Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Ayrton Senna - The Movie

Recommended Posts

Na Sundance Film Festivalu prikazan dokumentarni film o Senni

Senna%20Documentary%201.jpg

Na Sundance Film Festivalu je prikazan dokumentarni film o Ayrtonu Senni, trostrukom svetskom prvaku Formule 1, koji je poginuo 1. maja 1994. na Velikoj nagradi San Marina.

Što se tiče filmskog zanata, dokumentarac o legendarnom brazilskom vozaču dobio je dobre kritike, ali još je više emotivno delovao na sve koji su ga pogledali.

Prema rečima scenariste i izvršnog producenta Manisha Pandeya nakon projekcije filma je Ron Dennis, koji je svojevremeno bio šef Senni u McLarenu, plakao deset minuta. Nakon toga je seo i dva sata pričao o velikanu koga svi ljubitelji Formule 1 nikad neće zaboraviti.

Film o brazilskom vozaču, koji nosi jednostavan naziv ''Senna'', pohvaljen je zbog toga što je režiser Asif Kapadia dobro iskoristio materijal iz arhive Formule 1 ne samo da bi pokazao kakav je Senna bio na stazi, nego je uspeo da dočara i njegovu ličnost van staze.

Senna%20Documentary%2011.jpg

Za izradu filma pregledano je više od 15.000 sati arhivskog materijala, a sve je zatim sažeto u priču koja traje 104 minuta. Nakon festivala u Sundanceu film će biti prikazivan i na drugim festivalima, a zbog ogromnog interesovanja javnosti verovatno će se pojaviti i u redovnoj bioskopskoj distribuciji, a takođe i na DVD-u.

Ayrton Senna je osvajao naslov svetskog prvaka tri puta (1988., 1990. i 1991.) i 33 puta je pobeđivao na trkama Formule 1, ali za milione fanova širom sveta bio je heroj ne samo na trkama, nego i u svakodnevnim životnim situacijama. Poginuo je u 34. godini, za upravljačem Williamsovog bolida sa kojim je vodio na trci za Veliku nagradu San Marina.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

...2010 u oktobru ili novembrau bila svetska premijera u Japanu. Nisam jos nasao bilo gde da ima da se skine ili pogleda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledao sam film 3 puta! Odličan je :unworthy: . Svaki put sam plakao kao beba :cry: , a nikad pre toga nisam uz film...

Odlično je montirano, i nekako nije klasičan dokumentarac... U svakom slučaju, treba pogledati ko nije!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za mene najbolji vozac u F1, od njegove smrti nemam idola u najskupljem cirkusu. I danas se secam tog 1. Maja kada me cale jurio telefonom po hotelu na Tari gde sam bio na ekskurziji, da mi javi da je Sena poginuo. Ne mogu da se otrgnem utisku da je postojala namera za izazianje kvara na stubu volana njegovog bolida. inace film je zaista extra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoje na raznim forumima velike rasprave o tome šta je moglo da bude... To verovatno nikada nećemo saznati, a onaj ko zna sigurno to neće izneti u javnost. Kako god, njega nema skoro 20 godina, a i dalje živi i uvek će biti legenda!

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 godina od crnog vikenda u Imoli


 


Ayrton Senna Da Silva 26.03.1960. - 01.05.1994.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Denis: Svet je Senu zapamtio po njegovoj dobroti, takmičarskom duhu i principima

 

McLaren%20Bugatti.jpg

 

Kako prenosi Beta, bivši direktor ekipe Meklarena Ron Denis rekao je da je svet zapamtio legendarnog vozača Formule jedan Ajrtona Senu po njegovoj dobroti, velikom takmičarskom duhu i principima. Sena je poginuo 1. maja 1994. godine tokom trke Formule jedan za Veliku nagradu San Marina na stazi Imola, kada je u krivini izleteo sa staze i pri brzini od 200 kilometara na sat udario u zaštitni zid.

''On je upamćen po velikom takmičarskom duhu. Bio je sjajan, bio je dobar. Imao je nekoliko propusta u svom životu, ali je bio neverovatno principijelan. On je bio dobar čovek'', rekao je Denis. Sena se smatra jednim od najboljih vozača Formule jedan svih vremena, osvojio je tri šampionske titule (1988, 1990 i 1991. godine), pobedio je u 41 trci, a 80 puta se našao na podijumu.

