nidza 586 Posted November 29, 2008 Je'l stavljao neko i koja dimenzija je do koje ima smisla ići, tj. da ne kače točkovi karoseriju? Quote Share this post Link to post Share on other sites
gaggi 0 Posted November 29, 2008 Debljina zavisi od tipa felne, lično na fabričke alu felne ne bih stavljao distancere deblje od 2cm Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 586 Posted November 30, 2008 Dopada mi se ideja da ostanem na normalnim dimenzijama i guma i felni, a da pri tom trag točkova bude malo širi. Pri tome ne bih spuštao auto, sa prednjim krajem i ovako imam problema.Navikao sam na distance i brezone, čudno mi je sad ovo zezanje sa šrafovima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
the_reaper 1 Posted November 30, 2008 znamo i zasto :lool: :lool: mislim da na stilu ima mesta za razne akrobacije, ako bi kupovao ima po gradu pilotovih od 16mm dobrih, mislim da su 30e par, a brezoni prporucujem u svakom slucaju ako ides na distance :mrgreen: Quote Share this post Link to post Share on other sites
Semi 87 Posted November 30, 2008 Nidzo, koje su ti dimenzije tockova i guma? Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 586 Posted November 30, 2008 16ice, standardna dimenzija, ali nisu na fiatovim felnama. Quote Share this post Link to post Share on other sites
chikavili 511 Posted November 30, 2008 Gledao sam nesto veceras i mislim da bi ovi od 16mm sto je pomenuo reaper bili sasvim dovoljni i nebi ti virio tocak. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 586 Posted November 30, 2008 Ne bi on virio ni sa 20mm, nego je problem što stilo u krilima ima tapacirunge i pitanje je da li bi ih kačio. Može da se desi da 16mm legne savršeno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dragon 17 Posted December 1, 2008 Laicko pitanje: Osim vizuelnog efekta, koliko mu popravlja lezanje? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Manfred 2 Posted December 1, 2008 ne drasticno, ali popravlja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted December 1, 2008 Takodje se produzava poluga pa je udarac po vesanju drasticno veci.Ko je imo dobru ocenu iz mehanike moze da izracuna Quote Share this post Link to post Share on other sites
chila 0 Posted December 1, 2008 Dobijes malo na sirini ili lezanju,ali ne puno!Onaj ko je prpisao tocak od toliko i toliko cola i tu i tu gumu nije to uradio na pamet!Svake izmene do 2-2.5% su ok,ali budzenje preko toga osim vizuelnog efekta ima visestruke nedostatke! Znam iz iskustva,na prethodnom autu sam imao 16" i gume 225-ice :lool: :lool: :lool: Takodje se produzava poluga pa je udarac po vesanju drasticno veci.Ko je imo dobru ocenu iz mehanike moze da izracuna Jel si ovo oko poluge mislio na moment sile ili sta? Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 586 Posted December 1, 2008 Naravno da su sile veće, veće su i sa 17icom, jer mora da ide više na spolja nego na unutra - prosto ne može da stane. Računam da ako može 17ica 1cm napolje, može i distanc od 1cm, zar ne? A stavljaju čak i 19ice fabrički na schumachere koje su prodavali po Velikoj Britaniji.Uostalom, pogledajte u svoj palac, distanc koji bih stavio je malo širi od polovine palca. Ne bi to trebalo toliko drastično da poremeti bilo šta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted December 1, 2008 Kad posmatras krajnju tacku na glavcini i najblizu tacku vesanja,postigao si to da si masu tocka stavoi na duzu polugu,a samim tim i sila kojom masa tockadeluje na elemente vesanja se uvecava.Znaci udarac je jaci a i menja se tacka oslonca izmedju mase vozila i tockova sto uzrokuje da auto poveca masu koja deluje na vesanje.Znaci imas vece opterecenje sa obe strane,od tocka kad udje u rupu i od karoserije u mirovanju i u voznji. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 586 Posted December 1, 2008 Znam vrlo dobro o čemu pričaš, samo kažem da nije ništa strašnije od većeg i težeg 17" točka, takođe izbačenog malo napolje, a ugrađuje se fabrički. Quote Share this post Link to post Share on other sites
STILISTA 2 Posted December 1, 2008 Znam vrlo dobro o čemu pričaš, samo kažem da nije ništa strašnije od većeg i težeg 17" točka, takođe izbačenog malo napolje, a ugrađuje se fabrički. jeste strasno i to mnogo strasno.imam fabricke celicne felne 15" sa zimskim gumama tj M+S i one su odprilike lakse od fabrickih alu od 16'' bar 2-3 kg po komadu (SVE ZAJEDNO SA GUMAMA)verujte mi da auto leti sa 15'' u poredjenju kad je na njemu 16''agresivniji je na gasu a i lepsi za voznju.Ko mi neveruje a ima sad na kolima 15'' rado cu mu dati svoje 16'' da proba da se uveri u moju pricu.a o 17'' necu da pricam samo cu da kazem da se slazem sa BOKIJOM! Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted December 1, 2008 Razmisljao sam i ja o distancima radi estetike...Medjutim ove 16-ice su toliko teze od fabrickih tockova da se nisam usudio da toliko opteretim vesanje na ovim nasim putevima.16-ica je teska oko 17kg a fabricka 14-ica ne verujem da ima vise od 9-10kg,pa onda takvoj djunti jos produzi polugu i ima da pomeri svet... :mrgreen: Quote Share this post Link to post Share on other sites
