je sa 13 godina. 1984. ušao je u svet Formule 1. Sigurno je bogatstvo porodice obezbedilo njegov ulazak u skupi svet automobilizma, ali neka vas ne zavara ta činjenica! Zlobnici bi rekli da je Seni otac omogućio ulazak u ovaj sport, ali mu otac definitivno nije obezedio ostanak. Jednostavno - bio je najbolji. Kada bi u samo jednoj reči trebalo opisati Ajrtona Senu, onda bi ta reč definitivno bila ''brzina''.

 

senna 21.jpg

 

Kišni čovek

Debitovao je 1984. u veoma lošem bolidu za Toleman. U 4. trci u sezoni u Monaku, Sena je polako počeo da ulazi u svet ozbiljnih imena automobilizma. Padala je neverovatna kiša. Kažu da je bujica vode lila niz ulice Monaka. Sena je startovao 13-ti, ali tokom trke za koju su svi mislili da je neizvodljiva, zbog praktično nemogućih vremenskih uslova, (trka je u 31. krugu na kratko prekinuta), Sena je dodao takav gas da je mašina za sobom raspršila oblak kiše… i Ajrton je u 31. krugu dostigao poziciju broj 2. Neko od oduševljenih novinara je uzviknuo ''Rain man'', a raspamećena masa je gromoglasno prihvatila ime koji mu je spontano nadenuto, te je Senin nadimak ostao do kraja ''Kišni čovek''. Kažu da je to jedna od najboljih trka svih vremena, koju su ljubitelji Formule 1 ikada videli. Iako je imao trogodišnji ugovor sa Toleman-om, otpočeo je pregovore sa Lotus-om, u koji je prešao naredne sezone.

 

Dolazak u McLaren i rivalstvo sa Alan Prostom

1988. Sena je odlučio da pređe u tim McLaren, u kojem mu je timski kolega bio prekaljeni Alan Prost. U toj sezoni, obojica su osvojila 15 od 16 trka, a Brazilac je uzeo svoju prvu titulu zahvaljujući sistemu takmičenja. To je bilo zato što je samo 11 trka bodovano, dok je ostalih pet okarakterisano kao trke za prestiž.

 

121200-senna.jpg

 

Ipak, rivalstvo među dvojicom maestralnih vozača bilo je od starta vidljivo. Prost, koga su zvali ''Profesor'', zbog njegove izuzetne pronicljivosti i snažne koncentracije da u mnogim trkama vozi u tzv. firungu ili kako bi profesionalni vozači žargonski rekli ''na pertlu'', nije podnosio srčanog i hrabrog Senu koji je večito vozio ''na žilet''. Kažu da je Sena vozio brže od brzine za koju su bolidi projektovani. Imao je običaj da kaže: ''Biti drugi, znači biti prvi među onima koji su izgubili. Nisam dizajniran da budem 2. ili 3. ja sam rođen da pobeđujem.''

 

Senna Documentary 1.jpg

 

Iz tog razloga, sponzori su odmah prepoznali da pred sobom imaju nepobedivog, i onog koji obara sopstvene rekorde, nema limite, pa je slavni TAG Heuer odmah angažovao Senu za svog ambasadora. On je bio oličenje njihovog slogana #DontCrackUnderPressure.

 

 

Kakav je bio Sena

Bio je veoma religiozan. Govorio je često: ''Ukoliko imate Boga na svojoj strani, sve je mnogo jasnije.'' Uvek je bio neverovatno smiren i prizeman, gotovo ponizan u razgovoru sa običnim ljudima, što nije bilo svojstveno nijednom vozaču Formule 1, koji su obično nadmeni i arogantni. Tokom života potrošio je 400 miliona dolara na školovanje brazilske dece, a da nikada o tome nije zucnuo ni reč u javnosti. Voleo je da igra šah, da vozi džet ski, skija na vodi i peca. Kao neverovatan emotivac pred trke je često povraćao od uzbuđenja. Pre bi se sudario, nego dozvolio da bude prestignut. Sena je predvideo i plašio se da će na Tamburelo skretanju neko poginuti. Svom kolegi, Gerhardu Bergeru govorio je da se sa tog ugla mora pomeriti zaštitna ograda, jer se plaši da će neko tu umreti, ali kako je odmah iza ograde proticala reka, to je bilo nemoguće uraditi. Nije znao, da će upravo on biti taj koji će tu izgubiti život.

 

Senna Documentary 11.jpg

 

Wiliams i fatalna Imola

1994. godine nakon što je Prost napustio Wiliams i Formulu 1, Sena se priključio timu Wiliamsa. Iako je potpisao za novi tim, Sena nije bio zadovoljan novim bolidom. Žalio se da bolid nekontrolisano beži u jednu stranu. U subotu 30. aprila na treningu u Imoli je iznenada poginuo Austrijanac Racenberger. Sena je sve to posmatrao iz boksa na monitoru. Svi su bili očajni i šokirani. Sutradan 1. maja, oni koji su ga poznavali kažu da se nijedanput pre trke nije nasmejao. Bio je neraspoložen, vidno uznemiren, a prema tvrdnjama brazilskog novinara i njegovog prijatelja Jaime Brito, Ajrton je napravio krug oko svog bolida, sumnjičavo pregledao gume… Samo pola sata pre trke, dao je intervju za jednu francusku TV stanicu rešivši da zakopa ratne sekire sa Alan Prostom. Trka je otpočela u 2 sata popodne, a u drugom krugu pri brzini od 280km/h Sena je udario o betonski zid na Tamburelo skretanju.