 

Senna%20Documentary%201.jpg

 

U karijeri je vozio za ekipe Toleman, Lotus, Meklaren i Vilijams. Denis i Sena su sarađivali u Meklarenu, sa kojim je brazilski vozač osvojio tri šampionske titule u Formuli jedan. Direktor Meklaren grupe Ron Denis doveo je Senu u ekipu 1987. godine, a dogovor o finansijama postigli su posle jedne opklade. ''Raspravljali smo o pola miliona dolara, a ja sam predložio da bacamo novčić i odlučimo. Ali, njegov engleski tada nije bio dobar, pa nam je trebalo oko pet minuta da se dogovorimo o detaljima. Moramo sam da mu nacrtam na papiru, pošto sam želeo da napredujemo u pregovorima'', rekao je on. ''Bacio sam novčić, a on se zavrteo u vazduhu. Pao je i činilo mi se kao da se raketa spustila. Pogledao sam na koju stranu se spustio i dobio sam opkladu'', dodao je Denis.

 

Tokom boravka u Meklarenu, Sena je pobedio u 35 trka. On je 1993. godine napustio britanski tim i prešao u Vilijams, a posle samo tri trke, na stazi u Imoli, tada 34-godišnji vozač je u sedmom krugu doživeo fatalnu nesreću. Ron Denis je rekao da je prevremena smrt tada 34-godišnjeg vozača jedan od razloga zbog kojeg Senu mnogi smatraju najboljim vozačem svih vremena. ''Ne vidim pozitivne strane iz činjenice da je u nesreći izgubio život, ali, ipak, nismo mogli da vidimo njegov pad. Mnogo je vozača suviše dugo ostalo u sportu, a na neki način ukaljali su svoje rezultate.''

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Da čovek može gumicom da izbriše taj crni vikend u Imoli kako bi istorija formule izgledala ?

I sam Šumaher je rekao da sigurno ne bi postigao veliki uspeh da se nije dogodio 1. maj.

Bio je veliki vozač za života a još veći kada je postao legenda.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ajrton Sena na kovanici od 5 evra

 

ajrton-sena-na-kovanici-od-5-evra.jpg

 

Jedan od najboljih vozača u istoriji Formule 1 tragično nas je napustio pre dve decenije ali njegova legenda i dalje živi. Kao znak sećanja i poštovanja na nastradalu legendu sprema se kovanica sa njegovim likom. Nakon 10 godina provedenih u Formuli 1, 162 trke, 41 pobede i osvojenih 610 poena blistavi brazilski vozač Ajrton Sena tragično je nastradao 1994. Mnogi su za njegovu smrt okrivili Vilijamsov bolid FW16 ali sada je kasno i nebitno govoriti kako i zašto.

Kao znak poštovanja i sećanja na nekadašnjeg trostrukog F1 šampiona uskoro će u promet biti pušten specijalno dizajnirani novčić od 5 evra koji će na jednoj strani nositi Senin lik. Biće izrađeno svega 8.000 komada ovih novčića a mogu se nabaviti po ceni od 50 evra. Sa druge strane novčića nalaziće se upravo Vilijamsov bolid u kojem je Brazilac izgubio život. Možda je bolja ideja bila da se umesto njega na kovanici nađe bolid Meklaren MP4/4 koji je po mnogima i dalje najbolji trkački automobil svih vremena i automobil u kojem je Sena osvojio svoj prvi šampionat.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sećanje na Senninu prvu titulu šampiona

 

121200-senna.jpg

 

30.10., daaavne 1988. godine, legendarni brazilski vozač Ayrton Senna počeo je svoju šampionsku priču. Pobedom na trci u Japanu, Senna je osvojio prvu titulu svetskog šampiona. U trci je slavio startovavši sa najbolje startne pozicije, a treba napomenuti da je rekord najbržeg kruga u toj trci takođe u Senninom vlasništvu. Te godine McLaren je pobedio u 15 od ukupno 16 trka, a 1988. je upamćena i kao godina u kojoj je počela velika unutartimska borba između Senne i francuskog asa Alaina Prosta. Senna je u Japanu osvojio prvo mesto sa 13.3 sekunde prednosti ispred Prosta. Treće mesto pripalo je belgijskom vozaču Thierryju Boutsenu u Benetton-Fordu.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na prodaju prvi Senin bolid Formule 1

 

123010-toleman%201.jpg

 

U Velikoj Britaniji se prodaje prvi bolid Ajrtona Sene, i to Toleman TG183B koji je ovaj brazilski vozač koristio na svojoj prvoj trci na Grande Premio do Brasil. Sa ovim trkačkim vozilom je Sena osvojio i svoje prve F1 bodove, kada je na VN Južne Afrike 1984. godine završio na šestom mestu.

 

123011-toleman%2011.jpg

 

Bolid je prvo završio u SAD-u, da bi na kraju stigao u Veliku Britaniju.