the_reaper 1 Posted December 1, 2008 u koje filozofije . . . iz licnog iskustva : distanci od 16mm nece unakaziti trapnece usporiti autonece povecati potrosnjunece istrebiti ugozene vrste pingvina Quote Share this post Link to post Share on other sites
Semi 87 Posted December 2, 2008 Stvarno ljudi, napraviste nauku.... Iz licnog iskustva - bas kao sto kaze reaper Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 20 Posted December 2, 2008 kao sto rece STILISTA, drasticna razlika izmedju 15,16,17 cola. Ali kakve to veze ima sa distancerima...Ako je predvidjena fabricki 17", nije neko drasticno vece opterecenje sa distancerima i recimo 16". Mislim da bez problema mogu distanceri. Naravno, do jedno 15mm.Ako moze mototor da se budzi sa tjuning-om za jos 20% snage, zasto ne bi mogli i tockovi... hahahaPozdrav. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 586 Posted December 2, 2008 Samo što su moje 16ice itekako lakše od 15ica sa zimskim gumama.A distance i brezone zapravo sad prvi put nemam na kolima, posle skoro 10 godina. Quote Share this post Link to post Share on other sites
chikavili 511 Posted December 2, 2008 Znam vrlo dobro o čemu pričaš, samo kažem da nije ništa strašnije od većeg i težeg 17" točka, takođe izbačenog malo napolje, a ugrađuje se fabrički. jeste strasno i to mnogo strasno.imam fabricke celicne felne 15" sa zimskim gumama tj M+S i one su odprilike lakse od fabrickih alu od 16'' bar 2-3 kg po komadu (SVE ZAJEDNO SA GUMAMA)verujte mi da auto leti sa 15'' u poredjenju kad je na njemu 16''agresivniji je na gasu a i lepsi za voznju.Ko mi neveruje a ima sad na kolima 15'' rado cu mu dati svoje 16'' da proba da se uveri u moju pricu.a o 17'' necu da pricam samo cu da kazem da se slazem sa BOKIJOM!To sto si ti napisao ima logike, ali nema veze sa ovim sto je nidza napisao, on je rekao da 16" (laganih tockova) + distanceri od 16mm nece biti strasnije od vecih i tezih 17" tockova. Quote Share this post Link to post Share on other sites
STILISTA 2 Posted December 2, 2008 ja sam pricao o fabrickim Stilo felnama od 16'' da su teze zajedno sa gumama od celicnih 15'' i to drasticno, a koje ti NIDZO felne imas stvarno ne znam samo znam da su moje teze sigurno za 2-3 kg po komadu!e sad o distancerima ne komentarisem jer nisam imao prilike i zelje da ih stavim na Stila.Stavljao sam ih ranije na 128 i Yuga i nisam video nikakvu razliku u voznji i razbijanju trapa! Quote Share this post Link to post Share on other sites
chila 0 Posted December 2, 2008 Evo ovako:Distancer debljine 15 ili 20 mm ce svakako pomeriti dejstvo sile za toliko i napravilce mozda malo asimetrije u odnosu opterecenje - vesanje ali to nije toliko strasno da ce sa auto raspasti!Zasto? Zato sto se priliokom proracuna i konstrukcije glavcine ili osovine proracunava opterecenje koje ona moze da ponese u odnosu na sve moguce uslove eksplatacije, pa se na tu vrednost dodaje jos 10 ili 15 % sto zavisi od situacije i mislim da taj distancer sigurno moze da se spakuje u tih 10 do 15 %.Sto se tice kombinacije gume i felne,ako imate felnu od 14" i gumu profila 75 ili 80 i drugu kombinaciju 17" i guma profila 45 ili 50 u oba slucaja spolnji precnik tocka u oba slucaja je isti! tu postoji fizicko ogranicenje koliki tocak najvisi mozete staviti da ne bi kacio a i to se upakuje u onu toleranciju!Povecavanjem precnika tocka povecava se i njegov obim,pa samim tim je potreban manji broj okretaja da bi se presao isti put u odnosu na tocak manjeg pracnika,znaci ide brze! Ali takvi tockovi su i znatno siri i tu imamo gubitak u vidu trenja zbog vece tarne povrsine a samim tim i malo vecu potrosnju!Da rezimiram,ono sto je propisano je tako s'razlogom,ali su takodje propisane i tolerancij u vidu preporuka ili u vidu ogranicenja u fizickom smislu ( ne mozes staviti tocak koji kaci u blatobran) pa tako nece biti smak sveta ako se stave distanceri i najveci moguci precnik tocka,ali treba imati na umu da ce se potrosni delovi na trapu brze habati ali to je cena tog budzenja! Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 586 Posted December 2, 2008 Fabričke 16ice su teške ko tuč. Neprijatno sam se iznenadio kad sam hteo da ih kupim. Ove 16ice koje sam ja uzeo su ko perce (figurativno, toliki komad magnezijuma je takođe poprilično težak, ali ima onaj efekat kad kreneš da ih podigneš očekuješ nešto mnogo teže, pa rizikuješ da se pukneš u glavu). Quote Share this post Link to post Share on other sites