 

128302-senna.jpg

 

Iako mu je odmah pružena medicinska pomoć, ništa više nije moglo da se učini za njega. Uzrok nesreće do dana današnjeg nije otkriven, a Wiliamsov tim završio je na sudu zbog navodnog nemara u pripremi bolida. Bolničari su, dok su ga iznosili iz bolida pored Sene ugledali zastavu Austrije koju je Sena očigledno želeo da razvije kada prođe kroz cilj u znak sećanja na nastradalog Racenbergera. Njegova smrt izazvala je veliku žalost u čitavom svetu, pogotovo u Brazilu gde je proglašena trodnevna žalost, a ispraćen je uz najviše državne počasti. Na ulicama je bilo skoro 3 miliona ljudi, a sahrana Ajrtona Sene bila je događaj kojem je ikada u istoriji sporta prisustvovao tako veliki broj ljudi. Voleli su ga više nego Pelea.

Sa razlogom… ovaj skromni momak osvojio je 3 puta titulu svetskog šampiona u Formuli 1, učestvovao je u 161 Grand Prix-u, ukupno 2982 krugova imao je vođstvo u odnosu na druge, osvojio je 41 pobedu i 65 puta je imao pol poziciju. Mnoge ulice, avenije i institucije danas u Brazilu nose ime Ajrton Sena. U spomen na ovog velikog sportistu, a pre svega čoveka sa izuzetnom ličnošću, TAG Heuer brend koji ga je pratio od prvih uspeha, mnogo puta je izbacio specijalne edicije satova posvećene Seni, kako bi pružio podršku dobrotvornom radu koji je Sena otpočeo, a njegova porodica nastavila.

 

Ne zaboravite Ajrtona Senu!

Pogledajte fantastični video ''Remember Senna'' koji je uradio TAG Heuer u znak sećanja na Senu i povodom dugogodišnjeg partnerstva sa McLaren Formula 1, timom u kojem se pojavljuje hologramski i Ajrton Sena.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Senin bolid iz 1993. godine prodat nepoznatom kupcu

 

179819-senna 93.jpg

 

Bolid legendarnog brazilskog vozača Aertona Sene iz 1993. godine prodat je na aukciji u Monaku za 4.19 miliona evra. Aukcijska kuća ''Bonams'' nije otkrila identitet kupca, ali je saopšteno da je u pitanju Meklarenov bolid Ford Kosvort MP4/8A, kao i da je posle dugog procesa i nadmetanja postignuta konačna cena od 4.197.500 evra. Svetski mediji su preneli i da je mogući kupac Seninog vozila bivši prvi čovek Formule 1 Berni Eklston, koji je u trenutku prodaje bio u Kneževini Monako. Poznati kolekcionar i ljubitelj retkih automobila Eklston, međutim, negirao je da je on kupio ovaj bolid.

Aerton Sena je šest puta pobedio na trci za Veliku nagradu Monaka, a vozilo koje je ponuđeno na aukciji bilo je ono sa njegovog poslednjeg trijumfa na ovoj gradskoj stazi 1993. godine. Iz ''Bonamsa'' su naveli i da je bolid potpuno funkcionalan, sa originalnom V8 pogonskom jedinicom i menjačem. To je takođe i istorijski najvrednije vozilo Meklarena, koje je ikada bilo ponuđeno na aukciji. Aerton Sena je jedna od najvećih legendi Formule 1, koja je tragično nastradala 1994. godine tokom trke za Veliku nagradu San Marina u Imoli.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poslednji karting koji je vozio Ayrton Senna ide na aukciju

 

senna karting.jpg

 

Poslednji karting koji je u svojoj karijeri vozio legendarni brazilski vozač Ayrton Senna biće prodat na aukciji početkom septembra. Karting će biće prodat na aukciji kuće ''RM Sotheby's'' u Londonu 5. septembra, a očekuje se da će postići cenu između 50.000 i 70.000 funti. Deset posto od ukupne sume biće donirano organizaciji Instituto Ayrton Senna, koja omogućava mladim Brazilcima da se kvalitetno obrazuju. Organizacija pruža pomoć za čak 1.500.000 dece i 65.000 učitelja širom 17 brazilskih država svake godine.

 

senna karting 11.jpg

 

Senna je tri puta bio svetski šampion u Formuli 1, a tokom tragično okončane desetogodišnje karijere je vozio za Toleman, Lotus, McLaren i Williams. Poginuo je u nesreći na stazi u San Marinu 1994. godine. To je bila treća trka sezone i njegova treća otkako je prešao u Williams. Senna je poslednji put vozio karting šest nedelja pre smrti nakon čega ga niko nije koristio čak 24 godine. Ipak, nedavno su ga potpuno restaurirali originalni proizvođači.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

SkySports je napravio odličnu seriju filmova o Senni...i u ovoj epizodi je Prost objasnio svoju genezu sukoba sa Sennom (dok su bili u McLarenu i kasnije), šta su bili dogovori iza scene, kako se stvarno dešavalo.