 

toleman%201111.jpg

 

Sada se Toleman TG183B našao u oglasima na internetu, a prodaje ga Cars International. U vesti se ne navodi tražena suma za ovaj bolid, a prodavac između ostalog navodi da ima originalni Hart turbo motor.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Stalone: Sena tražio da snimim film o njemu


128302-senna.jpg

 
Kako prenosi Sport klub, legendarni Silvester Stalone otkrio je da mu je isto tako legendarni Ajrton Sena tražio da snimi film o njemu neposredno pred tragičnu smrt.
''Rekao mi je: hoću da snimiš film o meni, hoću da bude nešto kao Roki, jer vidim u sebi mnogo paralela sa Rokijem. Imaš ti te boje''. Stalone je otkrio i to da je bio veoma dobar prijatelj sa Senom i da su se međusobno izuzetno cenili. ''On je bio jedan od najboljih vozača svih vremena, a imao je tu mešavinu strit fajtera i anđela, menjao je lica po potrebi. Na žalost, kada je poginuo, bilo mi je previše teško da uradim taj film'', zaključio je Stalone.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sutra se navršava 22 godine od pogibije

 

senna%20tz.jpg

 

Bila je nedelja, 1. maj 1994. godine, uskršnje popodne, kada je čuveni Ajrton Sena udario u betonski zid na skretanju Tamburelo na stazi u Imoli, i zauvek otišao u legendu. Od tada je prošlo 22 godine, ali s obzirom na to da legende žive zauvek, u znak sećanja na čoveka koji je ostavio neizbrisiv trag u svetu sporta i automobilizma i bio simbol slogana #DontCrackUnderPressure, sećamo se nepobedivog Sene…

 

Sve je počelo u Sao Paolu

Sena je rođen u Sao Paolu u Brazilu, kao Ajrton Sena da Silva, u imućnoj porodici. Kada je poželeo prvi karting automobil dobio ga je na poklon od oca sa samo 4 godine, a takmičenja u kartingu otpočeo je sa 13 godina. 1984. ušao je u svet Formule 1. Sigurno je bogatstvo porodice obezbedilo njegov ulazak u skupi svet automobilizma, ali neka vas ne zavara ta činjenica! Zlobnici bi rekli da je Seni otac omogućio ulazak u ovaj sport, ali mu otac definitivno nije obezedio ostanak. Jednostavno - bio je najbolji. Kada bi u samo jednoj reči trebalo opisati Ajrtona Senu, onda bi ta reč definitivno bila ''brzina''.

 

Ayrton_Senna_victory%20%281%29.jpg

 

Kišni čovek

Debitovao je 1984. u veoma lošem bolidu za Toleman. U 4. trci u sezoni u Monaku, Sena je polako počeo da ulazi u svet ozbiljnih imena automobilizma. Padala je neverovatna kiša. Kažu da je bujica vode lila niz ulice Monaka. Sena je startovao 13-ti, ali tokom trke za koju su svi mislili da je neizvodljiva, zbog praktično nemogućih vremenskih uslova, (trka je u 31. krugu na kratko prekinuta), Sena je dodao takav gas da je mašina  za sobom raspršila oblak kiše… i Ajrton je u 31. krugu dostigao poziciju broj 2. Neko od oduševljenih novinara je uzviknuo ''Rain man'', a raspamećena masa je gromoglasno prihvatila ime koji mu je spontano nadenuto, te je Senin nadimak ostao do kraja ''Kišni čovek''. Kažu da je to jedna od najboljih trka svih vremena, koju su ljubitelji Formule 1 ikada videli. Iako je imao trogodišnji ugovor sa Toleman-om, otpočeo je pregovore sa Lotus-om, u koji je prešao naredne sezone.

 

senna_gp_italie.jpg

 

Ulazak u McLaren i rivalstvo sa Alan Prostom

1988. Sena je odlučio da pređe u tim McLaren, u kojem mu je timski kolega bio prekaljeni Alan Prost. U toj sezoni, obojica su osvojila 15 od 16 trka, a Brazilac je uzeo svoju prvu titulu zahvaljujući sistemu takmičenja. To je bilo zato što je samo 11 trka bodovano, dok je ostalih pet okarakterisano kao trke za prestiž. Ipak, rivalstvo među dvojicom maestralnih vozača bilo je od starta vidljivo. Prost, koga su zvali ''Profesor'', zbog njegove izuzetne pronicljivosti i snažne koncentracije da u mnogim trkama vozi u tzv. firungu ili kako bi profesionalni vozači žargonski rekli ''na pertlu'', nije podnosio srčanog i hrabrog Senu koji je večito vozio ''na žilet''. Kažu da je Sena vozio brže od brzine za koju su bolidi projektovani. Imao je običaj da kaže: ''Biti drugi, znači biti prvi među onima koji su izgubili. Nisam dizajniran da budem 2. ili 3. ja sam rođen da pobeđujem.'' Iz tog razloga, sponzori su odmah prepoznali da pred sobom imaju nepobedivog, i onog koji obara sopstvene rekorde, nema limite, pa je slavni TAG Heuer odmah angažovao Senu za svog ambasadora. On je bio oličenje njihovog slogana #DontCrackUnderPressure.