 

Screenshot_11.jpgScreenshot_2.jpg

 

Obuhvaćeno je i vreme kad je Prost bio u Ferrariju i šta se dešavalo nakon što je prešao u Williams. Kako mu je Frank Williams dolazio u kuću tokom jula 1993. godine da ga obavesti da ima veliki pritisak od Renault-a da angažuje Sennu. U to vreme, Prost je imao dvogodišnji ugovor sa Williamsom, ali i dogovor sa samim Frenkom da Senna nikada neće biti angažovan za njegov tim dokle god je Prost u Williamsu. Međutim...Williams potpisuje Sennu i Prost odlučuje da se penzioniše na kraju 1993. godine. Postoji i deo o njihovom odnosu nakon što se Prost penzionisao. Senna je tada postao sasvim drugi čovek u odnosu sa Prostom...npr. govorio mu da mu više nije ni zanimljivo da se trka sa ostalim momcima u šampionatu :D ...i tako Prost priča sve do vremena koje obuhvata pogibiju Senne, u svojoj trećoj trci za Williams, i odlaska na njegovu sahranu.

 

Ima dosta zanimljivih detalja:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korintijans u čast Sene

 

senna k 1.jpg

 

Fudbalski klub Korintijans otkrio je izgled trećeg dresa koji je osmišljen u čast Aertona Sene i 30. godišnjice osvajanja njegove prve titule u Formuli 1. Dres na više načina odaje počast legendarnom Brazilcu koji se smatra jednim od najboljih vozača svih vremena. Sena je poginuo 1. maja 1994. godine tokom Velike nagrade San Marina u Imoli, a u tom trenutku je bio trostruki svetski šampion. Kompletan dres je u crnoj i zlatnoj boji, karakterističnoj za Lotus, za koji je Sena vozio 1985. i 1986. godine. Na gornjem delu dresa stoji 41 linija, po jedna za svaku njegovu pobedu, dok su na okovratniku tri linije koje simbolizuju tri titule. Korintijans je za otkrivanje dresa izabrao 30. godišnjicu Velike nagrade Japana 1988. godine, na kojoj je Sena obezbedio svoju prvu titulu. Zanimljivo, brazilski automobilista je do sve tri titule došao na ''Suzuki'', na kojoj će se predstojećeg vikenda nadmetati najbolji vozači današnjice u Formuli 1. Kompletnu akciju moći ćete da pratite na kanalima Sport Kluba od petka do nedelje. Sena je bio veliki navijač Korintijansa, koji mu je prethodno odao počast na fudbalskom terenu. Fudbaleri tog brazilskog kluba su 1. maja 2014. godine izašli na teren sa Seninim kacigama na glavama na 20. godišnjicu njegove smrti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan kada je ceo svet plakao za Senom

 

ayrton senna.jpg

 

Na današnji dana navršava se 25 godina od tragedije na stazi Imola u kojoj je poginuo jedan od najboljih vozača Formule 1 svih vremena, Ajrton Sena. Brazilac je bio i ostao simbol Formule 1, jedan od onih koji će se pamtiti za sva vremena. Njegov beskompromisni i ludo hrabar stil vožnje je neponovljiv. Sena je tokom karijere vozio za četiri tima, Tolman, Lotus, Meklaren i Vilijams, imao je 80 podijuma i ukupno 41 pobedu, kao i tri titule svetskog prvaka, 1988, 1990. i 1991. Ko zna koliko bi ih još imao da nije poginuo u 34. godini života.

 

Te 1994. godine Sena je tek bio prešao u redove Vilijamsa. Prve dve trke u sezoni nije završio i tada je rekao kako za njega sezona kreće od Imole. Taj vikend na trci za Veliku nagradu San Marina opamtiće se kao jedan od najtragičnijih u istoriji sporta. Mnogo toga je ukazivalo da će se dogoditi tragedija i da su se stvaru u to vreme, prilično otele kontroli kada je reč o bezbednosti samih aktera trke. Dan pre pogibije Sene, na istoj stazi život je tokom kvalifikacija izgubio Austrijanac Roland Racenberger, kada je pri brzini od 310 kilometara na sat u krivini Vilnev udario u zaštitni zid. Sena je otišao na mesto tragedije i postoji priča o tome kako mu je tadašnji šef medicinskog centra FIA Sid Votkins sugerisao da napusti trke i ode na pecanje, što je bio njihov zajednički hobi. ''Ja ne mogu da živim bez trkanja'', odgovorio mu je tada Sena.

Dan kasnije na trci, u sedmom krugu na zloglasnoj krivini Tamburelo, Sena je pri brzini od 307 km/h udario u ogradu. Nije mu bilo spasa, iako je prenešen u bolnicu u Bolonji. Svet je ostao bez jednog od najvećih sinova Formule 1. Svet je tugovao danima i godinama i sada posle 25 godina, članovi porodice Formule 1 odaju mu dužnu počast.

 

Screenshot_16.jpgScreenshot_17.jpgScreenshot_18.jpg

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

carfection.jpg Carfection video: Sennin F1 bolid McLaren MP4/8

 

U poseti McLaren centru kroz razgovor sa Gary Wheeler, gospodinom koji je bio jedan od najbližih mehaničara koje je uz sebe držao Senna:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sena bi danas napunio 60 godina

 

ayrton senna.jpg

 

Na današnji dan pre tačno 60 godina rođen je jedan od najvećih vozača u istoriji Formule 1 - Aerton Sena. Legendarni Brazilac je izgubio život 1. maja 1994. u 35. godini pošto je izgubio kontrolu nad svojim bolidom pri brzini od 300 km/h i udario u zid u krivini Tamburelo staze ''Enco i Dino Ferari'' u Imoli. Sena je tokom trofejne karijere branio boje Tolemana, Lotusa, Meklarena i Vilijamsa. Osvojio je tri titule: 1988.,1990. i 1991. godine, upisao je 41 pobedu i još 39 puta se našao na pobedničkom postolju. Ostao je upamćen kao kralj kvalifikacija i najbolji vozač po kiši u istoriji, a ujedno i kao najuspešniji na ulicama Monte Karla gde je trijumfovao šest puta.

Njegova smrt je promenila Formulu 1, ali je dovela do povećanja bezbednosti. Od tog kobnog vikenda u Imoli kada je poginuo i Austrijanac Roland Racenberger, u Formuli 1 je povrede opasne po život doživeo Žil Bjanki na Velikoj nagradi Japana, a od njihovih posledica je preminuo devet meseci kasnije. Sena je bio jedinstven, po načinu vožnje se razlikovao od ostalih, neki ga nisu voleli, mnogi jesu, ali je bio i ostao jedan od najboljih vozača koje je svet imao priliku da vidi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolji krug u istoriji F1

 

Legendarni Aerton Sena pre tačno 27 godina ostvario je jednu od svojih najpoznatijih pobeda, na Velikoj nagradi Evrope, a ta trka ostala je upamćena najviše po prvom krugu. Mnogi taj prvi krug, koji je tadašnji vozač Meklarena odvozao na stazi ''Donington park'', smatraju najboljim ikada viđenim u istoriji Formule 1. Sena je startovao sa četvrte pozicije, koju je vrlo brzo izgubio pošto ga je izblokirao Mihael Šumaher u Benetonu, ali mu nije bilo mnogo vremena da počne da se probija u promenljivim uslovima.

 

Trostruki svetski šampion je prvo pretekao Šumahera, potom Karla Vendlingera, a zatim je krenuo u poteru za dvojcem Vilijamsa Dejmonom Hilom i Alenom Prostom. Francuz je bio taj koji je vodio, ispred timskog kolege, ali ne zadugo, pošto ih je pretekao i preuzeo vođstvo, koje je u jednom trenutku izgubio, isto kao i prednost od 20 sekundi. Međutim, savršenom strategijom, odličnim tajmingom po pitanju odlazaka u boks, pošto je samo četiri puta išao po nove pneumatike, u odnosu na Prostovih sedam, na kraju je uspeo da ostvari jednu od svojih najvećih pobeda.

Sena je izgubio život malo više od godinu dana kasnije, a tokom karijere je pored tri titule imao 41 pobedu, ukupno 80 podijuma i 65 pol pozicija.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.5.1994. - 1.5.2020.

26 godina od Imole i najtragicnijeg F1 vikenda u istoriji.

RIP legendo!

 

unnamed.thumb.jpg.7a121b5c847dd0bdc75310d8d2672398.jpg mclaren-honda-05.thumb.jpg.2309ffa785cc3bf713da7672f627a7f6.jpg 8030617353_4f4f76239d_b.thumb.jpg.14f584c7a4d3e4781e186c972d5c9f89.jpg maxresdefault.thumb.jpg.60e382791e4a12b32f729268117c7b69.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

26 godina od smrti Aertona Sene

 

ayrton senna.jpg

 

Pre 26 godina, prvog dana maja 1994. na trci u Imoli poginuo je jedan od najvećih vozača u istoriji Formule 1 Aerton Sena. Čoveka iz Sao Paula, koji je u večnost otišao sa samo 34 godine života, mnogi smatraju prvim asom ovog opasnog sporta u kojem je ostavio zaostavštinu od tri titule svetskog šampiona (1988, 1990. i 1991. godine), 41 pobedu i 80 podijuma. Ostalo je zapisano da je vozeći tokom deceniju duge karijere za ekipe Tolemana, Lotusa, Meklarena (u kojoj je stigao do svih titula) i Vilijamsa nastupio u 161 trci za svetski šampionat i čak 65 puta imao pol poziciju. Zbog sjajnih vožnji po kiši dobio je nadimak ''Kišni čovek'', a njegova dramatična nadmetanja sa velikim rivalom i jedno vreme kolegom iz tima Alenom Prostom ni danas nisu zaboravljena.

 

Sena je bio pobožni katolik koji je često citirao Bibliju, a jednom prilikom je izjavio: ''To što imam veru u Boga ne znači da sam besmrtan''. U Brazilu nijedan sportista osim fudbalera Pelea i Garinče nije u narodu uživao takvu popularnost kao ovaj junak sa staza Formule 1. Njegovom poslednjem ispračaju u Sao Paulu je prisustvovalo oko milion ljudi, dok je Aerton za života donirao velike sume iz svog ličnog bogatstva za pomoć siromašnoj deci najveće države Južne Amerike. Uživao je u skijanju na vodi, veslanju na dasci, ribolovu, ali je često upravljao svojim ličnim helikopterom, te jednom prilikom vozio mlazni avion vazduhoplovnih snaga Brazila. Objasnio je da vožnju opasnim bolidima koristi kao sredstvo za vlastito samootkrivanje ali i kao motivaciju za nove izazove.