 

Ayrton_Senna_ADVERT_2015%201.jpg

 

Kakav je bio Sena

Bio je veoma religiozan. Govorio je često: ''Ukoliko imate Boga na svojoj strani, sve je mnogo jasnije.'' Uvek je bio neverovatno smiren i prizeman, gotovo ponizan u razgovoru sa običnim ljudima, što nije bilo svojstveno nijednom vozaču Formule 1, koji su obično nadmeni i arogantni. Tokom života potrošio je 400 miliona dolara na školovanje brazilske dece, a da nikada o tome nije zucnuo ni reč u javnosti. Voleo je da igra šah, da vozi džet ski, skija na vodi i peca. Kao neverovatan emotivac pred trke je često povraćao od uzbuđenja. Pre bi se sudario, nego dozvolio da bude prestignut. Sena je predvideo i plašio se da će na Tamburelo skretanju neko poginuti. Svom kolegi, Gerhardu Bergeru govorio je da se sa tog ugla mora pomeriti zaštitna ograda, jer se plaši da će neko tu umreti, ali kako je odmah iza ograde proticala reka, to je bilo nemoguće uraditi. Nije znao, da će upravo on biti taj koji će tu izgubiti život.

 

Wiliams i fatalna Imola

1994. godine nakon što je Prost napustio Wiliams i Formulu 1, Sena se priključio timu Wiliamsa. Iako je potpisao za novi tim, Sena nije bio zadovoljan novim bolidom. Žalio se da bolid nekontrolisano beži u jednu stranu. U subotu 30. aprila na treningu u Imoli je iznenada poginuo Austrijanac Racenberger. Sena je sve to posmatrao iz boksa na monitoru. Svi su bili očajni i šokirani. Sutradan 1. maja, oni koji su ga poznavali kažu da se nijedanput pre trke nije nasmejao. Bio je neraspoložen, vidno uznemiren, a prema tvrdnjama brazilskog novinara i njegovog prijatelja Jaime Brito, Ajrton je napravio krug oko svog bolida, sumnjičavo pregledao gume… Samo pola sata pre trke, dao je intervju za jednu francusku TV stanicu rešivši da zakopa ratne sekire sa Alan Prostom. Trka je otpočela u 2 sata popodne, pri brzini od 280km/h Sena je udario o betonski zid na Tamburelo skretanju.

Iako mu je odmah pružena medicinska pomoć, ništa više nije moglo da se učini za njega. Uzrok nesreće do dana današnjeg nije otkriven, a Wiliamsov tim završio je na sudu zbog navodnog nemara u pripremi bolida. Bolničari su, dok su ga iznosili iz bolida pored Sene ugledali zastavu Austrije koju je Sena očigledno želeo da razvije kada prođe kroz cilj u znak sećanja na nastradalog Racenbergera. Njegova smrt izazvala je veliku žalost u čitavom svetu, pogotovo u Brazilu gde je proglašena trodnevna žalost, a ispraćen je uz najviše državne počasti. Na ulicama je bilo skoro 3 miliona ljudi, a sahrana Ajrtona Sene bila je događaj kojem je ikada u istoriji sporta prisustvovao tako veliki broj ljudi. Voleli su ga više nego Pelea. S razlogom…ovaj skromni momak osvojio je 3 puta titulu svetskog šampiona u Formuli 1, učestvovao je u 161 Grand Prix-u, ukupno 2982 krugova imao je vođstvo u odnosu na druge, osvojio je 41 pobedu i 65 puta je imao pol poziciju.

 

Nakon Senine smrti, njegova sestra Vivijen, nastavila je da vodi Institut Ayrton Senna, koji je osnovao njn brat, a do danas je pomogao u školovanju više miliona brazilske dece. Član upravnog odbora je niko drugi do - Alan Prost. Mnoge ulice, avenije i institucije danas u Brazilu nose ime Ajrton Sena. U spomen na ovog velikog sportistu, a pre svega čoveka sa izuzetnom ličnošću, TAG  Heuer brend koji ga je pratio od prvih uspeha, nedavno je izbacio novu specijalnu ediciju satova Senna, kako bi pružio podršku dobrotvornom radu koji je Sena otpočeo, a njegova porodica nastavila.

 

Ne zaboravite Ajrtona Senu!

Pogledajte fantastični video ''Remember Senna'' koji je uradio TAG Heuer u znak sećanja na Senu i povodom 30 godina partnerstva sa McLaren Formula 1, timom u kojem se pojavljuje  hologramski i Ajrton Sena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...