 

''Što više pritisnem, to više pronalazim u sebi. Uvek tražim sledeći korak, drugačiji svet u koji idem, područja na kojima ranije nisam bio. Usamljeno je voziti Gran Pri bolide, ali je i veoma upijajuće. Doživeo sam nove senzacije i želim još. To je moje uzbuđenje, moja motivacija''.

 

Budući svetski šampion Formule 1 rođen je 21. marta 1960. kao stariji sin bogatog vlasnika zemlje i tvornica Miltona de Silve i njegove supruge Neide, koja se devojački prezivala Sena. Mali Aerton, koga su roditelji zvali ''Beco'', interesovanje za automobile i motociklističke trke je pokazao već kao četvorogodišnjak, da bi tri godine kasnije seo za volan džipa. Kada je imao 13 godina počeo je da se takmiči u kartingu sa znatno starijim rivalima, a tokom rane karijere je imao podršku oca, velikog zaljubljenika u automobilizam. Prvi veliki uspeh ostvario je 1977. godine trijumfovavši u južnoameričkom karting šampionatu, da bi se 1981. preselio u Englesku gde je počeo da se nadmeće u trkama britanske Formule Ford 1600. Već u debitantskoj sezoni osvojio je prvo mesto, dok je u sledećoj bio još uspešniji - pobedio je i u britanskoj i u evropskoj Formuli Ford 2000.

 

Zanimljivo je da je pre starta te sezone, pod pritiskom roditelja da preuzme ulogu u porodičnom biznisu, planirao povratak u Brazil i povlačenje iz automobilskog sporta. Odustao je od te namere kada mu je ponuđeno da za 10.000 funti vozi sa ekipom Formule Ford 2000, a tada je i doneo odluku da ubuduće nastupa sa devojačkim prezimenom svoje majke - Sena. Iduće 1983. osvojio je titulu u Formuli 3, čime je sebi konačno kupio ulaznicu za nastup u najcenjenijem nadmetanju bolida - Formuli 1.

 

U debitanstskoj sezoni 1984. godine bio je deo tima Toleman-Harta, a prvi bod u trkama za Svetski šampionat osvojio je na Velikoj nagradi Južne Afrike. Pažnju na sebe skrenuo je nastupom u Monaku gde je startovao kao 13. na stazi koja je bila izuzetno teška za vožnju zbog jake kiše koja je padala tog dana u Grimaldijevoj kneževini. Iako je na ovoj stazi preticanje skoro nemoguće mladi Brazilac je redom preticao sve vozače koji su se nalazili ispred njega, da bi se u 31. krugu našao i ispred tada vodećeg Alena Prosta. Trka je, međutim, nakon toga prekinuta zbog jake kiše, a pošto se prema pravilima Formule 1 računao poredak iz prethodnog kruga Francuz je proglašen pobednikom, dok je Aertonu pripalo drugo mesto. Bio je to najbolji rezultat Južnoamerikanca u debitantskoj sezoni koju je okončao na devetom mestu sa 13 osvojenih bodova, ali i početak velikog rivalstva između Prosta i Sene.

 

Momak iz Sao Paula je iduće sezone prešao u tim Lotusa i već u drugoj trci, voženoj po jakoj kiši u portugalskom Eštorilu, ostvario svoju prvu od ukupno 41 pobede u karijeri. U Eštorilu je postavio i najbrži krug trke, te stekao nadimak ’Kišnog čoveka’ koji će ga pratiti do tragičnog kraja u Imoli. Trku za Veliku nagradu Austrije okončao je na drugoj poziciji iako je čak u tri navrata bio vodeći, da bi u kišnim uslovima koji su pratili nadmetanje u Belgiji ponovo stigao pre svih rivala do cilja. Šampionat je okončao na četvrtom mestu generalnog poretka, baš kao i naredne 1986. godine. Tu sezonu je započeo odlično, bio je drugi u Brazilu i pobednik trke koja se vozila u Španiji. U nastavku sezone nije bio tako uspešan, ali je nakon trijumfa u Detroitu uveo u praksu ritual mahanja brazilskom zastavom tokom počasnog kruga koji će se ponavljati posle svake njegove pobede.
 

Lotus je 1987. godine, u sezoni u kojoj je Brazilac poslednji put vozio za ovu ekipu, dobio snažnije Hondine motore. Aerton je, nakon sudara i sukoba koji je imao sa Najdželom Menselom na trci za Veliku nagradu Belgije, ostvario dve uzastopne pobede i izbio na prvo mesto u generalnom plasmanu. U Monaku je zabeležio prvi trijumf u Kneževini, a još jednom je bio brži od svih rivala na stazi u Detroitu. Ipak, kako je sezona odmicala postajalo je jasno da Vilijamsovi bolidi imaju prednost u odnosu na konkurente, što se najbolje moglo videti u Velikoj Britaniji gde su Mensel i Nelson Pike nadmašili Senu i njegovog timskog kolegu Satorua Nakađimu. Nezadovoljan mogućnostima Lotusa, as iz Sao Paula je najavio da će naredne 1988. preći u redove Meklarena što je i učinio po okončanju šampionata u kojem je sa sakupljenih 57 bodova zauzeo treće mesto u generalnom poretku.

 

U Meklarenu mu je timski kolega postao veliki rival, dotadašnji dvostruki svetski šampion Alen Prost sa kojim je imao složene odnose. Iako su bili konkurenti u borbi za titulu, ipak su morali da zbog interesa tima rade zajedno, posebno na testiranju bolida. Na trci za Veliku nagradu Portugala Sena je skrenuo da blokira Prosta, a Francuz razljućen manevrom rivala kritikovao je Brazilca na sastanku koji je održan po okončanju nadmetanja. Aerton se izvinio zbog ovog incidenta koji, međutim, neće biti poslednji nesporazum između ove dvojice velikih vozača Formule 1. Sena i Prost su te sezone zajedno ostvarili 15 pobeda na 16 održanih trka Svetskog šampionata, ali je titula konačno pripala Brazilcu. Sada već 28-godišnji automobilistički as iz Sao Paula je zabeležio trijumf više (osam pobeda) i sakupio tri boda više u generalnom plasmanu (90:87), što mu je bilo dovoljno da upiše svoje ime među besmrtnike ovoga sporta. Zanimljivo je da je odlučujuću pobedu ostvario na trci u Japanu na kojoj je morao da pobedi Prosta ukoliko je želeo da postane šampion. Loše je započeo nadmetanje ali je, iskoristivši pomoć svog najboljeg saveznika - kiše postepeno preticao rivale i na kraju završio trku ispred drugog vozača Meklarena. Sena je sa osam pobeda u šampionatu te 1988. nadmašio dotadašnje surekordere Džima Klarka i Alena Prosta (trijumfovali su u po sedam trka u jednoj sezoni), a postao je i čovek sa najviše pol pozicija (13) u jednoj sezoni ovog takmičenja.

 

 

Naredne 1989. godine odnosi između dvojice velikih konkurenata su se još više zaoštrili, da bi, nakon incidenta na pretposlednjoj trci sezone u japanskoj Suzuki, Francuz zamenio Brazilca na svetskom automobilističkom tronu. Sena je uspešno započeo šampionat trijumfovavši u San Marinu, Monaku i Meksiku, a kasnije je bio najbolji i u trkama voženim u Nemačkoj, Belgiji, Španiji. ''Profesor'' iz Francuske, koji je prestao da komuncira sa Brazilcem nakon novog incidenta u Imoli kada je Aerton navodno prekršio njihov džentlmenski dogovor da ne pretiču jedan drugoga na startu, uzvratio je serijom pobeda, pa je tako pred obračun u Suzuki bio u boljoj poziciji od jedinog rivala.

 

Sena je na trci u Japanu morao da trijumfuje kako bi održao neizvesnost do poslednje trke sezone, dok je njegovom kolegi iz ekipe Meklarena odgovaralo da Brazilac ne zavši nadmetanje u Suzuki jer bi u tom slučaju odmah mogao da počne sa proslavom treće titule svetskog šampiona. Južnoamerikanac je sve vreme napadao vodećeg Prosta, a kada je u jednom trenutku u 42. krugu krenuo da ga pretekne došlo je do sudara zbog Francuzove odluke da timskom kolegi prepreči put. Obojica su se našla van staze, ali je za razliku od Prosta, koji je odustao od trke, šampion iz Sao Paoua, nakon zamene prednjih guma u boksu, nastavio borbu za odbranu trona. Uspeo je da preuzme vođstvo i prvi prođe kroz cilj, međutim, nije mu bilo suđeno da proslavi pobedu i ostane kandidat za tron do poslednje trke šampionata. Sudije su diskvalifikovale Senu sa obrazloženjem da se ''na neprimeran način vratio na stazu''. Sad već bivši svetski šampion je bio besan i smatrao je da iza ove političke odluke stoji predsednik FIA Žan Mari Balestre, zemljak i prijatelj Alena Prosta. Nakon što je novčano kažnjen (100.000 dolara) i privremeno suspendovan Brazilac se nosio mišlju da okonča karijeru Formuli 1, ali je posle razgovora sa šefom Meklarena Ronom Denisom odustao od te namere. Prost, koji je zbog poremećenih odnosa u ekipi Meklarena po okončanju sezone otišao u tim Ferarija, odbacio je početkom 1990. optužbe da je na trci u Suzuki namerno preprečio put Seni.

''Aerton ima mali problem. Misli da se ne može ubiti, veruje u Boga, a ja smatram da je to izuzetno opasno za nas druge vozače'', kazao je tada aktuelni šampion naše planete.

 

I naredne 1990. odluka o šampionu pala je na Velikoj nagradi Japana, ali se ovoga puta nekadašnji ''mali Beco'' osvetio ''Profesoru'' iz Lorete. Seni je sada, za povratak titule, bilo dovoljno da Francuz ne završi trku u Suzuki, što se zaista i desilo već u prvom krugu. Brazilac je bio najbrži na treningu, ali je trku poveo Prost kome je bila neophodna pobeda. Rival mu, međutim, nije dozvolio da daleko odmakne, već se pri brzini od 250 kilometara na sat na ulasku u zavoj zakucao u Alenov bolid. Telemetrija je kasnije pokazala da Južnoamerikanac uopšte nije kočio pre sudara, dok je branilac titule usporio svoj Ferari. Obojica su, zbog pretrpljene štete u sudaru, odustala od trke, pa je tako 30-godišnjak iz Sao Paula po drugi put postao svetski šampion u Formuli 1. I Sena je, kao njegov veliki konkurent sezonu ranije, demantovao optužbe da se namerno sudario sa Prostom.

 

''Video sam priliku da ga preteknem i krenuo sam. To je ono što trkači vozači rade''. Kasnije je priznao da se osvetio Prostu za ono što se desilo 1989. godine, a njih dvojica nisu razgovarali sve do 1993. kada se Francuz, osvojivši četvrtu titulu svetskog šampiona, oprostio od nastupa u Formuli 1. Sena je 1991. godine ostvario sedam pobeda u šampionatu i tako postao najmlađi trostruki prvak naše planete u ovom sportu. Prost mu te sezone, zbog pada perfomansi u Ferariju, nije bio ozbiljan konkurent u nadmetanju za tron. Glavni rival mu je bio Mensel, a odluka o šampionu je pala, gde bi drugo nego na stazi u Japanu. Pošto se Britanac, kome je u ovom nadmetanju bila neophodna pobeda da bi zadržao šanse za titulu, u 10. krugu izleteo sa staze, Brazilac je velikodušno prepustio timskom kolegi Gerhardu Bergeru da prvi prođe kroz cilj, dok se sam zadovoljio osvajanjem drugog mesta.

 

Aerton je planirao da 1992. godine pređe u tim Vilijamsa ali je, na molbu izvršnog direktora Honde Nobuhika Kavamota, pristao da i naredne sezone vozi sa Meklaren-Hondu. Problem je bio u tome što je novi Meklarenov bolid imao nekoliko nedostataka i nije mogao da se adekvatno suprotstavi kvalitetnijem Vilijamsu. Branilac titule je zabeležio tri pobede u šampionatu (u Monaku, Mađarskoj i Italiji), što mu nije bilo dovoljno da se po četvrti put popne na Olimp. Sezonu tokom koje je imao sukobe sa mladim Mihaelom Šumaherom, koji ga je optužio ''da igra oholo'', okončao je na četvrtom mestu, čime svakako nisu bile zadovoljene njegove ambicije.

 

Želeo je da naredne 1993. vozi za Vilijams ali je njegov transfer stopirao novi član ovog tima Alen Prost. Francuz koji je prethodno popunio jedno upražnjeno mesto u Vilijamsovom timu iskoristio je tačku ugovora koja mu je omogućavala da bira drugog vozača u ekipi, te stavio veto na dolazak velikog rivala. Sena je na kraju pristao da ostane u dosadašnjem timu, s tim što sa Meklarenom ovaj put nije sklopio jednogodišnji ugovor, već angažman koji se odnosio na svaku pojedinačnu trku i Brazilcu donosio milion dolara po nastupu.

 

Nakon trijumfa u šestoj trci sezone koja se vozila u Monaku Aerton se nalazio na vodećoj poziciji u generalnom plasmanu. Ipak, uskoro se pokazalo da Meklaren ne može da se ravnopravno nadmeće sa Vilijams-Renoom. Prost i Dejmon Hil su pobedama potvrđivali superiornost svojih bolida, dok je Senin automobil imao mehaničke kvarove na nadmetanjima u San Marinu, Kanadi i Velikoj Britaniji. Na pretposlednjoj trci šampionata bio je najbolji u Japanu, ali je zatim ušao u verbalni i fizički sukob sa Edijem Irvinom koga je udario u lice. Zbog ovog neprimernog postupka sankcionisan je sa zabranom nastupa u dve vožnje naredne 1994. godine, međutim ova kazna je obrzo ukinuta.

 

Poslednju, 41. pobedu u karijeri Sena je ostvario na Velikoj nagradi Australije. Završno nadmetanje sezone na stazi u Adelejdu okončao je trijumfom nad svojim najvećim rivalom, što mu je omogućilo da šampionat završi kao drugi u  generalnom plasmanu. Francuza, koji je nakon ove trke sa četvrtom titulom svetskog šampiona otišao u penziju, čovek iz Sao Paula je u Australiji po okončanju trke dočekao na gornjem stepeniku pobedničkog postolja, čime je, kako su mnogi smatrali, učinio simboličan gest pomirenja sa najvećim rivalom.

 

Pošto se Prost penzonisao više nije bilo prepreka da Brazilac narednu sezonu (1994. godine) započne kao član Vilijamsovog tima. Prilikom predsezonskih testiranja novog bolida izrazio je nezadovoljstvo njegovim perfomansama, ali i slutnju da bi predstojeći šampionat mogao da donese tragedije na stazama Formule 1. ''Imam vrlo negativan osećaj u pogledu upravljanja vozilom. Automobil ima svoje karakteristike u koje još nisam potpuno siguran.Biće ovo sezona sa mnogo nesreća i rizikujem da kažem da ćemo imati sreće ako se ne dogodi nešto zaista ozbiljno''.

 

Nakon odustajanja u prve dve trke šampionata, Aerton je najavio da sezona za njega počinje nastupom na Velikoj nagradi San Marina, koja je bila na programu 1. maja 1994. u Imoli. Dobro raspoloženje su mu, međutim, pokvarile nesreće čije su žrtve, uoči njegove trke, bili Austrijanac Roland Racenberger i Senin zemljak i prijatelj Rubens Barikelo. Racenberger je izgubio život kada je njegov bolid tokom subotnjih kvalifikacija udario u betonski potporni zid, dok je Barikelo prilikom izletanja sa staze koje se desilo dan ranije imao više sreće - zadobio je lom nosa i ruke. Duboko potresenom Seni su, kad mu je šef medicinske službe FIA Sid Votkins saopštio vest o Austrijančevoj smrti, potekle suze niz lice. Votkins, koji je inače bio dobar prijatelj trostrukog svetskog šampiona, predložio je Brazilcu da sutradan ne nastupi u trci, već sa njim ode u ribolov (obojica su delili ovu strast), međutim Aerton je odbio da tako postupi i krenuo u susret sudbini.

 

Pre nego što je poslednji put u životu seo u bolid, čovek iz Sao Paula je tog nedeljnog jutra u Imoli razgovarao sa doskorašnjim velikim suparnikom Alenom Prostom o pronalaženju načina za poboljšanje bezbednosti vozača Formule 1. Usledio je start trke u čijm je sedmom krugu, vozeći ispred prvog pratioca Šumahera, Sena svojim bolidom pri brzini od oko 307 km/h napustio trkačku liniju, a zatim udario u betonski zid u krivini Tamburelo. Teško povređenog brazilskog asa su iz automobila izvukli doktor Votkins i njegov medicinski tim, pokušavši da mu pruže prvu pomoć. Sena je imao otkucaje srca, ali i značajan gubitak krvi (oko četiri i po litara), a zbog pacijentovog lošeg neurološkog stanja Votkins je na licu mesta obavio traheotomiju i zatražio da Aerton hitno bude helikopterom prebačen u bolnicu u Bolonji. Nažalost, u ovom medicinskom centru nisu mogli sa spasu trostrukog svetskog šampiona Formule 1, koji je zadobio fatalne lomove lobanje i povrede mozga, pa je šefica za hitne slučajeve u bolonjskoj bolnici ''Marija Tereza Fijandri'' u 18:40 časova saopštila da je Sena preminuo.

 

Jedan od najvećih sportskih sinova Brazila je uz najviše državne i vojne počasti sahranjen u rodnom gradu na groblju Morumbi. Nad njegovim večnim prebivalištem ispisane su reči: ''Ništa me ne može odvojiti od ljubavi prema Bogu''. Na Seninom poslednjem ispraćaju kovčeg sa posmrtnim ostacima velikog šampiona je nosio i njegov nekadašnji rival Alen Prost koji je kasnije objasnio zašto se, nakon određenih nedoumica, ipak odlučio da dođe na sahranu čoveka sa kojim nije imao dobre odnose. ''Da nisam to učinio, kajao bih se celog života! Kada je poginuo osetio sam kako je deo mene otišao sa njim zauvek!''.

 

preuzeto sa - sportklub.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukradene stvari legendarnog Ajrtona Sene

 

senna kaciga.jpg

 

Lične stvari kao što su kacige, trkačka odela, trenerke, dukserice i slično, ukradene su Italiji. Stvari legendarnog F1 šampiona koji je tragično izgubio život koristile su se u Institutu Ajrton Sena i često su izlagane u vidu izložbi kako bi sakupljale novac za dobrotvorne svrhe. Senine stvari sadržale su mnoge njegove lične predmete, ali najpopularniji detalji kolekcije su definitivno njegove kacige i trkačka oprema koju je koristio u trkama. Međutim, tokom aukcije koja je održana u gradu Austiju u Italiji, nekoliko lopova se pojavilo i ukralo stvari u vrednosti od 300.000 evra. Gotovo čitava kolekcija je nestala, a niko nije znao kako. Iako su karabinjeri u počektu mislili da neće moći da reše slučaj, lopovi su napravili grešku i počeli da prodaju stvari na aukcijama, zbog čega su i brzo uhvaćeni. Veliki deo kolekcije je uspešno vraćen, a karabinjeri obećavaju da će uspeti da lociraju i ostatak stvari jer su uhapsili dva glavna lopova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Softver kaže: Sena je najbrži, Hamilton tek treći

 

senna_gp_italie.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, jedna kontroverzna studija koju je napravila Formula 1 u saradnji sa Amazon veb servisom kaže da je legendarni Ajrton Sena najbrži vozač u istoriji sporta.

 

Softver je koristio algoritme iz svih kvalifikacija od 1983. godine, a sa druge strane je uklanjao relativne performanse automobila iz ove jednačine. Dao je reuzltat da je najbrži ikada Ajrton Sena, i da je on za 114 hiljaditinke brži od sedmostrukog svetskog prvaka Mihaela Šumahera. Luis Hamilton je bio sporiji od Sene za 275 hiljaditinki, a odmah iza aktuelnog šampiona je mladi Maks Ferstapen. U prvih deset su i Fernando Alonso, Niko Rozberg, Šarl Lekler, Hajki Kovalainen, Jarno Truli i tek je deseti Sebastijan Fetel.

 

Postoje neki kontroverzni detalji pa tako nema u prvih deset Alana Prosta, Nelsona Pikea, Najdžela Mensela, Mike Hakinena i Kimija Raikonena. Takođe Fetel je tek deseti na ovoj listi, a ima 52 pol pozicije u karijeri po čemu je četvrti u istoriji sporta. ''Probali smo da nađemo podatak ko je najbrži vozač. Onaj koji je pokazao svoju brzinu u jednom krugu i to nije zavisilo od njegovih trkačkih rezultata'', rekao je direktor Formule 1 Ros Bron.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...